![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 december 2012 - 14:07
Postad 26 december 2012 - 14:08
Du har ju digitaltv via antennKan man spela in via antenn på dom nyare modellerna eller är det bara digital tv?
Det var ett tag sedan, som man lade ner det analonga via antenn
Redigerat av MalcomX, 26 december 2012 - 14:09.
Postad 26 december 2012 - 14:12
Du har ju digitaltv via antenn
Det var ett tag sedan, som man lade ner det analonga via antenn
Jag bor i Comhem hus och kör med antennkabel från väggen, får in 1,2,4,6'an i "digital tv" och övriga kanaler via "antenn"
Postad 26 december 2012 - 15:53
Den verkar dock omöjlig att få att ansluta till internet med, routern är en D-link Dir-615. TV'n kan ansluta till routern och får IP-adress osv, men tar sig aldrig ut på internet, även om det ibland blir "två gröna bockar" när man kör nätverksinställningen.
Alla andra möjliga apparater fungerar direkt med routern och tar sig ut på internet även Blue-rayspelaren som också är någon Samsung med en egen "Smart-hub"...
För att göra det hela ännu mer störande så går det ta sig ut på internet med tv'n om jag delar ut internet med min android-telefon (WiFi-hotspot) så det måste alltså vara något med routern men jag kan jävlart inte lista ut vad

Har googlat lite men blev inte mycket klokare förutom att det verkar fler som har problem..
Postad 27 december 2012 - 18:13
Den har inbyggd box för DVB/T/C/SJag bor i Comhem hus och kör med antennkabel från väggen, får in 1,2,4,6'an i "digital tv" och övriga kanaler via "antenn"
så den fixar även comhem
Den verkar dock omöjlig att få att ansluta till internet med, routern är en D-link Dir-615. TV'n kan ansluta till routern och får IP-adress osv,
Byt Router
615 är värdelös
Redigerat av MalcomX, 27 december 2012 - 18:14.
Postad 28 december 2012 - 00:41
Frågan är ju när de trycker ut det nya GUIt till alla konsumenter. Av erfarenhet vet man ju att de kan ta tid. Ska vi säga juni/juli?Måndag den 7jan presenterar Samsung sin nya Smart HUB för SMART TV. Frågan är man kan uppdatera till denna version och hur mycket bättre den har blivit?
Från Engadget:
Samsung's HDTV-based Smart Hub is set to land a major refresh at CES, according to a trio of images and a product description that appeared on Flickr this evening. Like previous iterations, the software interface will provide access to real-time TV broadcasts, on-demand flicks, apps and photos, according to the site's image captions. The new version will feature a new background design, along with a "simplified" UI. While the on-screen interface appears to be new, the screen shot is presented atop last year's Series 8 model, including an identical stand and a built-in camera up top -- there's no hint at what hardware advances we may see in Vegas early next year. Samsung's CES press conference is on the books for the afternoon of Monday, January 7th, so we have less than two weeks to go before this new UI -- and a whole lot of HDTVs -- becomes official.
http://www.engadget....ung-UI-refresh/
Postad 28 december 2012 - 01:28
Är det mycket problem med WiFi? Föräldrarna har köpt en 46" vet ej exakt modellnr men den har smarthub, tangentbord och hela kitet.
Den verkar dock omöjlig att få att ansluta till internet med, routern är en D-link Dir-615. TV'n kan ansluta till routern och får IP-adress osv, men tar sig aldrig ut på internet, även om det ibland blir "två gröna bockar" när man kör nätverksinställningen.
Alla andra möjliga apparater fungerar direkt med routern och tar sig ut på internet även Blue-rayspelaren som också är någon Samsung med en egen "Smart-hub"...
För att göra det hela ännu mer störande så går det ta sig ut på internet med tv'n om jag delar ut internet med min android-telefon (WiFi-hotspot) så det måste alltså vara något med routern men jag kan jävlart inte lista ut vad
Har googlat lite men blev inte mycket klokare förutom att det verkar fler som har problem..
Har du provat att starta om routern? D-Link verkar ha den egenheten ibland att om de stått på länge så kan det vara trassel att släppa in en ny enhet på nätet så att säga...
Postad 28 december 2012 - 01:33
Har du provat att starta om routern? D-Link verkar ha den egenheten ibland att om de stått på länge så kan det vara trassel att släppa in en ny enhet på nätet så att säga...
Har provat att starta om otaliga gånger och Resetat och grejat men det verkar som den inte vill släppa ut TV'n på internet av nån anledning. Blir att testa med en annan router och se vad som händer

Edit: Har provat med en annan router och nu funkar det fint

Har ni någon prisvärd router att rekommendera?
Funderar på en Netgear WNR3500L
Redigerat av Frrr, 29 december 2012 - 19:09.
Postad 30 december 2012 - 22:25
Ja, 79 kr månKan man titta på HBO med en ES8005, vad kostar det isåfall?
Postad 30 december 2012 - 22:29
Testa uppdatera genom onlinupdateringen
Alla andra gånger jag har gjort det, så har jag fått att jag har nyaste ( och det har jag 2003,4 )
Men sedan i fredags så får jag "Felkod 709" vilket kan tyda på att det ligger en ny uppdatering
ute som inte är fullt ut släppt ännu. Eller att det är något fel hos mig.
Kan ni vara snälla och testa

Postad 31 december 2012 - 02:39
Det är i samma prisklass som Netflix, vet du eller någon annan vilket av dessa som man ska satsa på?Ja, 79 kr mån
Postad 31 december 2012 - 03:02
Två skilda saker Netflix mest filmer och lite serier men bra serier. HBO i huvudsak serierDet är i samma prisklass som Netflix, vet du eller någon annan vilket av dessa som man ska satsa på?
Men bilda dig en egen uppfattning. De har ju hemsidor som du kan kika på och sedan finns det trådar på detta forumet
för båda två. ( använd sökfunktionen )
Postad 31 december 2012 - 10:16
Ni som har en ES eller E8005
Testa uppdatera genom onlinupdateringen
Alla andra gånger jag har gjort det, så har jag fått att jag har nyaste ( och det har jag 2003,4 )
Men sedan i fredags så får jag "Felkod 709" vilket kan tyda på att det ligger en ny uppdatering
Kan ni vara snälla och testa
Som vanligt får jag "Det finns inga nya uppdateringar" när jag testar Onlineuppdatering på min ES8005.
(Inget om någon felkod alltså)
Postad 31 december 2012 - 12:22
Det gäller att se det positivt du, skulle jag få "Felkod 709" så skulle jag tänka att fan det fungerar inte att uppdatera för mig just nu. Inte att "det kan tyda på att det ligger en ny uppdatering ute som inte är fullt ut släppt ännu"
Får kolla hemma hos föräldrarna om de kan uppdatera sin
/Fredrik
Postad 02 januari 2013 - 13:12
Från samsung In addition, Samsung’s Smart Interaction features such as voice control and motion control will be enhanced. Once the Evolution Kit is attached to the slot, 2012 Smart Hub is transformed to 2013 version. Every year, consumers will now be able to enjoy the latest services with Samsung's Smart TVs.
With hardware enhancements, such as CPU, memory and GPU up to the level of the latest Smart TV, users can enjoy faster speeds for browsing the Internet and multitask by using apps while watching TV.
http://www.engadget.com/2013/01/02/samsung-evolution-kit-ces2013/
http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/news/newsIrRead.do?news_ctgry=irnewsrelease&news_seq=20329
Postad 02 januari 2013 - 15:03
Har fått detsamma hos mig nu igen. Så det måste bara ha varit något tillfälligt felSom vanligt får jag "Det finns inga nya uppdateringar" när jag testar Onlineuppdatering på min ES8005.
(Inget om någon felkod alltså)
Att det är en ny uppdatering på gång har dom sagt och jag läste precis på en hemsida att Viaplay kommer med en ordentlig uppdatering nu i Januari.
Redigerat av MalcomX, 02 januari 2013 - 15:06.
Postad 03 januari 2013 - 16:10
Har en Samsung PS64D8005
Någon som lyckats köra en mkv fil ( 3d film ) med undertext ( .sub) fil ??
Testat och köra via Allshare, Usb samt via min blurayspelare, inget funkar.
Om det inte går så undrar jag om det finns möjlighet att få det och fungera om man köper en mediacenter eller nått sånt ?
Borde juh gå att lösa på nått sett.
/ Emil
Postad 04 januari 2013 - 01:52
Dock inte om det är ett separat subpaket med idx/sub
Det skall vara srt eller möjligtvis en vanlig sub fil
Jag kör över DNLA från min NAS
Du måste ha typ Twonky server för att det skall fungera
eller om du kör via USB så skall det också fungera
Du får prova dig fram, för det fungerar hur bra som helst hos mig med samma tv
Postad 04 januari 2013 - 20:08
Jag försöker få in mina kanaler med en CAmodul men på alla kanaler utom 1,2,4 och 6 får jag "Kodad Signal".
Har pratat en stund med COMHEMs kundtjänst och vi försökte felsöka på en massa sätt men lyckades inte få ordning på det. Det slutade med att han kopplade mig till Samsungs support så att vi skulle felsöka vidare, men jag kunde inte välja till rätt avdelning på min mobil av någon anledning...
Är det någon som har haft liknande problem? Isf hur löste ni det? Jag är evigt tacksam för svar!
Postad 05 januari 2013 - 12:23
Jag har ett litet problem med min UE55ES8005, jag vet inte om det är COMHEM eller TVn som orsakar problemet.
Jag försöker få in mina kanaler med en CAmodul men på alla kanaler utom 1,2,4 och 6 får jag "Kodad Signal".
Har pratat en stund med COMHEMs kundtjänst och vi försökte felsöka på en massa sätt men lyckades inte få ordning på det. Det slutade med att han kopplade mig till Samsungs support så att vi skulle felsöka vidare, men jag kunde inte välja till rätt avdelning på min mobil av någon anledning...
Är det någon som har haft liknande problem? Isf hur löste ni det? Jag är evigt tacksam för svar!
Jag fick hem min PS64E8005 igår och hade samma problem när jag testade med den nya ca-modulen.
Ringde comhem och frågade om inte modulen och kortet måste pairas, men enligt killen jag pratade med behövdes ingen pairing med ca-modulen även om kortet suttit i en extern hd-box innan.
Svaret jag fick då var att ställa mig på kanalplats 20 i en timma och fungerar inte det så skulle min ca-modul vara trasig.
Tv:n kände ju dock av att det satt en modul i när jag kikade i menyn, så imorse ringde jag comhem igen och fick prata med en kille som direkt sa att modulen måste ju pairas med kortet, vilket han gjorde direkt och ca 10 minuter senare funkade alla kanaler igen.
Det är trevligt när man får tag i någon på comhem som faktiskt vet vad dom gör och har tid och hjälpa till

Redigerat av Unregistered1063b86f, 05 januari 2013 - 12:26.
Postad 05 januari 2013 - 12:28
Postad 05 januari 2013 - 14:10
Sen köpte jag min modul ett tag innan jag fick min PS51E8005, så det tog ca 2 veckor innan jag kopplade in modulen i tv:n och då fick supporten på comhem göra något, kom inte ihåg vad, men det var ett till problem för mig i alls fall.
Hoppas det löser sig, kommer ihåg hur frustrerande det var när man bara ville få igång allt på tv:n.
Postad 05 januari 2013 - 21:20
Jag fick hem min PS64E8005 igår och hade samma problem när jag testade med den nya ca-modulen.
Ringde comhem och frågade om inte modulen och kortet måste pairas, men enligt killen jag pratade med behövdes ingen pairing med ca-modulen även om kortet suttit i en extern hd-box innan.
Svaret jag fick då var att ställa mig på kanalplats 20 i en timma och fungerar inte det så skulle min ca-modul vara trasig.
Tv:n kände ju dock av att det satt en modul i när jag kikade i menyn, så imorse ringde jag comhem igen och fick prata med en kille som direkt sa att modulen måste ju pairas med kortet, vilket han gjorde direkt och ca 10 minuter senare funkade alla kanaler igen.
Det är trevligt när man får tag i någon på comhem som faktiskt vet vad dom gör och har tid och hjälpa till
Jag hade CAmodulen i min gamla tv innan och då fungerade det, även fast det inte var pairat via kundtjänst. Men nu köpte jag en ny Comhem HD camodul. Ihop om att det kanske skulle fungera... det gjorde det inte. MEN! nu kanske det kan pairas via kundtjänsten. När jag ringde comhem så kunde han inte paira för att det var en tredje parts camodul.
TVn känner iaf av modulen och fel på tvn är det då inte. Så jag skall nu ringa Comhem ingen så får de skicka ut en signal till min modul. så förhoppningsvis så hjälper det. Annars vet jag inte va jag skall göra. =/
Ang. CA-modulen från comhem så strulade det för mig med till en början. Jag fick göra en återställning av tv:n och en ny sökning av kanaler, då funkade det. Gör sökningen med "kabel" markerad, kanske en självklarhet, men jag körde med antenn markerad först eftersom jag körde antennkabel... Kanske dumt av mig.
Sen köpte jag min modul ett tag innan jag fick min PS51E8005, så det tog ca 2 veckor innan jag kopplade in modulen i tv:n och då fick supporten på comhem göra något, kom inte ihåg vad, men det var ett till problem för mig i alls fall.
Hoppas det löser sig, kommer ihåg hur frustrerande det var när man bara ville få igång allt på tv:n.
Jag har sökt på kabel, kabel och analogt, ändrat land till finland, testat andra frekvenser och symbolhastiger efter tips från folk, gjort återställning och nu även kastat ut 500kr för en ny CAmodul utan lycka.

Samsungs support sa att det troligen kunde vara modulen eller någon signal från comhem. Han skickade gärna en reparatör, men skulle det visa sig att det inte är något fel på tvn så står jag för alla kostnader... inget jag har lust med!
Tack! Hoppas själv att det löser sig väldigt snart. Min tjej är mer desperat än mig, klarar mig fint på 1,2,4 och 6an. Ser mer på film och serier på annat sätt.

Postad 06 januari 2013 - 00:50
Du skall inte betala ett skit till någon
Redigerat av MalcomX, 06 januari 2013 - 00:51.
Postad 06 januari 2013 - 09:39
Filmläget brukar stänga av detta på E-serien om du har allt annat dynamiskt avstängt.Jag har ett iriterande problem med mina samsung tv. När det blir mörka scener i film eller tv sänker tv svärtan mer. Jag har har letat och provar alla möjliga inställningar i menyerna.. men hittar inget som hjälper.. någon som vet hur man löser det?
Postad 06 januari 2013 - 13:46
Om du köpt CA modulen från Comhem och Samsung och Comhem säger att denna tv är godkänd av Comhem, så är det Comhem som skall betala kalaset om det inte är fel på teven.
Du skall inte betala ett skit till någon
Jo exakt. Har pratat med Comhem igen och de försökte paira kortet med modulen. Men det blev ingen skillnad för mig fast att det var ok för dem. Så hon jag pratade med skrev ihop en sammanfattning till deras analysavdelning som skall kolla på problemet och sedan ringa upp mig...
Edit: Tillägg; undrar ifall jag har en sådan otur att båda mina moduler är trasiga? Analysavdelningen ringde upp och tyckte att allt lät skumt. Han bad mig dra ut kortet medens att tvn var på och jag fick inget meddelande. Inte heller när jag satte i modulen eller kortet så fick jag någon information om att något har satts i. Måste testa dem i någon annan apparat...
När jag går in i menyn -> system -> Common interface så är den gråmarkerat. Alltså att den inte hittar någon modul.
Men när jag "mute" + 2+4+7+"Exit" så får jag CIPLUS Storagetest:Success.
Hm..
Redigerat av Christofher, 06 januari 2013 - 19:56.
Postad 08 januari 2013 - 13:01
En fundering kring ljud ut från min Samsung 46ES7005 (två veckor gammal).
(Recierver HK3470 samt Audiovector M3S golvhögtalare).
Köpte en DAC för att kunna koppla fiber ljudet till min gamla reciever som inte har fiber in.
Störde mig på att inte kunna reglera volymen med TVns fjärrkontroll då (plus att grundnivån var väl låg).
Kör bara hederlig tvåkanals stereo så egentligen är fiber overkill eller?
Testade igår att istället ta hörlursutgången på TVn direkt till RCA in på recievern och då funkar det med TVns fjärrkontroll att justera ljudnivån.
Funderar dock på hur kvalteten på denna utsignal är, hittar inga data på nätet, någon som vet något kring detta?
Nästa fundering, om man skall uppgradera till en ny surround Reciever med HDMI ARC på.
Fungerar det då att justera ljudnivån med TVn fjärr?
Är det vettigt att köpa en sådan och ändå bara köra med 2 kanaler/högtalare?
Förslag på vettigt alternativ mottages gärna.
Postad 08 januari 2013 - 15:09
Fungerar det då att justera ljudnivån med TVn fjärr?
Svar Ja på denna fråga
Postad 08 januari 2013 - 19:15
Skaffa en programmerbar fjärrkontroll och se till att volym upp/ner styr receiverns volymkontroll (volume punch through) och resten av knapparna TV's funktioner? Tips är Philips 7060: https://www.prisjakt...kt.php?p=124465Förslag på vettigt alternativ mottages gärna.
Redigerat av dmr, 08 januari 2013 - 19:22.
Postad 09 januari 2013 - 14:17
Jag har ett iriterande problem med mina samsung tv. När det blir mörka scener i film eller tv sänker tv svärtan mer. Jag har har letat och provar alla möjliga inställningar i menyerna.. men hittar inget som hjälper.. någon som vet hur man löser det?
Det är Samsungs Micro dimming som går in. Personligen gillar jag det, men för att komma runt det så använder man som sagt film läget. Då är Micro dimming inaktiverat.
Postad 09 januari 2013 - 23:17
Jag fick problem för några timmar sedan och kan icke komma in på något och har gjort återställning och allt
Googlade och det verkar som det är fler än jag som har problemet i england
Någon här som kan kolla ?
Postad 09 januari 2013 - 23:47
Samma här...Någon som har problem att komma åt appar eller appcenter i hubben ?
Jag fick problem för några timmar sedan och kan icke komma in på något och har gjort återställning och allt
Googlade och det verkar som det är fler än jag som har problemet i england
Någon här som kan kolla ?
Uppgraderade till 2004.1 ikväll och tänkte först att problemet uppstod p.g.a. det.
De flesta apparna försvann och de som fanns kvar hade fel namn till ikonerna.
Får också nätverksfel när man försöker starta något från SH.
Men du har alltså kört med en fungerande 2004.1 som började bråka ikväll?
Postad 10 januari 2013 - 00:00
Förmodligen ligger det helt nytt material ute när vi vaknar imorgon

Nu har jag uppdaterat till 2004.1 och hubben fungerar inte nu heller.
Som sagt, så håller de nog på med en större uppdatering, för FW låg inte online utan bara på deras hemsida ..
Som vanligt finns det ingen changelog heller och det har inte supporten i Sverige en aning om
då jag frågade dem förra gången och de kunde inte svara.
Redigerat av MalcomX, 10 januari 2013 - 00:20.
Postad 10 januari 2013 - 07:52
Jag letade också online efter 2004 men får inget, har sett att den ligger uppe på hemsidan. Brukar ni köra uppdatering online eller via USB?
Såg på avsforum att andra haft problem med hubben så vi är flera som haft bekymmer.
Postad 10 januari 2013 - 08:10
Det är kanske bara jag som har problemet, men jag tycker att TVn är dålig på att hitta uppdateringar online, även om de finns. Jag har alltid fått tanka hem på usb-sticka!Jag Hade också problem med hubben för 2 dagar sen. Alla min appar avinstallerades och efter många om och men så installerades de igen. Upgraderade till 2003 efter dessa problem och för tillfället funkar det.
Jag letade också online efter 2004 men får inget, har sett att den ligger uppe på hemsidan. Brukar ni köra uppdatering online eller via USB?
Såg på avsforum att andra haft problem med hubben så vi är flera som haft bekymmer.
Postad 10 januari 2013 - 08:27
Vilken typ av väggfäste ska/kan man ha till ES8005 serien? Någon måste väl ha satt sin Samsung i väggen?
Jag äger själv en Media Mount W3 Slim i oöppnad förpackning och jag undrade faktiskt om den skulle passa ES8000 tvn. Kan även länka bild på hur tv:n ser ut bakifrån och en bild på hur väggfästet ser ut. Vad jag ser än så länge verkar väggfästet fortfarande se ut som dagens väggfästen...
Länk till kvalité bilder på Samsung ES8005: http://www.samsung.c.../UE46ES8005UXXE
Länk till väggfästet: http://www.netonnet....ara/X124549.-1/
Redigerat av AbductedTurtle, 10 januari 2013 - 08:27.
Postad 10 januari 2013 - 08:29
Min ES7005 är uppsatt med ett universalfäste som hanterar de flesta VESA-standarder. För just min TV är det dock VESA 400x400 som gäller, borde även vara så för ES8005.Kan någon vara riktigt snäll och hjälpa mig här, jag skapade redan en tråd om detta men det verkar inte vara någon som har en aning fast jag måste verkligen få svar på frågan...
Vilken typ av väggfäste ska/kan man ha till ES8005 serien? Någon måste väl ha satt sin Samsung i väggen?
Jag äger själv en Media Mount W3 Slim i oöppnad förpackning och jag undrade faktiskt om den skulle passa ES8000 tvn. Kan även länka bild på hur tv:n ser ut bakifrån och en bild på hur väggfästet ser ut. Vad jag ser än så länge verkar väggfästet fortfarande se ut som dagens väggfästen...
Länk till kvalité bilder på Samsung ES8005: http://www.samsung.c.../UE46ES8005UXXE
Länk till väggfästet: http://www.netonnet....ara/X124549.-1/
By the way, jag tror nog inte att folk i allmänhet inte har en aning om det här, det är väl snarare så att jag med många inte har sett din tråd. Har du provat Google, det är en relativt simpel sak att ta reda på vilken VESA-standard som gäller för din TV, efter det är det bara att försäkra sig om att ditt väggfäste hanterar det.
Redigerat av henke19822, 10 januari 2013 - 08:33.
Postad 10 januari 2013 - 08:46
Det är kanske bara jag som har problemet, men jag tycker att TVn är dålig på att hitta uppdateringar online, även om de finns. Jag har alltid fått tanka hem på usb-sticka!
Du är inte ensam. Jag verkar inte heller få dem online. Är lite surt att behöva lägga det på en USB stick för att uppdatera. HUr svårt kan det vara att få ut den on-line?
Tycker det är dåligt att det inte finns någon change log heller. Jag vill ju veta vad som förändrats.
Postad 10 januari 2013 - 08:53
Okej, nu är jag inte så insatt i sånt men jag får helt enkelt ringa till någon butik och kolla om de kan svara på frågan.Min ES7005 är uppsatt med ett universalfäste som hanterar de flesta VESA-standarder. För just min TV är det dock VESA 400x400 som gäller, borde även vara så för ES8005.
By the way, jag tror nog inte att folk i allmänhet inte har en aning om det här, det är väl snarare så att jag med många inte har sett din tråd. Har du provat Google, det är en relativt simpel sak att ta reda på vilken VESA-standard som gäller för din TV, efter det är det bara att försäkra sig om att ditt väggfäste hanterar det.

Det är inte så konstigt, den har redan hamnat på andra sidan

Postad 10 januari 2013 - 19:51
Att c:a en gång i månaden behöva köra uppdateringar via USB-sticka, är en sysselsättning som jag kan leva med.Du är inte ensam. Jag verkar inte heller få dem online. Är lite surt att behöva lägga det på en USB stick för att uppdatera. HUr svårt kan det vara att få ut den on-line?
Tycker det är dåligt att det inte finns någon change log heller. Jag vill ju veta vad som förändrats.
Men att Samsung har den otroligt dåliga smaken att inte berätta vad som förändras i varje uppdatering, det är vad jag kallar RIKTIGT SURT!
Redigerat av DLux, 10 januari 2013 - 19:51.
Postad 10 januari 2013 - 19:51
Någon annan som har liknande problem?
Postad 10 januari 2013 - 19:54
Okej, nu är jag inte så insatt i sånt men jag får helt enkelt ringa till någon butik och kolla om de kan svara på frågan.
Det är inte så konstigt, den har redan hamnat på andra sidan
Och att läsa manualen är inte ett alternativ...?
Postad 10 januari 2013 - 20:10
Någon mer än jag som har stora problem med smart hub. Idag så avinstallerades alla mina appar för andra gången på 3 dagar. Denna gång har de inte installerats igen och verkar inte ha något alternativ för att göra det.
Någon annan som har liknande problem?
Massor!
Hittade just det här på avforums som förklarar en del:
http://www.avforums....628-post70.html
Postad 10 januari 2013 - 20:47
Tack DLux!
Lugnar när mig lite grann. Var jävligt förbannad på skiten och hittar ingen info på Samsungs support site. Ska de våta så svårt att få upp ett meddelande.
Support har ju oxå bara öppet till 19,för konsumenter borde väl 21 vara bättre, de flesta har väl ändå problem senare på kvällen om det gäller TV, kan ju förstå mer för mobil att man ringer dagtid.
Redigerat av cmannen, 10 januari 2013 - 20:49.
Postad 10 januari 2013 - 20:48
Massor!
Hittade just det här på avforums som förklarar en del:
http://www.avforums....628-post70.html
Tack för länken
Men det är inte klokt att vi skall behöva läsa på utländska forum om vad som händer hos samsung
Jag har frågat dem via mail och inte fått svar.
Det verkar som att samsung support är av samma slag som många andra. Dvs någon företag som håller
i supporten för många olika och att det bara är vanliga skolpojkar och flickor som sitter och svarar efter en mall.
Jag hittade en mailadress som går till någon som är ansvarig för samsungs Public Relation och det är väl han
som skall veta vad vi tycker. Skulle nog vara bra om ni alla skickade honom ett mail. Jag har redan gjort det
och det var inte nådigt.
[email protected]
Hoppas ni andra kan göra samma sak

Redigerat av MalcomX, 10 januari 2013 - 20:48.
Postad 10 januari 2013 - 23:01
Jag uppgraderade även till senaste firmware via USB idag,ingen aning om vad den gör.
Postad 11 januari 2013 - 00:52
Kollade under info och det var exakt samma version av hubben, så någon uppdatering var det inte tal om.
Undrar vad det är som sker ?
Kan det vara nu när man håller på med sina nya smart tv på CES i Vegas som man ställer till med en massa skit
på sina servrar ?
Postad 11 januari 2013 - 07:51
Jävligt trist att apparna är beroende av en server för att ens fungera på TVn. Ungefär samma som om apparna på en iPhone inte skulle fungera bara för att Apple har något problem någonstans.
Postad 11 januari 2013 - 08:31
Som tidigare sagt, ligger den fortfarande i obruten förpackning. Jag tycker det är onödigt att behöva öppna den om den inte fungerar till min tv...Och att läsa manualen är inte ett alternativ...?
Då kan jag lika gärna sälja den till någon behöver den mer än mig. Men jag tror det är smartast att fråga en expert istället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar