46X8E-tråden har inte varit aktiv på över en månad så risken är stor att jag inte får svar där.
Hur som helst köpte jag denna TV hos Elgiganten för ett par dagar sedan, efter att min tidigare 32" Sharp hade pajjat, som jag sedan bytte till en Samsung 40A556 som inte höll måttet.
Jag bytte då upp mig till Sharp LC-46X8E, men något stör mig.
Dels har jag bandning, främst i högra delen av bilden, men vad som jag är fundersam över är den massiva ghostingen.
Panelen har responstid på 6ms, vilket låter ganska bra i mina öron, men ghostingen är verkligen massiv, något som man förväntar sig att en gammal LCD med över 40ms responstid skall ha. Så illa är det verkligen.
Vad jag inte får att gå ihop är responstiden och denna ghosting. Har jag fått ett dåligt exemplar av TVn?
Bara för att förtydliga ytterligare, ghostingen är verkligen massiv och går inte att missa för 5 öre.
Jag spelar mycket både på PS3 och Xbox 360 och direkt i XMB-menyn på PS3 ser man lååånga spår när man skiftar mellan alternativen i menyerna, för att inte tala om när man spelar ett spel som utspelar sig i lite dunkla miljöer.
Notera att ghostingen uppstår även när man panorerar mycket långsamt (särskilt i mörka miljöer med några ljusa punkter). Det är verkligen för illa för att det skall vara rimligt helt enkelt.
Tror ni Sharp ställer upp på att reparera min TV om jag förklarar problemen för dem?
Låter givetvis nojjigt, men jag vill inte gå tillbaka med den till Elgiganten då jag bytte 2 TV-apparater på 2 dagar tidigare, trots att dessa var defekta och jag inte bör ha dåligt samvete för det, men ni förstår nog..
[EDIT]
Jag lät TVn vila över natten och idag när jag använde den var ghostingen nästan helt borta, inte alls lika mycket eftersläpningar som tidigare. Jag lät TVn stå på ett par timmar och nu börjar ghostingen visa sig igen.
Verkar konstigt att det kommer fram när panelen blir varm, men det är den enda anledningen jag kan komma på.
Vad som är udda är att det mesta av eftersläpningarna sker i bruna och röda områden, samt att eftersläpningarna i andra områden drar åt rött också.
Aquos-skärmarna har ju en extra kanal just för rött om jag inte minns fel, kan det vara så att just den röda kanalen är långsammare än de andra?
Redigerat av Zenith_J_Coke, 05 oktober 2008 - 16:48.