Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony KDF-E42/E50A11 *

2934 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 19 november 2006 - 22:06

Dabu
  • Dabu
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
Hur gör man med Xbox 360 pÄ denna TV? Finns det uttag för Komponent HD-AV-kabeln som följer med Xbox 360 Premium paketet?

Tacksam för svar!

Postad 19 november 2006 - 22:24

Dr Cain
  • Dr Cain
  • LĂ€rjunge

• 492 inlĂ€gg
  • 0

Hur gör man med Xbox 360 pÄ denna TV? Finns det uttag för Komponent HD-AV-kabeln som följer med Xbox 360 Premium paketet?

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

SjÀlvklart finns det uttag för komponentvideo, Xbox 360 ser riktigt bra ut pÄ denna TVn med.

Postad 19 november 2006 - 22:29

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0

Ja, sÀger inte att missljuden Àr tillrÀckligt för att inte köpa TV'n, lÄter klart mindre Àn en dator och inget som stör direkt. Men att sÀga att den inte lÄter nÄgot Àr ju fel.

DÀremot Àr svÀrtan/blinkningarna nÄgot som verkligen stör. Konstigt att vissa har det och vissa inte.. spelar ingen roll om jag har irisen pÄ lÄg eller hög, blinkar ÀndÄ.. dock syns det klart inte lika mycket. KnÀppningarna lÄter precis lika mycket. Har inte kunnat kolla en enda skrÀckfilm sen jag köpte TV'n, har man irisen av Àr det bara massa disigt grÄtt typ, ser kanske en kind hÀr och dÀr i mörka scener typ.

Har mÀrkt att det Àr mÄnga mer med E2010 Àn E50 som har detta problemet. Försökt ta reda pÄ om det ska vara sÄ eller inte men fÄr inga svar, skickat 5 mail och ringt 2ggr till Sony men ingen verkar veta.. nÄn mÄste ju ha byggt Tv'n?

Men, utöver det, i normalljusa filmer/tv-program dÀr man kan ha irisen av Àr bilden riktigt bra! Och snygg Àr den ju absolut :o

<{POST_SNAPBACK}>

Mm stör mig ocksÄ med detta med blinkningar nÀr jag har irisen pÄ! Kan ju inte kolla pÄ tv:n med det pÄ! Hör iofs inga knÀpp ljud. Ska det vara sÄ hÀr?

Postad 20 november 2006 - 07:40

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Hur menar ni med blinkningar?

Kör med irisen pÄ medium och nÀr film eller tv vÀxlar mellan ljusa och mörka scener sÄ mÀrker man iofs att iris jobbar, det blir liksom en glidning i ljusstyrka nÀr iris anpassar sig, Àr scenvÀxlingarna riktigt snabba (t.ex ljus/mörk/ljus) hinner inte iris alltid med att justera fullt ut men det blir aldrig nÄgra blinkningar. Lite efterslÀpning av iris fÄr man ju rÀkna med, det ingÄr i teknikens egenskaper sÄ att sÀga

Enda gÄngen jag ser nÄgra blinkningar Àr ibland nÀr jag byter kÀlla sÄ att signalen skiftar frÄn t.ex 480p till 720p eller mellan 50 resp 60Hz (det knÀpper lite vid de tillfÀllena ocksÄ)

Postad 20 november 2006 - 10:32

Bonoman
  • Bonoman
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon hÀr som har kvar kartongen och kan mÀta den?
Med tanke pÄ eventuell transport vid köp!

Postad 20 november 2006 - 10:54

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Jag kör oxÄ medium iris och mÀrker inget, Ànda gÄngen jag har mÀrkt det var i eftertexterna pÄ nÄgon film dÄ det var helt svart bakgrund med vit text.
SÀnker jag ljudet helt sÄ hör jag hur iris jobbar med det Àr inget som hörs nÀr det Àr ljud pÄ.

Kan det ha nÄgot med dvd spelaren att göra? Eller ni som har problem mÀrker det i tv sÀndningar oxÄ?

Annars Àr det kanske nÄgot med "eye of the beholder" eller Àr det helt enkelt defekta apparater.

/Judge

PS: Jag kör digital tv(viasat) om det nu har nÄgon betydelse

Redigerat av judge_s, 20 november 2006 - 11:45.

Postad 20 november 2006 - 11:36

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
MÄtt pÄ lÄda: b 128cm x h 93cm x d 53cm

Detta gÀller iofs gamla modellen, men det skiljer nog inte sÄ mycket

Postad 20 november 2006 - 13:06

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlĂ€gg
  • 0
Det va mest vid vanligt tv tittande! Men nu nÀr jag tÀnker efter sÄ kan det bero pÄ sjÀlva sÀndningen! Men det med irisen Àr det sÄ alltid tycker jag!

Postad 20 november 2006 - 13:22

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Det va mest vid vanligt tv tittande! Men nu nÀr jag tÀnker efter sÄ kan det bero pÄ sjÀlva sÀndningen! Men det med irisen Àr det sÄ alltid tycker jag!

<{POST_SNAPBACK}>

Eurosport och ytterligare nÄgon kanals sÀndningar genom kabeltvnÀtet (Comhem basutbud dvs ej via box) har en tendens att blinka till dÄ och dÄ, det gÀller Àven vid CRT tittande.

Mest mÀrks iris justeringen nÀr bilden blir riktigt svart, t.ex nÀr eftertexter börjar rulla.... dÄ syns hur iris jobbar tydligt, det tar vÀl nÄgon tiondels sekund för den att stÀlla in sig.

Postad 20 november 2006 - 13:42

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
Spelade in en film pÄ hur det ser ut hÀr. Pallade inte kolla igenom och hitta nÄn scen dÀr det blinkar mycket men det ser ut nÀstan precis som nÀr jag blÀddrar mellan de olika irislÀgena i filmen. AlltsÄ att sÄ fort en ljuskÀlla kommer in sÄ stÀngs iris av och det blir grÄdassigt, och sÄ fort ljuskÀllan försvinner igen sÄ blir det svart igen. Det gÄr inte att kolla med iris pÄ.. kan inte vara rÀtt. Och Àr verkligen inte kul att kolla mörka filmer med iris av, som ni ser :/

Och ja, det Àr Àven pÄ TV-sÀndningar. LÄter t.om nÀr man byter kanal pga att det blir svart och sen ljust igen..

http://www.box.net/public/kldh8x04j9

Redigerat av Unregistered832ce377, 20 november 2006 - 14:22.

Postad 20 november 2006 - 14:33

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Kan ju vara min tv som det Àr nÄgot fel med men jag ser ingen skillnad mellan hög och medium pÄ iris och defenetivt inte nÄgra sÄ tydliga blinkningar nÀr jag kör i medium.

Postad 20 november 2006 - 14:44

stifflerman
  • stifflerman
  • LĂ€rjunge

• 324 inlĂ€gg
  • 0
SÄ hÀr uppför sig min tv:

Med iris pÄ(lÄg,mellan el hög) mÀrker jag att bilden "justeras" nÀr jag kollar pÄ tv-sÀndningar(viasat) men nÀr jag kollar dvd el. spelar xbox 360 mÀrks nÀstan inget,bara lite,inget som stör...

Postad 20 november 2006 - 14:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Nog ser jag skillnad mellan dom olika lÀgena men jag mÀrker inte av att irisen jobbar...
Nu har jag dock inte suttit och letat el kört iris pÄ high

Postad 20 november 2006 - 14:53

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Tycker inte att det skiljer sÄ dÀr mycket pÄ min TV mycket mellan iris lÀgena nÀr jag blÀddrar.... upplever det som ganska smÄ men mÀrkbara skillnader och mjuk "toning" nÀr iris jobbar.

Vad kör du med för instÀllningar, dvs ljus och kontrast? det borde pÄverka resultatet en hel del om man kör med höga vÀrden pÄ dem misstÀnker jag.

Har för mig att jag kör ca 50+ pÄ bÄda dessa, nÄgot högre pÄ kontrasten tror jag, fÄr kolla mer i detalj nÀr jag kommer hem.

Postad 20 november 2006 - 14:55

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0

Tycker inte att det skiljer sÄ dÀr mycket pÄ min TV mycket mellan iris lÀgena nÀr jag blÀddrar.... upplever det som ganska smÄ men mÀrkbara skillnader och mjuk "toning" nÀr iris jobbar.

Vad kör du med för instÀllningar, dvs ljus och kontrast? det borde pÄverka resultatet en hel del om man kör med höga vÀrden pÄ dem misstÀnker jag.

Har för mig att jag kör ca 50+ pĂ„ bĂ„da dessa, nĂ„got högre pĂ„ kontrasten tror jag,  fĂ„r kolla mer i detalj nĂ€r jag kommer hem.

<{POST_SNAPBACK}>

Kör lite högre Àn jag skulle vilja, pga att jag mÄste fÄ fram lite mer detaljer. Kör 55 pÄ ljus och 45 pÄ kontrast.

Postad 20 november 2006 - 15:06

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgot man kan se i service menun om hw version eller fw eller nÄgot annat sÄ vi kan se om det finns skillnader dÀr?

Postad 20 november 2006 - 15:29

Bonoman
  • Bonoman
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Till er med 2010:an,
-vad Àr det för ingÄngar pÄ sidan?
Komponenten o de övriga ingÄngarna sitter vÀl bak?

Postad 20 november 2006 - 15:29

Bonoman
  • Bonoman
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0

MÄtt pÄ lÄda: b 128cm x h 93cm x d 53cm

Detta gÀller iofs gamla modellen, men det skiljer nog inte sÄ mycket

<{POST_SNAPBACK}>

Man tackar :)

Postad 20 november 2006 - 15:35

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0

Till er med 2010:an,
-vad Àr det för ingÄngar pÄ sidan?
Komponenten o de övriga ingÄngarna sitter vÀl bak?

<{POST_SNAPBACK}>

S-Video, RCA och hörlursingÄng.

Postad 20 november 2006 - 18:16

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Kör Ljus 55, Kontrast 50 men jag ser inte sÄ stora skillnader som i din film

Postad 20 november 2006 - 18:29

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Har inte heller de dÀr "blinkningarna" verkar som att du ska ta och kolla upp med Sony.
Kör med 50 pÄ kontrast och 45 pÄ ljusstyrka, no problemo!

Postad 20 november 2006 - 19:28

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0

Har inte heller de dÀr "blinkningarna" verkar som att du ska ta och kolla upp med Sony.
Kör med 50 pĂ„ kontrast och 45 pĂ„ ljusstyrka,  no problemo!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag har ju försökt men ingen vet vad jag snackar om.. mailat och ringt mÄnga gÄnger. Och trÄkigt att ta hem nÄn och Äka pÄ undersökningskostnaden om det inte Àr nÄgot fel..

Postad 20 november 2006 - 23:36

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Hur kollar hur lÀnge lampan har anvÀnts, kan inte hitta nÄtt om det i manualen

Postad 21 november 2006 - 14:56

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Det ska stÄ i service menun.

Postad 21 november 2006 - 15:16

Kriller
  • Kriller
  • Amatör

• 86 inlĂ€gg
  • 0
och den kommer man till hur?

Postad 21 november 2006 - 16:09

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Du kunde inte bara förklara snabbt hur man kommer dit? Orkar inte lÀsa igenom 76 sidor

Redigerat av Sebbe89, 21 november 2006 - 16:09.

Postad 21 november 2006 - 16:10

wolf
  • wolf
  • LĂ€rjunge

• 482 inlĂ€gg
  • 0

Tjena.
Jag har den Àldre e50a11 och har sökt runt som tusan för att fÄ information om hur man ska koppla för att fÄ bra bild frÄn datorn.

Kan man köpa en scaler eller nÄgon typ av konverterare?

Alla sÀtt jag har testat (vga-vga samt dvi-hdmi) gör sÄ att bilden blir "grynig".

Mvh
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Har sjÀlv A11 och denna funkar inte bra med dator tyvÀrr. PÄ VGA blir det för lÄg upplösning och via DVI->HDMI sÄ lÀgger TVn till "bildförbÀttringar" som smetar ut texten. Video frÄn datorn Àr dÀremot ganska OK.

Ska du ha riktigt bra bild sÄ sÀlj din gamla och köp en A2000 som funkar bÀttre pÄ HDMI och dessutom har dubbla HDMI-anslutningar...det behöver inte bli sÄ mycket emellan...

Postad 21 november 2006 - 18:39

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
För mig funkar dvi hdmi kanon och jag har "gammla" modellen...
Har ett nvidia kort och kör 1280x720 upplösning och korrigerar för overscan sÄ blir det iallafall inga problem med texten, eller video för den delen heller.

Falukorv

Postad 21 november 2006 - 18:40

Unregistered3a19a639
  • Unregistered3a19a639
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0

Spelade in en film pÄ hur det ser ut hÀr. Pallade inte kolla igenom och hitta nÄn scen dÀr det blinkar mycket men det ser ut nÀstan precis som nÀr jag blÀddrar mellan de olika irislÀgena i filmen. AlltsÄ att sÄ fort en ljuskÀlla kommer in sÄ stÀngs iris av och det blir grÄdassigt, och sÄ fort ljuskÀllan försvinner igen sÄ blir det svart igen. Det gÄr inte att kolla med iris pÄ.. kan inte vara rÀtt. Och Àr verkligen inte kul att kolla mörka filmer med iris av, som ni ser :/

Och ja, det Àr Àven pÄ TV-sÀndningar. LÄter t.om nÀr man byter kanal pga att det blir svart och sen ljust igen..

<{POST_SNAPBACK}>

Min iris, pÄ min E50A11, beter sig definitivt inte pÄ det sÀttet som i din film, det Àr snarare toningar/fade-in-out som gÀller och det Àr inga dramatiska skillnader och inget jag stör mig pÄ. Jag satt och tittade pÄ de första 40min av starwars ep Iv, med iris pÄ "hög", och visst ser man iris jobba ibland men bara dÄ jag verkligen tittar efter det. KnÀppljud hör jag inga alls men jag har normal volym pÄ och har inte testat med att sÀnka ljudet.. kan ju tÀnkas att det hörs dÄ. Jag tycker det verkar som du har en defekt tv, vad sÀger sonyteknikerna om det hÀr? Det kan ju knappast vara normalt att det ska vara sÄ. Bara för att de inte hört talas om problemet betyder ju inte att det inte finns. Det var samma sak med mina ljudproblem jag hade förut, sprakningar/brus i hgt dÄ och dÄ, det hade de inte hört talas om tidigare men de bytte ljudenheten och sen var det problemet ett minne blott.

Redigerat av Unregistered3a19a639, 21 november 2006 - 18:41.

Postad 22 november 2006 - 07:29

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Du kunde inte bara förklara snabbt hur man kommer dit? Orkar inte lÀsa igenom 76 sidor

<{POST_SNAPBACK}>

AnvÀnd sök funktionen "Sök inom trÄden" lÀngst ner pÄ sidan sÄ ska du se att du fÄr napp direkt B)

1. tv ska vara avstÀngd (standby lÀge)
2. tryck pÄ i+ , 5 , vol+ , och analog i en följd dÄ startar TV'n och det kommer fram en stor grön text om det blev riktigt sen trycker man pÄ meny och dÄ e man inne

Redigerat av Skeeter, 22 november 2006 - 07:38.

Postad 22 november 2006 - 10:59

Bonoman
  • Bonoman
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
En ny glad Àgare till denna lilla burk B)
Sicken bjÀsse!
Åkte till Netonnet igĂ„r o storhandla. Precis att den gick in i bilen, Puhhh!

Men vilket Àr bÀst frÄn PC? VGA eller HDMI in?
Kommer köra DVI ut.

Postad 22 november 2006 - 14:09

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlĂ€gg
  • 0

Sicken bjÀsse!

Men vilket Ă€r bĂ€st frĂ„n PC?  VGA eller HDMI in?
Kommer köra DVI ut.

<{POST_SNAPBACK}>

DVI --> HDMI kan jag rekommendera efter tips frÄn coacherna. Sen kan du behöva göra nÄgon form av overscan för att kunna utnyttja hela bilden pÄ tv'n (stÄr om det i trÄden), och instÀllningar för det beror pÄ vilket grafikkort man har i burken. Ska sjÀlv bygga mig en HTPC framöver hÀr sÄ jag hÄller pÄ att sjÀlvutbilda mig genom olika forum för att kunna pussla ihop en vettig och billig maskin som man kan leka med. B)

BTW, Àr det nÄgon som kör den gamla hederliga xboxen med trÄdlöst nÀtverk? Mina funderingar Àr om man kan sÀtta en extern mottagare i "tp-kabelsporten" eller om man mÄste byta ut nÀtverkskortet i xboxen?!

Postad 22 november 2006 - 17:54

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min iris, pÄ min E50A11, beter sig definitivt inte pÄ det sÀttet som i din film, det Àr snarare toningar/fade-in-out som gÀller och det Àr inga dramatiska skillnader och inget jag stör mig pÄ. Jag satt och tittade pÄ de första 40min av starwars ep Iv, med iris pÄ "hög", och visst ser man iris jobba ibland men bara dÄ jag verkligen tittar efter det. KnÀppljud hör jag inga alls men jag har normal volym pÄ och har inte testat med att sÀnka ljudet.. kan ju tÀnkas att det hörs dÄ. Jag tycker det verkar som du har en defekt tv, vad sÀger sonyteknikerna om det hÀr? Det kan ju knappast vara normalt att det ska vara sÄ. Bara för att de inte hört talas om problemet betyder ju inte att det inte finns. Det var samma sak med mina ljudproblem jag hade förut, sprakningar/brus i hgt dÄ och dÄ, det hade de inte hört talas om tidigare men de bytte ljudenheten och sen var det problemet ett minne blott.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja knÀppljuden hörs Àven om jag har hög volym, lÄter ungefÀr som nÀr man trycker in knapperna pÄ en mobil, klickar. Mjo, jag fÄr vÀl dra hit nÄn som kan kolla pÄ den.. anser dom att det inte Àr nÄt fel och att jag bara Àr överkÀnslig fÄr jag vÀl betala det..

Postad 22 november 2006 - 18:09

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

AnvÀnd sök funktionen "Sök inom trÄden" lÀngst ner pÄ sidan sÄ ska du se att du fÄr napp direkt B)

1. tv ska vara avstÀngd (standby lÀge)
2. tryck pÄ i+ , 5 , vol+ , och analog i en följd dÄ startar TV'n och det kommer fram en stor grön text om det blev riktigt sen trycker man pÄ meny och dÄ e man inne

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, letade efter en sökfunktion men missade den. hade inte pÄ standby förut sÄ det var dÀrför jag inte kom in. 345 timmar, lÄter vÀldigt mycket tycker jag. det blir 9,5 timmar per dag- Jag kanske ser pÄ tv typ 2-4 timmar om dan max. NÄgonting mÄste va fel. Kan det vara sÄ att den rÀknar Àven nÀr tvn stÄr pÄ standby? B)

Redigerat av Sebbe89, 22 november 2006 - 18:14.

Postad 22 november 2006 - 18:18

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

Sicken bjÀsse!

Men vilket Ă€r bĂ€st frĂ„n PC?  VGA eller HDMI in?
Kommer köra DVI ut.

<{POST_SNAPBACK}>

DVI-HDMI helt klart

Edit: Hur stor bil har du egentligen, min gamla32 tummare kom precis i vÄran bil, och dÄ har vi bra utrymme i bagaget B)

Redigerat av Sebbe89, 22 november 2006 - 18:20.

Postad 22 november 2006 - 20:23

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Sorry, letade efter en sökfunktion men missade den. hade inte pĂ„ standby förut sĂ„ det var dĂ€rför jag inte kom in. 345 timmar, lĂ„ter vĂ€ldigt mycket tycker jag. det blir 9,5 timmar per dag- Jag kanske ser pĂ„ tv typ 2-4 timmar om dan max. NĂ„gonting mĂ„ste va fel. Kan det vara sĂ„ att den rĂ€knar Ă€ven nĂ€r tvn stĂ„r pĂ„ standby?  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns vÀl tvÄ siffror som redovisas pÄ tvÄ olika stÀllen?
En total tid (inkl standby gissar jag) och en "lamptid"

Postad 22 november 2006 - 20:41

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
StÄr bara working time 345.50

Edit: verkar ju vara lamptiden, testade med att lÄta den stÄ nÄgra minuter pÄ standby, och tiden gick inte dÄ. Helskumt, lÀste bak i trÄden att nÄn hade kört 6-8 timmar om dan frÄn januari till augusti och det stod 240 nÄnting pÄ working time. Verkar som lampan har anvÀnts innan eller nÄt, det finns inte en chans att tvn har stÄtt pÄ i 345 timmar i de 35 dagar som jag haft den.

Edit igen: Det mÄste va nÄt fel, nu gick jag in pÄ menyn igen och nu visa den 346.00 nÀr den nÄgra minuter tidigare visade 346.02

Tiden gÄr baklÀnges i sonys vÀrld B)

Redigerat av Sebbe89, 22 november 2006 - 22:49.

Postad 23 november 2006 - 02:15

Kriller
  • Kriller
  • Amatör

• 86 inlĂ€gg
  • 0
Haft tvn i en mÄnad ny typ, 156 timmar, och dÄ har den gÄtt 10h+ vissa dagar.

Postad 23 november 2006 - 07:48

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Kollade min i morse, 147h stod den pÄ, har haft tv'n i drygt 2 mÄnader och anvÀnt den rÀtt mycket tycker jag. FÄr kolla igen om ett par dagar och se Ät vilket hÄll den rÀknar :wub:

Postad 23 november 2006 - 16:11

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Mm, tycker det verkar som lampan varit pÄ innan, uppe i 349 timmar nu. Men men, inget man kan göra.

Postad 24 november 2006 - 00:06

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlĂ€gg
  • 0
Tiden ni fÄr upp Àr resterande tid som Àr kvar pÄ lampan innan den sprÀngs.. moahahahaha! :blink:

Nej, jag hÄller med Er, det verkar lite skumt att rÀkningen gÄr baklÀnges.

SjÀlv har jag 119 h working time i huvudmenyn och 375 h working time i "error menu". Antar att den förstnÀmda Àr lampans arbetstid och den sistnÀmda Àr totaltiden som tv'n varit igÄng inkl standby.

Jag försöker ha som vana numera att stÀnga av fram pÄ tv'n varje kvÀll dÄ man sparar in en del slantar pÄ elen under ett Är, samt att det sÀkert Àr skonsamt för tv'n.

Postad 24 november 2006 - 16:20

Kriller
  • Kriller
  • Amatör

• 86 inlĂ€gg
  • 0
Jag har börjat fÄ problem med HDMI-ingÄngarna :blink:

Ibland kan den bara stÄ och synca itan att fÄ bild, rör man den lite sÄ kan det bli bÀttre, lyckades den inte att synca fÄr man byta till den andra HDMI-porten och dÄ kan det funka, men ibland funkar inte det heller och man fÄr gÄ tebax te dÀr den satt förr, det Àr nÄn typ av glapp tror jag, för ibland kan bilden börja rulla, elelr sÄ blir den helt röd med lite gröna artefakts.

Jag trodde det var kabeln som glappade först, men det var det ju inte, lite surt att lÀgga ner 300 spÀnn pÄ en ny kabel nÀr man e student.

Postad 24 november 2006 - 16:38

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

Tiden ni fĂ„r upp Ă€r resterande tid som Ă€r kvar pĂ„ lampan innan den sprĂ€ngs.. moahahahaha!  :o

Nej, jag hÄller med Er, det verkar lite skumt att rÀkningen gÄr baklÀnges.

SjÀlv har jag 119 h working time i huvudmenyn och 375 h working time i "error menu". Antar att den förstnÀmda Àr lampans arbetstid och den sistnÀmda Àr totaltiden som tv'n varit igÄng inkl standby.

Jag försöker ha som vana numera att stÀnga av fram pÄ tv'n varje kvÀll dÄ man sparar in en del slantar pÄ elen under ett Är, samt att det sÀkert Àr skonsamt för tv'n.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte heller stÀmma, jag ser samma tid pÄ bÄda menyerna :blink:

Postad 24 november 2006 - 20:21

Unregistered6e8466d5
  • Unregistered6e8466d5
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Hej! Vill först bara passa pÄ att sÀga att jag Àr ny hÀr och ganska oerfaren inom hemmabio, sÄ ni fÄr ursÀkta om jag verkar vara helt dum i huvet, men jag försöker verkligen lÀra mig allt jag kan i djungeln inom ljud och bild.

Har lÀnge gÄtt och funderat pÄ att skaffa mig en fetare tv och har nu fÄtt upp ögonen för KDF-50E2010. Nu undrar jag om nÄgon kan reda ut begreppen för vad som Àr den egentliga skillnaden mellan just KDF-50E2010 och KDF-E50A11.

Det jag sjÀlv har kommit fram till Àr att KDF-50E2010 lanserades 2006 medan KDF-E50A11 lanserades 2005 och de bÄda apparaterna Àr identiska vad det gÀller upplösning och storlek.
Gick in pÄ Sonys hemsida och körde en produktjÀmförelse mellan dessa tvÄ, http://www.sony.se/p...els=KDF-E50A11E och sÄg till min förvÄning att hdmi ingÄngar saknades pÄ KDF-50E2010 :blink: vilket jag inte inte tror Àr sant utan att det snarare finns minst en pÄ den och att det finns en pÄ KDF-E50A11, eller har jag fel dÀr? Det stÄr Àven att KDF-50E2010 saknar ljudsystem och det Àr ju heller inte riktigt sant, den har ju iallafall nÄgon form av stereohögtalare vad jag vet. Enligt prisinformationen pÄ prisjakt sÄ ligger KDF-E50A11 nÄgon tusing över priset Àn pÄ KDF-50E2010, kan det vara sÄ att KDF-E50A11 Àr en utgÄende modell och att butikerna skiter i att pressa priserna pÄ den men koncentrerar sig pÄ KDF-50E2010, som trots allt Àr "nyare"!

SĂ„ vilken tv rekomenderar ni? KDF-50E2010 eller KDF-E50A11!

Har sökt igenom trÄden men har sÀkert missat nÄgot.
Tacksam för svar/ ChrisSteel

Redigerat av Unregistered6e8466d5, 24 november 2006 - 20:26.

Postad 25 november 2006 - 13:27

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Helt klart 2010:an. Det Àr en nyare modell med en extra HDMI-ingÄng. Har ocksÄ hört att datorlÀget Àr bÀttre Àn i A11:an. Idiotiskt att betala mer för en Àldre modell med fÀrre funktioner ;)

Postad 25 november 2006 - 14:33

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Men det verkar som om 2010:an har mer problem? Eller?

Postad 25 november 2006 - 17:27

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Det tror jag inte. Jag har inte upptÀckt nÄgra fel egentligen, bara smÄtt irriterande grejer som sÀkert finns i den Àldre modellen ocksÄ. Jag skulle aldrig köpa en Àldre modell med fÀrre ingÄngar för ett dyrare pris. Det dÀr med irisen har jag inte mÀrkt nÄgonting av.

Postad 26 november 2006 - 00:10

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

• 680 inlĂ€gg
  • 0
Irriterande grejor som du pratar om har jag inte mÀrkt av pÄ den gamla modellen.
Jag har inte haft ett enda problem eller irriterande grej pÄ min.

Falukorv.

Postad 26 november 2006 - 01:18

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Och du vet precis vilka irritationsmoment jag pratar om eller? ;)

Problemen skiljer sig ju frÄn apparat till apparat. Har sett mÄnga som haft problem med A11 ocksÄ, tro det eller ej. Det jag talar om Àr flÀkten och svÀrtan.

Tycker liksom inte det Àr vÀrt att lÀgga ut tvÄtusen mer för en utgÄende modell med fÀrre funktioner bara för att du inte haft nÄt problem med din super-tv

Redigerat av Sebbe89, 26 november 2006 - 01:26.

Postad 26 november 2006 - 10:10

Unregistered6e8466d5
  • Unregistered6e8466d5
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Tack för alla svar.. Àr en glad Àgare till 2010:an nu! Verkar funkar finfint, men har bara analog tv, som verkligen suger. Bara att hoppas pÄ en hd-box frÄn comhem, men det lÀr ju inte ske den nÀrmsta tiden ;)

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.