* Officiell trÄd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta Àmne
Postad 03 May 2008 - 18:36
Resal
-
Resal
-
Amatör
-
-
53 inlÀgg
förstĂ„r fortfarande inte hur man streamar till tvixen. Ăr det bara att lĂ€gga alla filer man vill dela i "delade dokument" och sen hittar man mappen via nĂ€tverket pĂ„ tvixen, eller mĂ„ste man anvĂ€nda program och sedan dela mappar osv? kan inga förklara lite snabbt sĂ„ man förstĂ„r.
mvh
Jag kör med vista i datorn För att spela upp frĂ„n datorn SĂ„ hĂ€r gjorde jag Installerade Netshare 2.01 Installerade detta programet http://www.rekenwond...m/linkmagic.htmTryck pĂ„ create leta reda pĂ„ c:tvixhd1 skapa ny mapp ex. âFilmâ markera âfilmâ mappen gĂ„ över till fönstret till höger vĂ€lj den mapp du vill se i tvixen sedan tryck create. Vill man ha flera mappar gör om procerduren. Man mĂ„ste Ă€ven ge datorn eget ip nr, i tvixen anvĂ€nde jag NFS och skrev in datorns ip nr. Efter det kan jag köra 720p och 1080p utan problem, Ă€ven 5.1 eller DTS ljud Kör upp bilden frĂ„n tvixen med projektor Panasonic AX200
Postad 03 May 2008 - 19:00
suffix
-
suffix
-
LĂ€rjunge
-
-
332 inlÀgg
Enklaste sÀttet Àr att dra ner programmet Netshare och installera i din Windowsmaskin (som jag antar att du har). I det anger vilken/vilka mappar som ska delas ut. Sen mÄste du ange ip-nummer till din dator i Tvixens networksettings (NFS-instÀllningen, den det finns 4st. av)
EDIT: Sen trycker du pÄ knapp 2 (har jag för mig) för att komma in i Netshare"menyn" pÄ Tvixen. /EDIT.
okej tackar, ska testa detta. Har du sjÀlv en tvix som du streamar med?
Postad 03 May 2008 - 19:06
suffix
-
suffix
-
LĂ€rjunge
-
-
332 inlÀgg
Jag kör med vista i datorn För att spela upp frÄn datorn SÄ hÀr gjorde jag Installerade Netshare 2.01 Installerade detta programet http://www.rekenwond...m/linkmagic.htm
Tryck pĂ„ create leta reda pĂ„ c:tvixhd1 skapa ny mapp ex. ”Film” markera ”film” mappen gĂ„ över till fönstret till höger vĂ€lj den mapp du vill se i tvixen sedan tryck create. Vill man ha flera mappar gör om procerduren. Man mĂ„ste Ă€ven ge datorn eget ip nr, i tvixen anvĂ€nde jag NFS och skrev in datorns ip nr. Efter det kan jag köra 720p och 1080p utan problem, Ă€ven 5.1 eller DTS ljud Kör upp bilden frĂ„n tvixen med projektor Panasonic AX200
jag kommer inte köra hÄrddisk i min, men det behövs kanske inte? jag anvÀnder min xbox som musiksqueezer nu och dÄ kör jag mediadelning via media player 11 pÄ datorn, all musik jag drar till "dela dokument" i datorn kan xboxen lÀsa och spela upp, fungerar det pÄ samma sÀtt med tvixen fast med netshare istÀllet?
Redigerat av suffix, 03 May 2008 - 19:19.
Postad 03 May 2008 - 19:15
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2031 inlÀgg
Vet inte ens om det kan klassas som en bugg. Samma sak har dykt upp (igen) i firmware till de gamla Tvixmodellerna. Jag hade gÀrna sluppit funktionen.
Helt otroligt! NÄja, jag Àr enormt glad att jag hittade en lösning pÄ problemet.
Postad 03 May 2008 - 19:23
Gurra72
-
Gurra72
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Behöver du verkligen byta mellan HDMI och toslink(optiskt)? PÄ 5100 gÄr ljudet ut i dessa samtidigt, men de kan ju ha Àndrat det sÄ klart.
Hade det varit sÄ hade jag inte haft nÄgot problem ju  Kanske nÄn instÀllning jag missat.
Postad 04 May 2008 - 10:19
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
NÀr man lyssnar pÄ nÀtradio via Tvixen, vilket funkar kanon, sÄ visar den artist och lÄtnamn etc. vÀldigt snyggt vid kortare namn... men nÀr det Àr lÀngre lÄtnamn visar den inte hela lÄtnamnet i den överst rutan... utan fortsÀtter lite mindre i den nedre. NÄgon som vet ifall detta gÄr att fixa sÄ att man fÄr hela lÄtnamnet antingen dÀr uppe eller hela dÀr nere?
Redigerat av Unregistered7f802c91, 04 May 2008 - 10:22.
Postad 04 May 2008 - 18:34
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
ForumrÀv
-
-
576 inlÀgg
Jag funderar pÄ att köpa en Tvix men jag har lite frÄgor som jag mÄste ha svar pÄ först.
Finns det en intern hdd eller mÄste man köpa till det?
Jag har en extern hdd, gÄr det bra att flytta filmer frÄn den till den interna hddn i tvixen?
Ăr det smidigare att göra sĂ„ Ă€n att dola med nĂ€tverksladd?
Tacksam för svar!
mvh Robban
Postad 04 May 2008 - 19:03
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Jag funderar pÄ att köpa en Tvix men jag har lite frÄgor som jag mÄste ha svar pÄ först.
Finns det en intern hdd eller mĂ„ste man köpa till det? Jag har en extern hdd, gĂ„r det bra att flytta filmer frĂ„n den till den interna hddn i tvixen? Ăr det smidigare att göra sĂ„ Ă€n att dola med nĂ€tverksladd?
Tacksam för svar!
mvh Robban
Tjena Robban. Jag tror att du hittar alla svar i första inlÀgget i den hÀr trÄden, eller om du gör en enkel sökning i den lÀngst ner pÄ sidan.  Anyway. 1. Det ingÄr ingen intern hÄrddisk. Du kan köpa en valfri SATA-hÄrddisk upp till 1 TB. 2. Min rekommendation pÄ flytten Àr att ansluta den externa hÄrddisken till en dator, och dÀrefter ansluta TViX:en (med en intern hÄrddisk om du nu har köpt och installerat/formaterat/partitionerat den). DÀrefter kopierar eller flyttar du allt frÄn den externa till TViX:en dÄ TViX:en fungerar exakt som en extern hÄrddisk nÀr du ansluter den till en dator via en USB-kabel. 3. NÀtverk fungerar bra om du nu gillar det. DÀremot rekommenderar jag nÀr du ska strukturera om pÄ TViX:en, typ byta namn pÄ mappar eller filer, flytta eller ta bort filer osv, att du Äterigen ansluter TViX:en till en dator och flyttar runt och donar dÀr. Det gÄr snabbare och Àr sÀkrare.
Postad 04 May 2008 - 21:13
suffix
-
suffix
-
LĂ€rjunge
-
-
332 inlÀgg
som jag ser det Àr det praktiskare att streama. nÀr man vÀl har fÄtt ihop delningen genom nÀtverket Àr det ju bara att streama över som aldrig innan
Postad 04 May 2008 - 22:12
cave
-
cave
-
AnvÀndare
-
-
160 inlÀgg
Har precis köpt en Tvix som jag kör utan inbyggd hĂ„rddisk. Har fĂ„tt delning över nĂ€tverket att fungera genom att installera NetShare 2.01 pĂ„ min Vista-maskin. NĂ„got som dĂ€remot inte verkar fungera Ă€r att frĂ„n Tvix:en radera filer mha delete-knappen. Ăr det sĂ„ att det inte stöds av NetShare/NFS? Det vill man ju gĂ€rna göra nĂ€r man sett klart!
Postad 05 May 2008 - 06:29
No_Jah
-
No_Jah
-
AnvÀndare
-
-
231 inlÀgg
Har precis köpt en Tvix som jag kör utan inbyggd hĂ„rddisk. Har fĂ„tt delning över nĂ€tverket att fungera genom att installera NetShare 2.01 pĂ„ min Vista-maskin. NĂ„got som dĂ€remot inte verkar fungera Ă€r att frĂ„n Tvix:en radera filer mha delete-knappen. Ăr det sĂ„ att det inte stöds av NetShare/NFS? Det vill man ju gĂ€rna göra nĂ€r man sett klart!
Delete-knappen verkar bara fungera med filer som ligger pÄ den interna disken.
Postad 05 May 2008 - 09:14
Patriklind
-
Patriklind
-
Amatör
-
-
71 inlÀgg
En liten frÄga.
GÄr det att ansluta tvixen med hdmi och Àven s-video samtidigt.
Anledningen till att jag undrar Àr för att jag kör trÄdlösbildöverföring till sovrummet och den kan man koppla pÄ med s-video visserligen sÄ kommer man vÀl inte fÄ nÄgon höjdarkvalle men undrar mest om det fungerar.
//MVH
patrik
Postad 05 May 2008 - 09:17
Unregistered52e5c27c
-
Unregistered52e5c27c
-
Rookie
-
1 inlÀgg
NÄgon som liksom jag anvÀnder sig av DVB-T Tunern T430 till sin Tvix?
Testade igÄr att spela in pÄ min interna hÄrddisk, vilket funkade bra, men nu vid uppspelning Àr bilden rosa. NÄn som haft samma problem?
Dvs, en helt svart bild ger en rosa sÄdan, och alltsÄ en "rosa hinna" över mitt nyinspelade tv-program. Detta gÀller INTE vid uppspelning av annat material (TV, film osv).
Tacksam för hjÀlp!
Postad 05 May 2008 - 09:32
No_Jah
-
No_Jah
-
AnvÀndare
-
-
231 inlÀgg
NÄgon som liksom jag anvÀnder sig av DVB-T Tunern T430 till sin Tvix?
Testade igÄr att spela in pÄ min interna hÄrddisk, vilket funkade bra, men nu vid uppspelning Àr bilden rosa. NÄn som haft samma problem?
Dvs, en helt svart bild ger en rosa sÄdan, och alltsÄ en "rosa hinna" över mitt nyinspelade tv-program. Detta gÀller INTE vid uppspelning av annat material (TV, film osv).
Tacksam för hjÀlp!
Tryck pÄ setup-knappen nÀr du spelar upp filen för att kontrollera vad vÀrdena stÄr pÄ. Jag har lÀst om nÄgon bugg som gör att vÀrdena hoppar ivÀg.
Postad 05 May 2008 - 13:19
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
ForumrÀv
-
-
576 inlÀgg
Tjena Robban. Jag tror att du hittar alla svar i första inlÀgget i den hÀr trÄden, eller om du gör en enkel sökning i den lÀngst ner pÄ sidan. 
Anyway. 1. Det ingÄr ingen intern hÄrddisk. Du kan köpa en valfri SATA-hÄrddisk upp till 1 TB. 2. Min rekommendation pÄ flytten Àr att ansluta den externa hÄrddisken till en dator, och dÀrefter ansluta TViX:en (med en intern hÄrddisk om du nu har köpt och installerat/formaterat/partitionerat den). DÀrefter kopierar eller flyttar du allt frÄn den externa till TViX:en dÄ TViX:en fungerar exakt som en extern hÄrddisk nÀr du ansluter den till en dator via en USB-kabel. 3. NÀtverk fungerar bra om du nu gillar det. DÀremot rekommenderar jag nÀr du ska strukturera om pÄ TViX:en, typ byta namn pÄ mappar eller filer, flytta eller ta bort filer osv, att du Äterigen ansluter TViX:en till en dator och flyttar runt och donar dÀr. Det gÄr snabbare och Àr sÀkrare.
Tackar för det svaret! Ibland Àr man lite för snabb och lat för att kolla igenom vad som stÄr.  Sorry för latheten och tack för svaret.
Postad 05 May 2008 - 18:51
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlÀgg
Blir nog till att bestÀlla en tvix 6500 inom kort nu nÀr jag fÄtt hem min nya förstÀrkare..
Ingen som vet om priset kommer sÀnkas inom kort? (eller om nÄgon kör super rea?  )
Tycker att Tvixen ligger nÀrmare hjÀrtat Àn Popcorn Hour av nÄgon konstig anledning..
Kanske Àr det för att Canman/Directman har gett den bÀsta servicen nÄgonsin nÀr jag köpt mina Iriver mp3 spelare dÀrifrÄn.
Vilken hÄrddisk pÄ 1TB rekommenderas att stoppa i den?
ps. kom att tĂ€nka pĂ„ att den nya firmwiren kom ut fĂ„r ett tag sedan. Ăr det den uppdaterade verisonen hos alla Ă„terförsĂ€ljare nu? (frĂ€mst Dustin i Ă„tanke dĂ„ det antagligen blir dĂ€rifrĂ„n)
Redigerat av Mahti, 05 May 2008 - 19:13.
Postad 05 May 2008 - 18:55
cave
-
cave
-
AnvÀndare
-
-
160 inlÀgg
MisstĂ€nkte det. Tack för svar- Synd att det ska vara sĂ„. Det tillsammans med avsaknaden av markering pĂ„ filmer man redan sett gör det ju besvĂ€rligt att hĂ„lla reda pĂ„ hur lĂ„ngt man kommit i en TV-serie t.ex. NĂ„ja, jag köpte faktiskt en hĂ„rddisk samtidigt, hade bara hoppats pĂ„ att slippa sĂ€tta i den, kĂ€nns fel att ha en hĂ„rddisk som surrar vid TV:n. En frĂ„ga till - stĂ€nger ni av era Tvixisar eller lĂ„ter ni dem vara pĂ„slagna dygnet runt? Ska jag ha en hĂ„rddisk i den sĂ„ blir den ju naturligt ocksĂ„ den plats till vilken jag skriver film - och bör dĂ€rför finnas online dygnet runt. Ăr det OK eller drar den massa ström?
Postad 05 May 2008 - 19:07
shuriken
-
shuriken
-
ForumrÀv
-
-
851 inlÀgg
Blir nog till att bestÀlla en tvix 6500 inom kort nu nÀr jag fÄtt hem min nya förstÀrkare.. Ingen som vet om priset kommer sÀnkas inom kort? (eller om nÄgon kör super rea? )
Tycker att Tvixen ligger nÀrmare hjÀrtat Àn Popcorn Hour av nÄgon konstig anledning.. Kanske Àr det för att Canman/Directman har gett den bÀsta servicen nÄgonsin nÀr jag köpt mina Iriver mp3 spelare dÀrifrÄn.
Vilken hÄrddisk pÄ 1TB rekommenderas att stoppa i den?
Jag sjÀlv ska nog satsa pÄ 1TB frÄn Western Digital. De Àr fan bÀst pÄ hÄrddiskar i dessa "medelkonsument"-prisklasser... tycker jag. Och nu till en annan frÄga. SÀg att jag har nÄgra filmer (NHL-matcher i mp4 container) ... och jag vill gÀrna lÄta TViX-gÀnget veta att deras produkt nÀstan Àr perfekt för mig, förutom den lilla detalj att den inte klarar av de profiler och whatever som den nu inte klarar av.... Vart vÀnder jag mig? Jag tÀnkte skicka ett litet klipp av de filerna jag har sÄ att de kan undersöka problemet. Tack pÄ förhand för guidance  EDIT: Popcorn Hour nissar som har gjort en bra lösning. http://www.networked...topic.php?t=785Finns det nÄgot verktyg för TViX som loggar ut alla hÀndelser (och dÀrmed blir den alltsÄ en buggrapport) nÀr vissa filer inte funkar? Jag menar, tvix Àr ju community-driven, av sÄna som oss... dÄ Àr det vÀl lika bra att de klÀmmer in sÄ mÄnga kompatibilitetsfixar som möjligt. mvh
Redigerat av shuriken, 05 May 2008 - 19:12.
Postad 06 May 2008 - 08:28
Zugar
-
Zugar
-
LĂ€rjunge
-
-
495 inlÀgg
FÄr Mode not Supported nÀr jag startar min Tvix nu har aldrig fÄtt det innan, vad skall man göra?
Postad 06 May 2008 - 09:17
No_Jah
-
No_Jah
-
AnvÀndare
-
-
231 inlÀgg
FÄr Mode not Supported nÀr jag startar min Tvix nu har aldrig fÄtt det innan, vad skall man göra? 
Hur menar du? StÄr det "Mode not Supported" direkt nÀr du startar maskinen? Eller nÀr du försöker köra en fil, och isÄfall blir det sÄ med alla filer, Àven filer som fungerat tidigare?
Postad 06 May 2008 - 11:16
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
FÄr du bild över huvud taget? Om inte - har du provat att trycka med nÄgon sekunds mellanrum pÄ TV-out-knappen pÄ TViX:ens fjÀrrkontroll?
Postad 06 May 2008 - 11:37
Zugar
-
Zugar
-
LĂ€rjunge
-
-
495 inlÀgg
Hur menar du? StÄr det "Mode not Supported" direkt nÀr du startar maskinen? Eller nÀr du försöker köra en fil, och isÄfall blir det sÄ med alla filer, Àven filer som fungerat tidigare?
Direkt nÀr jag startar den!
Postad 06 May 2008 - 11:45
No_Jah
-
No_Jah
-
AnvÀndare
-
-
231 inlÀgg
Direkt nÀr jag startar den!
DÄ Àr det TV:n som talar om att insingalen inte Àr kompatibel. Tryck pÄ TV out-knappen.
Postad 06 May 2008 - 13:08
softiz
-
softiz
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Precis fÄtt min TViX 6500.
Har tÀnkt anvÀnda det trÄdlösa.. har n-router.
Men i instÀllnings-menyn Àr allt som rör WiFI grÄmarkerat? Kan inte vÀlja trÄdlöst, söka eller nÄgot.
Sökt pÄ Google och lÀst manualen utan resultat.
Vad gör jag för fel?
Postad 06 May 2008 - 13:47
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
LĂ€rjunge
-
-
473 inlÀgg
Precis fÄtt min TViX 6500. Har tÀnkt anvÀnda det trÄdlösa.. har n-router. Men i instÀllnings-menyn Àr allt som rör WiFI grÄmarkerat? Kan inte vÀlja trÄdlöst, söka eller nÄgot. Sökt pÄ Google och lÀst manualen utan resultat. Vad gör jag för fel?
Har du anslutit en kompatibel WLAN-adapter till TViX'en? //BC
Postad 06 May 2008 - 13:56
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Precis fÄtt min TViX 6500. Har tÀnkt anvÀnda det trÄdlösa.. har n-router. Men i instÀllnings-menyn Àr allt som rör WiFI grÄmarkerat? Kan inte vÀlja trÄdlöst, söka eller nÄgot. Sökt pÄ Google och lÀst manualen utan resultat. Vad gör jag för fel?
Hej pÄ dig! NÄgon av dessa tre WLAN-adaptrar ska fungera eftersom det Àr de som DViCO sjÀlva rekommenderar: - D-Link DWL-G122 (HW ver. C1) - Linksys WUSB54GC - Belkin F5D7050 with Ralink chip Du mÄste alltsÄ ha en sÄdan och ansluta baktill i USB-kontakten pÄ TViX:en för att det ska fungera. Vet inte om du har nÄgon sÄdan, som BoneCutter skriver...
Postad 06 May 2008 - 13:57
softiz
-
softiz
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Har du anslutit en kompatibel WLAN-adapter till TViX'en?
//BC
Hej. Tack för svar. Har inte lÀst eller hört nÄgot om krav pÄ WLAN-adapter. Vad Àr det för nÄgon.. dvs universell som gÄr köpa lite var stans.. eller Àr det nÄgon speciell TVIX-wlan-adapter?
Postad 06 May 2008 - 14:41
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Hej. Tack för svar.
Har inte lÀst eller hört nÄgot om krav pÄ WLAN-adapter. Vad Àr det för nÄgon.. dvs universell som gÄr köpa lite var stans.. eller Àr det nÄgon speciell TVIX-wlan-adapter?
Du har svaret pÄ den frÄgan strax ovanför av mig: https://www.minhembi...s...t&p=1902928
Postad 06 May 2008 - 17:58
ers
-
ers
-
LĂ€rjunge
-
-
492 inlÀgg
Kör idag med projektorn via HDMI via förstÀkaren och component direkt till in tv. Fungerar oftast klockrent men ibland vill inte TViXen centrera bilden pÄ min tv. Tips om vad det kan bero pÄ ???
Mvh Anders
Postad 06 May 2008 - 18:47
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlÀgg
Nu bestÀllde jag Tvixen ÀndÄ!
Det blev Tvix 6500 & WD SE16 500GB HÄrddisk. TÀnkte ta en 1TB hÄrddisk men mÄste spara lite pengar till semestern ocksÄ
En frÄga, fungerar det att koppla sin externa hÄrddisk enkelt genom usb för att se pÄ film genom denna ocksÄ?
IsÄfall har jag 1TB utymme iaf
Postad 06 May 2008 - 19:15
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Nu bestÀllde jag Tvixen ÀndÄ!
Det blev Tvix 6500 & WD SE16 500GB HÄrddisk. TÀnkte ta en 1TB hÄrddisk men mÄste spara lite pengar till semestern ocksÄ 
En frÄga, fungerar det att koppla sin externa hÄrddisk enkelt genom usb för att se pÄ film genom denna ocksÄ? IsÄfall har jag 1TB utymme iaf 
Nice! You will like!  Svaret Àr för övrigt ja, pÄ din frÄga.
Postad 06 May 2008 - 19:16
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
LĂ€rjunge
-
-
370 inlÀgg
Hej. Tack för svar.
Har inte lÀst eller hört nÄgot om krav pÄ WLAN-adapter. Vad Àr det för nÄgon.. dvs universell som gÄr köpa lite var stans.. eller Àr det nÄgon speciell TVIX-wlan-adapter? http://www.webhallen...od.php?id=39053Köp en sÄnhÀr istÀllet, lite dyrare men borde fungera mycket bÀttre!!
Redigerat av Unregistered44335, 06 May 2008 - 19:16.
Postad 06 May 2008 - 21:20
Zuprdude
-
Zuprdude
-
Wannabe
-
-
49 inlÀgg
Hej..! NÄn som har samma prob lem som jag? Jag har Tvixen och 1TB hÄrddisk i den, har lagt över en massa mp3 lÄtar och en del av mina dvd-filmer som jag rippat.. Problemet Àr att efter en stunds musiklyssnande (ungefÀr 30 minuter) sÄ börjar det hacka, eller kanske (signalbortfall) sÄ ljudet försvinner..
Ăven film frĂ„n tvixen via förstĂ€rkaren (hdmi) till projektorn blir blĂ„skĂ€rm nĂ„n sekund dĂ„ och dĂ„, 20 gĂ„nger/minut efter ca 30 minuter..
Jag har tvixen kopplad till en Onkyo 606 förstÀrkare via optisk samt HDMI.
Har valt "CD" för optisk (musik) pÄ förstÀrkaren.
Har valt DVD för HDMI (film) pÄ förstÀrkaren.
Kan detta resultera i nÄn slags konflikt..?
Tacksam för svar..
Postad 06 May 2008 - 21:22
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlÀgg
LÄter som den stÄr instÀngd och blir för varm...
Postad 06 May 2008 - 21:42
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
LÄter som den stÄr instÀngd och blir för varm...
Jag tycker ocksÄ att det lÄter som att den blir för varm. StÄr den instÀngd i en bÀnk, eller ingen luft precis ovanför den eller motsvarande? FlÀkthastigheten, Àr den nerdragen till det lÀgsta? Blir möjligen disken extra varm i och med att det Àr en 1 TB-disk (borde inte pÄverka men ÀndÄ)?
Postad 06 May 2008 - 21:46
suffix
-
suffix
-
LĂ€rjunge
-
-
332 inlÀgg
sÄ om man streamar till tvixen, utan att ha en hdd i tvixen, sparas vilka filmer man sett i en lista, men det gÄr inte att ta vÀck dom?
Postad 06 May 2008 - 22:03
No_Jah
-
No_Jah
-
AnvÀndare
-
-
231 inlÀgg
sÄ om man streamar till tvixen, utan att ha en hdd i tvixen, sparas vilka filmer man sett i en lista, men det gÄr inte att ta vÀck dom?
Det sparas ingen lista över vilka filmer man sett oavsett om filmerna ligger pÄ en intern disk eller pÄ nÀtverk. Det som menades med att delet-knappen bara fungerar internt Àr att filer som ligger pÄ en nÀtverksenhet inte gÄr att deleta med tvixen, men dÀremot gÄr det att deleta filer som ligger pÄ den interna disken.
Postad 07 May 2008 - 01:08
softiz
-
softiz
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Haft min TViX i nÄgra timmar nu och lekt endel
Kopplade in en D-Link USB-adapter vi hade och fick det trÄdlösa att fungera.
Var visst tvungen att koppla in tvixen via usb till datorn ocksÄ först för att "autha" tvixens trÄdlösa Ätkomst till datorn.
5 minuter in i en film börjar det dock tok-lagga utan ljud och det slutar aldrig... pause/spol hjÀlper inte...
Verkar fungera problemfritt med Ethernet-kabeln sÄ det trÄdlösa G-adaptern verkar inte palla trycket med 720p HD film. DÀremot kunde jag kolla pÄ hela tvprogram/serier som var i xvid utan problem... sÄ det Àr nog antagligen en frÄga om bandbreddsproblem över det sega trÄdlösa.
FÄr köra pÄ Ethernet i fortsÀttningen eller kanske köpa en bÀttre adapter om jag nu inte klarar mig med en nÀtverkskabel pÄ golvet.
Lite övriga frÄgor... gÄr det Àndra text-storleken pÄ subtitles man lagt in i .SRT ?... Fungerar bra med subs pÄ allt jag testat... men samma "stora" storlek 
Var lite besviken pÄ att det inte var inbyggt trÄdlöst nu eftersom den var sÄ dyr.... Inbyggt trÄdlöst finns i det mesta annars.
Annars ser jag mycket lovande pÄ det hela och en inom snar framtid införskaffad HD-TV ocksÄ...
Postad 07 May 2008 - 08:44
Dudemeister
-
Dudemeister
-
ForumrÀv
-
-
501 inlÀgg
Fick lite hjÀrt-snörp igÄr nÀr jag slog pÄ min Tvix.
Den hittade inte hÄrddisken?
Kunde bara vÀlja nÀtverk, men sÄ startade jag om den och vips sÄ funkade det igen.
NÄn mer som haft dylik hicka?
(Kan tillÀgga att hdn jag anvÀnder köptes helt ny nÀr jag köpte tvixen för nÄgon mÄnad sedan och har aldrig stött pÄ detta tidigare.)
Postad 07 May 2008 - 09:03
shuriken
-
shuriken
-
ForumrÀv
-
-
851 inlÀgg
NÄgra frÄgor.
- Hur lÄng tid tar det för era TViX att starta upp? För mig tar det 30-45 sekunder.
- Vad kör ni för flÀktspeed, har ni provat olika, hur har det pÄverkat prestandan med högre och lÀgre vid en lÀngre period? Jag kör normal pÄ flÀktens hastighet.
- Förlorar ni era spelfunktioner nÀr ni tittar pÄ filmer ibland efter att ni spolat lite? Det som hÀnder först Àr att den vÀgrar gÄ fortare nÀr man vill spola fortare... sen sÄ mÀrker man att det buggar ur och dÄ vill man trycka pÄ stopp och börja om... och dÄ funkar det inte. Och har jag otur sÄ hÀnger sig TViXen, annars sÄ ÄtergÄr den till filmlistan efter en 30 sekunder.
- Den utgrÄade "HDTV"-ikonen i början... den Àr endast för de som kör dtv pÄ sina tvixar va?
I övrigt sÄ Àr det underbar bild... allt (speciellt HD) ser riktigt bra ut.
Jag tycker dock fortfarande att priset Àr för saftigt. 3,000 vore bra för TViXen. Med tanke pÄ att Popcorn Hour kostar under 2000 spÀnn (och dessutom hanterar de dÀr mp4orna jag har haft problem med).
Postad 07 May 2008 - 19:00
Spirit_Within
-
Spirit_Within
-
Wannabe
-
-
27 inlÀgg
Har följt detta forum sen dag ett men kan inte minnas att jag sett min undran....
Efter ett Ärs anvÀndande börjar det bli dags för en ny omformatering av datorn och jag Àr sugen pÄ att testa Linux.
MEN.... min undran... Fungerar NetShare med Linux? Eller hur löser man filmstreaming mellan Linux och TViX?
Hittar ingen info om det.
BTW.... har lagt upp lite TViX bilder i mitt galleri för den som vill se.
(Och helt Off topic... ni som kikar i mitt galleri ser att möbelemanget gÄr i pianolack.
Jag vill ha tips pÄ ett Bra högtalarpaket i pianolack med en human prislapp)
Skicka ett PM om du har nÄgot tips sÄ slipper vi smutsa ner detta forumet :-)
Postad 07 May 2008 - 20:05
Old Painless
-
Old Painless
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Kör idag med projektorn via HDMI via förstÀkaren och component direkt till in tv. Fungerar oftast klockrent men ibland vill inte TViXen centrera bilden pÄ min tv. Tips om vad det kan bero pÄ ???
Mvh Anders
Jag har en 4100 som jag har kopplad med HDMI till min Epson TW700 och component sladd till TV'n och den beter sig exakt pÄ samma sÀtt. Bilden pÄ TV'n blir förskjuten ca 5cm till vÀnster. Drar jag dÀremot ur HDMI kabeln innan jag startar den sÄ centrerar den. Inget jag orkat hetsa upp mig över eftersom det mest Àr ungarna som kollar film pÄ TV'n.
Postad 07 May 2008 - 20:32
Dudemeister
-
Dudemeister
-
ForumrÀv
-
-
501 inlÀgg
Uppföljning:
Vid "kallstart" sÄ verkar det som min tvix inte kÀnner av hÄrddisken, dvs nÀr den varit avslagen över natten/dagen. DÀremot om jag bootar om den sÄ fungerar det fint efter det. Skall jag börja bli orolig nu eller?
FÄr avvakta tills imorgon igen, men dÄ blir det 3:e gÄngen i rad om den gör samma sak.
Postad 07 May 2008 - 20:54
ers
-
ers
-
LĂ€rjunge
-
-
492 inlÀgg
Jag har en 4100 som jag har kopplad med HDMI till min Epson TW700 och component sladd till TV'n och den beter sig exakt pÄ samma sÀtt. Bilden pÄ TV'n blir förskjuten ca 5cm till vÀnster. Drar jag dÀremot ur HDMI kabeln innan jag startar den sÄ centrerar den. Inget jag orkat hetsa upp mig över eftersom det mest Àr ungarna som kollar film pÄ TV'n. 
Ok, sÄ det Àr dÀr konflikten Àr...jepp...5cm Ät vÀnster...hmmm...undra bara varför det hÀnder ibland och inte alltid...jaja nu vet jag varför iaf...TACK !!! / Anders
Postad 07 May 2008 - 21:05
Jetwash
-
Jetwash
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
NÄgra frÄgor.
- Hur lÄng tid tar det för era TViX att starta upp? För mig tar det 30-45 sekunder. - Vad kör ni för flÀktspeed, har ni provat olika, hur har det pÄverkat prestandan med högre och lÀgre vid en lÀngre period? Jag kör normal pÄ flÀktens hastighet. - Förlorar ni era spelfunktioner nÀr ni tittar pÄ filmer ibland efter att ni spolat lite? Det som hÀnder först Àr att den vÀgrar gÄ fortare nÀr man vill spola fortare... sen sÄ mÀrker man att det buggar ur och dÄ vill man trycka pÄ stopp och börja om... och dÄ funkar det inte. Och har jag otur sÄ hÀnger sig TViXen, annars sÄ ÄtergÄr den till filmlistan efter en 30 sekunder. - Den utgrÄade "HDTV"-ikonen i början... den Àr endast för de som kör dtv pÄ sina tvixar va?
I övrigt sÄ Àr det underbar bild... allt (speciellt HD) ser riktigt bra ut.
Jag tycker dock fortfarande att priset Àr för saftigt. 3,000 vore bra för TViXen. Med tanke pÄ att Popcorn Hour kostar under 2000 spÀnn (och dessutom hanterar de dÀr mp4orna jag har haft problem med).
Ja uppstarten tar en jÀkla lÄng tid. Men det fÄr man leva med. Det dÀr med spolningen verkar de ha fixat med senaste beta:n 1.2.46. Den utgrÄade HDTV ikonen Àr endast för tv modulen, stÀmmer! Testa mp4orna med senaste betan om det blir nÄgon skillnad.
Postad 08 May 2008 - 07:13
BazookaSkoga
-
BazookaSkoga
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Ja uppstarten tar en jÀkla lÄng tid. Men det fÄr man leva med.
Det dÀr med spolningen verkar de ha fixat med senaste beta:n 1.2.46.
Den utgrÄade HDTV ikonen Àr endast för tv modulen, stÀmmer!
Testa mp4orna med senaste betan om det blir nÄgon skillnad.
Men jag kan tycka att man inte ska behöva "leva med det" nÀr man lagt ner 5 papp.. Det Àr inte riktigt ok
Postad 08 May 2008 - 07:57
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Men jag kan tycka att man inte ska behöva "leva med det" nÀr man lagt ner 5 papp.. Det Àr inte riktigt ok
Du menar att det Àr ett krav att den ska starta pÄ en sekund eller nÄgot? Det Àr trots allt ett operativsystem i TViX:en. Du kan inte jÀmföra det med en stereo eller kamera. JÀmför den istÀllet med andra datorer eller motsvarande, som den egentligen konkurrerar med. Hur mÄnga datorer har du sjÀlv eller kÀnner du till i din nÀrhet som bootar pÄ under 30 sekunder frÄn dess att du trycker pÄ powerknappen med check av minne i BIOS osv? Jag skulle sÀga, ingen, eller nÄgot extremt undantag. Och en datorer som bootar pÄ under 30 sek kostar betydligt, betydligt mycket mer Àn fem papp.
Redigerat av sean.wiklund, 08 May 2008 - 08:03.
Postad 08 May 2008 - 09:09
shuriken
-
shuriken
-
ForumrÀv
-
-
851 inlÀgg
Du menar att det Àr ett krav att den ska starta pÄ en sekund eller nÄgot?
Det Àr trots allt ett operativsystem i TViX:en. Du kan inte jÀmföra det med en stereo eller kamera. JÀmför den istÀllet med andra datorer eller motsvarande, som den egentligen konkurrerar med. Hur mÄnga datorer har du sjÀlv eller kÀnner du till i din nÀrhet som bootar pÄ under 30 sekunder frÄn dess att du trycker pÄ powerknappen med check av minne i BIOS osv? Jag skulle sÀga, ingen, eller nÄgot extremt undantag.
Och en datorer som bootar pÄ under 30 sek kostar betydligt, betydligt mycket mer Àn fem papp. 
Fast, datorer brukar ge bild och en loadingscreen. En bootup-process. TViXen ger ingen som helst display tills den Àr FULLT laddad. SÄ det finns definitivt ett vettigt argument dÀr. Nej, det ska inte gÄ pÄ en sekund  .. men det handlar om grÀnssnitt och anvÀndarvÀnlighet. JÀmför med en sajt som har lÄng loading-time. Om det inte kÀnns att du vÀntar för lÀnge (genom grafisk form och kanske lite "stimuli") sÄ Àr det lugnt om en sajt vÀger 5 mbyte eller kanske t.o.m 25 mbyte. Bara som ett exempel.
Postad 08 May 2008 - 09:13
shuriken
-
shuriken
-
ForumrÀv
-
-
851 inlÀgg
Ja uppstarten tar en jÀkla lÄng tid. Men det fÄr man leva med.
Det dÀr med spolningen verkar de ha fixat med senaste beta:n 1.2.46.
Den utgrÄade HDTV ikonen Àr endast för tv modulen, stÀmmer!
Testa mp4orna med senaste betan om det blir nÄgon skillnad.
ok, tack! Jag tror inte att det Àr fixat i senaste firmwaren, jag har precis rapporterat problemet och de har inte fÄtt nÄgra klipp av mig Àn för att de ska debugga och testa. Har inte fÄtt reply Àn heller pÄ tvix-forumet. FrÄgan Àr om jag har gjort pÄ det rÀtt stÀlle? HÀr kan ni se min post pÄ tvix.co.kr http://www.tvix.co.k...x...d=8920&pg=1Skriv gÀrna nÄgot, kicka igÄng det lite. Ang. senaste betan.. jag vÀntar tills den Àr ur beta-fasen
Postad 08 May 2008 - 09:22
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlÀgg
Fast, datorer brukar ge bild och en loadingscreen. En bootup-process. TViXen ger ingen som helst display tills den Àr FULLT laddad. SÄ det finns definitivt ett vettigt argument dÀr.
Nej, det ska inte gÄ pÄ en sekund .. men det handlar om grÀnssnitt och anvÀndarvÀnlighet. JÀmför med en sajt som har lÄng loading-time. Om det inte kÀnns att du vÀntar för lÀnge (genom grafisk form och kanske lite "stimuli") sÄ Àr det lugnt om en sajt vÀger 5 mbyte eller kanske t.o.m 25 mbyte.
Bara som ett exempel.
Jo, men vad spelar bootskÀrmen för roll? Du vet ju ÀndÄ att den bootar. Det stÄr ju loading pÄ displayen? Jag förstÄr inte grejen... Det Àr alltsÄ inte "tiden" ni stör er pÄ? Ni vill kunna spela nÄgot slags spel undertiden med filtangenterna pÄ fjÀrrkontrollen, eller se nÄgon slags stapels om byggs pÄ under tiden sÄ man ser hur lÄngt den har bootat? Eh... Jösses, jag kan verkligen inte förstÄ grejen...  Jag kan förstÄ andra önskemÄl osv, men att klaga pÄ boottiden eller att det bara Àr svart fram till de sista sekundrarna dÄ GUI dyker upp, det kÀnns bara lite för mycket.  Om jag vÀntar pÄ att en tung site ska laddas, sÄ gör jag nÄgot annat under tiden. Jag sitter inte och stör mig pÄ att det tar aplÄng tid. Speciellt inte nÀr jag förstÄr att siten befinner sig pÄ en server i Korea (till exempel) med begrÀnsad bandbredd osv. Det finns ju bakomliggande orsaker, precis som att TViX:en har ett operativsystem.  Ang. senaste betan.. jag vÀntar tills den Àr ur beta-fasen 
Varför vÀnta? Det tar 10 minuter att flasha om TViX:en, och det Àr bara förbÀttringar i den. Flasha om den undertiden du gör middagen idag efter jobbet/skolan.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|