Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *

2934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 januari 2007 - 17:41

EgonFisk
  • EgonFisk
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

En snabb fråga bara:

Om jag köper en receiver med komponentingång, kan jag då koppla den till tv:n så jag sammanlagt då har TVÅ komponent med den i tv:n. Hur kopplar jag då receivern till tv:n för att få bäst bild på receiverns komponent?

Eller kan jag behålla min VGA-kabel å köra med den fast med en övergång till HDMI eller nåt sånt?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med 2 xboxar via reciever till tvn. Fungerar fint!

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske en dum fråga, men hur har du kopplat receivern till tvn? Vilken kabel och ingång i tv:n har du använt?

Receivern jag kanske kommer att köpa har nämligen bara 1 komponentingång.

<{POST_SNAPBACK}>

Har den bara en komponentingång så går det inte. Jag har en Yamaha som har 2 in 1 ut. Finns även med 3 in nu för tiden.

Postad 18 januari 2007 - 11:24

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Är det någon som har en aning om hur känslig den är för vibrationer? Jag har ju profundus P2 basmoduler och det dunkar på rätt bra ibland :)

MVH Kribban

Postad 18 januari 2007 - 14:37

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Köpte precis en Komponentkabel till 360n, kan bara säga att jag är GRYMT besviken. Det är märkbart bättre bild med VGA-kabeln även om det inte blir rätt upplösning. Skärpan med komponentkabeln är ju ingenting mot VGA:n.

Blir det inte "Progressive scan" om man kör med VGA-kabeln eller? För jag såg heller ingen skillnad i upplösningen. Jag ser alltså inga fördelar med komponenten :)

Postad 18 januari 2007 - 15:15

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Ojdå, jag tyckte det var rätt bra bild och skärpa när jag körde via komponent. (720p)
Och jo, VGA är progressive scan.

Postad 18 januari 2007 - 17:49

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Är det någon som har en aning om hur känslig den är för vibrationer? Jag har ju profundus P2 basmoduler och det dunkar på rätt bra ibland :)

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe jag har en Audio Pro Subzone o när man tror att man kör en bilningsmaskin i soffan så märks det iallafall inte på tv:n

Postad 18 januari 2007 - 18:09

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Köpte precis en Komponentkabel till 360n, kan bara säga att jag är GRYMT besviken. Det är märkbart bättre bild med VGA-kabeln även om det inte blir rätt upplösning. Skärpan med komponentkabeln är ju ingenting mot VGA:n.

Blir det inte "Progressive scan" om man kör med VGA-kabeln eller? För jag såg heller ingen skillnad i upplösningen. Jag ser alltså inga fördelar med komponenten :)

<{POST_SNAPBACK}>

Spelade lite andra spel nu, och det mesta skillnaden man ser är ju färgerna, skarpare färger med komposit.

En annan sak jag märkte dock var att när jag körde en 720p trailer så var bilden märkbart försämrad jämfört med VGA-kabeln. Konstigt

Postad 19 januari 2007 - 06:59

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Ska köpa 2010:an i mars var det tänkt, och jag har ännu inte fått se någon bild på TV'ns baksida. Någon vänlig själ som kan knäppa några bilder på anslutningarna på baksidan och på sidan? Gärna en bild på fjärren också. :) Tack.

Postad 19 januari 2007 - 07:50

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Ska köpa 2010:an i mars var det tänkt, och jag har ännu inte fått se någon bild på TV'ns baksida. Någon vänlig själ som kan knäppa några bilder på anslutningarna på baksidan och på sidan? Gärna en bild på fjärren också. :) Tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Manualen finns att ladda ner här:
http://support.sony-...n&m=KDF-50E2010

Där kan man se hur allt ser ut.

Postad 19 januari 2007 - 10:35

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, men... det kanske låter dumt, men jag vill hellre se fotografier, och det gör inget om det är utrustning inkopplad i TV'n. ;)

Postad 19 januari 2007 - 12:25

Ulf-Kenneth
  • Ulf-Kenneth
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, men... det kanske låter dumt, men jag vill hellre se fotografier, och det gör inget om det är utrustning inkopplad i TV'n. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla i mitt galleri. Har lagt upp ett par bilder på anslutningarna och fjärren. Hojta till om du vill ha fler bilder.

Postad 19 januari 2007 - 21:33

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tack, Ernst-Bertil. Precis vad jag ville se. :unsure:

Postad 19 januari 2007 - 21:41

Unregistered8d1fc8a7
  • Unregistered8d1fc8a7
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Någon som har nån erfarenhet av en sådan här mackapär? Tror ni det fungerar? :unsure:

Postad 21 januari 2007 - 08:19

Ulf-Kenneth
  • Ulf-Kenneth
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Då har man äntligen fått den. Stoor är den. :)
Tycker att detaljrikedomen i det svarta är lite dålig men det går nog att tweaka.
Är det någon som kör den som twinview i linux? Upp med xorg.conf isf :D
Har lite problem att få till det.
Ska bli intressant och se hur det blir med en dvd-spelare med hdmi.

<{POST_SNAPBACK}>

För er som undrar hur man får till den i linux så körde jag med xinerama
Det fungerade med en gång.
Nu skulle det bara behövas lite underscan då jag inte ser hela bilden.
Hur mycket underscan har ni som kör windows?

Postad 23 januari 2007 - 15:59

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Ang Dator till TV:n via HDMI.
Jag har inte riktigt gett upp ännu vad gäller bra bild via HDMI.

Fick detta svar från Sony support ang den suddiga windows-bilden som många av oss erfarit:

Svar 2:
Hej igen,

De flesta av våra modeller kräver stöd för HDCP, vilket din modell gör.
Det enda vi kan tipsa om är att använda ett grafikkort som har stöd för HDCP.

Svar 1:
Hej,
Fungerar det med en vanlig HDMI-källa är det antagligen så att
grafikkortet på din dator inte har stöd för HDCP, vilket krävs för att
vår TV ska kunna visa bilden. Med andra ord går det nog inte med den
datorn du har idag. Det finns nästan inga grafikkort med stöd för HDCP
idag
.

Har ngn av er testat med ett sådant grafikkort??

Postad 24 januari 2007 - 16:18

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag har ett grafikkort i min dator: XFX GeForce 7950GT 550M 512MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe men har inte testat med DVI-HDMI kabel för jag måste ha en kabel på minst 7m och har inte hittat några som ligger bra i pris.

Idag kör jag via min andra PC.. en liten Fujitsu Siemens Scaleo C med ett ATI kort utan DVI och tycker inte bilder är så suddig trots att jag kör med VGA.

Postad 24 januari 2007 - 20:21

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Har nu kontaktat Assist och dom ska hämta den på måndag för service. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar nu efter Helgerna att få den fixad (förhoppningsvis inte länge).

<{POST_SNAPBACK}>

Idag fick vi äntligen tillbaka vår efterlängtade TV efter service på Assist. Fläkten utbytt och tv tillbaka på sin plats, med betydligt mindre ljudnivå än tidigare.

2 veckor tog det för att få det fixat men der var det värt :D

Postad 27 januari 2007 - 19:00

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Kollade runt lite och såg att man nu kan köpa JVC HD-56ZR7U för precis under 20.000kr.

Är det någon som vet om det är en bra TV?

Den hamnar prismässigt mittemellan Sonys 50" och Sonys 55". Dock har den inte fullHD, men är på 56".

Vore kul och höra om någon här vet mer om denna maskin.

Postad 27 januari 2007 - 21:15

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Kollade runt lite och såg att man nu kan köpa JVC HD-56ZR7U för precis under 20.000kr.

Är det någon som vet om det är en bra TV?

Den hamnar prismässigt mittemellan Sonys 50" och Sonys 55". Dock har den inte fullHD, men är på 56".

Vore kul och höra om någon här vet mer om denna maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Den använder D-ILA som är JVCs LCoS-teknik, Sonys heter som bekant SXRD. Så den borde ha rätt bra bild och kontrastförhållande.
Har dock endast sett den avstängd i affär, inte påslagen.

Postad 28 januari 2007 - 21:19

ri.dahl
  • ri.dahl
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har fått ett fenomen på min Sony 50"
När jag har digital boxen på AV 1 , så slår den om hela tiden till annan bildkälla?
Mycket irreterande!!
Det började för några veckor sen under stormen , det sprakade till rejält i TV:n men sen var det inget mer.

Men nu kan jag inte kolla i 10 minuter innan det börjar.
Den skiftar hela tiden mellan Av 1 och tex D-TV.
Har provat att byta scart kablar och kört composit men det spelar ingen roll vad jag gör.
Den beter sig likadant ändå

Nån som har nåt tips??

Postad 29 januari 2007 - 12:11

Centurion
  • Centurion
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag kör med dvi kabel från clas ohlson som är 5m o den var billig men jag har definitivt inga bildproblem med den ..

<{POST_SNAPBACK}>

Falukorv: Förstår jag rätt om du kör 50A11 (ej 2010) och kopplar dator-dvi->hdmi-ingången ?
Lyckas du i sådant fall få pixelmappat (1280x720)? Vad har du för grafikkort och inställningar?

Postad 29 januari 2007 - 18:24

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Japp jag kör 50A11E:n .

Jag ställde grafikkortet på 1280x720 och korrigerade för overscan(bockade i rutan). Vad jag kan se så blir det pixelmappat.

Grafikkortet jag använder är ett gammalt Geforce 4 Ti-4200 och det fungerar kanon.

Falukorv

Postad 29 januari 2007 - 19:38

Centurion
  • Centurion
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag ställde grafikkortet på 1280x720 och korrigerade för overscan(bockade i rutan). Vad jag kan se så blir det pixelmappat.

Grafikkortet jag använder är ett gammalt Geforce 4 Ti-4200 och det fungerar kanon.

Falukorv

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Jag får utföra några fler tester och försök...

Postad 29 januari 2007 - 20:59

Centurion
  • Centurion
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Falukorv

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Jag får utföra några fler tester och försök...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får inte till det riktigt :ph34r:
Bilden blir liiite större än vad tv'n visar... typ halva windows-listen nere med startknappen visas inte utan hamnar utanför bild. Kör 1280x720.
Ska se om jag kan prova med en annan dator imorgon kanske...

Postad 04 februari 2007 - 20:38

massenisse
  • massenisse
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej alla!
Har haft min sen i Mars - April nån gång och jag kollar ganska mycket på tv. Men jag undrar om det är nån som har fått byta lampa än, och isåfall hur många timmar den höll första lampan?

Är fortfarande nöjd med min TV, sitter 2,5 meter från tv:n och kör med boxer digital tv.
Tycker att det inte är helt 100% bra bild med boxer, har hört att det är för att sändningen grundar sej på 32" widescreen (eller vad man skall säga), är det nån som kan bekräfta det?
Är det nån som vet om man på boxer skall börja resonera i att det finns folk med större tv apparater nuförtiden?

Funderar på Toshiba´s hd-dvd ihop med "Monstret" som jag har sett folk kalla den för här inne,(får nog hålla med).

Är det nån som har testat den kombinationen?

Postad 09 februari 2007 - 10:40

EgonFisk
  • EgonFisk
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har haft min i snart ett år och den används 6-10 timmar per dag.
Jag undrar oxå om det nån som bytt sin lampa än och var man kan få tag på lampa till bra pris.

Postad 09 februari 2007 - 19:52

Ricky_se
  • Ricky_se
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick hem mitt "Monster" idag, köpt från NetOnNet för 11999:-

Har väldigt bra bild på CanalDigital och Dvd fastän jag "bara" kör med scart, ser fram emot att testa med Hd material...

Läste att "Besten" har 8 ms responstid och dynamisk kontrast på 7000:1.

Postad 09 februari 2007 - 23:45

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ang Dator till TV:n via HDMI.
Jag har inte riktigt gett upp ännu vad gäller bra bild via HDMI.

Fick detta svar från Sony support ang den suddiga windows-bilden som många av oss erfarit:

Svar 2:
Hej igen,

De flesta av våra modeller kräver stöd för HDCP, vilket din modell gör.
Det enda vi kan tipsa om är att använda ett grafikkort som har stöd för HDCP.

Svar 1:
Hej,
Fungerar det med en vanlig HDMI-källa är det antagligen så att
grafikkortet på din dator inte har stöd för HDCP, vilket krävs för att
vår TV ska kunna visa bilden. Med andra ord går det nog inte med den
datorn du har idag. Det finns nästan inga grafikkort med stöd för HDCP
idag
.

Har ngn av er testat med ett sådant grafikkort??

<{POST_SNAPBACK}>

Det här låter väldigt skumt. Att bilden skulle bli suddig eftersom grafikkortet inte stöder HDCP låter långsökt. Det verkar som om de inte vet vad de ska svara och försöker gömma sig bakom ovanstående dravel. Eller finns det någon HDCP-expert som kan intyga att deras version stämmer?

Jag köpte min för knappt ett halvår sedan och brydde mig inte så mycket om den dåliga bilden med dator via HDMI, men nu har jag en media center burk och börjar bli rätt så sur. Undrar om man inte kan reklamera köpet eftersom TV:n uppenbarligen inte fungerar som den ska?

Redigerat av Unregistered34914, 09 februari 2007 - 23:46.

Postad 14 februari 2007 - 10:16

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Jag har en "gammal" pc som jag kör DVI - HDMI till min TV och jag har hur bra bild som hellst? Jag har dock fått ta 720p optimised (förinställt i Catalyst control center)
Jag fick tag i BBC's Palnet Earth i HD 720p som jag körde ut till tvn och vilken otroligt grym bild (nära visuell orgasm) värt att nämna är att jag har ett så pass gammalt grafikkort att jag bara förundras över att det fungerar, det är ett Radeon 9500 pro.

Redigerat av toska, 14 februari 2007 - 11:38.

Postad 14 februari 2007 - 10:25

Bonden
  • Bonden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Okej en liten fråga nu till er som har denna trevliga TV.
Har kollat igenom forumet utan att riktigt fattat till 100%.

Sitter med comhem kabel och funderar på om man kan använda
den inbyggda kortplatsen med denna modul från Kjell?

Annars blir det till att skaffa en HD-mottagare för comhem.

Mvh
Matte

Postad 14 februari 2007 - 10:45

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Finns det något att tveka om ??
Köp givetvis HD boxen.

Inbyggda boxen klarar bara Ca modul för boxer inget annat.

Så då är väl valet självklart. :)

Falukorv

Postad 14 februari 2007 - 11:42

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag har en "gammal" pc som jag kör DVI - HDMI till min TV och jag har hur bra bild som hellst? Jag har dock fått ta 720p optimised (förinställt i Catalyst control center)
Jag fick tag i BBC's Palnet Earth i HD 720p som jag körde ut till tvn och vilken otroligt grym bild (nära visuell orgasm) värt att nämna är att jag har ett så pass gammalt grafikkort att jag bara förundras över att det fungerar, det är ett Radeon 9500 pro.

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet är inte bilden när man tittar på film från dator via HDMI, utan att texten i Windows i princip blir oläslig.

Postad 14 februari 2007 - 11:56

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ja jo jag förstod det, jag bara la till den biten för att det var så otroligt fantastikt bra.
Jag får även väldigt bar bild i windows. har du kollat om det finns någon möjlighet att få komtrollerna till grafikkortet att detekterar tv'n? det gjorde min och presenterade sedan ett antal olika alternativ att höra ut via DVI, där labbade jag och fann att jag fick bäst bild på 720p optimized (från mitt grafikkort).
tar jag vanliga 720p signalen (1280x720) så tappar jag i över och underkant. Men klar/skarp bild blir det.

Postad 14 februari 2007 - 13:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ahhh vad det är bra bild när man kopplar den till xbox360...Det är det den här tv är född till att göra :)

Längtar hem varjde dag från jobbet bara för att få spela på denna tv..Jag känner mig priviligerad över att ha denna kombo :)

Bara köpa en hdmi sladd så ja kan koppla in min laptop me så

Postad 14 februari 2007 - 13:26

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ja jo jag förstod det, jag bara la till den biten för att det var så otroligt fantastikt bra.
Jag får även väldigt bar bild i windows. har du kollat om det finns någon möjlighet att få komtrollerna till grafikkortet att detekterar tv'n? det gjorde min och presenterade sedan ett antal olika alternativ att höra ut via DVI, där labbade jag och fann att jag fick bäst bild på 720p optimized (från mitt grafikkort).
tar jag vanliga 720p signalen (1280x720) så tappar jag i över och underkant. Men klar/skarp bild blir det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett Radeon X1800 som detekterar TV:n utan problem. Jag har testat med alla möjliga inställningar inklusive 720p optimized och det blir inte bra. Det här felet/featuren är ju känt sen tidigare på KDF-E50A11. Är det så att du har efterföljaren KDF-50E2010 kanske?

Postad 14 februari 2007 - 14:28

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ja sorry, det har jag en KDF-50E2000 (samma som KDF-50E2010 men ej blå).
Hur blir bilden via VGA då?

Postad 14 februari 2007 - 22:46

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Några snabba frågor till er fantaster som äger en Kdf-50e2010.
Hur upplever ni betraktarvinkel?
Upplever ni tv väldigt tjock?
Vad tycker ni om bildkvaliten?
Haft några problem med den?
Skulle ni nu i efterhand köpt en lcd tv istället?

Svara ärligt nu :)

Postad 14 februari 2007 - 22:48

Bonden
  • Bonden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Finns det något att tveka om ??
Köp givetvis HD boxen.

Inbyggda boxen klarar bara Ca modul för boxer inget annat.

Så då är väl valet självklart.  :)

Falukorv

<{POST_SNAPBACK}>

Ah! Tack för ett snabbt och precist svar! Då blir det en ny box oxå!

/Matte

Postad 15 februari 2007 - 07:50

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Svara ärligt nu ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, betraktningsvinkeln är inget problem, stör endast om jag står upp nära tv'n eller sitter på golvet nära tv'n vilket alldrig händer om jag tittar på film eller tv.
Tjockleken är ju mindre än på en CRT. Den kommer inte upp på väggen men med en snygg tvbänk så upplever jag det inte som ett problem (har dock inte en snygg tvbänk nu ;) )
Bildkvaliten är som den bildkälla den kommer ifrån... tittade på BBC HD Planet Earth härom kvällen och det var en visuell orgasm :)
Jag har inte haft det mista problem med min och glad är jag för det :P
Skulle inte komma i närheten av den här kvaliteten för dom här pengarna med en platt tv (det här är en lcd tv) :D

Redigerat av toska, 15 februari 2007 - 08:40.

Postad 15 februari 2007 - 13:13

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Svara ärligt nu :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en KDF50A11E o hoppas att jag får svara jag med.
Betraktningsvinkeln är kanon i sidled men som toska sa upp o ner lite sämre men i helt sjuka vinklar då.

Tv:n tjock .. ne den känns som mig lagom rund o god, skämt å sido nej jag har inget problem med den, den är ju nästan 30cm tunnare än den gamla crt:n.

Bildkvalitet grymt bra på SD material men som toska sa en visuell orgasm på HD material.

Jo ett litet problem ska få en uppgradering på inbyggda boxen bara inget annat.

Nej ingen annan platt tv här inte.

Falukorv

Redigerat av Falukorv, 15 februari 2007 - 13:13.

Postad 15 februari 2007 - 14:26

Chins
  • Chins
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej alla ni som har köpt denna bakprojektionstv. Jag har följt tråden sen den startade och måste säga att jag nog inte har läst så många positiva omdömen angående denna lilla 50-tummaren. Nu har jag sparat ihop pengar och funderar på att äntligen införskaffa denna leksak.

MEN, jag kan förstå att detta var en bra affär för ett år sen när en 50-tums plasmatv gick på 40-60 000 kr. Då kunde man ju få denna istället för ca 20 000 kr. Men nu har det ju hänt en hel del. Idag kan du ju få en 50-tums plasmatv, för 17 000 - 20 000 kr. Och då är det ändå märken som Panasonic, Samsung och LG vi pratar om.

Så ärligt talat, ni som sett både denna tv och en 50-tums plasma-tv som finns idag och kostar ca 5000kr mer, är det verkligen någon idé att köpa denna bakprojektions-tv:n fortfarande?
Du måste ju också hitta en ny lampa när den gamla gått sönder. Hur länge kommer de att ha den tillgänlig i butikerna?

Jag klankar inte ner på denna tv, jag har själv sett den med HD-bild och DVD via HDMI. Jag ville bara veta om det fortfarande är värt att införskaffa en.

Tacksam för svar! :P

Postad 15 februari 2007 - 17:47

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Mitt svar är iallafall: JAA men det finns nog en hel del människor som säger nej för att det just är en bakprojektionstv. (Alla vill ha en "platt" tv för det är finare.)

Men glöm inte bort alternativet Sony KDS-55A2000 men den är ju något dyrare :P

Lampan tror jag inte är något problem med att hitta för vad jag har hittat så är det flera modeller som använder sig av den.
Tror också att Sony måste hålla den i lager ett visst antal år efter produktionsstopp, så är det på bilar vet jag.
Borde vara något liknande här med, men rätta mig om jag har fel.

Falukorv

Redigerat av Falukorv, 15 februari 2007 - 17:53.

Postad 15 februari 2007 - 19:54

RallyRobban
  • RallyRobban
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hallå "Chins"!

Som bekant är det lite nytt på gång (igen...). Detta nya är; HDMI 1.3 samt full HD-upplösning.

De plasmor i ditt nämnda prissegment har varken det ena eller det andra.

Låter man då brådskan och fåfängan styra så kan jag starkt rekommendera en vägghängd bildvisare för under 20.000:-.

Kan ännu starkare rekommendera ett alternativ för mindre peng där pris och prestanda harmonierar en "anings" bättre. Dock med mindre hippfaktor för polare...

Detta alternativ har du läst om i detta forum. Sedan är det ju så att ALLTING blir billigare och lite bättre med tiden. Även min kamrats 50"-plasmainvestering för 50.000:- förrförra december med 1styck HDMI-ingång och 720p.....
Vad hade du gjort för ca 35.000:- idag? Jo precis, köpt en plasma med TVÅ HDMI-ingångar och bättre bild! Men vad gör du i höst med dessa pengar? Jo precis, köper plasma med 2-3st 1.3-ingångar samt full HD!! Å´då har du 15.000:- kvar till en BluRay-HD-kombospelare med 1.3.utgång!! Hade du placerat 50.000:- på ett lågräntekonto, låt säga 1.5%, så hade du även kunnat köpt några filmer oxå!! Ovanstående exempel är extremt hypotetiska.....

Varför inte satsa rejält med en 103 tummare för 400.00 pix...? Det är ju alltid kul at loosa några hundratusen på lite mer än ett år.... :P

P.S Plasma tappar ljusstyrka med åren. Tror att det blir lite billigare att inköpa en lampa för runt 2000:- än att byta panel...Å´andra sidan; när det är dags för byte lär nog många låta TV:n hamna i barnrummet för att låta den nya ta plats i vardagsrummet. Ty då är priserna ÄNNU lägre än de är imorgon eller om ett halvår....

Chins, jag vet att det är svårt att komma till skott i en ständigt föränderlig hifi/hemmabiovärld. Vill man ha lite kul så brukar det kosta en slant. Ibland blir man även idiotförklarad, när det kostar två slantar, av fru och vänner...Men det är smällar man får ta....

Lycka till Chins med dina kommande inköp!! Huvudsaken är att just DU blir nöjd!! Och det blir du, ett tag iaf.... :D

M V H Robban - Idiotförklarad, förutom av två nära hifi/hemmabionördar....

Postad 18 februari 2007 - 19:13

_walle_
  • _walle_
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hur får man hem denna "lilla" sak?
Jag har sett en bild där den står på en lastpall, men då är den väl hemkörd med lastbil eller?
Men ni som köpt den "över disk" hur gjorde ni?

Postad 19 februari 2007 - 01:38

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Fixade en släpkärra och plastade in tv:n med byggplast och surrade den med spännband.
Gick kanonbra.

Postad 19 februari 2007 - 22:02

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Tjenare! Suttit väldigt länge o velat mellan denna tv och en PV60.. Jag kommer för det mesta att spela tv spel på tvn (360 och PS3) och undrar om ni har några synpunkter..Så finns det någon som har sett skillnaden mellan dessa? Eller rekommenderar ni något annat!? Kommer som sagt att användas mest till spelande! Ha det bra.

Postad 22 februari 2007 - 14:04

EgonFisk
  • EgonFisk
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Det fungerar mkt bra att spela 360 på denna. Finns inget att klaga på.

Postad 23 februari 2007 - 13:07

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Snabb fråga söker snabbt svar... :D
Ska åka och handla strax.
Kan jag transportera den liggande i en kombi?

Postad 23 februari 2007 - 13:14

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Snabb fråga söker snabbt svar... :)
Ska åka och handla strax.
Kan jag transportera den liggande i en kombi?

<{POST_SNAPBACK}>

Se bara till att ha något mjukt under ;)

Postad 23 februari 2007 - 22:30

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Det gick bra att få hem TVn. Fast kartongen fick vi lämna på NetOnNet. Hoppas inte det kommer att leda till problem i framtiden. ;)

Extremt nöjd med TVn än så länge. Var inga som helst problem att få kanonbild via digitalTV, DVD eller dator.

Har funderat på denna investering under lång tid, men tack vara många av er som skrivit i denna tråden så vågade jag till slut köpa en bakprojektionsTV.

Jag har funderat på många av olika modeller, men till slut stod det mellan LGs 50PC1R och denna maskin. Det som avgjorde var priset (LGn 17500 pengar) och som det känns just nu så ångrar jag det inte.

Bra skärpa, bra färger, bra svärta, bra ljusstyrka och inga eftersläpningar. Har inte hittat något negativt ännu förutom betraktiningsvinkeln uppåt och nedåt, men den var jag medveten om innan köpet.

Tack än en gång till alla skribenter i denna tråd. :)

Redigerat av Unregistered5dc73451, 23 februari 2007 - 22:31.

Postad 24 februari 2007 - 01:08

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
No problemos :)

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.