Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp X20E serien - fullt 24p stöd :)

223 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 oktober 2008 - 04:17

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag lånar denna tråden en snabbis då jag har problem med min Sharp 46X8E.
46X8E-tråden har inte varit aktiv på över en månad så risken är stor att jag inte får svar där.

Hur som helst köpte jag denna TV hos Elgiganten för ett par dagar sedan, efter att min tidigare 32" Sharp hade pajjat, som jag sedan bytte till en Samsung 40A556 som inte höll måttet.
Jag bytte då upp mig till Sharp LC-46X8E, men något stör mig.

Dels har jag bandning, främst i högra delen av bilden, men vad som jag är fundersam över är den massiva ghostingen.
Panelen har responstid på 6ms, vilket låter ganska bra i mina öron, men ghostingen är verkligen massiv, något som man förväntar sig att en gammal LCD med över 40ms responstid skall ha. Så illa är det verkligen.

Vad jag inte får att gå ihop är responstiden och denna ghosting. Har jag fått ett dåligt exemplar av TVn?
Bara för att förtydliga ytterligare, ghostingen är verkligen massiv och går inte att missa för 5 öre.
Jag spelar mycket både på PS3 och Xbox 360 och direkt i XMB-menyn på PS3 ser man lååånga spår när man skiftar mellan alternativen i menyerna, för att inte tala om när man spelar ett spel som utspelar sig i lite dunkla miljöer.
Notera att ghostingen uppstår även när man panorerar mycket långsamt (särskilt i mörka miljöer med några ljusa punkter). Det är verkligen för illa för att det skall vara rimligt helt enkelt.

Tror ni Sharp ställer upp på att reparera min TV om jag förklarar problemen för dem?
Låter givetvis nojjigt, men jag vill inte gå tillbaka med den till Elgiganten då jag bytte 2 TV-apparater på 2 dagar tidigare, trots att dessa var defekta och jag inte bör ha dåligt samvete för det, men ni förstår nog..

[EDIT]

Jag lät TVn vila över natten och idag när jag använde den var ghostingen nästan helt borta, inte alls lika mycket eftersläpningar som tidigare. Jag lät TVn stå på ett par timmar och nu börjar ghostingen visa sig igen.
Verkar konstigt att det kommer fram när panelen blir varm, men det är den enda anledningen jag kan komma på.
Vad som är udda är att det mesta av eftersläpningarna sker i bruna och röda områden, samt att eftersläpningarna i andra områden drar åt rött också.
Aquos-skärmarna har ju en extra kanal just för rött om jag inte minns fel, kan det vara så att just den röda kanalen är långsammare än de andra?

Redigerat av Zenith_J_Coke, 05 oktober 2008 - 16:48.

Postad 06 oktober 2008 - 21:13

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Jag håller på att leta tv nu då min tjock tv paja förra veckan.
Jag tittar mest film på min projje men behöver ändå nån tv så har tittat runt lite och det ser ut som att Sharp LC-46X20S Är en prisvärd sådan.
Vad är det för skillnad på Sharp LC-46X20S och Sharp LC-46X20E?
Men verkar vara lite svårt att få tag på vill helst köpa den över disk men inte för dyrt.
Nån som har nått annat att säga om den?
Eller ska man satsa på nått annat?
Hade tänkt mig en 46tummare eller däromkring.
Inte allt för dyr.

Redigerat av mattemaz, 06 oktober 2008 - 21:16.

Postad 07 oktober 2008 - 07:30

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
LC-46X20S har en boxergodkänd mottagare inbyggd, E-modellen är "Europa" versionen, är övertygad att den fungerar på vårat Boxer-nät den med.

Jag tycker modellen är väldigt snygg, men det är ju en smaksak. Har sett 32an och 46an i butik, rätt bra svärta men med lite rödstick. Säkert en inställningsfråga, men det problemet är nämnt tidigare i tråden.

AudioVideo-kedjan hade en kampanj med LC-46X20S för 13000:- för ett par veckor sedan, väldigt prisvärt butikspris tycker jag. Kan vara värt att kolla om de har erbjudantet kvar?!

Postad 07 oktober 2008 - 14:00

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag håller på att leta tv nu då min tjock tv paja förra veckan.
Jag tittar mest film på min projje men behöver ändå nån tv så har tittat runt lite och det ser ut som att Sharp LC-46X20S Är en prisvärd sådan.
Vad är det för skillnad på Sharp LC-46X20S och Sharp LC-46X20E?
Men verkar vara lite svårt att få tag på vill helst köpa den över disk men inte för dyrt.
Nån som har nått annat att säga om den?
Eller ska man satsa på nått annat?
Hade tänkt mig en 46tummare eller däromkring.
Inte allt för dyr.

Jag har en Sharp LC-52X20E sedan december 2008.
Jag är mycket nöjd med min TV.
Det är ingen teknisk skillnad mellan S och E. S är såld via Sharp i Sverige vilket underlättar om den skulle gå sönder.
Jag har sett bra pris, ca 13000 kr på Sharp LC-46X20S i ganska många butiker de senaste veckorna.

Postad 07 oktober 2008 - 23:12

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Mediamarkt i Jönköping sålde Sharp LC-46X20 för 11.900 kr när jag var där förra veckan. Kommer inte ihåg om det var den svensksålda (S), eller om det var den andra.

Postad 14 oktober 2008 - 06:53

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag köpte en 37X20S från mediamarkt i lördags (081011). Till en början kan jag säga att det är absolut den snyggaste tvn på marknaden. Bilden är helt OK och jag kör bara analogt (men man märker fort om det är en äldre och lite sämre kvalitet på själva programmet). Kopplat den till dator och det funkar såklart toppen det med.

men......
Första modellen jag fick hem hade ingen bild, ingen alls. Tvn startade men någon bild kom aldrig. Trodde jag var dum i huvudet först men åkte tillbaks med den och det konstaterades att den inte funkade så jag fick en ny.
På den andra modellen hittade jag en "repa" eller nåt liknande ganska centrerat på skärmen. Ser mest ut som ett hårstrå som ligger över bilden. Detta syns bara när solen lysser in från sidan och den hamnar på mörka partier men de stör en så otroligt mycket nu när man vet att den finns där. Man sitter bara o letar efter nästa gång man ska se den!
Har talat med mediamarkt och dom är väldigt hjälpsamma och pratat med Sharp. Enligt Sharp så tvivlar dom på att det ska finnas en repa då de har en omfattande kvalitetskontroll (vilket jag betvivlar starkt då första exemplaret inte ens fungerade, vilket jag yttrat till både mediamarkt och Sharp!).

Jag ska iaf till mediamarkt på lunchen och visa upp den och förhoppningsvis få ut en ny på en gång...

Tips vid köp av Sharp: Packa upp i butik och skanna efter repor och se att den får fram bild =)!

PS. så länge den funkar ser tvn bra ut

Postad 14 oktober 2008 - 13:45

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
All heder till mediamarkt!
Jag fick byta min andra Sharp tv utan några större bekymmer. Gick igenom tvn och såg att den fungerade samt hade en repfri skärm. Sen ikväll får jag göra en kanalsökning och be att det inte ska vara något annat fel på denna :)!

Postad 18 oktober 2008 - 14:49

Tarn_afc
  • Tarn_afc
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en Sharp LC-32X20S och är riktigt nöjd med denna då den fungerar som både TV och datorskärm!
vore kul och se vad folk har för bildinställningar på sina apparater! Har inte ändrat nått än så länge.

Postad 27 oktober 2008 - 15:37

moak0209
  • moak0209
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag köpte en 46X20S.
Jag måste säga att är mycket nöjd.
Grymt snygg tv enligt mig. Otroligt bra bild med HDDVD.
I början var jag lite mindre nöjd med bilden via SDTV (extern digital tv box) men med en hel del skruvade på inställningar så är jag nöjd.
Jag tror att jag ska använda den interna digital boxen lite längre fram.

Ingen buzzing på min.

vad är buzzning?

Postad 30 oktober 2008 - 13:33

k66a
  • k66a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Köpte en LC-32X20S förra helgen på mediamarkt, när jag kopplar in det så blir det bild och allt funkar med fria kanaler utan ca-modul i, stoppar sedan i ca-modulen då låser sig bilden samt försvinner och texten" ingen sändning kontrollera EPG:n felkod 203" kommer upp på skärmen drar jag ur ca-modulen så kommer bilden tillbaka på fria kanalerna igen. har godkänd ca-modul enligt Boxer, provade att ominstallera kanalerna och då funkade allt riktigt tills jag stängde av den för kvällen, nästa dag på med tv:n och lika händer igen " ingen sändning kontrollera EPG:n felkod 203" då den är ny så är det ju bara att lämna in den men om någon känner igen sig med lika fel så tar jag gärna del av infon som löste problemet.

Tycker bild och ljud är toppen och tv:n är snygg och slimmad, jag har ej ändrat några inställningar ännu och om någon har tips på det så tackar jag för dom.

Postad 02 november 2008 - 21:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0

Dels har jag bandning, främst i högra delen av bilden, men vad som jag är fundersam över är den massiva ghostingen.
Panelen har responstid på 6ms, vilket låter ganska bra i mina öron, men ghostingen är verkligen massiv, något som man förväntar sig att en gammal LCD med över 40ms responstid skall ha. Så illa är det verkligen.

Har själv råkat ut för Ghosting nu :)
Började smått för 3 veckor sen. Dels om nån med svart kavaj, t.ex, går snabbt förbi kameran med en vit bakgrund så blir det spår. Men värst är det i mörkare scener när nån med mörkt hår går förbi eller rör sig snabbt så blir det ghosting. Jäkligt skumt och irriterande då det inte varit så tidigare. Ska ta kontakt med Sharp i morrn.... suck...

Postad 08 november 2008 - 23:02

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har själv råkat ut för Ghosting nu :lol:
Började smått för 3 veckor sen. Dels om nån med svart kavaj, t.ex, går snabbt förbi kameran med en vit bakgrund så blir det spår. Men värst är det i mörkare scener när nån med mörkt hår går förbi eller rör sig snabbt så blir det ghosting. Jäkligt skumt och irriterande då det inte varit så tidigare. Ska ta kontakt med Sharp i morrn.... suck...

Några uppdateringar? Vad sa Sharp när du snackade med dem?

Jag själv skickade iväg min på service för ett par veckor sedan, via Elgiganten. använde mitt servicenummer nu för att se om de fixat den ännu. Står bara att de inte hittar något fel på den och att TVn faller inom kvalitétsnormen och därmed inte har reparerats. Känns sådär lagom skönt att som studerande lagt alla mina besparingar på en defekt TV, som ingen vill reparera tydligen, vilket man får reda på efter att den varit borta för service i 3 veckor.
Ska ringa Sharp jag med och skälla ut dem, såhär ska det fanimej inte vara!

Redigerat av Zenith_J_Coke, 08 november 2008 - 23:14.

Postad 12 november 2008 - 12:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0
Fan va surt :)
Nej jag har inte orkat prata med dom än då jag dels använder TV:n som datorskärm, och då jag sitter och klipper ihop en film så kan jag inte vara utan skärmen i 3 veckor, och sen tycker jag ghostingen lurigt nog blivit mindre.
Nåt som buggar med "brusreduceringen" kanske att även om den är "off" så ligger den på ibland likt nån auto?

Skriv gärna hur det gick med utskällningen ;)
Jäkla strul.

Redigerat av Svante Skoog, 12 november 2008 - 12:48.

Postad 17 november 2008 - 21:04

epatnor
  • epatnor
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej! Hoppas ni får ordning på era TV för jag tittar väldigt noga på 46 X20S just nu, bäst pris på 46" LCD för tillfället. Men jag har aldrig hört talas om ghosting på en LCD förut?

Hur går det för er? :P

Om någon mer vill skriva ner lite intryck om sin Sharp, gör gärna det, mottages tacksamt! :)

Postad 22 november 2008 - 17:08

epatnor
  • epatnor
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har ghostingen försvunnit? *hoppas*

Postad 24 november 2008 - 17:55

epatnor
  • epatnor
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Update? ;) Jag är jättesugen på denna, men den börjar bli lite gammal så jag vill veta lite mer, duger den? Jag hoppas att den gör det - särskilt som den börjar dyka under 11.000:-. Men å andra sidan så blir ju XL2S billigare och billigare också. Såg nån som sålde den för 13.000:-. Men det var inte någon storbutik direkt :wub:.

Cheers!

Postad 25 november 2008 - 17:10

solidem
  • solidem
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nyss köpt 46X20S och är allt som allt nöjd!

Vad är bandning? Egentligen borde jag strunta i det eftersom jag inte stör mig men vill veta så man kan kontrollera :(

Det enda jag stör mig på är att röda färger som är i rörelse ibland "rinner över" och smetas ut.. ungefär som att ghostning är svarta ytor som rör sig över ljusa med visst spår kvar i det vita en kort stund?

Postad 25 november 2008 - 18:46

Unregistered23da3b75
  • Unregistered23da3b75
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ser i en annons i tidningen att Audio Video i Karlskrona säljer 46" Sharp LC46x20 för 9990kr !

Kollade lite på denna tråd eftersom priset kändes bra för en 46" full-HD men avvaktar nog lite till :-)

Postad 26 november 2008 - 00:44

Tarn_afc
  • Tarn_afc
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en Sharp LC-32X20S och tänkte höra lite om vad ni använder er av för bildinställningar i olika lägen.
som bekant finns det 6 olika bildlägen:
Användare
PC
Spel
Film
Standard
Dynamisk
Dynamisk Fixerad

Vilken av dessa anser ni passa bäst vid upp spelning av 1080 material?
-Vid vanlig digital TV
Har ni anpassat era inställningar, va inte blyg att dela med dig av dina inställningar

lite OT:
Tappar man bildkvalité vid vanlig Digital TV om man har en lång sladd mellan boxen och uttaget? Har en sladd som är cirkus 10m

Postad 28 november 2008 - 18:35

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Heppåer igen.

Har nu talat med Sharp och Elgiganten angående ghostingen på min skärm och likt någon skrivit här ovan har jag det mycket i röda färger, men även i svart mot vitt och i mörka scener över lag.

Fotade TVn med kort slutartid för att dokumentera eftersläpningarna och visade för min lokala Elgiganten-butik som ansåg att jag helt klart var berättigad för en reparation.
Så nästa vecka hämtar de min TV, igen, för att skicka på service och denna gången skickar jag med en skiva med oredigerade bilder på ghostingen, ifall service-killarna är blinda som förra gången.

Lägger upp länk till ett av mina foton så att ni får se med egna ögon vad jag menar.
Jag drog då mediaspelaren över skrivbordet, men inte i överdriven hastighet.
Nåja, dra era egna slutsatser..
http://pici.se/pictures/OyvGeOtnZ.jpg

Redigerat av Zenith_J_Coke, 28 november 2008 - 18:36.

Postad 28 november 2008 - 18:43

Zenith_J_Coke
  • Zenith_J_Coke
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har en Sharp LC-32X20S och tänkte höra lite om vad ni använder er av för bildinställningar i olika lägen.
som bekant finns det 6 olika bildlägen:
Användare
PC
Spel
Film
Standard
Dynamisk
Dynamisk Fixerad

Vilken av dessa anser ni passa bäst vid upp spelning av 1080 material?
-Vid vanlig digital TV
Har ni anpassat era inställningar, va inte blyg att dela med dig av dina inställningar

Jag hade just 32X20S tidigare och använde samma inställningar som på min 46" 8S.
För 1080p-material (och 720p också) använder jag användar-läget där jag har ställt in följande vad jag kan minnas (har inte tillgång till min TV just nu):

Bakgrundsbelysning: -9
Ljusstyrka:+ 4 (för att få fram detaljer i mörka områden)
Skärpa:+ 2
Färg: 0
Toning: 0
Kontrast: +28

Färgtemperatur är på medium/hög
Filmläget är avstängt
Aktiv kontrast är avstängt

Dessa inställningar har jag för filmtittande, när jag spelar TV-spel brukar jag höja bakgrundsbelysningen till 0 eller upp emot +8 beroende på hur ljust det är i rummet för tillfället.

Postad 11 december 2008 - 11:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0

Lägger upp länk till ett av mina foton så att ni får se med egna ögon vad jag menar.
Jag drog då mediaspelaren över skrivbordet, men inte i överdriven hastighet.
Nåja, dra era egna slutsatser..
http://pici.se/pictures/OyvGeOtnZ.jpg

Fantastiskt. Ska själv pröva med detta då jag inte orkat brytt mig då folket på Sharp inte verkar orka bryr sig annars.

Släng iväg ett meddelande när du fått svar från dom :)

För mig dök fenomenet upp för en och en halv månad sen ungefär.

Redigerat av Svante Skoog, 15 december 2008 - 14:18.

Postad 02 januari 2009 - 12:47

Nilfons
  • Nilfons
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Behöver tips på bra väggfäste till en 46X20E. Så slimmad som möjligt mot väggen är ett önskemål.

Tack på förhand!

Postad 07 januari 2009 - 18:43

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej!
Ser att MediaMarkt säljer denna i 42" & 46" för strax under och strax över 10000:-
Tycker ni att avsaknaden av 100Hz är ett problem eller är det bara att slå till?
Är 42" och 46" samma förutom storleken.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.