Postad 14 december 2013 - 13:42
Postad 14 december 2013 - 15:12
Felanmälde också.
Postad 15 december 2013 - 14:41
Postad 15 december 2013 - 15:21
Ser på IMDB att den ska aspect ratio på 1:66, men hos mig fyller filmen ut hela TVn, så den verkar snarare vara i 1,78:1 på Netflix.
Postad 16 december 2013 - 08:47
Texten buffras nog inte, bara videon.Har haft samma problem via AppleTV och iPad de senaste veckorna.
Hoppar man tillbaka 10s på paddan så är det samma textning som fallit bort varje gång så det har nog inte med nätet att göra.
Eftersom det tar ett antal sekunder att spola så tror jag inte att det är buffrat i paddan, eller vad tror ni?
MVH Peter
Postad 17 december 2013 - 21:02
Har Telia 30mb internet. Sen kör jag kabel till ps3 där jag har netflix .
Har googlat runt en del och försökt hitta svar på varför och läser överallt att man ska gå in på inställningar och ändra bildkvalitet där. Finns tre olika att välja på. Men det finns ingen sådan inställning på ps3 och det hjälper väl inte att gå in på datorn och ändra där om jag kollar på ps3?
Läste då på netflix supportsida om problemet och där stod det att det var pga internetuppkopplingen att göra.
Som sagt så har jag 30mb vilket jag antar räcker?
Blir inte klok på detta. Hade inte problemet förut.
Någon som har några idéer om var problemet ligger och vad jag ska göra åt det?
Postad 17 december 2013 - 21:52
Postad 17 december 2013 - 22:04
Kan det finnas någon bildinställning i ps3 menyn som har med saken att göra?
Kan det ha med storleken på tvn att göra?
Dumma frågor kanske men jag är grön på detta och vet inte hur ja ska gå tillväga
Postad 17 december 2013 - 22:10
Postad 18 december 2013 - 00:21
Det började med kass bild och 288sd sen pendlade det lite men kröp längre och längre upp. Efter 7 min låg det stadigt på 1080 super hd. Sen efter 13 min så tvärdök det ner till 288 sd och bilden blev dålig igen. Sen pendlade det mellan 288 och 384 fram till 18 min . Efter det blev det bättre och bättre och sista tiden pendlade det mellan 1080 och 720
Det verkar vara lite ostabilt tycker jag.
Postad 18 december 2013 - 00:32
Låter onekligen som problem med uppkopplingen. Jag har 100 fiber via BBB och upplever aldrig några problem förutom vid uppstart, det tar några sekunder för kvalitén att "bumpas upp".Visste inte att man kunde få fram info genom att trycka ner den men nu har jag sett ett avsnitt med infon framme hela tiden.
Det började med kass bild och 288sd sen pendlade det lite men kröp längre och längre upp. Efter 7 min låg det stadigt på 1080 super hd. Sen efter 13 min så tvärdök det ner till 288 sd och bilden blev dålig igen. Sen pendlade det mellan 288 och 384 fram till 18 min . Efter det blev det bättre och bättre och sista tiden pendlade det mellan 1080 och 720
Det verkar vara lite ostabilt tycker jag.
Postad 18 december 2013 - 08:41
Fel. Inställningarna du kan ju göra via websidan påverkar ditt konto oavsett vad för enhet du tittar på.Du har rätt i att ändra på datorn hjälper inte då den inte är inblandad i PS3
Se bara till att det står på Auto. Annat är bara intressant om du medvetet vill han en lägre bitrate om du har en surfpott som du vill spara på. Hastigheten anpassas då till vad din anslutning för stunden tillåter. Det buffras någon minut så HD ska normalt inte vara något problem även om det svajar kortare stunder. Själv har jag bara 7 Mbps ADSL och Super HD funkar problemfritt på Apple TV. Skillnaden mot mitt tidigare 100 Mbps fiber är endast att den buffrar längre innan en film startar. De problem med PS3 du beskriver har väl även nämnts av andra, så frågan är om inte detta är ett specifikt PS3/4-problem?
Redigerat av agpath, 18 december 2013 - 08:47.
Postad 18 december 2013 - 08:56
Fel. Inställningarna du kan ju göra via websidan påverkar ditt konto oavsett vad för enhet du tittar på.
Se bara till att det står på Auto. Annat är bara intressant om du medvetet vill han en lägre bitrate om du har en surfpott som du vill spara på. Hastigheten anpassas då till vad din anslutning för stunden tillåter. Det buffras någon minut så HD ska normalt inte vara något problem även om det svajar kortare stunder. Själv har jag bara 7 Mbps ADSL och Super HD funkar problemfritt på Apple TV. Skillnaden mot mitt tidigare 100 Mbps fiber är endast att den buffrar längre innan en film startar. De problem med PS3 du beskriver har väl även nämnts av andra, så frågan är om inte detta är ett specifikt PS3/4-problem?
har det problemet på min ATV (US Netflix) ibland
Postad 18 december 2013 - 08:58
Fast när det gäller uppkoppling till andra regioner så är det mycket annat som spelar in. För mig buffrar tex US ännu längre, men jag har sällan problem med att det droppar i kvalitet mitt under en uppspelning.har det problemet på min ATV (US Netflix) ibland
Redigerat av agpath, 18 december 2013 - 08:58.
Postad 18 december 2013 - 09:14
Jag tror att Netflix (iaf för oss) aldrig har strulat för oss. Skaffade Viaplay, strulat sedan start även om det verkar bättre än skiten HBO släppte.
100Mbps.
Postad 18 december 2013 - 11:19
Vi kan ju konstatera att det är något fel i alla fall men inte har någon lösning på problemet.
Kan min uppkoppling va ojämn? Kanske jag borde ringa till telia och fråga om problemet ligger hos dom?
Kan det vara min router kanske?
Postad 18 december 2013 - 11:48
Du körde väl trådat? Då borde det inte vara några problem med den biten. Funkar det problemfritt att titta via webläsare? I så fall är inte Telia problemet.ok nu har jag varit inne på datorn och kollat inställningarna och den stod på "auto"
Vi kan ju konstatera att det är något fel i alla fall men inte har någon lösning på problemet.
Kan min uppkoppling va ojämn? Kanske jag borde ringa till telia och fråga om problemet ligger hos dom?
Postad 18 december 2013 - 11:57
Står bara att HD är tillåten när man trycker på HD loggan
Postad 18 december 2013 - 12:03
Ctrl+Shift+Alt+S när pekaren står på videon. Inte fullskärm. Hela handhavandet har jag länken tidigare:ja jag kör trådat. Har inte kollat via webläsare men jag kan kolla på ett avsnitt på datorn och se hur det ser ut. Har dock inte hittat var jag ser videokvaliteten där. Någon som vet?
Står bara att HD är tillåten när man trycker på HD loggan
http://www.avsforum....nd-kb-shortcuts
Postad 18 december 2013 - 12:11
Buffring rate 1750 är ikryssad.
Sen står det
Playing 1750
Buffering 1750
Ska se om det fortsätter så i hela avsnittet
Postad 18 december 2013 - 12:20
Testa hellre något som visas i HD på dator. Tex Supernatural. Då ska det stå 3000.Tackar.
Buffring rate 1750 är ikryssad.
Sen står det
Playing 1750
Buffering 1750
Ska se om det fortsätter så i hela avsnittet
Postad 18 december 2013 - 12:24
Valde manuellt buffering rate 235
Ändå stod det playing 1750 och buffering 1750
Postad 19 december 2013 - 16:14
Postad 19 december 2013 - 16:33
Nu vet jag inte om detta är rätt tråd eller så! Men vet någon när Comhems stöd för Netflix kommer att gå igång?
Svårt att tänka mig det skulle hända någonsin eller är det något som comhem sagt att de ska stödja.
Netflix är ju mer något som HW tillverkarna stöder, dvs tv tillverkare och media box tillverkare, Netflix är väl mer en konkurrent till Comhem.
/Fredrik
Hej
Någon som kört netfix på google cromecast? Funkar det bra? Skriv gärna lite för och nackdelar om ni testat den.
/Fredrik
Postad 19 december 2013 - 16:36
Redigerat av Benkke, 19 december 2013 - 16:37.
Postad 19 december 2013 - 17:06
Chromecast och Netflix fungerar bäst av alla sätt jag provat. Snabbast, bäst bild och minst trubbel. Fungerar inte till US-utbudet dock vilket är ett stort minus
ok då kanske man ska skaffa en sådan men varför funkar det inte med US utbudet, borde väl funka på samma sätt som för övriga netflix spelare?
Har du en PS3? Skulle vara intressant att jämför hur du upplever den mot en PS3 då jag tycker netflix funkar väldigt bra med PS3.
/Fredrik
Postad 19 december 2013 - 17:14
Har PS3/4 och har varit nöjd med dom men tycker det blir ännu skarpare bild med CC, men det finns dom som svär på bilden blir bättre med ett visst märke på HDMI-kabeln med

Postad 19 december 2013 - 17:16
2 sätt att gå runt detta:
- Roota chromecasten så att du kan göra egna DNS-inställningar.
- Använd en router där du kan lägga in speciella iptables som fångar alla DNS-anrop från chromecasten och omdirigerar dem till t ex unblock-us. En router som kör DD-WRT klarar det galant.
Postad 20 december 2013 - 07:30
Trots detta så är jag lite sugen på en CC så man kan få Netflix i den "gamla" TVn också.
/Fredrik
Postad 20 december 2013 - 09:00
Svårt att tänka mig det skulle hända någonsin eller är det något som comhem sagt att de ska stödja.
Netflix är ju mer något som HW tillverkarna stöder, dvs tv tillverkare och media box tillverkare, Netflix är väl mer en konkurrent till Comhem.
/Fredrik
Hej
Någon som kört netfix på google cromecast? Funkar det bra? Skriv gärna lite för och nackdelar om ni testat den.
/Fredrik
Tack för svar!
Jag skrev lite fel såg jag nu! Men skulle inte Comhem ha stöd för Netflix i sin nya Tivobox?
Postad 20 december 2013 - 11:12
Tack för svar!
Jag skrev lite fel såg jag nu! Men skulle inte Comhem ha stöd för Netflix i sin nya Tivobox?
Titta förslagsvis i ComHem TIVO tråden för svar (jo, dom skulle ha det, utlovat till i jul, men verkligheten blev en annan)
Postad 20 december 2013 - 16:42
Titta förslagsvis i ComHem TIVO tråden för svar (jo, dom skulle ha det, utlovat till i jul, men verkligheten blev en annan)
Får kika in där och titta!
Hehe...Då är det som vanligt då med Comhem.
Postad 21 december 2013 - 09:27
Postad 21 december 2013 - 09:58
Ett plugin till Chrome och Firefox: https://mediahint.com/Blev tipsad av nåt som heter media hint för att få netflix US . någon som vet vad det är och om det funkar?
Postad 21 december 2013 - 14:13
Blev tipsad av nåt som heter media hint för att få netflix US . någon som vet vad det är och om det funkar?
Sen finns också Unlocator som är gratis och gör att du får tillgång till alla Netflix länder/regioner. https://unlocator.com/
Postad 24 december 2013 - 11:44
Vi kör amerikansk netflix här hemma, och av olika anledningar vill vi ALLTID ha undertexter enabled. Problemet är att Netflix inte verkar fatta detta. Enligt spec skall denna inställning sätts som default i dn profil efter 5 minuter. Detta fungerar IBLAND. Men sen nästa dag när man ska se på film är subtitles avslaget igen. Detta äre tt stort problem då vi kollar på netflix via windows media center som via detta värdelösa plugin inte har någon möjlighet att sätta subtitles av/på uan då måste man gå in i webbvarianten. Sen funkar det bra någon dag, sen glöms inställningen bort och då får man dra fram musen igen och "rätta till" det hela. Oerhört störigt!
Sen är det konstigt att netflix inte har undertexter för alla avsnitt av en viss serie. När vi kollade på X-Files fanns det undertexter för vartnnat avsnitt en säsong... men det är en helt annan historia.
/S
Postad 25 december 2013 - 00:52
En gissning skulle kunna vara att det är Telias router som inte riktigt håller måttet. Om du har flera andra enheter kopplade till den (exempelvis mobiltelefoner, surfplattor och dator) så kan det vara när de andra enheterna vill använda bandbredd så orkar routern inte riktigt med.ok nu har jag varit inne på datorn och kollat inställningarna och den stod på "auto"
Om det är en gammal router eller Telias egen router skulle jag gissa att det är den som är flaskhalsen.
Postad 25 december 2013 - 07:32
/Fredrik
Postad 28 december 2013 - 15:53
En gissning skulle kunna vara att det är Telias router som inte riktigt håller måttet. Om du har flera andra enheter kopplade till den (exempelvis mobiltelefoner, surfplattor och dator) så kan det vara när de andra enheterna vill använda bandbredd så orkar routern inte riktigt med.
Om det är en gammal router eller Telias egen router skulle jag gissa att det är den som är flaskhalsen.
Jo jag har ju Telias egna router. Kör datorn trådlöst. Min iphone trådlöst samt ps3 med tråd samt digital-tv med tråd.
Dock används ju inte någon av dessa saker när jag kollar något oå netflix. Men det kanske räcker att jag har det inkopplat?
Postad 28 december 2013 - 21:40
TV tar 8mbit om jag inte minns fel.Jo jag har ju Telias egna router. Kör datorn trådlöst. Min iphone trådlöst samt ps3 med tråd samt digital-tv med tråd.
Dock används ju inte någon av dessa saker när jag kollar något oå netflix. Men det kanske räcker att jag har det inkopplat?
Jag tror det är ostabilt nätverk.
Eller om du belastar nätverket med något annat samtidigt. Antar att trådlösa nätverket är skyddat?
Redigerat av Sgart, 28 december 2013 - 21:41.
Postad 28 december 2013 - 21:53
Får se på en till nu så får jag se hur den är

Postad 28 december 2013 - 22:01
Ja möjligt jag har ostabilt nät. Har dock sett på ett par filmer nu utan problem alls.
Får se på en till nu så får jag se hur den är
Jag får också dippar ibland men det händer sällan. Har också telia med flertalet inkopplade enheter plus tv.
Fiber kan komma

Postad 28 december 2013 - 22:50
Postad 10 januari 2014 - 14:31
Verkar inte finnas den funktionen alls. På Netflix´s supportsida står det att det finns till gamla Wii?
Var ju inte igår som de lanserade profiler, eller är det bara jag som gjort något fel?
Postad 10 januari 2014 - 14:54
Prövat att skapa på datorn först?
Javisst, kör via Apple tv vanligtvis och har haft profiler länge. Skaffade dock precis tv till ungarna
och varken tv appen (LG) eller Wii u will vara med. Visst det är lite av ett i-landsproblem men lite besviken att min profil ska bli fylld med tips på jordgubbs Lisa och Lasy Town igen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar