* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 19 July 2007 - 00:52
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Tjena,
Har tittat runt en hel del på en massa olika tv-apparater och har till slut mer eller mindre bestämt mig för Panasonic PX70 (ev PV70 om det stämmer att den har något fler ingångar?).
Hursomhelst - inom en relativt snar framtid tänkte jag även införskaffa en Playstation 3 för spel förstås, men även använda för DVD och Bluray. Någon som har erfarenhet av denna kombination och uttala sig om det fungerar bra? Tänker bl a på att det ibland verkar som att vissa tv-apparater fungerar mindre bra ihop med PS3:ans HDMI-port (förhoppningsvis inget problem med denna apparat)?
Tacksam för svar...
Postad 19 July 2007 - 07:38
Audiman
-
Audiman
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tjena, Har tittat runt en hel del på en massa olika tv-apparater och har till slut mer eller mindre bestämt mig för Panasonic PX70 (ev PV70 om det stämmer att den har något fler ingångar?).
Hursomhelst - inom en relativt snar framtid tänkte jag även införskaffa en Playstation 3 för spel förstås, men även använda för DVD och Bluray. Någon som har erfarenhet av denna kombination och uttala sig om det fungerar bra? Tänker bl a på att det ibland verkar som att vissa tv-apparater fungerar mindre bra ihop med PS3:ans HDMI-port (förhoppningsvis inget problem med denna apparat)?
Tacksam för svar...
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bara säga att PV70 har INTE fler ingångar än PX70 utan den enda skillnaden är att PX70 har digitalbox för boxer. //A
Postad 19 July 2007 - 09:34
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Kan bara säga att PV70 har INTE fler ingångar än PX70 utan den enda skillnaden är att PX70 har digitalbox för boxer.
//A
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret - gick på info på prisjakt som sa att PV70 bl a hade s-video in och digitalt ljud ut. Kollade nu på Panasonic.se och det verkar vara som du säger att dom är identiska förutom digitalboxen.
Postad 19 July 2007 - 10:05
masse_
-
masse_
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hur löser jag problemet med Ljudet, jag kopplar min PC samt min XBOX360 - jag får endast ljud genom komponents ljudutgångar, detta medför att jag måste byta varje gång jag ska ha ljud i ena och den andra.
Nån som har samma problem?
Postad 19 July 2007 - 10:29
Unregistered0be7bb57
-
Unregistered0be7bb57
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
3 års försäkring är det nåt man bör ta? 2249:- på SIBA där jag antagligen kommer köpa TVn. Är det endast 1 års garanti man har annars?
Sen en sak till, stämmer det att en plasma inte får ligga ner? Det har man ju hört ett antal ggr. Kan bli kämpigt att få in den i bilen om det är så.
Hoppas någon kan reda ut lite av mina funderingar.
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns massor på nätet att läsa om tilläggsförsäkringar bl.a. detta: DN och detta: Konsumentverket Mitt tips är att man har en ordentlig hemförsäkring med Allrisk eller Otursförsäkring om det inte ingår i grundförsäkringen. Då ingår alla apparater du har i hemmet (och lite till) och inte bara din nya TV. Jag skulle aldrig välja till en försäkring på en TV... När jag hämtade min TV på SIBA, så låg alla kartongerna på sidan. Inga problem med det vad jag kan se. "Glaset" idag är ju inte glas, utan något kompositmaterial, som bör var mycket tåligare än glas... Någon annan vet säkert hur det fungerar, så du får nog en bra förklaring på det också så småningom... /Knabenson
Postad 19 July 2007 - 13:25
Musse1
-
Musse1
-
Användare
-
-
175 inlägg
Panasonic PX70
-Digitalbox DVB-T
EPG funkar det nu på tv ..
Boxer ?
Postad 19 July 2007 - 19:05
lamberto
-
lamberto
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Sådär, nu har jag äntligen köpt TVn. Självklart vill man ha upp den så fort som möjligt så jag börjar direkt skruva på metallpinnarna på bordsstativet man fick med. Jag och brorsan lyfter på TVn, men det går inte, vi inser snabbt att idioterna har packat med 2 likadana metallpinnar.
Så nu står TVn på golvet, obrukbar.
Hur fan ska jag lösa det här? Inte direkt så att dem kan öppna en PX70-kartong och ta pinnarna därifrån. Jag vägrar vänta på att få pinnarna skickade till mig från Panasonic, för det är ju deras ###### fel! Och att köpa något annat stativ är inte att tänka på! ****!
Oj, blev visst lite censur, men jag är sur.
Redigerat av lamberto, 19 July 2007 - 19:07.
Postad 19 July 2007 - 20:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Panasonic PX70 -Digitalbox DVB-T
EPG funkar det nu på tv .. Boxer ?
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, om du installerar uppdateringen från kanalen som heter just "Panasonic" i boxers kanallista. TV'n ska hitta den automatiskt.
Postad 19 July 2007 - 22:04
CBRDea
-
CBRDea
-
Användare
-
-
157 inlägg
Sådär, nu har jag äntligen köpt TVn. Självklart vill man ha upp den så fort som möjligt så jag börjar direkt skruva på metallpinnarna på bordsstativet man fick med. Jag och brorsan lyfter på TVn, men det går inte, vi inser snabbt att idioterna har packat med 2 likadana metallpinnar. Så nu står TVn på golvet, obrukbar. Hur fan ska jag lösa det här? Inte direkt så att dem kan öppna en PX70-kartong och ta pinnarna därifrån. Jag vägrar vänta på att få pinnarna skickade till mig från Panasonic, för det är ju deras ###### fel! Och att köpa något annat stativ är inte att tänka på! ****!
Oj, blev visst lite censur, men jag är sur. 
<{POST_SNAPBACK}>
Nästan exakt vad som hände mig och min pv70, kom hem vid halv nio, packade upp tv:n upphetsad som fan... Men va fan det fanns bara en pinne till stativet, nu fick bilskrälet visa vad den gick för, hinner till netonnet 20.58, rusar in förklarar mitt problem: -det ska vi fixa! De öppnade en annan låda och jag fick ta det jag behövde!! Tusen tummar upp till non i gbg!!
Postad 19 July 2007 - 23:29
Unregistered66cd6335
-
Unregistered66cd6335
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag köpte idag på Siba en Panasonic PX70E.
Trots att jag glider omkring i en Volvo 940 Kombi så fick jag problem med att frakta hem den.
Jag vet att den inte skall läggas ned men det fick jag göra för att få hem den.
Nu tog jag ingen extra försäkring på denna, hoppas att visar sig vara ett bra val.
Efter någon timmas uppackning och montering slog jag så äntligen på den och jag kände direkt
redan vid språkinställningen att detta blir en bra upplevelse.
Oj vad nöjd ja e med den har bara kört över kabel (Com Hem) kopplade med en guldpleterad koax 3meter (ja ja troligtvis onödigt men ändå).
Jag bor i en 37 kvadrats enrummare och den passar perfekt i rummet.
Min särbo har en Sony TFT 32" och jag tyckte tidigare att det borde räcka hemma hos mig med och kände mig lite prylig när jag gjorde köpet. Men sitter nu i soffan och känner mig så j---vla nöjd.
Om den håller och jag slipper strula med reparationer/byte osv kommer detta nog ligga i topp av mina dyrare inköp av elektronikprodukter.
Skall tilläggas att jag är väldigt rädd av mig när det gäller att inköpa saker som kostar mer än 5000:- , jag vill vara säker på att det blir ett bra köp och att det ger mig mervärde. (ja ja kalla mig snål då...)
Postad 20 July 2007 - 11:54
samyaz
-
samyaz
-
Rookie
-
6 inlägg
Panasonic PX70 -Digitalbox DVB-T
EPG funkar det nu på tv .. Boxer ?
<{POST_SNAPBACK}> Jo, om du installerar uppdateringen från kanalen som heter just "Panasonic" i boxers kanallista. TV'n ska hitta den automatiskt.
<{POST_SNAPBACK}>
Är du säkert på att även EPG kommer att funka efter uppdatering? Det funkar inte hos mig! Är det någåt fel?
Postad 20 July 2007 - 16:21
lamberto
-
lamberto
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Problemet löst!  Åkte till Elgiganten direkt efter jobbet idag och fick en metallpinne från deras visningsex. Tack för det! "Vilka ###### idioter" som säljaren sa när jag visade mina två likadana pinnar, och jag kan inte annat än hålla med.
Nåja, nu står den där och blänker.
Om jag förstått det rätt så ska man fylla hela bilden i början för att undvika eventuella inbränningar. Så då är det Zoom 1 som gäller alltså? När man tittar på tv kvittar det ju, men när man ser film vill jag gärna se filmen i WS, bör man undvika det?
Edit: På förstasidan rekommenderas 16:9 läget hela tiden första 200 timmarna? Nu blir jag förvirrad. Informera mig tack!
Edit 2: Sista frågan för tillfället; Av med alla bildeffekter står det. Vilka bildeffekter? Är det Färghantering och P-NR som menas? Hittar inget annat.
Redigerat av lamberto, 20 July 2007 - 16:33.
Postad 20 July 2007 - 16:59
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Själv har jag den inställd på anpassad 16:9 när jag tittar på boxer. Då visar den något sånär rätt bild när det är 4:3 sändning och känner av när det är riktig 16:9 och byter då själv till "wide"
Inga problems med inbränningar som stannar längre än ett kanalbyte
Postad 20 July 2007 - 19:11
Gmail
-
Gmail
-
Rookie
-
9 inlägg
Har haft min px70 i ca 4 mån nu och för att tala klarspråk.... nu ska skiten ut!
Vad är det ni som tycker denna tv är så fantastisk ser som inte jag gör?
Är inte på nåt sätt sämsta tv'n jag sett men inte fasen är detta en så bra tv.
Bilden:
Dynamiska läget behöver jag nog inte kommentera.
Väl inställd på antingen normal eller bio + lite eget tweak'ande.
Totalt utsmetad bild med överdimensionerade färger.
Det blir så tydligt när man har den bredvid en annan tv som t.ex. visar en fotbollsmatch i analog/digital/HD whatever.
Gräsmattan ska inte vara så fruktansvärt djupgrön och röda reklamskyltar ska inte lysa som strålkastare.
Men det värsta med denna tv är ändå dess oförmåga att återge detaljer(måhända vara den låga upplösningen tillsammans med utsmetade färger).
Menyerna ser ut som på en tv från 90-talet, spartanska och dåligt med inställningsmöjligheter.
Ha den på väggen? Glöm det. Otroligt irriterande när man måste plocka ner den från väggen varje gång man ska t.ex. plugga in en videokamera eller spelkonsoll. Att sedan portarna är monterade på så vis att de sticker rakt in i väggen gör det inte lättare(speciellt pc-ingången).
Digitalmottagaren är riktigt beige med fula menyer och den är dessutom obrukbar eftersom digital ljudutgång saknas.
Ljudet i högtalarna är väll ungefär vad man kan förvänta sig av inbyggda högtalare som sitter längst ned.
Och som grädde på moset är nog nu denna(likt pv60 var) den fulaste tv'n på marknaden.
Nej det blir att ta förlusten och kränga denna tv så fort man har lite cashflow och köpa en bättre. Släpps nog en hel del intressant nu inför julhandeln.
Och ja, jag är förbannad  det blir man av skitprylar
Postad 20 July 2007 - 19:32
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
ja...smaken är som......
Ordet "Vägg tv" är ett fenomen som jag tycker är överdrivet......
Det heter inte vägg TV, något sådant finns inte. Det är en platt tv som man av en händelse kan hänga upp på väggen OM man vill. Man måste inte göra det för att den är platt....
Och ja, smaken är som baken. Jag personligen tycker det är snyggast att ha den ståendes på fot 20 cm utanför väggen. Det har en bra effekt vid tittande på kvällen när det är mörkt tycker jag. Bilden känns mer flytande på nåt sätt.
Därför tycker jag anslutningarna sitter bra där dom är. Men jag håller med om att det inte är idealiskt. Men då kanske man ska kolla upp det före man köper en tv. För det finns faktiskt apparater som är mer designade för det ändamålet....med gott om anslutningar framåt.
Men det är juh bara vad jag tycker.....
Man kan inte misslyckas med bilden på denna tv om man kallibrerar den......DVE är ett en bra allround metod som kallibrerar bilden naturtroget och korrekt effter de principer som är standard idag. Och det ger en mkt verklig och naturtrogen bild på en mycket bra TV, PV/PX70.
Personen i ovanstående inlägg kanske ska nämna vad han har för kringutrustning kopplat till tv'n.
Postad 20 July 2007 - 20:25
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Har haft min px70 i ca 4 mån nu och för att tala klarspråk.... nu ska skiten ut!
Vad är det ni som tycker denna tv är så fantastisk ser som inte jag gör? Är inte på nåt sätt sämsta tv'n jag sett men inte fasen är detta en så bra tv.
Köpte du tv´n utan att kolla den först ?
Postad 20 July 2007 - 21:34
Musse1
-
Musse1
-
Användare
-
-
175 inlägg
Vad är det ni som tycker denna tv är så fantastisk ser som inte jag gör? Är inte på nåt sätt sämsta tv'n jag sett men inte fasen är detta en så bra tv.
Bilden: Dynamiska läget behöver jag nog inte kommentera. Väl inställd på antingen normal eller bio + lite eget tweak'ande. Totalt utsmetad bild med överdimensionerade färger. Det blir så tydligt när man har den bredvid en annan tv som t.ex. visar en fotbollsmatch i analog/digital/HD whatever. Gräsmattan ska inte vara så fruktansvärt djupgrön och röda reklamskyltar ska inte lysa som strålkastare. Men det värsta med denna tv är ändå dess oförmåga att återge detaljer(måhända vara den låga upplösningen tillsammans med utsmetade färger).
Menyerna ser ut som på en tv från 90-talet, spartanska och dåligt med inställningsmöjligheter.
Ha den på väggen? Glöm det. Otroligt irriterande när man måste plocka ner den från väggen varje gång man ska t.ex. plugga in en videokamera eller spelkonsoll. Att sedan portarna är monterade på så vis att de sticker rakt in i väggen gör det inte lättare(speciellt pc-ingången).
Digitalmottagaren är riktigt beige med fula menyer och den är dessutom obrukbar eftersom digital ljudutgång saknas.
Ljudet i högtalarna är väll ungefär vad man kan förvänta sig av inbyggda högtalare som sitter längst ned.
Och som grädde på moset är nog nu denna(likt pv60 var) den fulaste tv'n på marknaden.
Nej det blir att ta förlusten och kränga denna tv så fort man har lite cashflow och köpa en bättre. Släpps nog en hel del intressant nu inför julhandeln.
Och ja, jag är förbannad det blir man av skitprylar
<{POST_SNAPBACK}>
Oki kul att läsa vad du tycker .. Tänk på att tv inte kostar mer än 12 papp
Postad 21 July 2007 - 00:44
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ger 500 kr för den om den nu är så dålig, kan även kosta på frakten!
Postad 21 July 2007 - 10:54
Audiman
-
Audiman
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Man kan inte misslyckas med bilden på denna tv om man kallibrerar den......DVE är ett en bra allround metod som kallibrerar bilden naturtroget och korrekt effter de principer som är standard idag. Och det ger en mkt verklig och naturtrogen bild på en mycket bra TV, PV/PX70.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det och var hittar man det iså fall? //A
Postad 21 July 2007 - 11:16
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det och var hittar man det iså fall?
//A
<{POST_SNAPBACK}>
Kan rekomendera denna istället http://www.hembiobut...p?pgrpnr=117360 bra och enkel, inte lika avancerad som DVE, men pga den begränsade inställnings möjligheterna så tycker jag DVE är överkurs
Postad 21 July 2007 - 11:30
Dr Stein
-
Dr Stein
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Står i begrepp att införskaffa en 42pv/px70 de närmsta dagarna. Har en lite äldre A/V reciever utan lip-sync, har förstått att det kan behövas med plasmaskärmar.
Nån som har nån åsikt om behovet av lip-sync tillsammans med pv70?
Postad 21 July 2007 - 12:12
Unregistered66cd6335
-
Unregistered66cd6335
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det är absolut ingen skitTV, förstår om det finns bättre (dyrare) men detta blev ett lyft för MIG och jag har köpt 2 st nya TV-apparater före denna. Första var en Philips när Stereo kom..Nicam vann striden och jag hade TUR som köpte rätt system. den höll i 14 år och på slutet såg man knappt bilden om man hade en lampa på. För fem år sedan köpte jag en Panasonic Wide 100Hz 32" TJOCK! Oj vilken bra bild och riktigt bra ljud i TV´ns högtalare. Så jag har inte så mycket att jämnföra med. Men JAG är nöjd och bara ett svagt surrande från Plasman stör friden något.
Postad 21 July 2007 - 15:26
fek05vca
-
fek05vca
-
Rookie
-
2 inlägg
Skulle någon kunna förklara skillnaden på Panasonic TH-42PX74E och Panasonic TH-42PX70?
Postad 21 July 2007 - 19:05
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Skulle någon kunna förklara skillnaden på Panasonic TH-42PX74E och Panasonic TH-42PX70?
<{POST_SNAPBACK}>
"same shit different name" om jag inte är ute å cycklar
Postad 21 July 2007 - 20:05
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
"same shit different name" om jag inte är ute å cycklar 
<{POST_SNAPBACK}>
PX74E bör vara Experts beteckning på PX70....har jag för mig....
Postad 21 July 2007 - 20:08
younso
-
younso
-
Användare
-
-
190 inlägg
Vad har ni för rekommendationer när det gäller inställningar efter 200 timmar map färg temp, kontrast osv?
Postad 21 July 2007 - 20:16
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det och var hittar man det iså fall?
//A
<{POST_SNAPBACK}> Kan rekomendera denna istället http://www.hembiobut...p?pgrpnr=117360 bra och enkel, inte lika avancerad som DVE, men pga den begränsade inställnings möjligheterna så tycker jag DVE är överkurs
<{POST_SNAPBACK}>
R1 Uffe har du kört denna skiva på din tv...(Monster Cable ISF Calibration DVD).... märkte du någon klar förbättring på bilden eller? Var den prisvärd isåfall? har själv kolla på dve... men tycker att den verkar krånglig .... Ace34
Postad 22 July 2007 - 12:02
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har precis varit och betalt en handpenning på en 42PX70 (fanns inte i lager, ska komma senare i veckan). Var runt på lite olika ställen här i Linköping och kan inte låta bli att nämna hur enorma motståndare till plasma vissa försäljare är.
En sa t ex om PX70: "Ja det är ett bra pris, enda problemet är att det är en plasma...". Och sedan fortsatte han med en utläggning om inbränningar på någon gammal plasma som han hade. Kan tillägga att det inte var där som jag köpte tv:n...
Redigerat av hence776, 22 July 2007 - 12:03.
Postad 22 July 2007 - 12:30
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
R1 Uffe
har du kört denna skiva på din tv...(Monster Cable ISF Calibration DVD).... märkte du någon klar förbättring på bilden eller? Var den prisvärd isåfall? har själv kolla på dve... men tycker att den verkar krånglig ....
Ace34
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kört den på min TV, jag kalibrerade min direkt från kartong med varm färg och bio läg+ allt annat avslaget. Tyvärr har jag inte kalibrerat om den nu när den är inkörd pga att vi inte har något mörker här uppe i Piteå nu under sommaren. Det är dags ljus dygnet runt. Får nog vänta med en ny kalibrering till Augusti eller nått när mörkret börjar komma tillbaks. Som jag sa tidigare. pga PX70 begränsade inställningsmöjligheter som separat färg inställning mm så tycker jag DVE är överkurs. Då tycker jag Monster DVD är kanon Uffe
Postad 22 July 2007 - 12:42
samyaz
-
samyaz
-
Rookie
-
6 inlägg
Har någon fått EPG att funka på PX70?
Postad 22 July 2007 - 12:45
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Den där monster kalibreringen. Ären i PAL eller vad om man köper fån hemmabiobutiken....
Postad 22 July 2007 - 14:56
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Angående kalibreringsskivor så är nog Editman setup 169 det mest prisvärda: http://www.theeditman.com/Jag vet att de flesta rekommenderar varm färgton men glöm inte att testa normal också. Jag upplever att det blir en gulaktig ton med varm så jag föredrar normal.
Postad 23 July 2007 - 05:33
wrang
-
wrang
-
Amatör
-
-
57 inlägg
R1 Uffe
har du kört denna skiva på din tv...(Monster Cable ISF Calibration DVD).... märkte du någon klar förbättring på bilden eller? Var den prisvärd isåfall? har själv kolla på dve... men tycker att den verkar krånglig ....
Ace34
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kört den på min TV, jag kalibrerade min direkt från kartong med varm färg och bio läg+ allt annat avslaget.
Tyvärr har jag inte kalibrerat om den nu när den är inkörd pga att vi inte har något mörker här uppe i Piteå nu under sommaren. Det är dags ljus dygnet runt. Får nog vänta med en ny kalibrering till Augusti eller nått när mörkret börjar komma tillbaks.
Som jag sa tidigare. pga PX70 begränsade inställningsmöjligheter som separat färg inställning mm så tycker jag DVE är överkurs. Då tycker jag Monster DVD är kanon
Uffe
<{POST_SNAPBACK}>
Ni som kört denna DVD kan ni ej fota av inställningarna så kan man själv se om det blir bättre
Postad 23 July 2007 - 08:12
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
R1 Uffe
Ace34
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kört den på min TV, jag kalibrerade min direkt från kartong med varm färg och bio läg+ allt annat avslaget.
Tyvärr har jag inte kalibrerat om den nu när den är inkörd pga att vi inte har något mörker här uppe i Piteå nu under sommaren. Det är dags ljus dygnet runt. Får nog vänta med en ny kalibrering till Augusti eller nått när mörkret börjar komma tillbaks.
Som jag sa tidigare. pga PX70 begränsade inställningsmöjligheter som separat färg inställning mm så tycker jag DVE är överkurs. Då tycker jag Monster DVD är kanon
Uffe
<{POST_SNAPBACK}>
Ni som kört denna DVD kan ni ej fota av inställningarna så kan man själv se om det blir bättre
<{POST_SNAPBACK}>
Tror inte detger ett skit, jag kör hdmi mellan DVD och reciver, sen hdmi från reciver till TV, jag har fått lite udda jämfört med andra som kör scart eller komponent mellan dvd och TV, sen är det ju alltid olika vad folk tycker om för bild och hur sina egna ögon är kalibrerade (hur bra syn man har)
Postad 23 July 2007 - 14:14
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Bilden: Dynamiska läget behöver jag nog inte kommentera. Väl inställd på antingen normal eller bio + lite eget tweak'ande. Totalt utsmetad bild med överdimensionerade färger. Det blir så tydligt när man har den bredvid en annan tv som t.ex. visar en fotbollsmatch i analog/digital/HD whatever. Gräsmattan ska inte vara så fruktansvärt djupgrön och röda reklamskyltar ska inte lysa som strålkastare. Men det värsta med denna tv är ändå dess oförmåga att återge detaljer(måhända vara den låga upplösningen tillsammans med utsmetade färger).
<{POST_SNAPBACK}>
Oki kul att läsa vad du tycker ..
Tänk på att tv inte kostar mer än 12 papp
<{POST_SNAPBACK}>
Är det julhandel redan? Vad förväntar du dig av din plasma? Jag är nyfiken för jag står i begrepp att införskaffa en sådan tv. ÄR den så dålig?
Postad 24 July 2007 - 07:54
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Oki kul att läsa vad du tycker ..
Tänk på att tv inte kostar mer än 12 papp
<{POST_SNAPBACK}>
Är det julhandel redan? Vad förväntar du dig av din plasma? Jag är nyfiken för jag står i begrepp att införskaffa en sådan tv. ÄR den så dålig?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, den är inte så dålig. För den pengen är den snarare bland det bättre du kan hitta.
Postad 24 July 2007 - 10:55
lundvall
-
lundvall
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jag är för###### lat helt enkelt nu på semestern och jag orkar inte läsa igenom tråden så jag ber så INNERLIGT om ursäkt om detta har tagits upp tidigare.
Fråga: Kommer priset att gå tillbaka till det "vanliga" priset (ca 13500kr) efter Juli månad?
Tack på förhand
/sugen
Postad 24 July 2007 - 11:01
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Jag tror inte priset kommer att gå upp. Panasonic håller på som bäst att lansera efterföljaren till Px70 med fullHD så jag tror snarare på en stabilisering runt 10-11 000:-
Postad 24 July 2007 - 11:37
Musse1
-
Musse1
-
Användare
-
-
175 inlägg
Till jul under 10000 ska ni se ! Tippa på att det kommer se ut så här nästa år för platt tv .. 32 5-7 tusen / 8-9- tusen 42 10000 / 8-10 tusen / 50 12-14 tusen Sedan tror jag att LCD kommer gå ner mera Samsung spottar ju ut skärmar.. Sedan har vi Pioneer som gör allt för att försöka hålla uppe priser. Tv ska säljas i vissa butiker får inte säljas vi nätet m.m Vi får se hur det går med det . https://www.prisjakt...kt.php?p=187985
Postad 24 July 2007 - 22:10
Unregistereda4706288
-
Unregistereda4706288
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
väljer mellan sammy 42Q96 och en panny px70.
vill köpa en panny men går jag på bildkvalité så känns det som om sammyn regerar och har lite lugnare bild överlag och i linjer samt vid panoreringar.
så varför valde ni bort sammyn?
Postad 24 July 2007 - 23:05
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
väljer mellan sammy 42Q96 och en panny px70. vill köpa en panny men går jag på bildkvalité så känns det som om sammyn regerar och har lite lugnare bild överlag och i linjer samt vid panoreringar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har då inte sett ett enda test eller nå liknande där samsung har varit med i toppstriden i bildkvalite. När jag går in i en butik så tittar jag inte ens på en samsung hur än bra bilden skulle vara i den butiken. Nä, jag får f#¤ rysningar när jag tänker på samsung
Postad 25 July 2007 - 06:56
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
väljer mellan sammy 42Q96 och en panny px70. vill köpa en panny men går jag på bildkvalité så känns det som om sammyn regerar och har lite lugnare bild överlag och i linjer samt vid panoreringar.
<{POST_SNAPBACK}> Jag har då inte sett ett enda test eller nå liknande där samsung har varit med i toppstriden i bildkvalite. När jag går in i en butik så tittar jag inte ens på en samsung hur än bra bilden skulle vara i den butiken.
Nä, jag får f#¤ rysningar när jag tänker på samsung
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med dig om samsungs tidigare modeller, men samsungs nya plasmor (Q9-serien) presterar då minst lika bra bild som PX70. Båda har sina styrkor samt svagheter mot varandra. Däremot är Samsungs tidigare plasmor inte mycket att hänga i granen.
Postad 25 July 2007 - 10:02
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Ska inte säga något än, utan inväntar tester mm. innan jag säger något om Sammyn
Postad 25 July 2007 - 12:25
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Var och kollada på denna panna och pio 4270XD brevid varandra. Eftersom jag bor i hyreshus med deras lokaltv har man ju lite begränsningar när det gäller källa osv.
Såg först analogt med båda tv apparterna med samma kanal. Då hade pannan sk skuggsträck vid objekten, varav pioneern inte hade det. Det som testades då var bl a SVTs test bild och programtablås bild.
Sedan slog killen på boxer och då försvann skuggningen på pannan. Och bilden var bättre än pioneers med samma kanal, men analogt, och pannan boxer. Men ändå inte så stor skillnad än då enligt min uppfattning.
Efter att han kopplat in boxern på pannan såg jag på tv4 någon såpa som sändes i wide. På pioneern så var det svarta kanter ovan och nedan. Medans på pannan var det utfyllt på hela bilden. Varför det var svarta kanter på pioneern har väl med deras egna signaler att göra?
Man har ju ett litet dilemma att välja mellan panna px70, 700 och pioneer 427XD
Om jag ska köra via analogt kabeltv så är pioneer bättre val, ska jag köpa nån av pannorna och slippa skuggningarna bör man ha boxer? Problemet där är ju att boxer har sämre utbud av kanaler än mitt lokala kabeltv.
Postad 25 July 2007 - 13:10
Musse1
-
Musse1
-
Användare
-
-
175 inlägg
Zeaed Verka vara 700 som gäller där .. pioneer 427XD har för mycket fel Hocky/smutts med mera .. Har själva kollat på det . Om du ska köra boxer tex. åk kolla på Sony 3000 40/46 Verka vara en riktig bra tv .. https://www.prisjakt...kt.php?p=168702Bra pris nu på 46 har ju stöd för allt .
Postad 25 July 2007 - 14:32
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Musse1
Jo, det lutar mer åt 700:an
Dock är jag tveksam angående skuggningarna som förekom genom att köra analogt och boxer. Märker inte av detta fenomen med min crt 32:a?
Jag är osäker på att köra boxer. Dels pga det sämre kanalutbudet. Får se, eller eventuellt köpa canal digital parabol.
Är lite skeptiskt till LCD. Vet inte om jag vill satsa på högre upplösning än 1024 med mina ändamål. Vet att det är bra att köpa LCD om man ska koppla in datorn. Vet inte hur det blir med äldre SD material som är 720 (vhs material osv) Hur mycket mer utsträckt det blir osv?
Ex om jag köper en full hd 1920 och kör 1024 via datorn, hur det blir med den kombinationen osv. Blir det samma effekt som med en tft 22 jag har till datorn? Även om skärmens nativa upplösning är 1680*1080 så blir det ju lite utsträckt om man kör 1024*768
Rena djungeln
Redigerat av Zeaed, 25 July 2007 - 14:35.
Postad 25 July 2007 - 14:45
Musse1
-
Musse1
-
Användare
-
-
175 inlägg
Zeaed
Det jag tvekar lite på 700 är att jag har inte sett den ..
Sedan vill jag kolla hur tjock den är ..
Hänga en tv på vägen som sticker ut 15 cm är ingen hitt.
Är det platt tv det .
Redigerat av Musse1, 25 July 2007 - 14:46.
Postad 25 July 2007 - 17:54
nashville
-
nashville
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har inte sett några skuggningar, gröna/lila ormar, eftersläpningar eller några andra problem som folk klagar på här, t ex knäppningar osv, slänger iväg utrycket "knäpptyst" jag me
Har länge väntat på en ok platt-tv då jag alltid tyckt crt haft den överlägset bästa allroundbilden (självklart är full hd helt sjukt vid blue ray osv, men helt ärligt hur ofta ser man på det?)
PV70 har bättre bild än crt om du ser till att ha ordentliga kablar och bra insignaler - ingen ide att mata med 10 meters noname antennkabel och förvänta sig bra bild vid analogt t ex..
Börjar nästan grina när jag kör hdmi och 720p eller 1080i (Sony NS76H) helt sjukt snyggt:) rekommenderar verkligen pv70 till den som tvekar
Postad 25 July 2007 - 20:59
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Börjar nästan grina när jag kör hdmi och 720p eller 1080i (Sony NS76H) helt sjukt snyggt:) rekommenderar verkligen pv70 till den som tvekar
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör också Sony NS76H ihop med PV70, kalas bra kombo. Har en BBK/Oppo som jag provat med Pannan men Sonyn stannar kvar. Otroligt bra bild på den lille rackarn, för att vara en låg pris DVD.
Postad 25 July 2007 - 22:53
Jonas_p
-
Jonas_p
-
Användare
-
-
103 inlägg
Vad har ni som haft knäppningar gjort med era PX/PV70?
Nu har min efter ca 3 månader fått för sig att börja knäppa, kan komma flera knäppningar inom några minuter för att sen vara tyst i en halvtimme.
Samma knäppande ljud som vid uppstart får jag för mig.
Är det något man kan göra garantianspråk på? Min är köpt från fyndbörsen.
Jonas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|