Final Fantasy XV
258 svar till detta ämne
Postad 02 December 2016 - 07:02
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
@Svante: Jag ändrade till Light och det var klart bättre nu. Det var nog bara i början som de var mer likvärdiga, har för mig jag hade läst det någonstans. Men får hoppas på patchen för det ger ju inte mycket på Pro som det är nu.
Gött! 
Ja speciellt i inledningen, när dom pushar fram bilen, och sen möter mekanikern.
Där var det bedrövligt på bägge, när man flyttade runt med kameran.
Men tur att det flyter på bättre sen iaf.
Är värt att offra lite grafik på den punkten. Och det ser fortfarande bra ut.
Men det är lite störande när man vet att det kan se ännu bättre ut 
Har börjat få kläm på fightingsystemet nu. Och det har varit ett par långa mäktiga strider. Bl.a. den stressiga fighten mot "Deadeye" bossen. Kan va bra att inte ha slösat bort eld magin där, vilket jag självklart gjorde
Redigerat av Svante Skoog, 02 December 2016 - 07:05.
Postad 02 December 2016 - 11:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Har du fått kläm på fiskandet då? 
Jag fick tag i några firrar igår, småroligt.
Postad 02 December 2016 - 12:45
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Nej, det har jag faktiskt glömt bort att testa 
Postad 02 December 2016 - 13:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vaaaa! Du måste ju ha sett katten som var ett sidouppdrag där vid kustrestaurangen. Hur kan du vara så elak att du inte ger den lilla kissen fisk =(?
Postad 02 December 2016 - 13:51
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Haha!
Jag tänkte att, äh va fan, den finns kvar när jag kommer tillbaks...efter några kapitel 
Postad 02 December 2016 - 13:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kommer bara vara ett skelett kvar när du kommer tillbaka 
Aja, det är väl ingen kattastrof.
Postad 02 December 2016 - 19:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Alltså... level up-systemet. Wtf? Man får 50 % eller 100 % extra exp för att sova på hotell. Jag hade samlat på mig mycket och tänkte casha in senare, men så kommer en boss och ojdå, efter bossen levlar de mig automatiskt för 1.0 x expen.
Laddade om min senaste sparfil som var 30 minuter bakåt. Tänkte att jag lika gärna kan spela om så jag inte förlorar så mycket exp pga idiotbeslut av utvecklarna. Men det är natt tyvärr och jag har många mil till hotellet och, hoppsan, jag kan inte fasttravla dit eftersom enda sättet att fasttravla är med bilen och det får man inte göra när man kör den själv.
Så fanns inte mycket annat att göra än att ladda autosaven igen och skita i bonusexpen som hade gett mig typ 10 lvls till.
Jag hatar natten i det här spelet, man kan inte fasttravla med bilen, man kan inte ens köra med bilen eftersom det kommer fiender på vägarna så man måste hoppa ut. Och varje gång man ska sätta sig i bilen på natten kommer en scen med Ignis som tar en minut. Ööööööh, det är farligt att köra på natten Noctis, ska vi inte vila? Suck.
Låste upp chocobos för de ska ju vara bra. Knappt snabbare än en själv när man springer. Tar evigheter jämfört med bilen. Plus att man inte kan ta upp saker medan man rider på dem, måste hoppa av och på. Störande. Många såna småsaker som de inte har tänkt på i ett annars bra spel.
Postad 02 December 2016 - 23:08
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Hur ökar man i cooking lvl då? Är det när man köper nya maträtter? Hittar inte att man kan göra mat någonstans iaf.
Postad 02 December 2016 - 23:38
henkess
-
henkess
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Är spelet värt att köpa då ? För ni som spelar det? Verkar inte vara ett klassiskt Final fantasy precis, men ser rätt okej ut ändå.
Postad 03 December 2016 - 01:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hur ökar man i cooking lvl då? Är det när man köper nya maträtter? Hittar inte att man kan göra mat någonstans iaf.
När du campar gör Ignis mat till bandet och ökar då i matlagning.
Är spelet värt att köpa då ? För ni som spelar det? Verkar inte vara ett klassiskt Final fantasy precis, men ser rätt okej ut ändå.
För mig är det värt. Det finns mycket att klaga på, men också mycket som är bra. Roligt att spela är det hur som helst, bara transportdelen som är irriterande. De vill ju att det ska vara en road trip och då är det väl oundvikligt.
De har byggt en grym värld, men spelet hade kunnat vara så mycket bättre om de hade testat att spela det under utvecklingen. Ett exempel, jag sprang med chocobos till en bensinmack och sedan vidare till den stora staden som var mitt nästa huvudmål i storyn. Vandrade omkring i den imponerande staden och samlade på mig sidouppdrag (som i stort sett är MMO-uppdrag, samla detta, döda detta) samt nästa huvuduppdrag. Under tiden hann det bli natt, så jag var tvungen att betala 300 spänn för att sova, på natten vill jag inte ge mig ut eftersom jag inte kan använda bilen.
Så nästa dag ska jag ge mig av mot huvuduppdraget, men det ligger en bra bit bort. Tänker ta bilen, men den är parkerad två nationer bort... så jag måste teleportera till den (laddningstider) och därefter låta den köra automatiskt till nästa uppdrag - vilket tar sju minuter därifrån den är parkerad. Sju verkliga minuter av ens liv där man bara kan titta på när ett pojkband kör bil. Får väl gå ifrån och komma tillbaka efter sju minuter...
Funderar på om jag ska satsa på att bara köra huvuduppdraget och sedan fixa resten efteråt. Men det känns samtidigt lite meningslöst att komma tillbaka till låglvluppdrag när man är överlägsen sen.
Edit: När jag tänker efter så, återstår väl att se om jag tycker det är värt egentligen. Än så länge är det kul, men att jag redan börjar fundera på att skippa open world-segmentet pga dålig travelmekanism och MMO-sidouppdrag är inget bra tecken. Jag får satsa på storyn och se vad jag tycker sen.
Redigerat av Zoiler, 03 December 2016 - 01:51.
Postad 03 December 2016 - 11:30
Pertilen
-
Pertilen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är storyn och huvuduppdraget bra?
Postad 03 December 2016 - 12:42
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Aja, det är väl ingen kattastrof.
Ba dum tss hehe
Postad 03 December 2016 - 12:45
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Zoiler: Man kan köra själv, även på natten, när man fått mer "kött på benen" 
Har nu spelat klart Kapitel 9, och kört drygt 15 timmar.
Det är i detta kapitel som Storyn verkligen börjar på allvar.
Slutet på kapitlet är nåt av det mäktigaste jag upplevt i ett spel!
Och det är även nu som man börjar få lite karaktärsutveckling.
Kör mest story uppdragen, men jag plockar de viktigare sakerna längs vägen, som har nåt vettigt att komma med, eller för att håva in pengar. Lär bli en hel del att göra efter storyn också, då det finns låsta dörrar i vissa dungeons, som man troligtvis inte kan öppna förrän efteråt.
Var länge skeptisk till detta spelet, men detta är det första FF spelet som jag fastnat för, sen del VII, och som jag verkligen vill spela klart. 
Visst det finns brister, och jag saknar att man inte bara levlar upp gubbarna automatiskt ute på fältet.
Rekommenderar starkt att man ser både Brotherhood och Kingsglaive innan, för att fylla i backstoryn och diverse luckor.
Redigerat av Svante Skoog, 03 December 2016 - 15:27.
Postad 03 December 2016 - 15:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Amen FFS...
Hade sovit i Lestallum eller vad staden heter och tänkte sova där hela tiden så att jag bara kunde teleportera tillbaka till senaste sovplats när det blev mörkt. Men såklart så ska jag när jag följer huvuduppdraget tvingas sova i en j-vla husvagn så att den planen gick om intet. Plus, hela det uppdraget är sjukt - det går ut på att köra efter en annan bil och med det menar jag hålla in RT, bilen kör ändå automatiskt. De tvingar mig att vara närvarande vid transportsträckorna, precis som att de vet att det är det jag hatar mest och vill att jag ska lida så mycket som möjligt.
De gav mig "valet" innan ifall jag ville köra eller låta någon annan köra. Jag sa den vanliga chauffören såklart, men nej, man har inget val i det här spelet. "Klart du ska köra din bil". Alla val är bara illusioner så de kan lika gärna ta bort "dialogsystemet".
Bossfighten när jag väl var framme... 
Tur att det är roligt att fiska åtminstone.
Är storyn och huvuduppdraget bra?
Kan inte säga att jag tycker det. Har bara kommit en tredjedel dock.
Postad 04 December 2016 - 18:11
henkess
-
henkess
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
När du campar gör Ignis mat till bandet och ökar då i matlagning.
För mig är det värt. Det finns mycket att klaga på, men också mycket som är bra. Roligt att spela är det hur som helst, bara transportdelen som är irriterande. De vill ju att det ska vara en road trip och då är det väl oundvikligt.
De har byggt en grym värld, men spelet hade kunnat vara så mycket bättre om de hade testat att spela det under utvecklingen. Ett exempel, jag sprang med chocobos till en bensinmack och sedan vidare till den stora staden som var mitt nästa huvudmål i storyn. Vandrade omkring i den imponerande staden och samlade på mig sidouppdrag (som i stort sett är MMO-uppdrag, samla detta, döda detta) samt nästa huvuduppdrag. Under tiden hann det bli natt, så jag var tvungen att betala 300 spänn för att sova, på natten vill jag inte ge mig ut eftersom jag inte kan använda bilen.
Så nästa dag ska jag ge mig av mot huvuduppdraget, men det ligger en bra bit bort. Tänker ta bilen, men den är parkerad två nationer bort... så jag måste teleportera till den (laddningstider) och därefter låta den köra automatiskt till nästa uppdrag - vilket tar sju minuter därifrån den är parkerad. Sju verkliga minuter av ens liv där man bara kan titta på när ett pojkband kör bil. Får väl gå ifrån och komma tillbaka efter sju minuter...
Funderar på om jag ska satsa på att bara köra huvuduppdraget och sedan fixa resten efteråt. Men det känns samtidigt lite meningslöst att komma tillbaka till låglvluppdrag när man är överlägsen sen.
Edit: När jag tänker efter så, återstår väl att se om jag tycker det är värt egentligen. Än så länge är det kul, men att jag redan börjar fundera på att skippa open world-segmentet pga dålig travelmekanism och MMO-sidouppdrag är inget bra tecken. Jag får satsa på storyn och se vad jag tycker sen.
Tack för svar! Verkar konstigt det där med att det ska ta så lång tid att åka bil, måste bli oerhört tråkigt i längden. Appro på det här med bilen, jag gissar att det är väldigt linjärt så man bara kan åka på en stor väg och svänga lite höger och vänster? Varför går det inte ta bilen på natten verkar skumt. Men om man kan teleportera sig till ställen, måste man ta med sig bilen då eller kan man skita i bilen helt och hållet? Låter som dom inte tänkt till där riktigt måste man ju säga, kanske dom borde ha sneglat lite mer på Witcher 3.
Postad 04 December 2016 - 19:21
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5019 inlägg
Brukar alltid vara 3 faser til förflyttning i FF, där man tillslut får ett smidigt sätt som går fort.
Postad 04 December 2016 - 19:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tack för svar! Verkar konstigt det där med att det ska ta så lång tid att åka bil, måste bli oerhört tråkigt i längden. Appro på det här med bilen, jag gissar att det är väldigt linjärt så man bara kan åka på en stor väg och svänga lite höger och vänster? Varför går det inte ta bilen på natten verkar skumt. Men om man kan teleportera sig till ställen, måste man ta med sig bilen då eller kan man skita i bilen helt och hållet? Låter som dom inte tänkt till där riktigt måste man ju säga, kanske dom borde ha sneglat lite mer på Witcher 3.
Jag låter bilen köra automatiskt när det går. När man väl styr själv så har man ytterst lite kontroll, man håller bara in R2 så styr den själv och sedan trycker man spaken åt höger/vänster när det kommer en sväng så svänger den automatiskt. Det är on-rails helt enkelt.
Det finns tre sätt att teleportera.
- Till sista stället man sov på, då behöver man inte bilen.
- Till vart man nu ställde bilen
- All annan teleportering till parkeringsplatser eller tidigare besökta ställen måste man ha bilen till så den följer ju med automatiskt.
Om man teleporterar till sista stället man sov på så följer inte bilen med. Då måste man förr eller senare teleportera tillbaka till bilen och sedan köra till nästa ställe. Annars blir det för jobbigt att springa med chocobos långa sträckor. Bilen är det bättre av pest och kolera.
Ja det blir tråkigt. Det är SÅ mycket dötid. Jag hade lagt ner det sedan länge om jag inte tyckte det hade sina ljusa stunder.
Och det jobbiga är att det hade kunnat lösas så enkelt. Teleportera till de ställen man besökt när som helst utan någon bil. Och låta en välja om man vill lösa in exp eller inte varje gång man ska sova. Det är galet hur de har förbisett såna enkla designgrejer.
Ska sägas också att fast travel mellan olika platser åtföljs av laddningsskärmar på runt 30-40 sekunder, om det är långt mellan ställena.
Brukar alltid vara 3 faser til förflyttning i FF, där man tillslut får ett smidigt sätt som går fort.
Inte i detta.
Redigerat av Zoiler, 04 December 2016 - 20:01.
Postad 04 December 2016 - 21:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja det blir tråkigt. Det är SÅ mycket dötid.
Nu svänger jag till att inte skaffa det... Har fan blivit för gammal för jrpg tror jag.
Postad 05 December 2016 - 10:26
Rashi12
-
Rashi12
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej, Snabb fråga. I day 1 edition så får man ett vapen.
Hur bra är vapnet?
Jag hade tänkt att vänta på att inhandla spelet, men är lite förälskad i förbeställnings erbjudande.
Med andra ord. Är det viktigt att ha vapnet?
Postad 05 December 2016 - 10:31
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Det har jag glömt att aktivera, får göra det senare.
Redigerat av New Player, 05 December 2016 - 10:31.
Postad 05 December 2016 - 10:33
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Teleportera till de ställen man besökt när som helst utan någon bil. Och låta en välja om man vill lösa in exp eller inte varje gång man ska sova. Det är galet hur de har förbisett såna enkla designgrejer.
Tja man kan ju iaf teleportera till ganska mycket ställen som tex parking spots om man besökt dom (även nattetid) så det underlättar resandet en del och sparar tid (blir inte många nödvändiga minuter i bilen efter man utforskat en del) Om man vill spara XP för att få dubbelt på ngt hotell så skippa och sova i några dagar (jag var uppe 3 dagar igår tror jag och cashade in dubbelt på finhotellet tex) och kör inte story uppdragen då det finns risk att du slutför kapitlet och automatiskt bara får x1.0 XP.
@Rashi12 Nej du missar inget i det vapnet man får med.
Saknar dock lite tänka quests som det fanns i FF13-2 och lightning returns (kör förövrigt bara musik från FF13 i bilen).
Jag är dock antar jag en av få som tycker FF13 spelen är riktigt bra samt gillar ATB systemet.
Saknar även en brud i gänget, ngn liknande Fang eller Lightning skulle vart trevligt.
Fotograferandet ser jag ingen vits med alls men i övrigt tycker jag spelet är kanon.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 December 2016 - 10:42.
Postad 05 December 2016 - 10:49
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tja man kan ju iaf teleportera till ganska mycket ställen som tex parking spots om man besökt dom (även nattetid) så det underlättar resandet en del och sparar tid (blir inte många nödvändiga minuter i bilen efter man utforskat en del) Om man vill spara XP för att få dubbelt på ngt hotell så skippa och sova i några dagar (jag var uppe 3 dagar igår tror jag och cashade in dubbelt på finhotellet tex) och kör inte story uppdragen då det finns risk att du slutför kapitlet och automatiskt bara får x1.0 XP.
Det är också en konstig sak, att man måste parkera vid parkeringsplatserna för att aktivera dem. Räcker inte att ha varit där.
Så om du ska göra en Hunt t.ex i FFXV: Teleportera till bilen - teleportera till informatören och aktivera jakten - teleportera till närmaste parkeringsplats om du har turen att redan ha varit där och hoppas att det är ganska nära - springa/rida chocobo till jakten - döda monstret/en (detta är delen där du faktiskt spelar spelet) - teleportera tillbaka till bilen - teleportera tillbaka till informatören och lämna in - hämta ny jakt, rince and repeat.
Om jag hade gjort spelet: Du har alla Hunts i mobiltelefonen via en meny, välj vilket du vill aktivera när som helst - teleportera till närmaste upplåst fast travel-ställe - spring och döda - lämna in via mobilen samt ta ny.
Många nödvändiga timmar i bilen eller på laddningsskärmar blir det hur som helst mot hur det borde vara.
Om man vill spara XP för att få dubbelt på ngt hotell så skippa och sova i några dagar (jag var uppe 3 dagar igår tror jag och cashade in dubbelt på finhotellet tex) och kör inte story uppdragen då det finns risk att du slutför kapitlet och automatiskt bara får x1.0 XP.
Det funkar bara om man inte tröttnar på de MMO-aktiga sidouppdragen som man gör utanför storyuppdragen. Plus att de första kapitlen så kan man inte köra på natten som sagt, inte jag i alla fall, det kom alltid monster på vägen. Plus att jag gör allt för att undvika att höra Ignis smärtsamt jobbiga dialog "It's perilous to travel at night" "Yes, I know - fuck you".
Postad 05 December 2016 - 11:25
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Jo lite omständligt kan det bli.
Dock så tar jag bara hunts om jag redan är på stället (mao jag åker inte till ett visst ställe för att aktivera en hunt så då försvinner iaf dom 2 första stegen i din "kedja"). Sen kör jag inte jakten nödvändigtvis direkt utan kanske tar den om jag har en annan quest i närheten för att slippa åka jojo på kartan med massa loading screens.
Att det inte räcker att ha passerat en P-plats är ngt drygt ja märkte jag så fick börja parkera vid alla jag passerade för att kunna "fast travel" vid senare tillfälle.
Men som sagt i början är det nog meningen att man ska utforska så mycket som möjligt för senare blir det inte mycke "bilåkande".
Postad 05 December 2016 - 11:31
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Är i slutet på spelet nu.
Men jag behöver nog "backa i tiden" med hjälp av hunden, så jag kan stiga några levels i den öppna världen, innan jag går tilllbaks till slutstriden, för **** va mycket stryk alla monster tål. Och det är ett antal gigantiska fiender som jag måste ta mig förbi.
Blev rejält linjärt efter Kapitel 10. Men som tur är, så kan man som sagt va återvända till den öppna världen, med hjälp av hunden. Är ju extremt mycket som jag hoppade över, när jag bara följde story uppdragen.
Postad 05 December 2016 - 11:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
(kör förövrigt bara musik från FF13 i bilen).
Haha, samma här 
Men som sagt i början är det nog meningen att man ska utforska så mycket som möjligt för senare blir det inte mycke "bilåkande".
Jag är på kapitel 10 och tycker jag åker brum-brum (eller annat fordon i kapitel 10:s fall) mest hela tiden 
Postad 05 December 2016 - 20:26
badass
-
badass
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Dum fråga kanske men hur dödar man ett monster som helar sig själv hela tiden. Är i början av spelet typ andra eller tredje kapitlet. Jag mötte typ en tiger som nog var för svår för min level men det hade varit skoj och veta hur man gör när man möter ett sånt monster även för framtida bruk.
Postad 06 December 2016 - 00:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det ökända kapitel 13 alltså. Ja, det sämsta jag har spelat i ett AAA-spel under min livstid förmodligen. Gav upp där och kollade resten på YT. Herregud.
Postad 06 December 2016 - 11:54
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Ja det kändes lite som ett helt annat spel där. Är på Kapitel 14, men behöver levla upp lite. Problemet är att efter 22 timmar, så har jag tröttnat och har hoppat över till ett annat spel nu.
Spelet har sina höjdpunkter, med några riktigt mäktiga boss strider. Men samtidigt så känns det lite fattigt på vettigt innehåll. Och utanför den linjära delen, så känner jag inte av samma typ av Open World frihet och variation som i GTAV och Witcher 3.
Det verkade som att storyn skulle komma igång på allvar där ett tag, men sen så dog det ut lite igen.
Får se när jag blir sugen på att hoppa in igen, så man får det avklarat iaf.
Redigerat av Svante Skoog, 06 December 2016 - 11:55.
Postad 06 December 2016 - 14:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja det kändes lite som ett helt annat spel där. Är på Kapitel 14, men behöver levla upp lite. Problemet är att efter 22 timmar, så har jag tröttnat och har hoppat över till ett annat spel nu.
Det är bara att kolla slutet annars på YT, det är åtminstone bra. Vilken fight där. Gillar verkligen hur de hanterar och framställer The Six i XV.
Jag hoppas nu bara de har lärt sig av sina misstag till FFVII-remaken som ska komma nästa år (första delen iaf). Det var ju ett **** med utvecklingen av XV och det är nog bra att de bara använder motorn i detta spelet och kör på UE4 i resten.
Postad 06 December 2016 - 17:28
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Det är bara att kolla slutet annars på YT, det är åtminstone bra. Vilken fight där.
Japp, ska ta och göra det ikväll 
Postad 07 December 2016 - 08:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Err... varför straffas man för att spela det när det släpps =/
Thank you for playing Final Fantasy XV. Final Fantasy XV was able to achieve an amazing accomplishment, shipping 5 million copies worldwide on the release day. I would like to express my gratitude for everyone that has purchased it.
Currently I have heard many players around the world enjoying themselves. Players are pleased to be enjoying this new Final Fantasy, as well as the staff, we are really happy.
We’ve promised before launching the game that Final Fantasy needed to be complete before it was released. We will continue to update and we are planning to provide a more rich gaming experience to all players around the world. As a gratitude for exceeding 5 million copies, I’ve decided to strengthen the update plan considerably beyond the original plan and inform you of a concrete road map.
These are updates to make the Final Fantasy XV gaming experience more rich, and for longer playability, updates based on requests from players after the release, and in addition to DLC development reported previously. They will be given for free for the short term, mid-term, and long-term.
Final Fantasy XV Update Roadmap
Short-term goals
First, we will update the experience of Chapter 13’s gameplay. For that reason, we are undertaking many enhancements such as increasing the power of the ring’s magic. We will inform you of the details of updated content at a later time.
Mid-term goals
Updating the production of the second half of the game, further enhancing the experience of the story. For example, we are planning to add event scenes where “What happened to Ravus?” was from. In addition to the event scenes, voice responses and localization work to all languages will occur so we will work firmly on this as a mid-term goal. Details of the plan will be announced once it’s decided.
Long-term goals
We will make it possible to use important characters that appeared in the main game as playable characters. We will also consider adding an avatar system to create original characters. In addition to this, we will continue to actively update so that various players can enjoy Final Fantasy XV for a long time.
Others
After clearing the game, you can carry your progress into a New Game. Finishing it at a low level, an invincible suit, we will offer various items that extend the range of play. Fonts displayed can be enlarged for easier reading.
For the already announced DLC, it is planned to be released as originally intended.
FFXV Holiday Pack
FFXV Booster Pack
FFXV Episode Gladiolus
FFXV Episode Ignis
FFXV Episode Prompto
FFXV Online Expansion Pack: Companion
On behalf of the staff and all players around the world,we hope you will enjoy Final Fantasy XV even more. Thank you for your continued support for Final Fantasy XV and the Final Fantasy series.
FFXV Director Hajime Tabata
Postad 07 December 2016 - 11:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 07 December 2016 - 13:29
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Err... varför straffas man för att spela det när det släpps =/
Ja, efter alla förändringar och förbättringar som ska patchas in, så känner jag att jag nog skulle ha väntat några månader.
Trots alla förseningar, så kanske det inte skulle ha skadat med en till?
Men då hade väl folk flippat ur totalt 
Får se om jag väntar med att spela klart sista delen, tills dom patchat lite.
Håller med i din recension ang story och karaktärerna.
Det är alldeles för många luckor i storyn, och man ska inte behöva se på en film, för att förstå delar av den.
Sen är karaktärerna så jäkla träiga. Det är skamligt när pixelgubbarna i de gamla SNES spelen har betydligt större djup i sina personligheter och bakgrunds historier. Även storymässigt är 16 bits spelen bättre, med en klar röd tråd.
Men det räddas som sagt upp med huvudskurken, som även är den som har bäst röstskådespeleri.
Hade gärna haft honom som huvudkaraktär istället, så man fick spöa skiten ur "Zoolander" gänget 
Jag gillar fightingen och de mäktiga bosstriderna, så det finns ju många fina höjdpunkter emellanåt.
Men nåt "Game of the Year" är det verkligen inte.
Postad 07 December 2016 - 13:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sen är karaktärerna så jäkla träiga.
Ja är det verkligen någon som pratar som Ignis i verkligheten? Man tror ju han ska spricka när som helst.
Men då vet jag i alla fall att det är du som har läst recensionen. Det är bara två läsare (jag och du) än så länge 
Haha, fortfarande söndrig läsarmätare =/
Postad 07 December 2016 - 16:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Ja är det verkligen någon som pratar som Ignis i verkligheten?
Väntar nästan på att han ska flippa, och göra stuvning av de andra karaktärerna 
Postad 07 December 2016 - 16:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Förresten, ni som har sett Kingsglaive och kommit en bit in i spelet (typ kapitel 4), angående Lunas bror.
Postad 07 December 2016 - 18:02
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är så komplicerat att läsa recensioner utan siffror (kalla mig autistisk plz) men... Ett bra spel med för starka negativa saker för att få en stark rekommendation. Två eller tre av fem summons?
Postad 07 December 2016 - 18:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nä du, inte enligt mig. Jag rekommenderar det inte ens, inte till fullpris iaf. När de har fixat sakerna de säger att de ska fixa så kan det vara värt att testa till billigare pris.
Två av fem Lightnings, kupo!
Fast... ja det är en del häftiga scener och bra musik alltså. Synd bara att det finns så mycket annat trams däremellan.
Postad 07 December 2016 - 19:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Är det inte bra om det är värt att spela då?
Jag ska nog invänta det själv lite mer, nu när det kommit fram att det ska förändras endel och läggas till grejer
Postad 07 December 2016 - 20:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Är det inte bra om det är värt att spela då? 
Inte per min defintion iaf . Men hur som helst är det inte värt det idag IMO. Men om de fixar till lite grejer, piffar upp grafiken och man får det billigare så kan det ju vara värt det. Jag tycker inte timmarna var välinvesterade direkt, men inte bortslösade heller.
Jag har svårt att gilla spelmusik utan att ha någon referens till det, så nu har jag iaf det med mig.
Postad 08 December 2016 - 07:57
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Personligen har jag lagt ca 60 timmar nu och ska precis börja med .
Hittade också en portable mp3 player i regalia shopen så jag kan lysna på F13 musik hela tiden :-)
I övrigt så ser jag mig lira kanske 30-40 timmar till innan det mesta är helt klart.
Sen får man vänta på new game plus (när det nu lanseras).
Förövrigt så känns det som man ganska ofta blir straffad när man spelar ett spel på release dagen kontra 1 år senare (då massa extra material och patchar har kommit).
Förövrigt så har jag nog aldrig väntat ut natten för att försöka komma till ett hotell med högre xp, bara fortsätta spela under natten, fiska, spela flipper, döda monster utforska (bara springa ifrån fienderna om man möter ngn för svår).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 08 December 2016 - 07:59.
Postad 08 December 2016 - 11:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Förövrigt så känns det som man ganska ofta blir straffad när man spelar ett spel på release dagen kontra 1 år senare (då massa extra material och patchar har kommit).
Det finns några exempel, men att de lägger till story eftersom den var bristfällig från början och gör om hela kapitel tillhör inte direkt vanligheterna.
Det är ju inte samma sak som att de har ett färdigt spel från början och sedan lägger till bonussaker.
Postad 08 December 2016 - 11:57
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Det finns några exempel, men att de lägger till story eftersom den var bristfällig från början och gör om hela kapitel tillhör inte direkt vanligheterna.
Det är ju inte samma sak som att de har ett färdigt spel från början och sedan lägger till bonussaker.
Jag personligen störde mig inte så mycket på kapitel 13 förutom att det ungefär tog lika lång tid som kapitel 7-12 sammanlagt.
O andra sidan tog väl costlemark tower dungeonen ungefär lika lång tid och var nog drygare än kapitel 13 (men några pussel vet jag inte om jag ens kan tycka att det fanns i 13)
Story är ngt som jag inte personligen bryr mig speciellt mycket om (vet fortfarande knappt vad FF13 handlade om trots många hundra timmars spelande), The Last Of Us är nog det enda spelet där jag verkligen brytt mig och hängt med i storyn.
Och i FF spelen så känns timmarna man lägger ner på storyn försumbart jämfört med grindandet efter de bästa vapnen (MP points till ascension trädet osv) mm, som man ofta inte kan göra förrän man klarat storyn (även i detta fall).
Hoppas bara att jag inte hinner ledsna innan DLCer börjar dyka upp.
Ryktas om att man ska kunna köra med Iris i kommande DLC tex, återuppliva Lightning eller Fang säger jag det skulle vara grymt.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 08 December 2016 - 11:59.
Postad 09 December 2016 - 19:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Snacka om troubled development...
The game IS unfinished. The game was delayed because the team felt like it would get destroyed by critics if released in the state it was in July and it was a last minute decision to delay it.
http://www.neogaf.co...d.php?t=1323493
De var tvungna att släppa det före årets slut, men de visste att det inte var klart. Story spoilers i länken.
Men de flesta satte ju sina säkra AAA-åttor på spelet både utomlands och i Sverige så betygsmässigt klarade det sig bra.
Redigerat av Zoiler, 09 December 2016 - 19:06.
Postad 11 December 2016 - 13:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=qeP_d5Vmljk

Postad 11 December 2016 - 14:48
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Precis kört klart den hemliga Pitioss dungeon, man möter inte en enda fiende men den tog säkert 3 timmar.
Riktigt j*vla dryg (men samtidigt en upplevelse) och var många ggr kontrollen var nära att åka ut genom fönstret (rewards var grymma dock).
Postad 02 February 2017 - 17:53
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Postad 02 February 2017 - 19:26
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
snart dags för ett köp alltså. trist bara att dessa förbättringar (som jag tolkar att det är) kommer efter att så många har spelat igenom det.
Postad 02 February 2017 - 22:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ett teleporteringssystem är vad de borde ha lagt till. Det finns magi i Final Fantasy, skrota bilen plz.
Postad 03 February 2017 - 12:46
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Ett teleporteringssystem är vad de borde ha lagt till. Det finns magi i Final Fantasy, skrota bilen plz.
Japp!
Hade det varit lite mer fritt, och man kunde köra runt med bilen överallt, som i t.ex. GTA spelen, så hade det blivit betydligt roligare. Kändes så jäkla frusterande och drygt att åka på räls.
Blev även trött på allt tjat om att man skulle stanna bilen och ta nåt tramsigt kort också 
Önskar att jag hade vänta några månader med att spela spelet, då de som börjar nu, kommer att få en helt annan upplevelse.
Kanske testar spelet igen om ett år eller två.
Redigerat av Svante Skoog, 03 February 2017 - 12:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|