* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z2 *
Sanyo PLV-Z2
(Projektorer)
|
1
|
(146)
|
Inga priser |
Dam i nöd ! (14 inlägg)
|
14 år sedan |
Projektor Sanyo och HD box från BBB (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Klarar Sanyo plv-z2 att matas med 1080p? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Dammfiltret i Z2 (43 inlägg)
|
18 år sedan |
HD på Sanyo PLV-Z2 och Playstation 3 (2 inlägg)
|
18 år sedan |
HPCP Sanyo Z2 (3 inlägg)
|
20 år sedan |
Bilden hoppar i 480p (33 inlägg)
|
21 år sedan |
Upplösning på Z2 (3 inlägg)
|
21 år sedan |
svartvit samt upplösning (0 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 30 October 2003 - 01:32
Tillfälligt eller inte?! Kostar ju mindre än så om man köper nere på kontinenten.Ojdå, nån tillfällig drive då tydligen.
Det vet även handlarna i sverige och har insett att dom inte kan liggar flera tusen högra i pris. En tusing eller kanske två är väl okej, men absolut inte mera.
Postad 30 October 2003 - 01:37
Postad 30 October 2003 - 03:05
Postad 30 October 2003 - 08:12
Inte månader, utan veckor...... om inte dagar.....Jag köper min när den är nere på 15k =) Det tar nog inte många månader skulle jag tro!!!
Postad 30 October 2003 - 08:55
Dom har butik i Borlänge, dom köper projektorerna från en Svensk Distributör så all garanti och dyl gäller, jag ville ju veta för jag sätter mig inte och kör från Malmö till Borlänge för att köpa en projektor utan får den skickad till mig för 150.- i frakt när den kommer ut (nästa vecka förhoppningsvis).
Tycker det är märkligt det där med priser, först gnäller alla vad dyra produkterna är i Sverige, men när det kommer in en lirare som sunkar priset så blir det direkt en massa misstankar.
Det är klart att man slår till på 18500 ink moms istället för att betala 22000.- det gör jag iaf.
Postad 30 October 2003 - 11:17
Det är klart att det är bra om man kan köpa saker lite billigare. Men i det långa loppet kan det innebära att tex din lokala handlare slås ut för de har inte råd att hålla servicen uppe pga av för låga marginaler.Tycker det är märkligt det där med priser, först gnäller alla vad dyra produkterna är i Sverige, men när det kommer in en lirare som sunkar priset så blir det direkt en massa misstankar.
Kanske handlaren som säljer billigt också slås ut för att de inte har råd att hålla öppet.
Jag har ingen åsikt om företaget i Borlänge men att droppa priset så mycket som de gör är inte bara av godo för oss alla i det långa loppet.
Tänk om någon tog ditt jobb för att de tar bara hälften av din lön, hur kul skulle det vara?
Det är en fri marknad, vilket är bra men den fria marknaden kan också vara sin egen fiende...
Postad 30 October 2003 - 12:25
Varför finns inte det priset med på prisjakt?Hörde att EKC Datorer AB sålde Z2:an för 18.500:- just nu!!!
~
Nån här borde ju ha koll på det....
Postad 30 October 2003 - 13:47
Postad 30 October 2003 - 17:58
Var ju inte så svårt att lista ut adressen till hemsidan från e-posten...Har EKC någon hemsida???
~
http://www.ekcdatorer.se/
Men de verkar inte ha produkter eller nånting på sidan.
Postad 30 October 2003 - 18:30
Oj, det har du ju rätt i...Var ju inte så svårt att lista ut adressen till hemsidan från e-posten...Har EKC någon hemsida???
~
http://www.ekcdatorer.se/
Men de verkar inte ha produkter eller nånting på sidan.
Jag var mest nyfiken, fick min Panasonic TH-AE500 igår! SUPERNÖJD!!!!
Postad 30 October 2003 - 22:29
På t.ex. http://www.hembiobut...p?pgrpnr=107720 antyds ju något åt det hållet.
Finns det någon Y-kabel kanske?
Postad 30 October 2003 - 22:44
I värsta fall blir det till att ställa dvd-spelaren bakom skallen högt upp på bakväggen i närheten av projektorn.
Hmmm, märkligt...hur har dom tänkt sig egentligen med överföringen av DVI mellan dvd och proj? Oftast är väl avståndet mer än 5 meter mellan apparaterna, man måste ju dra kabeln på väggen oxå.
Postad 30 October 2003 - 23:25
Det skall inte vara några problem att få tag på en 10 meters DVI kabel. Inte så farligt dyr heller.Själv är jag på jakt efter en DVI-D kabel till min Z2. Kabeln måste vara runt 10 meter. Verkar va svårt att få tag i.
~
T.ex: http://www.mycom.se/produkter/432020/ men finns säker på många fler ställen.
Postad 30 October 2003 - 23:57
Postad 31 October 2003 - 00:11
Postad 31 October 2003 - 06:50
Själv är jag på jakt efter en DVI-D kabel till min Z2. Kabeln måste vara runt 10 meter. Verkar va svårt att få tag i.
Oelbach har DVI kablar som ser ganska så bra ut och en 10 meters skulle kosta runt 1300-1500kr om jag inte har fel för mig.
Oelbach
Redigerat av Unregistered07ea6e16, 31 October 2003 - 06:52.
Postad 31 October 2003 - 08:15
Skulle vara kul att läsa. Förstår att ni vill testa så mycket som möjligt, men om ni har fått ett "skarpt" exemplar så står det inte mycket om dem på detta forum. Alltså hur de presterar bildmässigt osv.
Tack på förhand!
MVH Peter
Postad 31 October 2003 - 10:06
Postad 31 October 2003 - 10:48
Postad 31 October 2003 - 11:06
Precis..... om det är digitalt och fungerar så är det så bra det kan bli, eller hur? Antingen så kommer signalen fram eller så inte. Eller finns det nån feltolerans och felkorrigering i DVI protokollet?Har inte förstått detta med "bra" dvikablar, det är ju digitalt, räcker det inte att det är en bra skärm så signalen inte kan störas?
Audiofiler som provlyssnar olika SPDIF kablar förstår jag mig inte riktigt på....
Postad 31 October 2003 - 11:18
Postad 31 October 2003 - 11:20
Det är ju precis det den handlar om: "Antingen så kommer signalen fram eller så inte"Precis..... om det är digitalt och fungerar så är det så bra det kan bli, eller hur? Antingen så kommer signalen fram eller så inte. Eller finns det nån feltolerans och felkorrigering i DVI protokollet?
Audiofiler som provlyssnar olika SPDIF kablar förstår jag mig inte riktigt på....
Sämre dvi-kablar klarar inte alltid de lite längre längderna som ofta krävs. Resultat: ingen bild eller rejält kajko bild.
Det handlar alltså inte om att den ena eller den andra kablen ska ge bättre bild (i form av svärta, färger, skärpa osv).
Går alltså inte att jämföra med "Audiofiler som provlyssnar olika SPDIF kablar" i tron om att ljudet blir bättre.
Men det är ju en fördel om det iaf kommer fram nån signal...
edit: rättade vm i stavfel och förtydligade lite.
edit 2.0: det va då f**n. rättade fler stavfel. hopplös iag.
edit 3.0: rättade stavfel i "edit 2.0". *snurr*
Redigerat av pacman, 31 October 2003 - 11:29.
Postad 31 October 2003 - 11:56
Sa till dig att vi byter ut projektorn om det är en kund (alla på detta forum)som inte accepterar en pixel mitt i duken. Är det så att pixeln sitter på sidorna så tycker jag man kan leva med det. Detta gör vi endast till de projektorerna vi säljer till vår åf(vi står för pixel garanti). Vanligtvis är det 3-4 pixlar(Sanyo garanti) om du köper av någon annan.Värt att tänka på när man köpper online lcd PJ är att man har antligen har pixel garanti heller att dom kollar PJ före dom skickar den(för att dom skall kolla så bör det vara en butik som syslar med PJ annars vet dom inte vad dom skall kolla efter)
Inte så roligt att få en projektor med trasiga pixlar, därför skulle jag heller välja en levrantör i ett annat EU land som uppfyller ovanstående vilkor, en köppa av en svensk online butik som ej uppfyller ovanstående vilkor.
Enligt Gustaf på Cavena så byter dom ut en svensksåld projektor även om det bara är en trasig pixel, från tyskland var det tydligen 3 st.
Han angav det som största skälet att köpa svenskt framför tyskt. Jag tycker inte att man som kund har skyldighet att kolla VILKEN leverantör ett svenskt företag har (så länge det inte är importföretag). Vilket borde innebära att svenska garantiregler gäller.
Vi lånar också ut en Z2 när din är på service om rep kommer ta mer än 5 arbetsdar.
Det är väldigt uppskattat.
MVH
Gustaf
Postad 31 October 2003 - 12:09
Efter att ha läst manualen till z2 är jag lite orolig, eftersom det står att den klar via dvi, 720 p men endast i 60 hz är det någon som vet (säkert) om den funkar i 720p 50hz också.
Är det någon som vet vad den nya Pioneer dvd:n 868AVi har för frekvens när man kör 720p via HDMI:n?
Det är ju tämligen kass om Z2:an inte funkar tillsammans med dvd:n i 720p.
Postad 31 October 2003 - 12:10
Vart hittar man manualen på intenet? Har letat men jag har inte funnit den.Efter att ha läst manualen till z2 är jag lite orolig, eftersom det står att den klar via dvi, 720 p men endast i 60 hz är det någon som vet (säkert) om den funkar i 720p 50hz också.
PS. Antar att du menar ANVÄNDARmanualen och inget annat. DS.
Edit: Hittade manualen via en länk på avsforum.com.
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 31 October 2003 - 12:52.
Postad 31 October 2003 - 12:22
Efter att ha läst manualen till z2 är jag lite orolig, eftersom det står att den klar via dvi, 720 p men endast i 60 hz är det någon som vet (säkert) om den funkar i 720p 50hz också.
På AVS forum (noen få sider forran ditt spørsmål
Chappie wrote:
its realy nice to see, that all of you like the new z2.
we will start shipping in germany on next monday / tuesday.
we are also using the z2 with the dvd player marantz dv 8400. this unit supports dvi (hdcp) and this to units are a great combination.
also its maybe nice to hear, that "good old europe" is starting now with hdtv televison. on www.euro1080.tv you can find more information.
so its good to know, that z1 and z2 is supporting 720p / 1080 p with 50 hz and not only 60 hz.
best regards
p.s. thanks for the download record for our z2-video more than 7.000 times, most of people from avsforum, were looking the video......
Postad 31 October 2003 - 12:48
Tack ole. jhag visste att jag hade läst det någonstans men kom inte på var/heller om jag blandat ihop det med någonannan PJ.
Postad 31 October 2003 - 12:50
H
Ole tack visste jag läst det någonstans men inte var/ heller om jag blandat ihop det med någon tråd för någon anna PJ.
Sanyo menar ni att ni bara byter ut den om pixeln sitter i mitten?
Ursäkta dubbel postningen vart något fel där!!!
Redigerat av Unregisteredf63c15e0, 31 October 2003 - 12:51.
Postad 31 October 2003 - 14:28
Ska testa det så fort vi har fåt DVD´n av pioneer till 99% ska det gå.Efter att ha läst manualen till z2 är jag lite orolig, eftersom det står att den klar via dvi, 720 p men endast i 60 hz är det någon som vet (säkert) om den funkar i 720p 50hz också.
Är det någon som vet vad den nya Pioneer dvd:n 868AVi har för frekvens när man kör 720p via HDMI:n?
Det är ju tämligen kass om Z2:an inte funkar tillsammans med dvd:n i 720p.
Körde precis RGB/Scart - DVI inget problem.
Ska bli kul om det blir någon skilnad med HDMI-DVI.
Postad 31 October 2003 - 14:45
Körde precis RGB/Scart - DVI inget problem.
Ska bli kul om det blir någon skilnad med HDMI-DVI
Är det en adapter mellan scart och dvi? följer den med? sätter man alltså adaptern i dvi-kontakten på projektorn och sen kopplar man scarten på den?
Postad 31 October 2003 - 15:49
Postad 31 October 2003 - 16:02
Postad 31 October 2003 - 16:09
Lite intresserad...vad sitter du på för avstånd med 3 meter bred duk?
Postad 31 October 2003 - 16:13
Postad 31 October 2003 - 17:49
Ska testa det så fort vi har fåt DVD´n av pioneer till 99% ska det gå.
Ja det får jag verkligen hoppas att det gör för annars så vet jag inte vad jag ska göra
Postad 03 November 2003 - 00:50
Postad 04 November 2003 - 12:55
Såg denna länk på dvd forum är oxså väldigt intresserad av lens shift fenomenet då detta skulle hjälpa till ordentligt vid placering av projektorn.Men funktionen är ju inte bra om det blir någon bild försämning som vid keystone correction.Såg att z2 har lenshift och digital keystone correction.Vad är det för skillnad på dessa funktioner. Kan inte sanyo oraklet gustav svara på denna fråga.Eller några andra duktikga föståsigpåare då jag nästan bestämt mig för z2 om nu bara lenshiften inte försämrar min bildkvalite!! tjenare
Postad 04 November 2003 - 15:18
* Horisontellt: 1:2 till 2:1
* Vertikalt: 10:0 till 0:10
PLV-Z2 har vertical keystone adjustment och det ger möjlighet att att ställa in bilden vertikalt om bilden blir "sne". Detta problem uppkommer om man placerat projen lite annorlunda såsom högt uppe i taket eller nära golvet.
Distortionen ser som att bilden ser ut så här:
____
/____\ (uppe i taket)
_____
\____/ (nere vid golvet)
Svårt att förklara, men hoppas att du förstår.
MVH Peter
Postad 04 November 2003 - 15:40
Ska man vekligen behöva använda keystone på den med tanke på att den har lens shaft?????
Postad 04 November 2003 - 16:14
Postad 04 November 2003 - 16:22
Bilden kan justeras mellan +/-20 grader och det är bra vid bildjusteringar, även fast det kanske bara handlar om 1 grad hit och dit.
Postad 04 November 2003 - 17:27
Postad 04 November 2003 - 20:57
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Dam i nöd !
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?