HPIM0299.jpg 1023.46K
1 Antal nerladdningarBilliga Talladega från Elgiganten samt tre filmer från Axelmusic.
HPIM0292.jpg 1.18MB
2 Antal nerladdningarDen Japanska Spider-Man trilogin.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Visa upp er Blu-ray samling *MAX 1280 PIXLAR BREDA BILDER*
Startad av
Andrfolk
, Jan 01 2008 22:47
3224 svar till detta ämne
Postad 14 February 2008 - 12:05
HPIM0299.jpg 1023.46K
1 Antal nerladdningarBilliga Talladega från Elgiganten samt tre filmer från Axelmusic.
HPIM0292.jpg 1.18MB
2 Antal nerladdningarDen Japanska Spider-Man trilogin. Postad 15 February 2008 - 04:21
fan, japanerna har ju mycket snyggare omslag på 2:an och 3:an Postad 15 February 2008 - 19:09
Allvarligt, lägg din energi på annat än att påpeka småsaker. Postad 16 February 2008 - 00:54
va? menar du möjligen detta?
Postad 16 February 2008 - 10:46
Två nya filmer i brevlådan på torsdagen!
IMG_0460.JPG 5.2MB
1 Antal nerladdningarBild på min växande Blu-ray samling:
IMG_0462.JPG 5.45MB
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Pinnacle, 13 March 2008 - 07:40. Postad 16 February 2008 - 11:50
Som vanligt är man dålig på att uppdatera men men.... här är senaste tidens nyförvärv...!!
filmer.JPG 2.36MB
1 Antal nerladdningarPå tal om ingenting så kan jag absolut rekomendera Shoot Ém Up.... en film som föll mig i smaken... en jäkla massa action och röj om än aningens överdrivet... Kanonbra bild och ett ruggigt bra ljud...!! 5 nackskott av 5 möjliga...! Postad 16 February 2008 - 13:17
Oj oj, är Master and commander region 2? Den måste jag ha... Redigerat av Unregistered417901bc, 16 February 2008 - 13:18. Postad 16 February 2008 - 13:25
Reg B heter det när vi snackar Blu-ray.
Köpt på Mediamarkt i Kungens Kurva för det något saftiga priset 279 kr. Postad 17 February 2008 - 17:52 Nog var det action alltid i den rullen. Ser att du också visar The Brave One. Det är en film att rekommendera. Spännande och för mig oväntat slut. Bra prestation av Foster. Postad 20 February 2008 - 14:49
Pirates of the caribbean 1-3
talladega nights mr. & mrs. smith ghostrider Har haft ps3an i 3månader så 2filmer/månad har det blivit, känns rätt lagom. Postad 20 February 2008 - 15:50
Eftersom film är konsumtionsvara som man tittar och slänger så är 41 tusen en jäkla massa stålar man lagt på nåt som inte har nåt värde och som bara står i hyllan och samlar damm. Postad 20 February 2008 - 16:05
Öh okej så jag köper alltså mina filmer, ser på dom en gång och sen slänger dom??? DVD/BD filmer kanske inte har nåt värde för DIG, men för oss andra som köper film så är det en investering som vi kommer att kunna njuta av många ggr. Och när vi väl bestämmer oss för att sälja av nån film så får vi ju faktiskt en slant för dom 41 tusen är fan ingenting mot vad vi lagt ut sammanlagt på film genom åren. En strunt summa för oss som älskar att ha vore fina filmer i hyllan Redigerat av Svante Skoog, 20 February 2008 - 16:07. Postad 20 February 2008 - 16:28
Jag köper relativt mycket filmboxar och det kostar en hacka samt jag ser på dom kanske bara 1 gång förutom vissa filmer som matrix, sagan om ringen, prison break etc etc. Men å andra sidan är ju det en samlingssak, vissa samlar på frimärken, vissa samlar på film. Det är samma sak i mitt tycke förutom att andrahandsvärdet inte finns på samma sätt hos filmerna om det inte är riktiga rariteter.
Postad 20 February 2008 - 17:19
1. Frågan som dyker upp är ju: Vad i h-vete du gör på den här delen av forumet med den åsikten? 2. Sen kan man dra det åt andra hållet. Hur mycket har tex inte rökare spenderat och det är väl om något att lägga pengar på något som inte har ett värde och som inte ens samlar damm i någon hylla. 3. Jag antar att du med "slänger" menar "klicka på filen och trycka på DEL"? Postad 20 February 2008 - 17:35 Bara att kolla in namnet, sedan behöver man inte kommentera mer. Fast jag vill iofsig tillägga att mat är en ganska kass investering oxå, det är ju ändå bara något man skiter ut. Redigerat av thetias, 20 February 2008 - 17:36. Postad 20 February 2008 - 19:35 Åh vissa samlar på pengar medan andra köper resor för dem Postad 21 February 2008 - 07:08
Fullständigt OT, vilket rätt många inlägg i denna tråden är dock.
Folk får väl göra vad fan de vill med sina pengar, eller hur? Så sluta gnälla, vill inte ni lägga X antal tusen kronor på film så är det upp till er, jag undrar hur många här som är intresserade att höra "vilket vansinne det är att slänga bort så mycket pengar på film"? Finns det ett sådant intresse så kan vi väl starta en ny tråd där vi kan diskutera vad som är vettigast att göra med sina egna pengar? Nä, håll er till ämnet hädanefter tack! Redigerat av Pinnacle, 21 February 2008 - 07:09. Postad 22 February 2008 - 19:55
Kolla vad Tomten.... *ääh*..... Posten lämnade i min brevlåda idag!!!
IMG_0467.jpg 6.13MB
1 Antal nerladdningarMåste säga att det är ett av de läckraste Blu-ray omslagen hittills (i min samling), grymt snyggt och härlig relief-effekt på "pappersfodralet". Postad 22 February 2008 - 23:39
Sparar ni de där pappersfodralen? Fick sånna på mina piratesfilmer och slängde dom direkt. Dels så blir dom bara kantstötta samt de är fult med olika storlekar på fodralen i hyllan.
Postad 23 February 2008 - 00:39
Jepp, givetvis så sparar jag dem. Postad 23 February 2008 - 10:48
Naturligtvis sparar man dom och mina är i samma skick som när jag får dom. Du får väl sluta att kasta frisbee med dom så slipper du att få dom kantstötta. Sen så tappar man ju i andrahandsvärde om man nu planerar att sälja dom i framtiden. Postad 23 February 2008 - 11:40
Som sagt, det finns inget marknadsvärde i begagnade filmer, vad går begagnade DVD-filmer för idag tex? tja 30:-/st för något man betalade kanske 200:- när man köpte den. Lägg ner det där med andrahandsvärde, existerar inte eftersom filmer är som jag sa tidigare förbrukningsvara, titta och släng, därför är hyra filmer det bästa idag så länge man inte kan tanka ner dom legalt. Musik samlingar är däremot en helt annan femma. Ärligt, hur många ggr ser du om en film och vad är det för kul att se om en film där man redan vet handlingen? Postad 23 February 2008 - 13:05
Förstår inte vad du gör i en avdelning som tar upp filmsamlingar...?? De som samlar på filmer vet nog vad en film kostar särskilt om det är en samlarutgåva... så håll du dig i musikavdelningen istället, för film kan du ju absolut ingenting om...!!
Dummaste inlägget jag läst på länge.... Postad 23 February 2008 - 13:36
+2
Och treminuterslåtar som man kan nynna baklänges ger mycket mer än film då menar du? Tråkigt dock packletloss att du inte har några favoritfilmer och bara verkar se filmers som tydligen bara kräver en tittning. Själv älskar jag film och att upptäcka nya saker som man tidigare missat och vissa filmer har jag sett över 20 gånger. Och tro det eller ej men det finns andrahandsvärde på många filmer. Kanske inte de som kostar 2 för 99:- men förexklusivare utgåvor som är OOP kan man få en hel del för. Redigerat av Tomanista, 23 February 2008 - 13:54. Postad 23 February 2008 - 14:15
Packetloss, vad gör du i denna tråd???
Varför köper du själv en film om du redan vet vad som händer i filmen efter en titt? Ser ju att du har en samling med BD filmer i hyllan i ditt galleri. Och sen är andra hans värdet jäkligt bra på många DVD filmer. Kanske inte den senaste mainstream filmen som alla redan har i hyllan. Man kan lätt få en hundring tillbaka på en Region 1 film t.ex. Om du inte samlar på film som oss andra och bara ska klaga på oss som värderar film mer än just DU, så kanske du kan sluta besöka denna tråd då dina inlägg är JÄVLIGT störande! Postad 23 February 2008 - 14:36
Inte nu längre......... andrahandsvärdet är tydligen nedlagt....!! Postad 23 February 2008 - 16:14
för o dra en parralell till din musik samling, http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem kallar du det där andrahandsvärde så grattis. Postad 23 February 2008 - 17:25
Jag har Gudfader boxen med alla filmer, det var nån som mailade mig och ville köpa den men ville inte ha den när jag sa att boxen var lite kantstött eftersom jag tappat den i marken några ggr..
Spelar väl ingen roll när själva skivorna är repfria.
Det är ersatt med "skrotvärde" numera. Kul att vissa tar det med viss ironi i varje fall. Redigerat av Packetloss, 23 February 2008 - 17:27. Postad 23 February 2008 - 17:52
Jag gick plus på att köpa HD-filmer på BOGO från Amazon och sedan sälja på tradera efter jag hade sett dom så andrahandsvärde finns det. Ser du aldrig om en film? Jag har sett bond filmerna flera gånger och True Lies med Arnold har jag sett 10talet gånger, Samma med The Long Kiss Goodnight, Planes, Trains & Automobiles samt Disney filmer. Postad 23 February 2008 - 18:04
Ja vissa inlägg som inte har någon som helst verklighetsförankring kan man inte annat än ta med ironi.....
Postad 23 February 2008 - 18:04
Det är dags för en modd att städa upp i denna tråd, för mkt snack och för lite bilder..
Postad 23 February 2008 - 18:05
Film ska ses många gånger, då det som någon sa innan dyker upp nya saker varje gång man ser dom.
Många filmer man har sett ett antal gånger, men har nog ingen annan film som kommer i närheten av The Devils Rejects, är uppe i 3 siffrigt antal gånger nu ( jaja kanske inte en film många skulle valt men vet ej vad det är som tilltalar mig så enormt med den, den är helt perfekt helt enkelt) ... varje gång jag inte har något att göra så hamnar den i spelaren... till och med så att jag ibland startar den istället för en musikskiva numera... Redigerat av Cozmo, 23 February 2008 - 18:15. Postad 23 February 2008 - 19:44
Ja The Devils Reject är en riktig höjdare. Top 5 genom tiderna.
Lite nyheter i min BD samling. 209kr styck på webhallen
IMGA0016.JPG 1008.49K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av alienrebel, 27 February 2008 - 23:17. Postad 26 February 2008 - 12:26 haha... Nice broder, börjar bli lite avis på din samling Postad 27 February 2008 - 20:57
Svängde förbi Mediamarkt lite snabbt. Resultatet blev:
DSC02441.JPG 411.82K
1 Antal nerladdningarOch gårdagens leverans från Webhallen:
DSC02440.JPG 448.62K
1 Antal nerladdningar
Postad 28 February 2008 - 22:10
3:e dan på raken, undrar om postis portionerar ut filmerna för att jäklas......
DSC01204.JPG 2.7MB
1 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |