Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför alkohol ?

269 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 July 2012 - 02:33

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag kan ju tycka att om man ens börjar reflektera kring "har jag problem?" så har det gått för långt. Det ska inte vara ett problem att inte dricka på tre månader för att sen ta en öl och göra ett nytt uppehåll. Alkohol får aldrig bli ett behov eller måste. Drick när det passar och då lagom mycket för det tillfället.

Det är klart att det är skönt med en öl vid grillen, men det betyder inte att jag måste ha en varje gång (det skulle bli en himla massa öl). Det får bli när det blir. Och dom gångerna njuter jag riktigt mycket!

Less is more.. att svulla i sig godsaker är inte att njuta. Kan man lära sig att behärska suget efter något gott så kommer njutningen öka radikalt!

/G

PS Jag har haft ett par riktigt goda drycker hemma ett bra tag nu, men väntar på det där perfekta tillfället då njutningen blir som störst.

Postad 26 July 2012 - 07:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Fast det är lättare sagt än gjort för människan att vara måttfull. Det ligger i vår natur att frossa mot bättre vetande. Ingen vill vara fet men de flesta är mer eller mindre överviktiga. Det är inte precis någon hemlighet hur man undviker att bli fet men ändå otroligt svårt för de flesta att låta bli.
För många är det likadant med alkohol, tobak och droger. De vet att de inte borde men suget är så stort att det krävs en enorm viljeansträngning att stå emot.
Detta är svårt för de utan problem att sätta sig in i och riktigt förstå...

Postad 26 July 2012 - 08:17

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Allt handlar om att vi triggar hjärnans belöningssystem, se länk: http://www.hjarnguid...id=43&Itemid=53

När det blir obalans, när våra belöningar hos vissa framkallar ångest på grund av att det rationella tänkandet förstår att vi belönat för mycket för att vår hälsa ska "må" riktigt bra, eller helt enkelt när det leder till missbruk.....Usch, då blir det jobbigt!

Postad 26 July 2012 - 08:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 1

Jag kan ju tycka att om man ens börjar reflektera kring "har jag problem?" så har det gått för långt. Det ska inte vara ett problem att inte dricka på tre månader för att sen ta en öl och göra ett nytt uppehåll. Alkohol får aldrig bli ett behov eller måste. Drick när det passar och då lagom mycket för det tillfället.

Det är klart att det är skönt med en öl vid grillen, men det betyder inte att jag måste ha en varje gång (det skulle bli en himla massa öl). Det får bli när det blir. Och dom gångerna njuter jag riktigt mycket!

Less is more.. att svulla i sig godsaker är inte att njuta. Kan man lära sig att behärska suget efter något gott så kommer njutningen öka radikalt!

/G

PS Jag har haft ett par riktigt goda drycker hemma ett bra tag nu, men väntar på det där perfekta tillfället då njutningen blir som störst.

Beror väl på om man ser det man dricker som alkohol eller något annat. Personligen skulle jag aldrig vilja vara utan alkohol (mina öl) i 3 månader om det inte fanns någon särskild anledning till det.

Men det innebär ju inte att jag inte klarar 3 månader "utan alkohol" det innebär att jag inte vill vara utan en av mina hobbys/livsnjutningskällor i onödigt lång tid. För mig är öl mer än bara alkohol. Det sistnämnda är bara en biprodukt som egentligen lika gärna kunde ha saknats men då hade tyvärr inte det man dricker smakat likadant.

I mina ögon har man problem först när ens dryckesvanor börjar få dåliga följder. Som osämja med folk man känner, arbete osv och givetvis även om man börjar få psykiska och fysiska problem. Inte hur ofta man dricker. Om jag så drack en öl om dagen i ett år skulle jag inte se det som ett problem. Stundtals dricker jag mer eller mindre en öl om dagen och det innebär inte att jag blir full och får baksmällor eller att jag och min flickvän bråkar pga alkoholrelaterade problem :)

Kontentan är alltså att om man dricker i måttliga mängder ser jag inte frekvensen som en regel där man har problem om inte den följs.

Däremot borde fler tänka i talesättet "the chase is better than the catch" alltså fundera lite på varför man dricker. För mig är det pga drycken och inte pga resultatet.

Redigerat av Sgart, 26 July 2012 - 08:38.

Postad 26 July 2012 - 09:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag tänkte fråga er som kan det här med vin, finns det bra alkoholfria viner också, eller görs alla goda med alkohol?

Postad 26 July 2012 - 09:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag kom in lite sent i den här konversationen men jag har en del tips som du kan kolla på. Visst kommer inga låg ABV-öl upp i samma klass som de bästa ölen i starkare styrka, men de slår ändå många på fingrarna. Här kommer några tips:

Alkoholfritt (finns på Systembolaget):
Weihenstephaner Alkoholfri är väldigt bra, smakar väldigt mycket citrus, men lurade mig i några sekunder när jag provade den första gången.
BrewDog Nanny State + Spendrups Alkoholfri - Blanda dessa 50/50. Den söta maltigheten i Spendrups lyfter fram humlen i Nanny staten.

Upp till 3,5%
Brackspear Bitter - Bra britt tycker jag.
Fullers Cheswich - Har fått bra omdömen men jag var inte så imponerad.
Sen har flera av de svenska mikrobryggerierna gjort låg ABV-öl men de är oftast väldigt lokalt föränkrade. Om du har koll på den svenska mikrobryggar-scenen så kommer du snart springa på ett par om du håller ögonen öppna.
BrewDog har även Trashy Blonde och 77 Lager under 3,5%, minns dock inte hur dessa var.

Tack så mycket för tipsen :)
Jag ska kolla runt och testa :P

Postad 26 July 2012 - 12:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

jag tänkte fråga er som kan det här med vin, finns det bra alkoholfria viner också, eller görs alla goda med alkohol?

Saft kallas det väl då? :)

Postad 26 July 2012 - 12:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Har testat alkoholfritt vin i en IOGT-NTO-monter för några år sedan och den smakar inte vin. Vin är så pass starkt att värmen osv som man aassocierar med vin saknas i bristen på alkohol.

Postad 26 July 2012 - 13:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Påverkar stora mängder alkohol stämbanden? Jag har alltid undrat varför A-laget i centrum har så skrovliga och hesa röster? Helt allvarlig fråga.

Postad 26 July 2012 - 16:52

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Påverkar stora mängder alkohol stämbanden? Jag har alltid undrat varför A-laget i centrum har så skrovliga och hesa röster? Helt allvarlig fråga.

Kanske för att de flesta dricker/druckit T-sprit eller liknande där ;)

Postad 26 July 2012 - 17:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Fick "tipset" av en gammal alkis som föreläste i lumpen att käka skokräm på hårda mackor. Det var the shit tillsammans med T-sprit.

Postad 26 July 2012 - 17:35

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Typ, alkohol torkar ju ut kroppen så det borde påverka stämbanden med. Men å andra sidan har väl luffarna gormat dagarna i ända så det hjälper väl till det en del med.

Postad 26 July 2012 - 17:41

mathias85
  • mathias85
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Det finns helt ok viner utan alkohol men långt ifrån dom med alkohol i fyllighet och smak. Blir aldrig riktigt samma sak.

Postad 26 July 2012 - 17:56

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Jag har provat en hel del alkoholfria viner det senaste året när min fru först varit gravid och sen ammat. Flera gånger har vi köpt det dom rekommenderat som det "bästa" alkoholfria på systembolaget. Det går dock tyvärr inte att jämföra med vin med alkohol. Det blir väldigt lätt lite saftkänsla över det hela, och som ovan skrivs saknas mycket fyllighet och smak. Min fru som uteslutande druckit alkoholfritt i över ett år har vant sig nu och tycker att det smakar ganska bra, men dricker man nångång emellanåt riktigt vin så blir tyvärr det alkoholfria riktigt tamt.

Postad 26 July 2012 - 20:06

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1

Jag har ett annat synsätt på det hela. Eftersom jag har öl som hobby så tycker jag det är viktigt att man hela tiden har i bakhuvudet att man kan bli beroende. Jag tror tyvärr allt för många ställer sig den frågan när det redan gått för långt. Det vore bättre om man gjorde det tidigare. Om du förstår vad jag menar. Att ställa frågan är således snarare ett sundhetstecken än ett tecken på problem.

Postad 27 July 2012 - 08:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

stora mängder alkohol ger strupcancer så ja man kan nog anta att det inte är så jäkla bra för halsen

Postad 27 July 2012 - 08:59

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Nej, det finns det inte. Därför att alkoholen påverkar produkten. Det är precis som med matlagning, fett höjer smakerna i maten! Testa göra någon maträtt som är rätt fet i grunden, byt ut det fettet mot en betydligt mindre fet historia som t.ex Milda Mat 4% eller något annat "tråkigt", du kommer märka att maträtten inte smakar som den ska längre...

Postad 27 July 2012 - 20:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Fick "tipset" av en gammal alkis som föreläste i lumpen att käka skokräm på hårda mackor. Det var the shit tillsammans med T-sprit.

Det var ett dåligt tips från en före-detta. Jag hade tipsat om att inte dricka istället.. :)

stora mängder alkohol ger strupcancer så ja man kan nog anta att det inte är så jäkla bra för halsen

Fast en del knarkare brukar också låta som motorsågar ibland. Jag motsäger mig själv idag....ha ha..

Postad 02 August 2012 - 09:12

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
En passande låt till ämnet:

Albert Collins – I Ain't Drunk

Säkert många som är i den situationen. Bra blueslåt.

Redigerat av Ljudligt, 02 August 2012 - 09:16.

Postad 06 August 2012 - 17:54

WelshWinger
  • WelshWinger
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 1
Imponerande tråd måste jag säga. Har ögnat igenom de flesta inlägg och tycker det finns mycket sunda tankar här som jag håller med om. Har själv arbetat inom kyrkan under ett antal år med både ungdomar och äldre och sett så otroligt mycket av den problematik som alkoholen för med sig. Det har fått mig att omvärdera väldigt mycket och kan bara säga till alla er som väljer att minska eller avstå alkoholen att jag tror det är helt rätt sak att göra. Det behöver inte vara fel att ta en öl ibland, självklart, men alla dessa liv som förstörs av alkoholen borde få oss att fundera.

Och funderar gör vi när vi diskuterar så här. Spontan applåd till TS att plocka upp ett sådant viktigt ämne!

Postad 06 August 2012 - 19:05

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

En passande låt till ämnet:

Albert Collins – I Ain't Drunk

Säkert många som är i den situationen. Bra blueslåt.

Finns många "passande" dricka-låtar.

Brad Paisley - Whiskey Lullaby
Nickelback - How you remind me
Wilmer X - Jag är bara lycklig när jag dricker
osv osv osv

Postad 06 August 2012 - 20:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
DLK - Dricka sprit å hålla käften http://www.youtube.c...be_gdata_player

Postad 07 December 2012 - 22:49

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Lyfter en gammal tråd som håller mitt hjärta varmt ( när jag läser mina gamla inlägg)

Suffer the pain of discipline
Or
Suffer the pain of regret.

Postad 08 December 2012 - 07:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Har inte skrivit något i denna tråd sedan våren 2011 då vår dotter var knappt ett halvår gammal medans hon idag är över två år.
Ju längre tiden går, ju mer dottern är "med" och pratar och umgås och leker och allt som hör till - desto mindre vill man dricka.
Fast egentligen är det inte bara drickandet som är problemet, det är bakfyllan också - det är inte värt att slänga bort tiden på att dricka och vara bakfull när man istället kan vara med sitt / sina barn.
Så känner i alla fall jag det. Så nu för tiden blir det på sin höjd två, kanske tre öl på en kväll och hetstonårssupandet som pågick innan dottern föddes är long gone...och lika glad är jag för det :)

Och "kompisgänget" (som inte innehåller några barnfamiljer) fortsätter mer eller mindre i samma anda. Ikväll ska de iväg och grilla med betoning på att "dricka ööööl". Och jag skiter fullständigt i om de tycker att jag är tråkig, men jag vill verkligen inte följa med ens för då vet jag hur tjatet börjar...

Redigerat av MrSpokk, 08 December 2012 - 07:08.

Postad 08 December 2012 - 07:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är det något jag beundrar så är det familjefäder som dig mr spokk. Live long and prosper!

Postad 08 December 2012 - 08:48

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Håller med Mr Spook att det inte är värt och vara bakis när manhar små bustroll hemma. Men något jag märkt när man bara tar sig en öl eller whisky 4-5 ggr per år är att dom är väldigt goda dom gångerna. JAg kan inte dricka en öl till maten och så framför barnen jag tycker det känns dumt. SÅ jag passar på när dom har lagt sig ist.
MVh stiller

Postad 08 December 2012 - 09:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Fast det är lättare sagt än gjort för människan att vara måttfull. Det ligger i vår natur att frossa mot bättre vetande. Ingen vill vara fet men de flesta är mer eller mindre överviktiga. Det är inte precis någon hemlighet hur man undviker att bli fet men ändå otroligt svårt för de flesta att låta bli.
För många är det likadant med alkohol, tobak och droger. De vet att de inte borde men suget är så stort att det krävs en enorm viljeansträngning att stå emot.
Detta är svårt för de utan problem att sätta sig in i och riktigt förstå...

+1 på den!

Postad 08 December 2012 - 10:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 1

Håller med Mr Spook att det inte är värt och vara bakis när manhar små bustroll hemma. Men något jag märkt när man bara tar sig en öl eller whisky 4-5 ggr per år är att dom är väldigt goda dom gångerna. JAg kan inte dricka en öl till maten och så framför barnen jag tycker det känns dumt. SÅ jag passar på när dom har lagt sig ist.
MVh stiller

En öl till maten är väl inget konstigt, om man nu inte tar det var dag då vill säga.
Är det bättre att smyga med drickat när dom lagt sig, det blir ju en väldigt konstig upplevelse för barnen om dom vaknar och märker att du luktar öl och att du fipplar undan ditt ölglas.
Skall det inte vara ett rätt så naturlig sak att kunna ta en öl/vin till maten?

Postad 08 December 2012 - 11:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Skall det inte vara ett rätt så naturlig sak att kunna ta en öl/vin till maten?

Klart det ska!

Postad 08 December 2012 - 11:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 1
Varför kan man inte ta en öl till maten varje dag? Det känns väl hälsosammare än att ta 10 öl på fredag kväll :)

Postad 08 December 2012 - 12:10

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tack :)

Postad 08 December 2012 - 12:41

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
VAknar dom så är det inget konstigt om pappa har druckit en öl. Båda vet vad det är. Har bara blivtt så att jag fått en konstig känsla närjag dricker framför mina barn så då låter jag helt enkelt bli :D

Postad 01 October 2018 - 16:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tänkte köra ”Sober October” i år. Bra för träningen och plånboken med mera. Nån annan som vill haka på?:)

Postad 01 October 2018 - 16:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tänkte köra ”Sober October” i år. Bra för träningen och plånboken med mera. Nån annan som vill haka på? :)

ju äldre man blir , desto mer ovärt är det med alkohol (dagen efter i alla fall) så jag har tänkt många gånger att ha en vit månad.  men sen kommer jag fram till att jag vill kunna njuta en whisky eller en god öl på helgen (eller vardagen) utan att bli full, så en vit månad verkar tråkig.

Men säkert inte dumt för träningens skull. :)

ny månad idag och tänker istället köra en månad utan godis, chips,kakor och liknande saker. Samt börja gå snabba promenader igen. Har inte gjort det på hela sommaren. 

Så en vit månad med socker är jag med på i alla fall :D

Postad 01 October 2018 - 16:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Utan socker är bra mycket svårare än att stå över alkoholen (som iof är en sockerart), socker i princip allt. Inget mjukt bröd, inget halvfabrikat och mycket annat som man får hålla sig ifrån oxå.

Postad 01 October 2018 - 16:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Utan socker är bra mycket svårare än att stå över alkoholen (som iof är en sockerart), socker i princip allt. Inget mjukt bröd, inget halvfabrikat och mycket annat som man får hålla sig ifrån oxå.

ja så är det. 

Jag tänker inte köra lchf igen alltså. utan bara sluta med det jag skrev. 

har  blivit mycket sånt på slutet så det är nog bra att dämpa sig lite :)

Postad 01 October 2018 - 19:53

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

ju äldre man blir , desto mer ovärt är det med alkohol (dagen efter i alla fall) så jag har tänkt många gånger att ha en vit månad.  men sen kommer jag fram till att jag vill kunna njuta en whisky eller en god öl på helgen (eller vardagen) utan att bli full, så en vit månad verkar tråkig

Alkohol måste ju inte vara så man inte kan stå dagen efter eller må pyton, man kan ju dricka med måtta. Jag dricker öl flera gånger i veckan men kanske 1 eller 2 till middagen, ser inget fel i det. Men jag dricker kanske 1-2 gånger om året så jag blir bakfull.

Postad 01 October 2018 - 20:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Bygger inte allt på självdisciplin egentligen, inte bara bär det gäller alkohol...

Jag har i min närmaste närhet haft en peson, vi kan kalla det släkt utan blodsband, som gick bort alldeles för tidigt ,60-års åldern, i sviterna av ett livslångt "period" missbruk... denna person saknade allt var självdisciplin heter och hade en extrem offermentalitet; allt var alla andra fel. Givetvis fanns det en släng psykisk ohälsa med också men om den var orsak eller verkan till eller av missbruket tvista di lärde.

Personen erbjöds många och dyra behandlingar av sin arbetsgivare för både missbruk och psykisk ohälsa. Personen var väletablerad i samhället, ett väl fungerade socialt liv och en familj som brydde sig ändå avlutas de sista 5-6 åren, mer eller mindre isolerad i en liten lägenhet på ett kommunalt boende för tunga missbrukare med psykiska problem...

Det är nog få människor som fått så många möjligheter och så mycket (dyr) professionell hjälp med sitt problem... men total avsaknad av självdisciplin.

EDIT: Jag är inte emot alkohol, det är upp till var och en hur vi väljer att hantera och förhålla oss till det... bara för att några inte klarar av det så skall inte andra straffas med restriktioner.

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 October 2018 - 20:40.

Postad 01 October 2018 - 21:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Alkohol måste ju inte vara så man inte kan stå dagen efter eller må pyton, man kan ju dricka med måtta. Jag dricker öl flera gånger i veckan men kanske 1 eller 2 till middagen, ser inget fel i det. Men jag dricker kanske 1-2 gånger om året så jag blir bakfull.

nej det var lite det jag menade. jag gillar ju att ta en whisky bara eller en god öl bara för att det är gott. Tar jag en vit månad så får jag ju inte njuta av det.  :)

gillar att kunna koppla av med en öl efter kvällsskiftet till exempel. men det räcker gott med en. 

Postad 02 October 2018 - 12:11

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Själv gillar jag njuta av en god öl eller whisky. Kan ibland ta en öl i mitt i veckan till ex middagen men har åandrasidan inget behov av "en fetkävla grogg på Fredag när man kommer hem, för att slappna av." Jo hörde en som sa just de orden.

Tog förra året en vit månad även utan socker i form av kakor, chips, läsk.

Kändes faktiskt helt fantastiskt!

Vid närmare eftertanke, jag är på!

Postad 02 October 2018 - 15:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Bra! Vi får stämma av hur det gick vid månadens slut. :)

Postad 02 October 2018 - 15:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0

Finns mjukt bröd med väldigt lite socker, nån procent. Man får skippa Hönökaka som ligger uppmot 10% socker.

Postad 02 October 2018 - 16:36

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Tänkte köra ”Sober October” i år. Bra för träningen och plånboken med mera. Nån annan som vill haka på? :)

Blir nog en "sober october" här med. Fruns pappa var en i "A-laget" här i stan, och han dog just.

Så man känner väl inte direkt för att knäcka en bärs här hemma på ett tag.

Postad 03 October 2018 - 10:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Blir nog en "sober october" här med. Fruns pappa var en i "A-laget" här i stan, och han dog just.
Så man känner väl inte direkt för att knäcka en bärs här hemma på ett tag.

Beklagar, tyvärr så tror jag att många känner för att knäcka en bärs just då...

Måste göra ett undantag denna månad som var bokad innan. 19:e är det Nolia beer festival.

Postad 04 October 2018 - 01:55

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Måste göra ett undantag denna månad som var bokad innan. 19:e är det Nolia beer festival.

Jag börjar misstänka att de planerar nolia beer så det alltid infaller när jag jobbar helg. Kanske lika bra egentligen, jag har köpt på mig rätt mycket whisky den senaste tiden

Postad 04 October 2018 - 13:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

min nyttiga månad förstördes idag när det bjöds på kanelbullar på jobbet.

Men tre dagar var inte så illa ändå :D

Postad 04 October 2018 - 13:53

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Karaktär?

Postad 04 October 2018 - 14:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 1

Karaktär?

det har jag ingen när det kommer till kanelbullar :)

Postad 05 October 2018 - 21:22

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Tror inte din nyttiga månad förstörs märkvärt om du trycker några kanelbullar en gång😂

Redigerat av muraren, 05 October 2018 - 21:24.

Postad 06 October 2018 - 07:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

En gång ingen gång. Nya tag.;)
Hade varit gott med rödvin till biffen igår men det fick bli vatten.
Veckans lidande består annars av ömma ben efter att ha sprungit en dryg timme upp och ned för trappor. Inte så smart när jag brukar springa på väg eller i skog. Jag var nog lite känslig också efter att ha sprungit 47 km skog i lördags på ett sk backyardlopp.

Redigerat av hassesolo, 06 October 2018 - 07:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.