Metal Gear Solid 4
692 svar till detta ämne
Postad 28 May 2008 - 17:36
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Hmm....lite längre upp i tråden ifrågasatte du varför morlock, jag och några andra ville ta reda på "vem som sagt vad". Tack så hemskt mycket för detta väldigt konstruktiva inlägg. Jag förstår nu att du är mera intresserad av vad någon rent hypotetiskt skulle kunna säga, inte vad som sagts.
Tyckte för övrigt att ditt inlägg var ganska roligt, lite för konspiratoriskt kanske men jag tar på foliehatten för säkerhets skull
Kram!
Lasseman
Nja, det jag anmärkte på var mest att ni verkade prata förbi varann om vem som sagt vad var och på vilket språk  Btw, gör hatten av titanfolie, funkar tom för NSA's nya satelliter...
Postad 28 May 2008 - 17:46
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
En kvadratmeter titanfolie beställd!
Postad 28 May 2008 - 18:00
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Lite för lite om MGS4 nu grabbar?
Postad 28 May 2008 - 18:30
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Morlock HAHA vilken bild Hur hittar man såna? DU gjorde den själv?
Jag tänker förboka, men vet inte vilken vers jag ska ha. Är det stora skillnader på standard, SE och LE?
Jag tror att SE och LE är samma version. Jag själv bokade en SE på gameshop (förövrigt enda stället jag hittat i Sverige som inte är fullbokad) och bilderna är samma på förpackningen. Även cdon kallar sin för Special edition, men när man läser vad som ingår så är det samma prylar som i LE.
Postad 29 May 2008 - 12:38
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
tror GOTY blir GTA4, oavsett faktiskt...
Hur ska ett sådant, enligt mig struntspel som jag inte alls förstår storheten med men gärna får den förklarad för mig, kunna slå MGS4 ?
Postad 29 May 2008 - 12:51
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Hur ska ett sådant, enligt mig struntspel som jag inte alls förstår storheten med men gärna får den förklarad för mig, kunna slå MGS4 ?

Oavsätt vad du tycker så är GTA4 uppenbart helt otroligt stort. Full pott i nästan alla recensioner, försäljningsrekord etc etc. Dessutom är det multiplatform vilket gör det ännu populärare och mer hypat. Även jag tror att GTA4 blir GoTY, även om kanske MGS4 förtjänar det mer. Jag tycker GTA är grymt men det är inte värt spelhistoriens bästa betyg direkt, så bra är det inte.
Postad 29 May 2008 - 13:10
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Oavsätt vad du tycker så är GTA4 uppenbart helt otroligt stort. Full pott i nästan alla recensioner, försäljningsrekord etc etc. Dessutom är det multiplatform vilket gör det ännu populärare och mer hypat. Även jag tror att GTA4 blir GoTY, även om kanske MGS4 förtjänar det mer. Jag tycker GTA är grymt men det är inte värt spelhistoriens bästa betyg direkt, så bra är det inte.
Fortfarande har jag inte fått någon förklaring på GTA IV's storhet. Vad är det som gör att det anses vara så bra och får så bra recensioner?
Redigerat av zinned78, 29 May 2008 - 13:11.
Postad 29 May 2008 - 13:44
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Bandana bort! 
Postad 29 May 2008 - 14:22
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Fortfarande har jag inte fått någon förklaring på GTA IV's storhet. Vad är det som gör att det anses vara så bra och får så bra recensioner?
Anledningen till att GTA är så unikt är att det är extremt få spel som lyckas få spelaren att känna att "man gör som man vill". För även om det finns mycket saker man inte kan göra i GTA4, och handlingen är styrd mot ett visst mål, så inger det en känsla av att ta en kliv in i en annan värld, som är helt unik. Att ha en hel stad för sig själv, röra sig fritt i den och göra vad man känner för. Och det är just att spelaren har valfrihet som gör att den känslan blir så stor i GTA4. Det har inget att göra med grafik. Grafiken behöver bara vara tillräckligt bra för att leva upp till känslan så är spelet hemma. MGS4 kommer bara att bli GOTY före GTA4 om det också kan bidra med något som får spelaren att känna att man kliver in i spelvärlden. Det är ju olika genrer så MGS4 kan väl inte direkt tävla med samma förutsättningar. Det skulle vara om det fanns något annat unikt i det spelet. För hur bra strategi/action det än må vara så är det risk att det fortfarande känns som ett spel, om än väldigt roligt sådant. Men då kommer GTA4 att vinna GOTY. Hajar du nu vad som är grejen med GTA4, även om det kanske inte är något som du själv ser så stort värde i?
Redigerat av schjak, 29 May 2008 - 14:26.
Postad 29 May 2008 - 14:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
För hur bra strategi/action det än må vara så är det risk att det fortfarande känns som ett spel, om än väldigt roligt sådant. Men då kommer GTA4 att vinna GOTY.
Jag förstår men GTA IV är även endast ett spel, liksom alla andra. Hajar du nu vad som är grejen med GTA4, även om det kanske inte är något som du själv ser så stort värde i?
Japp, nu är jag mer med. Som du säger, jag sätter inte ett dugg värde i det.
Postad 29 May 2008 - 15:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Givet köp sen i höst. Har inte tid att spela i sommar.
Postad 29 May 2008 - 17:11
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Givet köp sen i höst. Har inte tid att spela i sommar.
Du är min idol.
Postad 29 May 2008 - 19:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hur kan man inte ha tid att spela på en hel sommar
Sommaren är ju som gjord för att spela..Tänk alla nätter man hör regnet smattra mot rutan..
Bara trycka igång playan å lägga sig i soffan med kylbagen inkopplad i väggen stående på hörnbordet brevid soffan så man bara behöver sträcka ut armen
Postad 29 May 2008 - 19:53
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Sommaren är ju som gjord för att spela..Tänk alla nätter man hör regnet smattra mot rutan.. Bara trycka igång playan å lägga sig i soffan med kylbagen inkopplad i väggen stående på hörnbordet brevid soffan så man bara behöver sträcka ut armen 
Det är kärlek, fick nästan en tår i ögat nu.
Postad 29 May 2008 - 20:16
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Tänk alla nätter man hör regnet smattra mot rutan..
Regn? Sen när då  ?
Postad 29 May 2008 - 20:50
-Seb-
-
-Seb-
-
Användare
-
-
122 inlägg
Regn? Sen när då ?
Sen varenda somma i sverige:P  Men verkar bli en bra sommar iår:) Fast sånt här väder var de precis innan skolan sluta med sen när lovet börja va de regn, regn och regn:( Iallafall... Kan verkligen inte vänta på detta spelet mer, blir galen.
Postad 29 May 2008 - 21:18
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
"Maybe the best game you will play this decade" Meningen räcker för att skapa världens längtan
Postad 30 May 2008 - 10:30
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
IGN UK ger spelet 9.9/10 medan Eurogamer ger 8/10. Känns som Eurogamer är antiPS3, har alltid gett låga betyg i jämförelsevis med andra sidor.
Postad 30 May 2008 - 11:09
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
IGN UK ger spelet 9.9/10 10 PresentationFrom the opening videos to the end credits, the attention to detail throughout Guns of the Patriots is astonishing, setting new standards for production values in games. 10 GraphicsThe visuals in MGS 4 are as cutting-edge as you can rightfully expect from the latest videogame blockbuster, boasting as much style as technical expertise. 10 SoundThe surround sound effects are stunning, having actual in-game effects, from using birdsong to detect enemies to choosing your own tunes. 10 GameplayGuns of the Patriots is the definitive MGS, taking stealth mechanics to new heights and throwing in so much more that you just have to discover it for yourself. 9.5 Lasting AppealAside from the fact that the cut-scenes bear repeated viewing, you’ll want to play through MGS 4 again and again, simply to unlock ever more exotic weapons, items and player rankings. 9.9 Incredible OVERALL(out of 10 / not an average)
Postad 30 May 2008 - 11:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
IGN UK ger spelet 9.9/10 medan Eurogamer ger 8/10. Känns som Eurogamer är antiPS3, har alltid gett låga betyg i jämförelsevis med andra sidor.
De gav Halo 1+2 och Gears 8/10 också. Anti-Microsoft. Hoppas inte varje recension under 9 kommer stämplas som anti-sony framöver bara. Alla kan inte hylla ett spel till ikonlik status, så är det bara. Edit: Ärligt talat så är det inte svårt att se på betygen hittills att spelet är något utöver det vanliga. So what om det får en 8 eller t o m en 7:a av någon sida. MGS-fans kunde inte få ett bättre avslut på storyn än det här och det kan man ju fokusera på istället. Gameplay 10. Ska bli intressant att testa. Tycker mig se på filmer att spelet håller högre klass rent gameplaymässigt än tidigare spel.
Redigerat av Zoiler, 30 May 2008 - 11:16.
Postad 30 May 2008 - 11:59
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag håller med Zoiler. En 8a är inget jättehemskt precis och man ska inte säga för mycket innan man ens spelat det. 9.9/10 av IGN och nästan full pott i övriga recensioner bådar ju väldigt gott och MGS-älskare som jag är så går det nog inte att bli besviken för min del.
Men det är klart, det ska ändå bli intressant att se vad andra spelside-jättar kommer att ge spelet.
Någon som vet när Gametrailers brukar släppa sina recensioner? Har dom någon standard, t.ex. en vecka innan spelet släpps eller liknande eller är det alltid olika?
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 30 May 2008 - 12:05.
Postad 30 May 2008 - 12:11
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Håller helt och hållet med Zoiler, en 8a är knappast en katastrof. Intressantare är det att läsa vad de tycker gör det till en 8a istället för en 9a. 1 poäng hit eller dit är ju ganska ointressant egentligen.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 30 May 2008 - 12:11.
Postad 30 May 2008 - 13:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
1 poäng hit eller dit är ju ganska ointressant egentligen. 
Det beror väl på. Om det är snittbetyg så är det rätt viktigt om det är 8 eller 9. Vad jag förstått så menade Eurogamer att spelet var mer av samma. Kommer inte kovertera de ofrälsta, kommer älskas av fansen. Och de hade svårt att hänga med i storyn. http://www.eurogamer...c...3797&page=3Guns of the Patriots is a frustrating, fractured game that turns Metal Gear Solid's world upside down several times over, but never changes it. It just burrows deeper into what fans love and detractors hate than ever before, and it will make few converts. It's a crying shame, given how many genuinely classic gaming moments there are here, given the countless exquisite creative touches, but Metal Gear Solid 4 is its own worst enemy. You could not ask for a funnier, cleverer, more ambitious or inspired or over-the-top conclusion to the Metal Gear Solid series, but it's definitely time to move on.
Men man kan också se att gameplay förbättrats: Design-wise, MGS4 is mostly a refinement of what's gone before. The new gadgets are superb, the weapons are expertly realised and much easier to get hold of, and there are always plenty of options, even if stealth is still usually the best of them. Hand-to-hand combat feels more natural. The environments are more complex, but nothing like as large or open as you might expect, and this is still a linear game.
Cutscenes: Such is the luxurious length and mind-numbing detail of the cut-scenes and codec conversations that you could put the pad down for almost half the game's ample length. (One character actually asks you to do so at one point, resulting in a typically self-aware and genuinely hilarious joke.)
Så i Eurogamers falll så bör man läsa texten istället för att stirra sig blind på betyget. Bör man iofs göra i alla fall, men här är det svårt att hitta några egentliga nackdelar. Samma sak med deras NG2 recension (7/10) där recensenten bara whinade över att spelet var för svårt för honom.
Postad 30 May 2008 - 17:20
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Sommaren är ju som gjord för att spela..Tänk alla nätter man hör regnet smattra mot rutan.. Bara trycka igång playan å lägga sig i soffan med kylbagen inkopplad i väggen stående på hörnbordet brevid soffan så man bara behöver sträcka ut armen 
Låter mysigt  Jag har fullt upp med musikfestivaler, jobb och annat skit hela sommaren. Men jag kanske kan klämma in lite MGS 4 nånstans.
Postad 31 May 2008 - 12:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Spelet fick 8/10 i Edge. - Opening act is the best part - Not a game for MGS outsiders - two cut-scenes near the 90 minute mark - The Beauty and the Beast Unit are in the shadow of the MGS3 Cobra Unit. - Camera flow effortless between 1st and 3rd person view - Control system has "at last" the ideal balance of intuitvness and range. - Game can be played for months rather than days. - MGS4 is not the game it could of been, nor the game it should have been if you believed the early trailers (??) - But is very faithful to its fans and delivers without equal in so many ways.
Hmm, Edge är en respektabel tidning och de tar upp det här med 90 minuters cutscenes igen...
Postad 31 May 2008 - 13:16
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
-Game can be played for months rather than days.
Är det på grund av risken att man somnar under alla långa cutscenes?
Postad 31 May 2008 - 17:55
-Seb-
-
-Seb-
-
Användare
-
-
122 inlägg
- MGS4 is not the game it could of been, nor the game it should have been if you believed the early trailers
Ehm, va? Edit: Eurogamer gillar inte spel som ej är multiplatform verkar de som... Eller så vill de bara sticka ut Om Gametrailers ger spelet sämre betyg än Halo 3 lär deras forum gå under. Shit vilken stormning de kommer o bli:P
Redigerat av -Seb-, 31 May 2008 - 18:00.
Postad 02 June 2008 - 09:15
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Tycker att vi kan stryka recensioner från EDGE och EUROGAMER  då de inte fått slutversionen. Konami har valt ut vilka och dessa ingår inte. Haha visste väl det. Källa: http://www.n4g.com/p...ews-152133.aspx
Postad 02 June 2008 - 11:27
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Tycker att vi kan stryka recensioner från EDGE och EUROGAMER då de inte fått slutversionen. Konami har valt ut vilka och dessa ingår inte. Haha visste väl det.
Källa: http://www.n4g.com/p...ews-152133.aspx
Var inte Edge och Eurogamer de två som gav "sämst" betyg? Vilket sammanträffande hehe. Föresten så funkar inte länken för mig, måste man vara medlem för att läsa? Kan du i så fall inte citera?
Postad 02 June 2008 - 13:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Vilket sammanträffande hehe.
Ja, verkligen. Iom att PSXE inte fått sin kopia så härledde man utifrån detta att just Eurogamer och EDGE (självklart de som gett lägst betyg) inte fått sina och därmed fejkat sina betyg. Konstigt nog ifrågasatte man inte alla andra publikationer som gav höga betyg. Jag menar, tycker ni inte det är ett väl uppenbart sammanträffande att just de två lägsta betygen skulle vara framfuskade på något sätt? Och av en så respekterad tidning som EDGE dessutom. Det stämmer inteDet börjar bli lite tröttsamt med alla konspirationsteorier om hur olika siter är partiska. Det verkar som att om inte MGS4 blir bäst betygsatta spelet genom tiderna så är det en katastrof.
Postad 02 June 2008 - 15:47
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Ja, orka gnälla över enskilda betyg.
Its teh shit för vissa och the shit för andra, så är det - kommer alltid att vara och har alltid varit. Alla kan inte tycka likt, och tur är väl det.
Postad 02 June 2008 - 15:55
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det är bara att inse att spel som är stora och bara är för 1 plattform kommer hamna under eld när recensionerna kommer ut.
Hur många trådar finns det inte om Halo 3 testerna? Eller när Gamespot gav Zelda: TP lågt betyg?
Folk uppskattar helt enkelt inte MGS 4 serien fullt ut till 100%, så enkelt är det. Kulturklaschen mellan Japan och övriga världen ger oftast sken till detta.
Bäst är alltid till att se den totala helheten och räkna bort absoluta onormaliteter.
Postad 02 June 2008 - 16:16
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Då är det utrett och överstökat. Gamereactor recenserar.Grafik: 9 Spelbarhet: 10 Ljud: 10 Hållbarhet: 9 Vårt betyg: 9/10 ... när en av karaktärerna ber mig att byta till skiva 2, för att direkt rätta sig själv. "Nej, förresten. Det är bara en skiva till spelet. Blu-ray, är det inte imponerande".
Postad 02 June 2008 - 16:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Haha. Oh, Kojima
Postad 02 June 2008 - 17:02
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ett exempel är när en av karaktärerna ber mig att byta till skiva 2, för att direkt rätta sig själv. "Nej, förresten. Det är bara en skiva till spelet. Blu-ray, är det inte imponerande".
Är det bara jag som inte tycker såna grejer är roliga på ngt som helst sätt? De känns istället plumpa och som ngn sorts "quick fix for adding humor", jag kommer dock att hämta ut min förbokning den 12e och jag hoppas verkligen att spelet i stort är värt att behöva stå ut med kojimas "humor". Vad jag hört av recensionerna hittills så är det det.
Redigerat av simulacra, 02 June 2008 - 17:24.
Postad 02 June 2008 - 18:09
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Ja, verkligen. Iom att PSXE inte fått sin kopia så härledde man utifrån detta att just Eurogamer och EDGE (självklart de som gett lägst betyg) inte fått sina och därmed fejkat sina betyg. Konstigt nog ifrågasatte man inte alla andra publikationer som gav höga betyg.
Jag menar, tycker ni inte det är ett väl uppenbart sammanträffande att just de två lägsta betygen skulle vara framfuskade på något sätt? Och av en så respekterad tidning som EDGE dessutom.
Det stämmer inte
Det börjar bli lite tröttsamt med alla konspirationsteorier om hur olika siter är partiska. Det verkar som att om inte MGS4 blir bäst betygsatta spelet genom tiderna så är det en katastrof.
Tack för länken. Är det bara jag som inte tycker såna grejer är roliga på ngt som helst sätt? De känns istället plumpa och som ngn sorts "quick fix for adding humor", jag kommer dock att hämta ut min förbokning den 12e och jag hoppas verkligen att spelet i stort är värt att behöva stå ut med kojimas "humor". Vad jag hört av recensionerna hittills så är det det.
Jag är lite delad inför den där humorn. Samtidigt som den på ett sätt drar dig ut ur själva spelvärlden och dess atmosfär så är det roligt eftersom sådan humor inte finns någonstanns förutom i MGS-spelen i stort sätt. Likadant med bossen Mantis (hette han väl?) från MGS som läste av ditt minneskort etc. Dagen närmar sig, synd att man befinner sig i Grekland då spelet släppts, hade varit perfekt att komma hem precis på släppdagen. Men förhoppningsvis så kan man koppla av MGS-hysterin i några dagar liggandes på en fin strand med vågorna skvalpandes...yeah right  .
Postad 04 June 2008 - 16:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Betyg i Famitsu.
40/40 (10/10/10/10).
Inte illa.
Postad 04 June 2008 - 17:09
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Famitsu har blivit sämre på senare år och ger ut 40/40 till alla spel som folk väntat på länge. Dessutom är japanerna lite snällare mot sina egna spel än vad dom egentligen borde vara.
Postad 04 June 2008 - 17:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Famitsu har blivit sämre på senare år och ger ut 40/40 till alla spel som folk väntat på länge. Dessutom är japanerna lite snällare mot sina egna spel än vad dom egentligen borde vara.
Det håller jag med om. De ger ut väldigt konstiga betyg rent generellt. Så till den grad att det har börjat kännas meningslöst att lägga något värde vid dem för mig. Vad gäller MGS så hade något annat än 39-40/40 varit en skräll imo.
Postad 04 June 2008 - 17:25
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Här är de spel som fått max betyg hos Famitsu. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998, Nintendo, for Nintendo 64) Soulcalibur (1999, Namco, for Dreamcast) Vagrant Story (2000, Square Co., Ltd., for PlayStation) The Legend of Zelda: The Wind Waker (2003, Nintendo for Nintendo GameCube) Nintendogs (2005, Nintendo, for Nintendo DS) Final Fantasy XII (2006, Square Enix, for PlayStation 2) Super Smash Bros. Brawl (2008, Nintendo, for Wii) Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008, Konami, for Playstation 3) ...och här alla som fått nästan perfekt. 39/40.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 June 2008 - 17:35.
Postad 04 June 2008 - 18:01
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Det håller jag med om. De ger ut väldigt konstiga betyg rent generellt. Så till den grad att det har börjat kännas meningslöst att lägga något värde vid dem för mig.
Japp! För att förtydliga saken ännu mer hänvisar jag till texten nedanför: Video games are graded in Famitsū by a panel of four video game reviewers. Each reviewer gives a score from one to ten (ten being best). The scores of the four reviewers are then added up with a possible score of forty.
Though Famitsū reviewers have received notoriety for their selectiveness,[4][5] recent review scores have generally taken an upswing. Several recent Famitsū scores have been subject to controversy, with accusations that the magazine is raising scores to appease advertisers and the gaming industry, as was the case with its score for Dirge of Cerberus: Final Fantasy VIISå ja... antingen har dom bytt ledning eller så har dom helt enkelt börjat ge vika pga penga-relaterade saker för något stämmer inte. 40/40 var sällsynt... Nu är det minst en sådan varje år. Men men... i det här fallet är spelet kanske värt det, vad vet jag?
Redigerat av Namil, 04 June 2008 - 18:02.
Postad 04 June 2008 - 18:56
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Att Famtisu ger 40 av 40 betyder bara att där finns japansk kultur i spelet som kommer gå hem i Japan.
Jag menar när man ger Mobile Suit Gundam: Crossfire till PS3 höga poäng, 30+, och det sen sågas av alla andra västländska medier så säger det en del om Famitsu. Ingen rankingsida tar heller med Famitsus betyg.
Lär köpa det oavsett vad. Kan dock nog redan nu räkna bort det som Game of the year sett till betygen då det absolut inte kommer få högre snitt än GTA IV.
Postad 04 June 2008 - 21:50
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Tror också att GTA får GOTY då jag tror det tilltalar en bredare publik och troligen kommer få snudden bättre snittbetyg. Ser otroligt mycket fram emot MGS4 i alla fall, för oss fans av serien är det ju åtminstone GOTY.
Postad 04 June 2008 - 22:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ser otroligt mycket fram emot MGS4 i alla fall, för oss fans av serien är det ju åtminstone GOTY. 
Det beror väl på vad mer du är fan av  ? Kan ju vara olika fan av flera serier. Snittbetyget är ju kört nu iom 2 x 8/10 så GTA lär lägga sig flera procentenheter bättre.
Postad 05 June 2008 - 17:45
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Längtar som ett litet barn på julafton efter min limited edition men att snacka om GOTY är väl tidigt att göra innan man själv spelat det.
#Edit# eller kanske inte om man ser till recensionerna.
Redigerat av muraren, 05 June 2008 - 17:49.
Postad 05 June 2008 - 18:44
Carlgren
-
Carlgren
-
Användare
-
-
130 inlägg
har beställt detta lir, men har bara lirat 1:an innan. men testade Online delen till detta hos en polare o det va ju bara WOW, hoppas singel player levererar lika bra.
Postad 05 June 2008 - 20:03
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Fick precis mail från gameshop där jag bokat en LE där det stog att dom kanske inte kan leverera till alla kunder som beställt just LE. Men ingenting var 100% säkert
Postad 06 June 2008 - 10:35
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag bytte ju in ett gratisspel och ett nyinköpt conan som kostade mig 179 kr på webbis hos ebgames, det enda som oroar mig nu är eb kanske inte kan leverera...
Postad 07 June 2008 - 22:08
chrillexx
-
chrillexx
-
Amatör
-
-
67 inlägg
om man vill ha snake att vakta sitt hus! http://www.tradera.c...uktion-66060971
Postad 09 June 2008 - 10:43
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Sådär nu har man lagt en bokning på MGS 4 bundlen på webhallen bara hoppas att man som oinvigd MGS spelare kan tycka om detta spel med.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|