Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blade Runner - diskutera allt om filmen här

262 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 February 2008 - 01:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Hmm det skall jag kolla upp med än gång, tack! :(

Är det samma som ligger på te.x cdon? Står inte med FET(de andra versionerna är i fet text)text att den inehåller finalcutversionen, bara 4 andra versioner.

Vet inte o jag skulle kalla mig ett fan men det är en bra film helt klart! Kanske inte min favvorfilm men hade varit kul att uppleva den igen med bra bild och ljud, vem vet kanske blir jag ett RIKTIGT fan :rolleyes: .

Redigerat av genstruktur, 08 February 2008 - 01:52.

Postad 08 February 2008 - 10:24

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Hmm det skall jag kolla upp med än gång, tack! :(

Är det samma som ligger på te.x cdon? Står inte med FET(de andra versionerna är i fet text)text att den inehåller finalcutversionen, bara 4 andra versioner.

Vet inte o jag skulle kalla mig ett fan men det är en bra film helt klart! Kanske inte min favvorfilm men hade varit kul att uppleva den igen med bra bild och ljud, vem vet kanske blir jag ett RIKTIGT fan :rolleyes: .

Har köpt 5-discen på Play, och den innehåller Final cut-versionen som jag för övrigt såg häromdagen. Mycket bra ljud och bild på den restaurerade utgåvan må jag säga... Dialogen är såklart lite otydlig ibland men det kan man leva med. Ska också se originalversionen som innehåller Harrison Fords berättarröst, tycker den ger filmen en speciell stämning och faktiskt höjer helhetsintrycket. Det tyckte tydligen inte Ridley Scott eftersom han tog bort den på Final Cut.

Postad 08 February 2008 - 13:02

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Alla fem discars set innehåller:

The Final Cut (Disc 1)
Dangerous Days (Dokumentär, Disc 2)
1982 Theatrical Version (Disc 3)
1982 International Version (Disc 3)
1992 Directors Cut (Disc 3)
BONUS DISC - "Enhancement Archive" (Disc 4)
Workprint (Disc 5)

Finns även en 4 discars version (Innehåller ej Workprint) och en enkel 2 discars version (Innehåller bara "The Final Cut" och "Dangerous Days")

De finns dessutom i alla format (DVD, HD DVD & Blu Ray)

Postad 08 February 2008 - 13:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Ok ok , vad bra att det erkar vara samma då! Som sagt skall tänka över det hela, sen blir det nog ett köp :) .

Postad 09 February 2008 - 02:11

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Vilken version rekommenderar ni av Final Cut Limited Ultimate Edition (5-disc) .DVD, Blu Ray eller HD DVD. Skiljer det något mellan dem?

Har varken HD DVD eller Blu Ray spelare idag. Men det är inget hinder för att börja köpa filmer inför ett framtida köp :)

Postad 09 February 2008 - 08:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
HD DVD och BD är överlägsna DVD. Om du skall investera i något så är det nog smartare att välja Blu-ray snarare än HD DVD eftersom sannolikt fler filmer kommer på BD framöver.

Här är lite bilder på min Blu-ray "BLADE RUNNER 5-DISC COMPLETE COLLECTOR´S EDITION". Två av skivorna med extramaterial är vanlig DVD, men man kan inte få allt. :)

Bifogad fil  Blade_1.JPG   82.52K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_2.JPG   105.18K   0 Antal nerladdningar

Ett litet häfte följer med.

Bifogad fil  Blade_3.JPG   70.66K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_4.JPG   75.75K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_5.JPG   65.74K   0 Antal nerladdningar

Extramaterial på DVD i SD.

Bifogad fil  Blade_6.JPG   62.72K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_7.JPG   68.84K   0 Antal nerladdningar

Mer extramaterial i SD.

Bifogad fil  Blade_8.JPG   61.74K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_9.JPG   62.66K   0 Antal nerladdningar

Den är lite mer bred över ryggen än några av kompisarna på B i HD-hyllan. :D

Bifogad fil  Blade_10.JPG   95.32K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 09 February 2008 - 08:22.

Postad 10 June 2008 - 16:55

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Snabb fråga, som kanske inte har ett snabbt svar? :)

Ska man köpa directors cut eller final cut? vilken är längst? eller komplett kanske man ska säga? ;)

edit: doh, DC har utgått, kanske för ett bra tag sedan?
men frågan gäller ju ändå iaf om man ska försöka få tag på DC beggad, istället för final cut?

Är final cut något att ha för 99kr från cdon.com eller är den inte "komplett"?

Redigerat av Unregistered2345ed51, 10 June 2008 - 16:59.

Postad 11 June 2008 - 07:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Final cut är klart bäst. Skall helst ses på Blu-ray.

Postad 11 June 2008 - 15:23

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
hmm okej:) får köra på den!
sd-dvd är det som gäller dock än så länge :)
Följdfrågs: det är 5.1 spår på denna så då borde ljuder vara restaurerat, är bilden det också?

Redigerat av Unregistered2345ed51, 11 June 2008 - 16:22.

Postad 12 June 2008 - 13:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Angående Final Cut på DVD:
"In regards to the image differences - the new FINAL CUT is definitely cooler with some heavier blue-ish/green shading. It is a bit darker - compression is excellent (note: bumped bitrate) and there are less artifacts. I expect the high-def versions will look even superior but this looks exceptionally good for SD. Our new format reviews will be forthcoming. Along with the different, and better image, in my opinion, there are some subtle differences - the opening rolling text screen font is larger (and clearer). The optional subtitle font is smaller, and I found, easier to read with a more prominent black border and less 'jaggies'."

Angående Final Cut på BD/HD DVD
"Short answer - THE FINAL CUT looks fabulous. I can now see what the 4K resolution was meant for. The expansively lit city atmospheres are jaw-dropping. Colors are vivid and their scattered nature throughout the film only intensifies them. It still exports the bluish/green hue we noted in both the 2-disc and 4-disc versions of the FINAL CUT. The 'cooler' look is not as prevalent in my opinion. As previously noted with hi-def - colors are bright and darker scenes can be very dark with subtly lit to highlight the contrasts. There is some minimal noise but the visuals can be overwhelming enough to forgive some weaknesses. It is obviously, not as sharp as many modern productions but I'll assume this is reporting the best it can do to the improved resolution."

Postad 12 June 2008 - 16:01

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
tack tack tack för den infon! :D
Blir till att köpa snart, har velat se länge men aldrig kommit till skott :D

Postad 16 June 2008 - 00:24

Maniak
  • Maniak
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Blade Runner är en av världens absolut bästa filmer som alla borde ha i sin samling, helst på Blu-ray. Kan se denna filmen om och om igen.

Postad 19 June 2008 - 09:22

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
I denna tråd har det mest varit snack om de olika utgåvor som filmen har släppts i, men som rubriken tyder kan man så väl diskutera själva filmen :)

Jag fick hem Final Cut på BD i veckan och satt mig ner och såg den igår.
Har tidigare sett filmen men det var många år sedan.

Vad jag tycker är värt att diskutera är om Deckard är en replikant?
Det är många inslag i filmen som antyder detta.
(Jag mörkar texten för säkerhets skull)
Spoiler

Är jag ute och cyklar? I think not!

...men nu kanske många av er redan har kommit underfund med det här ;)

Postad 21 June 2008 - 17:02

calahan88
  • calahan88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
I Phillip K. Dicks roman var deckard INTE en replicant. I orginalmanuset stod det att han var en replicant och sen de andra versionerna antyddes det att han var en. I Final Cut versionen så antyder slutscenen att han är en replicant ganska tydligt. Ingen vet väl om han är en replicant egentligen man får tolka det som man vill.

Postad 28 November 2008 - 10:12

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag såg nyligen Blade Runner för första gången och jag måste påpeka att den inte var något vidare. Den var för kort och inte mycket hände, man visste ju hur den skulle sluta från första början. Har jag missat något eller varför är den så omtyckt? Är det något man var tvungen att se när den släpptes för att tycka om den (känns otroligt B.)?

Jag såg Final Cut. Finns en bättre version?

Redigerat av say, 28 November 2008 - 10:13.

Postad 29 November 2008 - 02:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag såg nyligen Blade Runner för första gången och jag måste påpeka att den inte var något vidare. Den var för kort och inte mycket hände, man visste ju hur den skulle sluta från första början. Har jag missat något eller varför är den så omtyckt? Är det något man var tvungen att se när den släpptes för att tycka om den (känns otroligt B.)?

Jag såg Final Cut. Finns en bättre version?

Hade du sett dokumentären om hur filmen gjordes så hade du förstått att filmen knappast var särskilt populär när den kom. Det har tagit ett tag för den att bli en kultfilm. Man gör ett misstag om man tror att det är en "popcornfilm" Det är inte tillräckligt med action i den för det.

Det är en djupt filosofisk film. Det förvånar mig lite att du greppade filmen så snabbt. Många tycker sig se bevis i dokumentären för att Deckard skulle vara Replikant. Jag ser bara en snett leende Ridley som inte säger något som till hundra procent bevisar det. Bara hans spjuveraktiga leende. Vilket fortfarande gör filmen lite gåtfull.

Men jag har mina aningar.... :)

Postad 08 December 2008 - 03:26

BoBBiS
  • BoBBiS
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Tänkte införskaffa mig en av 5-discs utgåvorna och tänkte kolla om ni vet om det är någon skillnad på

https://www.prisjakt...kt.php?p=219532
och:
http://www.blahdvd.c...836/product.htm
och:
http://www.play.com/...t.html?cur=258#

Har kollat på dvdcompare och så som jag fattat så e den från prisjakt och play.com samma utgåva men den från blahdvd.com har ett annat omslag. rätta mig om jag har fel :)

Postad 08 December 2008 - 08:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Tänkte införskaffa mig en av 5-discs utgåvorna och tänkte kolla om ni vet om det är någon skillnad på

https://www.prisjakt...kt.php?p=219532
och:
http://www.blahdvd.c...836/product.htm
och:
http://www.play.com/...t.html?cur=258#

Har kollat på dvdcompare och så som jag fattat så e den från prisjakt och play.com samma utgåva men den från blahdvd.com har ett annat omslag. rätta mig om jag har fel :P

Köp den på BD och sen ger du dig en billig BD-spelare i julklapp. Du kommer säkert ha en BD-spelare inom ett år ändå och då kommer du slita ditt hår över att du har lagt pengar på den underlägsna DVD-utgåvan. :)

"This is a fairly simple decision now - this is a film that extensively benefits from the high-definition transfer (whether in Blu-ray or HD) and audio bump."

Postad 08 December 2008 - 16:15

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej, tänkte höra med er här om det är värt att köpa Blade Runner: Final cut (2-disc) (Blu-ray) när jag redan har Blade Runner: Final cut - Collectors edition (5-disc), jag är lite i valet eller kvalet här själv. om det är värt det bildmässigt (har ps3 + 1080p lcd) eller inte.

Postad 08 December 2008 - 16:30

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Hej, tänkte höra med er här om det är värt att köpa Blade Runner: Final cut (2-disc) (Blu-ray) när jag redan har Blade Runner: Final cut - Collectors edition (5-disc), jag är lite i valet eller kvalet här själv. om det är värt det bildmässigt (har ps3 + 1080p lcd) eller inte.

Tycker du om filmen så är väl svaret givet... :)

Postad 08 December 2008 - 16:38

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur kan man inte tycka om den filmen :), känns lite onödigt men samtidigt så vill man ju ha den på BR, usch då vad svårt det ska vara att välja.

Postad 09 December 2008 - 18:28

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Såg Blade Runner: Final cut (2-disc) (Blu-ray) För inte så länge sen o jag är nog en av dom som inte gillar filmen.

Kanske är kult men bra = Nej

Postad 09 December 2008 - 23:01

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Var och en har rätt till sin åsikt :( , men hur var bild och ljud då?

Postad 10 December 2008 - 08:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Hur kan man inte tycka om den filmen :(, känns lite onödigt men samtidigt så vill man ju ha den på BR, usch då vad svårt det ska vara att välja.

Med all säkerhet så kommer du ha en större tv inom ett par år. Då blir du glad att du köpte Blu-ray.

Postad 10 December 2008 - 09:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Var och en har rätt till sin åsikt :) , men hur var bild och ljud då?

Kanon på BD.

Postad 11 December 2008 - 12:12

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag köpte den, somna dock igår när jag skulle se den :)

Postad 11 December 2008 - 14:47

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag kan hålla med om att filmen flyter fram ganska långsamt – men det betyder inte att den någonsin blir tråkig!

Framförallt är det fotot och själva stämningen i filmen som gör den så helt suveränt bra.

Den senaste gången jag såg den var någon gång på 80-talet, på video och en 21-tums TV, innan jag nyligen såg den på BD och projektor – Vilket lyft! Och vilken upplevelse!

Hälsningar,
Indiana

Postad 11 December 2008 - 23:56

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ja fotot och stämning är magiskt, såg den idag nu utan att somna. Kommer att bli en hel del fler blu-ray filmer hädanefter.

Postad 23 December 2008 - 19:05

irrelevant
  • irrelevant
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag minns nog filmen för dialogen. Jag är en obotlig nörd och är svag för repliker som:

I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die...
/Roy Batty

Poetiska repliker som så'na öppnar liksom upp värld bortom det som direkt kan ses i filmen. När en karaktär gör referenser till skeenden som publiken inte tar del av påverkar det ändå filmens allmänna stämningen - i detta fall positivt. Repliker som dom kickar igång fantasin.

Postad 24 December 2008 - 04:23

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag minns nog filmen för dialogen. Jag är en obotlig nörd och är svag för repliker som:

I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die...
/Roy Batty

Poetiska repliker som så'na öppnar liksom upp värld bortom det som direkt kan ses i filmen. När en karaktär gör referenser till skeenden som publiken inte tar del av påverkar det ändå filmens allmänna stämningen - i detta fall positivt. Repliker som dom kickar igång fantasin.

Håller med dig. Ibland tycker jag att det är Rutger som egentligen uttrycker ångesten över att ha en bestämd livslängd. Han har också den mest uttrycksfulla minen på väg ner i hissen efter att ha gjort sig av med sin skapare. Det är så man ryyyser....

För de musikintresserade kan jag berätta att Ridley hade den goda smaken att ta med Brian Enos musik i en av scenerna. Vilken får ni gissa. Själv blev jag lika paff av att höra honom som när jag hörde den svenska rösten i början av Blade Runner. Polaren och jag bara skrattade när vi hörde en svensk röst över interkomradion i flygbilen

Grön sektor..inkommande... :)

Postad 30 December 2008 - 17:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
DVD-vs BD

Postad 30 December 2008 - 18:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Suverän film att ha i hyllan :P

Postad 30 December 2008 - 19:24

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Suverän film att ha i hyllan :P

Helt suverän! Jag har den amerikanska fem-disk utgåvan (BD) med massor av extramaterial (regionsfri).

Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 December 2008 - 19:25.

Postad 30 December 2008 - 21:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Helt suverän! Jag har den amerikanska fem-disk utgåvan (BD) med massor av extramaterial (regionsfri).

Har du lyssnat på kommentatorspåret på filmen som är raw cut, eller vad den heter? Skitbra spår alltså!

Postad 31 December 2008 - 02:01

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har du lyssnat på kommentatorspåret på filmen som är raw cut, eller vad den heter? Skitbra spår alltså!

Menar du Workprinten ??

Det är Paul M. Sammon som gör kommentatorspåret där och han har skrivit "BR Bibeln" eller som den igentligen heter "Future Noir: The Making Of Blade Runner" (ISBN: 978-0-65-08160-4) och är man det minsta intresserad av Blade Runner så är den ett måste. Helt otrolig bra bok som tar upp allt om skapandet av Blade Runner, den sista utgåvan har dessutom lite uppdateringar och en riktigt bra intervju med Harrison Ford som inte är den som direkt pratar frivilligt om Blade Runner.

588 välfyllda och läsvärda sidor

Postad 08 February 2009 - 01:50

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Bumpar tråden lite med en fråga som är seriös

Är det inte någon som reagerat på hur jävelusiskt dåligt den Svenska översättningen är, gäller väl allt som är textat (Kan villigt erkänna att jag inte orkat sett allt översatt efter Dangerous Days) på Final Cut utgåvorna..

Vet inte vem fan det är som kontrollerar sådana saker man DEN personen skulle då fasen inte få ha jobbet kvar länge om en annan fick vet hur det låg till..

Postad 07 April 2009 - 02:24

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Bump !!

Discshop har fått in Final Cut postern (och en annan) som går att förhandsbeställa, de kommer in någon gång under april !

Postad 11 April 2009 - 04:49

Rokkasho
  • Rokkasho
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Vad jag tycker är värt att diskutera är om Deckard är en replikant?

Spoiler

Postad 11 April 2009 - 12:10

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

Suverän film att ha i hyllan :)

Verkligen, dom har lagt ner ett kanonjobb på transfern till BR, jag blev totalpaff när jag satte mig och såg den på BR första gången.

Har också USutgåvan på 5 discar och var klart värd sina pengar. Finns att få hem regionfri här.

Mer info om just den utgåvan finns här.

264 spänn plus frakt just nu, kolla in paketpriset på Rambo I-III också om man nu ska handla nåt där. 330 spänn är inte mycket att bråka om, regionfritt såklart.

Glad påsk på er alla :wub:

Postad 11 April 2009 - 18:40

Rokkasho
  • Rokkasho
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag såg nyligen Blade Runner för första gången och jag måste påpeka att den inte var något vidare.

Alla kan inte uppskatta filosofisk filmer.

Postad 12 April 2009 - 02:31

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Alla kan inte uppskatta filosofisk filmer.

Det är ju dessvärre inte ofta man kan få sig en tankeställare efteråt (om man nu ger filmen en chans). Och att filmen dessutom är så makalöst vackert gjort (Den slår då allt jag har sett so far) och har sådana helgjutna skådespelar insatser gör ju inte saken bättre.. Det plus storyn gör det till i mina ögon världens bästa film alla kategorier och utan någon som helst konkurans.

Postad 12 April 2009 - 02:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

/Roy Batty

Jo just det där slutrepliken av Roy batty har bitit sig fast hos mig också!

Som film så tycker jag den är bra, hade gett den en 8/10. Stämningen är djäkligt skön, sen måste jag nämna musiken! Kan inte tänka mig att det varit lika bra stämning utan Vangelis musik!

Blev riktigt imponerad av BDkvaliten också, helt klart bättre än dvdn.

Redigerat av genstruktur, 12 April 2009 - 02:54.

Postad 12 April 2009 - 05:03

Rokkasho
  • Rokkasho
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det är ju dessvärre inte ofta man kan få sig en tankeställare efteråt (om man nu ger filmen en chans). Och att filmen dessutom är så makalöst vackert gjort (Den slår då allt jag har sett so far) och har sådana helgjutna skådespelar insatser gör ju inte saken bättre.. Det plus storyn gör det till i mina ögon världens bästa film alla kategorier och utan någon som helst konkurans.

Jag håller med dig, Blade Runner är utan att tveka världens absolut bästa film med ett episkt soundtracket av Vangelis. Synd bara att inte alla förstår det filosofiska som gör filmen.

Postad 12 April 2009 - 08:50

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Jag brukar i princip aldrig se om filmer, men Blade Runner kan jag se två gånger om dagen utan att det stör. :P

Postad 13 April 2009 - 16:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag håller med dig, Blade Runner är utan att tveka världens absolut bästa film med ett episkt soundtracket av Vangelis. Synd bara att inte alla förstår det filosofiska som gör filmen.

Sedan har de ju smugit in svenska i filmen. Den uppmärksamme kan höra dessa repliker i början när de flyger till "högkvarteret".

Och för den som gillar Brian Eno, Ambientfadern, kan jag upplysa om att låten "Regiment"(jag tror låten heter så) härjar med en tung bas i de nyinlagda scenerna med "hockeyflickorna" som stuffar i plastcylindrarna.

Det är bara en sak jag inte gillar. När de får för sig att digitalt rensa bort linor som håller skepp uppe och lägger på nya ansikten. Jag är alltför nostalgisk för att tycka att det känns okej.

Men dokumentären är sjukt bra. Och kommentatorspåren.
Filmen är som en Sci-Fi:ns Citicen Kane, tycker jag.

Kul avatar du har förresten..he he.

Postad 08 October 2009 - 19:58

Hibernator
  • Hibernator
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Såg Final Cut på Blu-ray nyss. Filmen är lika grym som när jag såg den sist!

Är det någon mer som tycker att dialogen låter burkigt? Ljudet är mycket bra i övrigt men ibland reagerar jag på att dialogen i centerkanalen låter dåligt.

Postad 08 October 2009 - 20:02

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Såg Final Cut på Blu-ray nyss. Filmen är lika grym som när jag såg den sist!

Är det någon mer som tycker att dialogen låter burkigt? Ljudet är mycket bra i övrigt men ibland reagerar jag på att dialogen i centerkanalen låter dåligt.

Har för mig jag tyckte vissa ljud ur centernkanalen lät lite burkiga ja, om det var just dialog tror jag inte.

Redigerat av genstruktur, 08 October 2009 - 20:02.

Postad 29 January 2010 - 23:03

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Såg Final Cut versionen idag (på BD of course).
Men varför har man ändra dialogen mellan Tyrell och Roy, från "fucker" till "father" ?
Litet "fel" men jag blir så trött på sånt här :(

Postad 30 January 2010 - 20:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Såg Final Cut versionen idag (på BD of course).
Men varför har man ändra dialogen mellan Tyrell och Roy, från "fucker" till "father" ?
Litet "fel" men jag blir så trött på sånt här :D

Om dokumentären finns med, kolla. Där finns svaret.

Postad 31 January 2010 - 01:56

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Om dokumentären finns med, kolla. Där finns svaret.

Ok, får ta och kolla på andra skivan ;-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.