* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 08 May 2008 - 12:21
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Nu har jag läst 65 sidor så med risk för att min fråga redan besvarats på de sista 15 sidorna så ber jag isåfall om ursäkt, men jag vill ha svar snabbt och hinner inte läsa klart tråden först...
Hur snabbt går det att navigera i menyerna på Tvixen? Är det ett långsamt webgränssnitt eller kan man scrolla snabbt och enkelt i fillistor etc.?
Jag har testat Snazio Net Cinema HD, Pinnacle Showcenter 200 samt PS3 som mediaspelare, hur är scrollningen jämfört med dessa? Snazio och Pinnacle är ju väldigt sega medan PS3:an är blixtsnabb, vilken typ är Tvixen närmast?
Postad 08 May 2008 - 12:39
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Nu har jag läst 65 sidor så med risk för att min fråga redan besvarats på de sista 15 sidorna så ber jag isåfall om ursäkt, men jag vill ha svar snabbt och hinner inte läsa klart tråden först...
Hur snabbt går det att navigera i menyerna på Tvixen? Är det ett långsamt webgränssnitt eller kan man scrolla snabbt och enkelt i fillistor etc.?
Jag har testat Snazio Net Cinema HD, Pinnacle Showcenter 200 samt PS3 som mediaspelare, hur är scrollningen jämfört med dessa? Snazio och Pinnacle är ju väldigt sega medan PS3:an är blixtsnabb, vilken typ är Tvixen närmast?
Den är helt klart närmare PS3:an. Trycker du uppåt så rör sig markören uppåt.
Postad 08 May 2008 - 12:57
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Den är helt klart närmare PS3:an. Trycker du uppåt så rör sig markören uppåt.
Tack för det! Då blir det nog ett köp idag eller imorgon. Retar mig något fruktansvärt på långsamma menyer så det hade nog varit en avgörande faktor för att inte köpa.
Postad 08 May 2008 - 13:08
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Tack för det! Då blir det nog ett köp idag eller imorgon. Retar mig något fruktansvärt på långsamma menyer så det hade nog varit en avgörande faktor för att inte köpa.
Ja, jag tycker inte du ska vara orolig. Du får skälla på mig om du ändå tycker den är långsam. Jag tycker det då inte. Dessutom finns det knep för att bläddra snabbt sida för sida genom att trycka på knappen "skip". Då bläddrar du väldigt fort bland många filer (även om det nu var hastigheten i sig som du var ute efter, så är det här en sak som lätt påverkas då).  I med senaste betafirmware och ha så roligt sedan då.
Postad 08 May 2008 - 13:11
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Kommer min tvix inte att innehålla senaste betan när jag får den idag/imorgon?
(antar att betas inte stoppas in i produkter som säljs?)
Postad 08 May 2008 - 13:16
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Ja, jag tycker inte du ska vara orolig. Du får skälla på mig om du ändå tycker den är långsam. Jag tycker det då inte. Dessutom finns det knep för att bläddra snabbt sida för sida genom att trycka på knappen "skip". Då bläddrar du väldigt fort bland många filer (även om det nu var hastigheten i sig som du var ute efter, så är det här en sak som lätt påverkas då). 
I med senaste betafirmware och ha så roligt sedan då. 
Att det går att bläddra sida för sida är helt klart en bonus, men jag tänker främst på att det ska vara snabb respons när man trycker på en knapp. Har du testat de web-baserade servrarna som Snazio, Pinnacle m.fl. använder sig av så vet du vad jag menar. Jag hade vant mig vid hur långsamma mina Snazio-maskiner är, och så för några månader sedan fick jag tillfälle att testa musikspelaren i PS3:an, och då kom verkligheten tillbaka, då kunde jag inte längre ha överseende med hur sorgligt tröga mina spelare är i jämförelse.
Postad 08 May 2008 - 13:26
Teknohead
-
Teknohead
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag tycker ju att den är lite seg ändå särskilt som jag kommer från Xbox mediacenter som är blixtsnabb i menyerna för mig. Det är så det ska fungera. För övrigt ligger Tvixens gränssnitt ljusår efter XBMC och jag hoppas verkligen utvecklarna tar intryck från XBMC och ser till att Tvixen fungerar lika bra...
Postad 08 May 2008 - 13:32
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Ja, jag tycker inte du ska vara orolig. Du får skälla på mig om du ändå tycker den är långsam. Jag tycker det då inte. Dessutom finns det knep för att bläddra snabbt sida för sida genom att trycka på knappen "skip". Då bläddrar du väldigt fort bland många filer (även om det nu var hastigheten i sig som du var ute efter, så är det här en sak som lätt påverkas då). 
I med senaste betafirmware och ha så roligt sedan då. 
Det där med skip-knappen var ett bra tips. Är det alltså samma knappar som man byter till nästa/förgående låt när man lysar på musik?
Postad 08 May 2008 - 13:47
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Det där med skip-knappen var ett bra tips. Är det alltså samma knappar som man byter till nästa/förgående låt när man lysar på musik?
Japp. Man bläddrar en skärmbild i taget.
Postad 08 May 2008 - 17:34
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Nån som har en nyare Tvix GUI builder? Min säger att betan har gått ut
Postad 08 May 2008 - 17:50
robsic
-
robsic
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har följt detta forum sen dag ett men kan inte minnas att jag sett min undran.... Efter ett års användande börjar det bli dags för en ny omformatering av datorn och jag är sugen på att testa Linux. MEN.... min undran... Fungerar NetShare med Linux? Eller hur löser man filmstreaming mellan Linux och TViX? Hittar ingen info om det.
BTW.... har lagt upp lite TViX bilder i mitt galleri för den som vill se. (Och helt Off topic... ni som kikar i mitt galleri ser att möbelemanget går i pianolack. Jag vill ha tips på ett Bra högtalarpaket i pianolack med en human prislapp) Skicka ett PM om du har något tips så slipper vi smutsa ner detta forumet :-)
I Linux behövs inget Netshare, du installerar helt enkelt nfs, och exporterar aktuella kataloger. Min Tvix nfsmonterar en area på min mediaserver som kör Ubuntu 7.10, det fungerar hur bra som helst. Lycka till!
Postad 08 May 2008 - 18:03
Spirit_Within
-
Spirit_Within
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nån som har en nyare Tvix GUI builder? Min säger att betan har gått ut 
Här hittar du senaste GUI_Builder Han verkar förlänga beta tiden med en månad i taget i väntan på nästa version. http://indigokuo.hom..._Builder_PC.zip
Postad 08 May 2008 - 18:11
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Kan någon hjälpa mig med ett förhoppningsvis simpelt problem?
Kopplade min tvix till förstärkare, ingång DVD (hdmi).
Kopplade förstärkaren till TVn´s ingång nr 4 (hdmi)
Nu när jag sätter på allt så lyckas jag inte hitta bild för tvixen någonstans. Vet att jag letar på rätt AV ingång då förstärkarens meny kan fås fram på samma "kanal"-
Har valt "DVD" på förstärkaren och kollat i inställningar att den ska ta in hdmi ingång nr 2 där jag stoppade in kabeln här.
Får trots detta ingen bild från tvixen till TVn!
Det står "USB ON" på tvixens skärm förövrigt och den är även kopplad till datorn med den medföljande USB kabeln (där den ena änden inte är vanlig USB utan något annat konstigt, "usb port"?)
(stoppade i en 500GB Western digital innan jag ens startade tvixen, detta borde väl inte vara några problem?)
vill få det att fungera nuuuu...
Postad 08 May 2008 - 18:13
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Här hittar du senaste GUI_Builder Han verkar förlänga beta tiden med en månad i taget i väntan på nästa version. http://indigokuo.hom..._Builder_PC.zip
I värsta fall kan man ställa tillbaka klockan i Windows.  Det har hjälpt en del i installationen i alla fall. Kan någon hjälpa mig med ett förhoppningsvis simpelt problem?
Kopplade min tvix till förstärkare, ingång DVD (hdmi). Kopplade förstärkaren till TVn´s ingång nr 4 (hdmi) Nu när jag sätter på allt så lyckas jag inte hitta bild för tvixen någonstans. Vet att jag letar på rätt AV ingång då förstärkarens meny kan fås fram på samma "kanal"-
Har valt "DVD" på förstärkaren och kollat i inställningar att den ska ta in hdmi ingång nr 2 där jag stoppade in kabeln här.
Det står "USB ON" på tvixens skärm förövrigt och den är även kopplad till datorn med den medföljande USB kabeln (där den ena änden inte är vanlig USB utan något annat konstigt, "usb port"?)
(stoppade i en 500GB Western digital innan jag ens startade tvixen, detta borde väl inte vara några problem?)
Du kan inte ha TViX:en kopplad till datorn via USB-kabeln samtidigt som du använder den. Ska du ha den ansluten till datorn så måste du göra det via nätverket. Dra ut USB-kabeln och starta om TViX:en utan att fippla med kanalerna (om du nu ser "USB on") på TV:n, så löser det sig.
Postad 08 May 2008 - 18:21
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Kan någon hjälpa mig med ett förhoppningsvis simpelt problem?
Kopplade min tvix till förstärkare, ingång DVD (hdmi). Kopplade förstärkaren till TVn´s ingång nr 4 (hdmi) Nu när jag sätter på allt så lyckas jag inte hitta bild för tvixen någonstans. Vet att jag letar på rätt AV ingång då förstärkarens meny kan fås fram på samma "kanal"-
Har du ställt in tvixen för att skicka ut HDMI-bild. Om inte så kan du prova att trycka på TV out med några sekunders mellanrum.
Postad 08 May 2008 - 18:22
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Jag hann precis lösa det själv, testade dra ut usb kabeln och det fungerade mycket bättre
Nu måste jag dra en till nätverkskabel till rummet, fan vad kul med 3st 15 meterskablar  (dator, 360, tvix)..
Får nog ta och flytta ner routern istället.
nu får vi se ifall jag lyckas flytta över några filer.
edit:
Jag är kass på att fixa med nätverk.
Hur får jag ihop datorn och tvixxen så ajg kan föra över filer från datorns HDD till tvixens?
Nu är dom kopplade med nätverkskabel till router båda två. Detta skall fungera då xbox och dator hittar varandra när dom är kopplade exakt likadant.
JAg vill alltså se Tvixens hårddisk på datorn (helst som en flyttbar disk lr något liknande) och bara föra över filer till tvixens hårddisk? Går detta?
edit: någon som orkar flika in med en smidig lösning?  vill gärna testa glo på film
Redigerat av Mahti, 08 May 2008 - 18:51.
Postad 08 May 2008 - 18:52
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Nu måste jag dra en till nätverkskabel till rummet, fan vad kul med 3st 15 meterskablar (dator, 360, tvix).. Får nog ta och flytta ner routern istället.
3 st TP-kablar? Isåfall kan du ju investera i en switch för ett par hundralappar så behöver du bara dra en kabel till rummet... åtminstone en liten aning smidigare.
Postad 08 May 2008 - 18:57
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Hittade detta av Gabbe iaf: Enklaste sättet är att dra ner programmet Netshare och installera i din Windowsmaskin (som jag antar att du har). I det anger vilken/vilka mappar som ska delas ut. Sen måste du ange ip-nummer till din dator i Tvixens networksettings (NFS-inställningen, den det finns 4st. av)
EDIT: Sen trycker du på knapp 2 (har jag för mig) för att komma in i Netshare"menyn" på Tvixen. /EDIT.
Har gjort det som står, vet bara inte datorns ip-nummer.. när jag går in och kollar så står det att routern delar ut ett ip-nummer automatiskt (D-link 604 tror jag det är), hur gör jag då? För att kopiera filer till tvixens hd (och även streama i framtiden)?
Postad 08 May 2008 - 19:16
Zip_thn
-
Zip_thn
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej, jag har ett mystiskt fel med min Tvix M-6500A firmware 1.2.46 (samma problem i senaste officiella) kopplad till en Panasonic TH42PX80. Detta är mitt problem:
När jag ska börja titta på något, spelar ingen roll vad, till exempel en avi, en iso en mkv (HD) eller mpg så händer det mycket ofta att bilden visas fel. Med fel menar jag att den visas "inzoomad" på tv:en. Jag ser alltså inte hela bilden utan den är klippt i både höjd och sidled. Det är ganska mycket också. Kanske 40% av bilden fattas. Om jag sen stoppar uppspelning och kör igång en iso med DVD-meny i 4:3 så verkar det som om något i Tvix:en eller tv:en "nollställs" och bilden blir normal. Om jag då direkt går tillbaka till den filmen som nyss visades fel så fungerar den nu felfritt.
Jag är just nu inte helt säker på om det är Tvix:en eller min tv som är problemet.
Det gör inte någon skillnad vilken aspect jag har tv:en på. Vad jag än ställer den på så får jag "inzoomad" bild.
Finns det någon som har någon teori om vad som är fel? Är det ett Tvix eller Tv-problem?
Jag kan försöka ta ett par bilder om det är svårt att fatta vad jag menar.
Sliter mitt hår...
Postad 08 May 2008 - 19:42
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
tack
Postad 08 May 2008 - 20:12
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Finns det något speciellt man skall tänka på när man formaterar den interna hårddisken? Jag döpte den till tvix och valde NTFS, datorn min hittar den som hårddisk och jag kan föra över filer, dock så hittar inte TVIXEN den när jag kör den mot tv'en! Några förslag?
Förlåt, sökte lite bättre i tråden istället...
Redigerat av Unregistered44335, 08 May 2008 - 20:25.
Postad 08 May 2008 - 20:15
BazookaSkoga
-
BazookaSkoga
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Mahti, du kan skriva in cmd i win kör, sen i kommandotolken som du då får upp skriver du ipconfig.. Jag har också suttit och ######ts med det där.. Hoppas det går bättre
Postad 08 May 2008 - 20:21
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Finns det något speciellt man skall tänka på när man formaterar den interna hårddisken? Jag döpte den till tvix och valde NTFS, datorn min hittar den som hårddisk och jag kan föra över filer, dock så hittar inte TVIXEN den när jag kör den mot tv'en! Några förslag?
Hej! Du ska formatera disken som "Primary", inte "Logical". Det är rätt viktigt. https://www.minhembi...s...t&p=1565040
Postad 08 May 2008 - 20:25
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Mahti, du kan skriva in cmd i win kör, sen i kommandotolken som du då får upp skriver du ipconfig.. Jag har också suttit och ######ts med det där.. Hoppas det går bättre
Det absolut enklaste är att stoppa i hårddisken helt opartitionerad i tvixen, koppla in tvixen till TV:n. När du startar tvixen så får du en fråga om du vill formatera den, thats it. Edit. jag citerade visst fel inlägg, det skulle ha varit Inlägg #2421 som TriDave skrev.
Redigerat av No_Jah, 08 May 2008 - 20:29.
Postad 08 May 2008 - 22:56
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Hej, jag har ett mystiskt fel med min Tvix M-6500A firmware 1.2.46 (samma problem i senaste officiella) kopplad till en Panasonic TH42PX80. Detta är mitt problem:
När jag ska börja titta på något, spelar ingen roll vad, till exempel en avi, en iso en mkv (HD) eller mpg så händer det mycket ofta att bilden visas fel. Med fel menar jag att den visas "inzoomad" på tv:en. Jag ser alltså inte hela bilden utan den är klippt i både höjd och sidled. Det är ganska mycket också. Kanske 40% av bilden fattas. Om jag sen stoppar uppspelning och kör igång en iso med DVD-meny i 4:3 så verkar det som om något i Tvix:en eller tv:en "nollställs" och bilden blir normal. Om jag då direkt går tillbaka till den filmen som nyss visades fel så fungerar den nu felfritt.
Jag är just nu inte helt säker på om det är Tvix:en eller min tv som är problemet. Det gör inte någon skillnad vilken aspect jag har tv:en på. Vad jag än ställer den på så får jag "inzoomad" bild.
Finns det någon som har någon teori om vad som är fel? Är det ett Tvix eller Tv-problem?
Jag kan försöka ta ett par bilder om det är svårt att fatta vad jag menar.
Sliter mitt hår...
Jag har sett ett liknande problem med FW 1.2.46 men jag har inget minne av att jag sett det i senaste officiella FW. Har du provat att trycka på zoomknappen på TVIX fjärrkontroll? Det brukar funka för mig. Den sitter till höger om nollan på fjärren. /Göran
Postad 08 May 2008 - 23:05
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Har gjort det som står, vet bara inte datorns ip-nummer.. när jag går in och kollar så står det att routern delar ut ett ip-nummer automatiskt (D-link 604 tror jag det är), hur gör jag då?
I de flesta routrar brukar man kunna reservera ett/flera IP-nummer. I så fall kopplar man ihop en IP-adress med LAN-adapterns MAC-adress (Media Access Control om inte minnet sviker mig). MAC-adressen kan du ofta hitta på en etikett på adaptern eller datorn. Det går också att skriva IPCONFIG /ALL i ett kommandofönster. I Svensk XP tror jag det står "Fysisk adress". MAC-adressen är tolv hexadecimala siffror. Reservationen gör att DHCP-servern i routern alltid delar ut samma adress till datorn eller TVIX. /Göran
Postad 09 May 2008 - 08:22
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Jag tycker ju att den är lite seg ändå särskilt som jag kommer från Xbox mediacenter som är blixtsnabb i menyerna för mig. Det är så det ska fungera. För övrigt ligger Tvixens gränssnitt ljusår efter XBMC och jag hoppas verkligen utvecklarna tar intryck från XBMC och ser till att Tvixen fungerar lika bra...
Nu blir jag lite skeptisk igen... finns det ingen video-review, eller någon film som visar hur det ser ut när man navigerar?
Postad 09 May 2008 - 08:42
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Deletat
Redigerat av Goeran, 09 May 2008 - 08:42.
Postad 09 May 2008 - 15:14
Spirit_Within
-
Spirit_Within
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu blir jag lite skeptisk igen... finns det ingen video-review, eller någon film som visar hur det ser ut när man navigerar?
Då du verkar vara så osäker över ditt köp så anser Jag att du kanske borde överge internet i en timma och faktiskt ta dig till en fysisk butik där du själv kan testa maskinen! Sök på Canmans hemsida efter återförsäljare så är jag övertygad om att du hittar någon i närheten av dig. Jag ser iaf. inga som helst problem med navigeringen. Precis som det står ovan så "trycker man uppåt så går markeringen uppåt" ingen väntetid. Och vad är det som är så tokigt med TViXens gränssnitt? Fullt funktionellt och fungerande. Fast.... jag sitter ju inte o leker och tittar i menyerna i flera timmar, jag har min TViX till att se på mina filmer och lyssna på min musik!
Postad 09 May 2008 - 15:14
Unregistered1cf4719f
-
Unregistered1cf4719f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu kommer antagligen den dummaste frågan av alla i hela tråden.
Jag har ingen HTPC eller Tvico eller ngt liknande. Vad behövs de till?
Kabel från grafikkort till TV funkar ju bra. Det verkar som om folk tankar ner på pcn iaf, för att sedan överföra filerna till Tvicon? Vad är då syftet?
Postad 09 May 2008 - 15:18
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Jag föreslår att du läser tråden
Postad 09 May 2008 - 15:47
Unregistered7ad2a59b
-
Unregistered7ad2a59b
-
Användare
-
-
236 inlägg
Kabel från grafikkort till TV funkar ju bra. Det verkar som om folk tankar ner på pcn iaf, för att sedan överföra filerna till Tvicon? Vad är då syftet?
Uppenbart vad den behövs till, bättre bild, ljud och prestanda. Har jämfört med massor av HTPC(som faktiskt är datorer  ) och kommit fram till att det är väldigt sant.
Postad 09 May 2008 - 15:47
Zip_thn
-
Zip_thn
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har sett ett liknande problem med FW 1.2.46 men jag har inget minne av att jag sett det i senaste officiella FW.
Har du provat att trycka på zoomknappen på TVIX fjärrkontroll? Det brukar funka för mig. Den sitter till höger om nollan på fjärren.
/Göran
Tack! Det funkade klockrent! Jag kör med en Harmony-fjärr så jag hade missat den knappen. Tack än en gång!
Postad 09 May 2008 - 16:01
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Då du verkar vara så osäker över ditt köp så anser Jag att du kanske borde överge internet i en timma och faktiskt ta dig till en fysisk butik där du själv kan testa maskinen! Sök på Canmans hemsida efter återförsäljare så är jag övertygad om att du hittar någon i närheten av dig. Jag ser iaf. inga som helst problem med navigeringen. Precis som det står ovan så "trycker man uppåt så går markeringen uppåt" ingen väntetid.
Och vad är det som är så tokigt med TViXens gränssnitt? Fullt funktionellt och fungerande. Fast.... jag sitter ju inte o leker och tittar i menyerna i flera timmar, jag har min TViX till att se på mina filmer och lyssna på min musik!
 Word.
Postad 09 May 2008 - 16:10
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag till exempel har inte datorn i samma rum som tv:n Sen om datorn laddar ner en massa film så pallar den ju knappt att spela upp 1080p filmer... Sen för datorn ett ###### liv också det gör inte tvixen. Sen e tvixen snygg tillsammans med en hemmabio, iallafall till min som är en panna px70 och en onkyo 805 :-)
Postad 09 May 2008 - 17:58
sekeos
-
sekeos
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det någon som vet någonting om denna vers:tvix_M-6x00_1.2.51 http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
Postad 09 May 2008 - 21:24
TemplarFury
-
TemplarFury
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej på er.
Har precis inföskaffat min Tvix 6500 och redan stött på patrull.
När jag spelar upp HD-video, .mkv, så går allt som på räls tills jag pillar på spolaknappen.
Den ställer sig några sekunder på 2x-hastigheten och sedan hänger den sig.
På/av-knappen räcker för att starta om.
Jag kan pausa, stoppa och starta utan problem, bara spolningen som tar kål på Tvixen.
Sen får jag med de fula tecknen i textens slut och början vid filmvisning.
Har för mig att jag läst ngt om liknande problem tidigar i tråden men kan inte hitta det.
Är jättetacksam om ni som sett detta vill ge mig ngt tips.
Det är version 1.1.44 F på den nu och enligt Dvicos hemsida så är det den senaste.
Men vill samtidigt minnas att det har disskuterats andra (senare?) firmware här i tråden också???
Hjälp, är lite förvirrad nu
Postad 09 May 2008 - 23:08
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hej på er. Har precis inföskaffat min Tvix 6500 och redan stött på patrull. När jag spelar upp HD-video, .mkv, så går allt som på räls tills jag pillar på spolaknappen. Den ställer sig några sekunder på 2x-hastigheten och sedan hänger den sig. På/av-knappen räcker för att starta om. Jag kan pausa, stoppa och starta utan problem, bara spolningen som tar kål på Tvixen. Sen får jag med de fula tecknen i textens slut och början vid filmvisning.
Har för mig att jag läst ngt om liknande problem tidigar i tråden men kan inte hitta det. Är jättetacksam om ni som sett detta vill ge mig ngt tips.
Det är version 1.1.44 F på den nu och enligt Dvicos hemsida så är det den senaste. Men vill samtidigt minnas att det har disskuterats andra (senare?) firmware här i tråden också??? Hjälp, är lite förvirrad nu 
Hade det problemet också när min var ny. Det löste sig genom en enkel uppdatering. Senaste firmware hittar du här: http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/Visserligen beta men version 1.2.46 löste problemet i alla fall.
Postad 10 May 2008 - 08:39
Unregisteredea0455e5
-
Unregisteredea0455e5
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har samma problem med senaste firmwaren(betan) på vissa filer.
Har dock märkt att detta kan styras upp igen genom att man backar filmen lite innan man trycker play,fiffig funktion näe
Postad 10 May 2008 - 11:15
jailbird
-
jailbird
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nån som vet om man kan vrida bilderna, så man slipper vrida halva huvudet på vissa foto !!!
Postad 10 May 2008 - 12:03
Teknohead
-
Teknohead
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det någon som vet någonting om denna vers:tvix_M-6x00_1.2.51 http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
Jag installerade just denna versionen och installationen gick bra iallafall. Jag har inte hittat några stora förändringar hittills iallafall när jag klickat runt ett par minuter.
Postad 10 May 2008 - 12:43
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Hade det problemet också när min var ny. Det löste sig genom en enkel uppdatering.
Senaste firmware hittar du här: http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
Visserligen beta men version 1.2.46 löste problemet i alla fall. 
Jag har också detta problem... så jag får väl installera 1.2.46 Någon som ge snabbguide till hur man uppdaterar firmware? Det finns för många poster att gå genom och jag är sommarlat... sorry
Postad 10 May 2008 - 12:48
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Någon som ge snabbguide till hur man uppdaterar firmware? Det finns för många poster att gå genom och jag är sommarlat... sorry 
Ladda ner firmwarefilen. Lägg den som vilken annan fil som helst på TViX:en någonstans där du hittar den. Starta TViX:en så du kan navigera på TV:n och starta firmwarefilen som vilken film som helst. Välj "Ja" för att uppgradera och vänta i 10 minuter typ. Klart.
Postad 10 May 2008 - 12:50
TemplarFury
-
TemplarFury
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack, 1.2.46 fixade biffen.
Lägg en katalog vid namn "tvixfw" i roten på intern hdd i Tvixen.
Lägg den uppzippade filen i katalogen.
Håll in setup-knappen på tvixen samtidigt som du startar den.
Den visar om den ser uppdateringen, versionen står på displayen.
Tryck ok om det är rätt version.
Tugg tugg, pling! Klart.
Postad 10 May 2008 - 13:09
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Då du verkar vara så osäker över ditt köp så anser Jag att du kanske borde överge internet i en timma och faktiskt ta dig till en fysisk butik där du själv kan testa maskinen! Sök på Canmans hemsida efter återförsäljare så är jag övertygad om att du hittar någon i närheten av dig. Jag ser iaf. inga som helst problem med navigeringen. Precis som det står ovan så "trycker man uppåt så går markeringen uppåt" ingen väntetid.
Och vad är det som är så tokigt med TViXens gränssnitt? Fullt funktionellt och fungerande. Fast.... jag sitter ju inte o leker och tittar i menyerna i flera timmar, jag har min TViX till att se på mina filmer och lyssna på min musik!
Det finns ingen återförsäljare här i trakten som har den hemma, men tack för tipset  Har jag sagt att det är något fel på gränssnittet? Förstår inte vad du menar. Men det är viktigt för mig att gränssnittet svarar snabbt då man trots allt måste använda det varje gång man ska starta en film.
Postad 10 May 2008 - 13:11
softiz
-
softiz
-
Rookie
-
9 inlägg
Tack, 1.2.46 fixade biffen. Lägg en katalog vid namn "tvixfw" i roten på intern hdd i Tvixen. Lägg den uppzippade filen i katalogen. Håll in setup-knappen på tvixen samtidigt som du startar den. Den visar om den ser uppdateringen, versionen står på displayen. Tryck ok om det är rätt version. Tugg tugg, pling! Klart.
Jag lade filen på min dator i c:\tvixhd01 Sen bara tryckte på den i listan "Vill du uppdatera? " Ja. Över det trådlösa alltså... inte internhd.
Postad 10 May 2008 - 13:39
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Nån som vet om man kan vrida bilderna, så man slipper vrida halva huvudet på vissa foto !!!
Har du någon guide på hur man lyckas vrida halva huvudet? Följer inte andra halva med samtidigt?!
Postad 10 May 2008 - 14:27
shaglund
-
shaglund
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena!
Har stora funderingar på att skaffa en Tvix men tänker ha den en bit ifrån datorn som jag tänkte koppla med usb. Jag kommer behöva ca 15 meter usb sladd, finns det? Såg att man eventuellt skulle behöva en eller flera repeaters för att kunna köra med en så lång sladd, stämmer det?
Tänkte kolla också om det räcker att dra ur sladden ur datorn när man skall annvända Tvixen eller om man måste plugga ur sladden ur Tvixen...?
Postad 10 May 2008 - 15:52
jailbird
-
jailbird
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har du någon guide på hur man lyckas vrida halva huvudet? Följer inte andra halva med samtidigt?! 
bespar mig dina spydigheter om du inte förstår vad jag menar
Postad 10 May 2008 - 16:17
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Det finns ju både 1.2.46 samt 1.2.51 ...
Jag trodde att 1.2.46 var senaste och den färskaste?!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|