+ Underbar bild med dvd
+ Otroligt tyst
+ Storlek och pris
+ Fin till datorn
Har lagt upp några bilder i mitt album!
Redigerat av Unregistered4fd183bf, 14 oktober 2006 - 16:23.
* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *
Startad av
lljooo
, okt 26 2005 14:54
2934 svar till detta ämne
15 relaterade trådar
Postad 14 oktober 2006 - 16:22 + Underbar bild med dvd + Otroligt tyst + Storlek och pris + Fin till datorn Har lagt upp några bilder i mitt album! Redigerat av Unregistered4fd183bf, 14 oktober 2006 - 16:23. Postad 15 oktober 2006 - 23:27 MVH Calle Postad 16 oktober 2006 - 11:16 Typisk att Technistore precis fått in varan igen och säljer den för ett grymt pris när jag precis hade beställt från onoff. Borde få tvn väldigt snart ![]() Postad 16 oktober 2006 - 15:10 Har min på ca 75 cm tillfälligt och det funkar också bra men jag ska fixa en lägre bänk efter jul när vi flyttar till den nya lägenheten. För övrigt så är jag helt förskonad från missljud, visst det klickar till lite lågt vid kanalbyte men det är inget som stör mig, zappar inte så frekvent att det hinner bli irriterande... Redigerat av Skeeter, 16 oktober 2006 - 15:13. Postad 16 oktober 2006 - 23:09 Jag kör på 40cm och tycker det är helt ok, mellan 40-60cm skulle jag nog rekommendera. Postad 17 oktober 2006 - 06:10 Förutom det obligatoriska "2 knäppen" när jag byter kanal stör jag mig grymt på ett annat ljud. När bilden skiftar från en scen till en annan, speciellt från ljus till mörka och vice versa så "knastrar" TVn. Låter rätt högt vilket är påfrestande när man har låg ljudvolym naturligtvis. Blir lätt ett fyrverkeri av olika knäpp ljud, speciellt under reklamer då bilden skiftar mycket. Antar att ni andra känner igen detta eller? Lite fundersam eftersom ingen har nämnt det innan såvitt jag vet... Postad 17 oktober 2006 - 06:33 Postad 17 oktober 2006 - 13:56 ![]() Kan inte bara nån av dom sänka några hundra så man kan beställa ![]() Postad 17 oktober 2006 - 14:50 ![]() Postad 17 oktober 2006 - 21:33
Har jag aldrig hört, eller skulle iofs kunna vara auto-irisen, men den låter inte högt alls tycker jag..? Postad 17 oktober 2006 - 22:23 Dr Cain: Har jag aldrig hört, eller skulle iofs kunna vara auto-irisen, men den låter inte högt alls tycker jag..? [/quote] Oj vad glad du gjorde mig nu. Slog av Iris i menyn, stod på hög innan. Ljudet är borta! Jag var mer eller mindre knäckt över detta, såååå lättad! Tack tack:) Redigerat av RealDaBratt, 17 oktober 2006 - 22:23. Postad 17 oktober 2006 - 23:57 Jepp, även ljudet när man byter kanal försvinner om man stänger av irisen. Förstår inte att mer inte har klagat på irisen här, mer värdelös funktion får man ju leta efter. Visst det blir grymt mycket bättre bild om man har på medel eller hög men nackdelarna är ju mycket större. När det är en mörk scen hjälper den jäkligt mycket men så fort det växlar till en ljus så stängs irisen av och det "blinkar till", vilket gör att man inte kan ha på medel eller hög. På låg så händer det nästan aldrig men ljuden när man byter kanal och när irisen aktiveras/avaktiveras är fortfarande kvar. Så enda alternativet är att stänga av irisen och ha kass svärta.. lite tråkigt på en annars så bra TV men så är det väl med LCD-tekniken ![]() Redigerat av Unregistered832ce377, 18 oktober 2006 - 00:01. Postad 18 oktober 2006 - 10:48 ![]() posten hade rört till det, fick ringa men nu är det ordnat Postad 18 oktober 2006 - 17:11 ![]() Xbox 360 ser grymt ut. Besviken på dvd kvaliteen men hoppas hdmi kommer göra sitt. Kör just nu på en billig centrum och tycker det blir alldeles för suddigt. Någon som kan berätta vad dom bästa inställningarna på tvn är? Postad 18 oktober 2006 - 17:21 Vad gäller bildkvaliten på DVD så krävs en bra DVD, men jag tycker det går ganska bra även via komponent, så HDMI är inte "nödvändigt". Dålig DVD ger dock skitbild! Skall du köpa ny DVD, köp då givetvis med HDMI. ![]() Postad 18 oktober 2006 - 19:21 Och jag har en Centrum 332 dvd med scart anslutning och jag har definitivt inte någon suddig bild, jag är faktiskt riktig nöjd med dvdbilden ![]() Postad 18 oktober 2006 - 19:23 Skall prova min brorsas thompson hdmi och kolla skillnades. Har du nått förslag på en bra och relativt billig hdmi dvd? Postad 18 oktober 2006 - 20:58 Postad 18 oktober 2006 - 21:28 Sony DVP-NS76H är prisvärd. Har den själv och tycker bilden är riktigt bra via HDMI. Kostar 1690:- regionsfri på Netonnet. Men finns såklart bättre om du vill betala mer ![]() Falukorv: Säker på att du inte hör något? Testa gärna att muta och kolla en film några scener. Hade ju varit bra att veta om det är bara är några exemplar som gör det, så man får byta om det är något fel. Har mailat Sony men de har inte svarat än. Hör du något när du bytar kanal på digitalboxen? Redigerat av Unregistered832ce377, 18 oktober 2006 - 21:34. Postad 18 oktober 2006 - 22:58 ![]() Hoppas!! ![]() Postad 18 oktober 2006 - 23:45 Har börjat preppa diskarna med HD-material nu ![]() ![]() Postad 19 oktober 2006 - 14:19 Körde tidigare på en billig centrum dvdspelare över scart och var nära att skicka tillbaka min tv för att bilden var så dålig. Så ni som köper den här besten köp även en bra dvd kan rekomendera oppo/bbk som gör ett underverk för bilden. Postad 20 oktober 2006 - 10:48 Sedan, hur fungerar det att se sport på Sonyn (och då främst ishockey). Någon som testat? Postad 20 oktober 2006 - 10:54
Alla har olika referenser till vad som är bra eller dålig bild. Den boxern som folk skriver om här i denna tråden är den inbyggda i TV´n. I regel så funkar såna bättre än om du kopplar en extern boxermottagare, så man kan bara rekommendera att du åker och tittar hos någon som har brytt sig om att kalibrera burken. Postad 20 oktober 2006 - 11:27 MVH Kribban Postad 20 oktober 2006 - 12:04 Postad 20 oktober 2006 - 15:43 Annan fråga: Känner någon till en butik som har en 2010:a uppsatt i Lund/Malmö-trakten? En SIBA-butik i Lund hade en A11:a på display, men har bytt lokaler och kör nu enbart platt-tv. Synd att de inte bytte personalen istället, de nuvarande gör en lätt mörkrädd... Fast till deras försvar så var upplevelsen i deras grannbutik, en Expert Stormarknad, om möjligt ännu värre. ![]() Tillägg 23/10: Ok, läste tråden igen efter ett par dagar och kom på att mitt ordval kan misstolkas - 'mörkrädd' ovan har inget med hudfärg eller dylikt att göra. Kom bara inte på någon bättre beskrivning av vilken känsla personalens allmänna apati & okunskap (alternativt deras överdrivna försäljarsnack & okunskap) gav mig. Kanske uppgivenhet passar bättre... Redigerat av Lu-Tze, 22 oktober 2006 - 23:09. Postad 20 oktober 2006 - 16:01 Nu är jag i alla fall nöjd med bilden på DVD ![]() Är det skillnad att använda DVI-HDMI och DVI-VGA när kan skall koppla till datorn, ger det skillnad i bild? Redigerat av Sebbe89, 20 oktober 2006 - 16:03. Postad 22 oktober 2006 - 10:09
Kör XBOX och DVD på PAL-60 och det är inga problem med ryckighet Ryckighet i PAL60 om man snackar film beror oftare på DVD spelarens förmåga eller om det är en bränd film så kan det också vara själva rippen som är problemet. Redigerat av Skeeter, 22 oktober 2006 - 10:20. Postad 22 oktober 2006 - 10:12 ![]() [/quote] Bara för att Technistore annonserar ut tvn betyder det inte att dom har den i lager, jag fick vänta i drygt en månad och det var tillochmed någon som ljög att tvn var skickad när jag var som mest uppretad i telefon. Annars är jag mycket nöjd med tvn (KDF-50E2010) Körde den först med min Pioneer DV575 via scart med bra resultat. Köpte sedan en Sony DVP-NS76H (Netonnet) med hdmi vilket var ett eller två knäpp bättre, Har inte provat med parabolen än, det fattas en del kabeldragning! ![]() Postad 22 oktober 2006 - 16:22 Postad 22 oktober 2006 - 21:36 ![]() har kopplat den bärbara till tv:n via vga sladd och kör med 1024x768 upplösning, filmer är kanon, och surfning är perfekt. Får pixelmappad bild som är klarare än den som datorn visar!!! Helt underbart alltså! Jag satte upp några bilder i galleriet som jag tog nu men batteriet i kameran dog och ni får använda fantasin lite för att få hela bilden... ![]() ![]() Respektlöst Adamski Postad 22 oktober 2006 - 23:22
Ok, funkar det bra med XBOX borde min Gamecube inte heller ha några problem. Fast jag undrar lite - varför kör du DVD-filmer i PAL-60? Att spelkonsollerna kan anpassa sin mjukvara (spelen) till olika uppdateringsfrekvenser (högre fps är sällan fel i spel... ![]() ![]() Postad 23 oktober 2006 - 15:02 Har dock testat att köra allt möjligt via XBOX inkl PAL-60 för NTSC spel. Vissa spel trivs bra med med detta, antdra rycker lite och får gå på någon av de NTSC varianter som Xbox stödjer. Det är iaf inte TV'n som sätter gränsen. Redigerat av Skeeter, 23 oktober 2006 - 19:14. Postad 23 oktober 2006 - 21:02
Kör med en från Clas Ohlson för samma pengar och det funkar utmärkt; alla ettor och nollor kommer fram... ![]() Vad gäller PAL-60 så kör jag med det på XBOX och har inte märkt några konstigheter. Däremot lyckades jag inte att få Halo 2 i widescreen-läge utan att markera PAL-60 av någon anledning ![]() Postad 24 oktober 2006 - 16:35 Nope, det är inte fläkten, missljudet kommer från högtalarna. Stänger jag av högtalarna så försvinner även brusandet så något med högtalarna är det. Jag har nu pratat med sony och de kommer och hämtar tv:n snart.. hoppas de kan fixa den så snabbt det bara går.Låter ju som att fläkten är lite ur balans, kan ju få den att göra lite missljud då och då. (det blir inte kul att gå tillbaka till en 29":are under tiden..) ![]() Postad 24 oktober 2006 - 22:45
STOR tv till liten peng?
Denna tråd handlar om 3st TVs. Vilken är den bästa utav de tre? Läst igenom massa sidor men mycke matnyttigt men också MYCKET info. Vad säger ni till en novis som vill ha
![]() Blir en åka sthlm runt och kolla tv imorrn. Postad 25 oktober 2006 - 17:58 Ska köra de mesta från min dator. Postad 26 oktober 2006 - 13:40 ![]() Dock så är det som folk säger, tv:n är så grymt bra så man ser verkligen bristerna i kvaliteten när man kollar på dåligt material, analog kabel-tv är ingen höjdare, HDTV-rips (350MB) som man tyckte var asbra kvalite, är inte alls så jättebra ![]() Hade hoppats på att kablarna från Kjell (DVI->HDMI och komponent till Xbox) skulle komma idag, men verkar inte så ![]() Kollade på Tokyo Drift dvdn det första jag gjorde, ******** alltså, är grymmt nöjd med bara den bilden, klarar inte av länge till utan att köra 720p =) Postad 26 oktober 2006 - 13:58 Jag kör 720p både via DVD'n och HD-material från datorn. Är svårt att ta kort på bilden, blir ju aldrig riktigt bra men jag lovar att du kommer vara grymt nöjd med bilden. Jag är väldigt petig och det är otroligt bra bild både på DVD och HD. Även bilden från digitaltv(Tele2vision) är i klass med DVD, Matrix som sändes igår t.ex såg man ingen skillnad från DVD. Dock är ju svärtan ganska kass som den är på LCD-tv's men inte sämre än på andra, och om man inte testar att jämnföra med irisen på hela tiden(som jag har ovana att göra) så vänjer man sig ![]() Redigerat av Unregistered832ce377, 26 oktober 2006 - 13:58. Postad 26 oktober 2006 - 14:32 ![]() ![]() ![]() Tips mottages varmt Postad 26 oktober 2006 - 15:34 Postad 26 oktober 2006 - 18:08 Nu har jag äntligen fått tummarna ur röven och beställt besten. Jag har velat fram o tillbaka i 1 år. Beställde från netonnet och hoppas att den dyker upp imorgon så man har något roligt att pilla med under helgen. ![]() Beställde samtidigt en Pioneer 696, hoppas att detta kommer bli en bra kombination. Precis fått installerat viasat i veckan oxå, stor skillnad mot canaldigital via kabel, iallafall med våra 20 år gamla antennkablar i huset. Någon som har något tips på en bra digitalbox med hdmi utgång? Gärna en som klarar att skala upp bilden till 720p. /Johan Postad 26 oktober 2006 - 18:19 Du skulle skaffat Canal Digitals HD-paket istället. Postad 26 oktober 2006 - 18:36 Du skulle skaffat Canal Digitals HD-paket istället. Njo, men canaldigital är så dyra, 379kr för stora paket sen plus 99kr för hdtv. Känns lite väl maffigt med nästan 500 spänn för det. Postad 28 oktober 2006 - 01:19 ![]() Vad har ni med 2010 för inställnigar på tvn? brightness osv, såg att det fanns ibörjan av tråden, men vad kör ni nu? Sen har jag samma "problem" med att det klickar bakom tvn när man byter kanal, inget irriterande, men det finns där, sen så tycker jag fläkten inte är så tyst som jag trodde, men sålänge det är ljud från högtalarna hörs den ju inte. Postad 28 oktober 2006 - 10:28 Då har du på irisen alltså? Tycker du inte det är störande när den panorerar förbi ett fönster, eld eller liknande ljuskälla, eller när den går direkt från en mörk till en ljus scen? Så fort det kommer ljus in i bilden stängs ju irisen av och bilden blir dassig, så det blinkar liksom, gör den ju flera gånger i minuten om det inte är en väldigt ljus film. Jag förstår mig inte på irisen, den går ju inte ha på pga av det. Postad 29 oktober 2006 - 15:43 Pga tv:n känns av som en digital skärm så kan jag inte ändra bildytan med CCC, vet nån något program som klarar av detta, för jag har några centimeter med svart ram i 720p/60. I varken CCC eller Powerstrip går det att ändra av nån anledning. 720p material är fruktansvärt ballt alltså, så sjuk bildkvalite så man tappar hakan ihop med denna tv. Ser bättre ut änn dom plasmorna jag sett iaf ![]() Postad 29 oktober 2006 - 21:21
Hmmm...verkar som att klickandet bara är på 2010 modellen. En polare köpte den "gamla" modellen, som även jag har, men eftersom det va en skarp grön lysande pixel mitt på skärmen så fick han byta. Istället fick han en 2010:a och även han har nämnt det klickande ljudet. Postad 29 oktober 2006 - 22:11 Jag tycker bilden är mycket bra på digital tv för att vara 50 tum. Men jag kan fortfarande inte se någon större skillnad på 480p, 720p, 1080i osv. Kanske är det kabeln. Bilden är dock bra, men jag förväntade mig lite bättre. Jag har också märkt av persienneffekter när jag kollar på vissa dvd filmer, bland annat futurama. Men nog med det negativa, denna tv är grym, man får så mycket för pengarna, underbart ![]() Edit: har inte märkt något klickande ![]() Redigerat av Sebbe89, 29 oktober 2006 - 22:12. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |