Officiell tråd - Panasonic TH-PW7
1064 svar till detta ämne
Postad 14 december 2004 - 22:40
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
HDTV som 720p och 1080i fungerar på PW7, visste det blir inte lika fint som på en XGA plasma men stödet finns där och det kan bli riktigt bra  När HDTV slår igenom kommer det finnas betydligt bättre skärmar än 435 och PY10. Men just nu är dom inget att ha då man får sämre bild med dom idag med vanliga DVD-filmer, digital-TV medmer.
Just 720p ska se utmärkt ut på PW6 och kommer säkert se riktigt bra ut på PW7. 1080i är en annan sak, det är väldigt hög upplösning (1920x1080) och där känns det bara som om en 50" Plasma kan ge det lite rättvisa.
PW7 är en toppen plasma och man glömmer fort allt ang HDTV när man väl fått igång den, sedan känns det tryggt att just 720p stödet finns där. Jag själv ville ha det till next-gen TV-spel konsolerna som kommer om nått år.
EDIT : ColinZeal : Har bara Xbox som DVD-Spelare just nu tyvärr, men bilden blev överraskande bra iaf. Tror inte overscan är ett problem med denna plasma alls då man kan justera bilden hur man vill ha den. Ska testa det mer när jag väl skaffat mig en bättre DVD-Spelare.
Redigerat av radiuz, 14 december 2004 - 22:47.
Postad 14 december 2004 - 23:04
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hämtade själv den igår hos DHL. Kunde inte vänta tills imorgon Fick Vogels väggstativ o det gick att få ihopa fast man svor lite först när man öppnade det. Fanns grejer till tusen apparater med kändes det som. Efter att man sorterat ut lite o kollat "manualen" ett par gånger så gick det som på räls.
Har nu själv också satt upp min med Vogels väggstativ, och håller med dig Pete -- första intrycket när man såg alla skruvar fick man en lätt migrän. Men när man begrep att allt inte skulle användas till en och samma skärm gick det lite lättare. Inget 20-minutersjobb, dock... Använder själv en tegelvägg och då är Vogel helt OK. Hade jag haft en skröpligare vägg, skulle jag kanske sett mig om efter något annat: Endast 3 skruvar i väggen för en mittplatta, och sedan hänger man hela skärmen på det.
Postad 14 december 2004 - 23:10
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Börjar bli äckligt sugen på denna modellen nu! Har velat fram och tillbaks här mellan de olika trådarna om olika plasmor och man blir ju nästan bara mer förvirrad desto mer man läser!  Men detta verkar vara en superplasma som ligger långt upp på önskelistan nu! Synd bara att tomten inte är så generös att man kan förvänta sig en av honom!  Hoppas på lite lägre pris i början av nästa år! Har ju sagt att jag ska hålla mig detta året från plasmaköp så det troliga är väl att jag handlar en i januari!!
Postad 14 december 2004 - 23:30
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Är oxå väldigt sugen på denna skärm, men har en ganska stram budget. Eftersom det inte bara räcker med skärmen ytan man måste även ha upphängning och mottagare oxå så sticker det ju iväg lite grann.... Hittade dock denna: H PrestonEnligt Forex så är det priset straxt under 20k, vilket är 5k billigare än att beställa från billigaste svenska butik. Jag är ändå lite tveksam, nån annan som har nån erfarenhet av det företaget eller av att beställa från England över huvud taget?
Postad 14 december 2004 - 23:50
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Har nu själv också satt upp min med Vogels väggstativ, och håller med dig Pete -- första intrycket när man såg alla skruvar fick man en lätt migrän. Men när man begrep att allt inte skulle användas till en och samma skärm gick det lite lättare. Inget 20-minutersjobb, dock...
Använder själv en tegelvägg och då är Vogel helt OK. Hade jag haft en skröpligare vägg, skulle jag kanske sett mig om efter något annat: Endast 3 skruvar i väggen för en mittplatta, och sedan hänger man hela skärmen på det.
Hehe... Hade min kusin till hjälp med väggstativet. Två kloka huvud du vet. Har själv en betongvägg. Väldigt hård vägg som bara hammarborren biter på. Där trillar inget ner. Kör just nu Scart från DVD in i Plasman o Scart från Digitalboxen in i DVD:n. När DVD:n går igång skiftar den automatiskt över. Smidigt o lätt. Har inte kopplat in Xboxen än. Väntar på komponentingången. Gör inget iofs. Mångar filmer man vill se nu igen ju
Postad 15 december 2004 - 07:26
dunders
-
dunders
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej igen
Roligt att höra att ni som fått era plasmor är nöjda.Själv väntar jag fortfarande, en del strul med leverensen från fyndbörsen för att man säger att bordstativen är slut och inkommer först i slutet av januari.Vi fick då istället ett väggfäste.Nu har vi börjat oro oss för hur vi ska lyckas få upp detta på gipsvägar i hus från 70-talet?Någon som har tips på hur detta kan gå till emotages tacksamt.
Postad 15 december 2004 - 08:33
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Pete : Jepp, bilden är suverän! Har pillat nu med alla inställningar och tycker PW7 är helt ultimat, black extension och input level är mycket användabara. Även AGC (Auto Gamma Control), finns mycket krims krams i menyerna men man behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att få en bra bild.
Posta gärna dina inställningar! Har själv inte hunnit pilla alls, så då kanske man kan slippa lite "grovjobb" och få en del tips... Förresten -- det var ganska mycket snack i PA30-tråden om att inte använda för mycket kontrast etc de första 200 timmarna. Någon som sett något om detta i manualen? Något att fundera över? Eller är det bara att kräma på....?
Postad 15 december 2004 - 09:07
Xiter
-
Xiter
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Angående H Prestons webshop i England så följer inte SCART-kortet med, så det blir inte 5000 kronors skillnad utan ca 3500. Har mailat och frågat om fraktkostnaden.
Redigerat av Xiter, 15 december 2004 - 11:11.
Postad 15 december 2004 - 09:55
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
madmakz: Jag har provat både cinema o normal. Tyckte båda var bra men kör cinema nu. Kontrasten är lägre på den. 10 på cinema mot 25 på normal. Höjde Brightness till 3 på cinema o 6 på normal. Annars har jag inte pillat så mycket med den. Tyckte bilden var bra direkt.
dunders: Väggstativ på gipsvägg. Då måste du hitta väggreglarna bakom gipsen. Fäster du inte den i en regel så håller inte gipsen. Om du har dubbel eller trippel gips så kanske det går men då får du köpa bättre pluggar o skruvar.
Postad 15 december 2004 - 10:04
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Angående H Prestons webshop i England så följer inte SCART-kortet med, så det blir inte 5000 kronors skillnad utan ca 3500. Har mailat och frågat om fraktkostnaden. Panasonic TH42PW7B Med scartJag har även tittat på ovanstående, men eftersom man ändå måste skaffa en tuner till oxå, så har jag kikat på en inspelningsbar DVD-spelare som hade komponentutgång, denna: Panasonic DMR-E85 Min tanke var då att kunna spara in de kronorna som scartkortet kostar och lägga dom på ett kort för komponent-ingång istället. Mycket intresserad av att höra vad de svarar på ditt mail Xiter.
Postad 15 december 2004 - 10:50
Unregistered548a0a1d
-
Unregistered548a0a1d
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Ni som har köpt en PW7:a hos vem har ni handlat ?
Har ni köpt extra korten på samma ställe ? Finns tunern att köpa någonstans för en billigare peng än hos fyndbörsen ?
Postad 15 december 2004 - 11:08
Xiter
-
Xiter
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nebudchanezzer, tyvärr skickar inte 123electricals4me utanför UK.
/Xiter
Redigerat av Xiter, 15 december 2004 - 11:08.
Postad 15 december 2004 - 11:21
Unregistered9bed1d8e
-
Unregistered9bed1d8e
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kan man testa PW7:an någonstans i Stockholm?
Skulle bara vilja se hur den ser ut i verkligheten.
Letat men hittar ingen butik som har den...
Undrar också lite om fjärrens funktioner...är det en fjärr endast avsedd för tv:n eller går den att progga så den kan styra fler saker?
Edit: Hittade en butik, Söders Ljud & Bild har den för demo. De har tydligen även den högupplösta för demo.
Ska dit å testa!
Någon som har sett något alternativt bordsställ än det som finns att köpa till?
Redigerat av Unregistered9bed1d8e, 15 december 2004 - 12:27.
Postad 15 december 2004 - 12:00
Björnerik
-
Björnerik
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
dunders> Jag har fått fixat två plattjärn (700x80 mm resp 700x40 mm) som jag fäster mellan reglarna (600 mm avstånd) i min gipsvägg. Godstjocklek: 8 mm.
I dessa har jag fått borrat hål som gängats. Därefter fäste jag Vogels väggfäste i dessa plattjärn med skruvar.
Vogels väggfäste hänger alltså i de två horisontella plattjärnen med tre metallskruvar (två i det breda plattjärnet och en i det smala) och inte i väggen alls.
EDIT: Jag kan lägga in foto på hur det ser ut vid tillfälle.
Redigerat av Björnerik, 15 december 2004 - 12:00.
Postad 15 december 2004 - 14:19
dunders
-
dunders
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack för tipset Björnerik.Nu känns det genast lite mer hoppfullt med installationen. :)Ser gärna på ett foto av hur du gjort
Redigerat av dunders, 15 december 2004 - 14:22.
Postad 15 december 2004 - 15:28
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Eftersom jag bor på Södermalm och har bara några minuter till Ringen (Skanstull) där Söders ljud & bild ligger kan jag ju säga att dom har PW7 inne. Men deras inställningar och DVD-källa på den ger inte rättvisa direkt vad den går för. Bilden jag har nu är dubbelt så bättre än den i butik, dom har inte dragit på "Black Extension" eller pillat med andra bild-inställningar ser det ut som.
Det är påtaglig skillnad när man väl aktiverat den avancerade menyn, går att stänga av den helt och på för att se skillnaden. Jag skulle rekommendera PW7 före den högupplösta versionen som har sämre bild med vanligt material (digital-tv, dvd, medmer). Sedan har den även fläkt och inte samma "tryck" i bilden.
PW7 är det bästa idag helt enkelt!
Postad 15 december 2004 - 15:32
PW7 är det bästa idag helt enkelt! 
Nja, kolla in LG PY10 istället!
Postad 15 december 2004 - 15:32
Installera
-
Installera
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Vilka versioner av pw7 finns (har läst om en massa bokstavskombinationer och högupplöst/lågupplöst). Vilka återförsäljare finns och vilka priser rör det sig om
Vilka instickskort rekommenderas och vad kostar de
Red ut i djungeln är ni snälla
Postad 15 december 2004 - 15:33
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Har kollat in den Viggen, den lider av "kolsyra" och bilden är inte lika bra med vanliga DVD-filmer medmer. Den behöver skala upp! Sedan har den något irriterande fläkt-ljud.
Postad 15 december 2004 - 15:40
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Skit - oxå, köpte även ett Vogels väggfäste för receivern och det funkar inte med hur vi övrigt möblerat. Om ni har länkar till välsorterade ställen med stereo- eller helt vanliga bänkar/bord är jag tacksam. Letar efter något smalt, lågt i stål eller silverfärg.
I övrigt är jag "all set" -- allt funkar! Fantastikt bra bild via satellit, och gud va' skönt att bara kunna trycka på en knapp för hårddisksinspelning. Kan inte bli bekvämare -- nu kan jag bli en 100-procentig soffpotatis utan att nånsin mera behöva lämna soffan...
Postad 15 december 2004 - 16:22
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Postad 15 december 2004 - 16:53
Unregistered419b94f0
-
Unregistered419b94f0
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Tja
För att sammanfatta det hela så får man bara skärmen och en scart med ljud ut till extern färstärkare, inbyggda högtalare och fjärr på köpet.
För att se på vanlig annten tv så måste man ha en tuner till.
För att använda tunern så måste man ha ett instikskort med.
Min fråga är då fäljande.
Vi har kabelvision hemma och där kopplas en vanlig sladd som annten sladd till antenuttaget bak på tv-n, sen växlar man kanaler på boxen som på alla digitala boxar.
Behöver jag själva tunern då?
Vad kostar Pansonics egna tuner där man får tre scart och komponent då?
Är inte det bästa lösningen på allt i så fall?
Postad 15 december 2004 - 20:18
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Hade en polare hemma hos mig idag som själv har PA30. Efter en lång jämförning (vilket var svårt) med TV-Spel, DVD och digital-TV fick man reda på några saker. Gråskalan och skärpan är lite bättre på PW7. Den största skillnaden var overscan som PA30 tydligen lider utav existerar inte på PW7 då man kan ställa in bilden hur man vill vertikalt / horisontelt.
Då polaren kan köra komponent och vi jämförde bara med RGB Scart och komposit med Xbox kanske det inte var det bästa testet. Men PW7 verkar snäppet bättre helt klart, hudtoner var även nått som märktes vara bättre på PW7.
Måste kommentera igen, det som PW7 kan prestera är makalöst! Från 3m ifrån är bilden helt enkelt superb. Kommer även finnas mera godis när jag skaffar komponent kortet som Cinema Reality, det ska tydligen mjuka upp rörelser ännu mer.  Kan inte tänka mig hur bra bilden kommer att bli med komponent!
Är extremt nöjd, polaren ska tydligen nu sälja sin PA30 och byta till PW7! Så kan de gå.
Redigerat av radiuz, 15 december 2004 - 20:20.
Postad 15 december 2004 - 20:44
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Är extremt nöjd, polaren ska tydligen nu sälja sin PA30 och byta till PW7! Så kan de gå. 
Vi har gjort ett mycket bra köp helt klart. Är glad nu i efterhand att det blev sånt strul med PA30 så man kunde få denna istället. Nu har det dykt upp 3 små tomtar på Plasman också. Sambon har julpyntat
Postad 15 december 2004 - 21:23
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nu har det dykt upp 3 små tomtar på Plasman också. Sambon har julpyntat 
rotfl mao*  Känner igen mig... *rolling on the floor laughing my ass off
Postad 15 december 2004 - 21:50
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Känner mig också glad att det blev strul med PA30 och att det blev PW7 istället!
Haha! Julnissarna passar sig bra där kan jag tro
Redigerat av radiuz, 15 december 2004 - 21:58.
Postad 15 december 2004 - 21:57
leende
-
leende
-
Rookie
-
9 inlägg
Tja
För att sammanfatta det hela så får man bara skärmen och en scart med ljud ut till extern färstärkare, inbyggda högtalare och fjärr på köpet. För att se på vanlig annten tv så måste man ha en tuner till. För att använda tunern så måste man ha ett instikskort med.
Ser att Fyndbörsen nu också erbjuder ett paket med PW7'an och en digitalbox med Boxerabo bundet i ett år - för exakt samma pris som bara monitorn. Då får man alltså tunern gratis om man nu står ut med att ha ett boxerabo i ett år... Efter att ha väntat i två månader annulerade jag beställningen på PA30 hos Technicdirekt och beställde en PW7 idag (utan boxerskräpet). Tacksam för dröjsmålet som gör att jag får uppföljaren i stället för föregångaren.
Postad 15 december 2004 - 23:12
Unregistered419b94f0
-
Unregistered419b94f0
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Tja
Såg det också.
Vad tar dem för Boxern 145 i månaden eller.
Postad 16 december 2004 - 02:50
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hej grabbar, Har börjat se en del återkommande frågor i tråden, så: Jag har editerat det första inlägget i denna tråd, så där numera står en del fakta, kommentarer och tyckande som jag själv skulle velat hitta när jag typ kom hit allra första gången för att söka info om plasmaskärmar. Har citerat en del av er -- säg till om ni inte gillar det. Och om ni tycker jag missat något, säger felaktigheter eller vill lägga till något: Sänd mig ett PM så fixar jag till det. Kanske dax att denna tråd blir officiell nu, när vi även har hunnit bli några stycken som numera "vet" vad vi snackar om...?
Postad 16 december 2004 - 09:06
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Kan inte tänka mig hur bra bilden kommer att bli med komponent! 
Tacksam för "rapport" så fort någon intallerat och testkört komponentkortet. Hade hoppats "slippa" det, men om nu någon säger "wow!" så vet man ju var man kommer att sluta. Då är det bättre att hiva upp plånboken direkt och göra pinan kort...
Postad 16 december 2004 - 11:47
Überhacker
-
Überhacker
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Vi har kabelvision hemma och där kopplas en vanlig sladd som annten sladd till antenuttaget bak på tv-n, sen växlar man kanaler på boxen som på alla digitala boxar. Behöver jag själva tunern då?
Denna plasma har ingen tuner och därmed ingen antenningång, så för att koppla in Kabelvisions box behöver du nån form av tuner. Har du t ex en video kan du ju använda dig av den.
Postad 16 december 2004 - 13:40
Unregistered548a0a1d
-
Unregistered548a0a1d
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Vilket företag är billigast när det gäller tuner till denna plasma ?
original naturligtvis
Postad 16 december 2004 - 14:41
Überhacker
-
Überhacker
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Vill bara tala om att 37-tummaren endast har två platser för instickskort, så att ingen går och köper den i tron att den har tre. Vidare har den tredje kortplatsen begränsningar, så alla kort kan inte användas där. Exemplevis kan man inte ha SCART, DVI eller HDMI där. Några ytterligare instickskort än de som nämnts tidigare: TY-42TM6V - Komposit eller S-video (RCA, passar i kortplats 1 eller 2) TY-FB7SD - SDI (1xBNC, passar i kortplats 1 eller 2) TY-FB7HD - HDSDI (1xBNC, passar i kortplats 1 eller 2) TY-FB7WPJ - Wirelsess Presentation Board (trådlös överföring / 256 datorer / man kan styra plasman från webbläsare, passar i kortplats 1) TY-42TM6G - RGB Active Through Terminal board (2x15pin DSUB, 1xRS232, för att koppla ihop upp till 9 skärmar till en videovägg, dubbelkort som tar upp kortplats 1 och 2) KE0101CRBW - Twisted Pair Cable Receiver Board (tar emot bild, ljud och styrsignal via CAT5e-kabel, passar i valfri kortplats) BB-S700PD - Streaming Box (tar emot streamad MPEG2 MP@ML över LAN eller Internet, dubbelkort som tar upp kortplats 1 och 2) PLUG-VC250 - PDP Controller (dator med WinXP embedded, hårddisk, USB, ethernet, line out, PCMCIA mm, pixlarna mappas 1:1 mot plasman, trippelkort som tar upp kortplats 1, 2 och 3) Och nej, fråga mig inte om priser eller var/när man kan köpa korten, för det vet jag inte...
Postad 16 december 2004 - 15:09
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Ingen som har någon ny info angående om man kan handla den billigare från annat Eu-land? Varför säljs den inte i Tyskland?? Finns åtminstonde inga tyska affärer med när man kollar Pricerunner, tycker det verkar konstigt! I england finns ju en hel drös butiken som säljer den för ungefär 20k, men frågan är ju om de skickar till Sverige och till vilket pris isåfall!
Postad 16 december 2004 - 15:18
Überhacker
-
Überhacker
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Ingen som har någon ny info angående om man kan handla den billigare från annat Eu-land? Varför säljs den inte i Tyskland?? Finns åtminstonde inga tyska affärer med när man kollar Pricerunner, tycker det verkar konstigt! I england finns ju en hel drös butiken som säljer den för ungefär 20k, men frågan är ju om de skickar till Sverige och till vilket pris isåfall!
Klart att den säljs i Tyskland. Sök på TH-42PWD7EK eller TH-42PWD7ES... Förmodligen kan man få den bra mycket billigare än här i Sverige.
Postad 16 december 2004 - 15:27
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Hittar endast en butik som säljer den från Tyskland och de tar dryg 23k så det är ju inte lönt! Hade den kostat neråt 20 som den kostar i England hade man blivit sugen! Sen gäller det ju att kolla så att det ingår nåt instickskort också, annars blir det ju ännu mindre lönt!
Postad 16 december 2004 - 15:40
Unregistereda1c326c3
-
Unregistereda1c326c3
-
Användare
-
-
101 inlägg
Varför testar du inte England, då? Vet att Fyndbörsen köpte in den jag fick därifrån. Syns på ändelsen oxå: 42PW7 BX. Inga problem eftersom skärmen inte har någon tuner. Möjligen får du själv införskaffa en svensk nätsladd... EDIT: Stavfel
Redigerat av madmakz, 16 december 2004 - 15:41.
Postad 16 december 2004 - 16:08
Zyren
-
Zyren
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hmm, det där med kortplatserna var inte skoj!  Jag hade ju tänkt att följande:
Scart kortet - Till Boxern
HDMI - DVD´n
Komponent - Xboxen
Detta går alltså inte?
Postad 16 december 2004 - 16:20
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Kan inte nån som har justerat bort all eller det mesta av overscan posta en bild på det? Eller kontakta mig via mess för min mailadress? (vill inte posta den här)
Postad 16 december 2004 - 17:36
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Fick hem väggstativet idag, snopen blev man när man upptäckte att det stativet är gjord för PA30. Men det fungerar på PW7 iaf, dock är det inte lika slimmat som det riktiga väggfästet till PW7. Fördelen är att man lätt kan byta kablar och lyfta fram den som en motorhuv (lite svårt att förklara).
Skärmen kommer att komma ut 15cm från väggen, lite mer än jag hade tänkt mig då man får ca 10-12cm med det riktiga.
Orkar inte byta heller då ingen verkar ha det riktiga väggstativet (TY-WK42PV7).
EDIT : Nu har man ju plats för lite belysning bakom skärmen, nått positivt iaf
Redigerat av radiuz, 16 december 2004 - 17:37.
Postad 16 december 2004 - 17:45
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Hmm, det där med kortplatserna var inte skoj! Jag hade ju tänkt att följande:
Scart kortet - Till Boxern HDMI - DVD´n Komponent - Xboxen
Detta går alltså inte? 
Jo det går. Scart på plats 1 eller 2. HDMI på plats 1 eller 2. Komponent på vilken du vill. Blir ju plats 3 då Tänker skaffa HDMI själv sen oxå när det kommer in.
Postad 16 december 2004 - 17:54
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Fick hem väggstativet idag, snopen blev man när man upptäckte att det stativet är gjord för PA30. Men det fungerar på PW7 iaf, dock är det inte lika slimmat som det riktiga väggfästet till PW7. Fördelen är att man lätt kan byta kablar och lyfta fram den som en motorhuv (lite svårt att förklara).
Skärmen kommer att komma ut 15cm från väggen, lite mer än jag hade tänkt mig då man får ca 10-12cm med det riktiga.
Orkar inte byta heller då ingen verkar ha det riktiga väggstativet (TY-WK42PV7).
EDIT : Nu har man ju plats för lite belysning bakom skärmen, nått positivt iaf 
Vogel som jag fick bygger ut 14-14.5cm. Ingångarna sitter ju så pass bra att man inte behöver vinkla det tycker jag. Fick in scarten utan problem. Edit: Jag menade att mätt från vägg till plasmans ytterkant är det 14-14.5cm. Så det inte blir nått missförstånd
Redigerat av Pete, 16 december 2004 - 22:11.
Postad 16 december 2004 - 17:55
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Okej! Då får jag nöja mig med PA30 stativet då, synd då original är bara 1.9cm djupt och detta är på 8cm.
Postad 16 december 2004 - 18:41
Zyren
-
Zyren
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hmm, det där med kortplatserna var inte skoj! Jag hade ju tänkt att följande:
Scart kortet - Till Boxern HDMI - DVD´n Komponent - Xboxen
Detta går alltså inte?  Jo det går. Scart på plats 1 eller 2. HDMI på plats 1 eller 2. Komponent på vilken du vill. Blir ju plats 3 då
Tänker skaffa HDMI själv sen oxå när det kommer in.
Okej! Kanoners, vet du när HDMI kommer in? Finns det inte alls i Sverige?
Postad 16 december 2004 - 18:45
Unregistered74ee4d9f
-
Unregistered74ee4d9f
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Varför testar du inte England, då? Vet att Fyndbörsen köpte in den jag fick därifrån. Syns på ändelsen oxå: 42PW7BX. Inga problem eftersom skärmen inte har någon tuner. Möjligen får du själv införskaffa en svensk nätsladd...
EDIT: Stavfel
Jag har ochså denna skjärm från fyndbörsen... Har ochså beställd tuner från dom(orginal). Menar du att om dom importerar tuner från England till mig att det inte funkar? Är det skillnad på tuners ??
Postad 16 december 2004 - 19:26
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Okej! Kanoners, vet du när HDMI kommer in? Finns det inte alls i Sverige? 
Fyndbörsen har inte fått in det iallafall. Visste inte heller när det kom in. Sa att dom skulle lägga upp det på hemsidan när dom fick hem det.
Postad 16 december 2004 - 21:52
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Ni som har sett bägge, hur mycket bättre bild är det på PW7 jämfört med PA30?? Och hur stor betydelse har HDTV stödet som väl finns på PW7?? Det är ju nämligen så att på PA30 får man ju en massa anslutningsmöjligheter samt högtalare på plasman jämtemot att man får en scart och inga högtalare på PW7.
Blir mer och mer förvirrad vad jag ska inrikta mig på att köpa desto mer jag läser känns det som! Det finns ju så mycket roliga grejer nu så man vet varken in eller ut!
Postad 16 december 2004 - 22:24
Unregistered32592
-
Unregistered32592
-
Användare
-
-
135 inlägg
Du ska naturligtvis strunta i alla "roliga grejer" och köpa den du behöver. Gör en lista över dina behov och matcha den mot specar på olika plasmor. Därefter jämför du tvbilden mellan de olika valen och väljer den du trivs bäst med.
Redigerat av Unregistered32592, 16 december 2004 - 22:24.
Postad 16 december 2004 - 22:36
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Du ska naturligtvis strunta i alla "roliga grejer" och köpa den du behöver. Gör en lista över dina behov och matcha den mot specar på olika plasmor. Därefter jämför du tvbilden mellan de olika valen och väljer den du trivs bäst med.
Jo men jag vet ju inte riktigt vad jag vill ha än! Därför frågar jag här där jag vet att det finns personer som sett bägge "in action" korrekt inställda och vet såååå mycket mer om mig i ämnet så jag undrar helt enkelt om bilden är bättre på PW7 och isåfall hur mycket! Och hur det är med HDTV stödet, hur stor betydelse det har! Man ska väl kunna kolla på HDTV med PA30 i framtiden? Har inte möjligthet att åka och kolla på bra inställda skärmar för tillfället! Vet ingen bra butik i närheten plus att man inte har så mycket tid som man skulle vilja ha. Därför frågar jag er "experter" som har lite bättre koll på läget och har haft era skärmar hemma ett tag nu och hunnit kolla på den en stund, vilket ju oftast ger betydligt bättre uppfattning än att kolla en halvtimme i nån butik. Och strunta i roliga grejer?  Det är väl just dessa roliga grejer som hela detta forumet kretsar runt? En plasma är ju inte direkt livsnödvändig, utan just en roligt pryl som jag vill ha bara!
Postad 16 december 2004 - 23:01
Unregistered71093fd7
-
Unregistered71093fd7
-
Användare
-
-
100 inlägg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|