Nvidia Shield Android TV 4K
3007 svar till detta ämne
Postad 04 August 2017 - 19:17
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Dagens I-Landsproblem .
Det gäller Shielden och Kodi.
Om en film inte har text brukar jag ladda ned det med addon. Har valt att texten skall sparas i samma mapp som filmen i inställningarna i Kodi. Om jag stänger av filmen och sätter på den igen, då finns inte texten kvar utan jag måste återigen leta upp den och ladda ned den. Varför är det så, borde den inte finnas kvar? Det samma händer om jag pausar filmen och skall poppa lite popcorn eller nåt. När jag kommer tillbaka 3 minuter senare har Kodi stängt av filmen och jag måste återigen sätta på filmen samt leta upp rätt text igen, mycket störande!
Jag funderar på om det är att jag har mina filmer på en usb-disk som är ansluten till Shielden och Shielden inte har skrivrättigheter till usb-disken? Kanske måste jag välja en mapp på Shieldens interna minne som subs-mapp för att det skall fungera och subsen sparas? Fast meta-data till filmerna sparas med bilder och allt, så kanske inte är det som är problemet?
Har försökt Googla men inte riktigt hittat något svar, någon som vet?
/Genstruktur
Redigerat av genstruktur, 04 August 2017 - 19:21.
Postad 05 August 2017 - 07:34
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Dagens I-Landsproblem .
Det gäller Shielden och Kodi.
Om en film inte har text brukar jag ladda ned det med addon. Har valt att texten skall sparas i samma mapp som filmen i inställningarna i Kodi. Om jag stänger av filmen och sätter på den igen, då finns inte texten kvar utan jag måste återigen leta upp den och ladda ned den. Varför är det så, borde den inte finnas kvar? Det samma händer om jag pausar filmen och skall poppa lite popcorn eller nåt. När jag kommer tillbaka 3 minuter senare har Kodi stängt av filmen och jag måste återigen sätta på filmen samt leta upp rätt text igen, mycket störande!
Jag funderar på om det är att jag har mina filmer på en usb-disk som är ansluten till Shielden och Shielden inte har skrivrättigheter till usb-disken? Kanske måste jag välja en mapp på Shieldens interna minne som subs-mapp för att det skall fungera och subsen sparas? Fast meta-data till filmerna sparas med bilder och allt, så kanske inte är det som är problemet?
Har försökt Googla men inte riktigt hittat något svar, någon som vet?
/Genstruktur
i android mappen på usb disken har du skrivrättigheter inte utanför.
Postad 05 August 2017 - 11:39
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
i android mappen på usb disken har du skrivrättigheter inte utanför.
Tror du att det är det som är problemet? Hur fungerar det för dig?
Får väl prova och skapa en undertextmapp där och se om det löser problemet.
Postad 05 August 2017 - 12:13
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Tror du att det är det som är problemet? Hur fungerar det för dig?
Får väl prova och skapa en undertextmapp där och se om det löser problemet.
Provade att flytta hela biblioteket till android-mappen på min usb disk. Texten som jag laddar ned sparas ändå inte om jag stänger av filmer och sätter på den igen, får leta upp den på nytt. Har inställt att Kodi skall spara textfilen "next to the video" .
Gäller det här fortfarande?
You can only do this in the /Android/data/com.plexapp.mediaserver.smb/ folder. You can do anything you want in this folder, but only this folder. However, this also means that other apps will only have Read only access to this folder."
https://forums.plex....-this-is-stupid
Redigerat av genstruktur, 05 August 2017 - 12:24.
Postad 05 August 2017 - 12:39
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Aha, löste det nog tror jag! Det fungerade nu i alla fall som jag vill för första gången.
Valde istället att texten skulle sparas i "cutsom folder" och valde( på min usb-disk) mappen android/data/org.xmbc.kodi att spara textfilen i. När jag stängde av filmen och satte på igen så behövde jag ej leta upp texten, utan den gick igång när jag satte på filmen.
Finns det någon poäng kanske att ha alla filer i den mappen kanske, alltså alla filmer och serier med? Om man använder Kodi alltså.
Redigerat av genstruktur, 05 August 2017 - 12:48.
Postad 05 August 2017 - 12:50
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Aha, löste det nog tror jag! Det fungerade nu i alla fall som jag vill för första gången.
Valde istället att texten skulle sparas i "cutsom folder" och valde( på min usb-disk) mappen android/data/org.xmbc.kodi att spara textfilen i. När jag stängde av filmen och satte på igen så behövde jag ej leta upp texten, utan den gick igång när jag satte på filmen.
Finns det någon poäng kanske att ha alla filer i den mappen kanske, alltså alla filmer och serier med? Om man använder Kodi alltså.
Antagligen har du inte skrivrättigheter till de andra mapparna .. att man har det i en samma mapp som filmen är smidigt om man tex Plex eller har flera olika mediaspelare i hushållet.
Postad 05 August 2017 - 12:53
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Antagligen har du inte skrivrättigheter till de andra mapparna .. att man har det i en samma mapp som filmen är smidigt om man tex Plex eller har flera olika mediaspelare i hushållet.
Det har jag iofs inte, men kanske skall flytta hela biblioteket till android/data/org.xmbc.kodi, bara för att det är enklare att ha allt på samm plats rent förståeligt för mig själv .
Redigerat av genstruktur, 05 August 2017 - 12:54.
Postad 10 August 2017 - 13:59
Unregistered64c84be4
-
Unregistered64c84be4
-
Användare
-
-
184 inlägg
Postad 10 August 2017 - 15:33
Ninotramp
-
Ninotramp
-
Användare
-
-
155 inlägg
Börjar Shielden v2 ta slut i svenska butiker? Tänkte köpa en om det blir en ny 4k projektor.
Kollar man på Prisjakt finns den bara kvar på Komplett och i vissa butiker på Elgiganten.
Är en 3a på väg eller är det bara hög efterfrågan så den kommer in på lager igen?
Postad 10 August 2017 - 15:44
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Har två cirklar istället för, rutnät 4 - 15 och inget B.
Antar att jag beställer en...
Ska man ange 1 World Charger Kit (SKU) + en Shield TV... fattar inte riktigt ?
Postad 10 August 2017 - 19:12
Unregistered64c84be4
-
Unregistered64c84be4
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag klicka i för 2st på EU SHIELD TV får hoppas att det är rätt.
Postad 13 August 2017 - 21:46
bluppblupp
-
bluppblupp
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Börjar Shielden v2 ta slut i svenska butiker? Tänkte köpa en om det blir en ny 4k projektor.
Kollar man på Prisjakt finns den bara kvar på Komplett och i vissa butiker på Elgiganten.
Är en 3a på väg eller är det bara hög efterfrågan så den kommer in på lager igen?
Kikar också lite på att kanske klicka hem en när ekonomin tillåter, men har samma tankar som dig. Den är ju helt slut direkt via Nvidia också.
Postad 16 August 2017 - 21:43
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Fast har det inte alltid varit så att den bara säljs på komplett och elgiganten - en liten nishprodukt trots allt.
Är också bra sugen på att köpa en till (har redan v1), men 2290:- tar ju lite emot när jag enbart är intresserad av att ha den som media spelare (Kodi/Netflix/Playappar). Netflix finns ju i varenda pryl nu för tiden så egentligen är det bara Kodi jag behöver den till....önskar de kunde sälja den billgare utan den där klumpiga shieldkontrollen som jag aldrig någonsin använt.
Men så vitt jag vet så finns det inga alternativa 4K mediaspelare för under 2000?
Redigerat av e3henri, 16 August 2017 - 21:44.
Postad 17 August 2017 - 21:34
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Fast man ju undra varför Sverige inte står med i den här listan:
https://shield.nvidi...shield-tv/faq/1
I VILKA REGIONER FINNS NVIDIA SHIELD TV TILLGÄNGLIG?
SHIELD TV är för närvarande tillgänglig i följande länder:
- USA
- Kanada
- Storbritannien
- Tyskland
- Frankrike
- Italien
- Spanien
- Österrike
- Norge
- Nederländerna
- Schweiz
- Ryssland
- Polen
- Tjeckien
I VILKA REGIONER FINNS NVIDIA SHIELD TV TILLGÄNGLIG?
Redigerat av e3henri, 17 August 2017 - 21:34.
Postad 20 August 2017 - 03:28
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Är det sant att hbo nordic appen inte funkar på sheilden?, läste en kommentar om det på prisjakt. Trodde meningen med android tv var att alla media appar som funkar på android telefon(google play store) skulle funka här också. Annars antar jag att man kan använda den inbyggda casten?
Postad 20 August 2017 - 07:23
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Det stämmer tyvärr pga HBO Nordic har universum segaste utvecklingsavdelning.
Maila dem och tjata.
Postad 20 August 2017 - 10:27
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Någon som fått den nya eu kontakten? , eller ens fått ett bekräftelse mail från Nvidia att dom mottagit ens beställning?
Postad 23 August 2017 - 22:06
Bond_007
-
Bond_007
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Funderar på att införskaffa denna mediaspelare som en liten "allt i ett"-lösning...
Har kontaktat support och frågat om detta men får inga bra/raka svar så jag provar här istället 
Det är så att jag tänkt köra Viaplay, Dplay och Plex. Viaplay och Plex har jag läst funkar bra på den, men hur är det med Dplay:s app/livekanaler(kanal5, 9, discovery, eursport)? En stor dealbreaker för mig är att allt detta funkar då jag inte vill ha en massa enheter i tv-bänken.
Skulle vara tacksam om någon kunde ge svar på dessa frågor!
mvh
Postad 24 August 2017 - 06:20
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Funderar på att införskaffa denna mediaspelare som en liten "allt i ett"-lösning...
Har kontaktat support och frågat om detta men får inga bra/raka svar så jag provar här istället 
Det är så att jag tänkt köra Viaplay, Dplay och Plex. Viaplay och Plex har jag läst funkar bra på den, men hur är det med Dplay:s app/livekanaler(kanal5, 9, discovery, eursport)? En stor dealbreaker för mig är att allt detta funkar då jag inte vill ha en massa enheter i tv-bänken.
Skulle vara tacksam om någon kunde ge svar på dessa frågor!
mvh
Dplay finns inte som Android tv app .
Du kan köra den som plugin i Plex, men där har du inga live kanaler.
Redigerat av jimjans, 24 August 2017 - 06:23.
Postad 24 August 2017 - 08:48
Bond_007
-
Bond_007
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Dplay finns inte som Android tv app .
Du kan köra den som plugin i Plex, men där har du inga live kanaler.
Dplay blir mer och mer en tråkig tjänst...
Vet du vilka platformar/vilken utrustning man behöver för att få livekanalerna? Fungerar det ex. om man går in via webbläsaren på shielden?
Postad 24 August 2017 - 10:08
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Tyvärr så fokuserar inte apptillverkar på att göra AndroidTV anpassade appar för playtjänsterna. Shield har ju bra stöd för liveTV men få appar använder det.
De Playtjänster som fungerar bra direkt på boxen är SVT, TV4 och Netflix. Hade önskar att även Dplay, HBO Nordic och Telia Play+ (hade gjort att jag slapp tvillingabonbemang) fanns men dessa kan man Casta (vilket jag inte tycker är lika självklart som att ha det native rätt i boxen.
Postad 24 August 2017 - 10:24
Bond_007
-
Bond_007
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Tyvärr så fokuserar inte apptillverkar på att göra AndroidTV anpassade appar för playtjänsterna. Shield har ju bra stöd för liveTV men få appar använder det.
De Playtjänster som fungerar bra direkt på boxen är SVT, TV4 och Netflix. Hade önskar att även Dplay, HBO Nordic och Telia Play+ (hade gjort att jag slapp tvillingabonbemang) fanns men dessa kan man Casta (vilket jag inte tycker är lika självklart som att ha det native rätt i boxen.
Lite konstigt kan man ju tycka då android(tv) är rätt stort...
Men...hur är det om man skulle använda dplay direkt i webbläsaren? Fungerar live-kanalerna då? Ingen optimal lösning, men bättre än ingenting tänker jag...
Postad 25 August 2017 - 06:33
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Lite konstigt kan man ju tycka då android(tv) är rätt stort...
Men...hur är det om man skulle använda dplay direkt i webbläsaren? Fungerar live-kanalerna då? Ingen optimal lösning, men bättre än ingenting tänker jag...
Tror inte det finns någon webbläsare för Android tv då får du sideloada en..
Postad 25 August 2017 - 11:29
Unregistered64c84be4
-
Unregistered64c84be4
-
Användare
-
-
184 inlägg
Någon som fått den nya eu kontakten? , eller ens fått ett bekräftelse mail från Nvidia att dom mottagit ens beställning?
Jag fick mina kontakter igår..
Postad 29 August 2017 - 06:41
Orlok
-
Orlok
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag kör en Shield 16GB V2 till en LG OLED EG920V. Ni som har samma kombo och som är medvetna om LG:ns mjukvaruproblem med HDR, har ni hittat nån lösning på att stänga av HDR från shielden?
När man kör HDR-material från Netflix så blir det ju sjukt mörkt och som ni vet så är Oled-ljus reglaget och kontrasten låsta i HDR-läget. Från Xboxen kan jag stänga av HDR men eftersom jag inte använder den som min primära spelare så vore det smidigt att kunna göra det på Shielden med.
Postad 06 September 2017 - 12:15
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Jag måste erkänna att jag är rätt besviken på min nya v2 version av nvidia shield pro. Grym kvalitetskänsla över kontroller och enhet, men klarar ju inte de mest basic. Kodi har hängt sig flera gånger, när dessutom ingen annan mediaspelare(Plex, VLC, SPMC) klarar av 25p material, alltså inte 24, inte 23.96, inte 60 utan 25, så känns produkten rätt värdelös. Har testat att ha adjust to frame-rate och även använda mig av TVHZ och sätta till 25.
Problemet är dessutom att även om jag ändrar på TVHZ så skickar den ju till projektorn som 60hz, vilket gör att jag inte kan använda någon motionflow på projektorn för att rädda situationen. Nu blir det ju bara bajshackigt. 24p material fungerar bra. Men tyvärr ser jag rätt mycket på BBC som väljer att sända mycket via 25p. Samma sak gäller när jag ser på Svtplay hackar rejält, men det kanske är SVTplay som är dåligt. Samtidigt kollar jag via TV-boxen som är 25 eller 50 så ser det helt perfekt ut så projektorn klarar av 25 och 50!
Kommer nog komma ut till salu ganska snart ifall jag inte får till detta bra. Känns jävligt konstigt då t.ex min gamla bärbara dator klarade av det, min asasjättegamla tvix6500 klarar av det. Men inte något som skall vara top of the line.
Om någon har någon input så får ni jättegärna komma med förslag på förbättringar. Gärna så att 50hz sänds ut istället för 60!
Postad 06 September 2017 - 12:30
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag måste erkänna att jag är rätt besviken på min nya v2 version av nvidia shield pro. Grym kvalitetskänsla över kontroller och enhet, men klarar ju inte de mest basic. Kodi har hängt sig flera gånger, när dessutom ingen annan mediaspelare(Plex, VLC, SPMC) klarar av 25p material, alltså inte 24, inte 23.96, inte 60 utan 25, så känns produkten rätt värdelös. Har testat att ha adjust to frame-rate och även använda mig av TVHZ och sätta till 25.
Problemet är dessutom att även om jag ändrar på TVHZ så skickar den ju till projektorn som 60hz, vilket gör att jag inte kan använda någon motionflow på projektorn för att rädda situationen. Nu blir det ju bara bajshackigt. 24p material fungerar bra. Men tyvärr ser jag rätt mycket på BBC som väljer att sända mycket via 25p. Samma sak gäller när jag ser på Svtplay hackar rejält, men det kanske är SVTplay som är dåligt. Samtidigt kollar jag via TV-boxen som är 25 eller 50 så ser det helt perfekt ut så projektorn klarar av 25 och 50!
Kommer nog komma ut till salu ganska snart ifall jag inte får till detta bra. Känns jävligt konstigt då t.ex min gamla bärbara dator klarade av det, min asasjättegamla tvix6500 klarar av det. Men inte något som skall vara top of the line.
Om någon har någon input så får ni jättegärna komma med förslag på förbättringar. Gärna så att 50hz sänds ut istället för 60!
Vad har du för förstärkare och projektor?
Har du testat att koppla Shielden direkt till projektorn?
Postad 06 September 2017 - 20:09
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Japp projektorn Sony hw40 klarar nog inte 25p men alldeles galant 50p varför digitalboxen kör alldeles utmärkt på projektorn,även min bärbara å min tvix6500, men inte Nvidia shielden. Alla har varit kopplade via Marantz sr7011. Så nej jag har inte kopplat Nvidian bara för sig men tänker mig om laptopen å tvix6500 klarar det så borde rimligtvis marknadens bästa mediaspelare klara det.
Postad 07 September 2017 - 11:58
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Japp projektorn Sony hw40 klarar nog inte 25p men alldeles galant 50p varför digitalboxen kör alldeles utmärkt på projektorn,även min bärbara å min tvix6500, men inte Nvidia shielden. Alla har varit kopplade via Marantz sr7011. Så nej jag har inte kopplat Nvidian bara för sig men tänker mig om laptopen å tvix6500 klarar det så borde rimligtvis marknadens bästa mediaspelare klara det.
Prova att koppla direkt funkar det är det beroende på att din förstärkare har hdcp 2.2 men inte din projektor en bugg i Shielden .
Postad 07 September 2017 - 12:47
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Prova att koppla direkt funkar det är det beroende på att din förstärkare har hdcp 2.2 men inte din projektor en bugg i Shielden .
Skall testa! För har för mig att jag har en HDMI ut som inte har hdcp 2.2, så om det är felet borde jag ju bara byta till den HDMI-porten.
Postad 07 September 2017 - 13:06
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Det där borde det ju komma en fix på snart... läst många som får problem med det...
Postad 07 September 2017 - 13:31
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Skall testa! För har för mig att jag har en HDMI ut som inte har hdcp 2.2, så om det är felet borde jag ju bara byta till den HDMI-porten.
Snarare måste du ja en ingång som inte har hdcp 2.2
Första delen i kedjan skall inte vara hdcp 2.2 om inte resten är det.
Redigerat av jimjans, 07 September 2017 - 13:33.
Postad 10 September 2017 - 16:44
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Snarare måste du ja en ingång som inte har hdcp 2.2
Första delen i kedjan skall inte vara hdcp 2.2 om inte resten är det.
Det var jag som var en tröttmössa var första delen jag menade. Tyvärr var min förstärkare Marantz SR7011 alldeles för bra så den hade ju HDCP2.2 även på fronten.
Jag är fett less på Nvidia. Enda anledningen till varför jag köpte Shielden var att få marknadens bästa mediaspelare där allt bara fungerar. Jag kan förstå att man råkar skapa en bugg vid uppgraderingar, men när det gått över fem månader efter att en slutanvändaren själv fixat en lösning på deras HDCP2.2 bugg och de fortfarande inte kommit med en rättning (en rättning som de redan har lösningen på då slutanvändaren Fedux har givit dem det!!) så känns det ju som om de skiter i dem som köpt deras produkter. Skiter de i mig som kund gissa om jag kommer sky deras produkter som pesten i framtiden.
Det sjuka är att jag köpt nvidia för att slippa dator strul, för att jag tyckte nuc med openelec skulle bli så underhållskrävande, så spenderar jag en hel söndag med att roota och flasha en nvidia för att få Fexuds grejjer att funka. Bara för att inse att hans fix inte fungerar på 2017 pro, version 5.2. Iaf inte för mig...
Till alla nvidia fan boys som tycker jag är löjlig, inse att för mig är shielden låst till 60hz oavsett input...resultatet blir rätt värdelöst! En bugg som Nvidia tycker att man skall lev med!!!!
Postad 10 September 2017 - 16:48
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Det var jag som var en tröttmössa var första delen jag menade. Tyvärr var min förstärkare Marantz SR7011 alldeles för bra så den hade ju HDCP2.2 även på fronten.
Jag är fett less på Nvidia. Enda anledningen till varför jag köpte Shielden var att få marknadens bästa mediaspelare där allt bara fungerar. Jag kan förstå att man råkar skapa en bugg vid uppgraderingar, men när det gått över fem månader efter att en slutanvändaren själv fixat en lösning på deras HDCP2.2 bugg och de fortfarande inte kommit med en rättning (en rättning som de redan har lösningen på då slutanvändaren Fedux har givit dem det!!) så känns det ju som om de skiter i dem som köpt deras produkter. Skiter de i mig som kund gissa om jag kommer sky deras produkter som pesten i framtiden.
Det sjuka är att jag köpt nvidia för att slippa dator strul, för att jag tyckte nuc med openelec skulle bli så underhållskrävande, så spenderar jag en hel söndag med att roota och flasha en nvidia för att få Fexuds grejjer att funka. Bara för att inse att hans fix inte fungerar på 2017 pro, version 5.2. Iaf inte för mig...
Till alla nvidia fan boys som tycker jag är löjlig, inse att för mig är shielden låst till 60hz oavsett input...resultatet blir rätt värdelöst! En bugg som Nvidia tycker att man skall lev med!!!!
Om du verkligen vill att det skall funka och behålla shielden går det om du sätter en aktiv HDMI switch med hdcp 1.3 före förstärkaren.
Funkade den som skulle när du körde direkt till projektorn ?
Redigerat av jimjans, 10 September 2017 - 16:49.
Postad 10 September 2017 - 18:43
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Om du verkligen vill att det skall funka och behålla shielden går det om du sätter en aktiv HDMI switch med hdcp 1.3 före förstärkaren.
Funkade den som skulle när du körde direkt till projektorn ?
Tack för hjälpen. Det fungerar när jag kör direkt, men vill ju gärna ha ljud via passthrough bilar ju lite tråkigt med bara stereoljud.
Aktiv Hdmi switch som klarat pass trough på ljudet är ju jättedyra, då köper jag hellre en intel nuc å ger bort shielden. Framför allt blir inte lösningen enkel (mer kablar mer prylar) vilket var hela meningen med shielden.
Redigerat av Wicap, 10 September 2017 - 18:44.
Postad 10 September 2017 - 19:04
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Akta dig för kaby lake nucarna nu bara.
De har ruggiga problem med bild dropouts och intel har på 3 månader inte hittat en lösning.
Sjukt irriterande är det och slutade med att jag lämnade tillbaka min nuc och nu sitter utan 4k 60hz tills jag hittar något eller bygger själv.
Postad 10 September 2017 - 20:52
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Akta dig för kaby lake nucarna nu bara.
De har ruggiga problem med bild dropouts och intel har på 3 månader inte hittat en lösning.
Sjukt irriterande är det och slutade med att jag lämnade tillbaka min nuc och nu sitter utan 4k 60hz tills jag hittar något eller bygger själv.
Tack för tipset!!!
Postad 11 September 2017 - 23:20
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Japp, min kom igår, dock inte fått någon uppdatering sedan jag fyllde i RMA ansökan på deras hemsida.
Redigerat av ers, 11 September 2017 - 23:21.
Postad 12 September 2017 - 09:49
Wicap
-
Wicap
-
Användare
-
-
141 inlägg
Japp, min kom igår, dock inte fått någon uppdatering sedan jag fyllde i RMA ansökan på deras hemsida.
Min kom för två veckor sedan, skumma dock är att den nya har lossnat från fästet, något som jag trodde att den nya skulle omöjliggöra. Dvs anledningen till utbytet.
Postad 12 September 2017 - 20:24
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Undrar om det kommit fler sådan här produkter? Kanske något lägre pris?
Jag vill kunna köra 4k till min Philips tv och samtidigt få ut DD ljud från Netflix med mera.....
Receivern klarar inte 4k passthrough.
Postad 13 September 2017 - 18:42
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Skit också, restrospect är nedlagt.
Vägrar svt och tv4s skitappar.
Några alternativ?
Postad 13 September 2017 - 18:59
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Det funkar väl nu?
förhoppningsvis kommer det fortsätta i någon form fram över 
Postad 13 September 2017 - 19:05
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det funkar väl nu?
förhoppningsvis kommer det fortsätta i någon form fram över 
Det beror på hur man ser på saken, den uppdateras ej och går ej att ladda ned.
Svt är redan broken och uppdateras inte...
Postad 13 September 2017 - 19:25
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3257 inlägg
någon som vet ifall Shield remoten funkar på två olika Shield, bägge V1.....
Har en shield hemma nu med remote, köpte en till begagnad nyss.. vore bra att veta
Redigerat av hundrakg, 13 September 2017 - 19:25.
Postad 18 September 2017 - 23:44
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
2017-09-19 – Update #2 Arnoud Engelfriet has written a blog post with Retrospect in mind. The bottom line is that although playback of streams might not be in line with the user agreement, it is not illegal to distribute a player that can playback those streams. This is great news, as it means that I can put stuff back online.
Postad 22 September 2017 - 07:40
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Underbara nyheter. Prissänkning och man slipper den asfula spelkontrollen som bara samlar damm.
Nu ska jag slå till på en till (har en v1 16GB idag) http://www.ljudochbi...et-pa-shield-tv
Redigerat av e3henri, 22 September 2017 - 07:41.
Postad 22 September 2017 - 12:02
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Nice 
Tänkte på det under inställningar, varför står det rekommenderat RGB 8bits istället för ycbrc 422 12bit eller ycbrc 444 8bit ?
Är det om man använder den mest för spel?
Redigerat av Garrett, 22 September 2017 - 12:03.
Postad 22 September 2017 - 12:38
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Den kostade väl 1995kr när v2 kom också, så de har tagit bort kontrollerna men behållit priset.
Postad 22 September 2017 - 12:40
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Den kostade väl 1995kr när v2 kom också, så de har tagit bort kontrollerna men behållit priset.
är det så? Hade för mig den kostade runt 2300-2400kr..?
Postad 22 September 2017 - 12:48
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
V1 köpte jag nog för 1800 eller nåt sånt.
V2 har väl aldrig legat under 2290. Nu höjer nvidia den till 2449 inkl kontroller.
Så detta är första gången man kan få en v2 för under 2000. Får hoppas elgiganten och komplett lägger sig lite under nvidia. 1890 kanske.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|