Officiell Tråd - LG 42PX5R
1696 svar till detta ämne
Postad 28 september 2005 - 20:38
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Snart är det dax!
Ska iväg och kolla på en PX5 på fredag eller lördag. Är den så bra som vissa här säger så slår jag till och tar med mig en hem. Har fått löfte om bra pris, lägre än prisjakt... 
<{POST_SNAPBACK}>
Se bara till att de kopplar in den med rätt grejor. Skit in skit ut du vet. J
Postad 28 september 2005 - 21:19
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Snart är det dax!
Ska iväg och kolla på en PX5 på fredag eller lördag. Är den så bra som vissa här säger så slår jag till och tar med mig en hem. Har fått löfte om bra pris, lägre än prisjakt... 
<{POST_SNAPBACK}>
Får man fråga var?
Postad 28 september 2005 - 21:21
Unregistered93573766
-
Unregistered93573766
-
Användare
-
-
179 inlägg
shit, nu är man sugen...!
upp med fler bilder ni som köpt den redan. länka gärna upp en pdf manual om nån hittar den
Postad 28 september 2005 - 23:04
dogman
-
dogman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
 skulle fått min PX4R idag, men den va försenad tills på fredag!!! Sur blir man!!!
Postad 29 september 2005 - 02:26
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Halloj, har en liten undran. Kan möjligtvis stå nåt om detta tidigare i tråden, men har lite ont om tid här på jobbet för att läsa igenom allt
Passar Samsung DVD-945 bra till denna TV? Tänkte på detta om att t.ex. Denons DVD inte passar så bra till Samsungs plasma, nåt med färgskalorna eller nåt sånt.......
Postad 29 september 2005 - 06:10
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Halloj, har en liten undran. Kan möjligtvis stå nåt om detta tidigare i tråden, men har lite ont om tid här på jobbet för att läsa igenom allt
Passar Samsung DVD-945 bra till denna TV? Tänkte på detta om att t.ex. Denons DVD inte passar så bra till Samsungs plasma, nåt med färgskalorna eller nåt sånt.......
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan bara säga att Samsung HD850 och PX5R är en utmärkt kombination. Gamla filmer blir som nya, textremsor är prickstilla etc. Eftersom de har samma kretsar (tror jag) och HDMI så borde 945 vara minst lika bra. /J
Postad 29 september 2005 - 11:39
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
DanneH: Ska vi "svika" samsung?
//Lorryquai
Postad 29 september 2005 - 11:51
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
???? Visste jag ingeting om, var har du hört det??
Postad 29 september 2005 - 14:54
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, nånstans i tråden om Samsungs skitplasma........... Nåt om att Denon-DVD:ns färgskala börjar på typ 15 eller nåt, men Sammyns svartaste svarta börjar redan på noll. Nåt åt det hållet
Postad 29 september 2005 - 14:56
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
DanneH: Ska vi "svika" samsung?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ja kanske det kanske, känns som ett vettigt alternativ må jag säga
Postad 29 september 2005 - 15:14
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Haha, jag är på...
Skämt o sido(nä skämt e de nog inte), men iaf så e ammyn inget att ha.
//Lorryquai
Postad 29 september 2005 - 15:20
1UP
-
1UP
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Danhill: Kommer mer info efter helgen...
Postad 29 september 2005 - 15:37
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Haha, jag är på...
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ja min är ju nu inne på sin andra service för samma fel. Får jag tillbaka den med samma fel igen så blir det att häva köpet. Men kommer den tillbaka lagad eller utbytt och fungerande, så har jag ju ingen rätt att häva köpet. Så i såna fall blir det ingen LG
Postad 29 september 2005 - 15:37
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, nånstans i tråden om Samsungs skitplasma........... Nåt om att Denon-DVD:ns färgskala börjar på typ 15 eller nåt, men Sammyns svartaste svarta börjar redan på noll. Nåt åt det hållet
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag vet så har Denon 1920 både video/data svärta, jag kan säga att bilden med Philips 9000S via HDMI blev mycket bra förutom det vanliga dvs leransikten m.m.
Postad 29 september 2005 - 15:46
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Haha, jag är på...
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Ja min är ju nu inne på sin andra service för samma fel. Får jag tillbaka den med samma fel igen så blir det att häva köpet. Men kommer den tillbaka lagad eller utbytt och fungerande, så har jag ju ingen rätt att häva köpet. Så i såna fall blir det ingen LG 
<{POST_SNAPBACK}>
Hoppas den är trasig då, har du otur så byter dom ut den mot en ny. Men vem vet, du kanske har tur i oturen och den ev. nya tvn är också trasig. //Lorryquai
Postad 29 september 2005 - 19:11
Unregistereddebe7dcf
-
Unregistereddebe7dcf
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Nu har jag fått hem min fina LG!
Håller på att titta för fullt!
ljud signal till Hifi stärkaren så måste man stänga av de inbyggda högtalarna!
Nu skall jag sätta på någon bra film!
Blir nog premiär med Day after tomorrow!
Postad 30 september 2005 - 00:51
FooFighter
-
FooFighter
-
Rookie
-
5 inlägg
Hallå alla glada!
Kollade in LG:n idag på Bengtssons Ljud & Bild på St.Eriksplan i Stockholm.
Hade plussat för denna TV i mängder för en av mina teknikgalna polare. Följande antiklimax uppstod.
1. Analoga bilden jag och min gode kamrat möttes av var katastrof! Det köper jag iofs, man köper inte en plasma för det analoga utbudet.
2. Bad den lite lätt opigga butikssäljaren att slänga på en DVD för att triumferande kunna visa att den här burken bar på oanade krafter... Icke! Kornigt och svårt blaskiga färger.
Dvdspelaren var nån pissigt slimmad Pioneerspelare, men ändå! Ville be om HDMI, men våran säljare hade fullt upp att utföra årets störst hörlurstest med två pensionärer
Har jag missförstått hela grejen här? Eller ska det helt enkelt inte vara bättre? Tycker fortfarande att dom gånger jag sett PY10 har det varit mycket bättre.
Är nog den enda som "neggat" denna härliga uppfinning på detta forum, men kraften av ren besvikelse är stor.  Om någon snälla kan förklara hur detta kan ha gått till skulle det kännas som en befrielse.
Ha det kalas!
Putte
Postad 30 september 2005 - 08:40
Unregistered93573766
-
Unregistered93573766
-
Användare
-
-
179 inlägg
nämen så får du ju inte säga ju, nu blir jag osäker.
Postad 30 september 2005 - 08:42
LuckyMan
-
LuckyMan
-
Rookie
-
7 inlägg
FooFighter, jag såg den på Reference audio på götgatan och där var det grym bild, den var uppställd bredvid Pioneer PDP436XDE och det var inte stor skillnad. Egentligen skulle jag själv hellre köpa Pioneern eftersom den är så grymt snygg, men den kostar ändå 5K mer... Vad jag såg så var bilden på LGn iaf grym! (Hoppas den är det när den står i mitt vardagsrum om en vecka också  )
Postad 30 september 2005 - 15:38
dogman
-
dogman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Postad 30 september 2005 - 18:00
Jimmy99
-
Jimmy99
-
Rookie
-
4 inlägg
Hallå alla glada!
Kollade in LG:n idag på Bengtssons Ljud & Bild på St.Eriksplan i Stockholm. Hade plussat för denna TV i mängder för en av mina teknikgalna polare. Följande antiklimax uppstod. 1. Analoga bilden jag och min gode kamrat möttes av var katastrof! Det köper jag iofs, man köper inte en plasma för det analoga utbudet. 2. Bad den lite lätt opigga butikssäljaren att slänga på en DVD för att triumferande kunna visa att den här burken bar på oanade krafter... Icke! Kornigt och svårt blaskiga färger. Dvdspelaren var nån pissigt slimmad Pioneerspelare, men ändå! Ville be om HDMI, men våran säljare hade fullt upp att utföra årets störst hörlurstest med två pensionärer Har jag missförstått hela grejen här? Eller ska det helt enkelt inte vara bättre? Tycker fortfarande att dom gånger jag sett PY10 har det varit mycket bättre. Är nog den enda som "neggat" denna härliga uppfinning på detta forum, men kraften av ren besvikelse är stor. Om någon snälla kan förklara hur detta kan ha gått till skulle det kännas som en befrielse.
Ha det kalas! Putte
<{POST_SNAPBACK}>
Tycker du inte om den så finns det många andra att välja på.Men jag förstår inte hur sega försäljare påverkar bildkvaliteten.
Postad 30 september 2005 - 19:06
Unregistered14e418df
-
Unregistered14e418df
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nu ser jag den första tyska sajten http://www.hai-end.com/som säljer PX5R. EUR 2398 + frakt EUR 149 tror jag blir väl sisådär 23900SEK Vet ni någon annan ? Ska man köpa..  eller vänta ?
Postad 30 september 2005 - 22:25
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag tänker vänta....tills jag får min samsung hävd, lär ta ett tag. Förhoppningsvis så har priset sjunkit lite på LG:n under tiden. Titta bara på samsung s5hx. Den låg på 23999 när den släpptes. 3 mån senare ligger den på 20-21.
//Lorryquai
Postad 01 oktober 2005 - 09:47
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Hallå alla glada!
Kollade in LG:n idag på Bengtssons Ljud & Bild på St.Eriksplan i Stockholm. Hade plussat för denna TV i mängder för en av mina teknikgalna polare. Följande antiklimax uppstod. 1. Analoga bilden jag och min gode kamrat möttes av var katastrof! Det köper jag iofs, man köper inte en plasma för det analoga utbudet. 2. Bad den lite lätt opigga butikssäljaren att slänga på en DVD för att triumferande kunna visa att den här burken bar på oanade krafter... Icke! Kornigt och svårt blaskiga färger. Dvdspelaren var nån pissigt slimmad Pioneerspelare, men ändå! Ville be om HDMI, men våran säljare hade fullt upp att utföra årets störst hörlurstest med två pensionärer Har jag missförstått hela grejen här? Eller ska det helt enkelt inte vara bättre? Tycker fortfarande att dom gånger jag sett PY10 har det varit mycket bättre. Är nog den enda som "neggat" denna härliga uppfinning på detta forum, men kraften av ren besvikelse är stor. Om någon snälla kan förklara hur detta kan ha gått till skulle det kännas som en befrielse.
Ha det kalas! Putte
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, jag kan bara säga att det måste vara fel på deras grejor. Jag har fin bild även analogt, även om den inte lika fin som den klockrent perfekta HDMI/DVD-bilden! Kornighet har jag inte ens på analog bild! Jag har lärt mig att det inte går att titta på plasmor i TV-butiker. De har en massa kablar kort och tvärs, kör S-vhs eller annat skit och signaler induceras i kablar etc. Man måste se på bilden hos någon som vet vad han pysslar med. HNN på detta forum och jag har PX5R och vi båda är supernöjda. Mvh Johan
Redigerat av joreimer, 01 oktober 2005 - 09:48.
Postad 01 oktober 2005 - 15:26
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Nu har jag äntligen sett denna live!! Den var mycket finare än jag trodde, jag testade den även lite grann och körde dvd via scart och även analog tv och bilden var kanon, riktigt bra på dvd;n, min gamla Samsung stod bredvid denna och kördes på samma signal och jösses vilken skillnad det var, fattar inte att man inte såg det innan. Nu hoppas jag bara att jag kan hitta denna för 25.000!!!
Synd att bilderna inte kan göra denna rättvisa, den är så jäkla snygg!!
En grej var det som jag inte är 100% nöjd med, det är att denna är bredare än Samsungen, höjdmässigt så skiljer det lite, men men, man kan ju inte få allt!!!
Bildytan är nog densamma hoppas jag 42 tum!!
Redigerat av Danhill, 01 oktober 2005 - 15:33.
Postad 01 oktober 2005 - 15:54
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Vad var ditt första intryck, bildmässigt som gör att du anser den som bättre än sammyn?
//En nyfiken Lorryquai
Postad 01 oktober 2005 - 16:11
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Vad var ditt första intryck, bildmässigt som gör att du anser den som bättre än sammyn?
//En nyfiken Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
"WOW, kan det se ut så på en plasma" Det var det jag tänkte på först, man såg skillnad direkt, till och med frugan såg det direkt, färgerna var precis som de skulle, det var en film som visades där en scen med en mörk grotta var och i och med att Sammy var sida vid sida såg man skillnaden direkt, Sammyn kletade ut gråttrött på grottväggen medans lg; visade hur det ska se ut egentligen, Sammyn såg kostgjord ut jämfört med lg;n!! Sammyn var pastellaktigt i jämnförelse, det är det ordet som jag tänker på först!!
Redigerat av Danhill, 01 oktober 2005 - 16:15.
Postad 01 oktober 2005 - 16:22
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Ok, think I get it. I vilken butikskedja såg du den i? I lilla Nyköping finns Euronics, OnOff, Expert samt AudioVideo.
Någon av dessa?
//Lorryquai
Postad 01 oktober 2005 - 16:25
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Ok, think I get it. I vilken butikskedja såg du den i? I lilla Nyköping finns Euronics, OnOff, Expert samt AudioVideo.
Någon av dessa?
//Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Yes, det var Euronics!! Jag försökte få ner den till 25 men det var ingen chans, 27995:- skulle dem ha för den Ursäkten var att "man fick ju 2 års garanti på den" ehhhh det får man från Fyndbörsen också + att lg har ju 2 års garanti
Redigerat av Danhill, 01 oktober 2005 - 16:46.
Postad 01 oktober 2005 - 16:29
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Hehe, ska ringa och höra med min lokala butik direkt då. Ahaaahaaa, jo hm.. butiksförsäljare är allt knepiga ibland.
//Lorryquai
Postad 01 oktober 2005 - 16:32
Unregistereddebe7dcf
-
Unregistereddebe7dcf
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag tycker att det kan vara värt att betala 1000:- mer om det är en butik på nära håll!
Tänk på följande om det skulle vara/bli fel på den.
*Du lämnar varan till butiken och de SKALL stå för frakt kostnaderna...
*Bra service/support från butiken...
*Bättre deal´s nästa gång
Sen kostar väl frakten minst 500:- om man beställer via internet
Själv fick jag en bra deal av Tele Hå i Göteborg
Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 01 oktober 2005 - 16:33.
Postad 01 oktober 2005 - 16:42
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Nehepp... inget svar där inte. Eftersom den butiken är privatägd så är dom lite skumma. Har stängt lite då och då.
Jaja, få väl bli en cykeltur på måndag då. Förhoppningsvis så vinner man 30000:- på oddset imorn. Då kan jag köpa LG:n samtidigt som man har en Samsung på service...
//Lorryquai
Postad 01 oktober 2005 - 16:48
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag tycker att det kan vara värt att betala 1000:- mer om det är en butik på nära håll! Tänk på följande om det skulle vara/bli fel på den. *Du lämnar varan till butiken och de SKALL stå för frakt kostnaderna... *Bra service/support från butiken... *Bättre deal´s nästa gång Sen kostar väl frakten minst 500:- om man beställer via internet Själv fick jag en bra deal av Tele Hå i Göteborg 
<{POST_SNAPBACK}>
Sorry det var 27995:- jag sa fel innan!!! Förr tänkte jag också på samma sätt, men service/support är faktiskt lika bra som när man köper i butik tycker jag i alla fall!!! Varför ska man göra butikerna rikare??
Postad 01 oktober 2005 - 17:14
dogman
-
dogman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Postad 01 oktober 2005 - 18:24
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
PC4R
<{POST_SNAPBACK}>
Den var snygg, såg den idag på elgiganten vid Mobilia. Gratulerar till ett kanonköp, den kostade 29990
Postad 02 oktober 2005 - 09:49
vilsezap
-
vilsezap
-
Rookie
-
3 inlägg
någon som spelat tv:spel på den gamecube eller xbox hur funkar den =?
Postad 02 oktober 2005 - 09:54
Deman
-
Deman
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har nu äntligen lyckats bli av med min Sammy S5HX som jag haft mindre än 1 månad! (Har stört mig på bilden åtminstonde 50% av den tiden). Kommer att få igen det jag gav för den, vilket känns skönt. Så nu är man med andra ord på jakt efter en värdig ersättare och PX5:an känns ju som det hetaste alternativet just nu, (bortsett från Pioneers något för dyra 43XDE).
Någon som vet om den stöder Progressive scan? Är relativt gammalmodig och kör fortfarande dvd via component.
Är det någon som sett antydan till leransikten och taskiga gråskalor på denna skärm? Har inte själv haft möjlighet att se LG:n live, hoppas på att hitta en butik i Umeå snart som säljer den.
Är livrädd att göra om samma misstag som med sammyn och köpa grisen i säcken bara för att den på papperet lät bra.
Postad 02 oktober 2005 - 10:19
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Jag har nu äntligen lyckats bli av med min Sammy S5HX som jag haft mindre än 1 månad! (Har stört mig på bilden åtminstonde 50% av den tiden). Kommer att få igen det jag gav för den, vilket känns skönt. Så nu är man med andra ord på jakt efter en värdig ersättare och PX5:an känns ju som det hetaste alternativet just nu, (bortsett från Pioneers något för dyra 43XDE).
Någon som vet om den stöder Progressive scan? Är relativt gammalmodig och kör fortfarande dvd via component.
Är det någon som sett antydan till leransikten och taskiga gråskalor på denna skärm? Har inte själv haft möjlighet att se LG:n live, hoppas på att hitta en butik i Umeå snart som säljer den.
Är livrädd att göra om samma misstag som med sammyn och köpa grisen i säcken bara för att den på papperet lät bra. 
<{POST_SNAPBACK}>
Den har progressive scan!! Och det jag har sett av denna också sida vid sida på Sammyn är att den är klockren bildmässigt!!
Postad 02 oktober 2005 - 10:34
Frank Desembler
-
Frank Desembler
-
Rookie
-
8 inlägg
Var inne på RC Ljud & Bild i går här i Umeå och då hade de PX5:an inne.
Postad 02 oktober 2005 - 10:35
Unregistered416bff02
-
Unregistered416bff02
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har inte själv haft möjlighet att se LG:n live, hoppas på att hitta en butik i Umeå snart
<{POST_SNAPBACK}>
Besök RC Ljud & Bild så ska du se att dom har den. Har själv "reserverat" min därifrån då dom inte hade någon på lagret, hoppas att jag skall få den till veckan. EDIT: Ah, såg att Frank hann före
Redigerat av Unregistered416bff02, 02 oktober 2005 - 10:38.
Postad 02 oktober 2005 - 15:06
Deman
-
Deman
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för tipset! Då ska jag dra mig dit i veckan och kolla. Var på Elgiganten idag, dom skulle få in PX4:an nästa vecka.....dock inte 5:an. Fast vad jag har förstått så är det samma skärm bortsett från minneskortsläsaren? Om det inte var PX4R V han menade.....förvirrande med alla beteckningar!! Danhill: Tack, det låter lovande! Hoppas precis som du på att hitta den för runt 25k, men det borde ju inte dröja så länge innan den är där.
Postad 02 oktober 2005 - 15:17
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för tipset! Då ska jag dra mig dit i veckan och kolla. Var på Elgiganten idag, dom skulle få in PX4:an nästa vecka.....dock inte 5:an. Fast vad jag har förstått så är det samma skärm bortsett från minneskortsläsaren? Om det inte var PX4RV han menade.....förvirrande med alla beteckningar!!
Danhill: Tack, det låter lovande! Hoppas precis som du på att hitta den för runt 25k, men det borde ju inte dröja så länge innan den är där.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är 4:an som dem menar, jag såg den igår på elgiganten, bra bild och snygg men jag tycker nu när jag har sett PX5;an live så kan inga bilder jag tidigare sett på den göra den rättvisa. Gällande priset, tror jag inte den kommer att sjukna mer på ett par månader i alla fall, den har haft sitt stora dipp och den är billigare än PY10  Jag sitter just nu och har fingret på beställningsknappen................
Redigerat av Danhill, 02 oktober 2005 - 15:24.
Postad 02 oktober 2005 - 16:15
Deman
-
Deman
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Darrar du på avtryckaren eller?
Vad kommer du att köra för dvd-spelare till den?
Postad 02 oktober 2005 - 16:20
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Har nu lagt upp en ny galleribild på PX5 om någon vill se den på vägg. Fick slutligen in alla sladdar i väggen. Puh!
/J
Postad 02 oktober 2005 - 16:54
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, mailar fram o tillbaka med fyndbörsen. Jag kommer att köra en HDMI spelare till den, antingen Philips 9000S eller Denon-1920 Joreimer, blev riktigt snyggt!!
Postad 02 oktober 2005 - 17:01
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
Användare
-
-
102 inlägg
Har nu lagt upp en ny galleribild på PX5 om någon vill se den på vägg. Fick slutligen in alla sladdar i väggen. Puh!
/J
<{POST_SNAPBACK}>
Joreimer: hur högt sitter din plasma på väggen? Hur högt ligger överkanten? Jag skall få hjälp att sätta upp min i morgon, och vi är osäkra på hur högt den skall sitta. En del säger att sittande ögonhöjd skall vara = en tredjedel nerifrån på skärmen. Vi hamnar då på överkanten = 140/145 cm. Det är nog bra ur titt-synpunkt men det är tyvärr snyggare om den sitter högre.
Postad 02 oktober 2005 - 19:01
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, mailar fram o tillbaka med fyndbörsen. Jag kommer att köra en HDMI spelare till den, antingen Philips 9000S eller Denon-1920
Joreimer, blev riktigt snyggt!!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!/Johan
Postad 02 oktober 2005 - 19:09
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
/J
<{POST_SNAPBACK}>
Joreimer: hur högt sitter din plasma på väggen? Hur högt ligger överkanten? Jag skall få hjälp att sätta upp min i morgon, och vi är osäkra på hur högt den skall sitta. En del säger att sittande ögonhöjd skall vara = en tredjedel nerifrån på skärmen. Vi hamnar då på överkanten = 140/145 cm. Det är nog bra ur titt-synpunkt men det är tyvärr snyggare om den sitter högre.
<{POST_SNAPBACK}>
80 cm till underkant på plasman (145 till överkant) blev det av estetiska skäl, även om 70 cm hade varit perfekt ur titt-synpunkt... Form före funktion du vet ;-) Sitter ca 3 meter ifrån. /Johan
Postad 03 oktober 2005 - 07:34
melker
-
melker
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Oh vad härligt, har skummat igenom hela denna tråd och blivit helt säker på att detta blir mitt val. Himla tur att man kan köpa den via jobbet, får loss den för ca 22000kr. Enda problemet är ju leveransen, verkar bli tidigast mitten av oktober.
Postad 03 oktober 2005 - 08:30
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Då har man beställt denna, puhhhh!!!
Återkommer med mer info + bilder i helgen förmodligen!!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|