Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2008 - 17:51

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Det förstod jag inte av din fråga....
Men jag tror inte att något PC-program kan göra detta eftersom man i rec-filen måste stoppa in ett antal data som inte finns i en AVI, tex från vilken kanal som programmet kommer mm.

MPEG Streamclip har inget alternativ att spara som *.rec i vart fall..

/Bosse

Jag var nog lite otydlig.. Nåväl som jag har förstått det så går det inte att direkt föra över från .avi till .rec utan man måste först konvertera till MPEG (ts) och sen via ProjectX läga på information "add Topfield header to TS" för att sen kunna kopiera den till boxen... vilka inställningar behöver man göra i ProjectX för att få det att fungera?

MVH
Hakvik

Redigerat av Hakvik, 01 November 2008 - 21:45.

Postad 04 November 2008 - 14:23

henkewe
  • henkewe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kör MyStuff! Så j*vla bra! Gå direkt på CT's (Control Timers)

dvs Vill du spela in CSI så säger du åt MyStuff att spela in alla förekomster program som börjar på "CSI" på Kanal5 alla dagar alla tider och voila! Då spelar den in "CSI" och "CSI Miami"

Du kan välja kanal eller alla kanaler.
Du kan välja dag, alla dagar, alla veckodagar, alla helgdagar
(du kan trixa ganska bra med vilkorslistan)

Sedan kan den lägga resultatet i katalogen "CSI"...

Världsklass!

Tyvärr är förutsätter CT's att man kan lita på EPG-datat... Om din box har problem med EPG-datat (som beskrivits tidigare) måste man kanske göra statiska timers...

Måste man ha en speciell firmware för att MyStuff ska funka??
Har en TF5700PVRt

Postad 04 November 2008 - 14:34

henkewe
  • henkewe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kör MyStuff! Så j*vla bra! Gå direkt på CT's (Control Timers)

dvs Vill du spela in CSI så säger du åt MyStuff att spela in alla förekomster program som börjar på "CSI" på Kanal5 alla dagar alla tider och voila! Då spelar den in "CSI" och "CSI Miami"

Du kan välja kanal eller alla kanaler.
Du kan välja dag, alla dagar, alla veckodagar, alla helgdagar
(du kan trixa ganska bra med vilkorslistan)

Sedan kan den lägga resultatet i katalogen "CSI"...

Världsklass!

Tyvärr är förutsätter CT's att man kan lita på EPG-datat... Om din box har problem med EPG-datat (som beskrivits tidigare) måste man kanske göra statiska timers...

Postad 04 November 2008 - 21:49

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag var nog lite otydlig.. Nåväl som jag har förstått det så går det inte att direkt föra över från .avi till .rec utan man måste först konvertera till MPEG (ts) och sen via ProjectX läga på information "add Topfield header to TS" för att sen kunna kopiera den till boxen... vilka inställningar behöver man göra i ProjectX för att få det att fungera?

MVH
Hakvik

Jag brukar göra så här:

1) Jag drar in alla filmsnuttar i ett DVD-autoring-program (jag brukar köra Ulead).
2) Sen fixar jag till alla övergångar, bilder, och annat.
3) Därefter - i stället för att bränna - så skapar jag en dvd-struktur i en katalog på min hårddisk, så att mina VOB-filer skapas.
4) Dessa drar jag sedan in i projectx. I projectx har jag sedan inställningen create topfield headers (rec) och sedan klickar jag bara på to TS i processfönstret.
5) Voila.

Fungerar på mer eller mindre alla filer. Ibland tankar jag ner DVD-images och i stället för att fippla med DVD-bränning så gör jag ovan process, samt ftp-ar över dem till toppyn. Smidigt som bara den.

Postad 05 November 2008 - 20:31

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag brukar göra så här:

1) Jag drar in alla filmsnuttar i ett DVD-autoring-program (jag brukar köra Ulead).
2) Sen fixar jag till alla övergångar, bilder, och annat.
3) Därefter - i stället för att bränna - så skapar jag en dvd-struktur i en katalog på min hårddisk, så att mina VOB-filer skapas.
4) Dessa drar jag sedan in i projectx. I projectx har jag sedan inställningen create topfield headers (rec) och sedan klickar jag bara på to TS i processfönstret.
5) Voila.

Fungerar på mer eller mindre alla filer. Ibland tankar jag ner DVD-images och i stället för att fippla med DVD-bränning så gör jag ovan process, samt ftp-ar över dem till toppyn. Smidigt som bara den.

Hej,

Det funkar ju perfekt :)

Jag gjorde nästan som du beskrev, jag tog en redan färdigredigerad avi fil som jag konverterade i AVS Video converter och sen tog jag .vobfilerna och körde dem i Projectx och sen upp med dem till toppyn.... pfekt. Tack så mycket för hjälpen.
Det enda jag retar mig på nu är det konstiga "|" tecknet som måste så först i filnamnet, är det någon som vet varför?

/Hakvik

Postad 05 November 2008 - 20:52

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hej,

Det funkar ju perfekt :)

Jag gjorde nästan som du beskrev, jag tog en redan färdigredigerad avi fil som jag konverterade i AVS Video converter och sen tog jag .vobfilerna och körde dem i Projectx och sen upp med dem till toppyn.... pfekt. Tack så mycket för hjälpen.
Det enda jag retar mig på nu är det konstiga "|" tecknet som måste så först i filnamnet, är det någon som vet varför?

/Hakvik

Det måste inte stå | där...
Det uppkommer om man skapar en inspelning i native mode i Toppyn, men inte om man spelar in med MyStuff.
Innan jag hade MyStuff så brukade jag gå in med Altair då och då och ändra filnamnen genom att ta bort detta tecken. Inga problem!

Fråga
När ni talar om att skapa *.ts filer i ProjectX så unrar jag vad man gör sen då?
I toppyn skall ju filerna heta *.rec, är det samma filer fast med annan ändelse eller är det annorlunda innehåll också?

/Bosse

Postad 05 November 2008 - 21:12

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Det måste inte stå | där...
Det uppkommer om man skapar en inspelning i native mode i Toppyn, men inte om man spelar in med MyStuff.
Innan jag hade MyStuff så brukade jag gå in med Altair då och då och ändra filnamnen genom att ta bort detta tecken. Inga problem!

Fråga
När ni talar om att skapa *.ts filer i ProjectX så unrar jag vad man gör sen då?
I toppyn skall ju filerna heta *.rec, är det samma filer fast med annan ändelse eller är det annorlunda innehåll också?

/Bosse

Hej,

Om du går in i menyn PreSettings och sen väljer fliken special så finns det ett val längst ner till vänster "TF-Header: set AC3 as Main Audio Track" den klickar du för och sen väljer du alt 3 i dropdownmenyn. Då blir filen en .rec fil om sen du följer Toppy.se´s punkter ovan.

/Hakvik

Postad 12 November 2008 - 16:20

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Måste bara säga att Bosses EPG-hack är det bästa som hänt topfields boxar!

Sedan jag installerade epg-feedern så har jag inte missat en enda inspelning pga havererad intern "skördning". Nu får MyStuff verkligen trivas som fisken i vattnet. (Nackdel - nu fyller man disken snabbare ;-)

Behöll EPG-tajmern och satt feedern på PCn att gå igång strax efter.

Tack Bo!

/Anders

Postad 12 November 2008 - 17:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Måste bara säga att Bosses EPG-hack är det bästa som hänt topfields boxar!

Sedan jag installerade epg-feedern så har jag inte missat en enda inspelning pga havererad intern "skördning". Nu får MyStuff verkligen trivas som fisken i vattnet. (Nackdel - nu fyller man disken snabbare ;-)

Behöll EPG-tajmern och satt feedern på PCn att gå igång strax efter.

Tack Bo!

/Anders

:) - ;)

Min Toppy har också varit väldigt stabil flera månader nu. Tidigare fick jag ibland låsningar som yttrade sig så att boxen fastnat på nån bild och inte reagerade längre. Jag har senare lärt mig att detta beteende beror på att i firmware finns det en "debug"-funktion som skickar data på serieporten och väntar på svar. Eftersom ingen lyssnar där så fastnar den.
Röda knappen på fjärren fixar detta men då har den ju varit låst en bra stund innan man upptäcker detta.

Men hjälp finns! Via TAP AutoReboot så ordnas det så att ifall boxen får spunk och låser sig så tar denna TAP över och gör en omedelbar omstart! Efter att jag har lagt in denna i AutoStart har jag inte haft en enda hängning och allt som satts upp att spelas in har funkat! Rekommenderas!

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 12 November 2008 - 21:28.

Postad 19 November 2008 - 11:21

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Ett nytt problem.
Skaffade en riktigt fet antennförstärkare. Så nu har jag 60% i mottagning och 100% på kvalitet på signalen.

Gjorde sedan en kanalsökning så nu sitter jag här med två kanaler med Tv1 och två kanaler Tv2. Lustigt är att bägge "ettorna" ligger på plats/nummer 1 och bägge "tvåorna" ligger på plats två. Bläddarar jag så är det två tryck för ettan och två för tvåan. Hoppas någon fattar vad jag menar.

Vid kanalsökning så får jag numera 57 kanaler inlagda, många dubletter som inte tas bort när den "städar" efter kanalsökning.

Så vad göra? Det verkar ju inte, som det gör på en tv, att bara gå in och manuellt radera dessa dubletter.

Dessutom är dessa dubletter fel kanaler, det är Tv1+Tv2 västnytt och jönköping. Där jag bor är det sydnytt för ettan och tvåan.

Hade rätt kanaler innan antennförstärkaren men eftersom bilden pixlade och ljudet tjöt till i några sekunder var femte minut så var det ohållbart.

Så om någon kan hjälpa vore det bussigt. :)

Lite vid sidan om frågan.
På andra tv:n, med 250GB Samsungbox som dessutom har 10 meter längre matning av antennsignal har jag 80% signalstyrka utan antennförstärkare och inga pixeleringsproblem ens innan antennförstärkaren. Är mottagaren i et Topfield så väldigt mycket mer krävande gällande signalen?

Postad 19 November 2008 - 23:55

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ett nytt problem.
Skaffade en riktigt fet antennförstärkare. Så nu har jag 60% i mottagning och 100% på kvalitet på signalen.

Gjorde sedan en kanalsökning så nu sitter jag här med två kanaler med Tv1 och två kanaler Tv2. Lustigt är att bägge "ettorna" ligger på plats/nummer 1 och bägge "tvåorna" ligger på plats två. Bläddarar jag så är det två tryck för ettan och två för tvåan. Hoppas någon fattar vad jag menar.

Vid kanalsökning så får jag numera 57 kanaler inlagda, många dubletter som inte tas bort när den "städar" efter kanalsökning.

Så vad göra? Det verkar ju inte, som det gör på en tv, att bara gå in och manuellt radera dessa dubletter.

Dessutom är dessa dubletter fel kanaler, det är Tv1+Tv2 västnytt och jönköping. Där jag bor är det sydnytt för ettan och tvåan.

Hade rätt kanaler innan antennförstärkaren men eftersom bilden pixlade och ljudet tjöt till i några sekunder var femte minut så var det ohållbart.

Så om någon kan hjälpa vore det bussigt. :P

Jag har inte provat själv, men denna borde kunna hjälpa dig:

http://myweb.tiscali...nnelManager.htm

Nu står det att det finns support för "non-UK models" men om den funkar för din modell vågar jag inte svara på.

Om du testar så får du gärna svara om det fungerar med tf5700 eller inte (som jag antar att du har?)

Postad 20 November 2008 - 15:58

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Måste man ha en speciell firmware för att MyStuff ska funka??
Har en TF5700PVRt

Ska du kunna köra DescriptionExtender tror jag du gör bäst i att köra firmware 2.87 (eller 2.84 om du har en TF5700PVRt HDMI) med ett antal patchar - det är ett tag sen jag lekte med en Topfield senast så jag är inte helt uppdaterad på vilka patchar som behövs eller bör rekommenderas.

Kolla igenom tråden för respons på firmwares i 3.x-serien. Själv hade jag dåliga erfarenheter av den då flera kritiska patchar och TAPs inte fungerade pga stora förändringar i firmware.

Jag ska ta en stund någon dag och greja med en TF5700PVRt HDMI och testa nya patchar o dylikt.

En sak att notera är att MyStuff 5.6x inte fungerar tillsammans med RecCopy. Om du tänker köra ett nattligt decoder-jobb med RecCopy bör du köra XstartTAP och se till att MyStuff inte startar under den tid då RecCopy körs, då den annars blockerar funktioner som krävs av RecCopy (eftersom de funktionerna ändå försvann i senare firmwares för TF5800).

Passar på att bifoga en aktuell logo.dat för MyStuff när jag ändå är igång... :P

EDIT: ChannelManager fungerar på TF5700PVRt HDMI, men kanalerna dyker upp igen efter ett tag då det ingick (ingår?) i Boxers krav att kanaler inte ska kunna tas bort helt utan på sin höjd hoppas över i navigeringen.

EDIT2: Logotyperna för MyStuff borde funka med alla Kanal Lokal-varianter - istället för LCN använder jag kanalnamnet minus åäö för just de kanalerna, och LCN för resten.

EDIT3: Oops - glömde BBC Prime och fick med fel logga på Kanal 5. Fixat nu.

Bifogad fil(er)

Redigerat av DVBgeek, 22 November 2008 - 19:57.

Postad 21 November 2008 - 11:53

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Lite vid sidan om frågan.
På andra tv:n, med 250GB Samsungbox som dessutom har 10 meter längre matning av antennsignal har jag 80% signalstyrka utan antennförstärkare och inga pixeleringsproblem ens innan antennförstärkaren. Är mottagaren i et Topfield så väldigt mycket mer krävande gällande signalen?

Kanal kvalite och styrka är inga exakta mått, dessa kan ej jämföras mellan olika fabrikat eller modeller.
Dock är signal kvaliten det som bör vara mest likvärdigt, det är ett mått på antal förlorade bitar om jag förstått det rätt.

Postad 25 November 2008 - 10:49

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Det var tydligen ingen som hade något råd att ge angående att kunna slå ihop två inspelningar i rad till en enda inspelning när man använder MyStuff?

Ett annat problem som jag skulle vilja ha hjälp med är hur man gör tidsinställda inspelningar som bara gäller en del av ett långt program i Mystuff-Epg:n. T ex skulle jag vilja ha en timer om att spela in Sportpanelen varje Måndag morgon på TV4 Nyhetsmorgon UTAN att behöva spela in från kl 06-10 varje vecka. Jag provade göra en timer på vanliga sättet att den skulle spela in veckovis och så justerade jag tiden från 6-10 till 8-9 men när jag sen kikar i inspelningslistan är timern ändå inställd på kl 6-10 dvs den tid som Nyhetsmorgonprogrammet visas med i Mystuff EPG:n. Någon???

Som jag skrivit tidigare skulle jag ju gärna även vilja veta hur jag kan spela in en fotbollsmatch och utöka timern så jag får med eventuell övertid/förlängning i samma inspelning!

Postad 26 November 2008 - 12:29

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Gör en en vanlig "begäran om inspelning" i EPGn.
Tryck på Arkiv. Då kommer man till en lista med alla Timers.
Välj rätt inspelning och tryck OK.
Justera start och stopptid med volymknapparna.
Ändra till weekly på Type.
Spara.
Detta löser nog fråga 2 & 3.

Fråga 1
Förläng stopptiden på inspelning 1 till hela inspelning 2 också. Alltså gör 1 inspelning istället för 2.
Se kan man ju alltid föra över dem till datorn och konvertera till DVD format och slå ihop dem och sedan konvertera tillbaka till .rec och tillbaka till Topfielden. Lite knöligt bara.

\\\Linus.

Det var tydligen ingen som hade något råd att ge angående att kunna slå ihop två inspelningar i rad till en enda inspelning när man använder MyStuff?

Ett annat problem som jag skulle vilja ha hjälp med är hur man gör tidsinställda inspelningar som bara gäller en del av ett långt program i Mystuff-Epg:n. T ex skulle jag vilja ha en timer om att spela in Sportpanelen varje Måndag morgon på TV4 Nyhetsmorgon UTAN att behöva spela in från kl 06-10 varje vecka. Jag provade göra en timer på vanliga sättet att den skulle spela in veckovis och så justerade jag tiden från 6-10 till 8-9 men när jag sen kikar i inspelningslistan är timern ändå inställd på kl 6-10 dvs den tid som Nyhetsmorgonprogrammet visas med i Mystuff EPG:n. Någon???

Som jag skrivit tidigare skulle jag ju gärna även vilja veta hur jag kan spela in en fotbollsmatch och utöka timern så jag får med eventuell övertid/förlängning i samma inspelning!

Postad 28 November 2008 - 07:06

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Gör en en vanlig "begäran om inspelning" i EPGn.
Tryck på Arkiv. Då kommer man till en lista med alla Timers.
Välj rätt inspelning och tryck OK.
Justera start och stopptid med volymknapparna.
Ändra till weekly på Type.
Spara.
Detta löser nog fråga 2 & 3.

Fråga 1
Förläng stopptiden på inspelning 1 till hela inspelning 2 också. Alltså gör 1 inspelning istället för 2.
Se kan man ju alltid föra över dem till datorn och konvertera till DVD format och slå ihop dem och sedan konvertera tillbaka till .rec och tillbaka till Topfielden. Lite knöligt bara.
\\\Linus.

Tyvärr fungerar inte det där första eftersom jag har gjort såna timers massor av gånger när det gäller serier men nu när jag vill ställa in en inspelning Weekly och ändra tiden på frukost tv till bara en timme istället för fyra timmar genom att justera start och stopptid så verkar det inte fungera märkligt nog? Jag gör allt som du skrev och som jag trodde själv att man skulle göra men sen när jag kollar timern ibland inspelningarna har den återgått till start och stopptid för hela nyhetsmorgonen igen?

Angående fråga 1 så har jag aldrig lyckats fått det att bli en inspelning även om jag förlänger tiden så att hela efterföljande programmet täcks i EPG:n. Vore väldigt skönt om man kunde få My Stuff att fungera så som du skriver eftersom det är trist att spela in fotbollsmatcher och när övertiden kommer så bryts inspelningen och så måste man välja nästa inspelning.

Postad 28 November 2008 - 13:41

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Du måste låsa timern. Glömde skriva det. Finns näst längst ner i timer rutan.

Tyvärr fungerar inte det där första eftersom jag har gjort såna timers massor av gånger när det gäller serier men nu när jag vill ställa in en inspelning Weekly och ändra tiden på frukost tv till bara en timme istället för fyra timmar genom att justera start och stopptid så verkar det inte fungera märkligt nog? Jag gör allt som du skrev och som jag trodde själv att man skulle göra men sen när jag kollar timern ibland inspelningarna har den återgått till start och stopptid för hela nyhetsmorgonen igen?

Angående fråga 1 så har jag aldrig lyckats fått det att bli en inspelning även om jag förlänger tiden så att hela efterföljande programmet täcks i EPG:n. Vore väldigt skönt om man kunde få My Stuff att fungera så som du skriver eftersom det är trist att spela in fotbollsmatcher och när övertiden kommer så bryts inspelningen och så måste man välja nästa inspelning.

Postad 29 November 2008 - 14:09

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad som har ändrats till 3.33 Beta (sen 3.17)? Jag installerade den men hittade INGET nytt alls bland inställningarna. Någon pratade om att man kunde stänga av autosökningsfunktionen för programmlistan under system menyn någonstans men jag hittade inget sådant ?!?

Postad 30 November 2008 - 00:04

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad som har ändrats till 3.33 Beta (sen 3.17)? Jag installerade den men hittade INGET nytt alls bland inställningarna. Någon pratade om att man kunde stänga av autosökningsfunktionen för programmlistan under system menyn någonstans men jag hittade inget sådant ?!?

3.33 beta? För vilken modell (5700, 5700hdmi, 5710 eller 5720)?
Kan inte hitta någon sådan själv, åtminstone inte 3.33. Högsta versionen jag har är från Swedxit och är 3.28...

/Bosse

Postad 30 November 2008 - 00:49

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Den är för 5700 HDMI

Postad 30 November 2008 - 15:00

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Vad har hänt med EPG:n i min 5700 utan HDMI och MyStuff? Är det fler som har samma problem?

De senaste dagarna har jag varit helt utan EPG på flera kanaler som jag uppdaterat med Bosses program.
Det gäller bl.a. SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5...
Från och med 5 december finns EPG som vanligt, men fram till dess är det helt tomt. Vad kan ha hänt?

Kör just nu med freeview.mei för att hanka mig fram tills den 5 december.

/Fredde

Redigerat av Unregistered345c2d61, 30 November 2008 - 15:02.

Postad 30 November 2008 - 17:21

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vad har hänt med EPG:n i min 5700 utan HDMI och MyStuff? Är det fler som har samma problem?

De senaste dagarna har jag varit helt utan EPG på flera kanaler som jag uppdaterat med Bosses program.
Det gäller bl.a. SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5...
Från och med 5 december finns EPG som vanligt, men fram till dess är det helt tomt. Vad kan ha hänt?

Kör just nu med freeview.mei för att hanka mig fram tills den 5 december.

/Fredde

Det verkar som om det smugit sig in dåliga data i någon period på servern. Eftersom nedladdade XML-data cachas så kommer de att vara kvar framöver.

Gör så här:
- Radera innehållet i katalogerna "Data" och "Cache" i Xmltv2Mei-installationskatalogen.
- Kör sen Xmltv2Mei manuellt en gång.
- Nu kommer den att ladda ner samtliga XML-filerna på nytt och bygga en ny MyStuff.mei-fil
- När den har laddats upp till Toppyn kan du trycka EPG-knappen för att få fram den och sen menyknappen för att få upp MyStuff:s meny.
- Stega uppåt tills du når Z1 som är "Reload User and EPG data" och tryck OK
- Nu laddar MyStuff om EPG från den nytillverkade MyStuff.mei-filen

Jag fick göra så här för några dagar sedan när programdata försvunnit och då fick jag genast en fullbestyckad EPG.

/Bosse

Postad 30 November 2008 - 18:45

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag fick göra så här för några dagar sedan när programdata försvunnit och då fick jag genast en fullbestyckad EPG.
/Bosse

Tack för ett snabbt svar, Bosse!
Jag har nu provat det du sade, men eftersom ungarna tittar på Bolibompa nu, så vågar jag inte kolla hur det blev på boxen... ;)

Postad 01 December 2008 - 20:30

procken
  • procken
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Den är för 5700 HDMI

Var kan man hitta den?

Postad 01 December 2008 - 22:52

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Var kan man hitta den?

Skickat PM

Postad 03 December 2008 - 22:14

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Pocorn Hour, den har nätverk(Wlan och kabel), USB (host och slave) och den går på Linux.

Jag skulle vilja använda denna som gateway till min Toppy, är det någon som har lyckats med detta?

Redigerat av jasell, 03 December 2008 - 22:15.

Postad 20 December 2008 - 16:19

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Pocorn Hour, den har nätverk(Wlan och kabel), USB (host och slave) och den går på Linux.

Jag skulle vilja använda denna som gateway till min Toppy, är det någon som har lyckats med detta?

Jag har lyckats med min nåtverkshårddisk MyBook World Edition, som även den har linux, så det borde väl gå även på den där...

Postad 20 December 2008 - 16:34

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag har försökt få min Topfield 5700 HDMI med MyStuff att spela in de program som går på en viss kanal mellan vissa tider. En helt vanlig gammal hederlig timer alltså, men ska det vara så svårt? ;)

Det är bolibompa som ska spelas in varje dag på Barnkanalen, mellan 18.00 - 19.00.
Jag har försökt med toppyns egna timer, men den ballar ur och försvinner spårlöst efter några dagar och är allmänt krånglig.

Jag tror jag har löst det nu, men vet inte om det finns en enklare väg. :P
Kruxet är att programmet inte heter "Bolibompa" utan består av ett gäng korta program med olika namn varje dag.

Jag skapade en CT (automatsökande timer) med keyword "+A" i både titel och description, på Barnkanalen, varje dag mellan 18.00 - 18.59.
Den söker alltså efter bokstaven "A" någonstans i programmets titel eller beskrivning och spelar in isåfall.
Hittills verkar den aldrig ha missat något program... Ta i trä! :D

Postad 20 December 2008 - 17:46

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Jag har lyckats med min nåtverkshårddisk MyBook World Edition, som även den har linux, så det borde väl gå även på den där...

För en Linux-analfabet, hur gör gör man i princip?
(Mina "UNIX" färdigheter sträcker sig till att kopiera filer och justera rättigheter på dessa.)

Postad 20 December 2008 - 18:45

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

(Mina "UNIX" färdigheter sträcker sig till att kopiera filer och justera rättigheter på dessa.)

Ungefär de kunskaper som jag har då! :rolleyes:
Vill du ha toppy-åtkomst via ftp så kan du installera ftpd-topfield.
# ipkg install ftpd-topfield

Postad 21 December 2008 - 12:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag vet inget om den hårdvara du använder, men om man har en Linux-baserad ASUS trådlös router så finns det en beskrivning här på UK-forumet som jag använde mig av. Funkade direkt.
Det går kanske att anpassa till din hårdvara?

/Bosse

Postad 21 December 2008 - 16:54

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Såg att det var dags att uppdatera lite loggor nu igen...

Jag har uppdaterad detta sedan mina senaste logo-filer:
BBC prime - Borttagen då BBC beslutat sluta sända kanalen från 1 dec.
The Voice - Borttagen då den upphörde att sända i september.
Comedy Central - Ny kanal från 1 jan. på LCN 16.
24Corren - Ny lokal kanal på LCN 82.
SR-P1 - Loggo inlagd.
SR-Klassiskt - Loggo inlagd.
SR-P3 - Loggo inlagd.

Här är de uppdaterade filerna (206 kB/st):
logo.dat
smlogo.dat

God Jul!
/Fredde

Postad 21 December 2008 - 22:16

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

SR-P1 - Loggo inlagd.
SR-P3 - Loggo inlagd.

logo.dat
smlogo.dat

God Jul!
/Fredde

Apropå SR-P1 etc:
Nån som vet hur man får MyStuff + Toppy att spela in radiokanaler???

/Bosse

Postad 22 December 2008 - 14:24

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Apropå SR-P1 etc:
Nån som vet hur man får MyStuff + Toppy att spela in radiokanaler???

/Bosse

Jo, jag vet nu!

Först så ser man till att få in radion i MyStuff EPG genom att uppdatera till den senaste versionen av XMLTV2MEI for Windows!

Sedan konfigurerar man i inifilen genom att lägga till p1.sr.se, p2.sr.se och p3.sr.se på lämpliga ställen. Se exemplet på inifil på webbsidan så ser ni var de går in.

För att få kanalerna att visas i MyStuff så måste 801, 802 och 803 läggas till i MyStuffs favoritlista på toppyn, det är ju rätt enkelt.
Ladda också över nya loggor till toppyn. Friddes loggo-filer finns nu att ladda ner på min sida!
Kör sedan ett varv med XMLTV2Mei och gå därefter in i MyStuff settings-meny och välj Z1 (reload settings).
Nu skall radiokanalerna finnas där.

Sen funkar de vanliga inspelningsfunktionerna som för TV-program!

God Jul!

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 22 December 2008 - 14:25.

Postad 23 December 2008 - 18:29

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

SR-P1 - Loggo inlagd.
SR-P3 - Loggo inlagd.

logo.dat
smlogo.dat

God Jul!
/Fredde

Hej!

Var fick du tag i logos för radiokanalerna?

God jul!

Postad 26 December 2008 - 15:17

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Hej!

Var fick du tag i logos för radiokanalerna?

God jul!

"Den som söker han letar" :wub:
Vet inte om det är de "äkta, officiella" loggorna för SR, men jag lyckades hitta ett par liknande loggor för P1 och P3. Någon logga för SR-Klassiskt lyckades jag inte hitta, så jag ritade en egen variant.

Hittar ni några bättre, eller vill ändra något annat, så får ni gärna höra av er!
Eller om just DU har några lokala kanaler som inte jag får in och som har en annan logga kanske...
Det är lätt fixat!

Postad 26 December 2008 - 15:35

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag verkar ha hittat en bugg i min Topfield 5700 (ej HDMI) med MyStuff.

"Återuppspelning" är aktiverat.
Jag pausar i ett program som jag tittar på och sedan trycker "play" efter några sekunder och således ligger några sekunder efter i programmet.
Trycker jag nu på P+ (pil uppåt) så låser sig boxen efter några sekunder och svarar bara på avstängningsknappen.

Dock så blir det inga "four dots" och den söker inte igenom hårddisken vid start heller.
Startar inte om sig automatiskt med AutoReboot heller...

Tråkigt om man råkar trycka på fel knapp och låser boxen med förstörda inspelningar som följd... :wub:

Fler som har märkt samma sak?

Postad 26 December 2008 - 17:38

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag verkar ha hittat en bugg i min Topfield 5700 (ej HDMI) med MyStuff.

"Återuppspelning" är aktiverat.
Jag pausar i ett program som jag tittar på och sedan trycker "play" efter några sekunder och således ligger några sekunder efter i programmet.
Trycker jag nu på P+ (pil uppåt) så låser sig boxen efter några sekunder och svarar bara på avstängningsknappen.

Dock så blir det inga "four dots" och den söker inte igenom hårddisken vid start heller.
Startar inte om sig automatiskt med AutoReboot heller...

Tråkigt om man råkar trycka på fel knapp och låser boxen med förstörda inspelningar som följd... :wub:

Fler som har märkt samma sak?

Det finns en del problem med vissa funktioner som man får vara på sin vakt på:

1) "Chase play"
är inget bra sätt att titta på ifall man verkligen vill se hela programmet...

Vad som kan hända är dels det du beskrivit ovan, men också att ifall en timer slår till medan man tittar på chase så förloras hela chasebufferten och man kommer till realtid. Inte så kul med sportsändningar tex.
Lösning: sätt på inspelning av det program du ser på. Ifall det redan startat erbjuder MyStuff då att spela in från början av programmet genom att lägga till bufferten till inspelningen. Dessutom hoppar den till början av programmet för uppspelning. Nu är det ingen risk att förlora inspelningen även om en annan timer slår till. Funkar förstås bara om det inte är satt två andra inspelningar under denna tid...

2) Skum hantering av picture-in-picture
Gör så detta experiment (om du aktiverat tidshopp på de färgade tangenterna):
- Spela av någon inspelning
- Medan det pågår tryck play för att få upp den gula "termometern"
- Tryck nu på den röda knappen (för att hoppa framåt i inspelningen, jag har satt den på +60 sek)
- Nu dyker en Picture-in-Picture-bild upp och avspelningen fortsätter där den är!
- Efter en stund försöker du ta bort PiP med den röda knappen, men nu hoppar du framåt i inspelnineg i stället!

Det finns två sätt att få bort PiP:
A ) Sätt boxen i standby och slå sen på den igen....
B ) Ta fram "termometern" igen med play-knappen och tryck röda knappen medan termometern syns!
Hur skulle man kunna gissa detta ( B )?

Jag har frågat om detta med PiP på MyStuff-forumet men fått svaret att så länge Toppyn visar något själv (tex "termometern" eller någon rundel eller liknande) så kan inga TAP kolla på tangenttryckningarna. De går direkt till Toppyns ursprungsfunktioner då! Inget MyStuff kan göra alltså.

/Bosse

Postad 28 December 2008 - 10:02

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

1) "Chase play"
är inget bra sätt att titta på ifall man verkligen vill se hela programmet...

Helt riktigt. Brukar bara bli så i nödfall. :D

Det finns två sätt att få bort PiP:
A ) Sätt boxen i standby och slå sen på den igen....
B ) Ta fram "termometern" igen med play-knappen och tryck röda knappen medan termometern syns!
Hur skulle man kunna gissa detta ( B )?

Finns även ett alternativ "C".
Du stoppar det inspelade program du tittar på och kollar på tv som vanligt.
Trycker sedan på "PiP-knappen". Då funkar den som vanligt och du kan få bort rutan utan att stänga av boxen.

Postad 30 December 2008 - 09:05

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med svärfars Topfield 5710.
Den vill nämligen inte köra MyStuff längre - och jag vet inte varför! ;)

Det har fungerat helt felfritt i flera månader, med EPG-hämtning på det gamla hederliga viset med eit2mei, men nu vill inte MyStuff ens starta.
Det står "Loading......" och prickarna börjar rada upp sig, men efter några prickar så hänger den sig. Blir lika varje gång. :)

Jag har provat att ta bort alla taps utom MyStuff, uppgraderat mjukvaran till den senaste, rensat bort MyStuff, nyinstallerat MyStuff, bytt till nyaste versionen av MyStuff, provat en flera år gammal MyStuff, men det blir samma sak - den hänger sig vid uppstarten.

Jag har provat det mesta utom en omformattering, men jag slipper helst det då det finns en del filmer på den 250GB stora hårddisken och det tar flera dagar att ta backupp på dessa, men det kanske är oundvikligt med en formattering... :rolleyes:

Topfields original-EPG är rena tröskverket jämfört med MyStuff så jag måste få ingång det.

/Fridde

Redigerat av Unregistered345c2d61, 30 December 2008 - 09:08.

Postad 30 December 2008 - 12:47

Rob74
  • Rob74
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Den vill nämligen inte köra MyStuff längre - och jag vet inte varför! ;)

Det har fungerat helt felfritt i flera månader, med EPG-hämtning på det gamla hederliga viset med eit2mei, men nu vill inte MyStuff ens starta.
Det står "Loading......" och prickarna börjar rada upp sig, men efter några prickar så hänger den sig. Blir lika varje gång. :)

Jag har provat att ta bort alla taps utom MyStuff, uppgraderat mjukvaran till den senaste, rensat bort MyStuff, nyinstallerat MyStuff, bytt till nyaste versionen av MyStuff, provat en flera år gammal MyStuff, men det blir samma sak - den hänger sig vid uppstarten.

Jag har provat det mesta utom en omformattering, men jag slipper helst det då det finns en del filmer på den 250GB stora hårddisken och det tar flera dagar att ta backupp på dessa, men det kanske är oundvikligt med en formattering... :rolleyes:

Topfields original-EPG är rena tröskverket jämfört med MyStuff så jag måste få ingång det.

/Fridde

Det där råkade jag också ut för en gång. Tyvärr slutade det med att jag fick formatera om hela disken. Försökte först rensa bort lck-filer (eller vad de nu hette, 0 kb stora i alla fall) men det hjälpte inte. Så jag plockade ur disken och satte den i en stationär och förde över de inspelningar jag ville spara, sen som sagt formatering. Är man inte så noga med att spara det man har så går det ju smidigare förstås. Händer det mig idag så göra jag inte om samma procedur utan då får inspelningarna helt enkelt ryka.

/Robban

Postad 01 January 2009 - 17:45

tobbe0
  • tobbe0
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej

Om man vill ha ut 5.1 ljud från TF5700 PVRt HDMI. Kan man koppla hdmi utgången till förstärkaren och få ut 5.1 ljud och samtidigt ha scart till tv:en? (har ingen hdmi på tv:en)

Postad 01 January 2009 - 20:53

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag tyckte att det var dags för att få in Comedy Central (LCN 16) i EPG:n, så jag provade att ändra lite i Bosses ini-fil.

Lägg till dessa rader på lämpliga ställen i Xmltv2Mei.ini.

[LCN]
se.comedycentral.tv = 16

[LCNtitles]
16 = Comedy Central

[se.comedycentral.tv]
Name=Comedy Central
LCN=16
EPG=1
Gott nytt! :rolleyes:

Postad 02 January 2009 - 08:59

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej

Om man vill ha ut 5.1 ljud från TF5700 PVRt HDMI. Kan man koppla hdmi utgången till förstärkaren och få ut 5.1 ljud och samtidigt ha scart till tv:en? (har ingen hdmi på tv:en)

Nej, det går inte... Topfield har av någon outgrundlig anledning inte skickat med ljudinformationen för DD i HDMI (bara vanlig stereo). Enda sättet att få ut DD är via optisk ut.

Postad 02 January 2009 - 13:23

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Den vill nämligen inte köra MyStuff längre - och jag vet inte varför! :(

Det där problemet har jag också haft ett par gånger. Första gången gjorde jag en full formattering, men efter närmare undersökning med Altair andra gången visade det sig vara en fil i MyStuff's MEI-arkiv (därifrån den hämtar informationen för befintliga inspelningar) som hade blivit korrupt (0 bytes tillsynes, men försöker du föra över den är den evighets-stor...). Lösningen var att ta bort den filen (ibland måste man också markera och ta bort en "frisk" fil tillsammans med den för att raderingen ska funka) så funkade MyStuff igen men man tappade informationen på någon enstaka inspelad fil. Orsaken är förstås att boxens filsystemshantering är ostabilt och det hade säkert varit lätt åtgärdat av firmware-hackers om boxen använt ett någorlunda standardiserat filsystem (ext3, t.ex) istället för Topfields eget odokumenterade system.

Om andra TAPs startar, om du kan använda Altair för att ta dig in i alla mappar (ingen mapp skickar dig tillbaka till roten) etc, så är det en sådan korrumperad fil som orsakar problemet. Om inga TAPs startar, du skickas tillbaka till roten när du försöker gå in i någon mapp i ProgramFiles t.ex, så krävs en omformattering, men om du kan ta dig in i DataFiles kan du åtminstone ta backup på inspelningarna först.

Om du inte har garantin kvar och är händig med datorer, kan du plocka ur hårddisken ur boxen och koppla till en PC för läsning, reparation av filsystemet och annat med hjälp av TopfHDRW.

Som en liten sidonotering kan ju nämnas att i stort sett alla hårddiskboxar (Sagem, Humax, Dilog, Topfield...) jag hört talas om har liknande problem med självkorruption av sina filsystem (och ingen tillverkare vill använda ett standardiserat och väldokumenterat filsystem, förmodligen pga krav från innehållsleverantörerna...). Dreambox är väl undantaget, men så är dom inte så omtyckta av TV-bolagen heller.

Redigerat av DVBgeek, 02 January 2009 - 13:59.

Postad 02 January 2009 - 13:39

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Har någon något bra tips på ett snyggt skin till Mystuff?

Postad 02 January 2009 - 23:37

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

(och ingen tillverkare vill använda ett standardiserat och väldokumenterat filsystem, förmodligen pga krav från innehållsleverantörerna...)

Nja, nu (sedan åtminstånde ett år tillbaks) så har vissa HD PVR boxar 'vanligt' filsystem (t.ex. Topfield). I och för sig har de nog inte valt detta själva, utan använt kod från chip tillverkaren.
Innehållsleverantörerna bryr sig (nog) inte om typ av filsystem, utan vad som lagras på disken (t.ex. avkodad film).
Eget filsystem har även positiva sidor, då kan man göra saker som man inte kan i vanliga filsystem.

Postad 03 January 2009 - 13:27

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Första gången gjorde jag en full formattering, men efter närmare undersökning med Altair andra gången visade det sig vara en fil i MyStuff's MEI-arkiv (därifrån den hämtar informationen för befintliga inspelningar) som hade blivit korrupt (0 bytes tillsynes, men försöker du föra över den är den evighets-stor...). Lösningen var att ta bort den filen (ibland måste man också markera och ta bort en "frisk" fil tillsammans med den för att raderingen ska funka)

Aha! Ska prova det vid tillfälle! Tack för tipset! :)

Postad 07 January 2009 - 17:37

jolox
  • jolox
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har försökt få min Topfield 5700 HDMI med MyStuff att spela in de program som går på en viss kanal mellan vissa tider. En helt vanlig gammal hederlig timer alltså, men ska det vara så svårt? ;)

Det är bolibompa som ska spelas in varje dag på Barnkanalen, mellan 18.00 - 19.00.
Jag har försökt med toppyns egna timer, men den ballar ur och försvinner spårlöst efter några dagar och är allmänt krånglig.

Jag tror jag har löst det nu, men vet inte om det finns en enklare väg. :)
Kruxet är att programmet inte heter "Bolibompa" utan består av ett gäng korta program med olika namn varje dag.

Jag skapade en CT (automatsökande timer) med keyword "+A" i både titel och description, på Barnkanalen, varje dag mellan 18.00 - 18.59.
Den söker alltså efter bokstaven "A" någonstans i programmets titel eller beskrivning och spelar in isåfall.
Hittills verkar den aldrig ha missat något program... Ta i trä! :D

Jag har också brottats med detta problem: inspelningen av flera program till samma fil, t ex Bolibompa. MyStuff verkar sträva efter att spara alla program separat och vill inte slå ihop dem till en inspelning.Först körde vi boxen utan MyStuff och då gick det ju bra att ställa in en timer med önskade klockslag och ge filen ett eget namn. När vi installerade Mystuff så utfördes visserligen Topfield-timern men med diverse konstigheter.

Jag har använt två sätt i MyStuff för att spela in Bolibompa: dels utöka klockslagen för en vanlig timer och sedan låsa den, som någon tipsade. Nackdelen är att endast första programmet i Bolibompa läggs i den önskade "Barn"-mappen av någon anledning.

Det andra, bättre sättet var som du gjorde att göra en CT och se till att den alltid utförs. Min variant är att söka på keyword "~xyz". Tilde-tecknet utesluter förekomsten av texten, dvs alla program som INTE börjar med "xyz" spelas in, jag räknar därmed att alltid få med allting. Fördelen jämfört med den andra metoden är att alla program hamnar i den mapp man valt.

Detta spelar som sagt in alla program under Bolibompatimmen. För att uppspelningen ska fungera har vi slagit på "merge"-funktionen som sätter en kedja på programikonen. Dessutom bör man sätta padding till 0 före och efter programmen för att de ska sitta ihop kontinuerligt. Man hade däremot velat ha en padding före hela paketet och en efter, men det går nog inte.

Jag undrar också om det inte finns något bättre sätt i MyStuff att helt enkelt spela in allt i en viss kanal mellan vissa klockslag. Det känns som en grundläggande funktion när man spelar in från TV.

Postad 09 January 2009 - 13:42

JeppeSthlm
  • JeppeSthlm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Halloj (postade nyss detta på helt fel ställe jag gör ett nytt försök här)

Min snart två år gamla TF5700PVRt har börjat strula, när jag går till någon "Boxerkanal" så säger den sätt i kort fast kortet sitter i.

Kortet funkar, det har jag testat i en lånad Sagem "something" har dock inte kunnat prova CA-modulen då sagemen inte har en sådan slot.

I övrigt så funkar den bra och har så gjort, jag har väl tappat de inspelade filerna två gånger med åren men det lär väl bero på att FATen blivit förstor pga fragmentering men det spelar ju ingen större roll. Jag har kört den med den installerade FW fram till problemet började, jag har nu uppgraderat till senaste officiella 3.17 men det gjorde ingen skillnad. Jag har endast använt DumbWidescreen och Quickjump TAPs men dessa har jag rensat ur i felsöknings syfte, jag har även formaterat om disken utan att problemet löst sig.

Jag såg ett inlägg om att någon fick ett liknande problem vid vintertidsomställningen och det sammanfaller också hyffsat med min problemstart men jag har mixtrat med tidsinställningar och detta har heller ej hjälpt.

Jag shoppade den hos Technix i Högdalen men de har ju konkat, är det Kjaerulf jag skall kontakta tro eller finns det någon Svensk agent nu som kan tänkas hjälpa till trots att burken närmar sig två år?

Tacksam för alla lösningsförslag!
Jeppe

Lite Boxfakta
sys-id 2426
Loader: L5.07
Apparat ver: v5.4.0
FW: TF-NTPs 3.17
HW: v1.00

Redigerat av JeppeSthlm, 09 January 2009 - 13:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.