Har också på auto läge, den är 100-130cm från öronen och lägger inte ens märke till att det finns en projektorVisst, det går. Typ allt går att ställa och spara i ett antal "user modes". Men jag tycker irisen jobbar bra, och borde väl ge bästa dynamik i bilden?
* Officiell tråd - Sanyo LP-Z2000 *
Sanyo PLV-Z2000
(Projektorer)
|
0
|
(21)
|
Inga priser |
Enkelt billigt snyggt takfäste (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Vilken proj i halvmörkt rum? (17 inlägg)
|
17 år sedan |
Hur mkt låter era Z2000? (4 inlägg)
|
17 år sedan |
Bästa 1080P projektorn bildmässigt (62 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 03 January 2009 - 09:26
Postad 03 January 2009 - 14:32
Har också på auto läge, den är 100-130cm från öronen och lägger inte ens märke till att det finns en projektor
Ok!.
Intressant undrar om denna projektor finns att köpa någonstans.
Postad 04 January 2009 - 09:50
Den håller på att ta slut då den har uslutat tillverkats.Ok!.
Intressant undrar om denna projektor finns att köpa någonstans.
Postad 04 January 2009 - 19:05
Mvh / Christian
Postad 04 January 2009 - 20:07
Jag hade definitivt valt Z2000, men tyvärr är den lite svår att få tag på nuförtiden.
Postad 04 January 2009 - 22:59
om svärta prova att ändra i HDMI1-/HDMI2- inställning
Välj (prova) Normal eller Enhanced detta kan göra stor skillnad på just svärtan.
MrDTS
Postad 09 January 2009 - 10:23
Redigerat av Unregisteredaf667929, 09 January 2009 - 10:30.
Postad 09 January 2009 - 12:52
Sådär nu var den påväg till en i posten, hoppas man gjort rätt som valde z2000 istället för en z700. Väldigt ovanligt av mig att gör såhär för jag har alltid sagt att jag köper inte en projektor utan att först ha sett vad den presterar i verkligheten. Däemot har jag tittat på de flesta Dlp på marknaden i prisklassen men hur mycket jag än vill funkar inte ögonen med dlp. Sen kika jag på en mitsubishi för rätt länge sen, jag tror de vad hc5500 eller om de var 4900 som jag tyckte kändes bra som lcd, hoppas den här matchar dom hyfsat.
Enda nackdelen med beställning via internet,är att dom flesta internet butiker lämnar sämre garanti, än vad många av dom fysiska butikerna gör/gjorde.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 09 January 2009 - 12:53.
Postad 09 January 2009 - 15:48
Tror den allmänna garantin är 2 år.Enda nackdelen med beställning via internet,är att dom flesta internet butiker lämnar sämre garanti, än vad många av dom fysiska butikerna gör/gjorde.
Postad 11 January 2009 - 01:06
Får den på tisdag iaf
Postad 11 January 2009 - 08:14
Där jag beställde min Z2000 stod det ang garanti: "Projektor - 3 års garanti, lampan 3 mån/300 timmar (det som inträffar först). " Det är väl inget sämre än en vanlig butik eller?
Får den på tisdag iaf
Med tanke på att den inte finns (vad jag vet) i någon fysisk butik,så har man inte så mycket att välja på.Dina garantier var helt ok iallafall.
Lite "OT" info nedan.
Bästa garantin på Sanyo PLV-Z700,finns i en fysisk butik.garantin är enligt nedan:
Garanti hela projektorn 3år.
Lampa 1år eller 750 timmar (det som kommer först).
100% pixel garanti i 6 månader.
Postad 13 January 2009 - 16:33
Postad 13 January 2009 - 16:37
Önskade man fått en rejäl bruksanvisning istället för en CD Rom skiva som...suger.Letade i menyn men jag hittade ingenting.
Mao har ej orkat att leta igenom CD Romen efter allt möjligt, men där i finns säkert den infon.
Postad 13 January 2009 - 22:25
Postad 23 January 2009 - 20:42
Problemet nu är att bilden blir jättesuddig, det är knappt att texten på skrivbordet går att läsa ut, när jag har kopplat den till datorn på detta vis. Någon som har en aning om varför ???
Postad 11 February 2009 - 11:04
Jag satt i 2 timmar och pillade på färginställningar, kontrast, m.m i dynamic mode igår. Det är svårt att hitta en inställning man är helt nöjd med.
Kör ni eco mode eller full lampa ?
Postad 11 February 2009 - 12:55
Av nyfikenhet vilka bildinställningar kör ni på som har Z2000 ?
Jag satt i 2 timmar och pillade på färginställningar, kontrast, m.m i dynamic mode igår. Det är svårt att hitta en inställning man är helt nöjd med.
Har förvisso ingen Z2000 (har en Z5), men jag skulle iaf råda dig att välja nåt annat läge än "dynamic" som utgångspunkt när du ställer in den. Välj något Cinema läge eller Natural när du börjar skruva på inställningarna. Har du möjlighet till bra mörkläggning och inte extremt långt kastavstånd så räcker nog eco mode på lampan. Du får ju dessutom en tystare proj med eco mode. Dessutom råder jag dig att använda nån kalibreringsskiva när du ställer in den. Digital Video Essentials (DVE) är bra. En enklare variant är att använda THX Calibrator som finns med på en del av Lucas Films produktioner, exempelvis Star Wars filmerna. Jag använde själv THX Calibrator när jag ställde in projjen första gången.
//P
Postad 12 February 2009 - 18:09
Postad 12 February 2009 - 21:22
Ah, får nåt fel meddelande om något med filter då och då, projektorn har varit aktiv drygt 200 timmar sedan i oktober, och så dammigt har man det inte hemma, har inte läst instruktionen om hur man använder den där gummi blås munstycket heller och vart exakt man ska blåsa för rengöring.
Läste i manualen att den är ställd på att påminna om rengöring av filtret var 200 timma.Om man vill går det att ändra antalet timmar om man vill.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 12 February 2009 - 21:22.
Postad 13 February 2009 - 13:23
Av nyfikenhet vilka bildinställningar kör ni på som har Z2000 ?
För bildinställningar testade jag flera av de inställningar som folk tipsat om på denna sida (länken finns även sen tidigare i denna tråd): http://www.avsforum....ad.php?t=947600
Hittade en riktig kanoninställning där efter att testat 4-5 olika inställningar. Minns inte exakt vilken det var som var bäst. Men bilden är grym nu! Väldigt behaglig bild och färgerna är väldigt naturtrogna.
Postad 13 February 2009 - 16:39
Ah ok, men var exakt blåser man då, eller alternativt var hittar man informationen på cd rom skivan ?Läste i manualen att den är ställd på att påminna om rengöring av filtret var 200 timma.Om man vill går det att ändra antalet timmar om man vill.
Postad 13 February 2009 - 21:30
Har förvisso ingen Z2000 (har en Z5), men jag skulle iaf råda dig att välja nåt annat läge än "dynamic" som utgångspunkt när du ställer in den.
Måste faktiskt rätta mig själv! Var av en händelse in och läste bigscreen.se's rcension på Z2000 och enligt dem är det just Dynamic läget man ska utgå från för att få till den bästa bilden.
//P
Postad 14 February 2009 - 03:27
Måste faktiskt rätta mig själv! Var av en händelse in och läste bigscreen.se's rcension på Z2000 och enligt dem är det just Dynamic läget man ska utgå från för att få till den bästa bilden.
//P
Jo, de var det jag läste också. Sen tycker jag att ljusstyrkan blir bra även i eco mode då. Fast färgerna är krångliga att få till.
Eftersom jag inte har nån thx kalibrator tänkte jag bara höra lite feedback på vad ni andra kör för inställningar ?
Postad 19 February 2009 - 02:59
Ingen annan som upplevt detta och vad fan gör man?
Postad 19 February 2009 - 15:23
Nej nej nej är det enda som finns i mitt huvud just nu. GJorde en chansning och beställde från pixmania i hopp om att slippa garantiärenden, men nu verkar det strula till sig. Sen ett tag tillbaka har projektorn börjat lämna ifrån sig oregelbundna "klick" ljud. Låter ungefär som när en klocka tickar. Olika högt varje gång, men klart störande iallafall.
Ingen annan som upplevt detta och vad fan gör man?Försökt daska till den lite lättare ifall det skulle vara något som hoppat fel någonstans eller så men ingen lycka.
Jag tror att det irisen som jobbar. Det där ljudet har jag också upplevt men bara då jag kopplat via VGA eller Video ingången. Via hdmi är den knäpptyst. Vetetusan vad det beror på
Det låter nästan som projektorn ska smälla sönder
Postad 19 February 2009 - 21:41
Jag tror att det irisen som jobbar. Det där ljudet har jag också upplevt men bara då jag kopplat via VGA eller Video ingången. Via hdmi är den knäpptyst. Vetetusan vad det beror på
Det låter nästan som projektorn ska smälla sönder. Men eftersom den är helt tyst vid hdmi, så har jag inte tänkt så mkt på det.
Aha så kan det nog vara. Tror det kanske kan ha att göra med att jag kört 1280x1024 för att spela lite lågupplöst material, dock via HDMI. Just tanken att den ska smälla snart har faktiskt slagit mig några gånger, haha. Men då är det nog lugnt ändå. Körde den 45 minuter nyss och märkte inte av några klickljud
Postad 05 March 2009 - 15:35
Är uppe på över 2000h för min z2000 nu. Se verkligen till att gå in på tweak tråden och prova några av inställningsförslagen. Alla som är förinställda på z2000 är skit i synnerhet vid vanlig digital-tv.
Jag kör två olika en om mörkare bild och en för mesta dels ljus (baserade på dynamic resp. natural).
Det är nog väldigt individuellt vad man gillar (kör förresten en tredje inställning för max färg vid tecknat baserad på dynamic o korrigerat ner de gula/bruna färgerna med funktionen där man kan sätta valfri färg i bilden).
Glöm inte sätta hdmi till enhanced gör stor skillnad på PS3an o 360n - t.ex. gears of war för mycket bättre svärta o helt annan dynamik och 3d pop.
Kör för övrigt i eco mode (räcker om man släckt ner) för de 19dB som z2000 ger ifrån sig då är oslagbart.
Postad 11 March 2009 - 02:22
Irisens jobb låter fortfarande. Klickar då och då, helt random. Vad tusan kan detta bero på? Kör HDMI från datorn 1080p.
Tycker även att projektorn i sig låter ganska mycket. Iallafall för mycket. Kör lampan på näst högsta läget. Ska man verkligen behöva dra ner den mer för att slippa störas av den? Känns ju rätt kasst... Finns det andra knep för att få ner ljudnivån?
Postad 11 March 2009 - 10:34
Jag har irisen inställd på "fast" också...
Fläkten tycker jag är oerhört tyst. Jag kör på näst lägsta läget A2 och det är bara i väldigt ljusa scener som fläkten varvar upp litegran. Men även då stör den inte
Postad 11 March 2009 - 11:04
Postad 21 March 2009 - 00:02
Postad 21 March 2009 - 01:19
http://www.avsforum....61#post15857461
Testa och säg hur ni tycker resultatet blev
Postad 23 April 2009 - 22:28
Bytte från HDMI 1 till HDMI 2 och slapp irisens högljudda klickande som mot slutet var vid varje scen när kameravinkel ändrades. Det var för väl att det försvann... Var verkligen inte hållbart. Men man undrar ju vad det beror på
Jaha se där nu var klickandet igång på ingång 2 också. Vad fan är det för skit... Suck
Postad 21 August 2009 - 20:25
En fråga bara; har haft min projje ett tag nu, men kommer inte in i bildjusteringsmenyn! Det går inte att välja något av justeringarna när jag väljer denna meny... Hur gör jag? Vill ju också justera bilden!
Postad 25 July 2011 - 21:59
För ung. 1,5 år sedan köpte jag en beg. Z2000 fipplade o ställde in, blev alldrig så där riktigt nöjd,
Nu har jag köpt nytt till TV rummet(se forum inlägg för SAM... PS51D8005) och då har PANA.. BDP 85: an hamnat hos projen Jag har visserligen provat det mesta av DVD spelar utbudet och den före BDP 85:an var en BDP 35 inte så dålig men ej heller toppen, Nu har det öppnats nya vyer, PANAN(85:an) är helt fantastisk till SANYON, alltså kan man säga att den gått en ny vår till mötes.
Ett litet inlägg om en bortglömd men bra PROJ.
PS. jag har en INFOCUS SCREENPLAY 5000 LCD 720p som jag knappt har kört om någon är intresserad.
mvh BLUESBERG
Postad 30 November 2011 - 07:41
Postad 01 August 2012 - 19:48
Inte många kronor.
Är det så illa alltså? Nån som vill säga nåt annat? Tur jag inte har en sån då
Postad 18 February 2014 - 10:33
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Enkelt billigt snyggt takfäste