* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *
2925 svar till detta ämne
Postad 14 januari 2008 - 12:59
VaktBleppe
-
VaktBleppe
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Fan, har en Panasonic 42PX70 idag men har haft prob med den o funderar på att byta. Q96:an e väl den som ligger närmast. Men efter att ha läst denna tråd så blir det ju inte lättare. Det jag oroar mig mest för e problemen med inbyggda boxen och att det blir "grumligt" i mörka partier. E det vanligt eller ska man ha otur för att råka ut för dessa prob??
Hej! har själv bytt från en 50q96 till en 42px70 eftersom jag hade problem med min. men upplever PX70 som en sämre tv på alla punkter, vad har du för problem med din?
Postad 14 januari 2008 - 15:29
blastoise
-
blastoise
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
jag har en fråga angående min 50" q97:a .. svaret finns säkert nånstans här på forumet men jag vet inte vad fenomenet heter så jag kunde inte söka 
jag har märkt att ibland ser man ett genomskinligt flimmer på bilden,, tex om det är en arm som rör sig snabt så området runt om armen flimrar eller vad man nu ska säga,, fas ibland behöver det inter vara snabba rörelser utan det räcker när en person går frammåt och då flimrar det runt hela personen..
någon som vet vad jag menar och vet vsrför det blir så? Stäng av "movie plus" så slipper du detta fenomen /Johan
aha,, varför finns den inställningen då? det äe väl ingen som vill att det ska se ut så där? när jag tnker efter så har jag aldrig sett nåt som heter movie plus när jag är inne och bläddrar i menyerna, men jag får leta lite till 
På min TV, står det "Film" i stället för "Movie"... testa med det!
Postad 14 januari 2008 - 18:09
ejobrutal
-
ejobrutal
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har ett litet "problem" med min 42C96. Kan man rensa text-tv minnet på något sätt? Ibland när jag byter kanal från t.ex. femman till ettan så envisas text-tv'n med att visa femmans sidor i all evighet. Jag använder en extern digitalbox från comhem.
Postad 14 januari 2008 - 18:27
roben
-
roben
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
... Jag har haft min q97 50" i ca: 2 mån och kan sammanfatta de problem jag har och skulle vilja få fixade enligt: 1. Seghet i kanalväljning (man tror den hängt sig) ibland. 2. Optiskt ljud ut försvinner eller låter som attans (brus). 3. Bilden stannar upp ibland någon sekund när jag tittar på Boxer TV. 4. Uppdatering av firmware via marknätet. ... Svarar på mitt eget sammanfattade inlägg då jag har ringt supporten och fått info om lösning för några av problemen.
1. Skall kunna lösas om man gör en automatisk ominstallation av kanalerna. Boxer har tydligen gjort någon ändring. 2. Detta är en bugg och kräver uppdatering av programvaran. 3. Detta skall förvinna om man har en signalnivå på över 80%. Jag ligger på 50-60%. 4. Det kommer inte genomföras.
Man kan ju undra varför de inte fixar de där buggarna utan bara slänger ut tvapparaterna och ´sedan är det upp till konsumenterna att se till att få det fixat vilken är minst sagt kostsamt och jobbigt när man vart dum och beställt tvn från nätet.
Jag har en q97 42" och har exakt samma problem, har också en LE32R89 med samma defekt. Ringde supporten idag och de ska skicka ut en "pick-up" service!! Otroligt att man inte kan skicka någon som gör mjukvaruuppdateringen. Hur som helst, har du fått ditt problem löst? Jag tänker då mest på det optiska ljudet.
Postad 14 januari 2008 - 22:26
ebola66
-
ebola66
-
Amatör
-
-
65 inlägg
... Jag har haft min q97 50" i ca: 2 mån och kan sammanfatta de problem jag har och skulle vilja få fixade enligt: 1. Seghet i kanalväljning (man tror den hängt sig) ibland. 2. Optiskt ljud ut försvinner eller låter som attans (brus). 3. Bilden stannar upp ibland någon sekund när jag tittar på Boxer TV. 4. Uppdatering av firmware via marknätet. ... Svarar på mitt eget sammanfattade inlägg då jag har ringt supporten och fått info om lösning för några av problemen.
1. Skall kunna lösas om man gör en automatisk ominstallation av kanalerna. Boxer har tydligen gjort någon ändring. 2. Detta är en bugg och kräver uppdatering av programvaran. 3. Detta skall förvinna om man har en signalnivå på över 80%. Jag ligger på 50-60%. 4. Det kommer inte genomföras.
Man kan ju undra varför de inte fixar de där buggarna utan bara slänger ut tvapparaterna och ´sedan är det upp till konsumenterna att se till att få det fixat vilken är minst sagt kostsamt och jobbigt när man vart dum och beställt tvn från nätet.
Jag har en q97 42" och har exakt samma problem, har också en LE32R89 med samma defekt. Ringde supporten idag och de ska skicka ut en "pick-up" service!! Otroligt att man inte kan skicka någon som gör mjukvaruuppdateringen. Hur som helst, har du fått ditt problem löst? Jag tänker då mest på det optiska ljudet.
Nej jag har köpt gråimport eller vad det heter (Dustin, Inwarehouse m.fl.) och omfattas inte av Samsungs support. Firman skall som det verkar komma fram till någon lösning där man slipper sända in apparaten (vilket inte är ett alternativ för mig). Om någon vecka vet jag väl hur det gick med detta... Jag hade räknat med att kunna uppdatera via Boxer men det verkar som om man måste kolla absolut allt innan man köper.
Postad 14 januari 2008 - 23:00
Unregisteredd4d4b754
-
Unregisteredd4d4b754
-
Användare
-
-
193 inlägg
PUH!!!...då har man läst igenom alla inläggen i denna tråd
Efter att ha varit bombsäker på att införskaffa en LCD har det nu svängt till en Samsung PS-50Q91H
(verkar vara samma TV som Q96 men utan digitalbox och 2000kr billigare) rätta mig gärna om jag har fel.
En liten sak som oroar mig är priset , det verkar som att Tv´n kostar lika mycket idag , som för 7-8 månader sedan ,Medans andra märken sjunkit ca 3000-5000kr under samma tidsperiod.
Känns lite som att betala "Överpris" idag för en gammal plasma modell
Någon som vet om det väntar några nya Samsung modeller runt hörnet (1-3månader) som kommer börja säljas så fort dom gammla modellerna tagit slut. eller är det dom här modellerna som gäler den närmaste tiden
Vill inte slänga ut 16000kr bara för att 2 månader senare se 2008 års modell för samma pris.
Vet inte om min oro är befogad eller om jag är helt ute och cyklar. men skulle uppskatta lite synpunkter
Postad 14 januari 2008 - 23:09
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
PUH!!!...då har man läst igenom alla inläggen i denna tråd Efter att ha varit bombsäker på att införskaffa en LCD har det nu svängt till en Samsung PS-50Q91H (verkar vara samma TV som Q96 men utan digitalbox och 2000kr billigare) rätta mig gärna om jag har fel.
En liten sak som oroar mig är priset , det verkar som att Tv´n kostar lika mycket idag , som för 7-8 månader sedan ,Medans andra märken sjunkit ca 3000-5000kr under samma tidsperiod. Känns lite som att betala "Överpris" idag för en gammal plasma modell
Någon som vet om det väntar några nya Samsung modeller runt hörnet (1-3månader) som kommer börja säljas så fort dom gammla modellerna tagit slut. eller är det dom här modellerna som gäler den närmaste tiden Vill inte slänga ut 16000kr bara för att 2 månader senare se 2008 års modell för samma pris.
Vet inte om min oro är befogad eller om jag är helt ute och cyklar. men skulle uppskatta lite synpunkter
Priset har sjunkit rätt mycket tycker jag när jag köpte min i April låg priset runt 15-16 för en 42" (q serien) Det kommer en hel drös nya Sammy modeller i vår(high end versionerna till hösten), tror dock att priset kommer sjunka på de "gamla" modellerna då. Om även en marginel skillnad i pris...satsa på 2008 versionerna alla gånger Det ska nog jag göra, känner att det börjar bli daxs att byta "upp" sig.
Redigerat av Damp, 14 januari 2008 - 23:11.
Postad 14 januari 2008 - 23:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jag har en fråga angående min 50" q97:a .. svaret finns säkert nånstans här på forumet men jag vet inte vad fenomenet heter så jag kunde inte söka 
jag har märkt att ibland ser man ett genomskinligt flimmer på bilden,, tex om det är en arm som rör sig snabt så området runt om armen flimrar eller vad man nu ska säga,, fas ibland behöver det inter vara snabba rörelser utan det räcker när en person går frammåt och då flimrar det runt hela personen..
någon som vet vad jag menar och vet vsrför det blir så? Stäng av "movie plus" så slipper du detta fenomen /Johan
aha,, varför finns den inställningen då? det äe väl ingen som vill att det ska se ut så där? när jag tnker efter så har jag aldrig sett nåt som heter movie plus när jag är inne och bläddrar i menyerna, men jag får leta lite till 
På min TV, står det "Film" i stället för "Movie"... testa med det!
menar du där man kan välja antigen film eller standard och nåt mer eller var ändrar man det?
Postad 15 januari 2008 - 10:23
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
menar du där man kan välja antigen film eller standard och nåt mer eller var ändrar man det?
Du har engelska som språk? Under inställningar byter du språk till svenska Då borde allt stå film istället för movie om det spelar någon roll
Postad 15 januari 2008 - 10:52
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej alla!
Min PS42Q97 borde komma vilken dag som helst. Jag har beställt från inwarehouse och är osäker på om jag får med nån svensk instruktionsbok då. Därför skrev jag ut den från nätet (61 sidor:). Sitter å läser om Plug and play.
När man kommer dit då man ska välja Digital skan? Ska jag då välja Ja eller Nej?? Jag kommer titta via comhems analoga nät.
Jag vill ogärna bli sittande för länge vid de där menyerna och fundera med tanke på inbränningar vilket jag är lite nervös för..
Nåt annat jag bör tänka på när jag får hem tv:n?
Jag har läst så gott som hela tråden redan men tar jättegärna emot alla tips ändå!
Tack på förhand!
Postad 15 januari 2008 - 11:21
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hej alla!
Min PS42Q97 borde komma vilken dag som helst. Jag har beställt från inwarehouse och är osäker på om jag får med nån svensk instruktionsbok då. Därför skrev jag ut den från nätet (61 sidor:). Sitter å läser om Plug and play. När man kommer dit då man ska välja Digital skan? Ska jag då välja Ja eller Nej?? Jag kommer titta via comhems analoga nät. Jag vill ogärna bli sittande för länge vid de där menyerna och fundera med tanke på inbränningar vilket jag är lite nervös för..
Jag har läst så gott som hela tråden redan men tar jättegärna emot alla tips ändå!
Tack på förhand!
Du kan vara lugn, det kommer inte skapa inbränningar.
Postad 15 januari 2008 - 12:59
Zimma
-
Zimma
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
menar du där man kan välja antigen film eller standard och nåt mer eller var ändrar man det? Du har engelska som språk? Under inställningar byter du språk till svenska Då borde allt stå film istället för movie om det spelar någon roll 
Kan man byta till svenska på de gråimporterade apparaterna?
Postad 15 januari 2008 - 15:40
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har försökt att söka i tråden men hittar inget om mitt problem... På Scart kopplar tv'n om automatiskt till rätt ingång om man slår på DVD tex, men kopplar man in HDMI funkar det inte... nån som vet?
DVD: Philips DVP5980
/Perra
Det är nog mer en 'feature' än ett fel/problem. Det är samma för mig på min Q97. Håller med om att det är ett litet irritationsmoment, särskilt som man inte har en bläddermeny utan måste trycka flera ggr för att komma till HDMI.
Jag kör själv med en Samsung dvd-1080p7 & en 42" Q96 - Om jag kollar på DTV & slår på DVD'n så slår den automatiskt över till HDMI 1 - eller HDMI 2 också för den delen. vad säger supporten?
Postad 16 januari 2008 - 13:23
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag har en 42" C96 som jag är väldigt nöjd med. Har haft den i några månader, så den bör vara "inkörd". Det har blivit några timmar med Gran Turismo 5 Prologue under de senaste dagarna och nu har jag upptäckt att vissa delar av spelets HUD kan anas som inbränningar. Detta upptäcktes igår kväll och sedan dess har jag kört signalmönstret i sammanlagt ca 30 minuter utan något större resultat. Kan detta försvinna med tiden eller är det något jag får acceptera för gott nu? Kan tillägga att det inte är frågan om några krafriga inbränningar utan de syns i stort sett bara just när jag kör signalmönstret.
Redigerat av VincentVegaSWE, 16 januari 2008 - 13:25.
Postad 16 januari 2008 - 20:29
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Flyttade in min mac mini till vardagsrummet för att koppla den till min samsung q97 42". Tänkte att det skulle bli perfekt som mediacenter. Fruktansvärd var min besvikelse då jag insåg att det bara fanns vga ingång på tv:n... Det är ju grym skillnad i bildkvallitet mellan vga och dvi =(
Postad 16 januari 2008 - 20:45
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Jag har en 42" C96 som jag är väldigt nöjd med. Har haft den i några månader, så den bör vara "inkörd". Det har blivit några timmar med Gran Turismo 5 Prologue under de senaste dagarna och nu har jag upptäckt att vissa delar av spelets HUD kan anas som inbränningar. Detta upptäcktes igår kväll och sedan dess har jag kört signalmönstret i sammanlagt ca 30 minuter utan något större resultat. Kan detta försvinna med tiden eller är det något jag får acceptera för gott nu? Kan tillägga att det inte är frågan om några krafriga inbränningar utan de syns i stort sett bara just när jag kör signalmönstret.
Enligt manualen till min tv så ska man köra minst en timma. Om det kvarstår ändå kan man köra längre alt flera gånger.
Postad 16 januari 2008 - 20:46
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej alla!
Min PS42Q97 borde komma vilken dag som helst. Jag har beställt från inwarehouse och är osäker på om jag får med nån svensk instruktionsbok då. Därför skrev jag ut den från nätet (61 sidor:). Sitter å läser om Plug and play. När man kommer dit då man ska välja Digital skan? Ska jag då välja Ja eller Nej?? Jag kommer titta via comhems analoga nät. Jag vill ogärna bli sittande för länge vid de där menyerna och fundera med tanke på inbränningar vilket jag är lite nervös för..
Tack på förhand!
Ingen som kan berätta hur ni gick till väga när ni startade tv:n för första gången??
Postad 16 januari 2008 - 21:35
Larssaman
-
Larssaman
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag tryckte på knappen mitt på TVn och den startade
Skämt åsido. Jag har själv kommit hem ikväll med en 42 Q97 och är också intresserad om man ska vidta några speciella åtgärder vad gäller kontrast, ljusstyrka, färgmättnad m m. I fabriksinställningarna är ju kontrasten satt på 100/100. Kan detta var skadligt nu till en början?
Kort och gott. Hur bör jag ställa in TVn och hur länge ska jag köra de inställningarna?
Vad kan man göra för inställningar genom att gå in i servicemenyn? Är detta något man ska bry sig om att gå in i överhuvudtaget?
Tacksam för svar!
Redigerat av Larssaman, 16 januari 2008 - 21:40.
Postad 16 januari 2008 - 21:40
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag tryckte på knappen mitt på TVn och den startade
Skämt åsido. Jag har själv kommit hem ikväll med en 42 Q97 och är också intresserad om man ska vidta några speciella åtgärder vad gäller kontrast, ljusstyrka, färgmättnad m m. I fabriksinställningarna är ju kontrasten satt på 100/100. Kan detta var skadligt nu till en början?
Kort och gott. Hur bör jag ställa in TVn och hur länge ska jag köra de inställningarna?
Tacksam för svar!
Har du startat tv:n och kört plug and play? Isåfall, vad valde du när du kom till "Digital skan?" Valde du Ja eller Nej, eller kom aldrig den frågan upp?
Postad 16 januari 2008 - 23:32
Mange_L
-
Mange_L
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Jag har också haft några temporära inbränningar efter tv-spelande på min Q96 och då snackar jag inte bara ghosting, men de försvann efter ett antal dagar utan att gjorde nåt förutom glodde på vanlig tv. Har även kört signalmönstret några gånger då jag upptäckt extra kraftig ghosting och då har det försvunnit efter nån halvtimme-timme. Jag skulle gissa att det försvinner för dig också, men en liten varning kan kanske vara på sin plats. Helt okänslig för temporära inbränningar verkar inte skärmen vara, även om de verkar försvinna after ett tag. Signalmönster efter längre tv-spels pass kan nog vara att rekommendera.
Postad 17 januari 2008 - 00:08
Unregistered023cb8f5
-
Unregistered023cb8f5
-
Användare
-
-
175 inlägg
Larssaman:
De första 200 timmarna är TV extra känslig för inbränningar så dra ner på kontrasten och ljusstyrka är mitt tips.
Redigerat av Unregistered023cb8f5, 17 januari 2008 - 00:14.
Postad 17 januari 2008 - 07:01
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Flyttade in min mac mini till vardagsrummet för att koppla den till min samsung q97 42". Tänkte att det skulle bli perfekt som mediacenter. Fruktansvärd var min besvikelse då jag insåg att det bara fanns vga ingång på tv:n... Det är ju grym skillnad i bildkvallitet mellan vga och dvi =(
Nej det är inte grym skillnad i bildkvalitet på VGA och DVI. Duger inte HDMI ingången för dig?
Postad 17 januari 2008 - 12:16
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag har också haft några temporära inbränningar efter tv-spelande på min Q96 och då snackar jag inte bara ghosting, men de försvann efter ett antal dagar utan att gjorde nåt förutom glodde på vanlig tv. Har även kört signalmönstret några gånger då jag upptäckt extra kraftig ghosting och då har det försvunnit efter nån halvtimme-timme. Jag skulle gissa att det försvinner för dig också, men en liten varning kan kanske vara på sin plats. Helt okänslig för temporära inbränningar verkar inte skärmen vara, även om de verkar försvinna after ett tag. Signalmönster efter längre tv-spels pass kan nog vara att rekommendera.
Har tittat på tv-sändnignar som vanligt och kört signalmönster i uppskattningsvis ca 90 minuter och kan se en stor förbättring. Inbränningarna är nästan helt osynliga nu. Men ja, jag tar det som en varning och kommer numera alltid att köra signalmönster efter lite längre tv-spelspass.
Redigerat av VincentVegaSWE, 17 januari 2008 - 12:32.
Postad 17 januari 2008 - 20:07
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nej det är inte grym skillnad i bildkvalitet på VGA och DVI. Duger inte HDMI ingången för dig?
När jag jämför vga och dvi på min 19" lcd skärm ÄR det grym skillnad i bildkvalitet. HDMI ingången skulle funka fint för mig men jag tyckte det stod i manualen att man inte kunde koppla in en dator där, men du säger alltså att det går? iså fall blir det till att skaffa en dvi->hdmi kabel!
Postad 18 januari 2008 - 04:59
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
När jag jämför vga och dvi på min 19" lcd skärm ÄR det grym skillnad i bildkvalitet.
HDMI ingången skulle funka fint för mig men jag tyckte det stod i manualen att man inte kunde koppla in en dator där, men du säger alltså att det går? iså fall blir det till att skaffa en dvi->hdmi kabel!
Jag har 2st 20" TFT sida vid sida, förut körde jag en via VGA och en via DVI, det var minimal skillnad. Jag har inte testat att köra via DVI-HDMI men om du läser tråden så kommer du se att det är många som gör det.
Postad 18 januari 2008 - 08:53
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 18 januari 2008 - 19:18
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
smaken är som baken
Tror du att så många skulle köra VGA till TVn om det var markant skillnad?
Postad 18 januari 2008 - 19:22
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
har min hp pavilion hdx9050 (bärbar dator) kopplad till min 42q97 med HDMI kabel.
har ett ati mobility radeon hd 2600xt och 7.12 catalyst drivers och jag får 1280x720p till tvn med 0% overscan.
perfekt bild när man kollar på hd material!! sålde min dvd då jag lika gärna kan kolla mina filmer genom datorn nu.
Redigerat av tonpaa, 18 januari 2008 - 19:22.
Postad 18 januari 2008 - 22:35
crippa75
-
crippa75
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag är riktigt nöjd med den förutom en sak, tvn är sne!!? Verkar som om stativet under tvn gör att den står lite snett, detta lär väl garantin täcka? Jag packade endast upp den och sen ställde jag den på tv-bänken och så ser jag att den är sne. Har försökt att justera skärmen i stativet men det går inte, den hamnar tillbaka i samma position. Klart du ska få ett nytt stativ, tvn är det väl inget fel på? 
Mitt första inlägg. Jag är numera stolt ägare av en Q97-50 som packades upp idag och som håller på att köras in med myrornas krig medan jag bränner den där inkörnings DVDn. Efter att ha sökt mig kors och tvärs i denna tråd har jag fått min TV att prata svenska, jag som trodde att min TV från inWarehouse skulle vara en ok import... Anyway, nu till min fråga: Hur gick det med det där sneda stativet? Tyvärr var mitt stativ också snett...
Postad 19 januari 2008 - 11:22
PerraDJ
-
PerraDJ
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Var har du hittat "inkörnings DVD'n?
Vad heter den så man kan söka efter den?
/Perra
Postad 19 januari 2008 - 11:31
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Var har du hittat "inkörnings DVD'n? Vad heter den så man kan söka efter den?
/Perra
Här har du en liten tråd om break-in dvd samt en länk där du kan ladda ner den! https://www.minhembi...howtopic=181244
Jag är riktigt nöjd med den förutom en sak, tvn är sne!!? Verkar som om stativet under tvn gör att den står lite snett, detta lär väl garantin täcka? Jag packade endast upp den och sen ställde jag den på tv-bänken och så ser jag att den är sne. Har försökt att justera skärmen i stativet men det går inte, den hamnar tillbaka i samma position. Klart du ska få ett nytt stativ, tvn är det väl inget fel på? 
Mitt första inlägg. Jag är numera stolt ägare av en Q97-50 som packades upp idag och som håller på att köras in med myrornas krig medan jag bränner den där inkörnings DVDn.
Efter att ha sökt mig kors och tvärs i denna tråd har jag fått min TV att prata svenska, jag som trodde att min TV från inWarehouse skulle vara en ok import...
Anyway, nu till min fråga: Hur gick det med det där sneda stativet? Tyvärr var mitt stativ också snett...
Jag ska få hem min Q96 från inwarehouse i början på nästa vecka. Hur gick du till väga när du fick den att prata svenska? Var det enkelt? Fick du med svensk instruktionsbok?
Postad 19 januari 2008 - 19:18
pathol
-
pathol
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hallå!!!
Nu är jag tebax!
Jag fortsätter mitt tjat om CA-modulen. . . .
Jag har programversion: T-BDXPDEU00-1009
Ni som har senaste T-BDXPDEU00-1011 & T-BDXPDEU00-1012!!! Funkar ljudet via reciever eller hakar det upp sig & försvinner plötsligt??
Snälla snälla säg att det är LÖST!
Jag har T-BDXPDEU00-1012 i min Q96 50" och problemen med ljudet via optisk och låsning vid kanalbyten är borta. Funkar kanon! Pathol
Postad 19 januari 2008 - 21:26
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
smaken är som baken
Är du för hunsad hemma av frugan eller eftersom du måste sitta här å spela tuff? Jag menar varför orkar du ens kommentera såna där idiotiska grejer? Jag köpte en dvi->hdmi kabel och tycker det blev bättre bild än via vga ingången. Nån annan tycker inte det. Vissa tycker att det är bättre bild på LCD-tv och har köpt en sån istället osv. som jag sa, smaken är som baken....
Postad 20 januari 2008 - 01:23
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
smaken är som baken
Är du för hunsad hemma av frugan eller eftersom du måste sitta här å spela tuff? Jag menar varför orkar du ens kommentera såna där idiotiska grejer? Jag köpte en dvi->hdmi kabel och tycker det blev bättre bild än via vga ingången. Nån annan tycker inte det. Vissa tycker att det är bättre bild på LCD-tv och har köpt en sån istället osv. som jag sa, smaken är som baken....
I min värld kan man inte vara tuff på ett internet forum, tycker du att man kan det så borde du gå utanför dörren lite oftare... Vad är det för idiotiskt med det jag sa? Är ju bara fakta. Men du verkar inte ha så bra koll då du förväntade dig en DVI kontakt på din nya plasma...
Postad 20 januari 2008 - 10:36
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
smaken är som baken
I min värld kan man inte vara tuff på ett internet forum, tycker du att man kan det så borde du gå utanför dörren lite oftare... Vad är det för idiotiskt med det jag sa? Är ju bara fakta. Men du verkar inte ha så bra koll då du förväntade dig en DVI kontakt på din nya plasma...
Med fakta antar jag att du menar nåt du har läst? Du skriver ju att du inte provat att köra datorn via hdmi ingånen, alltså borde du inte uttala dig i frågan. Det var det jag menade med idiotiskt. Att du orkar tjafsa om nåt du egentligen inte har nån aning om eftersom du inte själv har testat.
Postad 20 januari 2008 - 12:09
Macarus
-
Macarus
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Anyway, nu till min fråga: Hur gick det med det där sneda stativet? Tyvärr var mitt stativ också snett...
Vi har en Q96 42" som också var sned när vi packade upp den. Det visade sig dock att det inte var själva stativet som var snett utan att TVn var snett isatt i stativet. Det gick alltså att fixa till genom att lossa på skruvarna som fäster TVn i stativet och rikta upp TVn och sen skruva åt igen. Bra att vara två dock då en behöver hålla TVn och en skruva. Kan vara bra att veta att TVn är "nedskjuten" i stativet och att den står kvar i även utan skruvarna så du behöver inte vara rädd att den faller omkull bara för att du lossar skruvarna. Fast fösiktig bör man naturligtvis vara. Inte säkert att det är samma sak för dig men kan ju vara värt att kolla innan du skickar tillbaka den pga detta.
Redigerat av Macarus, 20 januari 2008 - 12:10.
Postad 20 januari 2008 - 13:32
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hallå!!!
Nu är jag tebax!
Ni som har senaste T-BDXPDEU00-1011 & T-BDXPDEU00-1012!!! Funkar ljudet via reciever eller hakar det upp sig & försvinner plötsligt??
Jag har T-BDXPDEU00-1012 i min Q96 50" och problemen med ljudet via optisk och låsning vid kanalbyten är borta. Funkar kanon!
Pathol
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS Uppgraderad till version T-BDXPDEU00-1011 på Q96 42" Allt fixat - ÄNTLIGEN!
Postad 20 januari 2008 - 13:53
anfose
-
anfose
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hallå!!!
Nu är jag tebax!
Jag har T-BDXPDEU00-1012 i min Q96 50" och problemen med ljudet via optisk och låsning vid kanalbyten är borta. Funkar kanon!
Pathol
YESSSSSSSSSSSSSSSSSS
Uppgraderad till version T-BDXPDEU00-1011 på Q96 42"
Allt fixat - ÄNTLIGEN! 
Avundsjuk som attan, har haft min tv inne på uppgradering i två veckor nu. DustinHome vägrar att ge mig ett servicenummer som funkar så att man kan se när den är klar... denna väntan... :-(
Postad 20 januari 2008 - 14:30
JohanOscarPersson
-
JohanOscarPersson
-
Användare
-
-
201 inlägg
Min Q96 42" är också på service för ev. mjukvaruuppgradering (satt på sig själv lite när den ville) och för snett stativ. Haft den inne i två veckor nu och det verkar dröja ett tag till
Saknar min tv som fan
Postad 20 januari 2008 - 14:50
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
smaken är som baken
Med fakta antar jag att du menar nåt du har läst? Du skriver ju att du inte provat att köra datorn via hdmi ingånen, alltså borde du inte uttala dig i frågan. Det var det jag menade med idiotiskt. Att du orkar tjafsa om nåt du egentligen inte har nån aning om eftersom du inte själv har testat.
Sen när blev det fel att läsa till sig information? Du visar ju att bara för att man har provat så behöver man inte veta...
Postad 20 januari 2008 - 19:56
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Du är ett perfekt exempel på vad som gick fel med mänskligheten. Om folk inte trodde på allt dom läste hela tiden och försökte bilda sig en egen uppfattning istället så skulle den här världen va en mycket bättre plats att leva på.
Jag läste i bibeln att gud fanns alltså måste det vara sant. Hej då, ha ett bra liv.....nu orkar jag inte diskutera med dig mera.
Postad 20 januari 2008 - 21:32
crippa75
-
crippa75
-
Rookie
-
3 inlägg
Vi har en Q96 42" som också var sned när vi packade upp den. Det visade sig dock att det inte var själva stativet som var snett utan att TVn var snett isatt i stativet. Det gick alltså att fixa till genom att lossa på skruvarna som fäster TVn i stativet och rikta upp TVn och sen skruva åt igen. Bra att vara två dock då en behöver hålla TVn och en skruva. Kan vara bra att veta att TVn är "nedskjuten" i stativet och att den står kvar i även utan skruvarna så du behöver inte vara rädd att den faller omkull bara för att du lossar skruvarna. Fast fösiktig bör man naturligtvis vara.
Inte säkert att det är samma sak för dig men kan ju vara värt att kolla innan du skickar tillbaka den pga detta.
Som tur är har svågern köpt en Q97-42 som han hängt på väggen. Då kunde jag ta hans stativ istället och nu är det rakt! Nu när jag läser ditt inlägg inser jag att det antagligen hade gått med mitt stativ också om jag lossat alla skruvar, lyft upp TV, ställt ner den i stativer igen, sett till att det var rakt och sen dragit åt skruvarna... Tack!
Postad 20 januari 2008 - 22:49
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Du är ett perfekt exempel på vad som gick fel med mänskligheten. Om folk inte trodde på allt dom läste hela tiden och försökte bilda sig en egen uppfattning istället så skulle den här världen va en mycket bättre plats att leva på.
Jag läste i bibeln att gud fanns alltså måste det vara sant. Hej då, ha ett bra liv.....nu orkar jag inte diskutera med dig mera.
Som jag skrev tidigare så hade jag 2st 22" sida vid sida en med VGA och en med DVI, den jämförelsen måste ju vara bättre än den du gjorde då du bara bytte kabel på en skärm. Så att läsa vad flera andra personer som har testat skriver är dåligt på något sätt och kan jämföras med en sagobok? Vad gör du isf på ett forum då du inte kan ta till dig vad andra skriver? Det är rätt motsägelsefullt... Sen så är det snarare du som tror på påhittade figurer, då du inbildar dig själv att det är grym skillnad på VGA och DVI. Hört talas om placebo? Men lycka till att hitta den där DVI porten på TVn...
Postad 20 januari 2008 - 22:56
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1 548 inlägg
Finska Samsung TVs DVB- T-C : LCD M86 BCX 32-52" , N87 40-46" , R86-s 19-40" , R86-v 32" , S86 26-46" , Plasma Q96 42-50", C96 42-50". BCX-modeller är tillverkade för Finland och säljs nästan bara i Finland. BCX har DVB-T & C = kabelTV. Ska funka i Sverige! ...Berätta! /Mr Plasma
Postad 20 januari 2008 - 23:01
Zimma
-
Zimma
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
tjafs tjafs
Kan inte ni skicka PM om ni ska fortsätta bråka om vad som är bäst av DVI och VGA och vem som är bäst av er?  Väntar otåligt på min 50Q97 och undrar vad ni tycker om den inbyggda digitalboxen? Har någon testat Boxer med den inbyggda boxen och extern box och sett bildskillnad? Jag har läst att en del har haft lite småstrul med boxen men med ny firmware ska det väl vara löst? En annan sak, CA-modul. Får man en när man abonnerar på Boxer eller måste man köpa en separat?
Postad 21 januari 2008 - 00:01
perlesra
-
perlesra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
tjafs tjafs
Kan inte ni skicka PM om ni ska fortsätta bråka om vad som är bäst av DVI och VGA och vem som är bäst av er? 
Väntar otåligt på min 50Q97 och undrar vad ni tycker om den inbyggda digitalboxen? Har någon testat Boxer med den inbyggda boxen och extern box och sett bildskillnad? Jag har läst att en del har haft lite småstrul med boxen men med ny firmware ska det väl vara löst?
En annan sak, CA-modul. Får man en när man abonnerar på Boxer eller måste man köpa en separat?
Haha precis! jag tror att vi är färdiga nu =)
Postad 21 januari 2008 - 10:03
anfose
-
anfose
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
tjafs tjafs
Kan inte ni skicka PM om ni ska fortsätta bråka om vad som är bäst av DVI och VGA och vem som är bäst av er? 
Väntar otåligt på min 50Q97 och undrar vad ni tycker om den inbyggda digitalboxen? Har någon testat Boxer med den inbyggda boxen och extern box och sett bildskillnad? Jag har läst att en del har haft lite småstrul med boxen men med ny firmware ska det väl vara löst?
En annan sak, CA-modul. Får man en när man abonnerar på Boxer eller måste man köpa en separat?
CA-modul köper du separat. Kostar ca 400-500kr. Problemet med att ljudet försvinner SKA vara löst from ver 1011 (om jag tolkar tidigare inlägg rätt). Jag har inte haft möjlighet att jämföra mot en extern box men har inget att klaga på när det gäller bilden (så länge som man stänger av digital bildförbättring), skarp och tydlig.
Postad 21 januari 2008 - 14:11
moestberg
-
moestberg
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hejsan.
Har under lång tid varit "passiv" medlem av detta emeninta forum, men behöver nu hjälp och bryter in emellan med ännu en fråga.
Är det någon som helt har kommit till rätta med ljudsync problemet som många verkar dras med? Har nyss fått hem en c96 och uppmärksammade med en gång att både ljud & bild på tv´n ligger en aning efter ljudet ut på stereon. Märks extra tydligt vilken eko-effekt det blir om man kör dom interna högtalarna sammtidigt (vilket jag inte normalt gör). Slog en pling till supporten och damen där sa att det jobbas på en lösning på detta problem. Får väll hoppas att detta inte var ett standardsvar på en fråga dom inte kan svara på...? I alla fall...receivern är en halvgammal proson utan möjlighet att ställa delaytid och utan hdmi och optisk så jag har kopplat rca mellan tv och receiver och rca mellan dvd och receiver. Använder inte den inbyggda mottagaren utan kör scart från satellit-boxen till tv. Detta är sådär lite lagom störande,så har nån en lösning så hojta till pronto..! Knepigt att inte analog ut är syncat med dom interna högtalarna... Zappade förbi en kanal igår som sände tennis och klart störande att höra "plonk" när bollen har 3-4 metrar kvar till racketen.
mvh../Tomas
Jag fick hem min Q96 alldeles nyss. Jag har också problem med ljudet... Det ligger efter jämfört med bilden. Jag har även kopplat in stereo och där hänger ljudet med bra. Har ni några tips på vad det är för fel eller måste man ringa till nån support? Jag har köpt tv:n av inwarehouse så jag vet inte om jag ens får använda mig av Samsungs support..
Postad 21 januari 2008 - 14:14
Khan
-
Khan
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har inte möjlighet att läsa igenom denna långa tråd. Hoppas på överseende med om detta redan tagits upp. Har skaffat en PS-50 c96, och såg härom kvällen en ganska trist sak. Tittade på "children of men" och i slutscenen med mycket dimma, så var det VÄLDIGT tydligt sk "color banding" http://en.wikipedia..../Colour_banding. Dimman var skiktad i tydliga lager och det såg riktigt risigt ut. Inte alls en smidig toning av dimman. Har också sett detta i vissa mörka rökiga partier och natthimmel med moln/månsken m.m.
Har någon annan detta fenomen?
Kör med en gammal billig LG DVD, men med komponent och progressiv scan.
Är detta något som en bättre DVD med HDMI skulle ta bort, eller är det så trist att plasma skärmen har problem med detta ovasett källa?
Redigerat av Khan, 21 januari 2008 - 14:18.
Postad 21 januari 2008 - 14:24
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Kör med en gammal billig LG DVD, men med komponent och progressiv scan.
Är detta något som en bättre DVD med HDMI skulle ta bort, eller är det så trist att plasma skärmen har problem med detta ovasett källa?
kolla med en annnan dvd innan du börjar gnälla på tvn Låna polarens och gärna med en hdmi ingång. Sedan kan du återkomma
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|