![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 190:- |
Postad 08 oktober 2017 - 15:02
Postad 08 oktober 2017 - 16:08
Detta kanske kan vara något så slipper du gå in i inställningarna https://play.google....dlauncher&hl=svKan säg att detta funkar bra, kollat lite på s3 av Gotham genom netflix US.
Men trodde expressVPN skulle komma upp som en app bland apparna på startsidan, ska man stänga av får man gå in inställningarna och bläddra bland apparna där och tvinga avstängning, och där genom startar man den med.
Postad 08 oktober 2017 - 16:12
Epsonen som du har visar inte färgdjupet, lika för mig
Den visar från andra mediaspelare,BD spelare etc,(vilket color BIT) men inte från shielden... vad beror det på då?
Ljudet som du har problem med... ibland händer det i kodi att det inte blir ljud när man startat en film, är det det du menar? Hänt här ett par ggr, men funkar med omstart av filmen.
Detta kanske kan vara något så slipper du gå in i inställningarna https://play.google....dlauncher&hl=sv
Ah, det ska kollas upp, tack
Testat viaplay i 50hz med fotboll ett par ggr... det blir riktigt bra bild nu för tiden genom shielden!
Redigerat av Garrett, 08 oktober 2017 - 16:16.
Postad 08 oktober 2017 - 16:36
Den visar från andra mediaspelare,BD spelare etc,(vilket color BIT) men inte från shielden... vad beror det på då?
Ingen aning, tänker inte rota videra heller! Lika med apple tv4 här mot 6600
Postad 08 oktober 2017 - 16:37
Postad 08 oktober 2017 - 17:06
Ingen aning, tänker inte rota videra heller! Lika med apple tv4 här mot 6600
Ah, du har ju samma projektor till TV tittandet? Men då vet jag, dom förstår väl inte varandra, shielden och TW6600?
Kul att höra att Viaplay nu levererar på shielden. Behöver man ställa in nåt speciellt för att det ska flyta i 50hz eller ställer den in det automatiskt?
Du ändrar till det i settings.
Redigerat av Garrett, 08 oktober 2017 - 17:09.
Postad 08 oktober 2017 - 17:16
Ah, du har ju samma projektor till TV tittandet? Men då vet jag, dom förstår väl inte varandra, shielden och TW6600?
Så är det
Postad 17 oktober 2017 - 19:48
Hej, behöver hjälp!
Har sålt en Shield TV som stått oanvänd länge. Jag har använt den och bör ju ha kunnat logga in på mitt Googlekonto. Men nu säger köparen att det inte finns svenskt tangentbord, han kan inte logga in på sitt konto?
Något tips om vad som hänt, är fel?
Redigerat av Unregisteredbaa7fc0d, 17 oktober 2017 - 19:49.
Postad 17 oktober 2017 - 20:03
Hej, behöver hjälp!
Har sålt en Shield TV som stått oanvänd länge. Jag har använt den och bör ju ha kunnat logga in på mitt Googlekonto. Men nu säger köparen att det inte finns svenskt tangentbord, han kan inte logga in på sitt konto?
Något tips om vad som hänt, är fel?
Be han testa en fabriksåterställning och sen välja svenska vid installationen.
Postad 17 oktober 2017 - 20:31
@jimjans, Stort tack för tipset Master! Är helt okunnig men den funkade ju hos mig. Tack.
Postad 17 oktober 2017 - 20:39
@jimjans, Stort tack för tipset Master! Är helt okunnig men den funkade ju hos mig. Tack.
Eller också ansluta sin mobil som fjärr med android tv appen och den vägen komma åt svenska tecken...
Hoppas det löser sig.
Postad 18 oktober 2017 - 09:35
Finns det nån typ av "appkiller" funktion på denna, så man stänger alla appar som är igång tänkte jag, hade vart smidigt vissa fall, helst när man stängt av tex VPN för netflix, ska man då starta netflix igen, får man helst ta tvingad avstägning under appar, eller starta om shielden. Massa tryckande... hade vart gött med en taskkilller, eller appkiller då istället.
Postad 18 oktober 2017 - 13:19
Två snabba tryck på home-knappen så får du upp "app killer".Finns det nån typ av "appkiller" funktion på denna, så man stänger alla appar som är igång tänkte jag, hade vart smidigt vissa fall, helst när man stängt av tex VPN för netflix, ska man då starta netflix igen, får man helst ta tvingad avstägning under appar, eller starta om shielden. Massa tryckande... hade vart gött med en taskkilller, eller appkiller då istället.
Postad 18 oktober 2017 - 13:22
Två snabba tryck på home-knappen så får du upp "app killer".
Tack för info! Ska testa.
Postad 22 oktober 2017 - 07:42
Är de här två samma bara att den ena är utan handkontroll?
https://www.elgigant...ia-shield-tv-4k
https://www.elgigant...vidia-shield-tv
Den skall bara användas till att spela upp media och inte spelas på så behöver inte handkontrollen.
Postad 22 oktober 2017 - 07:52
Är de här två samma bara att den ena är utan handkontroll?
Ja det borde vara samma, denna länk verkar vara den gamla
https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB
Redigerat av mcmike, 22 oktober 2017 - 07:53.
Postad 22 oktober 2017 - 08:14
Då får det bli att köpa den för 1890:- då.
Hur pass bra fungerar 2160p 10-bit HDR idag?
Vissa säger att det inte alls fungerar.
Postad 22 oktober 2017 - 08:20
Ger man den förutsättningar så fungerar det bra! Dvs här hemma måste jag ställa in den i 24hz med HDR/10bits, gör jag inte det fungerar det inget bra
Redigerat av mcmike, 22 oktober 2017 - 08:20.
Postad 22 oktober 2017 - 13:38
Då får det bli att köpa den för 1890:- då.
Hur pass bra fungerar 2160p 10-bit HDR idag?
Vad skall du ha den mest till uppspelning av egen media eller streamat material?
Är det till mestadels eget material skulle jag rekommendera annan mediaspelare..
Postad 22 oktober 2017 - 16:13
Men detta är inte v2?
Jo det är det .
De säljer den bara utan spelkontroll nu..
Postad 22 oktober 2017 - 17:09
Vad skall du ha den mest till uppspelning av egen media eller streamat material?
Är det till mestadels eget material skulle jag rekommendera annan mediaspelare..
Kanske 65-70% eget material (allt från gamla tv-dvdrippar, 200Mbps Prores till rena 1:1 1080p bluray mkv och 1:1 2160p UHD bluray HDR 10bit mkv), resten streamat material från Netflix, YouTube, Amazon Prime.
Postad 22 oktober 2017 - 17:27
Kanske 65-70% eget material (allt från gamla tv-dvdrippar, 200Mbps Prores till rena 1:1 1080p bluray mkv och 1:1 2160p UHD bluray HDR 10bit mkv), resten streamat material från Netflix, YouTube, Amazon Prime.
Ja för eget material så ger spelare såsom zappiti och Egreat a10 mycket bättre bild, a10:an slår ju till och med oppo 203 på fingrarna. Dock är de usla när det kommer till streamade appar.
Postad 22 oktober 2017 - 19:06
Vad är det som gör en Zappiti bättre än Shield?
Funderar på att köpa någon av dessa nämligen. Hade varit bra med mer info.
Inte bättre om du skall köra streaming tjänster .
Zappiti är bättre bildmässigt när du kör din egen media jag har båda sen strular min zappiti mindre än shielden också än så länge.
Postad 22 oktober 2017 - 19:38
Inte bättre om du skall köra streaming tjänster .
Zappiti är bättre bildmässigt när du kör din egen media jag har båda sen strular min zappiti mindre än shielden också än så länge.
Upplever exakt så som du beskriver. Har båda med... shielden är grym allround, men kvaliten på streamat material MKV, BD iso mm från dator/NAS är bättre på Zappitin!
Redigerat av Garrett, 22 oktober 2017 - 19:39.
Postad 23 oktober 2017 - 07:08
Här har du detaljerade recensioner av zappiti och egreat. Egreat presterar bättre än zappit bildmässigt men interfacet är inte lika bra och trevlig .Vad är det som gör en Zappiti bättre än Shield?
Funderar på att köpa någon av dessa nämligen. Hade varit bra med mer info.
https://www.avforums...er-review.13514
http://www.avsforum....ml#post54953634
Redigerat av jimjans, 23 oktober 2017 - 07:18.
Postad 23 oktober 2017 - 08:25
Var kan man köpa Zappiti och Egreat A10? Har inte hittat någon svensk leverantör...
Postad 23 oktober 2017 - 08:35
Var kan man köpa Zappiti och Egreat A10? Har inte hittat någon svensk leverantör...
Kolla zappititråden, finns att köpa från bla deras hemsida. Egreat har jag ingen koll på, den verkar med intressant ju... undrar om den finns i billigare format utan plats för HDD, precis som zappiti mini?
Postad 23 oktober 2017 - 08:36
finns inga, verkar som det börjar bli en mindre och mindre marknad för mer rena mediaspelare.Var kan man köpa Zappiti och Egreat A10? Har inte hittat någon svensk leverantör...
Du får beställa direkt från zappiti .
Egreat beställde jag från gearbest.
Postad 23 oktober 2017 - 08:59
finns inga, verkar som det börjar bli en mindre och mindre marknad för mer rena mediaspelare.
Du får beställa direkt från zappiti .
Egreat beställde jag från gearbest.
"finns inga, verkar som det börjar bli en mindre och mindre marknad för mer rena mediaspelare"
Ja, iaf i svea rike... men utomlands som i tex uk, tyskland, us verkar ju finnas mediaspelare i överflöd med olika märken etc, om man kollar tex amazon
Postad 23 oktober 2017 - 09:59
Zappiti har iaf en svensk återförsäljare men verkar inte finns i någon svensk butik, tror att HBB sålde dessa tidigare.
Postad 23 oktober 2017 - 13:17
Svenska ÅF’en har lagt ner mediaspelare helt.Zappiti har iaf en svensk återförsäljare men verkar inte finns i någon svensk butik, tror att HBB sålde dessa tidigare.
Postad 24 oktober 2017 - 17:15
* Har Nvidia löst HDCP/HDMI 1.4 buggen nu?
* Vilken Android version är det som den kör på?
Postad 24 oktober 2017 - 18:05
Postad 24 oktober 2017 - 18:17
Skulle vilja veta hur mycket "sämre" bilden är på en shield kontra en Zappiti på just filer med mkv.
Finns ingen jämförelse någonstans?
Vet inte... men kan säg att jag ser skillnad iaf, med fördel zappiti... grym bild från den. Har bägge.
Redigerat av Garrett, 24 oktober 2017 - 18:17.
Postad 24 oktober 2017 - 19:48
Var på gång att beställa en Z men dess SW verkar rätt buggig sen vet man ju inte hur länge underhåll av SW kommer bestå
Postad 24 oktober 2017 - 19:58
Kan inte påstå den är mer buggig än nvidia, snarare tvärtom.Var på gång att beställa en Z men dess SW verkar rätt buggig sen vet man ju inte hur länge underhåll av SW kommer bestå
Tror inte du behöver oroa dig för ”undehållet”.
Postad 24 oktober 2017 - 20:16
läste att nya Kodi 17.5 kraschar i Shielden, kommit ny APK visserligen för nån timme sedan, någon som testat ?
Postad 24 oktober 2017 - 20:44
Om nu den där zapitiititttit är så bra så kanske den förtjänar en egen tråd?
Postad 24 oktober 2017 - 20:50
Om nu den där zapitiititttit är så bra så kanske den förtjänar en egen tråd?
Vi jämför 2 mediaspelare, vad är problemet ?
Postad 24 oktober 2017 - 21:32
Den har en tråd, men jämförelser är bra... kanske skulle ha en sån tråd...
Postad 24 oktober 2017 - 23:34
man måste väl kunna påtala att det finns bättre mediaspelare till ett specifikt syfte nvidia gör vissa saker bättre och andra spelare annat bättre. Därför har man flera😀Nu behöver vi inte bli ledsna för att någon påtalar att ni skriver i fel tråd.
Nvidia har Viaplay Netflix i 4K dock usel uppskalning när det gäller egen media + att det hackar till ibland plus problem om du blandar olika hdmi standarder.
Egreat A5 a10 och a11 har blu ray menyer och uhd menyer och kanon behandling av upskalning till olika upplösningar bl.a. 4K där shielden är rätt usel dock tycker jag inte om guiet egreat har plus ingen 4K Netflix eller amazon.
Zappiti har bra uppskalning dock inte lika bra som egreat men bättre gui dock inga blu ray och uhd menyer .
Redigerat av jimjans, 24 oktober 2017 - 23:55.
Postad 25 oktober 2017 - 06:41
Var lugn, jag gissar att man får det. Det är upp till var och en att känna när man lämnar ämnet. Lite som i verkliga livet tex på en fest. Det brukar märkas när alla andra blir tysta typ.man måste väl kunna påtala att det finns bättre mediaspelare till ett specifikt syfte nvidia gör vissa saker bättre och andra spelare annat bättre. Därför har man flera😀
Nvidia har Viaplay Netflix i 4K dock usel uppskalning när det gäller egen media + att det hackar till ibland plus problem om du blandar olika hdmi standarder.
Egreat A5 a10 och a11 har blu ray menyer och uhd menyer och kanon behandling av upskalning till olika upplösningar bl.a. 4K där shielden är rätt usel dock tycker jag inte om guiet egreat har plus ingen 4K Netflix eller amazon.
Zappiti har bra uppskalning dock inte lika bra som egreat men bättre gui dock inga blu ray och uhd menyer .
Jag håller med om att man ska ha flera 😀
Redigerat av joalin, 25 oktober 2017 - 06:43.
Postad 25 oktober 2017 - 08:10
Jag håller med om att man ska ha flera
Beror på vilka "tjänster" man har tycker jag... själv har jag fyra stycken olika uppspelare för mina behov och då använder jag endast streamat material (även fysisk då med UHD) Tycker dock att skölden idag är den jag har här hemma som är mest allround sett till det... den klarar bl,a Viapla´s UHD sport med fantastisk kvalitet och har dessutom som enda splere deras tv kanaler live...
Ska jag börja köra eget material så verkar man få köpa in två media spelare till
Redigerat av mcmike, 25 oktober 2017 - 08:20.
Postad 25 oktober 2017 - 09:18
Jag tänkte köpa mig en Nvidia Shield. Har sedan tidigare en HTPC med ett GT1030 som kör 4k filmer helt okey. Iaf när jag spelar upp materialet via MPC-BE. Via Plex, not so good :/
Jag tycker det vore smidigt med en liten Nvidia Shield som ersätter min HTPC.
Men ett krav är att den ska kunna spela upp 4k filmer utan problem. Följdfrågan blir också om det är KODI som gäller isf? Eller funkar Plex lika bra? Och hur funkar HDR. Tyvärr har MPC-BE lite problem ihop med Windows 10. Får inte riktigt till det.
Någon som har svar på mina frågor?
Postad 25 oktober 2017 - 09:28
Märkligt.
Jag har inte haft något problem alls med Nvidia och Kodi, men så idag skulle jag köra lite filmmarathon då jag är hemma och sjuk. Kodi startar inte alls, står bara hela tiden att "Kodi has stopped". Aldrig hänt förut. Vad beror detta på?
SPMC verkar fungera dock, får väl köra det i väntan på lösning.
Postad 25 oktober 2017 - 09:37
Märkligt.
Jag har inte haft något problem alls med Nvidia och Kodi, men så idag skulle jag köra lite filmmarathon då jag är hemma och sjuk. Kodi startar inte alls, står bara hela tiden att "Kodi has stopped". Aldrig hänt förut. Vad beror detta på?
SPMC verkar fungera dock, får väl köra det i väntan på lösning.
om du menar Shielden? så kanske du missat min post #2543
läs den ..
Postad 25 oktober 2017 - 09:46
Ja det är svårt att veta vilken spelare som man pratar om i den här tråden nu får tiden .
Men det är på skölden ja, läste ditt inlägg. Ingen idé att lägga mer tid på det utan hoppas på en lösning framöver då.
SPMC fungerar fint och jag kör det så länge.
Redigerat av genstruktur, 25 oktober 2017 - 09:46.
Postad 25 oktober 2017 - 09:53
Hur funkar det med SMB fileshares, spela upp mkv och flac från en filserver med Shield?
Kör en BoxeeBox som jag gillar, men fläkten börjar låta lite illa och är inne på min tredje PSU, så tänkte kanske byta ut den om jag hittar en värdig ersättare.
Har testat köra Plex, men gillar inte riktigt hur den sorterar filerna i gränssnittet! Vill ha en filbrowser-vy likt Boxee!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar