HBO Nordic
3030 svar till detta ämne
Postad 08 April 2017 - 08:39
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Försök inte förstå dig på hbo nordics upplägg... det funkar inte 
Här både netflix och hbo... är en mardröm när man ska börja följa nån serie på hbo... det är då f*n att det ska va lättare/smidigare att ladda ner istället för att följa en serie legalt!
Medans på Netflix är allt sjukt smidigt, med listor, "fortsätt titta", olika users mm, mm... 
ja jag kör ju netflix också och det är sinnessjukt smidigt. finns ingenting att klaga på där egentligen, medan på HBO får man verkligen leta efter något som är bra. Speciellt på ps4-appen. den är skrämmande dålig.
Dock så förstår jag inte hur man lättast ska följa en serie på hbo via appen på telefonen, man måste leta upp eller söka på serien man följer då alltså varje gång man går in där? Eller det kanske finns någon "senast tittade" eller nåt liknande förresten. jaja hoppet är det sista som överger en så jag hoppas dom åtminstone försöker förbättra sin layout 
Postad 08 April 2017 - 08:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
okej, då förstår jag (tror jag) 
kanske skulle beställa en sådan då.
är Netflix bättre på CC än på ps4? på ps4 saknar jag underkategorier som det finns om man går in via datorn. Finns det det på CC?
ladda ner hbo appen på telefon det är de du ser samma app bara att har du CC så finns valet att casta till CC..
om du bestämmer dig för att skaffa Chromecast så finns det 2 typer
CC2 = HD stöd 1080p och CC Ultra = 4K stöd jag skulle rekommendera dig skaffa den du har mest nytta av då det är ganska stor prisskillnad mellan ultra och 2
Redigerat av Duckface21, 08 April 2017 - 09:01.
Postad 08 April 2017 - 09:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ladda ner hbo appen på telefon det är de du ser samma app bara att har du CC så finns valet att casta till CC
gjorde det. HBO-appen sög. "min lista" fanns ju inte med där.
jag kan lägga till avsnitt till min lista och jag kan plocka bort avsnitt. men jag kommer inte in på min lista. haha hur f-n tänker dom? gör dom allt jättedåligt medvetet?
Postad 08 April 2017 - 09:07
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
gjorde det. HBO-appen sög. "min lista" fanns ju inte med där.
jag kan lägga till avsnitt till min lista och jag kan plocka bort avsnitt. men jag kommer inte in på min lista. haha hur f-n tänker dom? gör dom allt jättedåligt medvetet?
"gör dom allt jättedåligt medvetet?" Just den frågan är ställd många gånger i denna tråden...
Postad 08 April 2017 - 09:09
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
. det är då f*n att det ska va lättare/smidigare att ladda ner istället för att följa en serie legalt!
Oseriöst, skäms..
"gör dom allt jättedåligt medvetet?" Just den frågan är ställd många gånger i denna tråden... 
Klart de gör 
Postad 08 April 2017 - 09:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
haha kan tänka mig det
Postad 11 April 2017 - 17:34
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Westworld var ganska bra. Lite märkligt för den har allt av det bästa tycker jag. Både sci-fi och Western och bra gjord och allting , men trots det fick jag inte den där wow-känslan. Förstår inte varför riktigt. Ger den 4/5
Men vet inte om jag missade själva poängen med serien. Vad är vitsen/poängen med den här western-världen egentligen ?
Postad 12 April 2017 - 07:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Men vet inte om jag missade själva poängen med serien. Vad är vitsen/poängen med den här western-världen egentligen ?
Har du verkligen sett hela serien? Det framgår av storyn och ännu tydligare i sista avsnitten. Det är inte att det är "western" som är poängen.
Postad 12 April 2017 - 09:04
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Har du verkligen sett hela serien? Det framgår av storyn och ännu tydligare i sista avsnitten. Det är inte att det är "western" som är poängen.
jo jag har sett avsnitten men kanske jag var lite okoncentrerad då för jag har inte fått med mig varför världen finns. Hade ju varit kul att veta faktiskt 
Postad 12 April 2017 - 09:11
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
jo jag har sett avsnitten men kanske jag var lite okoncentrerad då för jag har inte fått med mig varför världen finns. Hade ju varit kul att veta faktiskt 
Det förklaras ju lite då och då... vad det är för värld, och vad det går ut på... verkar som du måste se om den... 
Bland det bästa jag sett i serieväg faktiskt.. 
Redigerat av Garrett, 12 April 2017 - 09:15.
Postad 12 April 2017 - 09:48
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Tydligt som korvspad att western parken finns till för att rika människor kan göra som dom vill, mörda, våldta, äventyr, kärlek- fast utan konsekvenser. Till en början, innan det uppstår problem
Redigerat av budwhite, 12 April 2017 - 09:50.
Postad 12 April 2017 - 10:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Tydligt som korvspad att western parken finns till för att rika människor kan göra som dom vill, mörda, våldta, äventyr, kärlek- fast utan konsekvenser. Till en början, innan det uppstår problem
jojo det förstår jag ju, att dom gör det för skoj skull typ. Men trodde att det skulle finnas ett syfte med det eller nåt. Men kanske det bara var så enkelt då. För att dom vill och kan typ 
Postad 12 April 2017 - 10:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
jojo det förstår jag ju, att dom gör det för skoj skull typ. Men trodde att det skulle finnas ett syfte med det eller nåt. Men kanske det bara var så enkelt då. För att dom vill och kan typ
Ja, det är det officiella syftet och ramen för handlingen. Men det är ju inte det som det egentligen handlar om.
Postad 12 April 2017 - 10:16
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ja, det är det officiella syftet och ramen för handlingen. Men det är ju inte det som det egentligen handlar om.
häpp. kanske skulle se om serien då 
Postad 12 April 2017 - 11:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
va tyckte ni om starten av säsong 3 av Better Call Saul? kollade på den i går ska bli roligt att få se Gus fring igen
Postad 12 April 2017 - 11:56
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
va tyckte ni om starten av säsong 3 av Better Call Saul? kollade på den i går ska bli roligt att få se Gus fring igen
Den ligger på netflix... 
Hoppas iaf 3e säsong är lika bra som dom andra, gillar den! 
Postad 12 April 2017 - 12:14
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Den ligger på netflix... 
Hoppas iaf 3e säsong är lika bra som dom andra, gillar den! 
yes jag kan inte bärga mig till tisdag fan va bra den serien är!!!
Postad 12 April 2017 - 12:44
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
yes jag kan inte bärga mig till tisdag fan va bra den serien är!!!
Försöker vänta tills alla är ute...
Postad 12 April 2017 - 13:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
här skulle de inte gå, här kliar för mycket i fingrarna sen vill man ju ha nått att se en gång i veckan förutom designated survivor
Redigerat av Duckface21, 12 April 2017 - 22:11.
Postad 14 April 2017 - 11:56
logh
-
logh
-
Användare
-
-
186 inlägg
Hej,
Har inte själv HBO men undrar om "Fraggle Rock" aka "Fragglarna" släppts i Sverige ännu?
Var inne och tittate på hemsidan men hittade inget, kan dock vara att det inte syns för mig som icke inloggad.
Tack på förhand!
Postad 14 April 2017 - 22:01
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hej,
Har inte själv HBO men undrar om "Fraggle Rock" aka "Fragglarna" släppts i Sverige ännu?
Var inne och tittate på hemsidan men hittade inget, kan dock vara att det inte syns för mig som icke inloggad.
Tack på förhand!
Nä kommer tydligen inte visas på HBO Nordic enligt nätet.
Postad 16 April 2017 - 22:16
alka
-
alka
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej,
Tack på förhand!
Fragglarna har funnits på Netflix i USA eller Kanada tidigare. Vet inte hur det är nu, har bara svenska Netflix nu för tiden
Postad 16 April 2017 - 23:41
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
har sett klart på säsong 2 av Billions nu. Sinnessjukt bra serie. En av dom bästa jag sett till och med. Hamnar lätt på min topp tre lista.
Vad är värt mer att se på HBO?
Postad 17 April 2017 - 00:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
har sett klart på säsong 2 av Billions nu. Sinnessjukt bra serie. En av dom bästa jag sett till och med. Hamnar lätt på min topp tre lista.
Vad är värt mer att se på HBO?
Bosch.
Game of thrones.
Fargo.
The Affair-sjuukt bra drama serie.
Banshee -brutal.mycket bra.
Penny dreadful -skum men mycket bra.
True Detective -första året är sinnessjukt bra.
Taboo.
Vikings.
12 monkeys.
The Wire.
Gomorrah
Vice principals.
Powers.
Sist men en av de bästa serierna som någonsin gjorts.
Den brutala fängelserien OZ
Finns en hel del mer gobitar men orka inte skriva mer heh
Postad 17 April 2017 - 07:55
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Bosch.
Game of thrones.
Fargo.
The Affair-sjuukt bra drama serie.
Banshee -brutal.mycket bra.
Penny dreadful -skum men mycket bra.
True Detective -första året är sinnessjukt bra.
Taboo.
Vikings.
12 monkeys.
The Wire.
Gomorrah
Vice principals.
Powers.
Sist men en av de bästa serierna som någonsin gjorts.
Den brutala fängelserien OZ
Finns en hel del mer gobitar men orka inte skriva mer heh
Hell on wheels
Sleeper cell
Postad 17 April 2017 - 08:27
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Förutom dom som redan nämnts,
Mr. Robot
The newsroom
Westworld
Band of brothers
Deadwood
Californication
Generation kill
Rome
HBO har vansinnigt bra serier, synd bara att tjänsten ligger ljusår efter Netflix.
Postad 17 April 2017 - 08:31
BlueFruit
-
BlueFruit
-
Användare
-
-
113 inlägg
Förutom dom som redan nämnts,
Mr. Robot
The newsroom
Westworld
Band of brothers
Deadwood
Californication
Generation kill
Rome
HBO har vansinnigt bra serier, synd bara att tjänsten ligger ljusår efter Netflix.
Ray Donovan.
En väldigt bra serie enligt mig. Dimension 404
Mycket skruvad serie som gav lite Twilight Zone känsla. Endast fyra avsnitt så det går snabbt att kolla igenom den.
Postad 17 April 2017 - 09:47
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Grymt. tack ska ni ha. Då har jag lite att välja på. Har redan sett en del av serierna ni har nämnt men jag har att göra länge om jag ska gå igenom hela listan här 
vad. jag kan se nu så har jag sett
Game of thrones
Bosch
The Affair (sjukt bra)
Westworld
Band of brothers
Var nästan säker på att jag sett både Hell on wheels och Deadwood också men enligt appen på telefonen så syns det inte att jag sett några avsnitt. Men är säker på at jag sett en av serierna i alla fall. skumt
Postad 17 April 2017 - 20:11
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Grymt. tack ska ni ha. Då har jag lite att välja på. Har redan sett en del av serierna ni har nämnt men jag har att göra länge om jag ska gå igenom hela listan här 
vad. jag kan se nu så har jag sett
Game of thrones
Bosch
The Affair (sjukt bra)
Westworld
Band of brothers
Var nästan säker på att jag sett både Hell on wheels och Deadwood också men enligt appen på telefonen så syns det inte att jag sett några avsnitt. Men är säker på at jag sett en av serierna i alla fall. skumt
Kan finnas på andra streamtjänster med
Postad 18 April 2017 - 07:03
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Kan finnas på andra streamtjänster med
Ja kanske. Var längesen jag såg dom så jag minns inte riktigt.
Postad 18 April 2017 - 13:50
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Har man inte sett the Wire bör man släppa allt annat och se den nu.
Postad 18 April 2017 - 13:51
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Wörd!
Numer finns den väl i HD på HBO med?
Postad 18 April 2017 - 14:36
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Nu blev det omtittning av Band of Brothers, bra lista!
Kan även rekommendera The Night Of och Six. Six är kanske lite långsam i början men den blir bara bättre ju längre man ser.
Postad 18 April 2017 - 14:57
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
tänk om dom kunde satsa lite pengar på sin app, så hade det vart lättare och roligare att se på HBO
Postad 18 April 2017 - 15:34
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
tänk om dom kunde satsa lite pengar på sin app, så hade det vart lättare och roligare att se på HBO
Vilken av apparna syftar du på?
Postad 18 April 2017 - 16:43
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Det är en bra serie, men inte sååå bra. Jag tycker den har oförtjänt högt betyg på IMDB, men det var väl inte lika stor konkurrens i början på 2000-talet. Hade det varit en ny serie som släppts nu tror jag inte att den hade fått lika höga betyg.
Postad 18 April 2017 - 16:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kan för mitt liv inte heller riktigt förstå The wire sjukt höga betyg.
Vist är den riktigt bra men inte bland de bästa som gjorts.
Postad 18 April 2017 - 19:04
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1918 inlägg
Tänkte börja med The Wire efter jag har avklarat The Shield (som jag hittade på Cmore)
Postad 18 April 2017 - 20:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fyfasen vad avundsjuk jag är på ni som inte sett Shield eller OZ
Postad 18 April 2017 - 20:46
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Fyfasen vad avundsjuk jag är på ni som inte sett Shield eller OZ
oz är bra. såg den för j-vligt längesen. typ i slutet på 90-talet tror jag det var. minns den som riktigt bra och spännande.
Postad 18 April 2017 - 22:57
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
oz är bra. såg den för j-vligt längesen. typ i slutet på 90-talet tror jag det var. minns den som riktigt bra och spännande.
Den är gammal men sjukt bra 😀
Postad 19 April 2017 - 08:20
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
kÖ
Vilken av apparna syftar du på?
Kör via AppleTV4, tycker appen är under all kritik.
Postad 19 April 2017 - 08:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
kÖ
Kör via AppleTV4, tycker appen är under all kritik.
Jag använder också den och tycker att den gör sitt jobb. Dock kunde den vara mer som Netlfix med en lista över senast sedda som man lätt kan fortsätta från. Nu måste jag leta reda på serien och manuellt gå in och välja det senaste avsnittet. Just det är väl den största bristen.
Redigerat av agpath, 19 April 2017 - 08:46.
Postad 19 April 2017 - 08:56
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Det är en bra serie, men inte sååå bra. Jag tycker den har oförtjänt högt betyg på IMDB, men det var väl inte lika stor konkurrens i början på 2000-talet. Hade det varit en ny serie som släppts nu tror jag inte att den hade fått lika höga betyg.
The Wire är i mina ögon den bästa serien som någonsin gjorts. Men det är också en serie som tar tid att komma in i och är en serie som har ganska stora komplexa frågor som den behandlar. Den är inte för alla men ger man den tid så blir är det en fascinerande studie över samhället i USA, från gatan och uppåt. Serien handlar om staden Baltimore och hur den fungerar.
Verkliga karaktärer, trovärdig handling, dialog som känns äkta. Och den fördummar inte tittaren.
Postad 19 April 2017 - 10:10
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
The Wire är i mina ögon den bästa serien som någonsin gjorts. Men det är också en serie som tar tid att komma in i och är en serie som har ganska stora komplexa frågor som den behandlar. Den är inte för alla men ger man den tid så blir är det en fascinerande studie över samhället i USA, från gatan och uppåt. Serien handlar om staden Baltimore och hur den fungerar.
Verkliga karaktärer, trovärdig handling, dialog som känns äkta. Och den fördummar inte tittaren.
Jag kan bara hålla med. The Wire är en serie med trovärdiga karaktärer och engagerande handling. När det görs korkade saker man stönar åt då handlar det inte om att våra hjältar, förblindade av något ideologiskt rättpatos, ensamma rusar in i en hangar fylld med automatvapenbeväpnade gangsters. Snarare sitter man och blir ledsen över att McNulty kommer fucka upp ytterligare ett förhållande genom att vara otrogen igen. Men det gör han helt enkelt för att han är ett arsel, ett trovärdigt arsel. Så, ja, det är en riktigt bra serie, men enligt IMDBs Top250-lista skall den vara den fjärde bästa icke-dokumentärserien genom tiderna och riktigt så bra tycker inte jag att den var.
Postad 19 April 2017 - 10:36
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Håller fullständigt med, även om jag tycker serien tappade i sista säsongen. Men helt klart en av dom bäste serier jag sett. Sett igenom serien 2 gånger. Och karaktärerna är ju grymma och äkta.
Postad 19 April 2017 - 16:04
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
fick nyss ett mail från HBO med en undersökning säd man skulle svara på en massa frågor om hur nöjd man var. Det blev inte så väldigt positivta svar från mig om man säger så.
hoppas dom tar till sig av all kritik dom får från folk. Eller folk kanske inte klagar? vi är ju i sverige kom jag på. Dom flesta håller tyst och betalar och ser glada ut, och sen gnäller vi på forum istället 
Postad 19 April 2017 - 16:09
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Fargo imorgon? 
Postad 19 April 2017 - 16:28
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
fick nyss ett mail från HBO med en undersökning säd man skulle svara på en massa frågor om hur nöjd man var. Det blev inte så väldigt positivta svar från mig om man säger så.
hoppas dom tar till sig av all kritik dom får från folk. Eller folk kanske inte klagar? vi är ju i sverige kom jag på. Dom flesta håller tyst och betalar och ser glada ut, och sen gnäller vi på forum istället 
Jag hoppas alla tar tillfället i akt och (sakligt ) talar om för dom vad dom gör fel och vad dom kan göra för att bli bättre.
Jag länkade även hit och bjöd in dom 
Postad 19 April 2017 - 16:39
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag hoppas alla tar tillfället i akt och (sakligt ) talar om för dom vad dom gör fel och vad dom kan göra för att bli bättre.
Jag länkade även hit och bjöd in dom 
Bra tänkt att bjuda hit dom 
Skrev i slutet i rutan precis vad jag tyckte om dom dock.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|