Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Pioneer PDP-436/506

2508 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2007 - 09:33

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har börja drabbas av att min plasma (PDP-436XDE) stänger av sig själv pga inaktivitet, nedräkning från 5 minuter. Det här händer när jag kopplat datorn till skärmen och kör via S-VHS och input 5.

Det verkar dock inte hända vid varje tillfälle utan random ...

Ngn som har en idé eller förslag så är det välkommet..

Redigerat av Daredevil, 21 August 2007 - 09:34.

Postad 21 August 2007 - 10:49

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har börja drabbas av att min plasma (PDP-436XDE) stänger av sig själv pga inaktivitet, nedräkning från 5 minuter. Det här händer när jag kopplat datorn till skärmen och kör via S-VHS och input 5.

<{POST_SNAPBACK}>

Efter hur lång tid börjar nedräkningen? 3 timmar?
Funktionen är separat för varje input och ligger nederst i "strömkontroll".
Rör du minsta lilla, t.ex. sänker ljudet så börjar timern på 3 timmar om igen vilket kan vara anlednigen till att du tycker att det inte är varje gång. TV'n släcks efter att man lämnar den orörd i 3 timmar...

Postad 21 August 2007 - 10:59

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Efter hur lång tid börjar nedräkningen? 3 timmar?
Funktionen är separat för varje input och ligger nederst i "strömkontroll".
Rör du minsta lilla, t.ex. sänker ljudet så börjar timern på 3 timmar om igen vilket kan vara anlednigen till att du tycker att det inte är varje gång. TV'n släcks efter att man lämnar den orörd i 3 timmar...

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för tipset ... Svårt att avgöra tiden, men möjligt att det kan vara tre timmar... Streckkollat några tv-serier så det kan stämma... Ska ta en titt när jag kommer hem hur inställningen ser ut där. Återkommer med rapport i frågan.

Postad 21 August 2007 - 11:21

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Tackar för tipset ... Svårt att avgöra tiden, men möjligt att det kan vara tre timmar... Streckkollat några tv-serier så det kan stämma... Ska ta en titt när jag kommer hem hur inställningen ser ut där. Återkommer med rapport i frågan.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur som helst hade jag fel angående att den går att ställa för varje input.
Satt och testade nyss och ser att den funktionen är så kallat global och ändras för samtliga input.
Konstigt om du inte har lyckats titta 3 timmar på andra inputs?

Postad 02 September 2007 - 19:38

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har rn Pioneer PDP-436XDE med upplösning 1024x768 - en kalastv.

Nu undrar jag om den kan skala om alla typer av insignal till fullskärmsvisning?
Jag har exvis en Pioneer DV-470 och jag tycker inte om att bilden visas på skärmen med svarta sorgkantger upp o nere?
Behövs en separat scaler eller en dvd-spelare som kan skala om till åtmin 720 linjer?
Om jag tex tittar på luftburen tvbild fylls hela skärmen.

Jag har för mig att själva bildhanteringen i denna tv är av hög klass.

Postad 02 September 2007 - 21:27

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Jag är inte bombsäker men är det inte så att tv:n skalar om allt till sin egen upplösning dvd 768 linjer.

Det finns väl nån zoom-funktion bland bildinställningarna, kolla runt i menyerna. Då borde du kunna blåsa upp bilden så den fyller hela skärmen.

MEN då förvrängs ju bilden.

Anledningen till sorgkanterna är ju att det finns så många olika bildformat när det gäller biofilm. Jag var naiv först och trodde att bredbild alltid var 16:9 (1,78:1) men där fick man snabbt tänka om... Många biofilmer är 2,35:1 t ex. Regissörerna vill ha breeeeeda bilder.

Postad 02 September 2007 - 21:35

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Hej.

Jag var naiv först och trodde att bredbild alltid var 16:9 (1,78:1) men där fick man snabbt tänka om... Många biofilmer är 2,35:1

Detta är du inte ensam om :) För egen del skulle jag ej ha något emot om allt material spelades in i 1,78:1 format.

Mvh.
Mats

Postad 03 September 2007 - 15:59

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag är inte bombsäker men är det inte så att tv:n skalar om allt till sin egen upplösning dvd 768 linjer.

Det finns väl nån zoom-funktion bland bildinställningarna, kolla runt i menyerna. Då borde du kunna blåsa upp bilden så den fyller hela skärmen.

MEN då förvrängs ju bilden.

Anledningen till sorgkanterna är ju att det finns så många olika bildformat när det gäller biofilm. Jag var naiv först och trodde att bredbild alltid var 16:9 (1,78:1) men där fick man snabbt tänka om... Många biofilmer är 2,35:1 t ex. Regissörerna vill ha breeeeeda bilder.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja tv-n skalar nog om till 768 linjer.
Men om jag zoomar till största möjliga så hamnar textremsan utanför bild :P
Sålunda med blir inte bilden större även med extern scaler eller
dvd-spelare med 720, 1080i eller 1080p, eller?

Postad 03 September 2007 - 23:58

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ja tv-n skalar nog om till 768 linjer.
Men om jag zoomar till största möjliga så hamnar textremsan utanför bild  ;)
Sålunda med blir inte bilden större även med extern scaler eller
dvd-spelare med 720, 1080i eller 1080p, eller?

<{POST_SNAPBACK}>

TV'n måste skala upp till 1024x768 annars hade det bara varit en liten ruta i mitten.
Om du zoomar så försvinner en del av bilden i sidorna. Texten kan du fram om du flyttar upp bilden i "Alternativ/position", men det ändrar även var bilden klipper i ovankant.

Extern scaler ändrar ingen till det bättre vad det gäller dina "problem" och du måste ha en riktigt bra (och dyr) scaler för att slå den inbyggda i bildkvalité. Onödiga utgifter i detta fall.

Postad 28 September 2007 - 22:14

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med fjärren till min 506XDE. Den tar ibland mina knapp tryckningar och ibland inte. Jag har inte lyckats se något mönster och batterierna är bytta.

Postad 29 September 2007 - 11:12

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Skall jag felanmäla detta istället, men frågan är vart jag skall höra a mig? Firman jag köpte tv´n av finns inte längre.

Postad 13 October 2007 - 18:12

jonah
  • jonah
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag har fått problem med fjärren till min 506XDE. Den tar ibland mina knapp tryckningar och ibland inte. Jag har inte lyckats se något mönster och batterierna är bytta.

Du bör kunna felanmäla det till den svenska tekniska supporten under förutsättning att du köpt den i Skandinavien och skickat in anmälan för trygghetspaketet som du får med då.

-J

Postad 13 October 2007 - 18:17

jonah
  • jonah
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nu har jag mailat Pioneer.  ska bli intressant att se hur/om de svarar...

Hejsan Pioneersupporten,

Jag har en Pioneer 506XDE som är fem-sex månader gammal.
Har mest använd plasman till DVD-film.
Nu har jag blivit drabbad av det som alla återförsäljare påpekar inte finns; inbränningar :lol:

Det har alltså blivit två vita vertikala "streck" efter TEXTREMSORNA när man ser på film. Dessa syns mycket tydligt när det är mörka scener. Mycket irriterande, hur gör jag nu?  Detta måste ju vara ett garantiärende? Det måste ju vara fel på panelen. I instruktionsmanualen så står det att man inte ska visa statisk bild för då kan det bli inbränningar, detta har jag hållit hårt på och inte gjort. Jag har tagit etta foto som visar hur det ser ut ->

http://img247.images...dsc02190rq9.jpg

Jag har alltid kört på Energispararläge 2 och FILM-läget som ska ha låg kontrast och ljusstyrka och "tvättat" plasman ibland med plasma cleaners på DVD. Det spelar ingen roll hur försiktig jag är och kör myrornas krig med dynamisk inställning för att spänningen i cellerna ska släppa lättare, efter varje gång jag sett på film. Dessa vita "inbränningar" eller vad man ska kalla det för kommer alltid tillbaka så fort man sett på film med text på ett tag. Och jag kan inte välja att se utan text heller, pga en hörselskada.
Jag har alltid gillat och rekommenderat Pioneer för att de har hållit hög kvalité och jag hoppas att support & garanti har lika hög kvalité som Pioneers produkter ;).
De ger ju trots allt överlägset bäst bild trots att de är dyrare än andra märken.
Jag (företaget) var i startgroparna att köpa in Pioneers 50" 1080p plasma, men nu vet jag inte längre...   :-/

Är detta ett ärende för Pioneer?

Trots allt, Vänliga hälsningar

Arnold Braunschweiger  :(

Tror ni att det skulle gå att häva ett köp av plasman pga detta?
Eller är det meningen att det ska vara så här?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur går det med inbränning? Vad sa supporten? Jag har nämligen samma problem. Rätt störrande ibland. Vill gärna veta hur det gick för dig. :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt samma problem här. Min 436XDE är 1,5 år gammal och det är fortfarande väl synliga remsor trots frekvent "tvättande" och låga kontrast/ljus-värden m.m.

Ingen som har liknande problem och lyckats få kontakt med Pioneer support?

Postad 13 October 2007 - 20:16

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Du bör kunna felanmäla det till den svenska tekniska supporten under förutsättning att du köpt den i Skandinavien och skickat in anmälan för trygghetspaketet som du får med då.

-J

<{POST_SNAPBACK}>

Felet är löst, men det var mitt eget fel. Frugan hade ställt en blomma i det nedre högra hörnet. Jag hade sett blomman, men trodde faktiskt att IR ögat satt på mediaboxen. IR ögat sitter just längst ner till höger. Jag flyttade blomman och nu funkar det (jag skäms) ;)

Postad 20 January 2008 - 16:03

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Någon som jämfört 436/43' mot de nya modellerna från Pioneer? (Eller andra nya märken)

Denna serie skall visst fortfarande stå sig väldigt bra.

Postad 20 January 2008 - 21:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Någon som jämfört 436/43' mot de nya modellerna från Pioneer? (Eller andra nya märken)

Jag vill påstå att bildkvalitén är minst lika bra som på de nya modellerna, men sånt som svärta och till viss del kontrast är bättre på de nya. Man kan väl ändå inte hitta en ny 43:a till vettigt pris... eller tänkte du köpa begagnat?

Postad 21 January 2008 - 00:00

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Jag vill påstå att bildkvalitén är minst lika bra som på de nya modellerna, men sånt som svärta och till viss del kontrast är bättre på de nya. Man kan väl ändå inte hitta en ny 43:a till vettigt pris... eller tänkte du köpa begagnat?

Näe, ägen en 436 FDE själv idagsläget och är fortfarande ruskigt nöjd sen köpet oktober 05. Var bara en generell fråga, har läst att 43 tums tv:n som gjordes av Pioneer då var mer high-end, medans panelen på efterföljande apparater är mer mass-market, därav slopningen av mediaboxen och inkludering av högtalare och annat dylikt som kan påverka prestandan.

Postad 21 January 2008 - 00:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0
Jag är också partisk (har en 436 XDE), men efter att de köpte upp NEC's plasma så har det inte varit samma känsla på prylarna. Men tekniken borde vara snarlik ändå även om priserna har fallit avsevärt.
Synd att de lämnade 43 tum som var ett signum för Pioneer.

Postad 23 January 2008 - 18:53

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Hej! Det skulle kunna vara samma som med min fjärr. På min var det inget fel, men det otroliga var att jag hade en videofilm i vägen på höger sida av tv:n där fjärrögat sitter. Det gav exakt samma fenomen som för dig. Ibland fungerade den inte alls och ibland hur bra som helst. Enligt supporten var det ett ganska vanligt "fel". Det är ju inte säkert att det är samma fel på din , men ett tips var det i alla fall. Lycka till.

Postad 23 January 2008 - 18:53

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag har en 506XDE som är trevlig, men skulle ändå vilja byta den till något med full HD. Frågan är bara om min 6:e gen TV är så pass bra fortfarande att det liksom inte är någon vits

Postad 24 January 2008 - 01:17

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag har en 506XDE som är trevlig, men skulle ändå vilja byta den till något med full HD. Frågan är bara om min 6:e gen TV är så pass bra fortfarande att det liksom inte är någon vits

Gillar du plasmabilden och inte sitter med näsan tryckt mot skärmen så tvivlar jag på att du blir så mycket lyckligare med en full-HD. Antingen kostar det massor (plasma) eller så får du de otrevliga "bildfelen" som LCD har.
Börjar man kolla på 65 tum eller mer, då börjar det bli trevligt och dyrt.

Postad 29 January 2008 - 14:59

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Trodde aldrig att jag skulle behöva orginal högtalare till 506:an men nu behöver jag dom... :(

Är det någon som har liggandes ett par och kan tänkas sälja dom...???

Redigerat av Unregistered163eb4a3, 29 January 2008 - 15:00.

Postad 17 February 2008 - 11:47

Zwiper
  • Zwiper
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag inte orkat läsa igenom alla 83 sidor så det är möjligt att detta redan har tagits upp, jag ber om ursäkt i så fall.

Jag har en PDP-436SXE och varje gång jag startar den så dyker det upp en ruta där datum och tid ska fyllas i. När detta är gjort och avslutat står det något liknande med "datum och tid sparat" men nästa gång jag startar TV:n kommer samma ruta upp igen (och man måste fylla i allt från början). Jag bryr mig inte om att datum och tid ska vara rätt inställt, det jobbiga är att rutan kommer upp varje gång. Någon som har haft samma problem?

Postad 17 February 2008 - 12:35

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag inte orkat läsa igenom alla 83 sidor så det är möjligt att detta redan har tagits upp, jag ber om ursäkt i så fall.

Jag har en PDP-436SXE och varje gång jag startar den så dyker det upp en ruta där datum och tid ska fyllas i. När detta är gjort och avslutat står det något liknande med "datum och tid sparat" men nästa gång jag startar TV:n kommer samma ruta upp igen (och man måste fylla i allt från början). Jag bryr mig inte om att datum och tid ska vara rätt inställt, det jobbiga är att rutan kommer upp varje gång. Någon som har haft samma problem?

Det låter ungefär som om ett batteri har gett upp.
Den tappar ingen annan inställning? Kanaler och så...
Chansa på att ringa en reparatör eller ev. supporten och se ifall det är ett fel de känner till på rak arm.
Kan inte minnas att jag läst något om det i tråden innan.

Postad 17 February 2008 - 13:23

Zwiper
  • Zwiper
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det låter ungefär som om ett batteri har gett upp.
Den tappar ingen annan inställning? Kanaler och så...
Chansa på att ringa en reparatör eller ev. supporten och se ifall det är ett fel de känner till på rak arm.
Kan inte minnas att jag läst något om det i tråden innan.

Allt annat fungerar som det ska. Denna ruta har alltså alltid kommit upp, från den dagen TV:n köptes (ca 1 år sen). Egentligen är det inget problem, det är ju bara att trycka bort rutan varje gång. Men lite irriterande är det allt.

Postad 17 February 2008 - 14:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Allt annat fungerar som det ska. Denna ruta har alltså alltid kommit upp, från den dagen TV:n köptes (ca 1 år sen). Egentligen är det inget problem, det är ju bara att trycka bort rutan varje gång. Men lite irriterande är det allt.

Vet inte hur mycket som skiljer på modellerna, men här har mest 436XDE och 436FDE varit aktuella ihop med motsvarande 50-tummare. Har du garanti så ska det inte vara några problem.
Största problemet är att få prata med en tekniker när man ringer supporten, men över lag så har supporten funkat bra.

Postad 17 February 2008 - 17:28

Zwiper
  • Zwiper
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Vet inte hur mycket som skiljer på modellerna, men här har mest 436XDE och 436FDE varit aktuella ihop med motsvarande 50-tummare. Har du garanti så ska det inte vara några problem.
Största problemet är att få prata med en tekniker när man ringer supporten, men över lag så har supporten funkat bra.

Okej. Tack så mycket. Då får man ta ställning till om man orkar tala med support, skicka iväg den och hålla på över en sån här liten grej. Men det är en annan historia...

Postad 17 February 2008 - 20:47

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Okej. Tack så mycket. Då får man ta ställning till om man orkar tala med support, skicka iväg den och hålla på över en sån här liten grej. Men det är en annan historia...

Tror att de gärna slipper att något skickas.
När min digitalmottagare byttes ut, så kom det en reparatör hem och fixade det på plats.
Antingen får du hjälp med att få bort requestern via telefon eller så kommer de kanske hem och fixar det.
Har du "på platsen-garanti" så får du låne-TV under tiden annars.

EDIT: I såna fall hämtas den av dem och du slipper krångla med någonting själv /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 17 February 2008 - 20:49.

Postad 20 February 2008 - 23:45

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag har en 506XDE som jag funderar på att sälja. Någon som har någon aning om hur marknaden är för denna TV och vad den kan vara värd? Jag har sidohögtalarna och väggstativ. Perfekt skick fortfarnde förstås.

Postad 21 February 2008 - 08:15

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag har en 506XDE som jag funderar på att sälja. Någon som har någon aning om hur marknaden är för denna TV och vad den kan vara värd? Jag har sidohögtalarna och väggstativ. Perfekt skick fortfarnde förstås.

Jag sålde min två veckor innan G8 prissänktes.
25000:- fick jag för den ink. högtalare och orginal väggfäste + att jag körde 18 mil enkel resa och monterade upp den.
Han som köpte den ville ha lös tuner, det var nog det som drev upp priset.

Postad 21 February 2008 - 23:30

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

25000:- fick jag för den ink. högtalare och orginal väggfäste + att jag körde 18 mil enkel resa och monterade upp den.

Då kanske ca 20k är lagom pris. Vart sålde du den?

Postad 22 February 2008 - 10:03

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Då kanske ca 20k är lagom pris. Vart sålde du den?

Den såldes via blocket.
Det tog några timmar sen var den borta.

När man ändå är igång, ingen som vill köpa en VSX-AX4ASi? Billigt vid snabb affär!

Postad 24 February 2008 - 18:09

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Hade samma problem faktiskt, jäkligt irriterande.
Antar att du enbart kör från digital tv boxen och inte analogt? (Bara använder AV ingångar dvs)
Få in en antennsladd direkt till plasman och gör en regelrät kanalsökning. Du behöver ju självklart inte kolla på dessa kanaler, trixet är att myrornas krig inte dyker upp på alla kanaler när du klickar 1, 2 osv. Nu borde tv:n sluta jäklas med dig.

Ang nya HD formaten på denna tv-serie.

Körde ett tag sedan med en PS3:a och blu-ray. Kanonbild, men plasman accepterar ju inte 1080p.

I manualen däremot står det att den accepterar 1080p/24fps! Nån som testat??

Postad 24 February 2008 - 23:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Körde ett tag sedan med en PS3:a och blu-ray. Kanonbild, men plasman accepterar ju inte 1080p.

I manualen däremot står det att den accepterar 1080p/24fps! Nån som testat??

Visst klarar den 1080p, men bara just 1080p/24Hz.
Och det funkar bra om man bara använder en spelare som klarar att köra GUI't i 24Hz också...

Postad 25 June 2008 - 22:04

Unregisteredfa31ffdc
  • Unregisteredfa31ffdc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej precis inhandlat en 1.5 år gammal 506XDE med ca 1000 timmar på panelen och har problem med HDMI-igångarna.
Saken är att bilden blir väligt mörk tillsammans med min Playstation 3 och även min Xbox 360, men via Komponenten med xboxen blir den perfekt. Om någon har ett tips eller två på hur jag skall ställa in den för att bilden skall bli ljusare utan att jag måste dra upp ljusstyrkan på tv så att den blir blek och grå

Tack på förhand

Postad 12 October 2008 - 12:15

J-Tuborg
  • J-Tuborg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej precis inhandlat en 1.5 år gammal 506XDE med ca 1000 timmar på panelen och har problem med HDMI-igångarna.
Saken är att bilden blir väligt mörk tillsammans med min Playstation 3 och även min Xbox 360, men via Komponenten med xboxen blir den perfekt. Om någon har ett tips eller två på hur jag skall ställa in den för att bilden skall bli ljusare utan att jag måste dra upp ljusstyrkan på tv så att den blir blek och grå

Tack på förhand

Kan det vara så att du måste in och justera bilden på HDMI ingången. När du Till ex. justera något på Component ingången så ändrar du inte på de andra ingångarna. Med andra ord. man måste justera bilden (ljusstyrka, kontrast etc.) för varje input.

//J-Tuborg

Postad 16 October 2008 - 16:28

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
vet någon om 436 stödjer CEC?

Postad 31 October 2008 - 18:17

ZuperDP
  • ZuperDP
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hilfe!

Har precis flyttat in i ett radhus med Telia fiberlan och åkt på att köpa tv/data/telefoni från dem.. Har dock massvis med problem att koppla in digitalboxen till min plasma (436-FDE)

Jag har ett mediacenter (popcorn A-110) som också ska kopplas in, och jag tänkte köra både digitalbox och popcorn till min ONKYO TX-SR803 via HDMI (den har inbyggd växlare) och sen från receivern till plasmans mediabox men det går åt **** när jag kopplar så, jag får varken ljud eller bild.

Kopplar jag digitalboxen direkt till plasman så får jag fortfarande ingen bild via HDMI, kör jag med scart så får jag bild men såklart vill jag använda en digital signal om det går..

Nån som kan ge mig lite hjälp på traven?

Postad 19 November 2008 - 16:29

D-man76
  • D-man76
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hilfe!

Har precis flyttat in i ett radhus med Telia fiberlan och åkt på att köpa tv/data/telefoni från dem.. Har dock massvis med problem att koppla in digitalboxen till min plasma (436-FDE)

Jag har ett mediacenter (popcorn A-110) som också ska kopplas in, och jag tänkte köra både digitalbox och popcorn till min ONKYO TX-SR803 via HDMI (den har inbyggd växlare) och sen från receivern till plasmans mediabox men det går åt **** när jag kopplar så, jag får varken ljud eller bild.

Kopplar jag digitalboxen direkt till plasman så får jag fortfarande ingen bild via HDMI, kör jag med scart så får jag bild men såklart vill jag använda en digital signal om det går..

Nån som kan ge mig lite hjälp på traven?

Har du aktiverat HDMI på plasman? Har exakt samma TV och skulle igår koppla in min nya HDTV från Western Digital via HDMI, men skärmen var bara svart. Upptäckte då att man via menyn på plasman var tvungen att aktivera HDMI då den som standard verkar vara i läge "avaktiverad".

Nu kanske du har löst detta redan då det var ett tag sen du skrev inlägget. =)

Postad 21 November 2008 - 13:34

Belsebub74
  • Belsebub74
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tjäna, här var det längesedan man var inne, läste & skrev!

Jag har en fråga bara:

Jag har kört pc:n kopplad till skärmen via VGA, och nu har VGA-kabeln gjort sitt + att jag vill ha en koppling till baksidan av boxen! Hur skall jag göra, vilken kabel blir bäst osv?

Jag har DVI på min laptop, (Dell Xps Gen 2) och HDMI på skärmen som ni vet! Men hur blir det med kopplingen med div HDCP osv...... Har läst, om jag inte minns fel att det skall fungera eftersom det är källan som tar emot som bestämmer (Hdmi i detta fallet & DVI som skickar) & om materialet inte är HDCP skyddat så skall det funka?

Visst läste något om overscan också.... någon som vet hur det är egentligen??

Tacksam för svar!

Mvh

Belsebub

Postad 26 November 2008 - 21:41

Unregisteredfa31ffdc
  • Unregisteredfa31ffdc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tjäna, här var det längesedan man var inne, läste & skrev!

Jag har en fråga bara:

Jag har kört pc:n kopplad till skärmen via VGA, och nu har VGA-kabeln gjort sitt + att jag vill ha en koppling till baksidan av boxen! Hur skall jag göra, vilken kabel blir bäst osv?

Jag har DVI på min laptop, (Dell Xps Gen 2) och HDMI på skärmen som ni vet! Men hur blir det med kopplingen med div HDCP osv...... Har läst, om jag inte minns fel att det skall fungera eftersom det är källan som tar emot som bestämmer (Hdmi i detta fallet & DVI som skickar) & om materialet inte är HDCP skyddat så skall det funka?

Visst läste något om overscan också.... någon som vet hur det är egentligen??

Tacksam för svar!

Mvh

Belsebub

Hej Tyvärr blir det Overscan som är svår att bli av med om du inte ställer upplösningen på grafikkortet till en custom upplösning (olika för olika grafikkort), även färgerna blir sämre via HDMI, jag har testat både via HDMI samt VGA från samma dator och VGA ger en mycket jämnare och stabilare bild detta gäller iaf på min 506XDE samt brorsans 436XDE.

HDCP har jag tyvärr ingen erfarenhet av

Postad 15 July 2009 - 19:23

Mr Klint
  • Mr Klint
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som har någon uppfattning om vad man bör ge för en PDP-436FDE i dagsläget. Har en polare som vill sälja en och är lite småsugen. Den har ju några år på nacken.

http://www.blocket.s...D...m?ca=11&w=1

//Mattias

Postad 15 July 2009 - 19:31

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
nja, det är lite svårt. Klart att man vill inte ge för mycket för en sådan "gammal" tv med tanke på dagen priser, o andra håll tror inte att din kompis vill slumpa sin tv för ett par tusingar. Frågan är vad vill du ge?och kan du inte köpa bättre tv för de pengar eller lite mer. Jag har en 247 och den är inte vädr mycket idag .. tror inte heller jag vill sälja den, för mig blir det att flytta den till sovrummet när det kommer ny tv.
som sagt .. det är svårt, din kompis gav 40K för den tv (436HDE) och idag tror jag inte han får mer en 4-5 K om än det.

Postad 15 July 2009 - 19:39

Mr Klint
  • Mr Klint
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag ska nog lämna ett skambud ca. 3500-4000 på den inom sin tid. Låter honom först försöka sälja den på Blocket dock. Så om han inte får den såld så har jag bättre chans att få igenom mitt bud.

Postad 15 July 2009 - 20:06

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ni som har haft TV:n såpass länge sen denna kom ut, hur är det med ljusstyrkan, kontrasten, osv, har den avtagit/mättats?

Postad 15 July 2009 - 22:27

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Helt klart är 436FDE värd mer än ditt skambud Mr Klint. Det är absolut en av de plasmorna jag nånsin in action. Dock kanske G9 serien är något bättre. Så lägg ner skambudandet mot din kompis och ge honom det plasman är värd!

Postad 15 July 2009 - 23:13

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

Helt klart är 436FDE värd mer än ditt skambud Mr Klint. Det är absolut en av de plasmorna jag nånsin in action. Dock kanske G9 serien är något bättre. Så lägg ner skambudandet mot din kompis och ge honom det plasman är värd!

Och vad är den värd,? sen kan du ta bort G9 ur resonemanget för den TV.n spelar i många divisoner högre.

Redigerat av henke007, 15 July 2009 - 23:18.

Postad 03 November 2010 - 07:22

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Den e bra så är det. Bjud det du tycker den är värd.

Postad 29 August 2011 - 21:39

gambito
  • gambito
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Priskoll: Vad bör man ta för en Pioneer PDP-436 idag? 2000:- ?

Postad 29 August 2011 - 21:40

aeqvist
  • aeqvist
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Priskoll: Vad bör man ta för en Pioneer PDP-436 idag? 2000:- ?

Jag köper den för 2000:- om det inte är inbränningar ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.