* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 24 April 2008 - 21:49
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Ikoner fungerar väl olika på 4100 och 6500...
Kanske är olika men att den hänger verkar inte bra! Satt om i TViX GUI Builder till 6500 samt tog bort alla befintliga bilder (TViX.jpg samt folder.jpg) som var skapade när TViX GUI builder var satt till 4100. Skapade om samtliga bilder till ca 13 filmer som jag hade under en folder. Lade dit en tom icon.tvix. Samma sak händer trots detta! Börjar bygga upp sidan och när bilden i 4:e foldern ska visas hänger den! Kan tillägga att det fungerar om man tar bort icon.tvix dvs utan att visa bilder till resp. folder.... Känns ju som ett steg tillbaka mot min 4100! Tilläggas också är att bildvisningen för stående bilder tagna med en Nikon D40 inte hänger på 6500 som den gjorde med 4100. Det står"unsupported" och så går den vidare......
Redigerat av tuppen, 24 April 2008 - 22:20.
Postad 25 April 2008 - 07:26
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Någon som har något tips om var man kan hitta svenska undertexter till filmer (förutom undertexter.se) hittar
nämligen inte texter till vissa utgåvor där.
Postad 25 April 2008 - 10:04
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Någon som har något tips om var man kan hitta svenska undertexter till filmer (förutom undertexter.se) hittar nämligen inte texter till vissa utgåvor där.
Jag förstår inte riktigt vad detta inlägg gör i denna tråd, men här hittar du några sidor med undertexter: http://www.google.se...n...exter&meta=
Postad 25 April 2008 - 12:16
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Kanske är olika men att den hänger verkar inte bra! Satt om i TViX GUI Builder till 6500 samt tog bort alla befintliga bilder (TViX.jpg samt folder.jpg) som var skapade när TViX GUI builder var satt till 4100. Skapade om samtliga bilder till ca 13 filmer som jag hade under en folder. Lade dit en tom icon.tvix. Samma sak händer trots detta! Börjar bygga upp sidan och när bilden i 4:e foldern ska visas hänger den!
Kan tillägga att det fungerar om man tar bort icon.tvix dvs utan att visa bilder till resp. folder.... Känns ju som ett steg tillbaka mot min 4100!
Tilläggas också är att bildvisningen för stående bilder tagna med en Nikon D40 inte hänger på 6500 som den gjorde med 4100. Det står"unsupported" och så går den vidare......
Om man lägger dit en icon.tvix själv så funkar det inte. Då hängde sig min också. Om du tar bort icon.tvix-filen och väljer att aktivera Icon Mode så läggs ju automatiskt en icon.tvix-fil dit och då fungerar det. I alla fall funkade det så för mig.
Postad 25 April 2008 - 12:25
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
du tankar hem img filmer och döper sedan om dem eller?
ps. När du spelar upp en iso film, ligger den som 1 fil eller ligger den i video-ts filer och sånt?
mvh
Det är väl .iso och inte .img som fungerar ? Är lite osäker eftersom jag använder min TViX i 99% till .mkv filer.. Men de få jag testat så fungerade den ena att bara döpa om och den andra fick jag konvertera.. / Anders
Postad 25 April 2008 - 12:40
Walt
-
Walt
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, jag har lite problem med trådlöst nätverk på Tvixen tillsammans med ett D-Link DWL-G122 (HW ver. C1). Kör med dold SSID i routerns inställningar.
För att kunna ansluta till det trådlösa nätverket, så måste SSID i routern vara synligt. När jag har anslutit Tvixen till nätverket och återigen döljer SSID, så fungerar det ända tills jag startar om Tvixen. Därefter måste jag göra SSID synligt igen och söka nätverk på nytt.
(Om jag kör med synligt SSID hela tiden, så fungerar det även efter omstart av Tvixen.)
Har inte hittat någon info ang. detta. Någon som vet om det skall vara så?
Lyfter frågan igen då jag ej funnit någon lösning på problemet. Är det någon som fått trådlöst nätverk att fungera på tvixen med dold SSID i routern? Canman, har ni något tips?
Postad 25 April 2008 - 13:14
Unregistered449e0c31
-
Unregistered449e0c31
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har TviX 6500 och försökte igår att titta på lite foton från min nya Panasonic TZ5.
Jag flyttade över bildern och filmerna från kameran över nätverket.
70% av bilderna kan TViX'n inte öppna och rätt så ofta så frös den, med omstart som följd.
Varför krashar TViX'n för en så enkel manöver?
jag kör FW 1.1.44
Min kamera levererar filmsekvenserna i quicktime format (720P) med endelsen .MOV.
Det verkar inte som om TViX'n kan läsa detta format.
Är det någon som vet om det skall gå?
Om inte, hur kan man konvertera .MOV till ett läsbart format för TViX'n?
Jag tror att quicktime 7 Pro kan göra det, är det någon som försökt?
Tackar på förhand för svaren.
Postad 25 April 2008 - 13:51
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Äntligen finns min nya Tvix att hämta ut på macken intill där jag bor.
Skickades i måndags och fick den idag.
Bra jobbat Canman.
Postad 25 April 2008 - 14:12
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Äntligen finns min nya Tvix att hämta ut på macken intill där jag bor. Skickades i måndags och fick den idag. Bra jobbat Canman. 
Min skickades i onsdags och den finns att hämta ut idag, så mycket snabbare kan man ju inte begära att det ska gå. Som sagt, bra jobbat Canman.
Postad 25 April 2008 - 14:15
Har stött på lite MKV problem, vid start eller om man spolar framåt hänger den sig ibland.
Nån som vet något om ev uppdatering snart?
Redigerat av tb303, 25 April 2008 - 14:16.
Postad 25 April 2008 - 16:03
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Har precis packat upp paketet med nya Tvixen.
Det var ju lite komiskt att det låg med en Twix chokladkaka eller vad man kallar det.
Ännu mer komiskt hade det ju varit om det enbart legat en Twix chokladkaka i paketet.
Det är ju definitivt en Twix utan värmeproblem och utan klocka som nollställs.
Tack Canman igen för en utmärkt support.
Jag värderar det mycket att det gick så fort som det gick med utbytet.
Postad 25 April 2008 - 22:21
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Väntar på nästa release av TViX, när det är har jag ingen aning om, men jag hoppas då att den stöder img filer, och de filer som TVixen i nuläget kan läsa
Postad 25 April 2008 - 23:06
Unregistered40651
-
Unregistered40651
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kan man hitta en lista med tvixens IR koder någonstans?
Postad 25 April 2008 - 23:53
lazerx
-
lazerx
-
Rookie
-
7 inlägg
vad beror det på att jag ibland inte kan ställa ljudvolymen med tvix-fjärren? jag kör digitalt (coax)
ibland händer det även att den låser på sista använda volymen, så att jag får höja förstärkarvolymen för att höra.
Postad 26 April 2008 - 00:25
Unregistered33328
-
Unregistered33328
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
När jag ska ställa in bild i A/V menyn så väljer jag "PAL" och "autoswitch PAL/NTC/24HZ" och "auto EDID". Men när jag trycker "Verkställ" så slår Tvixen om sig till NTSC igen, fast jag valt PAL??!! Dessutom så funkar inte Såhär ändrar du språk: 1. Press 1 3 9 7 button on the initial screen (MENU). 2. When the Factory Menu appear, Press the Input Factory Code. (0692 SWEDISH) 3. Select save – press ok button. And then TViX is rebooted.
Det står "Mode is not supported" på TV:n, dock verkar det vara TV:n som säger ifrån och inte Tvixen!? Jag spelar upp allt med HDMI på en Samsung LE-46M86BD. Med Firmware 1.2.20. Please help!
Postad 26 April 2008 - 00:52
Henke_s
-
Henke_s
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har jag äntligen igång min TviX.
Men när jag försöker öppna mappar som innehåller åäö som vill inte Tvixen vara med.
Någon som vet hur man kan lösa det?
Har tom valt sverige i service menyn.
Postad 26 April 2008 - 09:51
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
ni som streamar .iso filmer, med inbakad text , från datorn, är det bara att spela upp och sedan välja vilket språk man ska ha i någon meny på fjärrisen ?
tacksam för svar!
Postad 26 April 2008 - 15:30
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Har nu provat FW 1.2.46.
Vid "smart mode" så startar den upp en VIDEO_TS folder och visar filmen/bilden i rutan högst upp i högra hörnet (där det står pause om man tryckerpå pause). Det verkar stabilt. :-(
Att jag testade denna FW är att 1.1.44 inte visar svensk textning på vissa filmer trots att textningen är där (kan väljas om samma film/folder spelas upp m.h.a. Media Player).
Mina filmer kopierar jag med Magic DVD Copier och jag väljer ett ljudspår samt svensk subtitles.
Det är ju lite surt att man köper en spelare för 4000:- och att detta är knas i FW efter FW.
Tycker ni inte att vi borda kunna förvänta oss att detta ska funger`?
Vad säger ni CANMAN? Det är ju en kanonprodukt om allt fungerar men då jag redan har en 4100 (där detta fungerar) är det konstigt att få ta ett så pass långt kliv tillbaka, med denna nya produkt som ska vara bättre.
Postad 26 April 2008 - 15:59
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Detta är ändrat i den nya beta FW som nyss kom ut (1.2.46) Full Change List: 1) Bug related displaying subtitle fixed (M-6500A only) 2) Better readability of subtitle (M-6500A only) 3) More bugs fix in MKV embedded subtitle 4) Problems of not playing more than 5 min in some files fixed 5) More bugs fix in ICON mode 6) Added menu of Auto PAL/24Hz, NTSC/24Hz 7) Displays folder and file list as default when only network drive is used. 8) When you select second audio, second audio is still selected when next file is played automatically. 9) Other minor bugs fixed.
Download: - M-6500A: http://demod.dvico.c...6x00_1.2.46.zip
Redigerat av Unregisteredbf364490, 26 April 2008 - 16:00.
Postad 26 April 2008 - 20:11
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
är inte insatt i detta ännu, då jag inte köpt en tvix än, men hur installerar man nya Firmwire?
Redigerat av suffix, 26 April 2008 - 20:12.
Postad 26 April 2008 - 20:39
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
är inte insatt i detta ännu, då jag inte köpt en tvix än, men hur installerar man nya Firmwire?
Bara att klicka OK på firmware-filen och sedan svara JA på om man vill uppgradera. Sedan vänta några minuter tills det är klart.
Postad 26 April 2008 - 22:19
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Kanske en dum fråga, men vet någon om man kan installera (relevanta) program på Tvixen? Typ Winrar så att man kan packa upp filer på Tvixen. Orkar inte förklara varför, men vill bara veta om det går... Tacksam för svar.
Postad 26 April 2008 - 22:52
Webban
-
Webban
-
Användare
-
-
116 inlägg
Har en VMV-film (Cars.2006.BluRay.1080p.VC1.5.1.WMV-INSECTS) med perfekt bild men ej något ljud och undrar ifall någon annan stött på samma problem och eventuellt löst det? Testat med FW 1.2.20.
Info om ljudet (från MediaInfo):
Audio
Codec : WMA3
Codec/Info : Windows Media Audio 3
Codec description : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 1-pass CBR
Bitrateläge : CBR
Bitrate : 768 Kbps
Kanal(er) : 6 kanaler
Samplingstakt : 48 KHz
Språk : en-us
DeviceConformanceTemplate : M2
Postad 26 April 2008 - 22:57
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Kanske en dum fråga, men vet någon om man kan installera (relevanta) program på Tvixen? Typ Winrar så att man kan packa upp filer på Tvixen. Orkar inte förklara varför, men vill bara veta om det går... Tacksam för svar.
Nej, det går inte. /Göran
Postad 27 April 2008 - 00:07
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Detta är ändrat i den nya beta FW som nyss kom ut (1.2.46)
Full Change List: 1) Bug related displaying subtitle fixed (M-6500A only) 2) Better readability of subtitle (M-6500A only) 3) More bugs fix in MKV embedded subtitle 4) Problems of not playing more than 5 min in some files fixed 5) More bugs fix in ICON mode 6) Added menu of Auto PAL/24Hz, NTSC/24Hz 7) Displays folder and file list as default when only network drive is used. 8) When you select second audio, second audio is still selected when next file is played automatically. 9) Other minor bugs fixed.
Vad är detta för en nerladdningssida?? Det är ju inte den vanliga sidan där firmware brukar ligga. /P
Postad 27 April 2008 - 08:37
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Nej, det går inte.
/Göran
Nja, inte helt sant. Du kan ju bygga en egen firmeware image som låter dig installera egna program. Se instruktioner o diskussioner på http://forum.opentvix.com/ samt http://wiki.opentvix.com/Men Windows-program går ju inte att instalera och det är ju lite mer jobb än att dubbelklicka inblandat i processen... /Jofa
Postad 27 April 2008 - 09:03
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Nej, det går inte.
/Göran
Nja, inte helt sant. Du kan ju bygga en egen firmeware image som låter dig installera egna program. Se instruktioner o diskussioner på http://forum.opentvix.com/ samt http://wiki.opentvix.com/ Men Windows-program går ju inte att instalera och det är ju lite mer jobb än att dubbelklicka inblandat i processen...
/Jofa
Kan du beskriva processen för att få in Winrar i Tvixen i detalj? Det kan ju vara användbart. EDIT: Jag känner till opentvix men har inte följt projektet i detalj. Det lilla jag har hört om projektet så tvivlar jag inte på att det kommer att gå i framtiden men har mina tvivel om att det går att göra i dag utan mycket goda kunskaper och mycket gott om tid. /Göran
Redigerat av Goeran, 27 April 2008 - 09:21.
Postad 27 April 2008 - 10:15
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Just Winrar lär ju knappast gå, eftersom Tvixen inte kör Windows... Däremot finns det ju linux-varianter av unrar som säkerligen går att få att fungera. Annars hänvisar jag helst till länkarna ovan så samlas sådana frågor där o blir lättare att hitta. Det står ju i Wikin hur du bygger applikationer för både 4100/4000 samt 6500 modellerna. För 6500-modellen så har ju nån dessutom klurat ut hur man kan installera IPKG-paket, och unrar finns ju som sådant så nåt jättejobb borde det inte vara. (fast fortfarande inte "dubbelklick sen klart") http://forum.opentvi...hilit=ipkg#p506/Jofa
Postad 27 April 2008 - 11:55
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Har en VMV-film (Cars.2006.BluRay.1080p.VC1.5.1.WMV-INSECTS) med perfekt bild men ej något ljud och undrar ifall någon annan stött på samma problem och eventuellt löst det? Testat med FW 1.2.20.
Info om ljudet (från MediaInfo):
... Codec description : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 1-pass CBR ...
Du behöver en förstärkare som har support för WMAPro och tidigare var det bara en enda Pioneer-modell som fixade detta. Alternativet är väl att köra den i HTPC (som antagligen är anledningen till att det formatet finns). Avkodaren i Tvix klarar inte heller att göra stereoljud av alla WMA-format har jag för mig.
Postad 27 April 2008 - 11:57
Unregistered449e0c31
-
Unregistered449e0c31
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hur får man TViX'n att spela quicktime .mov 720P format?
Måste man konvertera filmen till något annat format?
Vilket är bäst i sån't fall?
Vilka program finns det som kan göra det?
Postad 27 April 2008 - 13:40
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Hur får man TViX'n att spela quicktime .mov 720P format? Måste man konvertera filmen till något annat format? Vilket är bäst i sån't fall? Vilka program finns det som kan göra det?
Du startar filmfilen?  På nedan länk har du ett gäng filmtrailers i MOV-format, allt från lågupplöst till 720p och 1080p. Går utmärkt att ladda ner och köra precis som de flesta andra filmfiler: http://www.drfoster.f2s.com/
Postad 27 April 2008 - 16:22
Webban
-
Webban
-
Användare
-
-
116 inlägg
Du behöver en förstärkare som har support för WMAPro och tidigare var det bara en enda Pioneer-modell som fixade detta. Alternativet är väl att köra den i HTPC (som antagligen är anledningen till att det formatet finns). Avkodaren i Tvix klarar inte heller att göra stereoljud av alla WMA-format har jag för mig.
Kör med en Denon 3806 som uppenbarligen inte stöder WMAPro :-(
Postad 27 April 2008 - 16:34
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
WLAN-adapter till 6500 .. är det någon speciell eller äre skitsamma?
Postad 27 April 2008 - 16:58
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
WLAN-adapter till 6500 .. är det någon speciell eller äre skitsamma? http://www.tvix.co.k...x...0&SCATID=18You can attache USB Wifi adapters for Wifi connection. However, the compatible adapters are limited.
Please check the exact model.
a. You can choose the default network between Wired and Wireless.
b. The list of compatible list
i. D-Link DWL-G122 (HW ver. C1)
ii. Linksys WUSB54GC
For the detail, please check the manual. [ PDF / AVI ] We are checking more module to support, but not sure about thre result.
Due to the HW limit, TVIX only support 64bit WEP or non encryption.
Postad 27 April 2008 - 17:05
Gizm0
-
Gizm0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nu har jag fått min Tvix utbytt oxå, så nu fungerar klockan iaf  Ett stort tack till Canman för den snabba leveransen, jag skickade iväg min gamla på tisdagen o kunde hämta den nya hos Posten på torsdagen.
Nu tänkte jag koppla in en hårddisk, men jag får den inte att visas i menyn, har formaterat den i NTFS o kopplat in den men det kommer inte upp, den fungerar när jag ansluter den till datorn med USB-kabeln.
Läste nånstans att Tvixen själv ska känna av om hårddisken behöver partioneras eller formateras när man installerat den i Tvixen, min säjer inget om disken
Postad 27 April 2008 - 17:10
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Nu har jag fått min Tvix utbytt oxå, så nu fungerar klockan iaf Ett stort tack till Canman för den snabba leveransen, jag skickade iväg min gamla på tisdagen o kunde hämta den nya hos Posten på torsdagen.
Nu tänkte jag koppla in en hårddisk, men jag får den inte att visas i menyn, har formaterat den i NTFS o kopplat in den men det kommer inte upp, den fungerar när jag ansluter den till datorn med USB-kabeln.
Läste nånstans att Tvixen själv ska känna av om hårddisken behöver partioneras eller formateras när man installerat den i Tvixen, min säjer inget om disken 
Hej! Din disk är troligen inte formaterad än, eller så är den det, meni fel läge. Se till att du formaterar hårddisken som "Primary" och inte "Logical" så kommer den att dykaupp.
Postad 27 April 2008 - 18:38
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
http://www.tvix.co.k...x...0&SCATID=18
Man kan ju koppla en trådlös brygga istället om man vill, eller om man har en accesspunkt liggande som som går att ställas in om brygga.
Postad 27 April 2008 - 19:06
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Man kan ju koppla en trådlös brygga istället om man vill, eller om man har en accesspunkt liggande som som går att ställas in om brygga.
Korrekt. Det går också bra, även om det här alternativet väl är det lättaste.
Postad 27 April 2008 - 19:44
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Detta är ändrat i den nya beta FW som nyss kom ut (1.2.46)
Full Change List: 1) Bug related displaying subtitle fixed (M-6500A only) 2) Better readability of subtitle (M-6500A only) 3) More bugs fix in MKV embedded subtitle 4) Problems of not playing more than 5 min in some files fixed 5) More bugs fix in ICON mode 6) Added menu of Auto PAL/24Hz, NTSC/24Hz 7) Displays folder and file list as default when only network drive is used. 8) When you select second audio, second audio is still selected when next file is played automatically. 9) Other minor bugs fixed.
Vågar man använda denna beta?? Den ligger inte på dom vanliga firmwaresidorna... Är det någon som provat den som kan berätta om den funkar??? /P
Postad 27 April 2008 - 22:05
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Funderar på att byta från 4100 tilI 6500 då jag finner bra fördelar. Undrar bara.. i och med att 6500 kör med högupplöst gränssnitt jämfört med 4100 så visas undertexterna snyggare också, korrekt? Alltså inte trubbiga och kantiga som med 4100, utan som när man ser på äkta Blu-ray med dess undertexter – helt skarpa och helt raka tecken? Visas undertexterna så bra med 6500?
Redigerat av Unregistered7f802c91, 27 April 2008 - 22:08.
Postad 27 April 2008 - 22:07
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vågar man använda denna beta?? Den ligger inte på dom vanliga firmwaresidorna... Är det någon som provat den som kan berätta om den funkar???
/P
Jag använder den utan problem. Jag har inte märkt någon skillnad jämfört med föregående beta (bortsett från det nya meny alternativet, PAL/24). /S
Postad 27 April 2008 - 22:08
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
har inte fått något konkret svar på min fråga ännu, och jag hoppas på ett!
när man har en uppackad film i .iso format, och sedan lägger den i mappen så TViXen kommer åt den via nätverket, ligger .iso filmen då som EN(1) fil, eller ligger den som flera, t.ex. video.ts och sånt?
mvh
Postad 27 April 2008 - 22:14
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
har inte fått något konkret svar på min fråga ännu, och jag hoppas på ett!
när man har en uppackad film i .iso format, och sedan lägger den i mappen så TViXen kommer åt den via nätverket, ligger .iso filmen då som EN(1) fil, eller ligger den som flera, t.ex. video.ts och sånt?
mvh
Frågan är kanske så enkel att man inte riktigt fattar vad du menar?! Om den ligger som en iso-fil så är det bara en enda fil. Du startar filmen genom att välja OK på fjärren när den är markerad och allt beter sig som att du stoppar en DVD i spelaren. Du kan också packa upp iso-filen till en mapp som heter VIDEO_TS som innehåller flera filer, men det finns ingen vits.
Postad 27 April 2008 - 22:35
rustylefty
-
rustylefty
-
Användare
-
-
200 inlägg
Funderar på att byta från 4100 tilI 6500 då jag finner bra fördelar. Undrar bara.. i och med att 6500 kör med högupplöst gränssnitt jämfört med 4100 så visas undertexterna snyggare också, korrekt? Alltså inte trubbiga och kantiga som med 4100, utan som när man ser på äkta Blu-ray med dess undertexter – helt skarpa och helt raka tecken? Visas undertexterna så bra med 6500?
Ja de visas riktigt bra!
Postad 27 April 2008 - 23:04
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
okej, då vet jag detta!
har en annan snabb fråga också. När man "hämtar" filer från datorn genom nätverket, gör man då en mapp på datorn för just tvixen, och sedan bara att dra dit filerna man vill ha, eller är tvixen såpass att den fungerar som utforskare och kan hämta från datorn vart det än ligger?
Postad 28 April 2008 - 02:44
Henke_s
-
Henke_s
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
En ganska spännade sak är att om min TviX är avstängd och jag trycker på muteknappen på Tvix-fjärren så går min LG tv igång.
Var bara tvungen att dela med mig
Postad 28 April 2008 - 05:55
rustylefty
-
rustylefty
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hehe, samma remotecode 
Finns säkert fler knappar som funkar (:
Postad 28 April 2008 - 06:49
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
En ganska spännade sak är att om min TviX är avstängd och jag trycker på muteknappen på Tvix-fjärren så går min LG tv igång.
Var bara tvungen att dela med mig 
Går inte TV:n igång om tvixen är påslagen när du trycker på muteknappen? Fjärren skickar ju samma signal oavsett om tvixen är påslagen eller ej, så det borde ju inte vara någon skillnad.
Postad 28 April 2008 - 10:58
Mr Ma9oo
-
Mr Ma9oo
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hur vet man att det är den nya Tvix:en man får. Finns det någon märkning för detta, typ V.2, SE eller liknade? Eller ser man det på något annat sätt?
Postad 28 April 2008 - 11:19
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Hur vet man att det är den nya Tvix:en man får. Finns det någon märkning för detta, typ V.2, SE eller liknade? Eller ser man det på något annat sätt?
Alla butiker som finns online som du kan hitta på Prisjakt, har fått nya maskiner. Vill du, så dubbelkollar du med butiken du köper av innan du trycker på köpknappen eller om du köper den fysiskt. Det finns inga andra sätt att se det på men det bör vara hur lugnt som helst.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|