Officiell Tråd - Pioneer PDP-436/506
2508 svar till detta ämne
Postad 23 november 2006 - 18:14
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Det låter inte helt fy skam alltså.
Frågan är hur bra/dåligt det blir...
Då borde man alltså kunna mata 1920x1080p via dator också?
<{POST_SNAPBACK}>
Det har jag tyvärr inte svaret på.
Postad 23 november 2006 - 18:40
lorx
-
lorx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hörde för ett tag sen att riktig hdtv 1080p ska vara i 24 då orginal matrialet nästan uteslutande spelas in med en hastighet på 24 frames. Det borde ju i så fall funka utmärkt när de välkommer spelare som hanterar detta på marknaden. Så kan din dator skicka de så tycker jag du ska prova och lägg gärna upp hur de går.
Postad 24 november 2006 - 00:07
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Det låter inte helt fy skam alltså.
Frågan är hur bra/dåligt det blir...
Då borde man alltså kunna mata 1920x1080p via dator också?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en 506xde Kör mitt grafikkort med 1920x1080 ut till datorn. TVn skalar ner fint. Har tyvärr ingen aning om vilken hz datorn egentligen skickar. Gissar att det mesta materialet jag har i datorn är 50 eller 60 hz. Vet inte om grafikkortet klarar att skicka 24hz Dock har jag numera en scaler och med den kan jag ställa in vilken input mediaboxen ska få. När jag provar 24 hz får jag ingen bild vilket jag dock får i 48 hz. Det borde i praktiken fungera lika bra. Så kan du få din dator att skicka 48 hz borde det fungera. Tyvärr tror jag som någon annan att t.ex. PS3 inte kan skicka 24/48/72 utan bara 60 hz Hmm med scalern kan jag ju faktiskt se vilken signal datorn skickar. Hittar vid en snabb sökning dock inget material som är 24 hz så jag kan inte testa. Men resultatet borde bli enligt ovan
Postad 24 november 2006 - 09:02
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Mycket trevligt att läsa.
Då kanske man är lite "framtidssäkrad" ändå. Jag menar att skärmen klarar att ta emot 1080p via HDMI. Vad jag vet är det inte ens alla paneler som har en upplösning på 1920x1080 som klarar att ta emot 1080p, har jag fel?
Det är lite synd att inte VGA ingången inte klarar mer än 1280x768 (tror det stog så i manualen) med tanke på att xbox360 idag klarar av att köra ut 1080p via VGA.
Då är det bara att sitta ner snällt och invänta PS3...
Postad 25 november 2006 - 14:03
Arnold_Braunschweiger
-
Arnold_Braunschweiger
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nu har jag mailat Pioneer. ska bli intressant att se hur/om de svarar... Hejsan Pioneersupporten, Jag har en Pioneer 506XDE som är fem-sex månader gammal. Har mest använd plasman till DVD-film. Nu har jag blivit drabbad av det som alla återförsäljare påpekar inte finns; inbränningar  Det har alltså blivit två vita vertikala "streck" efter TEXTREMSORNA när man ser på film. Dessa syns mycket tydligt när det är mörka scener. Mycket irriterande, hur gör jag nu? Detta måste ju vara ett garantiärende? Det måste ju vara fel på panelen. I instruktionsmanualen så står det att man inte ska visa statisk bild för då kan det bli inbränningar, detta har jag hållit hårt på och inte gjort. Jag har tagit etta foto som visar hur det ser ut -> http://img247.images...dsc02190rq9.jpgJag har alltid kört på Energispararläge 2 och FILM-läget som ska ha låg kontrast och ljusstyrka och "tvättat" plasman ibland med plasma cleaners på DVD. Det spelar ingen roll hur försiktig jag är och kör myrornas krig med dynamisk inställning för att spänningen i cellerna ska släppa lättare, efter varje gång jag sett på film. Dessa vita "inbränningar" eller vad man ska kalla det för kommer alltid tillbaka så fort man sett på film med text på ett tag. Och jag kan inte välja att se utan text heller, pga en hörselskada. Jag har alltid gillat och rekommenderat Pioneer för att de har hållit hög kvalité och jag hoppas att support & garanti har lika hög kvalité som Pioneers produkter  . De ger ju trots allt överlägset bäst bild trots att de är dyrare än andra märken. Jag (företaget) var i startgroparna att köpa in Pioneers 50" 1080p plasma, men nu vet jag inte längre... :-/ Är detta ett ärende för Pioneer? Trots allt, Vänliga hälsningar Arnold Braunschweiger  Tror ni att det skulle gå att häva ett köp av plasman pga detta? Eller är det meningen att det ska vara så här?
Redigerat av Arnold_Braunschweiger, 25 november 2006 - 14:04.
Postad 25 november 2006 - 16:40
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nu har jag mailat Pioneer. ska bli intressant att se hur/om de svarar...
Hejsan Pioneersupporten,
Jag har en Pioneer 506XDE som är fem-sex månader gammal. Har mest använd plasman till DVD-film. Nu har jag blivit drabbad av det som alla återförsäljare påpekar inte finns; inbränningar 
Det har alltså blivit två vita vertikala "streck" efter TEXTREMSORNA när man ser på film. Dessa syns mycket tydligt när det är mörka scener. Mycket irriterande, hur gör jag nu? Detta måste ju vara ett garantiärende? Det måste ju vara fel på panelen. I instruktionsmanualen så står det att man inte ska visa statisk bild för då kan det bli inbränningar, detta har jag hållit hårt på och inte gjort. Jag har tagit etta foto som visar hur det ser ut -> http://img247.images...dsc02190rq9.jpg
Jag har alltid kört på Energispararläge 2 och FILM-läget som ska ha låg kontrast och ljusstyrka och "tvättat" plasman ibland med plasma cleaners på DVD. Det spelar ingen roll hur försiktig jag är och kör myrornas krig med dynamisk inställning för att spänningen i cellerna ska släppa lättare, efter varje gång jag sett på film. Dessa vita "inbränningar" eller vad man ska kalla det för kommer alltid tillbaka så fort man sett på film med text på ett tag. Och jag kan inte välja att se utan text heller, pga en hörselskada. Jag har alltid gillat och rekommenderat Pioneer för att de har hållit hög kvalité och jag hoppas att support & garanti har lika hög kvalité som Pioneers produkter . De ger ju trots allt överlägset bäst bild trots att de är dyrare än andra märken. Jag (företaget) var i startgroparna att köpa in Pioneers 50" 1080p plasma, men nu vet jag inte längre... :-/
Är detta ett ärende för Pioneer?
Trots allt, Vänliga hälsningar
Arnold Braunschweiger 
Tror ni att det skulle gå att häva ett köp av plasman pga detta? Eller är det meningen att det ska vara så här?
<{POST_SNAPBACK}>
jag har samma problem men jag ser bara texten lite svagt på vit bakgrund och det stör mig inte så jättemkt men det vore ju bättre att vara utan ! Vill gärna veta hur det går å du är inte ensam med det problemet
Postad 25 november 2006 - 17:23
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Det har alltså blivit två vita vertikala "streck" efter TEXTREMSORNA när man ser på film. Dessa syns mycket tydligt när det är mörka scener. Mycket irriterande, hur gör jag nu? Detta måste ju vara ett garantiärende? Det måste ju vara fel på panelen. I instruktionsmanualen så står det att man inte ska visa statisk bild för då kan det bli inbränningar, detta har jag hållit hårt på och inte gjort. Jag har tagit etta foto som visar hur det ser ut -> http://img247.images...dsc02190rq9.jpg
<{POST_SNAPBACK}>
Eftersom DVD film i princip aldrig är äkta 16:9 utan oftast i filmens original aspect borde det ju vara möjligt att bara flytta filmen någon centimeter upp eller ner med någon vecka/månads mellanrum för att slippa liknande besvär. Det borde att under Home meny -> Alternativ -> Position -> Justering av H/V position gå att göra detta. Har iofs aldrig provat själv eftersom jag inte haft några problem men det borde fungera.
Postad 25 november 2006 - 17:54
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Hejsan Pioneersupporten,
...........................................................etc.................. ...........
Tror ni att det skulle gå att häva ett köp av plasman pga detta? Eller är det meningen att det ska vara så här?
<{POST_SNAPBACK}>
Anmäl det till reklamationsnämden om du ej får hjälp Finns redan "domar"mot inbrännings fenomen i kundens fördel Kräv en ny om ej anmäl....
Postad 26 november 2006 - 19:46
Grepen
-
Grepen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hejsan Pioneersupporten,
Det har alltså blivit två vita vertikala "streck" efter TEXTREMSORNA när man ser på film. Dessa syns mycket tydligt när det är mörka scener. Mycket irriterande, hur gör jag nu? Detta måste ju vara ett garantiärende? Det måste ju vara fel på panelen. I instruktionsmanualen så står det att man inte ska visa statisk bild för då kan det bli inbränningar, detta har jag hållit hårt på och inte gjort. Jag har tagit etta foto som visar hur det ser ut ->
Jag har samma symptom, men orkar inte bry mig så mycket längre. För mig stod det klart ganska tidigt att min 506 hade lätt för att få inbränningar. Ser trots detta på DVD med full kontrast - bilden blir ju så tråkig annars - och jag tar hellre detta problem än att snålköra plasman år ut och år in med kass bild. Pioneer är nog väldigt medvetna om detta, ska blir intressant att se vad du får för svar.
Postad 26 november 2006 - 22:01
Unregisteredc021d911
-
Unregisteredc021d911
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Ser trots detta på DVD med full kontrast - bilden blir ju så tråkig annars - och jag tar hellre detta problem än att snålköra plasman år ut och år in med kass bild. <{POST_SNAPBACK}>
Om du med detta menar att du har kontrasten på max så är det garanterat överstyrd kontrast
Postad 28 november 2006 - 17:33
Grepen
-
Grepen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ser trots detta på DVD med full kontrast - bilden blir ju så tråkig annars - och jag tar hellre detta problem än att snålköra plasman år ut och år in med kass bild. <{POST_SNAPBACK}>
Om du med detta menar att du har kontrasten på max så är det garanterat överstyrd kontrast 
<{POST_SNAPBACK}>
Ok då  Har den på 40 dvs standardinställningen. Det jag menar är att om man hela tiden har plasman snålinställd är det nog bättre att köpa en sunk-lcd som då får bättre bild och inte har några problem med innbränningar.....typ.
Postad 28 november 2006 - 20:59
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
40 är för högt.
Kalibrerade Pioneer skärmar tenderar att ligga runt 30 i kontrast (givetvis är det mycket annat som ska ställas in också). Bilden blir verkligen inte kass med lägre kontrast än vad tvn skeppas med. Den inställningen är för att de ska se bättre ut i ljusrörsmiljöerna i butikerna.
Nu kan ju inte Pioneer använda det som argument mot dig (och det tror jag inte de skulle göra iheller) men du får inte bästa möjliga bild med 40.
Redigerat av Unregistered81406615, 28 november 2006 - 20:59.
Postad 30 november 2006 - 13:43
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Har också en "trevlig" Canal+ Sport logga i vänstra hörnet efter att ha kollat på deras premier league sändningar
Har kört på 15 i kontrast sedan jag köpte plasman (436XDE) i Januari i år och det hjälpte inte speciellt mycket, har kört lite plasma cleaner några timmar också men den sitter fortfarande kvar.
Loggan har uppstått av att kollat på sändningarna två timmar åt gången typ två-tre gånger i veckan.
Postad 02 december 2006 - 11:06
Grepen
-
Grepen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
40 är för högt.
Kalibrerade Pioneer skärmar tenderar att ligga runt 30 i kontrast (givetvis är det mycket annat som ska ställas in också). Bilden blir verkligen inte kass med lägre kontrast än vad tvn skeppas med. Den inställningen är för att de ska se bättre ut i ljusrörsmiljöerna i butikerna.
Nu kan ju inte Pioneer använda det som argument mot dig (och det tror jag inte de skulle göra iheller) men du får inte bästa möjliga bild med 40.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, vad är lämpliga parametrar att ha, enligt dig? Anledningen till att jag kör 40 i kontrast är att jag tycker att alla detaljer i mörka områden försvinner annars - men det kanske kan kompenseras med andra parametrar?
Postad 10 december 2006 - 15:29
Unregistered7150649a
-
Unregistered7150649a
-
Användare
-
-
221 inlägg
HAR kört min 434-hde pioneer från start sedan 3 år tillbaka me inställningen dynamisk och ej haft problem me inbrännda loggor/text..... konstigt att så många drabbas o vissa inte alls trots värsta tänkbara inställning på skärm.
Postad 16 december 2006 - 22:32
slikt
-
slikt
-
Rookie
-
2 inlägg
Har ngn utfört färgkalibrering på plasman? Har själv en PDP-436RXE som jag
hållit på att färgjustera. Testade först med en kaliberings-dvd... resultatet blev helt okej, men
inte perfekt. Som tur hade jag lånat skivan och tänkte därför pröva ngt nytt.
Jag hade en printfirma att printa ut de exakta färgerna för RYGCBM, enligt plasmans färgjustering, varefter jag brände en skiva med dessa färger att bläddra mellan.
Att jämföra färgskalan på pappret och skivan medan jag gjorde inställningarna på tvn visade vara en utmärkt ide. Jämförelsen mellan fabriksinställningarna och min konfiguration är väldigt stor. Färgerna stämmer mycket mer överens nu och man ser ett mycket större djup i bilden...
Vet inte om detta är det bästa alternativet men det fungerade för mig. Tog dessvärre ca 2 timmar innan jag var nöjd.
Värt att testa iaf.
Postad 17 december 2006 - 00:19
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har ngn utfört färgkalibrering på plasman? Har själv en PDP-436RXE som jag hållit på att färgjustera. Testade först med en kaliberings-dvd... resultatet blev helt okej, men inte perfekt. Som tur hade jag lånat skivan och tänkte därför pröva ngt nytt.
Jag hade en printfirma att printa ut de exakta färgerna för RYGCBM, enligt plasmans färgjustering, varefter jag brände en skiva med dessa färger att bläddra mellan.
Att jämföra färgskalan på pappret och skivan medan jag gjorde inställningarna på tvn visade vara en utmärkt ide. Jämförelsen mellan fabriksinställningarna och min konfiguration är väldigt stor. Färgerna stämmer mycket mer överens nu och man ser ett mycket större djup i bilden...
Vet inte om detta är det bästa alternativet men det fungerade för mig. Tog dessvärre ca 2 timmar innan jag var nöjd.
Värt att testa iaf.
<{POST_SNAPBACK}>
kan du skriva in exakt hur du ställt in den ?? vore jättebra  /mvh Aeqvist
Postad 17 december 2006 - 02:54
slikt
-
slikt
-
Rookie
-
2 inlägg
Värdena är följande:
R +7
Y -14
G -9
C +21
B +24
M +11
Kan ju inte lova att dessa värden stämmer överens på andra tvn av samma modell.
Beror ju på antalet timmar tvn gått, samt kontrast, färg och färgton. Har själv
använt min tv i ca 800 timmar med relativt låga inkörningsinställningar.
Färginställningarna är gjorda för 'FILM' för vilket jag använder en pioneer dv-696av
med hdmi-anslutning.
Postad 12 januari 2007 - 21:14
Unregisteredd2cc36fc
-
Unregisteredd2cc36fc
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag är lite fundersam över att när jag ställer in min DVD-spelare (Pioneer DV-989avi) på att mata ut 1080i så står det att min PDP-436:a tar emot 1125i....lite skumt eller? Provade att ställa in DVD-spelaren på 720p och då står det 750p på TV:n......någon som begriper detta?
Postad 13 januari 2007 - 15:08
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Jag är lite fundersam över att när jag ställer in min DVD-spelare (Pioneer DV-989avi) på att mata ut 1080i så står det att min PDP-436:a tar emot 1125i....lite skumt eller? Provade att ställa in DVD-spelaren på 720p och då står det 750p på TV:n......någon som begriper detta?
<{POST_SNAPBACK}>
1125i osv är samma sak som 1080i så det är inget att bry sig om.
Postad 13 mars 2007 - 11:12
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Var det ingen som hade svar på min fråga? 
<{POST_SNAPBACK}>
Jo den kan ta emot 1080p/24 men PS3:an kör med 1080p/60. Det står inget om det i manualen men skärmen borde klara att ta emot även den signalen.
<{POST_SNAPBACK}>
Någon har har testat 506XDE + Playstation 3? Funkar 1080P? Hur är bildkvalitet?
Postad 14 mars 2007 - 13:35
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jo den kan ta emot 1080p/24 men PS3:an kör med 1080p/60. Det står inget om det i manualen men skärmen borde klara att ta emot även den signalen.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet?
Postad 14 mars 2007 - 13:39
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Ja..bra fråga, någon kommer defenitivt att testa den 23:e.... Ett tips: såg s-38 sido högtalarna på Inwarehouse för 190 SEK igår  Riktpris är ju typ 1600 ! Om nån beställer let us know.....Jag har ju då 436:an dessvärre edit: priset är fortfarande upp helt sjukt.. http://www.inwarehou...aspx?prd=950555
Redigerat av Unregistered76636631, 14 mars 2007 - 13:45.
Postad 14 mars 2007 - 14:20
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ja..bra fråga, någon kommer defenitivt att testa den 23:e....
Ett tips: såg s-38 sido högtalarna på Inwarehouse för 190 SEK igår Riktpris är ju typ 1600 ! Om nån beställer let us know.....Jag har ju då 436:an dessvärre
edit: priset är fortfarande upp helt sjukt..
http://www.inwarehou...aspx?prd=950555
<{POST_SNAPBACK}>
What???!!!  Måste vara fel pris  Undrar om jag ska köpa ett par till så ja kan använda dem som surround
Postad 14 mars 2007 - 14:43
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Haha, jag hade lätt gjort det
Funtade t.om. på att köpa ett par till min 436, men det hade sett knasigt ut med högre högtalare..
Så nu är ett riktigt par (s-37) beställda från reference, de hade extrapris 990....bra det i alla fall!
Postad 14 mars 2007 - 14:49
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Haha, jag hade lätt gjort det
Funtade t.om. på att köpa ett par till min 436, men det hade sett knasigt ut med högre högtalare..
Så nu är ett riktigt par (s-37) beställda från reference, de hade extrapris 990....bra det i alla fall!
<{POST_SNAPBACK}>
Ringde inwarehouse och japp priset stämmer. högtalarna säljs för 190kr Kom på att man kan bara koppla in 2 högtalare bakom tvn, så det blev inget...
Postad 17 mars 2007 - 14:13
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
"Erfarna Pioneer-grabbar"
Är bilden märkbart/synbart bättre på 427XD jämfört med 436XDE? Då tänker jag främst på svärta,
kontrast och eftersläpningar på SD-tv.
Eller ska man vänta på G8?
Postad 20 mars 2007 - 10:50
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har beställt högtalarna för 190:- nu får dom imorgon tror jag
/aeqvist
Postad 22 mars 2007 - 02:07
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
/aeqvist
<{POST_SNAPBACK}>
fick dom idag 259:- inkl frakt fy fan va värt  det blev klockrent ! /mvh aeqvist
Postad 28 mars 2007 - 15:27
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
/aeqvist
<{POST_SNAPBACK}>
fick dom idag 259:- inkl frakt fy fan va värt det blev klockrent !
/mvh aeqvist
<{POST_SNAPBACK}>
Nice!  Synd att man inte kan koppla in mer än ett par
Postad 28 mars 2007 - 15:44
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Fortfarande ingen som kan svara min fråga? Har alla sålt sina 406/506 eller ingen som har köpt PS3?
Postad 28 mars 2007 - 16:17
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Fortfarande ingen som kan svara min fråga? Har alla sålt sina 406/506 eller ingen som har köpt PS3? 
<{POST_SNAPBACK}>
Kan säga att 1080/60p funkade INTE, tydligen så är det 1080/24p som krävs. Nu var det iofsig bara PS3 menyerna som jag inte fick bild på, har inte startat någon BD film till plasman ännu.
Postad 28 mars 2007 - 16:39
Unregistered441b6096
-
Unregistered441b6096
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Kan säga att 1080/60p funkade INTE, tydligen så är det 1080/24p som krävs.
Nu var det iofsig bara PS3 menyerna som jag inte fick bild på, har inte startat någon BD film till plasman ännu.
<{POST_SNAPBACK}>
Så man kan bara spela med 720 upplösning ? är det bättre att vänta på kommande modell då?
Postad 28 mars 2007 - 20:18
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Kan säga att 1080/60p funkade INTE, tydligen så är det 1080/24p som krävs.
Nu var det iofsig bara PS3 menyerna som jag inte fick bild på, har inte startat någon BD film till plasman ännu.
<{POST_SNAPBACK}>
Så man kan bara spela med 720 upplösning ? är det bättre att vänta på kommande modell då?
<{POST_SNAPBACK}>
märker man verkligen nån skillnad mellan 720 å 1080 när man för det första sitter några meter ifrån och sen att 50" är rätt litet ändå och för det tredje så klarar inte panelen av 1080 pixelmappat
Postad 29 mars 2007 - 08:59
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Någon som har köpt sig en BluRay spelare och kopplat den med HDMI till våra plasmor?
Hur blir bilden? Stor skillnad mellan en vanlig scart/komponent bild?
Uppskalningen i tv'n är ju ganska bra från start, men hur mycket bättre blir det egentligen med 720p
Postad 30 mars 2007 - 15:25
L&W
-
L&W
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hejsan Pioneersupporten,
Jag har en Pioneer 506XDE som är fem-sex månader gammal. Har mest använd plasman till DVD-film. Nu har jag blivit drabbad av det som alla återförsäljare påpekar inte finns; inbränningar 
Jag har alltid kört på Energispararläge 2 och FILM-läget som ska ha låg kontrast och ljusstyrka och "tvättat" plasman ibland med plasma cleaners på DVD. Det spelar ingen roll hur försiktig jag är och kör myrornas krig med dynamisk inställning för att spänningen i cellerna ska släppa lättare, efter varje gång jag sett på film. Dessa vita "inbränningar" eller vad man ska kalla det för kommer alltid tillbaka så fort man sett på film med text på ett tag. Och jag kan inte välja att se utan text heller, pga en hörselskada. Jag har alltid gillat och rekommenderat Pioneer för att de har hållit hög kvalité och jag hoppas att support & garanti har lika hög kvalité som Pioneers produkter . De ger ju trots allt överlägset bäst bild trots att de är dyrare än andra märken. Jag (företaget) var i startgroparna att köpa in Pioneers 50" 1080p plasma, men nu vet jag inte längre... :-/
Är detta ett ärende för Pioneer?
Trots allt, Vänliga hälsningar
Arnold Braunschweiger 
<{POST_SNAPBACK}>
Hur går det med inbränning? Vad sa supporten? Jag har nämligen samma problem. Rätt störrande ibland. Vill gärna veta hur det gick för dig.
Postad 10 april 2007 - 08:55
Runersten
-
Runersten
-
Amatör
-
-
59 inlägg
[quote name='L&W' date='Mar 28 2007, 15:27 '] [quote name='aeqvist' date='Mar 22 2007, 03:07 '][quote name='aeqvist' date='Mar 20 2007, 11:50 ']Har beställt högtalarna för 190:- nu får dom imorgon tror jag  /aeqvist <{POST_SNAPBACK}> [/quote] fick dom idag 259:- inkl frakt fy fan va värt  det blev klockrent ! /mvh aeqvist <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Gahhh !!! Kanske för sent ute =( men har även jag en 506:a =) Sjukt nöjd förutom samma lilla problem som dom flesta har med inbränningen Det jag tänkte på va högtalarna... När jag trycker på länken: http://www.inwarehou...aspx?prd=950555 Får jag bara fram artikeln men inget pris och kan inte lägga den i "kundvagnen" :'( Vill juh åxå ha Ngn som har samma bekymmer? Mvh /// Stefan GAHHHHHHHHH !!!! Mailade dom och hörde .. Dom har tagit bort produkten från deras sortiment.. Därav inga billiga högtalare till mig
Redigerat av Runersten, 10 april 2007 - 09:29.
Postad 10 april 2007 - 11:55
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
[quote name='Runersten' date='Apr 10 2007, 09:55 '] [quote name='L&W' date='Mar 28 2007, 15:27 '] [quote name='aeqvist' date='Mar 22 2007, 03:07 '][quote name='aeqvist' date='Mar 20 2007, 11:50 ']Har beställt högtalarna för 190:- nu får dom imorgon tror jag  /aeqvist <{POST_SNAPBACK}> [/quote] fick dom idag 259:- inkl frakt fy fan va värt  det blev klockrent ! /mvh aeqvist <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Gahhh !!! Kanske för sent ute =( men har även jag en 506:a =) Sjukt nöjd förutom samma lilla problem som dom flesta har med inbränningen Det jag tänkte på va högtalarna... När jag trycker på länken: http://www.inwarehou...aspx?prd=950555 Får jag bara fram artikeln men inget pris och kan inte lägga den i "kundvagnen" :'( Vill juh åxå ha Ngn som har samma bekymmer? Mvh /// Stefan GAHHHHHHHHH !!!! Mailade dom och hörde .. Dom har tagit bort produkten från deras sortiment.. Därav inga billiga högtalare till mig  <{POST_SNAPBACK}> [/quote] synd  jag trodde det va ett skämt bara eller att det va några högtalare som va kopior :S men jag fick dom i orginalkartong osv  ibland har man tur !
Postad 04 maj 2007 - 12:17
Rasmuzz
-
Rasmuzz
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hejsan!
Funderar på att köpa en begagnad Pioneer PDP-436XDE som gått 1016 timmar. Ett halvår kvar på garantin. Fin tv i övrigt! Vad skulle ni värdera den till?
Tacksam för så många svar som möjligt!
MVH
Rasmus Westin
Postad 04 maj 2007 - 12:19
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hejsan!
Funderar på att köpa en begagnad Pioneer PDP-436XDE som gått 1016 timmar. Ett halvår kvar på garantin. Fin tv i övrigt! Vad skulle ni värdera den till?
Tacksam för så många svar som möjligt!
MVH
Rasmus Westin
<{POST_SNAPBACK}>
nån stanns mellan 12-15000:- skulle jag tro om man kollar priserna på dom nyaste modellerna ligger under 20000:-
Postad 04 maj 2007 - 12:23
Rasmuzz
-
Rasmuzz
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Åkej! det låter rimligt! =) tack för snabbt svar!
Postad 05 maj 2007 - 15:33
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Är det någon som vet vad PDP-436XDE har för ID-kod för fjärrkontrollprogrammering?
Postad 14 juni 2007 - 13:58
Rasmuzz
-
Rasmuzz
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Har en PDP436XDE.
Har tidigare kopplat allt ljud till min förstärkare. Men nu ville jag koppla in xboxljudet till själva plasman och använda dess högtalare. Men det finns ingen "audioin" via varken rca lr optisk/spdif. Hur gör jag? Kan man använda scarten? då hamnar man välpå fel AV-läge lr?
Tack på förhand
Postad 14 juni 2007 - 14:25
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har en PDP436XDE.
Har tidigare kopplat allt ljud till min förstärkare. Men nu ville jag koppla in xboxljudet till själva plasman och använda dess högtalare. Men det finns ingen "audioin" via varken rca lr optisk/spdif. Hur gör jag? Kan man använda scarten? då hamnar man välpå fel AV-läge lr?
Tack på förhand
<{POST_SNAPBACK}>
hur kör du xboxen ? kör du den via komponent eller scart ? kör du via scart så bör du få ljudet via högtalarna. annars om du kör komponent koppla in ljudet på scart 3 tror det är samma nummer där bak på scart3 å komponent #3 så tror jag du får ljud
Postad 14 juni 2007 - 17:03
Rasmuzz
-
Rasmuzz
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack för svaret! Ska prova de ikväll!
Postad 16 juli 2007 - 15:57
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Tjena.
En liten snabbis, Klarar en 506xde att ta emot 768p genom HDMI.
Kanske en lite pucko fråga men men....
Mvh.
Mats
Postad 16 juli 2007 - 23:51
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Tjena.
En liten snabbis, Klarar en 506xde att ta emot 768p genom HDMI. Kanske en lite pucko fråga men men....
Mvh. Mats
<{POST_SNAPBACK}>
ett enkelt svar JA !
Postad 18 juli 2007 - 12:11
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Jag har en 506:a och tänker nu köpa mig en HTPC och koppla till min 50" plasma.
Är det någon som har en HTPC kopplad till denna skärm? Passar allt eller är det något man skall tänka på när man skall välja komponenter till den? HDMI eller funkar det lika bra med DVI.
Alla tips mottages mycket tacksamt så man inte gör något fel vid valet.
Postad 29 juli 2007 - 20:34
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Hej.
Här kommer kanske en inte alltför "smart" fråga men kan en 506:a skala upp en signal från tex. kabel TV boxen. Läser att flera TV apparater klarar detta men kan banne mig inte se den funktionen på min 506:a
Mvh.
Mats
Postad 29 juli 2007 - 21:36
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Jag har en 506:a och tänker nu köpa mig en HTPC och koppla till min 50" plasma.
Är det någon som har en HTPC kopplad till denna skärm? Passar allt eller är det något man skall tänka på när man skall välja komponenter till den? HDMI eller funkar det lika bra med DVI.
Alla tips mottages mycket tacksamt så man inte gör något fel vid valet.
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som alltså har HTPC och Pioneer plasma, synd.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|