Elgiganten börjar sälja Denon?
684 svar till detta ämne
Postad 28 January 2010 - 18:10
Zordak79
-
Zordak79
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det känns som att de som lägger in alla negativa inlägg antingen är bittra människor eller har de kanske något gemensamt med klubben?! (både och?)
Jag förstår att ni jublar så fort räntan går upp, arbetslösheten ökar, det blir strömavbrott mm men försök att se ljust på tillvaron och heja på de som hjälper oss att få lägre priser!
Jag kan dock förstå att alla som nu köpt Denon produkter för några månader sedan nu känner sig blåsta, om detta nu gäller er som endast klagar återstår att se...
Redigerat av Zordak79, 28 January 2010 - 18:11.
Postad 28 January 2010 - 18:50
macarthur
-
macarthur
-
Användare
-
-
111 inlägg
Det känns som att de som lägger in alla negativa inlägg antingen är bittra människor eller har de kanske något gemensamt med klubben?! (både och?)
Jag förstår att ni jublar så fort räntan går upp, arbetslösheten ökar, det blir strömavbrott mm men försök att se ljust på tillvaron och heja på de som hjälper oss att få lägre priser!
Jag kan dock förstå att alla som nu köpt Denon produkter för några månader sedan nu känner sig blåsta, om detta nu gäller er som endast klagar återstår att se...
Håller med dig, inget är bättre än när det kan gynna konsumenterna. Där är vi mer än överens. Men den som har läst vad jag menar och försöker påpeka är ju sättet dom gjorde det på INNAN de hade några produkter. Dom blev ju tvugna att få fram dessa när klubben påpekade rävspelet.. fattar ni?? Jag skiter väl i Elgiganten VS Hi-Fi Klubben. Alla svar att alla är så glada att detta har skett, bra så... jag håller på er "sida". Men försök läsa mellan raderna vad som de har blevit stämda för av Media Mark. Det kunde lika gärna vara Onoff eller annan aktör som annonserar "billigast i sverige" men bara har en handfull produkter.. Skit samma, ville bara ge min högst PERSONLIGA syn på detta.
Postad 28 January 2010 - 19:03
Zordak79
-
Zordak79
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Håller med dig, inget är bättre än när det kan gynna konsumenterna. Där är vi mer än överens. Men den som har läst vad jag menar och försöker påpeka är ju sättet dom gjorde det på INNAN de hade några produkter. Dom blev ju tvugna att få fram dessa när klubben påpekade rävspelet.. fattar ni??
Jag skiter väl i Elgiganten VS Hi-Fi Klubben. Alla svar att alla är så glada att detta har skett, bra så... jag håller på er "sida". Men försök läsa mellan raderna vad som de har blevit stämda för av Media Mark. Det kunde lika gärna vara Onoff eller annan aktör som annonserar "billigast i sverige" men bara har en handfull produkter.. Skit samma, ville bara ge min högst PERSONLIGA syn på detta. 
Klart att de inte är guds änglar, tror jag ingen är... (finns det något företag som man kan lita på till 100%?)... Jag skulle dock vilja se en storsatsning från Elgiganten på riktig HiFi, ta in lite B&W, NAD, Marantz och skicka några säljare på kurs eller ta in några HiFi nördar som kan prylarna...(  ) Undrar om någon annan kedja kan/vågar kontra och visa deras muskler?... kanske ta in Denon och köra AVR-1910 för 1990  Men tills dess får man handla på nätet
Postad 29 January 2010 - 13:41
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu e´Denon 3310 nere i 9490:-
Postad 29 January 2010 - 13:44
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Hoppsan inte illa,snart blir dom gratis om kriget fortsätter.
Postad 29 January 2010 - 13:50
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
En grej är dock lite trist med El-giganten: de verkar enbart ha den svarta varianten.
Postad 29 January 2010 - 14:00
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Undrar hur mycket till dom kan sänka priset 3310?
Jag tror inte Elgiganten kommer att sälja dom med förlust.
Men vinst marginalen kan inte va stor nu.
Hur mycket tror ni dom kan pressa priset på tex Denon DBP 2010 (Blu-Ray) om dom nu tar in denna maskin?
Redigerat av Unregistered1f4f2749, 29 January 2010 - 14:06.
Postad 29 January 2010 - 15:12
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Självklart är det ett alternativ att sälja en produkt med negativ marginal under en introduktionsfas.
Hur som. jag kan verkligen inte förstå hur någon, som inte är handlare själv, kan se något negativt med konkurrens. Tycka vad man vill om Elgiganten, jag har aldrig haft några problem, men det de gör är ju bara till nytta för oss som konsumenter.
Postad 29 January 2010 - 16:33
dpanter
-
dpanter
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kan nämnas att 2310an kostade 9998 kr för dryga halvåret sedan... hehe. Sen så kan man ju bara bli lite småarg på sig själv för att man missade att köpa en 2310a när H-K hårdsänkte priset ca 7 veckors tid då 1910an var tokslut. Prisutvecklingen på 2310 - https://www.prisjakt...t.php?pu=453711Men nudå när 3310 börjar bli störande billig... gått ner 5000 spänn på ett halvår! Ja det börjar bli svårt att hålla sig. Snälla Elgiganten, ta in 2310an illa kvick, smäll ut den för 6990 kr and make my day liksom.  Prisutvecklingen på 3310 - https://www.prisjakt...t.php?pu=456278
Redigerat av dpanter, 29 January 2010 - 16:34.
Postad 29 January 2010 - 20:50
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Jo därför att du låter som du vill ha allt gratis!! Vad det gäller giganten contra klubben så bryr jag mig inte bara jag får service och support.. det kanske du vill ge mig gratis.. 
Vad är det för support du behöver till en förstärkare ? Och service det får du ju på giganten med om någe strular dom skickar i väg förstärkaren precis lika dant som HK gör ..
Postad 29 January 2010 - 21:03
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Undrar hur mycket till dom kan sänka priset 3310? Jag tror inte Elgiganten kommer att sälja dom med förlust. Men vinst marginalen kan inte va stor nu.
Hur mycket tror ni dom kan pressa priset på tex Denon DBP 2010 (Blu-Ray) om dom nu tar in denna maskin?
Jag tror faktiskt att det är Denon själva som rear ut 3310 då den saknar Audyssey DSX (vilket inte bekommer mig) som ett antal receivrar under 10000:- har. Denon har en firmwareuppdatering på nätet som dock kostar pengar.
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 29 January 2010 - 21:04.
Postad 29 January 2010 - 21:09
magi
-
magi
-
Forumräv
-
-
681 inlägg
Lite off topic men hur kan man ta betalt för en mjukvaruppdatering, tänk om de kostade pengar att uppdatera PS3an eller en mobil.
Hur tänker Denon här.
Postad 29 January 2010 - 22:19
BMW750IAL
-
BMW750IAL
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad är det för support du behöver till en förstärkare ? Och service det får du ju på giganten med om någe strular dom skickar i väg förstärkaren precis lika dant som HK gör ..
Bra.. skickar dom den till TYskland då eller..? Och vad det gäller supporten så kan jag iallafall inte läsa o lära mig allt på övriga språk. Det finns ju ingen "svensk" manual hos giganten, sedan har hag åxå hört att det inte ska gå att uppdatera denonmaskinernas mjukvara eftersom de är inköpta av en annan aktör utanför vår marknad, enligt en säljare på hk. För min del känns det rätt att jag köpte av hk och priskriget är väl ok. men det sänker ju tilltron för denon som produkt. vad blir andrahandsvärdet på denon om jag vill sälja om några år..?? 500:-?? P.s. service på giganten.. skojar du..? eller jobbar du där?
Redigerat av BMW750IAL, 29 January 2010 - 22:22.
Postad 29 January 2010 - 22:23
ganemo
-
ganemo
-
Rookie
-
8 inlägg
Missa inte att Hifiklubben har sänkt sina priser till lägre än elgiganten som motangrepp denon 1610 för2998 och denon 1910 för 4798
Postad 29 January 2010 - 22:41
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Bra.. skickar dom den till TYskland då eller..? Och vad det gäller supporten så kan jag iallafall inte läsa o lära mig allt på övriga språk. Det finns ju ingen "svensk" manual hos giganten, sedan har hag åxå hört att det inte ska gå att uppdatera denonmaskinernas mjukvara eftersom de är inköpta av en annan aktör utanför vår marknad, enligt en säljare på hk. För min del känns det rätt att jag köpte av hk och priskriget är väl ok. men det sänker ju tilltron för denon som produkt. vad blir andrahandsvärdet på denon om jag vill sälja om några år..?? 500:-?? P.s. service på giganten.. skojar du..? eller jobbar du där?
Svensk manual kan du hämta på nätet eller gå till Hifiklubben och fixa en genom dom dra en vit lögn om att du tappat bort den eller någe annat *L*. Nej jag jobbar inte på giganten . Jag har inte haft någe problem med deras service .. Vad är det för med att skicka den till tyskland då ?? Om man jämför klåparna på vissa service ställen i svedala så skall man nog vara glad över att den inte hamnar hos dom .
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 29 January 2010 - 22:44.
Postad 29 January 2010 - 22:57
Zordak79
-
Zordak79
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Om Elgiganten är oseriösa eller inte spelar ingen roll. I slutändan är det bra för konsumenten i och med att jag kan köpa en vara billigare. Det enda detta visar är att Klubben haft väldigt goda marginaler. Jag förstår att representanter där vill trasha Elgiganten nu när marginalerna minskar. Sen är det ju upp till mig som konsument att köpa var jag vill, vi är ju fria männsikor med hyffsat egen vilja. Vill jag gå till klubben där någon svänger sig med massa tekniska termer och kan mycket om HiFi så gör jag det, vill jag gå till Elgiganten går jag dit. Personligen undersöker jag marknaden först själv, tar reda på vad som finns och vad som stämmer med mina krav. Sen handlar jag. Har handlat både av Klubben och Elgiganten, kan inte sägaa att den ena är bättre än den andra.
Uppmuntra konkurens. Fram för den fria viljan.
Jag håller med till 100%!!, jag var in på klubben idag och frågade om de tänkte sänka priset på 2310:-... De kommer inte att göra någon prissänkning på denna modellen.. Undrar vad de skulle göra om Elgiganten tog in den och pressade den i pris??
Postad 29 January 2010 - 23:30
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Men ingen tvingar dig att köpa något på elgiganten, du har ju ett eget val att betala vad du vill var du vill. Personligen läser jag på ALLT innan köp så var jag köper kvittar i stort sett. Ang service på giganten har jag bara bra upplevelser, inte personligen men geonom jobbkollegor, nyligen gick hans ps3 sönder som var nästan 3 år gammalt. Han fick ett nytt. Som allt annat gäller det att vara påläst på konsumentlagar osv osv. Då ordnar sig det mesta.
Postad 29 January 2010 - 23:38
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
sedan har hag åxå hört att det inte ska gå att uppdatera denonmaskinernas mjukvara eftersom de är inköpta av en annan aktör utanför vår marknad, enligt en säljare på hk.
Vad gäller service så finns det serviceställen i sverige som kan ta sig an Denon utan att man köpt den hos hifiklubben Mjukvaran kan de aldrig neka dig att ta hem via nätverket ( om det nu går ) Annars finns det alltid mjukvara att ladda ner från tex AvsForum som brukar lägga upp mjukvara .. Jag tog ner senaste versionen därfrån till min Denon 4306 och förr så kunde man göra det från dennon.de där man bara skrev in sitt serienummer så kom man åt mjukvarorna Det finns vägar för allt Maveric
Postad 30 January 2010 - 10:46
BMW750IAL
-
BMW750IAL
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Svensk manual kan du hämta på nätet eller gå till Hifiklubben och fixa en genom dom dra en vit lögn om att du tappat bort den eller någe annat *L*. Nej jag jobbar inte på giganten . Jag har inte haft någe problem med deras service .. Vad är det för med att skicka den till tyskland då ?? Om man jämför klåparna på vissa service ställen i svedala så skall man nog vara glad över att den inte hamnar hos dom .
För min del så räcker det att den skickas inom Sverige, jag har nämligen jobbat som lastbilsschaufför sdean 89 och vet hur enstaka kartonger hanteras. Att den ska kastas runt i Postens höga korgar i onödan har jag inte lust till i onödan.. Dessutom kontrar HK med att kräva kvitto på denonen enligt dem själva för att man ska kunna få support etc. Därav valde jag att köpa den hos dem. men du och alla andra får gärna köpa den hos giganten, jag bryr mig inte..
Postad 30 January 2010 - 11:06
BMW750IAL
-
BMW750IAL
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Men ingen tvingar dig att köpa något på elgiganten, du har ju ett eget val att betala vad du vill var du vill.
Personligen läser jag på ALLT innan köp så var jag köper kvittar i stort sett.
Ang service på giganten har jag bara bra upplevelser, inte personligen men geonom jobbkollegor, nyligen gick hans ps3 sönder som var nästan 3 år gammalt. Han fick ett nytt. Som allt annat gäller det att vara påläst på konsumentlagar osv osv. Då ordnar sig det mesta.
Om du läser vad jag skrivit så har jag gjort mitt val och köpt på hk. jag läser oxå det mesta innan jag handlar men jag kan för den sakens skull inte allt om allt etc. Sedan skriver du "Ang service på giganten har jag bara bra upplevelser, inte personligen men geonom jobbkollegor". Det är väl inte du som har bra upplevelser eller..?? utan dina kollegor. Och själklart kan dina kollegors upplevelser vara bra..! Men att få en produkt utbytt det har ju egenligen inget med sammanhanget att göra. Konsumentlagen ja den kan jag oxå..!
Postad 30 January 2010 - 11:11
BMW750IAL
-
BMW750IAL
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad gäller service så finns det serviceställen i sverige som kan ta sig an Denon utan att man köpt den hos hifiklubben
Mjukvaran kan de aldrig neka dig att ta hem via nätverket ( om det nu går ) Annars finns det alltid mjukvara att ladda ner från tex AvsForum som brukar lägga upp mjukvara .. Jag tog ner senaste versionen därfrån till min Denon 4306 och förr så kunde man göra det från dennon.de där man bara skrev in sitt serienummer så kom man åt mjukvarorna
Det finns vägar för allt
Maveric
Då kanske de luras på hk, för som jag fick förklarat för mig så måste man ha kvitto,serienr för att denon skall släppa på mjukvaran. Så då skulle det inte gå att kunna uppdatera någon annan denon eftersom varje maskin har ett eget "personnr" och då kan man inte få tillgång till mjukvaran via nätet. Menar du att de bara bluffar på hk då? Jag vet ej? Men det låter ju rimligt..
Postad 30 January 2010 - 11:18
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
. Konsumentlagen ja den kan jag oxå..!
Det är ju huvudsaken, då kan du handla var som helst. I alla fall inom Sverige. Kan man sina rättigheter tror jag inte man får problem med vare sig elgiganten eller hifiklubben.
Postad 30 January 2010 - 11:25
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Svensk manual kan du hämta på nätet
Var hittar du svensk manual på nätet till recievermodellerna som slutar på 10 t ex AVR-1910?
Postad 30 January 2010 - 11:39
BMW750IAL
-
BMW750IAL
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det är ju huvudsaken, då kan du handla var som helst. I alla fall inom Sverige.
Kan man sina rättigheter tror jag inte man får problem med vare sig elgiganten eller hifiklubben.
Ja jag fick lära mig den efter att ha inhandlat kyl,frys,tvättm,torktuml,torkskåp o dammsugare. Och då fick jag tvista en hel del innan jag fick rätt. Jag kanske hade otur men jag handlade ju inte dessa varor på hk som ni säkert förstår Sedan finns det ju en annan aktör Siba t.ex där jag för många år sedan innhandlat ratt o pedaler av dyrare sort till pc. Döm om min förvåning när jag kom hem och packade upp allt o de var fulla av grus o skit (vintertid). Återvände omgående o fick tag i säljaren som påstod innför fullt med folk i butiken att de inte sålde demovaror till nypris. Han tappade hakan så det small i golvet när jag öppnade o tog fram produkterna innför alla. Vad kunde han säga..?! Därav ett par ex av mina personliga dåliga erfarenheter av dessa stormarknader och jag har fler på lager må ni tro. Men det ena utesluter inte det andra. Endera så har jag extrem otur i dessa sammanhang eller så är det ett faktum.. Därav har jag gjort mitt val, "man får vad man betalar för", både kunskapsmässigt och pålitligt. Valet är fritt..!!
Postad 30 January 2010 - 16:50
Europa
-
Europa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Sen är ju inte säljarna alltid att lita på på H.K., en kompis höll på bli pålurad en svindyr 2meters HDMI-kabel.
Postad 31 January 2010 - 17:20
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Nu har Hifiklubben slut av AVR-1910. Man kanske kan hoppas på en prissänkning av 2310:an då? Var det inte så dom gjorde i höstas ett tag när dom stod utan 1910:or?
Postad 31 January 2010 - 21:52
andha
-
andha
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nu har Hifiklubben slut av AVR-1910. Man kanske kan hoppas på en prissänkning av 2310:an då? Var det inte så dom gjorde i höstas ett tag när dom stod utan 1910:or?
Det hade varit suveränt. Kom igen nu hifiklubben, visa att ni kan vara lite proaktiva och inte enbart dansa efter gigantens pipa som ni gör för tillfället!
Postad 01 February 2010 - 13:07
Johjac
-
Johjac
-
Rookie
-
4 inlägg
Det hade varit suveränt. Kom igen nu hifiklubben, visa att ni kan vara lite proaktiva och inte enbart dansa efter gigantens pipa som ni gör för tillfället!
De verkar enbart dansa efter "pipan" http://www.hifiklubb...aID=26146#26146
Postad 01 February 2010 - 15:00
Johjac
-
Johjac
-
Rookie
-
4 inlägg
Hmmm... jag läste på HiFi-klubbens forum och här är två citat som är väldigt intressanta... 1. Gällande prissänkningar på Denon: "Det vi her snakker om, er en regelrett prisdumping, som gjør at varene nå selges til langt under kostpris, både hos Elkjøp og hos oss. Vi har likevel valgt å følge Elkjøps pris nedover, ut fra vår holdning om at vi aldri vil la en annen aktør underby oss på våre egne varer!" - Harald Haaland, Country Manager Hi-Fi Klubben Norge AS http://www.hifiklubb...aID=26146#261462. Gällande varför de inte matchar webbpriser: "Jeg kan finde billigere priser på denne vare på Internettet, men det er jo den sædvanlige problematik med netpriser vs. butikspriser. Butikspriser er højere! En butik skal betale husleje, lønninger til sælgere osv. Til gengæld kan du se og få demonstreret varen før du køber. Hvis varen er billigere i andre butikskæder vil vi selvfølgelig rette prisen." - Mvh. Henrik Wieben Hi-Fi Klubben A/S http://www.hifiklubb...s...7&aID=20936Då till några frågor, 1. Hur kommer det sig att de matchar webbpriserna på elgiganten.se? 2. Varför matchar de bara "internetpriser" på deras "egna" produkter?
Postad 01 February 2010 - 17:23
dpanter
-
dpanter
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kriget rasar vidare...  Nu hos EG:
1610 - 2590:-
1910 - 4390:-
3310 - 9390:-
Teh loel.
Postad 01 February 2010 - 17:41
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Kriget rasar vidare... Nu hos EG:
1610 - 2590:- 1910 - 4390:- 3310 - 9390:-
Teh loel.
Hur länge ska man våga vänta egentligen? Var helt inne på en 1610 från början, men nu börjar storebror verka mer och mer intressant (bra att kunna utveckla till 7.1 tids nog).
Postad 01 February 2010 - 20:51
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Det var väll väl att man inte köpte en denon för 3 månader sen då hade denna tråden varit lite dystrare att se
Kul att Hk får lite konkurrans och kanske sätter de bättre priser i framtiden på de produkter som de är ensamma om...annars kommer Elgiganten
Postad 02 February 2010 - 10:19
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Kriget rasar vidare... Nu hos EG:
1610 - 2590:- 1910 - 4390:- 3310 - 9390:-
Teh loel.
På Hi-Fi Klubben 1610 - 2598:- prissänkt 1400:- 1910 - 4398:- prissänkt 1400:- 3310 - 9398:- prissänkt 5100:-
Postad 02 February 2010 - 10:31
dpanter
-
dpanter
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ett litet tankeexperiment... det skiljer precis 5000:- mellan 1910 och 3310 så om man kan tänka sig en 2310 mittimellan dessa... så skulle den hamna på 6890:-
Jag ger nog upp på det här ändå och handlar en 3310 från EG idag, direktleverans till närmsta DHL-ställe kostar 89:- så det är 9479:- inkl frakt. (De finns i lager idag)
Rattmuff - på.
Redigerat av dpanter, 02 February 2010 - 10:32.
Postad 02 February 2010 - 11:04
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Pratade precis med Hifiklubbens webbutik, och de hävdar att om man beställer en 3310 från dem nu får man dem den 30 mars ... Samtidigt sa någon av deras butiker förra veckan att de skulle få in nya nu i början av februari. Man undrar vad som gäller?
Anledningen till att jag inte köper från El-giganten är att jag vill ha en silverfärgad 3310.
Postad 02 February 2010 - 11:18
Unregistered5816b3ad
-
Unregistered5816b3ad
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tycker man är lurad om man köper en blu ray spelare tex Denon 3310 för över 9000:- när det i tester har visat sig skilja ytterst lite på bild och ljud kvalite från blu ray filmer. Det enda som kan vara värt att köpa en så dyr spelare är om du spelar cd analogt till förstärkaren. men oftast kör man ljudet digitalt ändån för det sitter så pass bra dacar i förstärkaren så det e onödigt att köra analogt.
Postad 02 February 2010 - 11:41
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
snart e ju 3310 billigare än 2310'an
//Micke
Postad 02 February 2010 - 11:46
macarthur
-
macarthur
-
Användare
-
-
111 inlägg
Tycker man är lurad om man köper en blu ray spelare tex Denon 3310 för över 9000:- när det i tester har visat sig skilja ytterst lite på bild och ljud kvalite från blu ray filmer. Det enda som kan vara värt att köpa en så dyr spelare är om du spelar cd analogt till förstärkaren. men oftast kör man ljudet digitalt ändån för det sitter så pass bra dacar i förstärkaren så det e onödigt att köra analogt.
Du kanske menar 3800 Blu-ray? 3310 är en AVR förstärkare.. Även om det inte skiljer väldigt mycket i bild kvalité på en BRA grundspelare så är det faktiskt mycket annat som skiljer. Jag själv valde 3800 då mitt Classé försteg inte vid tillfället hade HD kort installerat. Har man en "vanlig" avr förstärkare av god kvalité så sker ljudbehandligen där istället som du skriver. Men likförbaskat skiljer det på en välbyggd Blu-ray från exempelvis Pioneer, Marantz eller Denon ifrån budget spelarna. Kvalité'tets känslan, inge rappel eller missljud när man öppnar maskinen m.m Men det är en helt annan tråd!
Postad 02 February 2010 - 11:49
hostel
-
hostel
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Möjligt. Skulle vilja höra vad elgiganten har att säga om det hela.
Läste på nån sida att det är bara hifiklubben som har rättigheter att sälja denon
Redigerat av hostel, 02 February 2010 - 11:52.
Postad 02 February 2010 - 11:58
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Kul krig att följa...det händer ju saker varje dag
Brottas just nu bara med frågan NÄR det är dax att klippa till. Någon som vågar spekulera...kommer 1910 att sänkas mer eller börjar den ha nått botten snart?
Hur som helst är väl 4390:- ett rätt schysst pris
Postad 02 February 2010 - 12:07
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Pratade just med Hifiklubben och de berättade att de kommer sänka priset på 4310 till 15 000 kr.
Postad 02 February 2010 - 12:08
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Pratade just med Hifiklubben och de berättade att de kommer sänka priset på 4310 till 15 000 kr.
 Nu blire nog affär!
Redigerat av -Palle-, 02 February 2010 - 12:08.
Postad 02 February 2010 - 15:05
dpanter
-
dpanter
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Smällde till och beställde en 3310'a via EG's kundtjänst för några minuter sedan. Några detaljer: den finns i lager i Stockholm, finns enbart som svart, frakt till närmsta DHL-drop kostar 89:- och vill du ha faktura istället för att betala med kort tillkommer 35:- för det.
Den kommer skickas idag så borde vara hemma innan helgen.
Postad 02 February 2010 - 22:37
msjoho
-
msjoho
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ni som nu slagit till på 3310 får gärna lämna omdöme på prisjakt så vi andra får läsa lite vad den går för.
Postad 03 February 2010 - 01:26
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Elgiganten sänker priset på 3310 med 100:- till.
Nytt pris 9290:-
Redigerat av Unregistered1f4f2749, 03 February 2010 - 01:26.
Postad 03 February 2010 - 07:02
ScoobyBear
-
ScoobyBear
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Är det någon som faktiskt handlat Denon-grejer på Felgiganten och därför vet att de kan leverera?
Postad 03 February 2010 - 07:25
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Varför skulle de inte kunna leverera?
Postad 03 February 2010 - 08:17
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Har nu slagit till på en 1910 för 4290:-. Har ute min gamla trotjänare Yamaha RX-V730RDS till försäljning om någon är intresserad  Nån som vet vart man kan få tag i svensk bruksanvisning i pdf-format? En länk skulle uppskattas...
Postad 03 February 2010 - 09:47
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu får man snart en 3310 för 9000:-
På Hi-Fi Klubben kostar den nu 9298:-
PÅ Elgiganten 9290:-
Postad 03 February 2010 - 10:39
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Är det någon som faktiskt handlat Denon-grejer på Felgiganten och därför vet att de kan leverera?
Ja. Beställde en 1610 på nätet och betalade med kort. Leverans till postutlämningsställe inom några dagar. Fri frakt (var någon kampanj för några helger sedan). 700 Kr skillnad på en 2310 där hifi-klubben har monopol och en 3310 där elgiganten ger konkurens. Bara att tacka elgiganten för konkurensen.
Redigerat av matbl, 03 February 2010 - 10:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|