I och för sig, ingen som hört något mer om när NS presenterar sin plasma med högre upplösning? Hörde att den skulle vara i pipeline och på gång precis när som helst?
Peter
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Northern Star 42" Plasma
Startad av
Unregistered11df8ac5
, Feb 06 2004 11:21
1070 svar till detta ämne
7 relaterade trådar
Postad 13 April 2004 - 22:08
Ber om ursäkt, men det ser så d-a retligt ut med 199 inlägg. Tycker det så att säga behöver rundas av.
I och för sig, ingen som hört något mer om när NS presenterar sin plasma med högre upplösning? Hörde att den skulle vara i pipeline och på gång precis när som helst? Peter Postad 13 April 2004 - 22:45
NS kommer med sin 1024x768 om ca 1½ månad. Kommer kosta ca 38.000kr
mvh Andreas Postad 14 April 2004 - 08:11
Vad händer med garantin om yellowexpress skulle gå i konkurs eller försvinna på annat sätt ?
Finns det några andra ställen som säljer dessa ? eller får man skicka dem till asien eller nåt ? Postad 14 April 2004 - 08:50
Nån som har nåt bra tips på rengöringsprylar för plasmaskärmen??
Har fått "små" handavtryck på den - hehe. /Berc Postad 14 April 2004 - 09:14
eslin: Om du vill vara på den säkra sidan kan du ju ta en titt i deras årsredovisning. Titta på några nyckeltal som t.ex. soliditet (kraft att överleva på längre tid). Visar dem positiva siffror är ju risken mindre att de går i konkurs den närmsaste tiden. Lite tråkigt att man bara har 1 års garanti.
mvh Andreas Postad 16 April 2004 - 10:01
Även jag har tagit och beställt den här plasman.
Det som avgjorde det för mig var de många positiva omdömen jag läst om den på det här forumet och andra liknande forum, så tack allihopa Postad 16 April 2004 - 10:08
Thanos: Återkom när du fått din plasma och skriv dina intryck.
mvh Andreas Postad 16 April 2004 - 10:59
Hej,
hade samma fråga vad som händer vid en kk + en del andra frågor svaren jag fick, fick mig att inte handla från dom. Tyvärr så hittar jag inte mailet på svaren jag fick just nu. Verkar sedan som om att det är svårt att få en bra bild. Undrar också om det är fler än två som har denna plasma om man tänker på inläggen. Hur svårt är det att få fram bilder?? Köp Philips istället för nästan samma penning och du vet var du får. /Martin Postad 16 April 2004 - 17:36
hej martin undrar vad det var för frågor du ställde och om du mot förmodan skulle htta e-majlet om du kunde publicera e-majlet tack på förhand
Postad 16 April 2004 - 21:51
Jag var på Elgiganten idag och slängde ett öga på deras olika plasmor och jag måste verkligen säga att NorthernStaren står sig långt mot deras dyrare modeller. Jag tittade lite extra på deras billiga Luxor plasma, men den är inte alls lika bra... mycket sämre svärta och ingen DVI.
Postad 16 April 2004 - 22:01
Finns ju rätt positiva omdömen om NS här på forumet....jag tycker allt man kan beställa en...det verkar vara värt att testa...
Är den inte vad man förväntat sig är det bara att skicka tillbax... mvh Andreas Postad 17 April 2004 - 11:42
Fick min Northen Star Plasma igår runt 18:00. Beställde den vid 11:00 och får den 18:00 samma dag, bara det är ju fantastiskt
Gjorde dock en liten nybörjarblunder. Jag trodde att det satt några interna högtalare i plasman och de som yellowexpress sålde separat var bara om man vill ha bättre ljud, men så var tydligen inte fallet, så jag sitter här utan ljud just för tillfället Jaja, får väl offra mig och köpa surroundljud/bioljud då på en gång. Har inte hunnit testa så mycket ännu, bara vanlig kabeltv och där kan man väl inte vänta sig någon enorm bildförbättring va? Ska ut på jakt efter en komponentkabel till Xboxen senare idag, då får jag väl första intrycket om vad plasman klarar av Redigerat av Thanos, 17 April 2004 - 11:57. Postad 17 April 2004 - 11:45 hoppas verkligen du menar component och inte komposit Postad 17 April 2004 - 11:58 Attsingen, du han se det innan jag han ändrahoppas verkligen du menar component och inte komposit Postad 17 April 2004 - 12:14 sitter här med fingret på triggernAttsingen, du han se det innan jag han ändra Postad 19 April 2004 - 14:08
Har ganska dålig bild när jag kollar på vanlig TV, men jag tror knappast det beror på plasman.
Har ett vitt suddigt streck över hela bilden på vissa kanaler (ztv, kanal5, svt2) vilket är lagom irriterande men det antar jag heller inte beror på plasman. Har kopplat in Xboxen via komponentkabel och då blev det trevlig bild. Väntar dock fortfarande på min NorthQ DVD med DVI-ut. Har höga förväntningar där. Har lite svårt att veta om det är plasman eller utsändningen av tv som strular eftersom jag aldrig haft en vanlig tv i den här lägenheten. Någon annan som haft strul med vanlig analog tv och plasma? Blir väl till att beställa digitaltv dock om man ska kunna kolla på fotbolls EM i sommar då Postad 19 April 2004 - 19:00
Ok seriöst grabbar..
Det har sagts förut, men det tåls att upprepas tills det händer något! VAR E BILDERNA! Alla lovar men inget händer.. Sitter ju hur spänd som helst.. Mvh C Postad 19 April 2004 - 21:31
Såg nu att 1 bild har kommit upp, men jag kan inte låta bli att efterlysa flera
Postad 20 April 2004 - 07:49
Thanos : För mig blev tv bilden sämre än på min 32" tv som jag hade innan, men det är ett ganska känt faktum att tv via analogt blir så på plasma. Men med min digitalbox så fick jag kanon bild
Postad 20 April 2004 - 11:42
bkam: Tack, jag misstänkte att så var fallet, men känns skönt att få det bekräftat.
Blir till att inhandla digitalbox då. Frågan är ju bara vilken man ska ha osv. Känns lite trist att binda sig i 12/24 månader också. Postad 20 April 2004 - 11:49 Du kan ju köra utan abonnemang med marksänd box och ändå få in SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, TV3, TV4 och ZTV. Men det kanske inte räcker? Postad 20 April 2004 - 12:02
Jag har testat två olika digitalboxar till plasman, Force 320T och Sagem ITD-64. Jag skulle vällja SAGEM-boxen, du får en kanonbild!
Redigerat av Unregistered6819cc18, 20 April 2004 - 12:03. Postad 20 April 2004 - 14:33
Jag har en Nokia mediamaster (med nåt nummer jag inte kommer ihåg) och jag tror att den ger ifrån sig ett vandrande vertikal suddig ljus linje som vandrar från vänster till höger ungefär 1 gång/sek. Den syns mest i mörka avsnitt.
Är det nån som sett nåt liknande? Det kanske kan vara interferens som tar sig in i scart-kabeln eller nåt? Sen har jag fått en blinkande grön pixel strax under mitten av bilden. Nån som vet om man kan göra nåt åt såna? En pixel är visst för lite för reklamation. Postad 20 April 2004 - 20:54
Nu fungerar även 480, 576, 720 och 1080 på DVI-ingången. Detta gör att jag kan köra Samungen i 576 via DVI och det blir bara såååå bra!!! Vilken kanonbild!
Postad 21 April 2004 - 06:45 Hur fick du till det? Har för mig att Yellow Express sagt att detta skulle ske med nån extern uppdatering... Postad 21 April 2004 - 12:29 Du hade NorthQ också va? Vad klarar den? Postad 21 April 2004 - 14:37
NorthQn klarar alla format, så det kommer att fungera jättefint.
Hälsningar, Funky Postad 21 April 2004 - 15:18
Jag fick min plasma utbytt pga transportskada... den nya plasman hade tydligen en annan version av operativet... Tyvärr så kan jag inte testa om denna stödjer HDCP-protokollet eftersom jag stängt av det på min spelare...hmmm fast å andra sidan kan jag kanske prova med att sätta spelaren på region 2 igen. Vet inte om det gör så att HDCP sätts på DVDn igen? Vad tror du? Redigerat av Unregistered6819cc18, 21 April 2004 - 15:19. Postad 21 April 2004 - 17:32
Nu har jag testat med att sätta Samungen till region 2 och jag hade fortfarande signal på DVI-utgången. Nu vet inte jag om detta innebär att HDCP-protokollet aktiveras? Är det någon som vet? Detta kan faktiskt innebära att plasman stödjer HDCP??? Tacksam för information.
Postad 21 April 2004 - 19:55
Nu när vi är nere på OS och sånt snack, är det nån som provat att koppla in en terminal till RS-232 porten för att se om den pratar? Den nämns ju inte i manualen, kan tänka mig att man kan skicka en ett nytt OS genom den kanske?
En helt annan liten ögonbrynshöjare när jag installerade TV:n va instruktionen till tuner-kortet. Leverantören hade påpekat att plasmaskärmar ska hållas upprätt för att inte gasen skulle komma fel (vad nu det innebär). Sen står det klart och tydligt i tuner-instruktionen att man ska lägga ned skärmen på ett plant underlag!? Är det nån som *vet* nåt om det här? Eller är det bara en massa hörsägen som cirkulerar? Redigerat av McMagnus, 21 April 2004 - 20:38. Postad 22 April 2004 - 08:12
McMagnus
Tänkte också på det... men det kanske är skillnad när den läggs ner under transport. Såg du att det stod Philips på TV-kortet? Postad 22 April 2004 - 08:48
Så har den då äntligen kommit! Har inte hunnit pilla så mycket, bara monterat tv-bänk och kopplat ihop elektronik osv. Finishen är jag inte så imponerad av. Hade väntat mig att ramen och högtalarna skulle vara borstad alu och inte plast. Känns billigt. Vd gäller bilden så är det absolut ok för mig. Analog tv är fullt acceptabelt och dvd blir riktigt bra. Och då finns det ändå mycket förbättringsmöjligheter
Men jag har en fundering som inte har diskuterats alls vad jag kan komma ihåg; jag har kopplat dom medföljande högtalarna till "Speaker L/R" och receivern till "Audio Out L/R". När jag ska se ett stereo-sänt tv-program vill jag ta ut ljudet med Pro-Logic2 i surround-högtalarna. Jag vill i det fallet givetvis inte ha nåt ljud i tvns högtalare, men när jag sänker tv-ljudet till 0 så blir det heller inte nåt ljud via receivern. Nån som har teorier om detta? Tacksam för hjälp. Postad 22 April 2004 - 08:53
Jag precis upptäckt samma problem (hade inga NS-högtalare förut)... utgången är inte helt bypass... synd... undrar om detta inte är en operativbugg?? När man trycker på "mute" så vill man att ljudet till stärkaren skall fortsätta! Lycka till med din nya plasma och hoppas att du blir nöjd!! Redigerat av Unregistered6819cc18, 22 April 2004 - 08:55. Postad 22 April 2004 - 09:00 Fast "mute" är väl ändå inget alternativ...då får man ju en blinkande fyrkant uppe i högra hörnet. Fler synpunkter på problemet? Postad 22 April 2004 - 12:23
På tal om högtalare och NS.
Kan jag koppla skärmen till min stereo och justera ljudvolymen med skärmens fjärrkontroll? (Jag har ingen fjärrkontroll till min förstärkare...) Postad 22 April 2004 - 12:37
På tal om NS och Alfaview.
Till Alfaview kan man köpa en lite hottare tuner för 600:- extra. Vet nån om det finns nån motsvarande deal för NS? (jag har mailat Yellowexpress men inte fått svar ännu) Postad 23 April 2004 - 08:34 Mycket bra fråga, jag reflekterade över samma sak. Ingen som vet något om detta? Postad 24 April 2004 - 13:06
Vilken generation utav Plasma sitter i denna? Och vilken är den nyaste , tror jag har läst att det finns generation 7 nu ?
Postad 24 April 2004 - 17:58
FunkyBase. Var du tvungen att göra något innan du fick din NorthQ att fungera med DVI mot din Northen Star "42 Plasma?
Jag får inte igång min. Postad 25 April 2004 - 12:04
Fick min plasma i någon gång i februari och det är verkligen kanonbild. Har kört den kanske 1.5-2 timmar per dag, väldigt mycket i 4:3 läge, har märkt idag helt plötsligt att jag fått inbränningar. Skall det verkligen vara så här?.. Har kanske max gått 50-60 timmar i 4:3 läge..! Kan förstå det efter flera år men....
Redigerat av Unregistered41541, 25 April 2004 - 12:05. Postad 25 April 2004 - 12:45 Tråkigt at höra =( men vad är det som du fått inbränningar av då?? kan du se vad det är?... försvinner dom inte alls??? Redigerat av BlackCola, 25 April 2004 - 12:45. Postad 25 April 2004 - 13:58
det var tråkigt att höra skulle beställa teven i morgon men nu blir det till att vänta har teven ej autopixelshift eller något annat inbränningsskydd mvh sladen
Postad 25 April 2004 - 14:10
hej igen hur är det med dom första personerna som köpte tv om dom har haft inbränningar typ funkybase mvh sladden
Postad 25 April 2004 - 20:39 När man kör i 4:3 läge så blir det ju två svarta linjer på varje sida om TV bilden.. När man kör i 16:9 och ser t.ex en blå himmel så ser man 4:3 bilden i 16:9 som en liten annan nyans. Antar att det blir värre om man kör 4:3 mer... Skall prata med Yellow Express om detta.. så får det ju inte vara.. Kan förstå om man kör typ en logga i ena hörnet i 3 år att den kommer att fastna på bilden, men nu har jag använt ett läge i TVn som den är gjord för samt endast kört i ca 60 timmar,. Observera att jag totalt kanske kört 100 timmar men 60 timmar 4:3 varvat med 16:9.. Redigerat av Unregistered41541, 25 April 2004 - 20:45. Postad 25 April 2004 - 21:52
Thanos
Det var inga problem för mig, bara att koppla in och köra... fast du får iofs ställa in DVDn på att mata-ut bilden via DVI-utgången. Kan vara bra att koppla in en kompositsladd ifall man tappar bort sig i menyn på DVDn och trycker fel. sladen Jag hade inga inbränningar i min som jag kört i flera månader... men jag titta mest på tv i 16:9-format... kan bero på det? Postad 25 April 2004 - 21:57
ok tack så mycket funkybase
ps: har tv någon form av inbränningsskydd tack igen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |