Vad handlar det om btw?Jo, men ändå.
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 21 October 2012 - 08:00
Själv tyckte jag att det var lite halv B och sämre än Nintendos variant.
Postad 21 October 2012 - 17:19
Ser sjukt kul ut i alla fall .
Postad 10 November 2012 - 10:28
Jag vart lite lätt fundersam.. Googlade lite på det och såg att USA PSN har haft att man får tillbaka $10 om man handlat för mer än $50 och $20 om man handlat för mer än $100 under oktober.
Att inte svenska PSN har samma grej :-(
Dessutom e spelen bra mycke billigare i USA-PSN..
Postad 10 November 2012 - 10:54
Jag fick ett message på mitt PS3-konto där det stod typ "Here's your $20, claim it by clicking HERE".
Jag vart lite lätt fundersam.. Googlade lite på det och såg att USA PSN har haft att man får tillbaka $10 om man handlat för mer än $50 och $20 om man handlat för mer än $100 under oktober.
Att inte svenska PSN har samma grej :-(
Dessutom e spelen bra mycke billigare i USA-PSN..
jag fick ett mail igår om att jag vunnit 100000000 dollar på ett lotteri. jag skulle bara trycka på en länk, sen skriva i alla mina uppgifter. så nu väntar jag på mina pengar.
knaske är från samma?
Postad 10 November 2012 - 17:55
Förr kunde man ju trippeltrycka på X för att ett köp skulle bli klart, nu måste man ju trycka, vänta, ändra val, trycka, vänta osv.
SEEEEGT!
Postad 10 November 2012 - 21:47
jag fick ett mail igår om att jag vunnit 100000000 dollar på ett lotteri. jag skulle bara trycka på en länk, sen skriva i alla mina uppgifter. så nu väntar jag på mina pengar.
knaske är från samma?
Haha, jo, det va tankar i den riktningen jag hade med, men tydligen inte.. Generellt gillar amerikarna mail-in-rebates och liknande, medan vi i sverige är väldigt tveksamma mot sådanna saker.
Postad 11 November 2012 - 15:18
Postad 12 November 2012 - 11:31
Postad 30 December 2012 - 15:41
Postad 09 January 2013 - 09:14
Aa riktigt grymt, själv har jag haft det på 360. Finns det många online på PS3 som lirar det? Förresten, är det möjligt att köpa spel via paypal på PSN?Ja Castle Crasher har jag haft aslänge. Det är ett bra spel.
Postad 18 January 2013 - 22:14
Kan inte logga in och det står någon ruta att det är stängt för underhåll.
Postad 20 January 2013 - 10:16
den tidigare lay outen?
Svårt att få en riktig bra överblick och många knapptryck vid köp m.m.
//Pryzze
Postad 20 January 2013 - 20:47
Postad 20 January 2013 - 22:44
Är det bara jag som tycker att utseendet på shoppen är klart mycket sämre än
den tidigare lay outen?
Svårt att få en riktig bra överblick och många knapptryck vid köp m.m.
//Pryzze
Har ni använt webgränssnitten på playstation 2? Helt värdelösa.. Det gick inte att göra värre menyer.. Men sedan kom playstation 3 playstation store och slog gränssnittet i värdelöshet. Botten-rekord!
...Sedan lyckades dem göra det ännu sämre
Dom lyckas liksom gång på gång.. jag förstår inte hur dem kan göra det?!
Postad 11 March 2013 - 11:13
Edit: Får svara mig själv
Redigerat av Guarana, 11 March 2013 - 11:16.
Postad 12 March 2013 - 13:04
Starttiden, segt, fortfarande rörigt. Och, är det bara jag som stör mig på att blipp-ljudet distar? Kasst!
Postad 12 March 2013 - 13:37
Hur är det att köra på nätet?Ja, PSN Store är så sjukt uselt nu så jag är glad att den finns att tillgå via nätet. Sjukt hur mycket sämre den kunde bli från förra iterationen.
Starttiden, segt, fortfarande rörigt. Och, är det bara jag som stör mig på att blipp-ljudet distar? Kasst!
Samma upplägg men snabbare bara eller?
Postad 12 March 2013 - 14:18
Samma upplägg, allmänt snabbare + snabbare sökning. Jag köper allt (spel+demos) via nätet numera och går bara till download list på PS3an sen när jag vill ladda ner dom.Hur är det att köra på nätet?
Samma upplägg men snabbare bara eller?
Postad 18 March 2013 - 19:30
Hittar ingen vettig meny på store, och när jag sökte på 'redeem' så fick jag bara upp en guide hur jag gör det i store direkt på PS3:an.
Edit: Får ta på mig skämshatten, finns visst lite olika varianter av "Sony Entertainment Store" - satt och rotade i någon allmän men när jag nu lyckades ta mig in på den för spel så finns det en redeem codes-meny
Redigerat av Guarana, 18 March 2013 - 19:43.
Postad 31 March 2013 - 07:47
Idag skickade jag pengar via ett Pay Pal-konto istället, är det tillräckligt tryggt?
Vidare funderar jag på att pröva Playstation +
Men varför måste man börjar prenumerera? Kan man inte bara betala för enskilda månader när man känner för det? Jag vet inte hur bra Playstaion + är? Funderade mest på det för att komplettera vissa spel med lite extramaterial osv.
Redigerat av Glidtassen, 31 March 2013 - 07:50.
Postad 31 March 2013 - 08:28
Prenumerationen är rätt praktiskt eftersom din tillgång till PS+materialet försvinner när din prenumeration går ut.Har inte gjort ett kontoköp via Playstation Store sedan det hackades.
Idag skickade jag pengar via ett Pay Pal-konto istället, är det tillräckligt tryggt?
Vidare funderar jag på att pröva Playstation +
Men varför måste man börjar prenumerera? Kan man inte bara betala för enskilda månader när man känner för det? Jag vet inte hur bra Playstaion + är? Funderade mest på det för att komplettera vissa spel med lite extramaterial osv.
När du sedan startar din prenumeration igen så släpps du återigen in till PS+spelen.
Postad 31 March 2013 - 08:33
Tänkte använda prenumerationen för främst speltillägg. Det känns lite otryggt att ta hem hela spel, kanske är bättre att shoppa själva skivan?
Postad 31 March 2013 - 08:59
Vad är det du tycker känns otryggt?Jag tar hem lite uppdateringar till Dishonored just nu, vi får se om det är värt det? Jag har en hdd på ca: 70GB och jag rensade ut gamla installationer på spel som jag inte kör längre.
Tänkte använda prenumerationen för främst speltillägg. Det känns lite otryggt att ta hem hela spel, kanske är bättre att shoppa själva skivan?
Visst är det trevligare med en skiva i bokhyllan, men 10 (enligt mig så är det så många) grymma spel om året för 400:- är rätt bra pris
Postad 31 March 2013 - 09:44
Jag antar att jag får varje köp bekräfta via mitt konto, så även vid en hårddisk-krasch så är det bara tanka hem dessa på nytt? Jag har inte mycket på min HDD just nu och överväger att skaffa en större HDD. Har kolla på en film på youtube, och det verkar ganska enkelt.
Finns det några begränsningar för hur mycket utrymme man kan sätta i PS3:an. Jag tror att min modell är från
2009. Som det är nu har jag 70GB lagringsutrymme. Jag kommer inte ha film på PS3:an utan det blir nog mest spel. Funderar på att börja shoppa lite mer spel via Playstation store.
Såsom jag har fattat det måste jag bara svara mot följande: 2.5 tums SATA och max 5400 rpm.
Redigerat av Glidtassen, 31 March 2013 - 10:07.
Postad 31 March 2013 - 10:14
Allt du handlar hamnar i din Download history.Om jag skall börja shoppa mer spel via internettjänsten gissar jag att jag måste shoppa en större HDD.
Jag antar att jag får varje köp bekräfta via mitt konto, så även vid en hårddisk-krasch så är det bara tanka hem dessa på nytt? Jag har inte mycket på min HDD just nu och överväger att skaffa en större HDD. Har kolla på en film på youtube, och det verkar ganska enkelt.
Finns det några begränsningar för hur mycket utrymme man kan sätta i PS3:an. Jag tror att min modell är från
2009. Som det är nu har jag 70GB lagringsutrymme. Jag kommer inte ha film på PS3:an utan det blir nog mest spel. Funderar på att börja shoppa lite mer spel via Playstation store.
Såsom jag har fattat det måste jag bara svara mot följande: 2.5 tums SATA och max 5400 rpm.
Allt du behöver veta om att byta hårddisk hittar du i denna tråden: PS3 Hårddiskbyte
Postad 31 March 2013 - 14:19
Byta hårddisk är supersimpelt, står t.o.m. i instruktionsboken till konsollen hur du gör.Om jag skall börja shoppa mer spel via internettjänsten gissar jag att jag måste shoppa en större HDD.
Som "Rangwald" skrev så hamnar allt i din Download History och kommer fortfarande vara gratis att ta ner igen (förutsatt att ditt PS+konto fortfarande är aktivt).
När det gäller begränsningar på storleken har jag inget annat svar än att kolla på "Rangwalds" länk, jag kör med 500 Gb och det funkar utmärkt.
Postad 31 March 2013 - 20:08
När det gäller begränsningar på storleken har jag inget annat svar än att kolla på "Rangwalds" länk, jag kör med 500 Gb och det funkar utmärkt.
Själv kör jag 1TB, men jag kör ganska hård på att köpa fulla spel, då jag installerar mina spel på två konsoller och därmed är spelet som förut var dyrt, helt plötsligt rätt billigt i jämförelse.
Som alternativ till kreditkort så kan man köpa PSN-kort med typ x antal kronor som man sedan bara läser in som en kod. Korten kan man köpa i "välsorterade spelbutiker"... tror för all del även större vitvarukedjor har dessa.
Postad 31 March 2013 - 22:30
Postad 04 April 2013 - 09:11
Jag har lyckats att logga in via en annan konsol hemma hos min familj. Jag får tillgång till nedladdningshistorik, vilka spel jag betalat för samt avatarer. Vidare kan jag se mina senaste trophys, men jag kan ännu inte komma åt tidigare saves. Kanske det var någonting som jag glömde fylla i beträffande hur saker sparas i molnet?
Jag vill alltså kunna fortsätta mitt spelande även när jag är på besök hos vänner och få tillgång till mina sparade spel, hur gör jag det?
Postad 04 April 2013 - 09:51
Verkar så jaOk jag tror att jag hittade rätt tillslut
Sparade Data Online
Alla spel har dock tyvärr inte denna funkionen (så vitt jag vet), men det är riktigt smidigt med molnet om man, som i mitt fall, sitter på en Phat som har X antal år på nacken
Postad 04 April 2013 - 13:59
Postad 04 April 2013 - 15:41
Denna tjänst underhålls för närvarande.
Det har varit så i flera dagar nu...
Postad 04 April 2013 - 15:51
Inte via konsollen va?Vad händer med playstation store? Det står bara:
Denna tjänst underhålls för närvarande.
Det har varit så i flera dagar nu...
Var inne i morse och hämta ner lite spel så för mig funkar det den vägen iaf.
Postad 11 April 2013 - 17:51
https://www.youtube....be_gdata_player
Ridge Racer is back, and for the first time as a free-to-play game!
RIDGE RACER Driftopia will put the series' irresistible signature drifting right at the heart of the experience, with more details to be announced soon.
Ridge Racer Driftopia will be available on PS3 and PC later in 2013.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 April 2013 - 17:54.
Postad 13 April 2013 - 11:02
Postad 08 May 2013 - 20:02
Edit: yay tillfälligt!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 May 2013 - 20:47.
Postad 08 May 2013 - 21:20
Reagerade på det häromdagen när det nya utbudet för oss med PS+ hade dykt upp...
Postad 26 December 2013 - 11:48
NBA 2K14: 249,99 kr
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch: 82,49 kr (PS+: 74,24 kr)
Battlefield 4: 299,99 kr
Mass Effect: 44,55 kr
Mass Effect 2: 67,49 kr
Mass Effect 3: 69,99 kr
Tomb Raider: 174,99 kr (PS+: 157,49 kr)
Borderlands 2: 87,49 kr (PS+: Gratis)
BioShock: 32,40 kr
BioShock 2: 43,74 kr
Brothers: A Tale of Two Sons: 44,55 kr (PS+: 40,10 kr)
Crysis: 45 kr
Crysis 2: 43,74 kr
Crysis 3: 59,99 kr
Mirror's Edge: 45 kr
Finns många fler, men det får ni leta upp själva
EDIT: Själv köpte jag alla tre Mass Effect-spelen. Det är nog dags att spela dom nu
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 26 December 2013 - 18:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
46 filmer
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?