Jag kör Bo_b's eminenta program med överföring varje dag via min Asus och det fungerar perfekt. Var i Thailand tre veckor och det bara laddade ner EPG och spelade in med Control Timers.
Topfield TF5700PVRt 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Topfield TF5700PVRt MasterPiece 200GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Topfield TF5700PVRt HDMI 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Topfield TF5720PVRt HDMI 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner (532 inlägg)
|
14 år sedan |
Topfield Digitalboxar (633 inlägg)
|
16 år sedan |
Marksända Digitalboxar med DVB-textning? (22 inlägg)
|
18 år sedan |
DVB-T mottagar test i Ljud&Bild (7 inlägg)
|
18 år sedan |
PVR-Box till Boxer (15 inlägg)
|
18 år sedan |
Gästbok för fridde (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 03 March 2009 - 20:51
Jag kör Bo_b's eminenta program med överföring varje dag via min Asus och det fungerar perfekt. Var i Thailand tre veckor och det bara laddade ner EPG och spelade in med Control Timers.
Postad 07 March 2009 - 12:14
Där står det bara NO EPG och jag bara undrar om någon har upplevt nåt liknande och har förslag vad man kan göra?
Tillägg! Nu verkar EPG:n börja ordna till sig hyfsat efter några omstarter och körningar av Bosses program samt ännu en nyinstallation av kanalerna.
Redigerat av Unregistered9b117a23, 07 March 2009 - 18:54.
Postad 07 March 2009 - 18:58
Du kan kolla i logfilen till XmlTv2Mei vilka kanaler den har laddat ner EPG för.Min 5710 box fick nåt fnatt och hängde sig för några dagar sen och sedan dess har jag inte alls fått ordning på Mystuff EPG via Bosses eminenta program som tidigare. Efter lite omstarter, ominstallation av kanaler så har jag fått EGP 13 dagar på samtliga kanaler utom några som Kanal 5, Canal + och några fler förmodligen på samma muxx.
Där står det bara NO EPG och jag bara undrar om någon har upplevt nåt liknande och har förslag vad man kan göra?
Det ser ut ungefär som det här urklippet visar (exemplet är TV4plus):
20090306 21:50:49.119 Reading data: plus.tv4.se
20090306 21:50:49.275 Reading data: New file to cache: plus.tv4.se_2009-03-06.xml.gz
20090306 21:50:49.447 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-07.xml.gz
20090306 21:50:49.619 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-08.xml.gz
20090306 21:50:49.791 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-09.xml.gz
20090306 21:50:49.963 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-10.xml.gz
20090306 21:50:50.135 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-11.xml.gz
20090306 21:50:50.322 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-12.xml.gz
20090306 21:50:50.494 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-13.xml.gz
20090306 21:50:50.666 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-14.xml.gz
20090306 21:50:50.838 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-15.xml.gz
20090306 21:50:51.025 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-16.xml.gz
20090306 21:50:51.197 Reading data: File already in cache: plus.tv4.se_2009-03-17.xml.gz
20090306 21:50:51.307 Reading data: New file to cache: plus.tv4.se_2009-03-18.xml.gz
Här ser man att dagens program är ändrat så filen för 2009-03-06 laddas ner.
Av övriga dagar är det bara 2009-03-18 som har ändrats sen senaste läsningen och därför laddas ner.
Om det visar sig att man fått dåliga data för en tidigare nedladdning så kan det bli så att den filen inte laddas om ifall den inte ändrats på servern. Då kan man få "No EPG data" ända tills man passerat den dagen.
Ett sätt att fixa detta är helt enkelt att radera hela innehållet i Cache-foldern och sen köra XmlTV2Mei igen. Då kommer den att läsa alla dagarnas filer för alla kanalerna på nytt. Förhoppningsvis blir data bättre då.
/Bosse
Postad 08 March 2009 - 10:44
Postad 08 March 2009 - 18:19
Vad sägs om att vispa ihop en XMLTV2mei till MAC OS X?
Har precis blivit en "switcher" (bytt från pyttemjuk till Apple ;-)
Postad 08 March 2009 - 20:02
Har varken Mac- eller Linux-programmeringserfarenhet...Bo_B!
Vad sägs om att vispa ihop en XMLTV2mei till MAC OS X?
Har precis blivit en "switcher" (bytt från pyttemjuk till Apple ;-)
Inte har jag nån Mac heller.
Programmet XMLTV2Mei är skrivet med Borland Delphi 7 för Windows.
Vet inte hur man skulle kunna porta till Mac, funkar Lazarus med FreePascal i den miljön?
/Bosse
Postad 08 March 2009 - 22:02
Postad 09 March 2009 - 08:34
Den hängde sig (i och för sig inget ovanligt), men nu klarade den inte att gå igenom "Verifiying files and folders". Starade om den ett otal gånger innan jag gav upp. Det gick ju inte att komma åt hårddisken från PC´n heller i och med att den inte startade hårddisken...
Lämnade in den på service i går. Hoppas att den går att fixa!
Postad 09 March 2009 - 13:38
Har kört med ditt XMLTV2MEI nu ett tag och det funkar bra, har schemalagt så att datorn kör det varannan dag.
Läser Toppyn in denna nya EPG-fil automatiskt efter inställningen i "N4" (EPG Data reload frequency) 4Hr, eller måste jag ladda om den sjäjv via (Z1)?
Postad 09 March 2009 - 14:20
Inget behov av Z1. N4 har jag ställt in på 1 hr, vilket betyder att senast en timme efter att en ny EPG laddats upp så läses den in och används.@Bo_B
Har kört med ditt XMLTV2MEI nu ett tag och det funkar bra, har schemalagt så att datorn kör det varannan dag.
Läser Toppyn in denna nya EPG-fil automatiskt efter inställningen i "N4" (EPG Data reload frequency) 4Hr, eller måste jag ladda om den själv via (Z1)?
Men N1 måste såklart också vara inställd på ett sansat värde, min är på 13 dagar.
/Bosse
Postad 09 March 2009 - 14:28
Konstigt nog så "dog" min 5700 också i lördags. Jag höll på och tittade på slutspelsmatchen Timrå-HV, som jag hade spelat in medan jag åt. När jag tittade på den var matchen ännu inte slut så inspelning pågick fortfarande.Min 5710 dog i helgen
![]()
Den hängde sig (i och för sig inget ovanligt), men nu klarade den inte att gå igenom "Verifiying files and folders". Starade om den ett otal gånger innan jag gav upp. Det gick ju inte att komma åt hårddisken från PC´n heller i och med att den inte startade hårddisken...
Lämnade in den på service i går. Hoppas att den går att fixa!
Sen plötsligt så hängde sig boxen, och startade om igen (tack vare AutoReboot), men nu fastnade den i Toppyns egen setup-meny! Av/på mm resulterade i samma liksom om jag startade med 0-knappen intryckt.
Då gick jag igenom setupmenyn i Toppyn (valde språk mm) och sen gjorde jag en kanalsökning också.
Men efter detta var den som tidigare, inga problem med hårddisken så alla program var kvar utom matchen förstås. Och den hade slutat medan jag höll på med boxen. 7-0 till HV, så det var i alla fall ingen spännande match...
Undrar när din kraschade och vad du gjorde då? Kan det ha varit vid 18-tiden nån gång på lördag?
/Bosse
Postad 09 March 2009 - 15:36
Lite bakgrund. Blev uppringd om erbjudande om uppskalande hdmi-box och tyckte det lät bra.
Nu har dom skickat 5720 250gb till mig (inte plockat ut den än).
Är den ens jämförbar i kvalitet och bild (kör projje) med Sagem 94250?? Vad blir egentligen den stora skillnaden mellan boxarna?
Snabbt svar önskas
Postad 09 March 2009 - 16:02
Det där med bildkvalitet är lite knepigt, dels är det tämligen subjektivt, dels kan det handla om hur bra bildkälla och bildvisare trivs med varann. Vissa kombinationer funkar bättre än andra, även om det kanske inte är lika uppenbart med HDMI som med analoga signaler.Nu har dom skickat 5720 250gb till mig (inte plockat ut den än).
Är den ens jämförbar i kvalitet och bild (kör projje) med Sagem 94250?? Vad blir egentligen den stora skillnaden mellan boxarna?
Topfield ger stora möjligheter till att "tweaka" boxen, att utöka funktioner och fintrimma beteende. Det går också finemang att flytta inspelningar till/från dator. Däremot saknar den stöd för MPEG4 som Sagem 94250 har, vilket kan bli intressant om de redan beslutade sändningarna någonsin gång kommer igång.
Postad 09 March 2009 - 16:05
Det där med bildkvalitet är lite knepigt, dels är det tämligen subjektivt, dels kan det handla om hur bra bildkälla och bildvisare trivs med varann. Vissa kombinationer funkar bättre än andra, även om det kanske inte är lika uppenbart med HDMI som med analoga signaler.
Topfield ger stora möjligheter till att "tweaka" boxen, att utöka funktioner och fintrimma beteende. Det går också finemang att flytta inspelningar till/från dator. Däremot saknar den stöd för MPEG4 som Sagem 94250 har, vilket kan bli intressant om de redan beslutade sändningarna någonsin gång kommer igång.
en kort förklaring på vad man egentligen kan tweaka. 70 sidor känns aningen maffigt
Postad 09 March 2009 - 22:42
En sak man kan göra är att använda TAP (Topfield Application Programs) som utvecklats av fristående programmerare på nätet. Dessa kan ändra GUI och funktioner i övrigt i boxen. Finns mängder av såna att ladda ner.en kort förklaring på vad man egentligen kan tweaka. 70 sidor känns aningen maffigt
Jag använder tex TAP MyStuff för att få en sansad hantering av boxen.
Absolut mycket bättre än boxens inbyggda funktioner för programguide (EPG) hantering av inspelningstimers mm.
/Bosse
Postad 10 March 2009 - 11:23
Undrar när din kraschade och vad du gjorde då? Kan det ha varit vid 18-tiden nån gång på lördag?
/Bosse
Det var något tidigare, vid 17-tiden i lördags. Jag är osäker på vad boxen gjorde just när den dog, den var igång men det var ingen som tittade just då. Den kan ha stått pausad (grabbarna pausar alltid om de vill fortsätta kolla, morgonbolibompa kan stå pausad hela dagen ibland...) Tidigare har alltid "verifying files and folders" gått igenom om inte på första så kanske på 7-8 försöket. Denna gång fastnade den snabbt och efter ett 30-tal försök gav jag upp och lämnade in den. Hann med att testa allt under de 30 omstarterna:
-hålla in nollan (ingen idé då TAPsen inte laddas förren efter hårddisken kontrollerats)
-ta ur boxerkortet
-sätta i kortet igen
-ta ur CA-modulen
-hinna med att göra en fabriksåterställning
-trycka exit då kontrollen drog igång (det har funkat tidigare, alltså boxen har funkat fast utan hårddisk), men boxen låste sig ändå efter några sekunder...
Finns det fler boxar därute som kraschade i lördags?
Postad 10 March 2009 - 14:32
Redigerat av Unregistereda681f977, 12 March 2009 - 20:41.
Postad 13 March 2009 - 23:34
Av det jag har läst i den här tråden har alltså Boxer lyckats få Topfield att ta bort den funktionen. Men sen när ska dom få bestämma vad jag har för kanaler (förutom det faktum att dom tvingar mig att betala för kanaler jag inte vill ha)? Inget annant företag har ju gått med på detta idiotiska krav och ändå får dom OK från Boxer på deras hårdvara.
Postad 14 March 2009 - 06:50
Det enda du kan göra är att skapa en favoritlista där du bara tar med de kanaler du vill se (tex dem som du har i ditt paket) och sen ser du till att Toppyn använder favoritlistan. Tryck FAV-knappen och välj den favoritlista du vill använda. Sen kommer du att se denna lista när du trycker OK på fjärren och upp-ner-knapparna cirkulerar i denna lista också.Finns det verkligen inget sätt att ta bort oönskade kanaler ur kanallistan i en 5700PVRt?
Av det jag har läst i den här tråden har alltså Boxer lyckats få Topfield att ta bort den funktionen. Men sen när ska dom få bestämma vad jag har för kanaler (förutom det faktum att dom tvingar mig att betala för kanaler jag inte vill ha)? Inget annant företag har ju gått med på detta idiotiska krav och ändå får dom OK från Boxer på deras hårdvara.
Listan själv gör du i setupmenyn.
Om du har MyStuff installerad så kan du använda en favoritlistefil för MyStuff för att begränsa vilka kanaler som skall visas i EPG-griden. Jag brukar för det mesta byta kanal via EPG i MyStuff för då ser man ju vilka program som körs i kanalen också.
/Bosse
Postad 14 March 2009 - 17:13
Laddade ner patchen [De] DescExt V6 (with Genre) för ett par dagar sedan och testade om den fixa till EPG-datan till MS. Döm av min förvåning när den fungerade alldeles utmärkt med 3.28 betan för TF5700pvrt. Ett litet tips till er som liksom jag inte orkat fixa till det med Bosses program med tillbehör, som i övrigt givetvis är betydligt bättre med tanke på antalet dagar man får EPG. Patcha er firmware och skippa den gamla DE tap:en så fungerar allt igen som Toppy´ns orginal EPG.
/SwedXit
Postad 14 March 2009 - 22:28
Jag har gjort en ny manuell kanalsökning.
Postad 15 March 2009 - 13:00
Någon mer som har problem med TV4? Om man väljer TV4 på fjärren genom att trycka på 4:an så får jag sätt i kortet. Om man istället trycker på OK knappen och väljer TV4 i listan, så ser man kanalen korrekt.
Jag har gjort en ny manuell kanalsökning.
Har du verkligen TV4 på kanalplats 4 då? Låter som om den platsen är tagen av en annan kanal som antingen är kodad eller möjligen inte sänder. Eller så har du gjort en fav.lista där 4:an motsvarar någon annan kanal...eller?
/SwedXit
Postad 15 March 2009 - 16:15
Länge sedan du frågade, men det kanske fortfarande är aktuellt...Ingen som kommit på någon ny lösning angående det här problemet med att spela in flera program i rad via Mystuff-EPG:n till en enda fil???
Skulle väldigt gärna spela in några barnprogram i rad och ha som en enda fil. Fick tips tidigare om att göra en timer på ett program i mitten och utöka bakåt/framåt så de andra programmen rymt, samt att låsa timern men det funkar icke för mig alla fall? Det finns många ytterliggare exempel på sportsändningar och annat som jag väldigt gärna skulle vilja spela in 3-4 timmar i rad ifrån till en enda fil istället för som nu flera stycken!
Jag har upptäckt att Option G7: Merge Back to Back CT-set timers? [No; Yes] (MyStuff 5.62c) kanske är vad du letar efter. När jag sätter den till YES så får jag alla program som jag spelar in på samma kanal i en enda fil.
Det som är lite jobbigt med det är att det gäller precis alla inspelningar, vilket kan göra det lite rörigt när två helt olika program spelas in på rad och bara får det första programmets namn på filen i arkivet.
Istället har jag gjort så att den lägger alla olika programmen i en "kedja" med kejdesymbolen framför de olika inspelade filerna och spelar upp alla dessa på rad när du börjar kolla på t.ex. den första, då blir det ju nästan samma sak.
Det finns ju också en risk med att spela in i flera timmar till en enda fil - om boxen hänger sig av någon anledning så blir hela filen korrupt och måste fixas, men det är iofs enkelt med rec-fixer.
Edit:
Jag märkte nu att jag inte får det att fungera som jag beskriver ovan när jag nu provar igen. Jag vet inte vad det beror på, men det funkade häromdagen!
/Fridde
Redigerat av Unregistered345c2d61, 15 March 2009 - 20:29.
Postad 15 March 2009 - 22:30
Har du verkligen TV4 på kanalplats 4 då? Låter som om den platsen är tagen av en annan kanal som antingen är kodad eller möjligen inte sänder. Eller så har du gjort en fav.lista där 4:an motsvarar någon annan kanal...eller?
/SwedXit
Det verkar funka nu. Det var TV4 Linköping som hade tagit överhand. Jag gjorde en automatisk kanalsökning och det hjälpte.
Postad 16 March 2009 - 11:06
Jag vill ha en bra EPG, gärna nu o nästa, men även möjlighet till att progrmmera längre i förväg. (Force 530T har värdelös EPG, Digiality 422 tycker jag är mycket bättre).
Några förslag?
Hur är boxen idag, rent användarmässigt? (Jobbade på Kjaerulff1 när de hade dem och de var ju lite buggiga och hade en del övrigt att önska när detr gällde manual och lite annat)
Låter den mycket?
Redigerat av Melmac, 16 March 2009 - 11:07.
Postad 17 March 2009 - 17:42
finns det några mer TAP "måsten" som man borde lägga in?
Sen har jag sett att många kopplar sin topfield till LAN.
kan man använda en wireless usb sticka i tofielden och koppla mot den ?
eller funkar det endast med asus wl500 routern?
Postad 17 March 2009 - 19:08
Du kan inte använda en WLAN-sticka direkt i Topfielden. Den beter sig som en USB-hårddisk och kan kopplas ihop med ett flertal olika saker. T.ex. MBWE (en nätverksdisk som jag själv använder och som kör linux) eller en Asus WL500GP. Finns även fler varianter.Sen har jag sett att många kopplar sin topfield till LAN.
kan man använda en wireless usb sticka i tofielden och koppla mot den ?
eller funkar det endast med asus wl500 routern?
Postad 18 March 2009 - 09:35
Mystuff 5.62B (Ver C fungerar inte på 5710)Eftersom jag då funderar på att slänga ut min Force 530T till antingen Boxers Sagem eller Topfield så frågar jag mig nu: Vilka TAPS behöver man för att få ut så mycket som möjligt av boxen?
Jag vill ha en bra EPG, gärna nu o nästa, men även möjlighet till att progrmmera längre i förväg. (Force 530T har värdelös EPG, Digiality 422 tycker jag är mycket bättre).
Några förslag?
Hur är boxen idag, rent användarmässigt? (Jobbade på Kjaerulff1 när de hade dem och de var ju lite buggiga och hade en del övrigt att önska när detr gällde manual och lite annat)
Låter den mycket?
TF5000Display 1.53a
Fjärrkontrollen är seg, den "tar" inte alltid direkt.
Den måste också riktas rakt mot boxen.
Postad 18 March 2009 - 10:51
Fungerar EPG´n i TF5710PVRt utan extra DE patch?, Dvs. Är EPG "hel" och ser likadan ut som i orginal EPG´n?Mystuff 5.62B (Ver C fungerar inte på 5710)
TF5000Display 1.53a
Postad 18 March 2009 - 17:26
Du kan inte använda en WLAN-sticka direkt i Topfielden. Den beter sig som en USB-hårddisk och kan kopplas ihop med ett flertal olika saker. T.ex. MBWE (en nätverksdisk som jag själv använder och som kör linux) eller en Asus WL500GP. Finns även fler varianter.
OK men jag har en dsm-g600 http://www.dlink.com/products/?pid=377
funkar det att använda den då??
ifall det går så är jag tacksam om ngn kan förklara hur man går till väga..
// Abbe
Postad 18 March 2009 - 17:51
Vet inte om den funkar som du säger, men på min 5700 HDMI kan jag inte vara utan Mystuff.Fungerar EPG´n i TF5710PVRt utan extra DE patch?, Dvs. Är EPG "hel" och ser likadan ut som i orginal EPG´n?
För info kolla på http://www.toppy.org.uk/~mystuff/
Postad 19 March 2009 - 07:38
Hej Kalle,Vet inte om den funkar som du säger, men på min 5700 HDMI kan jag inte vara utan Mystuff.
För info kolla på http://www.toppy.org.uk/~mystuff/
Nog för att man "behöver" MS, men om du jämför EPG-texten i MS mot EPG-texten i TF´s egna EPG så ska den vara lika om allt fungerar som det ska. I min TF måste jag patcha firmwaren för att det ska bli så. Annars får man bara delar av EPG´n. Står rätt mycket om detta fenomen i denna tråden om du vill veta mer. Sök på tex. description extender, EPG, DE, short description, long description osv.
Postad 19 March 2009 - 10:31
Nej det behövs en patch.Fungerar EPG´n i TF5710PVRt utan extra DE patch?, Dvs. Är EPG "hel" och ser likadan ut som i orginal EPG´n?
Jag har DE V4 (tror jag, kanske V5) för att få hel EPG. V6 får jag inte att fungera. Boxen låsersig.
Postad 19 March 2009 - 14:26
Som sagt, min TF fungerar utan patch och MS har mer info för vaje prog. än original EPG eftersom jag kör med Bosses XmlTV2Mei. Tidigare när jag inte använde XmlTV så blev EPG'n tom efter 4-6 dagar om jag inte startade om boxen varje dag.Hej Kalle,
Nog för att man "behöver" MS, men om du jämför EPG-texten i MS mot EPG-texten i TF´s egna EPG så ska den vara lika om allt fungerar som det ska. I min TF måste jag patcha firmwaren för att det ska bli så. Annars får man bara delar av EPG´n. Står rätt mycket om detta fenomen i denna tråden om du vill veta mer. Sök på tex. description extender, EPG, DE, short description, long description osv.
Postad 20 March 2009 - 10:08
Jasså? Det vet nog inte min 5710 om, eftersom jag kör just v5.62c sedan flera veckor och det fungerar utmärkt!Mystuff 5.62B (Ver C fungerar inte på 5710)
Postad 20 March 2009 - 10:45
Jasså? Det vet nog inte min 5710 om, eftersom jag kör just v5.62c sedan flera veckor och det fungerar utmärkt!
Min lever också i ovisshet! Beror kanske på vilket FW man valt. Jag kör inte det senaste...
Postad 20 March 2009 - 10:58
Jag köpte boxen begagnad och har inte bytt firmware själv.Min lever också i ovisshet! Beror kanske på vilket FW man valt. Jag kör inte det senaste...
Så här ser min mottagarinformation ut:
System-ID: 13436
Loader-version: C1.15
Apparatversion: v5.3.22
Mjukvaruversion: TF-NPTs 3.17
Hårdvaruversion: v1.00
Senast uppdaterad: Jan 09 2008
Och på denna 5710 fungerar alltså MyStuff v5.62c
Redigerat av Unregistered345c2d61, 20 March 2009 - 11:02.
Postad 23 March 2009 - 15:09
och om man kan det, finns det ngn här som kanske kan hjälpa mig på traven??
Redigerat av abborro, 23 March 2009 - 15:19.
Postad 24 March 2009 - 18:03
Det finns som sagt var en installationsguide på det engelska forumet (Setup guide for the WL500g).Kan jag koppla min D-link DSM-g600 till min topfield?? jag kan köra FTP till dsm èn om det kan hjälpa.. kan man inte få topfielden att bete sig som en disk på någe vis?
Jag har också sett att det är någon som har lyckats att ordna motsvarande inkoppling med enn annan linuxbaserad apparat, men då är man på sina egna ben och får lösa problemen.
Bottomline är att det finns lösningar för SLUG och WL500g men det går säkert också att ordna med andra linuxbaserade enheter....
/Bosse
Postad 24 March 2009 - 19:04
Det verkar som om det går att lägga in dd-wrt på den där.Kan jag koppla min D-link DSM-g600 till min topfield?? jag kan köra FTP till dsm èn om det kan hjälpa.. kan man inte få topfielden att bete sig som en disk på någe vis?
Det är en mycket bra firmware som gör att du kan använda routern till en massa andra saker också, förutom att ladda toppyn med epg.
Det är inte alltid olegs firmware fungerar heller, så därför var jag tvungen att hitta ett alternativ och är mycket nöjd med resultatet. Följ Bosses länk så kan du hittar du bra info.
Postad 24 March 2009 - 19:15
De hade ju vare göttigt de =)
Postad 24 March 2009 - 19:20
Men på deras hemsida ( DD-WRT ) finns det en databas där just denna enhet (D-Link DSM-G600) inte supportas och det är inget arbete pågående heller...Det verkar som om det går att lägga in dd-wrt på den där.
Klicka på Supported Hardware och fyll i typnumret.
Postad 24 March 2009 - 19:33
jag får nog använda usb kabeln till datorn så länge
Postad 25 March 2009 - 08:58
Det verkar vara min box som spökar. Jag ska göra ett nytt försök.Min lever också i ovisshet! Beror kanske på vilket FW man valt. Jag kör inte det senaste...
Postad 25 March 2009 - 10:18
Jag hittade ett forum för dsm-g600 där dom fixar in alla möjliga program till dom.. kan ngn av er som kan kanske kolla in där å kolla om det är ngt jag kan använa ?
Ang koppla upp Topfield mot DSM-g600..
Jag hittade ett forum för dsm-g600 där dom fixar in alla möjliga program till dom.. kan ngn av er som kan kanske kolla in där å kolla om det är ngt jag kan använa ?
Postad 25 March 2009 - 10:42
Aha... Jag googlade lite och hittade att den har "DD-WRT v24 RC5 - kernel support", men det kanske inte stämmer då...Men på deras hemsida ( DD-WRT ) finns det en databas där just denna enhet (D-Link DSM-G600) inte supportas och det är inget arbete pågående heller...
Klicka på Supported Hardware och fyll i typnumret.
DD-WRT Supported_Devices
Postad 25 March 2009 - 20:46
Du kan ju prova med Toppy-UK-forumets subforum Computer connections där finns det folk som provar allt möjligt.Ang koppla upp Topfield mot DSM-g600..
Ang koppla upp Topfield mot DSM-g600..
Man brukar diskutera just sånt som du är ute efter där.
Bosse
Postad 26 March 2009 - 14:43
Mystuff 5.62B (Ver C fungerar inte på 5710)
TF5000Display 1.53a
Kör också MyStuff och TF500Display. Har även lagt till TAP:en AutoReboot 2.2 och eit2mei. Den senare är jag osäker på om man behöver.
Postad 26 March 2009 - 18:22
Om du kör MyStuff så behöver du eit2mei för att skapa EPG, om du inte använder XmlTV2Mei förstås.Kör också MyStuff och TF500Display. Har även lagt till TAP:en AutoReboot 2.2 och eit2mei. Den senare är jag osäker på om man behöver.
I detta fall kan eit2mei användas för att skrapa ihop lite EPG-data för kanaler som inte finns på nätets XMLTV-site.
/Bosse
Postad 31 March 2009 - 17:46
Idag hände en mkt skum sak, min 5700HDMI stod på och skulle spela in ett pgm, jag var i ett annat rum, när jag kom tillbaka så fanns det en meddelande som löd "VARNING ! hårddisken kommer att raderas, forsätta JA el. NEJ". Tryckte nej men alla inspelningar och taps var helt borta, trots omstart/strömkabel mm inget hjälpte. Tänkte skit oxå nu måste jag lägga in allt på nytt. Innan det kom jag på att det kanske vore dags att uppdatera FW (hade 2.84 tidigare) läste en del i detta forum och via Bosses XMLTV2MEI hemsida, tankade ned HDFW pgm samt nya FW, var kanske lite väl snabb där och tog en med patchar som hette 2.87 la in allt via HDFW, följde instr slaviskt men när jag rebootar så låser sig bara toppyn, reagerar inte på några som helst knapptryckningar, bilden som f.t är kanal 1 är fryst. Har inga taps inlagda, har ändå testat hålla in nollan utan att det blir bättre. Såg sedan att denna FW inte är för min HDMI burk utan för den utan HDMI. Nu är alltså det kokta fläsket stekt, sitter med en toppy som ej går att använda till annat är bokstöd.
Finns det något sätt att komma förbi detta? Snälla behöver omedelbar hjälp!!
Om jag lämnar in den där jag köpt den kan de då se att att jag mixtrat med den och gäller isf garantin??
Tacksam för all hjälp jag kan få
//Jerker
Äntligen!! Jag löste det själv genom att köra pgm TFDN-USB o la in rätt FW. Nu funkar det igen...phu blev en smula orolig att jag klantat till det så det ej gick att återställa.
Redigerat av jerjoh, 31 March 2009 - 19:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?