Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 december 2012 - 12:56

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hur får jag 3D att funka? Kör ps3 till receivern vidare till projektorn. Går in i menyn på projen och aktiverar 3D där. Även uppdaterat bildinställningar på ps3 samt bytt till nyare hdmi kabel.

Har iofs bara testat spelet GT5 med 3D stöd.

Ngn inställning?

Finns inte youtube på ps3 så jag kan testa nån 3D video där igenom?

Postad 22 december 2012 - 15:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Har din reciver stöd för 3d ? Testa att koppla direkt i mellan projektor och ps3 och glöm inte att göra om inställningen på ditt på ps3...

Postad 22 december 2012 - 16:50

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
http://www.flatpanel...l&id=1276274018

Postad 22 december 2012 - 19:21

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Kom igen nu PNorth6, håll oss inte på halster. Hur fungerar W1070 vs X9?
Även väldigt nyfiken hur det är att spela PS3 i 3D!??

Postad 22 december 2012 - 23:54

Debaser
  • Debaser
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej, rookie här.

Har problem med w1070. Efter varje avstängning så får jag No Signal på hmdi 1..
Drar jag ut kabeln på reciever-sidan händer inget (NAD T747) men drar jag ut och sätter i kabeln i projjen så får jag ny signal.

Någon klok idé eller tips?

:huh:

Köpt en också, samma problem som ovan. köpte en splitter på NoN, har kopplat splittern efter hdmi main out på en Onkyo txnr515 ingen bild från dator men tvbild fungerar. När jag kör hdmi från dator direkt in i reciever fungerar det, utan splitter. Har en sub out men bilden växlar inte automatiskt över vilket jag så klart vill.

Är det en bättre modell av splitter jag behöver?

Postad 23 december 2012 - 14:01

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
PNorth6, ingen review än?!

Postad 23 december 2012 - 14:35

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
PNorth6,

Ja, nu får du skriva längsta review på minhembio.com

Postad 24 december 2012 - 01:21

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 1
Hej fick ordning på 3D:n sen.

Har endast sett två filmer än samt spelat lite GT5 på ps3. Lite för lite för att ge en rättvis bedömning. Men.. Ja mina tankar hittills:

Till att börja med så har jag ett vitt vardagsrum med öppen planlösning samt flera fönster. Duken jag nu har är en billig nonameduk med positivt gainvärde. Dvs kassa förutsättningar.

Kollat på nya Batman samt Skyfall och lite Netflix.

Lite kortfattat då innan jag återkommer:

+ bra bild även dagtid, ljusstark
+ bra skärpa i bilden och mer pop i bilden jämförts med min gamla x9
+ Ingen direkt tidigare erfarenhet av 3D men jag blev positivt överraskad av det lilla jag nu sett. GT3 är det ingen jättedjup 3D effekt i direkt men det syns att projen har potential. Även kikat lite på en 3D rulle som var mer effekt i men även den några år gammal.
+ inget lagg vad jag sett

? Svärtan är endast ngt bättre än min gamla x9 men rummets förutsättningar gör den kanske inte rättvisa heller.

- Ja den låter en del. Normalt tänker man inte på det då man ser film som oftas överröstar men ikväll när jag kikade med lite lägre volym på en vanlig svensk serie ja då hördes den tydligt. Har den i taket några dm framför mig. Inte tystaste projen på marknaden direkt.
- Om man som jag har ett ljust vardagsrum och endast tänker kika mest på 2d material. Då hade jag nog valt att behålla min gamla x9. Bilden är inte så mkt bättre ändå.

Imorn kväll ska jag titta lite mer och får återkomma. Jag kommer nog behålla projen pga av 3D är ganska kul o kika på ändå samt lite bättre 2d bild än min förra. Vet dock inte om denna är ett bättre val än exempelvis Epson 5910? Nån som haft en sån eller förra 5900 och kan uttala sig?

Redigerat av PNorth6, 24 december 2012 - 01:47.

Postad 24 december 2012 - 01:55

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Har endast sett två filmer än samt spelat lite GT5 på ps3. Lite för lite för att ge en rättvis bedömning. Men.. Ja mina tankar hittills:

Till att börja med så har jag ett vitt vardagsrum med öppen planlösning samt flera fönster. Duken jag nu har är en billig nonameduk med positivt gainvärde. Dvs kassa förutsättningar.

+ Ingen direkt tidigare erfarenhet av 3D men jag blev positivt överraskad av det lilla jag nu sett. GT3 är det ingen jättedjup 3D effekt i direkt men det syns att projen har potential. Även kikat lite på en 3D rulle som var mer effekt i men även den några år gammal.

? Svärtan är endast ngt bättre än min gamla x9 men rummets förutsättningar gör den kanske inte rättvisa heller.

- Ja den låter en del. Normalt tänker man inte på det då man ser film som oftas överröstar men ikväll när jag kikade med lite lägre volym på en vanlig svensk serie ja då hördes den tydligt. Har den i taket några dm framför mig. Inte tystaste projen på marknaden direkt.
- Om man som jag har ett ljust vardagsrum och endast tänker kika mest på 2d material. Då hade jag nog valt att behålla min gamla x9. Bilden är inte så mkt bättre ändå.

Imorn kväll ska jag titta lite mer och får återkomma. Jag kommer nog behålla projen pga av 3D är ganska kul o kika på ändå samt lite bättre 2d bild än min förra. Vet dock inte om denna är ett bättre val än exempelvis Epson 5910? Nån som haft en sån eller förra 5900 och kan uttala sig?

Jahapp, har exakt samma förutsättningar som du så det hade ju varit intressant om någon kan step forward med Epson 5910-review..

Postad 24 december 2012 - 14:05

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Fått problem bara efter en vecka! När jag trycker på on-knappen blinkar bara "power" grönt, fläktarna går inte igång och lampan börjar inte lysa. Hjälper inte att bryta strömen (då startar den igen bara i stand-by läge).

Jag tror problemet startade dagen innan. Projen var igång och då bestämde jag mig för att ta en dusch. När jag kom tillbaka var bilden nästan helt svart. Svagt i mitten kunde jag se konturerna av Windowsflaggan. Jag stängde av projen, lät den kyla ned men efter det vill den inte starta längre.

Postad 24 december 2012 - 14:51

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Trist, har 2 bekanta som drabbats och vi har sökt andra forum i usa, fler har tydligen fått detta fel som beror på överhettning, man håller igen på fläktar o varvtal för att hålla nere ljudnivån, tydligen skulle de behöva vara större eller gå med högre varv men då med högre ljud, blir så så i små chassin.
Blir dyr reparation o tyvärr svårt att få på garantin då man påstår att kunden måste stängt av strömmen innan fläktarna stannat.

Postad 24 december 2012 - 16:57

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Återkommer när jag pratat med Benqs support. Tycker det vore konstigt att apparaten bara ska orka en vecka.

Postad 24 december 2012 - 21:14

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Sullon: Hur är den placerad? Låter oroväckande om det är fler som börjat få problemet på kort tid.

Postad 25 december 2012 - 03:29

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Svårt att tänka mig att det är placeringen det beror på. Taket, väldigt nära ett iskallt fönster.

Postad 25 december 2012 - 14:20

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Antaglingen tänkt att mest köra 3d = högsta lampläget o högsta fläktvarvtal, verkar som om felet kommer när man kört eco en längre tid,att jämföra med det kända fel ps3 har dör lödningatna släpper på processorn vid temp,fel

Postad 25 december 2012 - 23:11

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Har, efter din bedömning, beslutat att köra vidare med min X9. Den har många hundra timmar kvar lampan, och känner det är bättre att lägga pengarna på mer högupplösta filmer.

Postad 26 december 2012 - 15:43

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej alla!
Har inte haft projektor sedan Sanyo Z3.. men har blivit lite sugen och är nära att spontanköpa denna projje.

Undrar lite.
Jag kommer ha skitsvårt att placera projektorn precis rakt framför duken. Kan man skicka bilden lite i sidled och ändå få rak bild? Har en lampa som frugan aldrig kommer gå med på att ta bord =)

Postad 26 december 2012 - 23:40

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har precis köpt en Benq W1070 eftersom den verkar vara så Awesome!

Jag har även köpt HDMI kablar med version 1.4.

Jag koppla kabeln till min PC som är en HP Pavilion DV7.

När jag trycker på projektorn så är 3D Format = OFF under fliken Information (se bif. bild 2).

När jag går till DISPLAY så är alla 3D alternativ utgråade (bild 1).

Hur ska jag göra för att titta på 3D film?

Hjälp =/

Mvh
MEmilsson

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.JPG   73,95K   2 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  bild2.JPG   95,72K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av MEmilsson, 26 december 2012 - 23:41.

Postad 27 december 2012 - 00:40

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
vad kör du för material från datorn ?

Postad 27 december 2012 - 09:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Om det är sbs är det bara vissa frekvenser som funkar tror det var i 50 60hz står i manualen...

Postad 27 december 2012 - 13:39

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Material från datorn? jag köpte hdmi-kabel från netonet som ska vara 3d-godkänd.
Länk: http://www.netonnet....3m/166780.4300/

sbs?? Menar du skit bakom spakarna? :)
När ni skriver om olika hz, menar ni att man ställer in det i projjen eller i PCn? I PCn verkar jag bara kunna välja 60 hz.

Måste projektorn vara ansluten mot en 3d-förberedd enhet för att 3d-funktionen ska fungera eller ska det gå att titta på 3d-film från en vanlig dator?

Vad tror ni?

Postad 27 december 2012 - 14:50

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
men du måste ju skicka en 3d film till projen annars blir det ju inte 3d , iofs kan du köra simulerad göra om 2d till "3d" men inte samma sak.
är det en 3d film du har på datorn ? jag har aldrig lyckats ladda ner o se en film i 3d.
vad väljer du ? sida vid sida, över under ? auto ?

Postad 27 december 2012 - 16:22

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej, rookie här.

Har problem med w1070. Efter varje avstängning så får jag No Signal på hmdi 1..
Drar jag ut kabeln på reciever-sidan händer inget (NAD T747) men drar jag ut och sätter i kabeln i projjen så får jag ny signal.

Någon klok idé eller tips?

:huh:

känns mer som preoblem med recievern? jag har inga problem med detta iallafall har en yamaha 1067

Postad 27 december 2012 - 16:35

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man kan se 3D klipp fr Youtube via ps3 i vettig kvalitet? Gick in via webläsaren men kvaliteten var kass. Har även Apple TV men den stöder nog inte 3D?

Har annars beställt lite 3D godis till helgen fr CDON.

Postad 27 december 2012 - 16:53

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

men du måste ju skicka en 3d film till projen annars blir det ju inte 3d , iofs kan du köra simulerad göra om 2d till "3d" men inte samma sak.
är det en 3d film du har på datorn ? jag har aldrig lyckats ladda ner o se en film i 3d.
vad väljer du ? sida vid sida, över under ? auto ?

Ja tog hem "Avatar 3D (2009) BluRay 720p Half SBS x264 Ganool"
Sedan valde jag VLC och ändrade Videoeffekterna i fliken Vout/Overlay till tre rader och tre kolumner för då ska det bli 3D, men projektorns meny visar ju fortfarande gråade rutor i 3D-inställningarna. Är det någon som sätt 3D-film mellan Projektor och PC?
Jag har en mediaspelare LG med 3D funktion men funkar det att lägga över en 3d film på extern HD och koppla in via USB till den?

Postad 27 december 2012 - 17:35

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
varför inte bara testa först med en vanlig blu ray i 3d , får du bild då?

Postad 27 december 2012 - 18:14

löörs
  • löörs
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
De filmer jag sett via boxeen är side by side och med 1080i och 50 eller60hz (kommer inte ihåg direkt)ut från boxeen. Hade problem från början men efter att ändra utsignalen från boxen så funkar det mycket bra.

Såg nu att jag hade utsignalen för 3D på 1080i för sbs...

Polarexpressen är för övrigt en trevlig film i 3D från ps3:an...

Redigerat av löörs, 27 december 2012 - 23:29.

Postad 27 december 2012 - 20:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Sbs är side by side och 3d går bara att aktivera när du kör rätt Hz detta finns med i manualen....

Postad 27 december 2012 - 22:49

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Nerladdade filmer även 1080p tycker jag ligger långt ifrån 3d kvaliten som en skiva ger, stanna inte med film från datorn i tron av att detta är vad man kan förvänta sig i prestation

Postad 27 december 2012 - 22:54

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Nerladdade filmer även 1080p tycker jag ligger långt ifrån 3d kvaliten som en skiva ger, stanna inte med film från datorn i tron av att detta är vad man kan förvänta sig i prestation

håller med

Postad 27 december 2012 - 23:36

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
I detta fallet så är det en 1080p film, det vill säga med en upplösning på 1920x1080. Men att lägga ut rippen okomprimerad skulle generera filer på mellan 18-30 GB, lite beroende på film. Därför kodar man om filmen med en lägre bithastighet (bitrate), för att få ned storleken. Det är fortfarande samma upplösning (1920x1080) och samma format på filen, men väldigt mycket information har försvunnit från varje bildruta (frame) i filmen.

Om man begränsar bithastigheten begränsas hur mycket information som kan lagras i varje bildruta och vad som händer är att komprimeringsprogrammet börjar "hitta på" vilket är vad som händer när det inte längre går att korrekt representera videon ordentligt. Videon kan hålla samma upplösning (1920x1080) men bilden som visas är inte samma (eller ibland ens i närheten) den ursprungliga videobilden.

Detta är en extremt förenklad förklaring, men googla på videokonvertering om ni vill lära er mer. En 1080p film på 2 GB håller bra kvalitet för att ha downsamplad bitrate, men den är långt ifrån den kvaliteten på det okomprimerade blu-ray originalet. Allt handlar om hur kräsen man är, tycke och smak, samt storleken på platt-TV:n helt

enkelt

Om man vill ha ned filstorleken så pass som 2 GB tycker jag personligen att man hellre ändrar upplösningen i första hand. Jag ser hellre en 720p film på 2 GB än en 1080p film på 2 GB, och helst av allt tycker jag inte att man skall ändra bithastigheten

över huvud taget. Men smaken är olika som sagt

Postad 28 december 2012 - 00:32

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

varför inte bara testa först med en vanlig blu ray i 3d , får du bild då?

Jag har ingen blueray-cd =/

De filmer jag sett via boxeen är side by side och med 1080i och 50 eller60hz (kommer inte ihåg direkt)ut från boxeen. Hade problem från början men efter att ändra utsignalen från boxen så funkar det mycket bra.

Såg nu att jag hade utsignalen för 3D på 1080i för sbs...

Polarexpressen är för övrigt en trevlig film i 3D från ps3:an...

Jag kommer inte ens åt 3D-settings. Jag hittar ingen information när det kommer till utsignal och jag har sökt igenom hela den digitala manualen man får med. Vad är utsignal och ändrar man den i PCn eller projektorn?

Postad 28 december 2012 - 00:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1
Utsignalen ändrar du i datorn innan du fått den rätt kommer du inte åt 3d inställningarna...

Redigerat av jimjans, 28 december 2012 - 00:49.

Postad 28 december 2012 - 00:44

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Jag har ingen blueray-cd =/

När du nu har skaffat en bra 3d proj är de dax att du skaffar en blu ray spelare med 3d, du får en sån för 1000 kr, du ångra det inte, jämför inte med nedladdad 3d film på kanske 2giga när en br på skiva upptar 50, det är STOR skillnad

Postad 28 december 2012 - 00:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Du kan ju även köra full iso men om du vill köra sbs vill denna projektor ha det i 60 eller 50 Hz interlaced enligt manualen..

Redigerat av jimjans, 28 december 2012 - 00:51.

Postad 28 december 2012 - 01:02

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Utsignalen ändrar du i datorn innan du fått den rätt kommer du inte åt 3d inställningarna...

Okej tack för snabbt svar =)

Vart ändrar man utsignalen på PCn?

jag laddade hem Catclyst för att ändra inställningar på mitt grafikkort.
Se bif bild. Är det här nånstans jag ska ändra utsignalen (försöker förstå)? =)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  grafik.JPG   127,11K   1 Antal nerladdningar

Postad 28 december 2012 - 09:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Enligt manualen vill den ha 1080i 50/60Hz tror jag hlälpte en annan med detta problem med denna projektor i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=304291 ....

Postad 28 december 2012 - 14:24

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag fick en ny w1070 idag efter att min förra gått sönder. Verkar fungera fint nu men jag upptäckte att detta exemplar har två gråa "fläckar" mitt på duken. Är det damm? Fläckarna syns bara mot väldigt ljus bakgrund.

Postad 28 december 2012 - 15:13

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Sullon: Hur har du kalibrerat din och vilka förutsättningar har du? Tänkte vi 1070 ägare kunde delge varann lite inställningsmöjligheter.

Postad 28 december 2012 - 15:44

MEmilsson
  • MEmilsson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Enligt manualen vill den ha 1080i 50/60Hz tror jag hlälpte en annan med detta problem med denna projektor i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=304291 ....

Hm, ja tror det kan ha varit lösningen på problemet. Tack för ditt svar :)

Nu måste jag bara förstå mig på deras 3D brillor (se bild), men nu när jag laddat dom står det i manualen att dom ska blinka 10 ggr för PÅ och 5 ggr för AV.

När jag trycker på knappen så lyser dom rött en gång och sen slocknar dom. Någon som har erfarenhet av hur dom ska fungera?

Bifogad fil(er)

Postad 28 december 2012 - 21:39

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Nu inne på min tredje w1070. Allt bra so far, peppar peppar...

Postad 29 december 2012 - 03:38

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Nån som kalibrerat och vill dela med sig av inställningar?

Postad 29 december 2012 - 10:39

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Kalibrerar gör man efter förutsättningarna,rum,duk,avstånd,bildstorlek,ljus,inget man kan överföra mellan projar,det skulle ju innebära att kalibrering var onödigt och alla var inställda på samma från fabrik

Postad 29 december 2012 - 13:27

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Om 1070 är lika svårkalibrerad som 1200 så är det enda sättet för ett otränat öga att få en hygglig bild. Min 1200 var helt omöjlig att få åtminstone en hygglig bild. Bästa bilden jag lyckades få fram var inställningar från nätet. Då försökte jag använda DVE.

Postad 29 december 2012 - 17:17

Unregistered4e0766c3
  • Unregistered4e0766c3
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har fått en 77" Euroscreen-duk (170x95,5 cm) och ska kanske skaffa min första projektor någonsin. Funderar på W1070. Har kollat med Benqs avståndskalylator och den menar att projektorn för denna duk ska stå endast ca 2 meter bort. Låter detta avstånd rimligt? Ganska kort, men å andra sidan är ju 77" inte så stort heller.
En till lite svårare fråga: är W1070 overkill för 77", finns det någon billigare som ger likvärdigt resultat på så liten duk? Eller har dukens storlek ingen betydelse för vilken projektor man skaffar? Jag vill ha 1080p, 3D är inte lika viktigt.

Tacksamt,
Mjemjemje

Redigerat av Unregistered4e0766c3, 29 december 2012 - 18:01.

Postad 30 december 2012 - 13:50

handsomeT
  • handsomeT
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hm, ja tror det kan ha varit lösningen på problemet. Tack för ditt svar :)

Nu måste jag bara förstå mig på deras 3D brillor (se bild), men nu när jag laddat dom står det i manualen att dom ska blinka 10 ggr för PÅ och 5 ggr för AV.

När jag trycker på knappen så lyser dom rött en gång och sen slocknar dom. Någon som har erfarenhet av hur dom ska fungera?

Jag kör ett par såna brillor. När du slår på 3D-funktionen i projektorn, exempelvis SBS är det bara att trycka en gång på knappen (3D-brillan) så kickas det i gång. Så fort du stänger av 3D-funktionen i projektorn kommer brillan att automatiskt stänga av sig själv för att spara batteri. Simple as that!:)

Postad 30 december 2012 - 17:14

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Tja!
Sitter och undrar om detta va ett felköp för min del...

Sitter i ett ljust rum och hoppades att det skulle gå att titta på projektorn i lätt dagsljus, eller med lampan tänd.. men det va kanske önskedrömmar.
Som det är nu är det helt uteslutet.

Sen är jag väldigt besviken på kontrasten. I mörka scener är det helt ok, men i scener som är ljusa så är det extremt kontrastlöst och platt bild.

Tror ni denna skulle passa mig bättre? Har ju 14 dagars öppet köp så man får ju bestämma sig.

Har 2100 lumen och 20000 i kontrast.. LCD..

Bifogar bild på hur det ser ut här nu.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  projj2.JPG   415,07K   48 Antal nerladdningar

Redigerat av Bass, 30 december 2012 - 18:57.

Postad 30 december 2012 - 20:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Fel typ av duk du behöver högkontrast duk...

Postad 30 december 2012 - 20:30

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Nej det är inte projektorn som sätter stop i ditt rum! Du måste byta ut duken mot antingen en grå, eller en högkontrast duk!

fyndborsen.se har hyfsade grå dukar från Dreamscreen med dyna grey material.

Hembiobutiken.se har bra högkontrast dukar från diverse märken o lite olika prisklasser. Exempelvis Euroscreen´s React dukar.

Finns fler affärer o duk tillverkare att välja på.

Mvh

Postad 30 december 2012 - 20:35

Unregistereda19a0bc3
  • Unregistereda19a0bc3
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Var på Netonnet och ville köpa denna innan nyår (Hemmakväll planerad) och alla var slut :( Fanns minst 5 när jag var där för några dagar sen :(

Vill ju ha en till mitt biorum nu när polaren tagit tillbaka sin W700 :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.