Det blev en 50G20 för mig med.
ge oss en mini recension ...

Det blev en Panasonic G20 50"
Startad av
Unregistered1254
, dec 07 2010 16:42
292 svar till detta ämne
19 relaterade trådar
Postad 28 december 2010 - 19:53 Fast bara som retur från verkstaden ![]() Men jag har saknat den... slängde på Alien på Blu-ray igår...... Nice Postad 28 december 2010 - 20:28 ![]() Var nog moderkortet som hade lagt av. small bara till sen dog tvn... Men nu är den ok igen. återstår att se hur länge.. Postad 28 december 2010 - 20:39
Riktigt nöjd med den! Svärtan är ju helt underbar. ![]() Visst buzzar den lite (vid jätteljusa scener), men det gjorde men gamla med, men inget som man stör sig på. Buzzandet minskas ner en hel del i THX-läget. Men kan få ner det mer då jag ska klä väggen bakom panelen med något mjukt material. Testade snabbt att bara lägga en handduk bakom och då försvann det rätt så mycket. Tror det är betongväggen som förstärker buzzandet när man har en plasma upphängd på väggen. Blev förvånad över att den hittade alla HD-kanaler från ComHem's utbud. Hade för mig att det inte går med en conax ca-modul och att plasmans egen digitalbox inte stödjer 'hd-kanaler'. Och angående 'floating blacks', vet inte. Då jag inte tänker 'söka' fram problemet. ![]() Det var alles, är ju inne på tredje dagen med den bara. ![]() Postad 28 december 2010 - 21:15 Slog till på en G20 i lördags. Vilken skillnad mot gamla tjock 32"aren ![]() Kopplade in Servern/Htpc'n och in med Xbmc.. Whiii vilken bild på hd film. Sitter bara och väntar på Comhem lagre + Humax 1000C HD PVR som jag hoppas kommer i veckan. Än så länge stör jag mig inte på något och tänker som Gokster skriver inte leta fram fel ![]() Tack alla som tipsade om denna Tv! Mvh H Postad 28 december 2010 - 21:36 Postad 28 december 2010 - 22:14
Dock har inte comhem godkänt för mer än samsung och sony än så länge att använda sina inbyggda boxar till att stödja HD kanaler (förutom SVT1 HD). Så innan de godkänner även panasonic (vilket tydligen ska vara på g, ingen aning om när) så behöver man tyvärr en extern box för att få in de andra HD kanalerna även fast tv'n i sig stödjer det (CI+). Sen måste man nog även skaffa comhem's HD ca modul för att det ska fungera. Redigerat av deeyay, 28 december 2010 - 22:15. Postad 28 december 2010 - 22:24 Det är en mycket bra TV för spel. Postad 28 december 2010 - 22:35 OK, tack. Ska gå förbi EG imorgon, har de tv:n i lager då köper jag den. Redigerat av Lias08, 28 december 2010 - 22:37. Postad 28 december 2010 - 23:44
Va? ![]() Postad 29 december 2010 - 01:43
Upplever bilden på min pioneer helt okej. Angående lätet ifrån appraten så tog jag och blåste ren min med tryckluft så lät den mindre sen. Postad 29 december 2010 - 05:49
Då borde min ca modul vara en hd-variant. För jag har nu så att jag kan se SVT1/2 HD. Postad 29 december 2010 - 05:53
Jag tyckte först att det såg lite blaskigt ut även med digitaltv på min 50:a. Men efter lite inställningar så blev det bättre och att jag ändrade superupplösningen till max inne på övriga inställningar. Postad 29 december 2010 - 13:59 ![]() Har inte ens fått upp den men efter lite pill i demo rummet är jag lyrisk över bildkvaliten men lite orolig över buzzet som fanns men vet inte hur illa det kommer bli hos mig. Återkommer med intryck. Postad 29 december 2010 - 14:03
Jepp. Men de andra HD-kanalerna lär du inte få in. Då måste man ha comhems nya CI+ modul. Postad 29 december 2010 - 15:49
Men hur kommer det sig att de kommer upp på listan över tillgängliga hd-kanaler?! Vet att de andra måste jag betala för för att kunna se. Postad 29 december 2010 - 16:00
När man söker kanaler hittar den alla kanaler som de sänder ut i deras nät, HD som vanliga, även om du betalar för dem eller inte. Postad 29 december 2010 - 17:19
Funkade inte så på min externa box som jag hade innan iaf. Jaja rit i det nu ![]() Postad 30 december 2010 - 10:56
Dock så verkar det som det kan funka ändå i vissa fall med HD modul om TV'n stödjer CI+ även om comhem inte godkänt just det märket. Men det är inget som comhem garanterar eller ger service på om det inte funkar. Såg idag på comhem bloggen att det var en som skrev att det funkade med Panasonic P50V20E som jag har så jag har nu beställt en sån modul och HD paketet. Har även sett nu på detta forum att folk känner såna med G20 och att det har funkat även där. Det enda man kanske behöver göra är att ringa till comhem och be dem para ihop kort ID't med modulens chip-ID för att få det att funka. Redigerat av deeyay, 30 december 2010 - 10:57. Postad 13 januari 2011 - 23:29 Grattis du verkar vara en av de få som bytt TV och faktiskt upplever den tystare. Annars har jag börjat tro att precis alla G20/V20 buzzar lika mycket, men folk upplever det olika/alternativt folk har störningar hemma som skapar buzz. Har läst om flera som bytt både en och två gånger utan att få den tystare. Detta och att några rapporterar att deras G20 bara låter i ena hörnet (till skillnad från alla ex jag har "hört" som låter över hela baksidan) ger mig att hopp om att min buzzning ska gå att få fixad ![]() Kan också tillägga att min nog egentligen inte låter som mest vid helvit bild utan nästan mer när det är svart. T.ex. om man startar en blu-ray film på PS3an och den slänger upp svart bakgrund och visar en pil-symbol eller insignalsinformation i ena hörnet så sätter det igång extra mycket. Helvid bild ger en del ljud, men den svarta är mer irriterande Redigerat av e3henri, 13 januari 2011 - 23:34. Postad 14 januari 2011 - 13:14
Det verkar ju mycket märkligt. Vid svart bild så buzzar min typ ingenting. Det är enbart vid ljusare bild som man kan börja höra det lite om man inte har något ljud på. Postad 14 januari 2011 - 13:30 Menar du att den knappt hörs från baksidan eller där du sitter och tittar? Postad 14 januari 2011 - 13:55
När jag sitter och tittar så hör jag den i stort sett aldrig vid normal volym, enbart lite vid väldigt ljusa scener om volymen är typ i botten. Stoppar jag huvet bakom TV'n hör jag lite surrande men inte så himla mycket ändå. Postad 14 januari 2011 - 14:12 OKey bakom så låter min en hel del. På 3m hör jag det konstant oavsett scen om det är en tyst sekvens i filmen, men ljudet varierar en hel del helt klart. Ibland knappt hörbart, ibland lika högt som syssor i bakgrunden på en film med nivå 25 på volymen. Har fått erbjudande om att byta ut min, men vet fortfarande inte min är normal eller inte så vet inte vad jag ska göra. Postad 14 januari 2011 - 14:27 om du har fått erbjudande om att byta den mot en ny (g20?) är det väl bara byta? Har väl inget att förlora på det ![]() Postad 14 januari 2011 - 14:29 +1 jag hör inget buzz, bara lite när bilden är helt vit och Asassins Creed laddas. annars är det tyst, även med låg volym. Jag stör mig på surr, buzz fläktljud osv väldigt lätt... så varför inte byta? låter konstigt att det ska höras hela tiden när man ser på tv. Sen visst stoppar man huvudeet bakom tvn, klart det låter lite. Postad 14 januari 2011 - 14:43 Ja den är helt ny så jag får en ersättnings G20 i så fall med 14 nya dagar med återköpsrätt. Risken är väl bara att man får en som låter värre samt krångel med att packa ner den igen ![]() Men om jag ändå bestämmer mig för att den låter för mycket så har man ju inget att förlora på att byta ... Postad 14 januari 2011 - 15:27 Det som driver mig är ju att just du påstår att din är helt tyst förrutom lite brum från ena hörnet. Annars är jag egentligen rätt övertygad om att min är normal och jag är överkänslig.
Postad 15 januari 2011 - 21:02 Och buzzningen är inte så störande egentligen. Den hörs om man lyssnar, men inte annars. Funderar på om det verkligen är fel på min...tror inte det. Men tyvärr får jag fortfarande rejält ont i ögonen när jag tittar, särskilt när det är ljust. Har ändå dragit ner ljus, kontrast och kör ECO, men ändå "blöder" ögonen. Jag verkar vara en av de som är känslig för flicker och det är tyvärr hemskt - klarar att se max 30 min i taget utan att anstränga ögonen. Det räcker för mig att sätta på mediaspelaren så får jag ett hemskt flimmer i det gråa. Vit himmel liknande gör ont ![]() Min gamla Plasma har inget flicker alls. Jag har heller aldrig haft problem med en datormonitor eller liknande. Tyvärr finns det lite trådar om just Neo-PDP och att vissa störs. https://www.minhembi...view=getnewpost http://www.avforums....-flicker-2.html Redigerat av e3henri, 15 januari 2011 - 21:14. Postad 15 januari 2011 - 21:44 Har du kalibrerat din TV? Annars rekommenderar jag att du använder THX-läget med alla andra inställningar avslagna. Även ECO-läget. Postad 15 januari 2011 - 21:50 Samsung LCD jag hade hemma var behaglig att titta på, men då hade jag ju kalibrerat den. Även min gamla PV45 är behaglig att titta på ur detta hänseende även om jag sätter den på dynamiskt läge. Jag ser på TV i normalläge med kontrast och ljus sänkt, film i THX, men stör mig även på film ![]() Postad 15 januari 2011 - 21:57 ![]() Postad 15 januari 2011 - 22:53
Det beror på vad du tittar på. Postad 15 januari 2011 - 23:11
Hej. Jag har väldigt känslig hörsel så jag kan ju säga att du ifrån 3m inte ska höra ett dyft. Jag är känslig för buzz då det riktigt "biter" i öronen men jag hör inget vid spelande utan volym eller vid film alls. Lägger jag örat bakom hör jag ett tydligt buzzande men undrar om inte tretexen(stavning?) dämpar en del i förhållande till gips, det är mycket möjligt att det kan upplevas som störande om det lyckas studsa vidare. Har min på väggen om det nu skulle ha någon betydelse och ett stort öppet vardagsrum i princip utan prylar(står en gran där nu=)) Postad 16 januari 2011 - 00:36 Alla har väl absorbenter på väggarna? ![]() Postad 16 januari 2011 - 00:38 Precis det jag menar, därför bör det vara något fel om man hör det från 3m Postad 16 januari 2011 - 11:16 Den är på väg ner i kartongen nu ![]() Postad 16 januari 2011 - 11:17 Lycka till med vad det än blir iallaf ![]() Postad 16 januari 2011 - 11:52 Jag skippar nog en ny eftersom jag är rätt säker på att min är en normal G20. Det blir bara massa mer besvär och huvudvärk att dra igång hela processen igen ![]() Vad det blir istället? Det är ju den svåra frågan, har egentligen inte en aning och kör väl på min gamla tills vidare ![]() Funderar på en LG PK350N eller PK950N, men då måste jag vara säker på att det inte finns flimmer här heller. Samt att reflektionerna nog är för illa. Vad jag förstår så har plasma flimmer vilket jag även ser på min gamla, men det är inte jobbigt på 1m håll - vet inte om det beror på storleken. Har testat och 3m från min 50tums G20 så är det jobbigt att titta, men 2m från min PV45 42 tum är det inga problem så det borde inte vara storleken Om jag förståss det rätt så hänger det ihop med konstruktionen av Neo-PDP som kan få den här effekten (och även buzz). Verkar som G30 bara blir en mindre uppdatering så förväntar mig inte att det är fixat där heller. Annars funderar jag på LCD och i så fall något som inte är LED. ÄR lite sugen på en SOny EX500, eller om det finns någon LG eller Samsung. Samsung LE46C635 har jag dock redan provat och den var behaglig att titta på, men jag fick inga detaljer i det svarta (som visserligen va riktigt svart). Kan dock bero på att jag hade mitt PS3 i RGB full range vid det tillfället. Samsungen hade dock för mkt input lag vilket gör ger läppsynkproblem vid film. Men det blir nog lite paus nu - är så himla behagligt att titta på min gamla just nu... Postad 16 januari 2011 - 12:08 Den väger 26 kg har jag för mig. Jag har gipsvägg. Några tips? Vesa fästen? Postad 16 januari 2011 - 12:12 Postad 16 januari 2011 - 13:44 Jag har för mig att du måste köra pannas egna väggfästen och använda distanser för att garanti ska gälla om något händer med TVn. (det fanns en tråd här någonstans om pannor vars panel gått sönder när folk körd med fästen och inte använt distanser, till exempel) Postad 16 januari 2011 - 18:05 Nej man måste inte ha panna orginalfäste. Manualen säger bara att man ska följa instruktionerna som följer med fästet och det är VESA som gäller. Det enda man nog behöver tänka på är att det kan behövas en hel del plats bakom såvida du inte hittar nåt cool vinklat kablage. Jag kom fram till jag behövde hela 45mm från väggen om min SUPER-scartkabel skulle få plats. Distanser ser man ju automatisk att man behöver. skruvhålen i TVn är ju försänka och det är självklart att lägga några brickor eller distanser mellan, annars drar man åt skenorna rätt in i bakstycket. Nu ska jag väl visserligen inte säga för mkt eftersom min gamla pannapanel gått sönder två gånger, men jag tror inte det beror på upphängningen. Lycka till. Postad 16 januari 2011 - 18:50
Vet att folk har spräckt sina paneler för att de inte använt distanser. Jag letade efter tråden förut men hittade den tyvärr inte. Men om du inte måste ha ett pannafäste så sök på panasonic och vesa. Hittade flera såna trådar innan när jag sökte efter tråden med folk som spräckt panelen. Så det finns flera tips ute. En sak bara, vad har du kopplat med Scart? Den måste du ju bara försöka bli av med ![]() Postad 17 januari 2011 - 12:54
Tack för tips! Jag har HDMI kabel som dessvärre inte är vinklad :-( Har ju möjlighet att använda HDMI 4 på vänster sida om tv:n men det blir inte så fint.... Postad 18 januari 2011 - 01:32 ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |