![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 september 2013 - 17:08
Postad 05 september 2013 - 17:22
Redigerat av Ringblixt, 05 september 2013 - 17:23.
Postad 05 september 2013 - 17:32
Postad 05 september 2013 - 18:28
Eller så kör du så här tills vidare, funderar på hur mycket 3D du egentligen kommer att se och sedan väljer att prioritera. Ifall det nu blir en 3D-film i kvartalet kanske du kan ta besvärat att koppla om kablar och inställningar. 3D-film varje vecka och du bör nog köpa en ny pryl.
Redigerat av Ringblixt, 05 september 2013 - 18:30.
Postad 05 september 2013 - 18:35

Postad 05 september 2013 - 20:32
Har tänkt o använda den till
- Film
- Xbox(Gta V, Nhl, Fifa).
- Livesport på tv, fotboll, hockey m.m.
Har kollat lite på en st 60. Ni som har en st 60 kan ni säga något om hur den är på spel, såsom gta, fifa, nhl. Är st 60 en tv som passar mina ändamål eller finns det någon annan ni rekommenderar som passar mig bättre?
Tacksam för svar!
Postad 06 september 2013 - 06:28
Vet inte om detta är helt rätt forum men jag får chansa. Har just nu en gammal Panasonic Viera 42 från 2008 som kämpar på hemma. Är galet nöjd med den och vill givetvis fortsätta med Panasonic. Även min far är på G att köpa TV så jag tänkte att vi kunde ha likadan.
Jag vill ha: Bästa möjliga TVn till rimligt pris (max 8000kr).
Bilden: ca 50 tum (inte större)
Användas till: Film, tvserier -> Allt i HD (NetFlix via AppleTV (om det behövs?)).
Har spanat in https://www.prisjakt...t.php?p=1184840.
Den verkar ha det jag vill ha. Det enda som gör mig förbryllad är att den inte finns i så många butiker. Är det någon "avigmodell" eller något annat skumt?
Tacksam för hjälp!
Postad 06 september 2013 - 06:56
lägg till en tusenlapp till på din budget så får du den här istället: https://www.prisjakt...t.php?p=1682251Hej,
Vet inte om detta är helt rätt forum men jag får chansa. Har just nu en gammal Panasonic Viera 42 från 2008 som kämpar på hemma. Är galet nöjd med den och vill givetvis fortsätta med Panasonic. Även min far är på G att köpa TV så jag tänkte att vi kunde ha likadan.
Användas till: Film, tvserier -> Allt i HD (NetFlix via AppleTV (om det behövs?)).
Den verkar ha det jag vill ha. Det enda som gör mig förbryllad är att den inte finns i så många butiker. Är det någon "avigmodell" eller något annat skumt?
Tacksam för hjälp!
det går alldeles utmärkt att spela på en st60Tjena. Har funderat på en ny tv ett tag och har fastnat lite för panasonic.
Har tänkt o använda den till
- Film
- Xbox(Gta V, Nhl, Fifa).
- Livesport på tv, fotboll, hockey m.m.
Har kollat lite på en st 60. Ni som har en st 60 kan ni säga något om hur den är på spel, såsom gta, fifa, nhl. Är st 60 en tv som passar mina ändamål eller finns det någon annan ni rekommenderar som passar mig bättre?
Tacksam för svar!
Postad 06 september 2013 - 07:23
Hej,
Tacksam för hjälp!
50UT50Y är en modell från 2012 som är på väg att utgå. Om du ska köpa en sådan så är det i prisklass 6000:- från en pålitlig butik som gäller för att den ska vara prisvärd. 50ST60Y är ett mycket bättre val även fast den kostar 3000:- mer. Den har ett antireflektionsfilter som gör den mindre till en spegel i ljus miljö och den har inte heller vertical banding vilket UT50, bland andra, led mycket av. ST60 har något högre input lag, men det går ändå alldeles utmärkt att spela på den med game mode på.
Redigerat av altair4, 06 september 2013 - 07:23.
Postad 06 september 2013 - 10:10
Redigerat av Unregistered93406f32, 06 september 2013 - 10:11.
Postad 06 september 2013 - 15:05
ST60 65" på Komplett, 18k.
http://www.komplett....aspx?sku=776238
18k hos netonnet också men där är frakten fri.
Postad 06 september 2013 - 15:17
18k hos netonnet också men där är frakten fri.
Jepp la en beställning på NETONNET

Redigerat av giantos1, 06 september 2013 - 20:05.
Postad 06 september 2013 - 16:36

Postad 06 september 2013 - 18:11
Tänkte också slå till, men såg på historiken att den varit nere på 17K och nosat... så väntar lite till
17k var den nere hos Komplett vid några tillfällen. Då de har nästan 1000:- i frakt så är det lika billigt att beställa från Netonnet nu om du inte har möjlighet att hämta den hos någon av Kompletts hämtlager.
Redigerat av altair4, 06 september 2013 - 18:11.
Postad 06 september 2013 - 18:26
Yes, presajs. Men bor i Malmö så det är rätt lugnt. Dessutom har jag inte behov av en TV än på minst två månader, så is i magen it is. Vem vet, kanske 65VT60 eller Samsung 64F8505 hinner gå ner till runt 22K tills dess17k var den nere hos Komplett vid några tillfällen. Då de har nästan 1000:- i frakt så är det lika billigt att beställa från Netonnet nu om du inte har möjlighet att hämta den hos någon av Kompletts hämtlager.

Redigerat av Libell, 06 september 2013 - 18:27.
Postad 06 september 2013 - 19:29
Yes, presajs. Men bor i Malmö så det är rätt lugnt. Dessutom har jag inte behov av en TV än på minst två månader, så is i magen it is. Vem vet, kanske 65VT60 eller Samsung 64F8505 hinner gå ner till runt 22K tills dess
Ja det hade varigt riktigt fint, men 65VT60 har redan gått ner 10k så undra hur mycket det finns utrymme att sänka ?
Postad 07 september 2013 - 01:09
Postad 07 september 2013 - 07:23
Då borde den i 42 funka med va?
https://www.prisjakt...t.php?p=1691116
Då blir ju priset inte så mycket dyrare.
Tack!
Postad 07 september 2013 - 10:25
50UT50Y är en modell från 2012 som är på väg att utgå. Om du ska köpa en sådan så är det i prisklass 6000:- från en pålitlig butik som gäller för att den ska vara prisvärd. 50ST60Y är ett mycket bättre val även fast den kostar 3000:- mer. Den har ett antireflektionsfilter som gör den mindre till en spegel i ljus miljö och den har inte heller vertical banding vilket UT50, bland andra, led mycket av. ST60 har något högre input lag, men det går ändå alldeles utmärkt att spela på den med game mode på.
Börjar fundera på om jag har fått fel tv i kartongen, för det är just som en spegel min st60 beteer sig i mitt vardagsrum.
På kvällen däremot så är det en fröjd att titta på.
Postad 07 september 2013 - 12:52
Börjar fundera på om jag har fått fel tv i kartongen, för det är just som en spegel min st60 beteer sig i mitt vardagsrum.
På kvällen däremot så är det en fröjd att titta på.
Observera ordet "mindre". Det är fortfarande en spegel, men inte lika hemsk som de plasmor som saknar filter.

Redigerat av altair4, 07 september 2013 - 12:53.
Postad 07 september 2013 - 17:42
Problem är Posterization som är väldigt synligt på både HD TV samt mkv, bifogar en bild med kraftigt fel, nu kom bilden upp & ner men ni ser ändå.
Har kollat gråskalor med DVE samt alla bild val samt skruvat på gama setting men inget hjälper,
nu när jag väl sett det sitter jag bara och letar efter felet.
Bifogad fil(er)
Redigerat av ljudnisse, 07 september 2013 - 17:49.
Postad 07 september 2013 - 17:47
Vad har du för leverantör av HD TV och vilket program/film är bilden tagen ifrån?
/Fredrik
Postad 07 september 2013 - 17:57
Bilden är från Boxer HDTV ( 720p) från serien Broadchurtch.
Om det inte hade varit så att det är drygt 2 månder sedan köp så hade returnerat TV direkt !
Postad 07 september 2013 - 18:00
Om du är så missnöjd så sälj den.
/Fredrik
Postad 08 september 2013 - 07:21
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 08 september 2013 - 07:22.
Postad 08 september 2013 - 09:28
Nu har jag haft min 65" VT60 i en vecka och kört den med det mesta tänkbara.
Jag är mycket imponerad av bildkvalitén i överlag. Det är en sjuk svärta och dynamik i bliden.
Visst finns det buzzing, visst hör jag fläktarna. Men för min del är det inget problem, min ventilation i rummet överöstar fläktarna och visst hör jag buzzing om jag har låg volym på filmen/sändingen, men det är endast under mycket ljusa bildsekvenser och inget jag personligen stör mig på.
Började med att ställa in den i Professional 2 enligt Bumtious inställningar på AVSForum. (visserligen för vt65)
Kör huvudsakligen en Intel NUC med XBMC 13 på Ubuntu som mediaspelare.
Visst kan jag också uppleva posterization som nämt ovan men det verkar mest framträda på dåligt kodat material och sen är jag lite osäker på om dom har fixat alla problem på NUC:en och Intel HD4000, hur som helst så upplever jag inte dessa problem över huvudtaget om jag kör Bluray på PS3an.
Angående vertical banding eller "screen uniformity" så är det väldigt dolt, det kan vara vid vissa väldigt speciella sekvenser det framträder och då behöver jag verkligen fokusera på det för att uppfatta det. Tex. på filmen Timescapes vid panoreringarna i fågelscenerna som sker i solnedgång så framträder det lite. Har tittat på HD sändningar av fotboll och där märkte jag inte av detta. (är dock inget fotbollsfan, men har förstått att det är bästa referensen för att hitta vertical banding. Har även testat upgradeskärmen och där såg jag ingenting)
Postad 08 september 2013 - 10:07
Dock upptäckte jag en sak igår kväll, längst till höger i skärmen kan jag se en svag (transparent?) vertikal linje med en bredd på par centimeter. Den är syns svagt vid ljusa partier i bilden. Det är inget som stör upplevelsen av filmen.
Jag har läst på olika AV forum att detta ska vara ett vanligt förekommande på många av Panasonics plasmor, det var någon som skrev att det inte var någon "issue" utan detta skulle bero på tillverkningsproccessen. Kan ni med ST60 modellen kolla om detta "issue" även finns på er TV?
Postad 08 september 2013 - 10:15
Jo men känns jävligt surt att inte ens HDTV sändning "duger" som insignal till TVn, Blu-Ray ser jag nästan bara på min projektor.Som porch säger så har källan stor betydelse för posterization. Sälj inte teven förrän du testat en film som du vet inte innehåller fenomenet.
Postad 08 september 2013 - 13:37
från den?
Tacksam för svar
Postad 08 september 2013 - 13:51
Hej, Har tänkt köpa mig en 55st60y, är det någon med denna modell som kan säga om det är något hörbart surr/buzz
från den?
Tacksam för svar
Sök på Buzz inom denna tråden så kommer du att få en del träffar. Alltså inte i sökrutan längst upp utan några rader ner på sidan.
Postad 08 september 2013 - 17:05
Jo men känns jävligt surt att inte ens HDTV sändning "duger" som insignal till TVn, Blu-Ray ser jag nästan bara på min projektor.
Visst jag håller med. Tyvärr blir det til att vänta tills kompressionen på tevesändningarna blir bättre.
Postad 08 september 2013 - 18:11
Har själv en 42" ST60. På min tv hör jag bara buzz om jag sätter huvudet precis intill tvn och lyssnar. Sitter jag i soffan ca 2,8m ifån hör jag inte det alls.Hej, Har tänkt köpa mig en 55st60y, är det någon med denna modell som kan säga om det är något hörbart surr/buzz
från den?
Tacksam för svar
Postad 08 september 2013 - 21:19
Sök på Buzz inom denna tråden så kommer du att få en del träffar. Alltså inte i sökrutan längst upp utan några rader ner på sidan.
Har ingen Panasonic själv men vad jag läst i forum osv är det snarare surr från fläktarna än buzzing som är det stora problemet. Sen hur stort detta problem är verkar det råda delade meningar om, allt ifrån folk som bytt till Samsungs plasmor för att slippa oljudet till de som mer är inne på "vilket fläktljud?"

Postad 08 september 2013 - 22:00
Men st60 har inga fläktarHar ingen Panasonic själv men vad jag läst i forum osv är det snarare surr från fläktarna än buzzing som är det stora problemet. Sen hur stort detta problem är verkar det råda delade meningar om, allt ifrån folk som bytt till Samsungs plasmor för att slippa oljudet till de som mer är inne på "vilket fläktljud?"
Postad 09 september 2013 - 08:10
Postad 09 september 2013 - 08:34
Eller 50" VT60 för 12 980 kr på Elgiganten: http://www.elgigante...-tv-tx-p50vt60y
SIBA m.fl. hakar på... http://www.siba.se/p...asma-tv-med-3d-
Redigerat av Kung67, 09 september 2013 - 09:40.
Postad 09 september 2013 - 15:17
Jag har min HTPC kopplad via HDMI till förstärkaren (Marantz SR6004) och vidare med HDMI in i 55VT60. Problemet är dock att jag att jag inte får med hela bilden från datorn. Den beskär en del både nertill och vid kanterna.
Har testat otaliga inställningar både i datorn och TVn men inte fått det att fungera så jag ser hela bilden. Kan det vara en inställning i förstärkaren som spökar? Eller är det i TVn?
Postad 09 september 2013 - 16:54
Men st60 har inga fläktar
Så sant! Vilket gör det till än mer av en gåta varför toppmodellerna har det. Enda rimliga förklaringen måste väl isf vara mindre CPU kraft och liknande
Redigerat av Unregistered1413, 09 september 2013 - 16:54.
Postad 09 september 2013 - 16:57
Min GT60 buzzar inte, inte ens med helt vit bild
![]()
![]()
Då har du nog råkat köpa en LCD istället då samtliga plasmor vad jag vet buzzar, sen beror det på hörsel, variation mellan exemplar, placering osv hur stort problem det är i praktiken.
Postad 09 september 2013 - 17:32
Du är rolig du, när jag säger att den inte låter så är det så , min tidigare Pioneer buzzade så jag vet vad det är för ljud vi snackar om !Då har du nog råkat köpa en LCD istället då samtliga plasmor vad jag vet buzzar, sen beror det på hörsel, variation mellan exemplar, placering osv hur stort problem det är i praktiken.
GT, VT & ZT har alla samma CPU, ZT har sitt special limmade glas som skulle kunna kräva fläkt, men det förklarar inte varför VT har fläkt medan GT inte har det.Så sant! Vilket gör det till än mer av en gåta varför toppmodellerna har det. Enda rimliga förklaringen måste väl isf vara mindre CPU kraft och liknande
Redigerat av ljudnisse, 09 september 2013 - 17:36.
Postad 09 september 2013 - 17:37
Du är rolig du, när jag säger att den inte låter så är det så , min tidigare Pioneer buzzade så jag vet vad det är för ljud vi snackar om !
Det förklarar ju varför du har problem med bilden. Du har ju ingen plasma.

Redigerat av altair4, 09 september 2013 - 17:38.
Postad 09 september 2013 - 18:08
För den som är intresserad av 50" GT60 finns den nu för 10 990 kr på Komplett: http://www.komplett....36-284FB69F5D76
Eller 50" VT60 för 12 980 kr på Elgiganten: http://www.elgigante...-tv-tx-p50vt60y
SIBA m.fl. hakar på... http://www.siba.se/p...asma-tv-med-3d-
Är GT märkbart bättre än ST? Då tänker jag främst på bilden. Nått extra uttag eller liknande är inte så viktigt för mig.
Postad 10 september 2013 - 07:59
Postad 10 september 2013 - 10:39
jo via HDMISå vt60-serien har ingen ljudutgång som kan få volymen justerad via volymknapparna på fjärren? wtf
Postad 10 september 2013 - 13:22
Är GT märkbart bättre än ST? Då tänker jag främst på bilden. Nått extra uttag eller liknande är inte så viktigt för mig.
I ett mörkt rum är det inte mycket skillnad. Solljus hanteras lite bättre av GT än ST.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar