Jag har lessnat totalt på att Com Hem bara skickar ut två dagars programguide till boxen, vilket gör att man får sitta och "bevaka" boxen och komma ihåg att lägga in inspelningar utefter när programdatan kan tänkas dyka upp istället för när man kommer på det.
Exempelvis ser jag att femman ska visa Pay it Forward på söndag kväll. Bra, då spelar jag in den på boxen! Eller nä, jag måste nog vänta tills efter 21.00 på fredag kväll för att guidedatan ska ha hunnit komma in i lådan. Värdelöst!
Jag har ett pågående supportärende med Com Hem som tar flera månader eftersom de väntar 14 dagar med att svara varje gång...
Är det NÅN här på forumet som har mer än 48 timmars guidedata i sin box?
Här är konversationen med Com Hem så här långt ifall nån är sugen på att se hur man INTE ska sköta sin kundservice: (läs nerifrån och upp...)
---
FRÅGA 2008-09-18 10:56 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Hej, jag använder en PVR-box som jag köpt (Samsung DCB P850Z) men har även den "lilla boxen" som du nämner kvar och kopplar in den då och då för att jämföra. Jag har fortfarande bara två dagars guide i båda mina boxar.
Den stora frågan, som jag fortfarande inte fått svar från er på är: Hur många dagars guide SKA det finnas? Är det officiellt att Com Hem bara har två dagars guide, eller SKA ni ha mer? Det första svaret jag fick sa ju att det inte var Com Hem som styrde innehållet, utan att det kom direkt från programbolagen - vilket jag tyckte lät konstigt eftersom de som har Boxer har fler dagar i sina guider samt att det vore väldigt märkligt om ALLA programbolag bestämt sig för att bara skicka ut två dagars guide till just Com Hem?
Dessutom har ni ju 10 dagars guide på hemsidan, så datan FINNS ju! Jag misstänker ett handhavandefel någonstans, så att det endast skickas ut två dagars programguide till oss kunder. Det är inte bara jag som har detta klagomål ser jag efter en snabb sökning på Internet...
Så, kan jag få svar på följande frågor tack:
1. Hur många dagars guidedata SKA det finnas i en digitalbox kopplad till Com Hems digitaltevenät, enligt era egna dokument?
2. Varför finns det 10 dagar i teveguiden på er hemsida, men bara två dagar i mina boxar?
3. Varför tar det 14 dagar att få svar från er, varje gång?
SVAR 2008-09-18 10:50
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vilken box är det du använder dig av?
Du skrev att du läste det i manualen till din "lilla" dtv box, sammankopplar det till samsung DCB 260Z som är registrerad på ditt abonnemang. Men du skriver även att du inte kan lägga in inspelningar på PVR boxen.
Återkom med vilken box du använder så får vi ta en titt på det.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Andreas Eriksson
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
FRÅGA 2008-09-05 20:59 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Hej, jag har två dagar, som alltid. Skulle det ha ändrats av någon anledning?
SVAR 2008-09-01 09:45
Ursäkta att svaret på ditt mejl dröjt längre än normalt.
Hur många dagars guide har du nu?
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se
FRÅGA 2008-08-24 19:48 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Hej, och tack för svaret. Det står i manualen för min "lilla" box att den ska ha 7 dagars guide. Dessutom - du säger att ni bara skickar vidare guideinformationen från programbolagen, och att dessa bara skickar er data för 2 dagar framåt. Är inte det lite märkligt då att ni kan ha i skrivande stund 10 dagars guide på er hemsida under "tv-guiden"? Har ni olika datakälla för guiden i programboxarna och för guiden på hemsidan? I såna fall föreslår jag att ni börjar använda hemsidans guide-data även för boxarna, så är ju problemet löst!
SVAR 2008-08-24 17:00
Com Hem vidaresänder programguideinformation oförvanskad direkt från programbolagen. De flesta programbolag verkar alltså endast sända data för cirka 2 dagar framåt. Det är också känt att vissa programbolag inte sänder någon data alls. Ni får gärna hänvisa till den sida där ni menar att vi utlovat sju dagars programdata, då jag inte kan se detta. Möjligen har ni förväxlat det med att det är möjligt att det tekniskt är möjligt att lägga in timerinspelningar för sju dagar i PVR-boxen?
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Per Hedetun
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se
FRÅGA 2008-08-15 15:36 - Teknisk support Tv -> Annat
Är du kund? Ja
Angående: Teknisk support Tv -> Annat
Din fråga:
Hej,
jag har bara två dagars programdata i guiden i min digitalbox - trots att det står på hemsidan att man ska ha 7 dagars data!
Det är väldigt irriterande att inte kunna schemalägga inspelningar på min PVR längre fram än två dagar...!