Du kan anv'nda både väggfästen som vi säljer men vi rekommenderar modellen med +- 15 graders vinkling.
Mvh / Jack / SWEDX
Redigerat av jonsod76, 28 May 2009 - 13:54.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
7 relaterade trådar
Postad 09 February 2009 - 23:11
Hej
Du kan anv'nda både väggfästen som vi säljer men vi rekommenderar modellen med +- 15 graders vinkling. Mvh / Jack / SWEDX
Postad 10 February 2009 - 12:55
Okej tack för svar!
Dock vill jag inte att tvn ska luta mera när den väl är fest på min vägg som redan lutar väldigt mycket. Det går väl att ställa fast den så att den sitter längs med väggen? mvh fredde Postad 16 February 2009 - 16:26
Ja då var det dags då! Skulle vilja höra era första intryck av 46" modellen som ni bör fått hem idag.
Var själv och tittade på den på swedx... men som sagt var den bara kopplad till en ps3a så det sa mig inte så mycket. Postad 17 February 2009 - 22:55
Nån som fått hem sin? Fick ett mail att ja skulle få min mellan v8-v9.
Postad 18 February 2009 - 18:23
Sa dig inte så mycket? Inte kollat på nån annan hd-tv med en ps3:a inkopplad eller? Postad 19 February 2009 - 00:49
Jo... och vilken budget tv som helst med full hd ser hyffsat bra ut med en ps3a via hdmi. Skulle vilja höra om den har bättre brusreducering i sd material än föregångarna t.ex. Hur vanliga standardupplösta avi filmer ser ut genom mediaspelaren. Det finns väl mer som räknas än hur en tv ser ut via ps3? Spelar t.ex. ps2 fortfarande... och om bilden via scart ser riktigt illa ut så kanske det är värt att satsa på nåt annat.
eftersläpningar/inputlag? För de få som känner till begreppet... Om det är värt att punga ut drygt 7000 kr eller om man ska lägga det dubbla på en snabb tv med motionflow. Lite svårt att avgöra efter en demofilm på en ps3a?! Men den här tråden känns rätt död tyvärr... folk förvånansvärt inaktiva med tanke på de nya modellerna som släpps.
Postad 19 February 2009 - 19:58
Aa okey då förstår jag =) Jo... jag väntar också på att folk ska berätta om sin tv. kanske ingen fått än då? Postad 19 February 2009 - 20:42
Jag ska beställa en SG-40X1-A2 imon eventuelt.
Jag har ingen ps3, men jag har 360 och lite äldre analoga spel konsoler Postad 22 February 2009 - 22:55
ja de vore shysst om du kör nåt via scart å berättar hur det ser ut.
om du känner till begreppet inputlag och har en crt som referens skärm så får du gärna köra några benchmarks.
Redigerat av jonsod76, 28 May 2009 - 13:53.
Postad 23 February 2009 - 00:34
ja de vore shysst om du kör nåt via scart å berättar hur det ser ut. om du känner till begreppet inputlag och har en crt som referens skärm så får du gärna köra några benchmarks. Postad 25 February 2009 - 14:50
Men kom igen nu! Har verkligen ingen fått hem en 46 tummare och kan ge en liten recension. Jag kommer (om jag köper en) att främst se på TV via Boxer och eventuellt koppla in en gammal bärbar PC via VGA. Postad 01 March 2009 - 06:41
Är det fortfarande ingen som fått hem 46" ännu? Eller har vi fått ett moment 22 att hela forumet väntar på rapport innan någon beställer?
Postad 01 March 2009 - 09:52 Samme her. Tror det er det samme for alle der har bestilt. Udsnit af mail fra Swedx: ....
/Termite Postad 01 March 2009 - 10:50
Jag har tyvär ingen crt själv längre, men jag har en kompis som säkert ställer upp Postad 02 March 2009 - 11:00
För analoga grejer tänkte jag köra med dessa prylar, vad tror ni?
http://www.kabelgiga...lar.asp?id=1943 http://www.kabelgiga...lar.asp?id=1290 http://www.kabelgiga...lar.asp?id=2007 Postad 07 March 2009 - 20:09
Hallåj! Någon måste ju ha fått sin tv (46") nu?
Jag är själv väldigt sugen på Camo 46" och vill som många andra veta lite vad ni tycker om den. Gärna lite högupplösta bilder för att visa bildkvalité på scart, tv via antenuttaget, hdmi, mm! Fråga till SWEDX: Kommer det att komma ut en 50"-modell? Om: När? Pris? //z0rux Postad 08 March 2009 - 23:33 Hej Vi planerar att släppa en 52" Full HD Camo. Vi tror att det kommer att ske under maj och priset lär ligga på 9000-10000 kr. Mvh Jack / SWEDX Redigerat av Jack-SWEDX, 08 March 2009 - 23:34. Postad 11 March 2009 - 17:46
Hej!
Funderar på att byta upp mig lite från min 28" dumburk till antingen en 40" Camo eller 46" Camo. Den kommer enbart att användas till mitt PS3 då jag har PlayTV på det för att titta på tvkanaler. Annars blir det väl mest spelande och film. Avståndet till soffan är runt 2,5 - 3m och jag undrar ifall det är för litet för att införskaffa meg 46" modellen? Tack! "(nån som har ett tips på en sida med billiga HDMIkablar?) Postad 11 March 2009 - 23:07
Det låter kanon, kommer lätt att köpa en sådan, var lite sugen på 46" men den var i minsta laget för nya radhuset som vi flyttar in i i juni Så snälla släpp den tvn tills dess Postad 12 March 2009 - 22:20
Har SG-40X3-A2 — Camo 40 inch Full HD LCD-TV med DVB-T 3,5 mm ljud ut så att man kan koppla in tex harman kardon soundsticks || datorhögtalare med 3,5 mm ljud in?
Postad 14 March 2009 - 13:31
Enligt Bruksanvisningen så finns det bara line in men headphone är en typ av line ut så den fungerar säkert
Postad 14 March 2009 - 17:01
Är det någon som har den "gamla" Swedx 40" tv'n med FullHD eller den nya Camo 46" Full HD modellen och kan svara på om någon av dessa fiaxar 24p?
Har nämligen den gamla 40 tummaren som bara är HD ready och och är inte nöjd med bilden när jag spelar upp filmer från videokameran som använder sig av FullHD upplösning... Redigerat av maxxar, 14 March 2009 - 17:02. Postad 17 March 2009 - 16:47
funkar Postad 20 March 2009 - 23:55
Har nu fått min SG-32T2-A2 men har lite problem med pixelmappingen. Har fått det pixelmappat på VGA-ingången men då är färgerna dåliga. På HDMI-ingången är färgerna bra och tar den emot upplösningen 1360x768 men den pixelmappar inte. Känner någon igen problemet? Det står på produktinfon här på prisjakt att den ska klara pixelmapping på HDMI-ingången och uppgiften är ju från Swedx själva så det är ju lite underligt.
Postad 21 March 2009 - 15:27
babb0 använd upplösningen 1366x768 istället så ska nog pixelmappingen funka.
Postad 22 March 2009 - 02:27 Nja. Tvn tar inte emot 1366x768. Den vill ha 1360x768 och ger man det på VGA-ingången så är det 3 svarta pixelkolonner på varje sida av bilden. Den har alltså pixelmappat in 1360x768 på panelen som är 1366x768. Skickar man däremot samma upplösning via hdmi så drar den ut 1360x768 till 1366x768 och bilden blir inte pixelmappad och därför oskarp. Jag har provat att med Powerstrip tvinga upplösningen till 1366x768 men då säger tvn Invalid Format. Någon som har några andra förslag? Postad 22 March 2009 - 13:26
Ok hade en "SG-32T3-A2" hemma för ett tag sedan och den pixelmappade utan problem i 1366x768 över hdmi. Trodde det skulle vara samma med T3.
Postad 22 March 2009 - 14:03
Hmm. Var du tvungen att tvinga upplösningen till 1366 manuellt eller var det vad tvn rapporterade själv? Jag har dumpat EDID från min nu, kolla på http://pastebin.com/m7212f441. Där ser man att min T2 vill ha 1360 vilket pixelmappar på VGA men inte på HDMI.
Postad 22 March 2009 - 22:38
Har som sagt inte kvar tvn längre, men är ganska säker på att det var 1360x768 som gällde i EDID även på den.
Fixade 1366 genom att göra en "custom resolution" i grafikdrivrutinen (nvidia). Postad 23 March 2009 - 00:48
Har nu testat att göra en custom resolution. Tvn accepterade den och infon sa också att det var den upplösningen som kördes. Trots detta så pixelmappade den inte.. hur kan det gå ihop? Har testat båda HDMI-ingångarna. Kör med testbilder från pixelmappat.nu även om man direkt ser att text är oskarpt på tvn. Har pixelmappat andra tv-apparater förut och inte stött på sådant här krångel tidigare så jag börjar tro att tvn inte kan pixelmappa på HDMI-ingången. Tack för hjälpen iaf!
Postad 24 March 2009 - 13:23
Btw kom ihåg att jag var tvungen att ändra en grej när jag gjorde en 1366x768 custom resolution. Fick att klicka på "advanced" och sedan ändra "timing standard" till manual. För att sedan fylla i "Active horizontal pixels" och "Active vertical lines" manuellt, till samma som upplösningen (1366x768).
Postad 24 March 2009 - 19:27
Hejsan
Jag har haft en 46" Camo hemma och skickat tillbaka den. Väntar nu på en ny, då bilden började flimra efter ca 5min och pågick i ca 5min Vid varje "kall"start Snygg teve med många ingångar och det jag använt den till ere ok bild, Xbox360 via komponent blir klockren bild Telia digitalteve via bredband via HDMI blir dock inte så jäkla bra, vet dok inte riktigt vad det beror på. Men som sagt väntar jag på att en ny tv skall dyka upp vilken dag som helst, har ingen tillgång till bra kamera eller fattar massa tekniska speccs osv så nån utförligare rescention än såhär kan ja knappast lämna :S FDR Redigerat av fdr, 24 March 2009 - 20:11. Postad 26 March 2009 - 14:55
Hallå!
Jag har nu en Swedx 40" XV1-40TV (inte Full HD, bara HD-ready) men är sugen på att köpa en ny 46" SG-46X5-A2. Denna fråga har kanske tagits upp tidigare men vilka fördelar har jag med den nya Camo-TV'n jämfört med min nuvarande Swedx TV? Är det nån som vet om hanteringen av den anloga TV mottagningen har blivit bättre på den nya Camo serien jämfört med den gamla (som jag har) På min nuvarande TV är den inte så jättebra och ganska känslig. Jag har en 32" Sony i sovrummet där TV-mottagningen är enormt mycket bättre än på Swedx TV'n. (Hade den i vardagsrummet innan) Tacksam för svar! /Matte Postad 01 April 2009 - 14:59
Hej, funderar på att skaffa en tv utan glas framför bilden, för att få så lite reflexer som möjligt (vissst borde det bli ganska stor skillnad??). Tvn är tänkt som komplement till projektor i första hand när det är ljust ute. Givetvis också för strötittande på tv på kvällen.
Två alternativ är då Camo (46" blir det nog) eller en Sony, tex w5500. Jag kommer att köra Comhem digitaltv, Popcorn hour och dator (film/surf, lite spel blir det väl också). Någon som har några kommentarer om tex hur mycket man vinner i bild om man lastar på typ 10kkr och köper en Sony istället för Camo? Eller har några andra jämförelser att dela med sig av? Swedx får gärna svara också för den delen Postad 01 April 2009 - 22:36
Hej Micke_L
MItt tips är att du (om möjlighet och ork finns) köper både och jämför de. Då har du allt svart på vitt och kan bestämma dig vilken är mest värd pengarna och den kan du behålla då. På Swedx erbjuder vi 14-dagar öppetköp. Mvh Jack / SWEDX Postad 02 April 2009 - 07:34
Tack för svaret Jack. Visste inte att det är ok att starta apparaten och testa den så det var ju bra att veta! Ja helt klart vore det ju bästa varianten att göra så, Elgiganten har ju öppet köp också så där kan man ju köpa Sonyn.
Postad 05 April 2009 - 10:25
Kan dra några minus med 46".
1. Analoga signaler (scart RGB). Har kopplat min Dreambox 500t med scart, har svårt att få skarp bild. Blev tvungen köpa, scart- komponent. Å då krockar de xboxen 2.Ingen bruksanvisning till 46" 3. Ingen PIP Postad 07 April 2009 - 07:41
Vafaen ingen PIP på en 46:a då går den fet bort för mig. Tråkigt. Vad skall man nu köpa Postad 08 April 2009 - 21:43
Har haft min 46" ett tag nu. Jag är lite blandat nöjd. När det är svart så lyser det olika mycket på olika delar av tven. Ska det vara så?
Sen tycker jag att bilden blir väldigt grön i vissa nyanser. Kan iofs bero på mitt grafikkort då jag bara kört genom dator än så länge. Ska också säga att det bara är så när jag spelar upp film. Vad tror ni? Är det någon som haft samma problem? Ska se om det blir någon skillnad när jag får mitt hdtv kit från comhem. Är det likadant så måste jag nog ta kontakt med Swdex. Postad 09 April 2009 - 13:37
Hur bör man fixa TV?
Är det ljud ut via optisk som gäller till receivern och köra antennsladden direkt in i tvn som är bäst? Har en SR4002 kopplad till ett par M-65or jag gärna vill ha ljudet ur.. Postad 10 April 2009 - 22:23
Beställde hem en SWEDX Camo SG-40x3-A2 och ja kan bara säga en sak tyvär.
Det var nog en av dom sämsta köpen ja gjort genom tiderna. jobbigt var det kan ja säga då ja väntade så j*vla förväntansfull på den... Provade me analoga och det var bara brus. och slutsnackat om hur stark analoga signalen är hit o dit. har haft samma kabel på alla mina andra tvn och inte har det vart brus på dom. men just med SWEDX Camo SG-40x3-A2 så är det brus som in i "!?#%!" provade bilden med vga från datorn och nästan allt är grönt. vad det beror på vet ja inte... och när man har dynamiskt så får man nästan ont i ögonen då det e så starkt me allt vitt. vilket inte gör bilden bättre fortfarande! Men däremot e digitala rätt bra men då det varken funkar bra med vga eller analoga så kan ja rekomendera en tjocktv. Va har jack och säga om det här ? Redigerat av Unregistered72202c48, 10 April 2009 - 22:27. Postad 11 April 2009 - 17:30
Du kan ju för bövelen inte avfärda alla platttv på grund av att du har köpt på dig en dålig modell.
Redigerat av jonsod76, 28 May 2009 - 13:52.
Postad 13 April 2009 - 12:22
Du kanske borde ta reklamationsärenden via företaget och inte genom ett forum?
Förövrigt skitnöjd med min Swedx 40". Min Sony DVD var trasig från start däremot. Det tar jag med Sony.. Postad 13 April 2009 - 13:04 Jag tycker att styrkan med såna här forum är att man kan få en uppfattning om ett företag och dess produkter innan man köper. Då är det bra att allt kommer fram, positivt som negativt. Postad 14 April 2009 - 12:22
Någon som har samma problem som mig? Nämligen att TVn stänger av sig så att dioden blir röd (är det för att jag har "auto sleep" på?) och då tappar receivern bilden men har kvar ljudet och att man då inte kan få tillbaka bilden utan att starta om källan (dator i detta fallet) ? Löser sig detta med att man helt enkelt avaktiverar "Auto Sleep" eller är det en annan funktion?
//TS 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |