+4 ![]()
Elgigantens "feltryck" Epson TW-6600!!
Epson EH-TW6600
(Projektorer)
|
9
|
(21)
|
Inga priser |
Epson's nya hemmabio modeller 2014, TW5100, TW6600, TW6600W (788 inlägg)
|
6 år sedan |
Epson EH-TW6600 vs Benq W2000 (76 inlägg)
|
8 år sedan |
Ramspänd duk på gångjärn (2 inlägg)
|
10 år sedan |
Buspris på Epson EH-TW6600 (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Samsung UE75H6475 eller Epson EH-TW6600 + React 3.0 (4 inlägg)
|
10 år sedan |
Postad 02 January 2016 - 22:13
Har alla här på forumet köpt en eller?
Ska jag vara ärlig så är säkert varenda projje de sålde den 1/1-16 köpt av en medlem här på forumet! De borde tacka oss för det stora gruppköpet!!
Postad 02 January 2016 - 22:15
Postad 02 January 2016 - 22:18
Köpte igår med online, fick sms om tryckfel i morse, men står skickad på min sida på EG, och har ett digitalt kvitto på mailen.
Sjukt om dom som köpte för 9990 får avdrag och vi som köpte för 6990 inte får genom köpet EGentligen...
Redigerat av Garrett, 02 January 2016 - 22:20.
Postad 02 January 2016 - 22:20
Redigerat av Fellow88, 02 January 2016 - 22:22.
Postad 02 January 2016 - 22:22
Alltså helt ärligt förstår jag inge vad problemet är? De har gjort en tabbe, ett tryckfel. Som inte har uppmärksammats och resulterat i att somliga hunnit få de bättre priset innan felet märkts och sen anser ni att ni alla har rätt till ety pris som är fel? Grattis till er som hann och övriga bättre lycka nästa gång.
Helt korrekt!
Postad 02 January 2016 - 22:24
Jo, det är väl bara att gratulera dom som fått avdrag, men då borde dom som hunnit beställa/köpa för 6990 innan dom rättade till det få genom det med kan man ju tycka...
Men lipar inte floder om jag inte skulle få genom detta köp... kommer nog hugga en inom kort ändå, om den hamnar för 9990 igen tror jag...
Redigerat av Garrett, 02 January 2016 - 22:26.
Postad 02 January 2016 - 22:26
Alltså helt ärligt förstår jag inge vad problemet är? De har gjort en tabbe, ett tryckfel. Som inte har uppmärksammats och resulterat i att somliga hunnit få de bättre priset innan felet märkts och sen anser ni att ni alla har rätt till ett pris som är fel? Grattis till er som hann och till övriga bättre lycka nästa gång.
Du har ju verkligen noll koll! Läs tråden så kanske du fattar! Man kan väl inte få en prisgaranti på ett pris som inte finns? Men en del har ju fått det! Att man inte kan få en produkt när det är ett tryckfel är väl en sak men då ska det gälla alla!
Redigerat av vinncent, 02 January 2016 - 22:28.
Postad 02 January 2016 - 22:27
Alltså helt ärligt förstår jag inge vad problemet är? De har gjort en tabbe, ett tryckfel. Som inte har uppmärksammats och resulterat i att somliga hunnit få de bättre priset innan felet märkts och sen anser ni att ni alla har rätt till ett pris som är fel? Grattis till er som hann och till övriga bättre lycka nästa gång.
Är det fel att försöka?
Postad 02 January 2016 - 22:29
Hur tänkte du nu ??Alltså helt ärligt förstår jag inge vad problemet är? De har gjort en tabbe, ett tryckfel. Som inte har uppmärksammats och resulterat i att somliga hunnit få de bättre priset innan felet märkts och sen anser ni att ni alla har rätt till ett pris som är fel? Grattis till er som hann och till övriga bättre lycka nästa gång.
Alla oavsett ska väl behandlas på samma sätt av Elgiganten eller ???
Om dom gett några tillbaka mellanskillnaden bör väl alla få det. Och om alla får det så borde även dom som beställt få den. För dom har ju redan erkänt iom att dom betalat ut till en del.
Redigerat av doo, 02 January 2016 - 22:31.
Postad 02 January 2016 - 22:33
Vad vägrar du fatta? Ska det vara ok någon som köpt produkten för 9.900 ska få avdrag på 3.000kr på ett nedsatt pris till 6.900kr för man köpte produkten tidigare?
Men samtidigt rata kunder som köper samma produkt för 6.900kr?
Förklara för mig hur "feltryck" inte kan gälla alla då erkänn i stället EL har gjort fel
Postad 02 January 2016 - 22:40
För att den eller flera gjort ett fel så ska man tillåta felet fortlöpa? Låter ju jävligt produktivt och döm hela kedjan för att en anställd gjort något som de trodde var rätt men som senare visar sig vara fel
Redigerat av Fellow88, 02 January 2016 - 22:38.
Postad 02 January 2016 - 22:44
Redigerat av vinncent, 02 January 2016 - 22:47.
Postad 02 January 2016 - 22:48
Men lev ni i illfarelsen att de tänker GE bort 3000kr till ett antal personer.
Postad 02 January 2016 - 22:48
Nej, eftersom de reserverat sig för feltryck och de som fått pengarna tillbaka har hunnit få de åtgärdat innan felet varit uppmärksammat i hela kedjan.
Hur vet du det ? Jobbar du där ?
Postad 02 January 2016 - 22:53
Och sen är det inte Elgiganten som ska ge oss 3000 utan vi som ska ge dem 7000kr
Redigerat av vinncent, 02 January 2016 - 22:55.
Postad 02 January 2016 - 22:54
Nej, eftersom de reserverat sig för feltryck och de som fått pengarna tillbaka har hunnit få de åtgärdat innan felet varit uppmärksammat i hela kedjan.
Men lev ni i illfarelsen att de tänker GE bort 3000kr till ett antal personer.
Vad vägrar du fatta en person har fått mellanskillnaden i ersättning du kallar "reserverat sig för feltryck"
OK
Säg ALLA här hade inskaffat produkten för 9.900 och ALLA hade krävt mellanskillnaden 3000kr
Tror du EL vikt sig då med?
Japp då får man ta den smällen ! Väldigt enkelt! Har själv jobbat i branschen och då var det bara att leva med det! Alla måste behandlas lika oavsett . Hade de inte betalat ut pengar till någon så hade ingen här klagat! Men nu har ju Elgiganten godtagit priset med sitt agerande till mer än en kund och då får dem det svårt med bortförklaringen att det skulle vara ett feltryck även om det var så från början ! Jag har då inte gjort nåt fel .. Bara beställt en projje för 6990 som jag gärna skulle vilja få levererad ! Är det fel ?
Japp om man är politiskt korrekt inskaffade den för 9.900kr samt fått mellanskillnaden för det pris alla andra nu blir ratade av på samma produkt
Redigerat av Ironse, 02 January 2016 - 22:55.
Postad 02 January 2016 - 22:56
Skulle någon av er som köpt projektorn men inte hunnit montera den än kunna kolla om de fyra små svarta "fötterna" under projektorn är lika stora?
Inte de två stora framtill som går at justera utan de små. Förstår inte varför men min nedersta på högra sidan är hälften i storlek som de andra. Gör att jag måste lägga något under för att få en rak bild.
Skulle bli lugn i sinnet om jag bara kunde få det bekräftat.
Postad 02 January 2016 - 22:58
Skulle någon av er som köpt projektorn men inte hunnit montera den än kunna kolla om de fyra små svarta "fötterna" under projektorn är lika stora?
Inte de två stora framtill som går at justera utan de små. Förstår inte varför men min nedersta på högra sidan är hälften i storlek som de andra. Gör att jag måste lägga något under för att få en rak bild.
Skulle bli lugn i sinnet om jag bara kunde få det bekräftat.
Fel tråd! Detta är numera klagotråden!
Postad 02 January 2016 - 23:04
Går det inte att skruva på den då?
Tror inte det går att skruva på de "små" fötterna. De ser inte ut att kunna skruvas.
Postad 02 January 2016 - 23:06
Tror inte det går att skruva på de "små" fötterna. De ser inte ut att kunna skruvas.
Prova
Postad 02 January 2016 - 23:07
Håller med till fullo.Alltså helt ärligt förstår jag inge vad problemet är? De har gjort en tabbe, ett tryckfel. Som inte har uppmärksammats och resulterat i att somliga hunnit få de bättre priset innan felet märkts och sen anser ni att ni alla har rätt till ett pris som är fel? Grattis till er som hann och till övriga bättre lycka nästa gång.
Det är så j*vla barnsligt att bete sig på det sätt övriga i tråden gör. Sitta och böla som små fjollor för något som till 99.999% chans var felaktigt (har hänt förr).
Vissa av er är ju bara mer patetiska än andra.
Skärp er!
Postad 02 January 2016 - 23:09
https://www.minhembi...=9#entry4292418
Postad 02 January 2016 - 23:10
Håller med till fullo.
Det är så j*vla barnsligt att bete sig på det sätt övriga i tråden gör. Sitta och böla som små fjollor för något som till 99.999% chans var felaktigt (har hänt förr).
Vissa av er är ju bara mer patetiska än andra.
Skärp er!
Jag brukar faktiskt inte bry mig om sånt här! Har som sagt själv jobbat i branschen . Hade släppt allt när jag fick sms i morse från dem...... Dock när set nu visar sig att flera personer verkligen får projjen för 6990kr så känns det faktiskt lite surt! Men ska bli kul att höra vad det säger i alla fall! Nån projje får jag nog inte ändå !
Postad 02 January 2016 - 23:49
Det gick på föregångaren 3200' har den nere i biorummetTror inte det går att skruva på de "små" fötterna. De ser inte ut att kunna skruvas.
Amen brothers and sisters!!!Och sen är det inte Elgiganten som ska ge oss 3000 utan vi som ska ge dem 7000kr
Redigerat av jewhan, 02 January 2016 - 23:51.
Postad 02 January 2016 - 23:52
Postad 02 January 2016 - 23:55
För de har ju så feeeeeta marginaler på projektorerna att de utan problem kunnat släppa den för 7000. Hade dem inte gått bak 2500kr så hade dem nog släppt de men inte när de förlorar på det
Har de inköpspris på 7,500kr ?
Perfekt! Köper den för det då.
Postad 03 January 2016 - 00:09
Klart att det är ett feltryck i annonsen! Ingen har sagt nåt annat! Dock så är de ju 2-3 personer som fått den för "feltryck" priset och då får de ju stå för det eller? Klart att de går back på att sälja den till oss för 6990kr men den smällen får de ta ju.... Enkelt!För de har ju så feeeeeta marginaler på projektorerna att de utan problem kunnat släppa den för 7000. Hade dem inte gått bak 2500kr så hade dem nog släppt de men inte när de förlorar på det
Du kommer förstå en vacker dag när det gäller en produkt som du vill ha!
Redigerat av vinncent, 03 January 2016 - 00:10.
Postad 03 January 2016 - 00:14
Postad 03 January 2016 - 00:15
Haha, nej jag kommer inte böla för ett uppenbart fel att jag inte lyckades snuva åt mig en vara. Synd men skitsamma
Bra då slipper vi dig i tråden kanske !
Postad 03 January 2016 - 00:17
Det var ett uppenbart fel, skriver du själv också, och jag har svårt att tro att exempelvis ARN skulle tolka det annorlunda. Enskilda individers misstag är inget som går att skydda sig mot.Klart att det är ett feltryck i annonsen! Ingen har sagt nåt annat! Dock så är de ju 2-3 personer som fått den för "feltryck" priset och då får de ju stå för det eller? Klart att de går back på att sälja den till oss för 6990kr men den smällen får de ta ju.... Enkelt!
Du kommer förstå en vacker dag när det gäller en produkt som du vill ha!
Postad 03 January 2016 - 00:20
Ja att det är ett fel har ju alla sagt... Hade du läst tråden så är i te problemet där! Problemet är att om det nu är ett fel så ska ju ingen få projjen för 6990kr..... Förstår du lättare nu?...Det var ett uppenbart fel, skriver du själv också, och jag har svårt att tro att exempelvis ARN skulle tolka det annorlunda. Enskilda individers misstag är inget som går att skydda sig mot.
Men men vi får se om de vill bjuda på lite goodwill!
Redigerat av vinncent, 03 January 2016 - 00:22.
Postad 03 January 2016 - 00:25
Jag förstår att ni är gröna av avundsjuka. Men ni förstår tydligen inte att felet ligger på individnivå och det är knappast något som Elgiganten ska behövs drabbas för.Ja att det är ett fel har ju alla sagt... Hade du läst tråden så är i te problemet där! Problemet är att om det nu är ett fel så ska ju ingen få projjen för 6990kr..... Förstår du lättare nu?
Men nu ger jag mig ur diskussionen. Hoppas denna tråd låses snart, makalöst hur man kan bete sig som gamar.
Postad 03 January 2016 - 00:27
Redigerat av vinncent, 03 January 2016 - 00:28.
Postad 03 January 2016 - 00:34
Postad 03 January 2016 - 00:37
Det som är fult utav elgiganten är ju att dom först säljer den på rean för 10 tusen, sedan när rean övergår till nästa reafas så sänker dom priset med ytterligare 3000:- Så alla som köpte den för 10 tusen borde få den till det andra priset,
Vill man pröva att köpa denna projektor för 10 tusen så går den att beställa på hi-fi klubben till samma pris, där förväntas den att komma in i lager den 19 januari.
Redigerat av metalman73, 03 January 2016 - 00:44.
Postad 03 January 2016 - 00:41
Det som är fult utav elgiganten är ju att dom först säljer den på rean för 10 tusen, sedan när rean övergår till nästa reafas så sänker dom priset med ytterligare 3000:- Så alla som köpte den för 10 tusen borde få den till det andra priset,
Vill man pröva att köpa denna projektor för 10 tusen så går den att beställa på hi-fi butiken till samma pris, där förväntas den att komma in i lager den 19 januari.
Man kan se ett mönster redan att de som fått den för 6990kr är de som köpt den för 9990kr och redan har projjen hemma! Tror inte Elgiganten vill behöva beställa fler till oss som beställde den för 6990kr på hemsidan!
Postad 03 January 2016 - 00:53
Man kan se ett mönster redan att de som fått den för 6990kr är de som köpt den för 9990kr och redan har projjen hemma! Tror inte Elgiganten vill behöva beställa fler till oss som beställde den för 6990kr på hemsidan!
Jag anar att det bara är dom som har köpt den för 9990:- och sedan försökt att köpa ytterligare ett exemplar för 6990:- som har fått tillbaka mellanskillnaden, för jag har då inte fått tilbaka ett rött öre fastän jag köpte min den 30 december och upptäckte deras nya pris den 1 januari, ...man vart smått irriterad iaf ![]()
Postad 03 January 2016 - 01:28
Ni vet väl att det är plast lins i denna budget projje?
Om jag inte mins fel tror jag det är plast linser i Sonys dyrare projektorer också såsom Sony hw50 och hw55.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
9
Epson's nya hemmabio modeller 2014, TW5100, TW6600, TW6600W
9 bilder
251 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?