Ny VIERA: Panasonic TH-37/42 PA50 och PV500
1229 svar till detta ämne
Postad 15 april 2005 - 15:51
Unregistered4d523a99
-
Unregistered4d523a99
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej
Har köpt en PA50, i tisdags, den som köper denna skall vara medveten om att den visar tydliga graderingar på alla solnedgångar, rökridåer, bakgrunder som rör sig på SVT. Detta oavsett om jag ser på DVD eller Canal Digital. Kvaliteten på CDs sändningar varierar kraftigt, ibland är det kanon ibland är delar av bilden utanför (oavsett aspect ratio). Det känns som om man är försökskaning för kanalernas sändningstester.
Fotboll ser OK ut, ishockey har jag bara sett på reklam och då var det inte bra.
Notera att jag inte har ställt in färdigt smat att jag sitter på 3 meters håll. På 4-5 är det inga problem med ovanstående..... lågupplöst kanske är vettigt men kvaliteten är ju upp till var och en att avgöra.
mvh
Postad 15 april 2005 - 15:57
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Jag säger emot!!
Jag ser knappt några graderingar på min.
Postad 15 april 2005 - 16:05
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
PV500'an är ju som vi ju alla känner till utrustad med HDMI-ingång och det är ju trevligt eftersom den tar emot ljud också via ingången, men jag är lite förvirrad nu. Ponera att man vill skaffa en DVD-spelare med HDMI-utgång, vad är det då som gäller? Har hört att det finns TVÅ versioner av HDMI, en som klarar att skicka även ljudsignaler, och en som bara klarar att ta skicka bildsignaler. Någon som kan räta ut frågetecknen?
<{POST_SNAPBACK}>
Med risk att underskatta dina kunskaper, tänker du på DVI? HDMI är digitalt ljud och bild medans DVI bara är bild. Dom är ju dock kompatibla. Har inte hört att det skulle finnas nån enklare variant av HDMI...
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, jag tänker inte på DVI, kanske hört i syne också angående det här med att det skulle finnas en äldre version av HDMI.
Postad 15 april 2005 - 16:09
marnil
-
marnil
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hej
Har köpt en PA50, i tisdags, den som köper denna skall vara medveten om att den visar tydliga graderingar på alla solnedgångar, rökridåer, bakgrunder som rör sig på SVT. Detta oavsett om jag ser på DVD eller Canal Digital. Kvaliteten på CDs sändningar varierar kraftigt, ibland är det kanon ibland är delar av bilden utanför (oavsett aspect ratio). Det känns som om man är försökskaning för kanalernas sändningstester.
Fotboll ser OK ut, ishockey har jag bara sett på reklam och då var det inte bra.
Notera att jag inte har ställt in färdigt smat att jag sitter på 3 meters håll. På 4-5 är det inga problem med ovanstående..... lågupplöst kanske är vettigt men kvaliteten är ju upp till var och en att avgöra.
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Jag säger emot!!
<{POST_SNAPBACK}>
Vore intressant och veta vad ni matar plasman med, ingångar, kablar, DVD-spelare...?
Postad 15 april 2005 - 16:09
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Jag säger emot!!
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte heller sett märkbart mycket, har endast upplevt det på DVD-filmer av sämre kvalitet. Trodde det berodde på skärmen först, men när jag stoppade i en film av lite bättre kvalité så såg jag inget av det längre. Det kan nog säkert bero på DVD-spelaren oxå, har en ganska gammal billig variant av DVD-spelare. Sitter 2,5 - 3m från skärmen ungefär. Det skulle vara intressant att kunna få prova denna skärm med en lite dyrare variant av spelare, så om det finns ngn i Örebro-trakten som äger en spelare med av lite högre klass och vill se hur det skulle se ut tillsammans med denna skärmen så är den välkommen över!
Postad 15 april 2005 - 16:14
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Vore intressant och veta vad ni matar plasman med, ingångar, kablar, DVD-spelare...?
<{POST_SNAPBACK}>
Xbox -> Komponent -> plasma Pioneer 454 -> RGB-SCART -> plasma
Postad 15 april 2005 - 16:36
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
26-27000 inkl bordsstativ genom gruppköp borde inte vara så svårt med tanke på att den ligger på ca 26000 vanligt pris just nu i tyskland exkl stativ.
Är också intresserad av köp om ni får igenom ett bra pris från vettig butik.
Postad 15 april 2005 - 17:06
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Även jag är intresserad av ett eventuellt gruppköp av PV500 om priset landar runt 26-27k inkl. stativ.
Såg förresten att lagu hade höjt priset till 2923 Euro (ca 26800kr).
Redigerat av Namtrac, 15 april 2005 - 17:08.
Postad 15 april 2005 - 18:48
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Det skulle vara intressant att kunna få prova denna skärm med en lite dyrare variant av spelare, så om det finns ngn i Örebro-trakten som äger en spelare med av lite högre klass och vill se hur det skulle se ut tillsammans med denna skärmen så är den välkommen över!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har testat Pioneer DV575 mot Pionner DV668 på min förra plasma jag hade. Där märkte jag knappt någon skillnad när jag körde komponent mot komponent. Men när man körde med dvi med 668:n så fick man en mer glasklarare bild. Så jag tror nog att det blir samma resultat på panasonicen. Men jag tycker redan nu att jag har en mycket bättre bild på min panasonic än min förra plasma i alla lägen.
Redigerat av Gokster, 15 april 2005 - 18:49.
Postad 15 april 2005 - 23:17
Unregistered4d523a99
-
Unregistered4d523a99
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Xbox -> Komponent -> plasma Pioneer 454 -> RGB-SCART -> plasma
<{POST_SNAPBACK}>
Canal Digital Grundig --> Scart RGB--> PA50 Pioneer 520H --> Scart RGB --> PA50 Matad med vanliga lakritssnören till Scartkabel. Jag blev så besviken första gången vi slog på Sagan om Ringen (två tornen), Arwens resa där de går genom skogen med långsamma närbilder på Arwen, att jag tog med mig DVD:n till Söders ljud och bild för att se på det via deras 9000kr DVD med komponent. Även där såg jag graderingar och fält som vandrade..... det var bättre men inte bra. Ljuset i butiken gjorde att det var svårt att se vad som egentligen visades. Jag hooppas att bättre kabel och lite inställningar hjälper, annars blir den inte långvarig... Fredrik
Postad 15 april 2005 - 23:19
Unregistered4d523a99
-
Unregistered4d523a99
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har precis sett Troja på DVD och det är OK, inte toppbild men helt klart maffigt.
Satte IKEAs små garderobslysrör bakom Plasman (sidor) det gjorde en hel del för bildens upplevelse.
den kanske stanna på väggen iallafall :-)
Postad 15 april 2005 - 23:30
MangeBo
-
MangeBo
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Sådärja,
Nu har man också blivit med Panasonic 42PA50.
Har precis fått upp den på väggen (ser visst att den hänger lite snett  , blir till att justera i morgon  ). OK bild med boxer, inomhusantenn och gammal scartsladd. Blir dock till att handla en bättre scart och spika upp en antenn på taket i helgen. Får se om jag orkar testa DVDn i kväll (natt, jäsp)
Tusen frågor kommer väll framöver om hur man optimerar denna mm. Återkommer med mina intryck av Plasman. Ser lovande ut, riktigt snygg är den också där på väggen.
Postad 16 april 2005 - 00:30
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Skulle någon vänlig själ kunna ladda upp ett par bilder på ingångarna? Det skulle uppskattas av många tror jag.
Postad 16 april 2005 - 00:35
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
PV500'an är ju som vi ju alla känner till utrustad med HDMI-ingång och det är ju trevligt eftersom den tar emot ljud också via ingången, men jag är lite förvirrad nu. Ponera att man vill skaffa en DVD-spelare med HDMI-utgång, vad är det då som gäller? Har hört att det finns TVÅ versioner av HDMI, en som klarar att skicka även ljudsignaler, och en som bara klarar att ta skicka bildsignaler. Någon som kan räta ut frågetecknen?
<{POST_SNAPBACK}>
Njah, sanning med modifikation snarare. Det finns i dagsläget bara en spelare som skickar allt över HDMI (bild + 6kanaler ljud) och det är Arcams DV29. Detta är dock en vanlig HDMI (finns iofs v1.0 & v1.1 av hdmi) och enda skillnaden är att Arcam utnyttjar den till fullo.
Postad 16 april 2005 - 07:56
Unregistered7f561ce2
-
Unregistered7f561ce2
-
Rookie
-
1 inlägg
Har själv en PA30 sen ett par månader, och nu har min bror köpt en PA50.
Så jag tänkte dela med om mina intryck.
PA50 ser billigare ut, men ändå mycket snygg i mitt tycke.
PA30 fjärkontroll är i snyggare i metal mot PA50's i plast, ser lite billigt ut.
Man kan se att det har sparats pengar på val av material mellan dem.
Sen är det smak sak vilken som är snyggast, PA30 ser kanske lite "flashigare" ut men PA50 är stilren och snygg.
Bild mässigt är det mer skärpa och "punsh" i PA50 mott PA30 som ser mattare och oskarpare ut i bilden. Men PA50 känns också lite orolig i bilden i mellan åt, men det kan vara att jag är van med min "mjukare" bild hemma.
I båda fallen är det samma analoga tv sändning. Har inte sett dvd mm på PA50 ännu.
Skulle jag inte ha en plasma och idag välja mellan dessa två, så skulle det kännas som ett ganska svårt val. Men skulle nog välja en PA50 när det gäller bild och en PA30 när det gäller finnish och material kännsla.
Postad 16 april 2005 - 08:29
dannyman
-
dannyman
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Postad 16 april 2005 - 11:38
dalaleif
-
dalaleif
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Är det nån som vet om man kan få en skön rabatt om man går ihop 5-10 personer och importerar från Tyskland eller liknande? Hör av er om ni är intresserade!
Är VÄLDIGT intresserad av PV500 men vill ha den för max 26-27000 inkl stativ!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är intresserad, skulle dock vilja se den först.
Postad 16 april 2005 - 17:01
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
såg PA50 på expert idag. Designen såg ganska så trist ut. Bilden var väll ok.
Postad 16 april 2005 - 18:23
miss_peel
-
miss_peel
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ni som tycker att bilden på PA50 är "bara" okej och medelmåttig vilka andra jämför ni med? Skulle gärna hitta nån i samma prisklass som har bättre bild och dessutom mer ingångar osv, men vad jag har sett så är PA50 den som har i särklass bäst bild i sin prisklass...
Postad 16 april 2005 - 18:45
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Ni som tycker att bilden på PA50 är "bara" okej och medelmåttig vilka andra jämför ni med? Skulle gärna hitta nån i samma prisklass som har bättre bild och dessutom mer ingångar osv, men vad jag har sett så är PA50 den som har i särklass bäst bild i sin prisklass...
<{POST_SNAPBACK}>
kanske den är men då måste inställningarna på TVn varit usel. Den som hade bästa bilden på expert idag var Philips42pf9966
Postad 16 april 2005 - 19:19
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
kanske den är men då måste inställningarna på TVn varit usel. Den som hade bästa bilden på expert idag var Philips42pf9966
<{POST_SNAPBACK}>
Jag sitter själv med en pana, PA30 visserligen, men jag håller helt med Ray, den absolut bästa bilden just nu finner jag på philipsen, bör dock tilläggas att jag ej har sett PV500.
Postad 16 april 2005 - 19:23
miss_peel
-
miss_peel
-
Användare
-
-
122 inlägg
Okej bra att veta! Har inte bestämt oss vilken plasma vi ska köpa än, den är ju dock 10000 kr dyrare ungefär så då förväntar man sig ju nästan att den ska vara rätt mycket bättre, så det förstår jag att den är.
Postad 16 april 2005 - 19:47
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Okej bra att veta! Har inte bestämt oss vilken plasma vi ska köpa än, den är ju dock 10000 kr dyrare ungefär så då förväntar man sig ju nästan att den ska vara rätt mycket bättre, så det förstår jag att den är. 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja ,lite drygt, men elgiganten hade den för runt 27 bara nån vecka sedan, kan vara värt att forska kring det lite. Jag kommer nog att satsa på deras kommande modell, Philips 50PF9830A, kommer runt aug/sept. Alternativ 50 versionen av PV500.
Postad 16 april 2005 - 20:09
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja ,lite drygt, men elgiganten hade den för runt 27 bara nån vecka sedan, kan vara värt att forska kring det lite.
Jag kommer nog att satsa på deras kommande modell, Philips 50PF9830A, kommer runt aug/sept. Alternativ 50 versionen av PV500.
<{POST_SNAPBACK}>
hade elgiganten philips 42pf9966 för 27000??
Postad 16 april 2005 - 20:39
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja ,lite drygt, men elgiganten hade den för runt 27 bara nån vecka sedan, kan vara värt att forska kring det lite.
Jag kommer nog att satsa på deras kommande modell, Philips 50PF9830A, kommer runt aug/sept. Alternativ 50 versionen av PV500.
<{POST_SNAPBACK}>
hade elgiganten philips 42pf9966 för 27000??
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det kan ha varit nån specialare, men jag läste om det nån vecka sedan bara, typ runt 27...möjligt att det var 27995..men jag reagerade på att det var riktigt billigt.
Postad 16 april 2005 - 21:07
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Deras nätupplaga har inte uppdaterat detta pris.
En fråga bara, vet du om den klarar av hdtv 720p??
Postad 16 april 2005 - 21:17
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
En fråga bara, vet du om den klarar av hdtv 720p??
<{POST_SNAPBACK}>
Det bör sägas att 42-an är en ALIS Panel, dvs 1024x1024 i upplösning, men den uppdaerar interlaced, dvs 1024x512..den ska vara HD-kompatibel, men jag skulle nog vänta på de nya modellerna som kommer om nån månad bara. Det du upplevde som bra med bilden är just att de använder sig av nåt de kallar för digital motion, mjuk skarp bild, ett problem med den nuvarande apparaten, den stänger av den funktionen så fort du matar med progressive signal..det är åtgärdat med nya modellen. Men, kika även på PV500 oxå..kan bli mycket bra, även om deras motion compensation är långt ifrån lika bra. Jag stör mig på just "hackigheten" på min Pana.
Postad 16 april 2005 - 21:21
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Jag har nästan bestämt mig för PV500.
Är det ok att titta på hockey eller fotboll med PV500?? du nämnde att den kommer bli ryckig i bilden??
Postad 16 april 2005 - 21:32
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Jag har nästan bestämt mig för PV500.
Är det ok att titta på hockey eller fotboll med PV500?? du nämnde att den kommer bli ryckig i bilden??
<{POST_SNAPBACK}>
Grejen är såhär, PV500 kommer att bli grymt bra, inget snack om saken, MEN, och det tycker jag just Pana har haft problem med, deras rörelse kompensering har nåt år på nacken och det märks. Nu ör det gvietvis absolut idiotiskt att bedöma en produkt som inte finns på marknaden än..men om man baserar slutsatsen på en tidigare trend ,så pekar det på att den har fått den årliga uppgraderingen..men thats about it. Det är inte ens helt säkert att du märker av ryckigheten, alla gör inte det...jag finner det högst besvärande.
Postad 16 april 2005 - 21:37
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
pioneer 43 tummare säls på elgiganten för runt 32000. Är det det bästa alternativet av dom alla tror du??
Postad 17 april 2005 - 08:50
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Efter ha skummat igenom denna tråd så har jag kommit fram till ett par slutsatser: 1. 50-serien verkar vara en ren TV-modell, plug-and-play för Svensson som (normalt) ser ut som ett frågetecken om man säger "HDMI" eller "HDTV". 2. 500-serien är avsedd för dom som vill ha digital koppling mellan DVD-spelare och TV, vill ha högre upplösning och är intresserad av HDTV, entusiaster m a o. 50-serien kommer inte att klara av att ta emot HDTV-signaler, t ex från Canal Digital när dom börjar sända i höst. OBS! Jag pratar inte om hemladdade "HDTV-filer" utan om riktig HDTV! Såvida ingen lyckas ta bort HDCP och dessutom konvertera den digitala signalen till analog komponent, vilket nog inte kommer att bli helt problemfritt. HDTV ---> 500-serien alltså! 37:an har en intressant upplösning, 720 linjer (x1024) vilket nästan är unikt i plasma-världen, de flesta har andra upplösningar som innebär att en 720P-bild måste skalas både horisontalt och vertikalt. Det bästa vore om HD Ready-plasmor i framtiden fanns i två upplösningar: 1280 x 720 och 1910 x 1080. Då skulle man slippa många av skalningsproblemen som förstör bilden idag. Observera att 1080/720 är exakt 1.5, vilket underlättar upp- och nedskalning mellan formaten. Men det är få plasmor och LCD som har dessa upplösningar, de flesta högupplösta har en upplösning på 1024 X 768 eller 1366 x 768 vilket är helknasigt då bilden alltid måste skalas. Men för dom som är intresserade av plasmor (och LCD) som klarar HDTV så postade Peakman en fantastiskt bra länk! (Prisjakt, se och lär!!!):
http://www.hjemmekin...atabase/tv.aspxPS. Ser man mycket på ishockey och fotboll bör man ta en titt på Philips modeller med Digital Natural Motion, helt fantastiskt mjuka panoreringar!
Redigerat av Tomas L, 17 april 2005 - 08:54.
Postad 17 april 2005 - 12:04
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Angående "ryckighet" när man tittar på hockey och fotboll på panasonic så skiljer det nog från modell till modell på panan. Hade en Panasonic PW4 hemma och tittade på sm sluspelet i hockey, och det var inga som helst problem för den att hänga med. Jag använde iofsig digibox scart ut - komponent in i plasman, då det inte fanns någon scart i plasman. Jag pratar då om canal digitals sändningar via parabol. Det den här äldre plasman hade problem med var hudtoner vid panoreringar på tex nån såpa på Kanal 5 o dylikt. Annars tycker jag den var guld!
Så jag är väldigt nyfiken på PV500!
Postad 19 april 2005 - 11:59
Unregistered91262013
-
Unregistered91262013
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Har en fråga angående inköp från Tyskland.
Jag har kikat på hificomponents.de och totalpris till Sverige för en TH-42PA50 hamnar på runda slängar runt 19000kr med frakt.
Hur funkar det med Svensk Moms och sånt skräp?
Slängs det på när den går igenom svenska tullen eller hur funkar det?
Kommer mitt totalpris bli 19000 eller mer??
/PSK
Postad 19 april 2005 - 12:18
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1 830 inlägg
Enligt Panasonics svenska hemsida ska PA50 klara 720p och 1080i på komponent igången men nån skrev här högra upp att den inte gör det. Nån som ahr bekräftat att det inte fungerar ?
Postad 19 april 2005 - 12:20
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Var det inte det här du tänkte på? 50-serien kommer inte att klara av att ta emot HDTV-signaler, t ex från Canal Digital när dom börjar sända i höst. OBS! Jag pratar inte om hemladdade "HDTV-filer" utan om riktig HDTV! Såvida ingen lyckas ta bort HDCP och dessutom konvertera den digitala signalen till analog komponent, vilket nog inte kommer att bli helt problemfritt. HDTV ---> 500-serien alltså!
Det var ju angående HDCP. Tycker det vore konstigt om det inte fungerade med 720p och 1080i.
Redigerat av Namtrac, 19 april 2005 - 12:44.
Postad 19 april 2005 - 12:37
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
PSK76! Det är ingen moms eller tull från Tyskland eftersom de oxå är med i EU.
Postad 19 april 2005 - 12:53
Nebudchanezzer
-
Nebudchanezzer
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Enligt Panasonics svenska hemsida ska PA50 klara 720p och 1080i på komponent igången men nån skrev här högra upp att den inte gör det. Nån som ahr bekräftat att det inte fungerar ?
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bekräfta att den klarar både 1080i och 720p@60Hz via komponent i alla fall! Enligt min manual ska den klara det @50Hz oxå, har inte möjlighet att prova då jag inte äger ngt som kan skicka sådan signal, men jag tvivlar iaf inte på manualen.
Postad 19 april 2005 - 13:42
maynard
-
maynard
-
Användare
-
-
121 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
lite OT i denna tråd.... men elgiganten körde en liten specialare på 9966.an med ett pris på 28 980:-......... samtidigt som siba invigde sin nya butik på kungsgatan i stockholm med ett pris på 28 990:- vet inte om dom har det fortfarande.......... men det visar ju vilket pris just den plasman kan ligga på =)
Postad 19 april 2005 - 15:09
Unregistered91262013
-
Unregistered91262013
-
Amatör
-
-
67 inlägg
PSK76! Det är ingen moms eller tull från Tyskland eftersom de oxå är med i EU.
<{POST_SNAPBACK}>
Men jag läste lite på hificomponents hemsida angående att alla deras priser innehöll tysk VAT (Value added tax). Och om man bodde UTANFÖR tyskland vilket jag också gör så kunde jag genom att kontakta tyska tullen osv osv få tillbaka denna VAT... Please enlighten me.. vad är VAT?? Alla priserna på hificomponents innehöll VAT om inget annat stod. citerat från hemsida "For foreigners (with main residence outside of Germany) shopping at Hificomponents, who buy at one of our stores or have their devices delivered to a German adress, we offer VAT refund. But, VAT could be only refunded if the device is really transferred out of Germany. That's why we need a proof from the customs." /PSK
Postad 19 april 2005 - 15:19
maynard
-
maynard
-
Användare
-
-
121 inlägg
jag antar att dom menar utlänningar utanför eu som kan handla "tax free"
men får oss medborgare inom eu gäller den moms (VAT) som läggs på i
inköpslandet
Postad 19 april 2005 - 15:21
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
VAT står för Value Added Tax och är alltså det vi kallar för MOMS. Dock inget vi svenskar kan göra då vi är med i EU liksom Tyskland. En anledning till att vi har prisskillnader mellan oss och Tyskland är just för att de har 16% moms och vi har 25% moms på de flesta produkter/tjänster. Denna skillnad om 9% innebär tex att Fyndbörsens pris om 31995:- för en Panna PV500 skulle vara 29691:- om vi hade haft samma moms som tyskarna. Övrig priskskillnad mellan tex Fyndbörsen och tyska leverantörer är nog delvis beroende på att Panasonic Sverige tar ut ett högre pris av svenska handlare med motiveringen att det är dyrare att frakta och managera en organisation här i norden med bara 9 miljoner invånare än vad det är i Tyskland med 60 miljoner invånare. Vilket i sig är fascinerande med tanke på att de tyska lönerna osv är högre. Men det är en annan femma ;-)
Postad 19 april 2005 - 15:26
Unregistered91262013
-
Unregistered91262013
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ahh.. Jag tackar för alla snabba svar!
underlig situation egentligen.. men det blir helt klart ett köp från tyskland då.. kontaktade panasonic germany och deras european warranty gäller i sverige också.. det är helt enkelt störtskönt.. =)
/PSK
Postad 19 april 2005 - 17:10
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
någon som vet vad TH-50PV500E kommer kosta?? alltså 50 tummaren till PV500??
Postad 19 april 2005 - 20:50
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Raynilsson: Runt 4400-4500 Euro när den kommer verkar det som: http://www.geizhals....nd/a141981.htmlhttp://www.geizkrage...sse/234390.html
Redigerat av Namtrac, 19 april 2005 - 20:51.
Postad 19 april 2005 - 21:13
marnil
-
marnil
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Postad 19 april 2005 - 21:39
Zapp
-
Zapp
-
Användare
-
-
220 inlägg
länk till 50 tum
Redigerat av Zapp, 19 april 2005 - 21:40.
Postad 19 april 2005 - 21:49
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
alltså runt 40 000 kr?? det är ju as billigt
Postad 19 april 2005 - 21:57
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1 830 inlägg
Det var ju angående HDCP. Tycker det vore konstigt om det inte fungerade med 720p och 1080i.
Jo så var det ju men kommer man inte kunna köra t.e.x Canal Digital HDTV över komponent signal, då finns väl inget HDCP ? Eller kommer mottagare gjorde för deras system endast ha HDMI utgång med HDCP kryptering för bilden ?
Postad 19 april 2005 - 22:12
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Beror var man kollar...
http://www.directsho...achbildschirm_p
<{POST_SNAPBACK}>
marnil: Han frågade efter 50-tummaren, det var den jag länkade till.
Redigerat av Namtrac, 19 april 2005 - 22:12.
Postad 19 april 2005 - 23:18
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
är det sant att den kommer hamna på runt 40 000 kr för PV500 50 tummare?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|