Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 September 2008 - 09:06

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

På min receiver kan man ställa in högtalarvolym per inputkälla och per signaleringstyp. Det innebär att jag för Dolby Digital kan ställa ner subben med säg minus 5 dB medan subben dundrar på för fullt vid vanlig PCM-signal (stereo).

Kan du ha råkat ställa in ditt DD-läge till att dämpa subben en massa?

Spelar ingen roll om den står på +10db....., knäpptyst ändå.
Växlar jag till Prologic eller stero funkar det utmärkt.

Postad 08 September 2008 - 11:49

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Skulle aldrig sagt att jag aldrig haft några problem med boxern. Satt och kolla på Natt på museet och efter 1h 10min så blir tvn svart. Boxern går inte att stänga av framtill så jag stänger av mha strömbrytaren där bak. Provar starta den igen och då lyser powerknappen samt 2 röda lampor runt ok-knappen. Den går inte att starta och displayn är helt svart. Ska se om den får vara avstängd över natten om det blir nån skillnad, annars blir det väl till att ringa CH i morgon.

Testade att låta den vara avstängd först 30 min, samma problem uppstod. Sen lät jag den vara avstängd under hela natten och vips så va den igång igen. Väldigt skumt, låter nästan som någon överhettning.

Postad 08 September 2008 - 18:05

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Är det inte så att de sänder DD 5.0 då? Har du högtalare som large så får du ingen signal till subben om du inte har något typ "both"-läge eller väljer front sp som small?!
Kan ha fel men det känns som en rimlig förklaring?!

Postad 08 September 2008 - 20:16

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Är det inte så att de sänder DD 5.0 då? Har du högtalare som large så får du ingen signal till subben om du inte har något typ "both"-läge eller väljer front sp som small?!
Kan ha fel men det känns som en rimlig förklaring?!

Recievern står på "both"....., får liksom taskig bas i frontarna också, precis som om all typ av djupbas är bortglömd. På alla andra källor får jag djupbas oavsett om det är Dolby Digital, DTS eller Stereo/ Prologic...
Ska prova en reset på boxen, har annars en gammal Humax-box att jämnföra med.

Postad 08 September 2008 - 20:41

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Märkligt.

Funkar subben när du kollar på en DVD-film med DD-ljud?

Är du säker på att den funkar när du växlar till Prologic eller stereo (så att det inte är dina vanliga högtalare som spelar så bra bas att du tror att det är subben)?

Har du nån röd/grön lysdiod på subben som visar om den är i drift eller ej? Kan du se om den är i drift när du kollar på DD-sändningar? Kan det vara så att det är så lite bas eller så låg volym att subben inte anser att det finns behov att gå online? Om subben inte är på så låter det såklart ingenting...
Prova att ställa in den på att alltid vara påslagen, dra på rejält med volym och starta en DD-sändning. Om det nu funkar så får du förmodligen minska basen med några dB i prologic/stereo-läge.

Postad 09 September 2008 - 20:30

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
SVT använder inte LFE-kanalen för egenproducerat material vad jag har förstått, eftersom den kanalen bara finns där för förstärkning av lågbas vid effekter. Att i förväg styra ut en del av den existerande lågbasen till LFE-kanalen vore meningslöst.

Postad 17 September 2008 - 12:15

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Lite undringar angående hårddisken till denna box som jag har.
Vad är det för hårddisk i den ?
är det en PATA (IDE) eller SATA i den och hur mycket cacheminne har den ?
Tänkte om man uppgraderar till en HDD med större cacheminne så kanske man kan få lite bättre prestanda på boxen.
Ingen annan som har haft samma funderingar ?
Willehund

Postad 17 September 2008 - 13:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Tänkte om man uppgraderar till en HDD med större cacheminne så kanske man kan få lite bättre prestanda på boxen.

Vilka prestanda tänker du dig att det skulle påverka?

Vet inte om jag förbiser någonting, men som jag ser det så bör man med lastfallet för en en HDD i en PVR-applikation klara sig med mycket liten cache, att byta från en redan stor till en större lär inte ge något.

Postad 17 September 2008 - 14:11

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jag har för mig jag läste någonstans att någon bytt hårddisk, men jag kan ha drömt, för jag hittar inte tråden/inlägget nu..

Hittade lite nu.. https://www.minhembi...s...t&p=1755918

Har annars just bytt hårddisken till en 500 GB hårddisk (Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A) som är EDI 100-ATA, den automatiska formateringen startade av sig själv och gick på nolltid. Allt fungerade därefter som vanligt, men nu med 465 GB fritt på disken.
Glöm inte att bygla om som master bara så bör det gå utan problem, hade faktiskt väntat mig att något skulle krångla, men inte.

Redigerat av Unregistered42562, 17 September 2008 - 14:14.

Postad 17 September 2008 - 14:36

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag har för mig jag läste någonstans att någon bytt hårddisk, men jag kan ha drömt, för jag hittar inte tråden/inlägget nu..

Hittade lite nu.. https://www.minhembi...s...t&p=1755918

Lite mer:

HÄR

Jag bytte aldrig till någon ny hårddisk. Efter ett tags funderande insåg jag att det skulle bli en ännu större tröskel för mig att föra över de inspelningar som jag vill spara med en större disk, än vad det de facto är nu. Allting sker ju i realtid och det innebär iaf för mig ett visst motstånd att låsa boxen denna tid. Visst kan man göra det när man går iväg till jobbet, men hur ofta känner man att man har tid till det, morgontrött som iaf jag är...

Redigerat av Tompa123, 17 September 2008 - 22:30.

Postad 18 September 2008 - 10:04

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag har lessnat totalt på att Com Hem bara skickar ut två dagars programguide till boxen, vilket gör att man får sitta och "bevaka" boxen och komma ihåg att lägga in inspelningar utefter när programdatan kan tänkas dyka upp istället för när man kommer på det.

Exempelvis ser jag att femman ska visa Pay it Forward på söndag kväll. Bra, då spelar jag in den på boxen! Eller nä, jag måste nog vänta tills efter 21.00 på fredag kväll för att guidedatan ska ha hunnit komma in i lådan. Värdelöst!

Jag har ett pågående supportärende med Com Hem som tar flera månader eftersom de väntar 14 dagar med att svara varje gång...

Är det NÅN här på forumet som har mer än 48 timmars guidedata i sin box?

Här är konversationen med Com Hem så här långt ifall nån är sugen på att se hur man INTE ska sköta sin kundservice: (läs nerifrån och upp...)

---

FRÅGA 2008-09-18 10:56 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat

Hej, jag använder en PVR-box som jag köpt (Samsung DCB P850Z) men har även den "lilla boxen" som du nämner kvar och kopplar in den då och då för att jämföra. Jag har fortfarande bara två dagars guide i båda mina boxar.
Den stora frågan, som jag fortfarande inte fått svar från er på är: Hur många dagars guide SKA det finnas? Är det officiellt att Com Hem bara har två dagars guide, eller SKA ni ha mer? Det första svaret jag fick sa ju att det inte var Com Hem som styrde innehållet, utan att det kom direkt från programbolagen - vilket jag tyckte lät konstigt eftersom de som har Boxer har fler dagar i sina guider samt att det vore väldigt märkligt om ALLA programbolag bestämt sig för att bara skicka ut två dagars guide till just Com Hem?
Dessutom har ni ju 10 dagars guide på hemsidan, så datan FINNS ju! Jag misstänker ett handhavandefel någonstans, så att det endast skickas ut två dagars programguide till oss kunder. Det är inte bara jag som har detta klagomål ser jag efter en snabb sökning på Internet...

Så, kan jag få svar på följande frågor tack:
1. Hur många dagars guidedata SKA det finnas i en digitalbox kopplad till Com Hems digitaltevenät, enligt era egna dokument?
2. Varför finns det 10 dagar i teveguiden på er hemsida, men bara två dagar i mina boxar?
3. Varför tar det 14 dagar att få svar från er, varje gång?

SVAR 2008-09-18 10:50

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vilken box är det du använder dig av?

Du skrev att du läste det i manualen till din "lilla" dtv box, sammankopplar det till samsung DCB 260Z som är registrerad på ditt abonnemang. Men du skriver även att du inte kan lägga in inspelningar på PVR boxen.

Återkom med vilken box du använder så får vi ta en titt på det.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Andreas Eriksson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

FRÅGA 2008-09-05 20:59 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Hej, jag har två dagar, som alltid. Skulle det ha ändrats av någon anledning?

SVAR 2008-09-01 09:45

Ursäkta att svaret på ditt mejl dröjt längre än normalt.

Hur många dagars guide har du nu?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se

FRÅGA 2008-08-24 19:48 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Hej, och tack för svaret. Det står i manualen för min "lilla" box att den ska ha 7 dagars guide. Dessutom - du säger att ni bara skickar vidare guideinformationen från programbolagen, och att dessa bara skickar er data för 2 dagar framåt. Är inte det lite märkligt då att ni kan ha i skrivande stund 10 dagars guide på er hemsida under "tv-guiden"? Har ni olika datakälla för guiden i programboxarna och för guiden på hemsidan? I såna fall föreslår jag att ni börjar använda hemsidans guide-data även för boxarna, så är ju problemet löst!

SVAR 2008-08-24 17:00

Com Hem vidaresänder programguideinformation oförvanskad direkt från programbolagen. De flesta programbolag verkar alltså endast sända data för cirka 2 dagar framåt. Det är också känt att vissa programbolag inte sänder någon data alls. Ni får gärna hänvisa till den sida där ni menar att vi utlovat sju dagars programdata, då jag inte kan se detta. Möjligen har ni förväxlat det med att det är möjligt att det tekniskt är möjligt att lägga in timerinspelningar för sju dagar i PVR-boxen?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Per Hedetun

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se

FRÅGA 2008-08-15 15:36 - Teknisk support Tv -> Annat
Är du kund? Ja

Angående: Teknisk support Tv -> Annat

Din fråga:
Hej,

jag har bara två dagars programdata i guiden i min digitalbox - trots att det står på hemsidan att man ska ha 7 dagars data!

Det är väldigt irriterande att inte kunna schemalägga inspelningar på min PVR längre fram än två dagar...!

Postad 18 September 2008 - 13:42

Bellatrix
  • Bellatrix
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Håller med ang. EPG-guiden! Och trots ideliga påpekanden om detta, från bl.a. min sida, så står det fortfarande kvar på den här sidan:
http://www.comhem.se...m/tv_gammal_box
att det är sju dagars programguide. Så du kan ju hänvisa till den sidan i din 14-dagars-brevväxling med comhem!

Postad 18 September 2008 - 14:05

Bellatrix
  • Bellatrix
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Detta svar fick jag när jag påpekade EPG-problemet för comhem. Mailväxlingen är från NOVEMBER 2007. Sedan dess har alltså INGET hänt, trots att de lovade att ta bort den felaktiga informationen så snart som möjligt. (De lovade alltså inte att lösa problemet, hrm hrm).

Läs nedifrån och upp.

Har kollat upp det här och kan själv bara få fram EPG för tre dagar framöver. Tyvär så har det kommit ut felaktig information om detta och vi beklagar att det blivit så. Vi ska ändra denna information så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Mikael Rösberg

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se

Du skrev:

Hej!

Jag nappade på erbjudandet om att skaffa en ny Samsung PVR-box. Ett av era försäljningsargument är att ni skall tillhandahålla 7 dagars EPG, Elektronisk Programguide. Detta står bl.a. att läsa på denna sida:

http://www.comhem.se...m/tv_gammal_box

Jag blev förstås ganska besviken när jag fick min box, och det visade sig att comhem bara tillhandahåller 3 dagars EPG. Det känns lite som falsk marknadsföring, eller har ni för avsikt att erbjuda 7 dagar inom kort? Annars förstår jag inte varför ni lockar med det?

Postad 18 September 2008 - 14:13

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Ja, ska man skratta eller gråta? Det är ju helt otroligt att Com Hem inte lyckas fixa detta efter så lång tid.

SÄRSKILT när de nu har datan för 10 dagar framåt på hemsidan!

Postad 19 September 2008 - 09:47

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Exempelvis ser jag att femman ska visa Pay it Forward på söndag kväll. Bra, då spelar jag in den på boxen! Eller nä, jag måste nog vänta tills efter 21.00 på fredag kväll för att guidedatan ska ha hunnit komma in i lådan. Värdelöst!

Jag håller med om att det är värdelöst att endast ha 2-3 dagars framförhållning på EPG:n men en hyfsat enkel lösning på ovanstående problem är ju att lägga en "manuell" schemalagd inspelning

Postad 19 September 2008 - 09:53

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag håller med om att det är värdelöst att endast ha 2-3 dagars framförhållning på EPG:n men en hyfsat enkel lösning på ovanstående problem är ju att lägga en "manuell" schemalagd inspelning

Absolut, och det gör jag ju också, men det tar ju bort rätt mycket av poängen med att ha en EPG alls.

Postad 20 September 2008 - 09:57

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Power och rec dioden på framsidan av boxen blinkar rött?

Är det dax att skicka boxen på soptippen då?

Postad 21 September 2008 - 02:18

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Har haft min box ett par månader nu & i det stora hela så har det funkat bra. Det enda som stör mig är att inspelningar ibland kan bli ryckiga, rycker till omotiverat emellanåt, klart störande! Händer inte ofta att inspelningar blir så men jag tror att det händer när jag spelar in två program samtidigt (osäker där?). De inspelningar som blir så skrotar jag, alltför irriterande att titta på...

Någon som varit med om detta?

Postad 21 September 2008 - 02:22

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Har läst hela tråden men kanske missat detta? Har en undring ang. kabel mellan box & min plasma. Jag köpte en HDMI-kabel i tron att boxen hade en sån utgång, det hade den ju inte... Kör nu scart men vad ska jag använda för bästa resultat? Är helt nollställd i denna fråga.

//L

Postad 21 September 2008 - 03:28

jonib
  • jonib
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Har läst hela tråden men kanske missat detta? Har en undring ang. kabel mellan box & min plasma. Jag köpte en HDMI-kabel i tron att boxen hade en sån utgång, det hade den ju inte... Kör nu scart men vad ska jag använda för bästa resultat? Är helt nollställd i denna fråga.

Bästa kabeln verkar vara SCART-Komponent, mer information finns tidigare i tråden om det blir bättre kvalitet eller ej.
Sök inom tråden efter component

jonib

Postad 21 September 2008 - 03:50

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Bästa kabeln verkar vara SCART-Komponent, mer information finns tidigare i tråden om det blir bättre kvalitet eller ej.
Sök inom tråden efter component

jonib

Tackar, ska fundera på detta. I det jag läst när jag sökte så verkar dock meningarna gå isär huruvida det blir bättre eller ej så jag kör nog på med min supra scart så länge...

//L

Postad 21 September 2008 - 04:15

jonib
  • jonib
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Tackar, ska fundera på detta. I det jag läst när jag sökte så verkar dock meningarna gå isär huruvida det blir bättre eller ej så jag kör nog på med min supra scart så länge...

Jag har testat en SCART-Komponent kabel på min styv pappas Philips LCD-TV med denna box och tyckte att det blev snäppet(lite) bättre detaljer och färg än SCART kabeln, men din supra scart är dyrare än den SCART vi använde.
Kablarna vi använde var inte super dyra men inte dom billigaste heller.
Testet mellan kablarna var rent amatörmässigt :)

Min styv pappa skulle ha behållit SCART-Komponent kabeln om inte viss funktionalitet slutat fungera i TVn.

jonib

Postad 21 September 2008 - 16:48

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Jag har testat en SCART-Komponent kabel på min styv pappas Philips LCD-TV med denna box och tyckte att det blev snäppet(lite) bättre detaljer och färg än SCART kabeln, men din supra scart är dyrare än den SCART vi använde.
Kablarna vi använde var inte super dyra men inte dom billigaste heller.
Testet mellan kablarna var rent amatörmässigt :)

Min styv pappa skulle ha behållit SCART-Komponent kabeln om inte viss funktionalitet slutat fungera i TVn.

jonib

Ok. Känns inte som att jag behöver rusa beben av mig för en scart-komponent direkt.

Tack för infon!

//L

Postad 22 September 2008 - 16:21

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Fick svar från Com Hem igen idag ang. EPG:n och bristerna däri, postar det nedan.

Intressant att de själva inte riktigt vet vad de har för data, jag fick ju fråga 3-4 gånger innan jag fick ett rakt svar. Först hittade de på nåt i stil med att det var programbolagen själva som skickade fel data till dem, sen att det kanske var nåt med min box och nu till slut nåt som antagligen ligger närmast sanningen - att de bara inte tänkt på att fixa till det ordentligt. Verkar vara riktiga klåpare som jobbar på Com Hem!

Jag gillar citatet "Boxen klarar av upp till 7 dagar men vi har alltså inte det." Ojoj. Detta antagligen som försvar till att det står på deras sida att boxen har 7 dagars EPG..

---

SVAR 2008-09-22 15:15

Just i dagsläget har vi inte någon längre programguide än 2 dagar. Boxen klarar av upp till 7 dagar men vi har alltså inte det.

Att vi har 10 dagar på hemsidan beror på att programtablån är lagd för den tiden, det är alltså inte detsamma som datan i boxarna.

Jag tog upp det med vår projektledare för tv precis och vi ska se över detta och om vi kan ändra på det.

Lång svarstid är inget vi eftersträvar, vi har haft eftersläpning på mailkön sen sommaren och börjar nu komma ikapp.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Andreas Eriksson

Postad 22 September 2008 - 19:33

MacMirror
  • MacMirror
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tack för informationen, även om den suger.
Sitter idag med ett Hauppauge 250 PVR kort med Beyond TV.
Hämtar hem med xmltv i 7 dagar framåt men kan alltså inte spela in de digitala kanalerna.
Spelar upp det hela med XBMC.

Söker mig omkring för att uppdatera lite.
Synd att ComHem strular till det så.
Det kanske blir den inofficiella vägen med en DreamBox då istället.
Och byta ut xboxen mot en Tvix...

Postad 24 September 2008 - 23:27

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Hej
Har inte ork att läsa hela tråden, men kommer det nån HD-PVR-box från ComHem ?
Nån som vet?

;)

Postad 25 September 2008 - 01:25

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Hej
Nån som vet?

;)

Skulle gärna vilja berätta det för dig här, men jag orkar inte :)

Postad 25 September 2008 - 10:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hej
Nån som vet?

;)

Läs den här tråden istället, där finns senaste infon: Nu kommer nya HD PVR till ComHem!

Postad 26 September 2008 - 19:53

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Har någon mer än jag haft problem med fjärrkontrollen? Helt plötsligt svarade inte boxen längre på fjärren. Valde STB ett antal gånger på den för att säkerställa att det inte var den. Slutade med att jag fick stänga av boxen på baksidan för att den skulle börja svara!

Förresten: är det någon som vet vilka symbolerna på displayen är? Att det står namnet på kanalen är en sak och prickarna representerar väl respektive tuner på något sätt. Sedan har jag även vid den vänstra pricken något som liknar en "paus" symbol, dvs två vertikala streck. Har inte timeshift påslaget, så det borde det inte vara...!

Postad 26 September 2008 - 21:02

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Om du bemödat dig med att söka på t.ex. ordet "fjärrkontroll" i denna tråd hade du snabbt fått svar på din fråga.

Ja, många har problem med originalfjärren.
Själv har jag placerat min originalfjärr i en låda och använder en Logitech Harmony 555 istället. Funkar perfa.

Postad 26 September 2008 - 21:44

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Om du bemödat dig med att söka på t.ex. ordet "fjärrkontroll" i denna tråd hade du snabbt fått svar på din fråga.

Ja, många har problem med originalfjärren.
Själv har jag placerat min originalfjärr i en låda och använder en Logitech Harmony 555 istället. Funkar perfa.

Tycker nog snarare att det verkar vara boxen som har problem med sin mottagning och i mitt fall inte direkt fjärrkontrollrelaterat. Tack för hjälpen ;) Men om en annan fjärrkontroll är löser det hela får jag väl lägga in även denna fjärr i Palmen...

Postad 26 September 2008 - 22:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Här hemma har vi haft massor med problem med originalfjärren. Logitech Harmony 525 fungerar mycket bättre. Även den krånglade tills jag plockade bort de kommandon som "lärts över" direkt från boxfjärren och Samsung-TV-fjärren. (Samsung-TV-fjärren tycks störa ut boxen på något märkligt sätt.) Nu använder vi endast de kommandon som redan ligger i Logitechs databas. Någon enstaka gång har Logitechen klickat de senaste veckorna. Originalfjärren tappade kontakt med boxen nästan varje dag.

Skaffa en Logitech Harmony! Den är den enda som funkar med Samsungs prylar. ;)

Postad 27 September 2008 - 06:39

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Skaffa en Logitech Harmony! Den är den enda som funkar med Samsungs prylar. ;)

Det är inte riktigt sant jag har både en sån här:

http://www.kjell.com...00000,668500000

och en sån här:

http://www.kjell.com...00000,668500000

och båda funkar bra med min PVR efter att jag "lärt" fjärrkontrollerna alla kommandon.

Postad 27 September 2008 - 21:11

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Logitechs Harmonu kostar ju rätt mycket, så det är bra med billigare alternativ från Kjell.com. :unsure: Allt tycks bättre än originalfjärren.

Postad 02 October 2008 - 01:13

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Skrevs ju mkt tidigare i tråden om ljudnivån på boxen & jag har inte reagerat förrän igår när jag stoppade in den i min nyinköpta TV-bänk från ikea, ******** i gatan va den låter!!!

Förrut så stod den i en bänk på en glasskiva & var i det närmaste ljudlös, nu på spånskivehyllan så låter den som ett monster, den ylar! Har lagt lite skumgummi under den & det blev bättre men måste hitta nåt bättre att dämpa den med...

//Larsa

Postad 02 October 2008 - 09:51

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Skrevs ju mkt tidigare i tråden om ljudnivån på boxen & jag har inte reagerat förrän igår när jag stoppade in den i min nyinköpta TV-bänk från ikea, ******** i gatan va den låter!!!

Förrut så stod den i en bänk på en glasskiva & var i det närmaste ljudlös, nu på spånskivehyllan så låter den som ett monster, den ylar! Har lagt lite skumgummi under den & det blev bättre men måste hitta nåt bättre att dämpa den med...

//Larsa

Min står på en glasskiva i tv bänken och låter rätt högt. Helt sjukt. SKa dock testa med en gummimatta men jag tror mer på att det är fläkten i boxen som låter så högt.

Postad 02 October 2008 - 09:53

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Ingen som bytt fläkt i sin box? Det borde väl vara standarddelar i maskinen menar jag...

Postad 04 October 2008 - 05:25

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Min står på en glasskiva i tv bänken och låter rätt högt. Helt sjukt. SKa dock testa med en gummimatta men jag tror mer på att det är fläkten i boxen som låter så högt.

Om jag lyfter upp den från underlaget så blir den mkt tyst. Verkar vara fläkten som ger upphov till vibrationer mot bänkskivan.

Postad 04 October 2008 - 10:31

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Om jag lyfter upp den från underlaget så blir den mkt tyst. Verkar vara fläkten som ger upphov till vibrationer mot bänkskivan.

prova att modda den med spikes..

Postad 04 October 2008 - 10:47

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

prova att modda den med spikes..

Själv använder jag vanliga filt-möbeltassar från Ikea. Funkar bra för min box.

Postad 05 October 2008 - 06:00

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

//Larsa

Jag funderar faktiskt på om det hände något när jag flyttade över den från bänken med glasskiva till spånskivebänken? Den var alltså ljudlös innan, nu låter den vidrigt! Jag är lätt hörselskadad (har hörapparater) & brukar inte höra sådant här men detta är faktiskt löjligt & den övriga familjen hör boxen i angränsande rum t.o.m!

Nu blev den bättre med skumgummi under men jag ska arbeta mer med dämpning mot underlaget så slipper i alla fall jag höra den, normalhörande kommer dock att höra den ändå...

Jag har funderat lite. Jag trivs alldeles förträffligt med boxens funktioner & problemen jag nu har går att leva med men i det stora hela så måste man väl säga att denna produkt är en mycket misslyckad pryl, räcker ju att läsa denna tråd för att inse det!

Nu har jag dock insett att man nog idag får leva med sådant här, allra mest om man köper produkten tidigt innan FW-uppgraderingar. Min tanke när jag köper en sådan här pryl är att jag ska behålla den i ganska så många år, såå synd att tillverkarna inte fortsätter att skicka ut uppgraderingar tills den fungerar oklanderligt. Antar att Samsung tappar intresset för sånt när en ny modell kommer.

Postad 07 October 2008 - 18:52

Unregistered43490
  • Unregistered43490
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
3 st sådana under boxen (utan plastplattan) fick tyst på den, nästan i alla fall.

http://www.clasohlso..._132713_383.jpg

Redigerat av Unregistered43490, 07 October 2008 - 18:54.

Postad 15 October 2008 - 20:41

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Actually, Samsung DTB-P850V has this feature (event tracking) - came with the last software update (May 2008). Also some of elofu17 list bugs/features seems to be fixed/implemented (like volume offset, 256 timers, epg improvements and many more).

Ammarok, eller någon annan med "insider", hur ser det ut med tidpunkt att få uppgradering till den version som tydligen finns på DTB-P850V, mest intressanta just nu är 256 timers + några av buggarna i elofu17:s lista.

Postad 16 October 2008 - 09:13

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ammarok, eller någon annan med "insider", hur ser det ut med tidpunkt att få uppgradering till den version som tydligen finns på DTB-P850V, mest intressanta just nu är 256 timers + några av buggarna i elofu17:s lista.

Unfortunatelly, I don't know if comhem and samsung are working on the new software upgrade for DCB-P850Z. Of course, from the technical point of view, there shall be no problem with that - DTB software evolved from DCB (plus some special Boxer Navigator features like searching events, recording series etc)).

Postad 16 October 2008 - 09:48

Unregistered9883920c
  • Unregistered9883920c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

3 st sådana under boxen (utan plastplattan) fick tyst på den, nästan i alla fall.

http://www.clasohlso..._132713_383.jpg

Blir det inte ostabilt med 3 stycken, 4 borde väl vara bättre?
Jag har en sån box som står på en glashylla med ikea-tassar under, men dessa från CO är nog bättre.

Postad 16 October 2008 - 11:22

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Apropå dålig fjärrkontroll.

Vår fjärrkontroll har under en tid blivit långsamt sämre. Ibland har man (vet inte hur) lyckats åstadkomma en rullning av favoritkanalerna. Digitalboxen bläddrar alltså kontinuerligt i kanallistan från början till slut och omigen. Inte så kul.

En annan sak är att det blev svårt att stänga av boxen. Antingen tryckte man för kort tid - då hände inget alls. Eller så tryckte man för lång tid - då startade boxen om igen efter att först ha stängt av sig en mycket kort stund.

Eftersom jag vid ett av de två reparationstillfällena fick en helt ny box så fick jag också en extra fjärrkontroll. Jag flyttade nyligen över batterierna från den gamla fjärren till denna och upplevde en klart förbättrad kommunikation mellan fjärr och box!

• Man stänger numera av boxen med ett normalt, kort tryck på avstängningsknappen.
  • Den har ännu inte scrollat i kanallistan.
  • Och dessutom: när man byter kanal så syns informationen om den nya kanalen snabbare i rutan - även om själva kanalen inte dyker upp snabbare än förut!

Det verkar alltså som om fjärrkontrollen åldras på något vis. Innan jag bytte hade jag torkat av fönstret på fjärren utan att det gjorde någon skillnad. Och det var, som sagt, samma batterier. Jag har haft samma fjärr sedan boxen var ny. Jag var bland de första som köpte via Comhem. Var det kanske i februari 2007?

Postad 16 October 2008 - 20:17

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Nog är det något med fjärrarna allt. När jag för någon månad sedan hade liknande problem som du samt problemet att fjärr och box inte fick kontakt ringde jag Comhem. De sa bara något i stil med "låter som om du behöver en ny fjärrkontroll" och skickade en helt utan knussel. Den fjärren fungerade fint ett tag, började sedan krångla den också. Numera fungerar det helt ok med en Logitech Harmony 525 sedan jag tog bort de kommandon den lärt in direkt från originalfjärren.

Postad 17 October 2008 - 18:49

ConnyHK
  • ConnyHK
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har också problem med fjärren, när jag sappar några gånger så startar boxen om. Har någon annan haft samma problem? Tycker f.ö att Com Bort stinker taskig support och ingen förståelse för problemen.

Postad 18 October 2008 - 05:31

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Köpte boxen i fråga på DVDirect för ynka 1495 spänn och är i stort sett nöjd, bortsett från två grejer som jag undrar om det månne går att få bukt med:

1. Jag tycker bilden är grådaskig - dvs svartnivån är på tok för ljus. Jag kör scart->component in i min Marantz SR7002-receiver, och därifrån kör jag HDMI ut till både TV (Samsung 42Q97) och projektor (Epson TW2000). Eftersom det inte följde med någon manual till boxen i fråga (b-stock/refurbished) och fjärrkontrollen verkar vara annorlunda än den som är med normalt sett så har jag letat mig fram på egen hand, men ändå inte hittat några ställa-in-svärtan-i-bilden-menyer, vilket föranleder mig att tro att några sådana inte finns. Kan det vara så illa? Både TV och projektor är kalibrerade och ser finfina ut med Blu-ray och DVD, men just TV-bilden från boxen är extremt grådassig och kontrastlös i jämförelse. Och det trista är att att jag inte riktigt får till den, eftersom den dessutom är så kontrastlös. Vill alltså på nåt sätt kunna fixa till åtminstone lite av det direkt från boxen om det är möjligt, men jag är som sagt skeptisk...

2. Ja den låter ju en hel del... Ska testa med skumgummifötter eller möbeltassar i och för sig... Sen undrar jag hur man får bort den rullande displaytexten, för det har jag inte lyckats klura ut än.

I övrigt dock - grym box för ap-lite pengar!

Postad 18 October 2008 - 07:06

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Har också problem med fjärren, när jag sappar några gånger så startar boxen om. Har någon annan haft samma problem? Tycker f.ö att Com Bort stinker taskig support och ingen förståelse för problemen.

Om boxen startar om av sig själv är det något fel på den. Felanmäl den hos Comhem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.