Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS63C7705 Samsungs 2010 63" plamsa

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 november 2010 - 11:59

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
:)

Onsdag kväll fick vi våran 63" Samsung. Sedan dess har det blivit en heldel tittande på film.

Tittavstånd 2,5m fungerar helt klockrent. Bytet från 50" till 63" var inte lika omvälvande som bytet från 28" till 50". Det verkar onekligen som att THX- folket vet vad de pratar om, vem hade kunnat tro det.

SD material: Givetvis inte wow-bild , förutom att bilden är stooor då :) Fungerar bättre än väntat och alltså ok.
HDTV (canal digital): riktigt fint
Bluray : Helt fantastiskt. Hade en 4-5år gammal Sony bakprojektionstv och ja det har hänt en del med bild de senaste åren. Min första plasma tv dessutom. Utan att ha fipplat allt för mycket med inställningar (tog värden från nån sida som testat tvn) är bilden riktigt riktigt bra.

Svärta: Eftersom jag inte ägt annan tv med i närheten så bra svärta och färgåtergivning tidigare är jag minst sagt imponerad.

Buzz: Har hört lite nångång och då menar jag lite. Med ljud på hör jag inget. Har kanske haft tur men so far so good! Ändå sitter man tackvare att man är inne på bl.a. detta forum och lyssnar efter det...

Hör våran canaldigital dekoder mer nu än med gamla tvn ,när det inte sker mycket ljudmässigt på tvn.

Ska nu låta tvn bli inkörd innan jag återgår till att testa mer inställningar.

Testa använd den inbyggda boxen till Canal D. ska tydligen funka riktigt bra och även bilden ska bli bättre. Har själv inte den möjligheten att prova på min då jag bara kör Boxer.

Ni som klgar på mediaspelaren. Kör själv en HDD från Bluray spelaren 6900 och den e ehlt sjukt galet bra så gillar ni inte den i TVn så kanske detta kan vara ett alternativ.

Använder detta själv dagligen då den även fixar MKV filer med subtitels.

Postad 07 november 2010 - 13:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Ni som klgar på mediaspelaren. Kör själv en HDD från Bluray spelaren 6900 och den e ehlt sjukt galet bra så gillar ni inte den i TVn så kanske detta kan vara ett alternativ.

Använder detta själv dagligen då den även fixar MKV filer med subtitels.

Ahh, det är ju en möjlighet jag inte tänkt på!! Har ju den spelaren också! Tack för tipset!

Postad 08 november 2010 - 12:33

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ahh, det är ju en möjlighet jag inte tänkt på!! Har ju den spelaren också! Tack för tipset!

Ett till tips i samma stil är att eftersom det inte går att ställa TVn i 3d-läge när man använder Inernet@TV så om man har Blueray-spelaren kan man köra exempelvis Youtube i den och se på 3D-klipp där och då går det att köra TVn i 3D-läge.

//mrnis

Postad 08 november 2010 - 16:31

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Låter bra att det går spela in från alla kanaler man betalar för, Va som jag anade då ang försäljaren på expert..

I veckan ska jag få både 32 o 63", kommer troligen på torsdag :blink:

Postad 12 november 2010 - 17:44

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har idag beställt en 63C7705 idag, ska bli kul att uppgradera från 3 år gammal Pansasonic 50" PZ700.

Postad 12 november 2010 - 18:58

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Får man fråga vart ni beställer dem ifrån?

Postad 12 november 2010 - 19:13

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag beställde hos Media Markt Umeå för 10 dagar sedan men inte fan kom den i vecka inte, Hade hoppats på att den skulle varit igång nu :(
Ångrar att jag inte köpte på nätet av nån som hade den hemma, Ringde hembiobutiken idag o nu va den slut hos Samsung oxå men skulle tydligen komma in fler till veckan men dom går tydligen åt som smör

Redigerat av 2an, 12 november 2010 - 19:15.

Postad 13 november 2010 - 15:04

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Får man fråga vart ni beställer dem ifrån?

HiFi-klubben lokalt, ej Internet, billigare och lev inom 6 dagar.

Postad 14 november 2010 - 11:25

Unregistered6d9b9323
  • Unregistered6d9b9323
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Beställde min för några veckor sen o den ska komma nästa alternativt näst nästa vecka. Fick den för 30 000, på min lokala handlare, lite dyrare än nätet, men lättare om den skulle krångla. Fasen vad man väntar, blir en rejäl uppgradering från 50" bakprojektion.

Postad 14 november 2010 - 11:38

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Köpte den lokalt på MM.
Fick den för 24700:- inkl. BD-6900 och väggfäste. Beställ aldrig från nätet.
Bättre gå in i butik och pruta ordentligt. Fick ner tv, bluray-spelare och väggfäste drygt 9000:- efeter en timmes diskussion!!

Postad 15 november 2010 - 19:32

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Då har man hämtat tvn :)
Vilket AS utbrast sambon, Väggen kommer att rasa då vi hänger upp den på väggen trodde hon.. ;)
Bara synd att de bara var expert som hade Strong ca modulen hemma men dom tog 1299:-/st o då jag ska ha 2 st får jag vänta på att jag får dom jag beställt från cdon.com som va 510:-/st billigare än expert, Blev tvär snål då jag hörde experts pris..

Postad 15 november 2010 - 22:37

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Då har man hämtat tvn :)
Vilket AS utbrast sambon, Väggen kommer att rasa då vi hänger upp den på väggen trodde hon.. ;)
Bara synd att de bara var expert som hade Strong ca modulen hemma men dom tog 1299:-/st o då jag ska ha 2 st får jag vänta på att jag får dom jag beställt från cdon.com som va 510:-/st billigare än expert, Blev tvär snål då jag hörde experts pris..

Kunde du inet förlängt ditt Canal Digial abb å fått de gratis istället?

Postad 15 november 2010 - 23:16

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
ni som har denna tv , tycker ni att bilden flimmrar när det är något färgrikt ni tittar på ... läst i något test att det kunde flimmra...

Postad 16 november 2010 - 09:35

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

ni som har denna tv , tycker ni att bilden flimmrar när det är något färgrikt ni tittar på ... läst i något test att det kunde flimmra...

Nej det har jag inte upplevt alls faktiskt

Postad 16 november 2010 - 17:01

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kunde du inet förlängt ditt Canal Digial abb å fått de gratis istället?

Va fan säger du, Har haft canaldigital sedan -04 så tanken har inte ens slagit mej att man kunde göra de ..
Surt att betala 1600:- om man fått de gratis bara genom att förlänga abb ;)

Skulle idag dra nya kablar från parabolen till 4 rum, Byte Lnb o sen tog jag upp ett hål från taket in till kattvinden..
Kommer behöva som längst 10 meter kabel så allt verkade va snabbt o smidigt gjort men de blev lite panik då jag fastnade i luckan som va mindre än den såg ut o ingen telefon till hands hellr, Så de va bara att kämpa på tills man va loss annars hade man fått vänta in dottern i 2,5 tim.. Riv sår på skallen från spikarna o blå om ena armen men nu har man dragit klart där ute iaf så nu är det bara att dra in kablarna via garderoberna o fästa dessa :unsure:
När man satt fast ångrade man nästan att man inte tagit multiabb med installation..

Hoppas iaf ca modulerna kommer imorgon el innan helgen iaf

Postad 16 november 2010 - 18:19

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Va fan säger du, Har haft canaldigital sedan -04 så tanken har inte ens slagit mej att man kunde göra de ..
Surt att betala 1600:- om man fått de gratis bara genom att förlänga abb :unsure:

Hoppas iaf ca modulerna kommer imorgon el innan helgen iaf

Tjänstefel att inte fråga det om du går in i butik å vill köpa CA moduler. I vår butik där jag jobbar säljer vi kanske 1 av 10 moduler. Resten ger man bort gratis om man kan förlänga sitt abb. Alla tjänar på det....

Hoppas det gick bra med skallen din :-)

Postad 18 november 2010 - 16:12

Unregistered6d9b9323
  • Unregistered6d9b9323
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Fy fan va sega Samsung ska vara med sin leverans... Önskar att tvn kommer imorgon så man har något att leka med i helgen!
Har nyaste Ljud&Bild tidningen, o enligt dem så är ps63c7705 farligt nära Panasonic VT20 prestandamässigt.
Dock får man nästan 2 st Samsung istället för en panasonic.
Någon som har jämnfört de båda och har nån kommuntar?

Postad 18 november 2010 - 17:43

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Fy fan va sega Samsung ska vara med sin leverans... Önskar att tvn kommer imorgon så man har något att leka med i helgen!
Har nyaste Ljud&Bild tidningen, o enligt dem så är ps63c7705 farligt nära Panasonic VT20 prestandamässigt.
Dock får man nästan 2 st Samsung istället för en panasonic.
Någon som har jämnfört de båda och har nån kommuntar?

Ja , har båda i butiken. när det gälle rsvärtan så är Panan bättre. Men media stödet i samsungen är överlägset.

Samsungen kostar dessutom häften precis som du skriver. E Pannan värd 50 KKR ?? Ja kanske för den som har mer flis å inte behöver tänka på priset. Men prisvärd...? ... Absolut inte !

Postad 18 november 2010 - 22:35

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
då borde 50" varianterna vara ganska snarlika ockås , om man tex jämför C7705 och V20 tex ... som ska vara modellen mindre och utan 3D ...

Postad 18 november 2010 - 22:51

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tjänstefel att inte fråga det om du går in i butik å vill köpa CA moduler. I vår butik där jag jobbar säljer vi kanske 1 av 10 moduler. Resten ger man bort gratis om man kan förlänga sitt abb. Alla tjänar på det....

Hoppas det gick bra med skallen din :-)

Ja de är lite skumt, Hörde mej ju för på 2 ställen till innan jag hörde med Expert som hade den hemma men va nästan dubbelt så dyra som hos nätbutikerna men ingen av dom 3 ställena sa nått om detta..

Men men nu fick man annan huvudvärk än av spiken, Blev lite panik att få igång tvn ikväll innan hockeyn o de kunde man ju ge sej fan på att de inte funkade.. Gick snabbt att komma igång o göra kanalsökningen som gick extremt snabbt må jag säga men sen står de bara KODAD KANAL.. B)
Nu han jag bara testa några gånger o fippla med modulen/kortet för matchen började ju så de blev till att koppla in gamla mottagaren via scarten.. ;)
Jag gjorde kanalsökningen på "canal dig sat" vilket bör varit rätt för alla kanaler finns då i kanal listan nu inkl HD kanalerna, Med befintligt/aktiverat kort ska man väl inte behöva vänta på aktiveringen som kunde ta upp till 2 tim ??
Eller måste kortet paras med inbyggda mottagaren ändå ??

Körde nu med film läget o ställde ner kontrast till 25 men de blev ju lite mörkt för hockey tittande men i övrigt så va de bättre bild direkt ur kartongen än vad den 2 år gamla Samsung LCD 456 hade, Så de blir nog fint efter inkörningen ;)
Vad har ni andra för inställningar under inkörningen ??

Jag blev lite orolig ett tag då det va ett ******** pipande men de va bara mina öron som spelade mej ett spratt för de lät lika mycket när tvn är avstängd :P

Redigerat av 2an, 18 november 2010 - 22:57.

Postad 19 november 2010 - 14:01

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Låter som du gjort helt rätt. Men det snackas om att du behöver ett nytt kort då de gamla inte alltid fungerar i CA moduler i nya TV apparater. Det är samma för Boxer om man vill ha HD kanalerna. då måste man åxå få ett nytt kort. Det står V4 på desa istället för V3.

Fick beställt sånna igår till mitt jobb. Verkar vara en lyckad lansering som Boxer gjort. Säljs en del abb med HD kanaler nu, kul.

Håller själv på att uppdatera min nu till version 003003 Tar en jäkla tid bara. Trodde det skulle gå på 30 sekunder typ men 10 minuter, suck. Kan iofs bero på mitt "smalband" (mobilt)

Postad 19 november 2010 - 14:22

Unregistered6d9b9323
  • Unregistered6d9b9323
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Äntligen, får tvn hemkörd om 2 timmar, blir en hel del tv/film tittande i helgen vill jag lova.

Postad 19 november 2010 - 17:27

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Låter som du gjort helt rätt. Men det snackas om att du behöver ett nytt kort då de gamla inte alltid fungerar i CA moduler i nya TV apparater. Det är samma för Boxer om man vill ha HD kanalerna. då måste man åxå få ett nytt kort.

Kortet va iaf tillräckligt nytt sa hon så de behöver inte bytas vilket gjort att de tagit ändå längre tid men därimot måste dom registrera strongmodulen mot mitt abb, Vilket skulle vara för att ingen skulle kunna göra inbrott o få tillgång till modul gratis men de är nog inte pga av stöldrisken dom gör så här..

Postad 19 november 2010 - 17:44

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
:unsure: Ge fan i den nya mjukvaran om ni nu vill ha en fungerande internet anslutning. efter uppdateringen så har jag helt plötsligt "störningar i nätveret". Va fan e det??? Allt annat funkar.

Som vanligt med ny mjukvara så e den alltid sämre än den gamla. hur svårt kan det va å testa den ordentligt först??

Samsung skit !!1

Postad 19 november 2010 - 17:47

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Fcik söka upp nätverket manuellt då det inte fanns i listan skumt nog. nu kommer den ut på nätet men är sjukt långsam. Kass mjukvara

Postad 24 november 2010 - 19:23

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att det kan bli "kodad signal" ibland då man byter kanal då man kör via Canaldigital satelit?
Har hänt 3 ggr på sedan måndag em då jag fick igång den, En gång va rytan "kodad signal" uppe bara ca 3-4 sek medans en gång kom de igång först ca 10-15 sekunder efter jag gått till kanal 18 då inget hände på andra kanaler men igår kväll va jag tvungen att starta om tvn innan det fungerade igen..
Väntar på nytt kort o de är möjligt att de kan vara problemet då det är ganska gamalt, Vet inte om vi byt kort sedan januari -04 vad jag kommer ihåg.. Enligt Canaldigital är problemet med "kodad signal" att modulen/kortet inte kopplar upp som det ska o dom skylde inte på att problemet skulle ligga i tvn..

Blev lite panik då de hände i hockey pausen igår:)

Postad 30 november 2010 - 00:17

Unregistered45b84d38
  • Unregistered45b84d38
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med min 63a, tänkte se om någon annan har stött på samma...

Ibland när jag kollar på TV, spelar en bluray film eller spelar (PS3) så får jag ett vågrätt streck över hela skärmen och tv:n försöker "klistra ihop" bilden, altså som någon har klippt isär bilden och TVn försöker sätta ihop den / pussla ihop den.
Detta kan hända på olika ställen på TVn och kommer allt ifrån varje 10:e minut till varannan timma. Samsung Support kände inte till något och rekomenderade mig att uppdatera firmware, vilket jag har gjort, men problemet kvarstår.

Är det inte meningen att man ska få en fungerande tv när man betalat 28 lök...? >_>''

Postad 30 november 2010 - 00:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har ett litet problem med min 63a, tänkte se om någon annan har stött på samma...

Ibland när jag kollar på TV, spelar en bluray film eller spelar (PS3) så får jag ett vågrätt streck över hela skärmen och tv:n försöker "klistra ihop" bilden, altså som någon har klippt isär bilden och TVn försöker sätta ihop den / pussla ihop den.
Detta kan hända på olika ställen på TVn och kommer allt ifrån varje 10:e minut till varannan timma. Samsung Support kände inte till något och rekomenderade mig att uppdatera firmware, vilket jag har gjort, men problemet kvarstår.

Är det inte meningen att man ska få en fungerande tv när man betalat 28 lök...? >_>''

Hmm det låter ju som tearing. Det får man när verticalsync inte är på. En del spel som inte begränsar framraten lider av detta fenomen. I film och tv borde det inte förekomma dock. Låter märkligt.

Postad 30 november 2010 - 08:59

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Den här tv:n kostar 25 854 kr på dustinhome med studentrabatt så börjar nog ta med denna som alternativ när jag ska välja ny TV snart.

Vilka är de vanligaste felen med denna modell?

Postad 30 november 2010 - 19:45

Unregistered45b84d38
  • Unregistered45b84d38
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hmm det låter ju som tearing. Det får man när verticalsync inte är på. En del spel som inte begränsar framraten lider av detta fenomen. I film och tv borde det inte förekomma dock. Låter märkligt.

Har letat runt i menyerna men hittar inget val för "vertical sync" :). Provade även att byta språk till engelska ifall det skulle vara en klassisk idiot-översättning men fortfarande ingen tur...

Någon aning vart jag hittar inställningen för verticalsync?

Postad 02 december 2010 - 00:04

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det någon som har detta problem?

När man kollar 3D-material, tappar glasögonen sync med TV´n och man får en "dubbelbild eller kraftig skugga" och allt blir oskarp. Oftast återfås synkningen efter några sekunder, men ibland får man stänga av glasögonen, och sätta på igen. Jag har 3 par glasögon och det händer oregelbundet på alla, men sällan samtidigt på de olika glasögonen. Samma resultat på både äkta 3D-bluray och side-by-side rippar.
Har Samsung 6900 Bluray + 63" 7705.

Postad 02 december 2010 - 00:10

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med att det kan bli "kodad signal" ibland då man byter kanal då man kör via Canaldigital satelit?
Har hänt 3 ggr på sedan måndag em då jag fick igång den, En gång va rytan "kodad signal" uppe bara ca 3-4 sek medans en gång kom de igång först ca 10-15 sekunder efter jag gått till kanal 18 då inget hände på andra kanaler men igår kväll va jag tvungen att starta om tvn innan det fungerade igen..
Väntar på nytt kort o de är möjligt att de kan vara problemet då det är ganska gamalt, Vet inte om vi byt kort sedan januari -04 vad jag kommer ihåg.. Enligt Canaldigital är problemet med "kodad signal" att modulen/kortet inte kopplar upp som det ska o dom skylde inte på att problemet skulle ligga i tvn..

Blev lite panik då de hände i hockey pausen igår:)

Ja detta händer mig nästan varje gång jag startar TV´n, och någon gång under sändning eller kanalbyte, men jag har en smartwii Cardsplitter, så det kan var det som krånglar för mig, jag ska testa med originalkortet direkt i TV´n.

Postad 02 december 2010 - 13:42

MickeWi
  • MickeWi
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ja detta händer mig nästan varje gång jag startar TV´n, och någon gång under sändning eller kanalbyte, men jag har en smartwii Cardsplitter, så det kan var det som krånglar för mig, jag ska testa med originalkortet direkt i TV´n.

Jag kör också med en smartwii Cardsplitter. Det konstiga är att varje gång jag sätter på TV:n med ett klientkort i så "fryser" bilden på min andra TV som jag har mitt andra klientkort i. Jag får därefter inte igång min andra TV (Tv-signalen) såvida jag inte stänger av Samsungen, då fungerar den.

Är det någon som har en aning vad detta kan bero på?

//Micke

Postad 02 december 2010 - 13:53

Jannesky
  • Jannesky
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag kör också med en smartwii Cardsplitter. Det konstiga är att varje gång jag sätter på TV:n med ett klientkort i så "fryser" bilden på min andra TV som jag har mitt andra klientkort i. Jag får därefter inte igång min andra TV (Tv-signalen) såvida jag inte stänger av Samsungen, då fungerar den.

Är det någon som har en aning vad detta kan bero på?

//Micke

Jag har testat två sätt att snabbare få igång bilden på Samsungen, när "kodad signal" dyker upp,
1. Byt kanal och snabbt tillbaka.
2. Dra ut smartwii klientkortet och in igen.

(Ett tips jag fått idag är att uppgradera Smartwii till sista Betaversionen, har hjälp vissa Samsung-problem)

Det andra klientkortet sitter i en NanoXX9800HD kopplad till samma TV, så jag vet inte om det fryser där samtidigt.

Ett annat problem jag råkar ut för ibland är: Bilden växlar ibland till cerise/rosa när jag kör NanoXX med HDMI till Samsungen.

Postad 02 december 2010 - 15:26

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu är det bara typ 1-2 sekunder just vid start man ser "kodad signal", Vilket är iof nästan varje gång man startar tvn o sen då man ser sporten o det växlar till lokala nyheter då kommer de fram i 1-2 sekunder..
Märker ingen skillnad iaf då jag kör via Cardcastern som funkar utmärkt :)

Nu är det bara att få till signalstyrkan så det även fungerar i sovrummet på 6805:an, Måste vara LNB´t (MTI HighLine Quad AK54-XT2N) då tvn fungerade utmärkt hos Centralservice igår med max signalstyrka på alla kanaler å 0% bitfelsnivå där medans hemma ingen på bla svt kanalerna inkl svt HD med 2000 i bitfelsnivå.. :D

Vad har ni andra för LNB??

Postad 02 december 2010 - 16:53

MickeWi
  • MickeWi
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jaha, då dog den. Vi som precis hade börjat lära känna varandra. Faan, ljudet hör jag men bilden är precis död. Nåväl Komplett och Samsung hanterade det bra och den går som en DOA och de tyckte definitivt att jag skulle ta en ny TV istället för att en tekniker skulle komma hem under dagen och reparera den, vilket var alternativet.

Trodde först att jag skulle behöva vara utan TV:n ett par veckor men det löste sig genom att Komplett beställde en ny TV åt mig på faktura och när de får in min "döda" TV, och konstaterar att det är fel på den så river de fakturan. Detta gör åtminstone att jag får en TV efter helgen istället för om två veckor eller något sådant. :)

//Micke

Postad 03 december 2010 - 17:26

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Igår fick tvn frispel, Kollade hockey o bytte från säsongskort till sport HD o då blev bilden helt förvrängd o grön..
Testade byta mellan olika kanaler men ingen skillnad, Stängde av tvn i några sekunder o startade om den o allt va som vanligt igen.. Skumt

Postad 03 december 2010 - 18:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Igår fick tvn frispel, Kollade hockey o bytte från säsongskort till sport HD o då blev bilden helt förvrängd o grön..
Testade byta mellan olika kanaler men ingen skillnad, Stängde av tvn i några sekunder o startade om den o allt va som vanligt igen.. Skumt

Säkert kabeln som det gått troll i en liten stund.

Postad 03 december 2010 - 23:52

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Säkert kabeln som det gått troll i en liten stund.

Vilken kabel??

Det är nytt NLB o kablar så jag antar att inget är ändrat mot senate veckorna,,
Både LNB o kablar är nya...

Postad 07 december 2010 - 16:06

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Är det någon som har något tips på ett billigt ställe i Tyskland eller är det bättre att gå till MediaMarkt och försöka pruta?

Postad 10 december 2010 - 23:03

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag har bokat en PS63C7705 för 27495:-. I priset ingick 3D Starter Kit med 2 glasögon + 7 filmer för ett ursprungligt värde av 3495:-. Detta kit medföljer vid köp av alla Samsungs 3D-TV (46" eller större) fram till 31/12. Trots besök på flera ställen så var det kärvt att få ner priset. Kanske jag som är ovan? Medan jag väntar så hinner jag titta runt efter alternativ. Är det någon som känner till om man kan få med 3D Starter Kit vid köp från Tyskland? Man kan köpa PS63C7700 för 25500:- inkl frakt där, vilket innebär att jag sparar 2000-2500:-. Men om man inte får detta kit och kanske sämre garantivillkor så är det ju inte värt det. Har ni några synpunkter på detta? Har jag gjort ett hyfsat val eller kan jag hitta ett bättre alternativ?

Redigerat av lostsoul, 05 januari 2011 - 02:40.

Postad 13 december 2010 - 19:25

Unregistered6d9b9323
  • Unregistered6d9b9323
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Köp tvn för 27500 i Sverige, bättre garanti och du får 2 3d brillor, alla shrek filmer, en skiva med 3 dokumentärer i 3d.
Köpte min för 30 000 hos min lokala handlare för snart 1 månad sen. Dyrt jo visst, men krånglar tvn är de inte så roligt o skicka iväg en 63". Bättre service på så sätt. Så 27500 de är ett bra pris. Du kommer inte ångra dig, tvn är helt underbar, enda är att den buzzar, men det vänjer man sig vid.
Grattis till en kanon tv!

Postad 14 december 2010 - 11:14

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag besökte Expert Stormarknad också och fick ner priset till 26995:- inkl en Wifi-adapter värd 649:- och 8 st Blu-ray-filmer med okänt värde. Sedan kan jag få ytterligare 5% rabatt om jag lämnar in en Medmera-check. TV:n ska hämtas 20/12 så jag letar febrilt efter en sådan nu. Jag håller tummarna för att någon av mina bekanta får några såna med Posten de närmaste dagarna och är villiga att släppa på en. Enligt Coop hade jag en aning för lite bonuspoäng för att få en sådan check nu innan jul. Surt om man inte kan få ytterligare 5% pga detta. Löser sig det här blir jag supernöjd. Nu är jag bara nöjd. Hehehe! :)

Pssst... Någon som har en Medmera-check till övers? :lol:

Redigerat av lostsoul, 05 januari 2011 - 07:28.

Postad 15 december 2010 - 23:44

alpius
  • alpius
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick hem min PS63C7705 idag. Vardagsrummet renoveras just nu och nästa vecka ska allt upp på väggen. Tänkte höra vilken upphängning ni använder. Samsungs egna fäste låter ju praktisk om man vill hänga rakt men 54kg på en skruv låter ju ganska otäckt. Stor skruv och bra material i väggen låter som en förutsättning..

Vill ju inte gärna att TV ramlar ner efter en vecka..

Tacksam för tips!

Joakim

Postad 16 december 2010 - 09:46

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ang "kodad signal" som kommer fram ibland så är det nu bara då jag startar tvn el då man ser på Svt o det går över till regionala som det sker, Efter att jag bytte LNB så fick jag kanon mottagning/signalstyrka o efter detta har det äldrig kommit fram "kodad signal" vid kanal byte..
Kör med Cardcaster men de har inte spelat nån roll tidigare om man körde med kortet direkt i tvn el via Cardcastern..

Det enda problemet nu är att efter byte av CDkort så funkar det dåligt till externboxen på övervåningen, Tidigare har det fungerat utan problem men nu måste man dra ur kortet ur castern några sek o stoppa i det igen så hoppar det igång på övervåningen.. Efter det väl är igång så fungerar det tills man haft externboxen avstängd så måste man dra ur kortet igen.. ;)
Aldrig några problem med dom två Samsung med inbyggd mottagare..

Postad 18 december 2010 - 20:06

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Fick hem min PS63C7705 idag. Vardagsrummet renoveras just nu och nästa vecka ska allt upp på väggen. Tänkte höra vilken upphängning ni använder. Samsungs egna fäste låter ju praktisk om man vill hänga rakt men 54kg på en skruv låter ju ganska otäckt. Stor skruv och bra material i väggen låter som en förutsättning..

Vill ju inte gärna att TV ramlar ner efter en vecka..

Tacksam för tips!

Joakim

Men inte väger den 54kg upphängd på väggen!
Enligt Samsungs hemsida så väger den 38kg utan stativ.
Hembiobutiken uppger 33kg, men man får väl anta att Samsung själva är dom som har rätt?

Edit: laddade ner manualen och där står det också 38kg.

Redigerat av Korvis, 18 december 2010 - 20:14.

Postad 19 december 2010 - 19:00

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna TV har något input lag? Det är avgörande för mig eftersom jag ska använda den mestadels till spel.

Tack på förhand.

Postad 19 december 2010 - 21:00

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om denna TV har något input lag? Det är avgörande för mig eftersom jag ska använda den mestadels till spel.

Tack på förhand.

Jag lirar CoD:Black Ops utan problem i alla fall... Märker stor skillnad när jag lirar hemma eller hos kompisar som har lcd!!

Postad 20 december 2010 - 23:10

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag lirar CoD:Black Ops utan problem i alla fall... Märker stor skillnad när jag lirar hemma eller hos kompisar som har lcd!!

Det finns ett spelläge som förbättrar responsen ytterligare...

Postad 24 december 2010 - 13:52

SigmatiC
  • SigmatiC
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Då var TV:n beställd.
Är en LCD-kille 4 TV-apparater tillbaka och detta är min första plasma så jag undrar lite om den där "inkörningsperioden" som så många snackar om att sänka kontrasten de första 100 timmarna..

Gäller det bara äldre plasmor eller är det även rekommenderat med dom nyare modellerna?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.