![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 november 2014 - 12:27
Postad 14 december 2014 - 20:07
våran 8500 är ju en banan-tv.
Blev lite småsugen efter ha läst detta
http://www.hdtvtest....01412053957.htm
Den va visst kurvad, Läste lite för snabbt bara

Redigerat av Unregisteredd4b81901, 14 december 2014 - 20:10.
Postad 14 december 2014 - 20:15
http://www.hdtvtest....01412093960.htm
Postad 15 december 2014 - 12:44
UE55HU7105U
Vad betyder U?
Den kostar 9995 på Dustin just nu.
Postad 15 december 2014 - 16:53
Ställer en fråga angående sista bokstaven på Samsung.
UE55HU7105U
Vad betyder U?
Question: https://www.google.c...er in the model
Answer: http://www.samsung.c.../LN46B540P8FXZA
Postad 16 december 2014 - 09:46
Question: https://www.google.c...er+in+the+model
Answer: http://www.samsung.c.../LN46B540P8FXZA
tackar så mycket.
Postad 25 december 2014 - 11:38
Det är den här:
http://www.netonnet....xe/203273.3114/
vs
http://www.fyndborse...505stxxe?stat=1
Redigerat av Janne.G, 25 december 2014 - 11:47.
Postad 26 december 2014 - 09:00
serien verkligen har bättre bildkvalitet men om merkostnaden endast är för bling bling som exempelvis 3D och dubbla tuners (som jag inte har användning för) så finns det ingen anledning att gå upp från 5-serien tycker jag. Är det bättre bild på 6-serien?
Dubbla tuners är verkligen inget bling bling, utan ska man spela in är ju dubbla tuners verkligen något att ha, så man kan titta på vad man vill medans det spelas in nåt annat.
Postad 26 december 2014 - 13:42
typ en logitech hd webcam 510
Postad 27 december 2014 - 11:53
Ja det var lite dåligt formulerat av mig. Dubbla tuners är givetvis en bra funktion. Men i mitt fall så har jag en digitalbox med dubbla tuners så jag behöver inte betala extra för det i tv:n också. Men annars hade det så klart varit bra med dubbla tuners.Dubbla tuners är verkligen inget bling bling, utan ska man spela in är ju dubbla tuners verkligen något att ha, så man kan titta på vad man vill medans det spelas in nåt annat.
Postad 28 december 2014 - 07:39
Ja det var lite dåligt formulerat av mig. Dubbla tuners är givetvis en bra funktion. Men i mitt fall så har jag en digitalbox med dubbla tuners så jag behöver inte betala extra för det i tv:n också. Men annars hade det så klart varit bra med dubbla tuners.
Förlåt 'näsvisheten', men så där trodde jag också, tills jag upptäckte att jag faktiskt hade användning av att kunna spela in från TVn medans jag tittade på nåt redan inspelat från boxen.
Så enheter som KAN spela in kan man aldrig få för många av.
Postad 28 december 2014 - 07:50
? Boxen kan ju spela in medans du tittar på nått inspelat så nyttan med samma funktionalitet i tvn är liten precis som Janne säger.Förlåt 'näsvisheten', men så där trodde jag också, tills jag upptäckte att jag faktiskt hade användning av att kunna spela in från TVn medans jag tittade på nåt redan inspelat från boxen.
Så enheter som KAN spela in kan man aldrig få för många av.
Nu gissar jag iofs att det är mer än bling-bling som skiljer 5 och 6 serien åt...
Postad 29 december 2014 - 12:50
Ska man satsa på Samsung UE48HU7505 FÖR 8990:- eller UE55HU7505 för 13990:-? Är de 5000:- värt den större skärmen?
Vi kommer använda tv'n till sd-kanaler, netflix/hbo samt bluerayfilmer. En del xbox one också. Vi sitter 2.3 meter frpn tv och det kan vi inte ändra på pga hur rummet ser ut. Skulle vara mycket tacksam för lite råd.
Postad 29 december 2014 - 13:27
Om det är dessa du funtar på så finns, eller iaf fanns, 55H7005 oxå. edit: Ahh, tycks gått upp i pris igen.Försöker få lite råd av er kunniga medlemmar ang köp av tv.
Ska man satsa på Samsung UE48HU7505 FÖR 8990:- eller UE55HU7505 för 13990:-? Är de 5000:- värt den större skärmen?
Vi kommer använda tv'n till sd-kanaler, netflix/hbo samt bluerayfilmer. En del xbox one också. Vi sitter 2.3 meter frpn tv och det kan vi inte ändra på pga hur rummet ser ut. Skulle vara mycket tacksam för lite råd.
Vilken storlek som passar dig får du nog vackert ge dig ut att ta reda på själv, garanterar att det blir bäst så.

Redigerat av pacman, 29 december 2014 - 14:08.
Postad 29 december 2014 - 14:46
Försöker få lite råd av er kunniga medlemmar ang köp av tv.
Vid 2.3m hade jag tyckt 48" räcker rätt bra och är mest prisvärt. Har själv 3m och 55" och tycker det är lagom. Men i sovrummet har jag 46" på runt 3m och det är ju helt OK om man inte är ute efter att vara värst.
Postad 29 december 2014 - 15:10
Köp så stor du har råd med, Man vänjer sig fort vid storleken. Kör själv 104" på ca 3,5 meter, Hade jag haft plats hade det nog blivit några tum tillFörsöker få lite råd av er kunniga medlemmar ang köp av tv.

Postad 29 december 2014 - 18:47
Köp så stor du har råd med, Man vänjer sig fort vid storleken. Kör själv 104" på ca 3,5 meter, Hade jag haft plats hade det nog blivit några tum till
För en del så handlar det ju även om att det skall se bra ut och fungera med frugan...

Postad 30 december 2014 - 15:00
Postad 30 december 2014 - 17:06
Testade just min Smart Control från en H6415 på en F8005 och så vitt jag kan se funkar ingenting förutom ON/OFF-knappen.Kan man använda en Samsung 2014 Smart Control till en Samsung 2013 TV? (F8005)
Däremot funkar den "vanliga" fjärren på allt jag provade.
Postad 30 december 2014 - 19:34
Har mailat Samsungs support om detta, men vad hjälpte det ...
Redigerat av Kung Nu, 30 december 2014 - 19:34.
Postad 31 december 2014 - 18:31
Skaffade mig en 65" LED 4K 8505i förrgår, är inte helt 100% nöjd.
Ljus läcker in från nedre delen och svärtan är inte alls i klass med 2013 års Plasma. Verkar dock som bilden är bättre i bland och sämre andra ggr. Inte haft den så länge ännu men får se om jag lämnar tillbaka den eller behåller. Den är inte i klass med plasman i alla fall det är säkert.
Postad 06 januari 2015 - 17:10
Annars är nästa steg det dubbla i kr för UE75HU7505.
Postad 07 januari 2015 - 08:16
Redigerat av vilhelm65, 07 januari 2015 - 08:16.
Postad 07 januari 2015 - 14:51
Redigerat av tuffodum, 07 januari 2015 - 14:51.
Postad 07 januari 2015 - 15:13
Komplett säljer 65UE7505 för 18990:- ligger på 23000:- på andra butiker, nästan så man måste slå till?
Spelar du tv spel så verkar inte nån av UHD tv direkt intressanta. är panelen någerlunda lik
http://www.hdtvtest....01405083761.htm
så pratar vi om 70ms i gamemode som jag personligen inte tycker är spelbart.
Postad 11 januari 2015 - 17:14
Har en fråga angående HDMI ingångarna är det någon skillnad på dem, Kör allt genom min Onkyo receiver
HDMI 1 (STB)
HDMI 2 (DVI)
HDMI 3 (MHU) den ska man använda om man kopplar telefon till Tv:n, enligt manualen
Postad 11 januari 2015 - 18:53
Det kom en ny firmware som sänkte inputlag på HU8 till 40 ms. Vet inte om HU7 fått samma förbättring men det känns ytterst troligt.Spelar du tv spel så verkar inte nån av UHD tv direkt intressanta. är panelen någerlunda lik
http://www.hdtvtest....01405083761.htm
så pratar vi om 70ms i gamemode som jag personligen inte tycker är spelbart.
Redigerat av pacman, 11 januari 2015 - 18:53.
Postad 11 januari 2015 - 20:40
Det kom en ny firmware som sänkte inputlag på HU8 till 40 ms. Vet inte om HU7 fått samma förbättring men det känns ytterst troligt.
Fan vad najs för dom som köpt och vart besvikna. De borde släpp en gaming fw för alla tv :-) jag trodde det var mest hw begränsat inte fw.
Postad 12 januari 2015 - 08:27
Hej, har köpt UE65HU7505
Har en fråga angående HDMI ingångarna är det någon skillnad på dem, Kör allt genom min Onkyo receiver
HDMI 1 (STB)
HDMI 2 (DVI)
HDMI 3 (MHU) den ska man använda om man kopplar telefon till Tv:n, enligt manualen
Ingen skillnad, de märker dem olika bara för att kunna särskilja dem.
Finns en gammal tråd om detta där jag skrivit: https://www.minhembi...howtopic=318999
Redigerat av Kung Nu, 12 januari 2015 - 08:30.
Postad 12 januari 2015 - 17:31
Redigerat av Motin, 12 januari 2015 - 18:05.
Postad 15 januari 2015 - 20:00
Har en extern hårddisk kopplad till usb 3-uttaget utan extern strömförsörjning. Har testat med en annan hårddisk som kopplas till vägguttaget men jag lyckades inte få det att fungera heller.
Om det är så att det inte ska fungera så är ju inspelningsfunktionen (nästan) helt meningslös..!?
Postad 16 januari 2015 - 08:18
Postad 16 januari 2015 - 08:35
Lagt tillbaks en gammal version av Mjukvaran!
Förra gången var 2014.12.03, då la de tillbaks samma version som 2014.10.28, nämligen T-MST14DEUC_2120.0.
I förrgår 2015.01.14 la de tillbaks T-MST14DEUC_2130.0, som ursprungligen kom ut 2014.12.09.
Och samma storlek har de också, så det är inget ändrat.
VARFÖR kan inte Samsung publicera Change Logs/Versions Info ... ?!
Redigerat av Kung Nu, 16 januari 2015 - 08:51.
Postad 17 januari 2015 - 12:21
Vad gäller input lag är det kul att läsa olika personers åsikt, jag tyckte det blev väldigt stor skillnad när jag slog på "spelläge" som inställning (testade med Dead Space 2). Eftersom jag håller hög nivå online på NHL är det viktigt att allt det funkar ok.
Postad 17 januari 2015 - 19:39
Postad 17 januari 2015 - 19:44
Har man en digitalbox med inspelning måste ju den vara på, så låter väl logiskt att tven ska vara igång. Men förstår att det är helt värdelöst.
Redigerat av SKIBBE, 17 januari 2015 - 19:45.
Postad 17 januari 2015 - 21:48
Ingen digitalbox jag nånsin stött på har behövt vara påslagen för att inspelningar ska fungera och det vore mycket märkligt om det skulle vara så för tv-inspelning till extern hårddisk.Har man en digitalbox med inspelning måste ju den vara på, så låter väl logiskt att tven ska vara igång. Men förstår att det är helt värdelöst.
Redigerat av Legion, 17 januari 2015 - 21:49.
Postad 18 januari 2015 - 09:05
Kan det verkligen vara så att UE55HU7505 måste vara påslagen för att inspelningsfunktionen via extern hdd ska fungera?
Har en extern hårddisk kopplad till usb 3-uttaget utan extern strömförsörjning. Har testat med en annan hårddisk som kopplas till vägguttaget men jag lyckades inte få det att fungera heller.
Om det är så att det inte ska fungera så är ju inspelningsfunktionen (nästan) helt meningslös..!?
Det är inte så.
Däremot måste HDDn ha egen strömförsörjning, så om du BARA kopplade in en annan HDD som hade det, så funkar det inte eftersom den du kopplade in måste ställas in/initieras av din TV först.
Gör det i nån meny, vilken det nu var ...
Edit, se här:
(Gäller iofs UE48H6655, men borde stämma ungefär)

Kung Nu jag har mailat LG om det också, frågade om jg skulle uppdatera. Fick som svar att funkar din tv så uppgradera ej och vi ger ej ut change logs.
LG haver icke möjje mä Samsung att göra, så din kommentar tillför inget.
I övrigt säger svenska Samsung att de inte har/får några ChangeLogs, men att de tycker att sådana borde publiceras.
Har man en digitalbox med inspelning måste ju den vara på, så låter väl logiskt att tven ska vara igång. Men förstår att det är helt värdelöst.
Det är inte det minsta logiskt, och det är ej heller så.
Självklart kan en TV med egen inspelning till lös HDD själv starta inspelningen vid angiven tidpunkt utan att TVn i övrigt behöver vara igång, utan att den står på StandBy funkar utmärkt.
Redigerat av Kung Nu, 18 januari 2015 - 09:14.
Postad 25 januari 2015 - 15:45
/.../
Ingen digitalbox jag nånsin stött på har behövt vara påslagen för att inspelningar ska fungera och det vore mycket märkligt om det skulle vara så för tv-inspelning till extern hårddisk.
Det är inte så.
Däremot måste HDDn ha egen strömförsörjning, så om du BARA kopplade in en annan HDD som hade det, så funkar det inte eftersom den du kopplade in måste ställas in/initieras av din TV först.
Gör det i nån meny, vilken det nu var ...
Edit, se här:
(Gäller iofs UE48H6655, men borde stämma ungefär)Clipboard.jpg 310,93K 2 Antal nerladdningar
Det är inte det minsta logiskt, och det är ej heller så.
Självklart kan en TV med egen inspelning till lös HDD själv starta inspelningen vid angiven tidpunkt utan att TVn i övrigt behöver vara igång, utan att den står på StandBy funkar utmärkt.
Efter lite mer tester och kontakt med Samsung så har jag kommit fram till att teven inte måste vara påslagen. MEN, om teven är påslagen när jag startar en inspelning så bryts inspelningen om teven stängs av. Schemalägger jag en inspelning så ska dock denna inspelning fungera trots att teven är avslagen.
Detta är dock inte 100%-igt har jag märkt. Ibland fungerar schemalagda inspelningar med teven avstängd men ibland inte. Vet inte om jag gör någon skillnad i hur jag spelar in så hittills verkar det rätt slumpmässigt. Minst sagt störande.
Har sedan testat hårddisk med egen strömförsörjning och via usb-uttaget och det det är ingen skillnad - ibland fungerar det och ibland händer ingenting.
Får väl leva med det bara...
Postad 26 januari 2015 - 10:21
Efter lite mer tester och kontakt med Samsung så har jag kommit fram till att teven inte måste vara påslagen. MEN, om teven är påslagen när jag startar en inspelning så bryts inspelningen om teven stängs av. Schemalägger jag en inspelning så ska dock denna inspelning fungera trots att teven är avslagen.
Får väl leva med det bara...
Så ska det inte vara!
Verkar konstigt om en sprillans ny Ultra-HD skulle ha sämre inspelningsfunktion än vad min 'vanliga' 2014 HD/3D/Smart-tv har, så jag tror det är nåt fel på din.
Naturligtvis kan jag stänga av TVn under pågående inspelning. Nu har iofs min modell dubbla mottagare, men det borde inte spela någon roll vad gäller om man kan stänga av den eller ej.
(Med 'stänga av' menar jag att man trycker på Fjärrens On/Off, dvs ställer TVn i StandBy, inte att man drar ur sladden helt ...)
Har du alls läst i bruxen?
Redigerat av Kung Nu, 26 januari 2015 - 15:07.
Postad 27 januari 2015 - 19:03
Så ska det inte vara!
Verkar konstigt om en sprillans ny Ultra-HD skulle ha sämre inspelningsfunktion än vad min 'vanliga' 2014 HD/3D/Smart-tv har, så jag tror det är nåt fel på din.
Naturligtvis kan jag stänga av TVn under pågående inspelning. Nu har iofs min modell dubbla mottagare, men det borde inte spela någon roll vad gäller om man kan stänga av den eller ej.
(Med 'stänga av' menar jag att man trycker på Fjärrens On/Off, dvs ställer TVn i StandBy, inte att man drar ur sladden helt ...)
Har du alls läst i bruxen?
Det var svaret jag fick från Samsung iaf...
Svaret är egentligen både ja och nej. Om du startar en inspelning och stänger av TV'n bryter du kontakten med sändningen och inspelningen avbryts. Däremot kan du schemalägga en inspelning och ha TV'n i standby. Då spelar TV'n in det schemalagda programmet utan att vara påslagen.
Har läst bruksanvisningen men hittar inget om just det. Bara hur man spelar in, schemalägger inspelning etc och det har jag inga egentliga problem med. Men jag håller med dig - det känns inte rätt. Måste nog testa mer. Ingen annan som har just denna modellen?
Postad 29 januari 2015 - 14:34
Det var svaret jag fick från Samsung iaf...
Samsungs support är ju knappast den bästa, ofta får man rätta dem efter att man ställt en fråga och de då påstår saker som helt enkelt inte är sanna.
Fick dem att koppla upp en Tv bara för att prova ut detta med Döv-Textning.
Angående undertexter på din TV så utförde vi ett test här på den tekniska supporten för att undersöka om vi kunde använda undertexter med kanaler från SVT. Vilket vi kunde. Vår anslutning var via antenn i marknätet.
Ändå var min fråga varför inte undertexterna funkade när jag tittade på Svt1HD & Svt2HD via Comhem ...
Varför blandar de då in marksänt ...
Deras första svar var Goddag Yxskaft:
Då du har en stor leverantör som Comhem bör du kunna få undertexter på åtminstone de fria kanalerna, men är det så att du aldrig får undertexter skulle vi rekommendera att du börjar med att göra en ny kanalsökning på din TV genom att:
bla bla bla osv
Är välan klart som korvspad att jag redan gjort kanalsökning eftersom jag alls kunde se kanalerna ifråga, men så där är det oftast; att de hela tiden säger att man ska Återställa allt, osv osv, fast man redan gjort det utan att det hjälper.
De har säkert ingen utbildning på just Samsungs grejor, utan de sitter väl och läser innantill i Google-översatta Koreanska servicemanualer ...
Redigerat av Kung Nu, 29 januari 2015 - 23:04.
Postad 30 januari 2015 - 14:02
Köpte UE55H7005 på rean och är otroligt nöjd, dock är jag lite orolig eftersom det läcker vitt ljus från alla fyra hörnen vid helt svart bild. Är det någon inställning jag gjort fel? Jag gick på AV-forums nybörjarguide eftersom det är många år sedan jag var inställningsnörd. Tack på förhand!!!
Vad gäller input lag är det kul att läsa olika personers åsikt, jag tyckte det blev väldigt stor skillnad när jag slog på "spelläge" som inställning (testade med Dead Space 2). Eftersom jag håller hög nivå online på NHL är det viktigt att allt det funkar ok.
Hej!
Har samma modell och har problem med clouding och har precis väckt ett reklamationsärende. Men om det är någon annan som har en 55HU7505 och är utan clouding så hade det varit kanon om ni postade en bild som man kan ha som bevis. I övrigt en grym tv men kanske hade förväntningarna något för högt.
Postad 31 januari 2015 - 22:01
Kan någon bekräfta denna tv (ni som har andra modeller från 2014 kan också kommentera hur det är på er modell) matar ut DTS i surround via optiska utgången vid uppspelning av mkv från USB eller DLNA? Många tv-apparater tycks omkoda DTS till 2.0 av någon anledning medan DD matas ut i 5.1.
Postad 09 februari 2015 - 19:07
Samsungs ultrabreda tv följer efter dig i soffan
http://extreme.idg.s...6%209%3A17%3A33
www.youtube.com/watch?v=90uPACNeOj8
Redigerat av Kung Nu, 09 februari 2015 - 19:56.
Postad 09 februari 2015 - 20:46
Startade en tråd då jag blev lite fundersam på paketeringen också: https://www.minhembi...howtopic=322603
Postad 09 februari 2015 - 23:14
[/b][/size]
http://extreme.idg.s...6%209%3A17%3A33
www.youtube.com/watch?v=90uPACNeOj8
Alltså, man är ju liteee såld på 21:9 formatet. Helt klart läckert. Om de kommer som Oled skulle jag kunna tänka mig....
Jag antar att teven bara kan följa en enda person. Den blir väl förvirrad om det sitter fler än en.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar