Ja,jag har väl stående vågor värre än den värsta tsunami skulle jag tro.
* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
7 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 10 August 2009 - 12:53
Ja,jag har väl stående vågor värre än den värsta tsunami skulle jag tro.
Postad 10 August 2009 - 13:36
Postad 10 August 2009 - 13:45
Redigerat av Bongo_Mongo, 10 August 2009 - 14:04.
Postad 10 August 2009 - 14:22
Vad var det för grejer? Även med 100 dB känslighet så behöver du över 7000 watt för fixa 134 dB vid lyssningsplatsen. Jag måste nog säga att dom flesta dB mätare är långt ifrån tillförlitliga.
Det va med bashorn på ca 110dB/1w/1m i känslighet och toppar på det samma + LAB steg modell 1st 1600 och 2st 4000 (har jag för mig det va, kan ha varit 2st 1600 och 2st 4000 nu när jag tänker efter...)
så, känsligheten va hög och stegen va kraftiga = går att spela högt + att rummet bidrar med väldigt mycket.
i frågan om Bongo_Mongo's resultat så, får man lov att räkna in stegets peak effekt också... alltså, Hegel steget lämnar 300w/cont och då ca 600W Peak = 3dB till i alla fall
Sedan så hatar jag.... (åter igen, nu kommer det, håll för öronen ("ögonen"...?!) allihopp !)Man kan inte ange en högtalares känslighet som dB/w/m på ett framgångsrikt sätt...
Det blir knas hur man än gör och bara dB/w/m säger inget om hur högtalaren kommer att vara i fråga om lättdrivenhet med ett visst steg...
eftersom effekten kommer att variera med impedansen och spänningsmatningen från steget så blir resultatet helt missvisande och kan vara fel på 10dB... (beroende på högtalarens impedansgång och vid vilken given frekvens = vad du spelar upp för material)
tycker alla borde över gå till att ange i dB /2,83v/1m
120,5 db fick jag fram av den calculatorn ,har mätt 124db själv så det var ju inte så långt ifrån i alla fall.
Förstärkare på 160w , högtalare på 100db i hörn 11 feet ifrån lyssningsposition....
Haha, nä... "bara" hälften så mycket....
//
Redigerat av DVD-ai, 10 August 2009 - 14:28.
Postad 10 August 2009 - 14:26
Tog bort några nybörjarfrågar. Ska läsa på lite först...
Här har du lite att läsa
tycker ajg ger en vettig bild av hur förhållandet är...
https://www.minhembi...s...493&st=2480
Inlägg 2506 är väll hyfsat informativ, men du kan börja från 2503 om du vill, dock så råkade jag göra ett litet fel i det inlägget (i tabellen, går ju att bortse från..), läs länken i ett av mina inlägg, den är bra.
Redigerat av DVD-ai, 10 August 2009 - 14:29.
Postad 10 August 2009 - 15:15
lite teori. (Det är väl 30 år sen man öppnade en fysikbok)
Hittade även den här siten, med en drös artiklar som verkar
vara nåt att plöja när jag har dödtid på jobbet:
http://sound.westhost.com/articles.htm
Postad 10 August 2009 - 15:16
Redigerat av DVD-ai, 10 August 2009 - 15:16.
Postad 10 August 2009 - 16:27
Det va med bashorn på ca 110dB/1w/1m i känslighet och toppar på det samma + LAB steg modell 1st 1600 och 2st 4000 (har jag för mig det va, kan ha varit 2st 1600 och 2st 4000 nu när jag tänker efter...)
så, känsligheten va hög och stegen va kraftiga = går att spela högt + att rummet bidrar med väldigt mycket.
Då är jag med
Jag själv har en hemlig idé som jag ska kolla upp med Ingvar under veckan, så får vi se
Postad 10 August 2009 - 17:21
Postad 10 August 2009 - 22:39
Dock ett par kvarstående frågor.
Dialog 2an "ser" på bild ut att vara väldigt tam och liten...men storleken kanske lurar örat?
Då det är lika mycket film som musik så måste en center finnas på bänken i vardagsrummet
Att A2orna är super som bakhögtalare verkar det inte vara något snack om av det man läst men som sagt centern med ett enda koax element.
Hur pass svår placerade är Pi60?
Får frugan bestämma så är det ganska nära väggen och inte så mycket på väggen (Nån dämpning bakom är ok om det ser bra ut)
Den ena högtalaren kommer att ha en vägg 1meter till vänster men den högra högtalaren kommer att ha 3,5-3m till närmsta vägg som även är under trappen till övervåningen som sen går ut mot köket (delvis lite öppen planlösning) tänkte om basstödet kommer att saknas från väggen på den högra högtalaren.
Kom gärna med tips!
Mvh Fredde
Postad 10 August 2009 - 22:46
Pi60 är inte svårplacerad och kan du få ha lite dämpning bakom dom så kan du ställa dom direkt mot dämpningen/väggen. Har lyssnat på flera pi60 så och det funkar kanon.
Postad 10 August 2009 - 22:54
Och dom låter så jäkla bra!Efter mycket funderande och tittat många gånger på bilder på Pi60 så börjar jag faktiskt inte tycka att dom ser så illa ut för min smak som jag gjorde från första början och är faktiskt sugen på att lyssna på ett par och kanske få hem ett par i vardagsrummet.
Tog en lyssningsstund nu på kvällen, var riktigt länge sen, la upp en playlist och vips hade det gått en timme. Och nu är jag skitpigg, det är meditativt att lyssna på dom
Postad 10 August 2009 - 23:35
Och dom låter så jäkla bra!
Tog en lyssningsstund nu på kvällen, var riktigt länge sen, la upp en playlist och vips hade det gått en timme. Och nu är jag skitpigg, det är meditativt att lyssna på dom
okok
Rummet är på ca 30m2, hur stor är skillnaden mellan D2an och den gamla D3an ? eller hur kommer det funka att köra helt utan center med högtalarna ca 2,8-3meter i mellan (mätt mitten till mitten på högtalarna) läste lite i manifestet att det även skulle funka...dock när man kör storbild vill man ju att det ska vara optimal filmupplevelse.
Mvh Fredde
Postad 11 August 2009 - 06:52
Mina Strauss hade ju en superskön ljudbild som var behaglig att leva med, men när man hörde sida vid sida verkkligen hur beslöjat det lär så var det inte lika roligt längre.
Poppar man bara jazz och klassiskt är dom nog riktigt fina.
Redigerat av Martin, 11 August 2009 - 06:54.
Postad 12 August 2009 - 18:42
pi60 var något större än jag trodde när jag fick mina. Bredare än Strauss men inte fullt lika höga, men hyggligt stora ändå. Straussen varmare ...och fylligare och funkar till mycket när man krämar på....men låter ändå inte riktigt naturligt. Stereobilden är fantastiskt med pi60 och mår klart bra-hemma hos mig- med dämpning bakom.
Dock kan de vid högt pådrag låta lite för skrikiga på basfattig och distig "hårdrock" där straussen är mer förlåtande och mjukar till det hela, men vill man ha ett mer riktigt ljud och ett välljud som du kan sitta länge och lyssna på platta efter platta utan att bli trött så ligger pi60 klart före. Samtidigt hittar du nya ljudbilder och instrument du inte hört tidigare.
Redigerat av Dämpa, 12 August 2009 - 18:44.
Postad 12 August 2009 - 20:50
att föredra tycker jag ...
Kör själv pi60s samt i14 som center ... kanske hade i16 varit mer korrekt
men jag tycker det funkar kanonfint...
Stereo 2 kanal är en annan femma ...
Postad 12 August 2009 - 20:53
Postad 12 August 2009 - 21:13
Visst, man kan köpa i64s så är det klart, men problemet är att man behöver minst 4 meter till högtalarna, helst 5 meter, för optimalt ljud (det är viktigare än ljudtryck för mig) men om detta stöd till i32s går att få till så har jag alla fördelar som i32s ger, men med mycket högre ljudtrycksförmåga.
Jag vet inte hur det blir än, om det ens går. Min personliga, helt otekniska tanke, vore en "d-options" grej på i32s, där man kan spela dom som vanligt, eller med "d-option" där man har ett annat filter som går in och en kabel som går till "stödet". Detta vore det bästa för om det ska bli något så måste jag kunna koppla ur det rätt lätt, om jag vill det.
Så jag återkommer när jag snackar med Ingvar igen iaf det är möjligt och vilka vinster det blir av det.
Postad 12 August 2009 - 21:18
Postad 12 August 2009 - 21:21
Jag ringde Ingvar idag och kollade med han om man kunde bygga något basstöd liknande sak till i32s. Tanken är, från min sida, att kanske kunna ha två "mini torn/lådor" som spelar med i32s från 80 hz till ca 500 hz och avlasta basen = få mer headroom/kunna spela högre. Anledningen är främst att kunna ha lite mer headroom för väldigt tung elektronisk musik som är rätt centrerad i dom lägre regionerna som i32s spelar. Med vanlig musik så har jag aldrig fått i32s att ens börjat knäa, men Planet dada på rejält höga nivåer så börjar det bli pressat.
Visst, man kan köpa i64s så är det klart, men problemet är att man behöver minst 4 meter till högtalarna, helst 5 meter, för optimalt ljud (det är viktigare än ljudtryck för mig) men om detta stöd till i32s går att få till så har jag alla fördelar som i32s ger, men med mycket högre ljudtrycksförmåga.
Jag vet inte hur det blir än, om det ens går. Min personliga, helt otekniska tanke, vore en "d-options" grej på i32s, där man kan spela dom som vanligt, eller med "d-option" där man har ett annat filter som går in och en kabel som går till "stödet". Detta vore det bästa för om det ska bli något så måste jag kunna koppla ur det rätt lätt, om jag vill det.
Så jag återkommer när jag snackar med Ingvar igen iaf det är möjligt och vilka vinster det blir av det.
Hehe.. Kul... Det är klart att det funkar för DEJ att dela upp registret med flera olika lådor och konstruktioner..
Du är ju Inoit, och för er är ju allt möjligt...
Postad 12 August 2009 - 21:24
Postad 12 August 2009 - 21:31
haha kan ju hoppas. Tyvärr så blir det ju två lådor till som står vid topparna, men det kanske man får ta. Annars så får man nog skaffa i64s så slipper man fundera mer.
Konstigt bara att det är fullt möjligt för dej, men för mej var det TOTALT OMÖJLIGT att få det att funka...
Postad 12 August 2009 - 22:21
Du får ju liksom ändå bara som bäst en "halv" i 64s, eftersom den spelar med dubbla element ändå upp till diskanten. Och jag antar att din speciallösning inte vare sig blir gratis eller lätt att sälja i efterhand.
Postad 12 August 2009 - 22:33
Konstigt bara att det är fullt möjligt för dej, men för mej var det TOTALT OMÖJLIGT att få det att funka...
För att det är en (hypotetisk) skräddarsydd lösning optimerad för den funktion det skulle ha?
Postad 12 August 2009 - 23:27
Rätt stor skillnad faktiskt.
Vore det inte bättre med ett annat aktivt filter som du kan justera lite uppåt i frekvens när nöden kräver?
Du får ju liksom ändå bara som bäst en "halv" i 64s, eftersom den spelar med dubbla element ändå upp till diskanten. Och jag antar att din speciallösning inte vare sig blir gratis eller lätt att sälja i efterhand.
Vi får se vad Ingvar säger. Såklart beror det på hur dyrt det blir och hur bra det funkar och hur lätt det är att koppla ur. 99,9999% av fallen så är jag aldrig på dom nivåerna ändå eftersom jag bor i en lägenhet.
Postad 13 August 2009 - 06:55
Rätt stor skillnad faktiskt.
Givetvis. För att du har Ino och jag bara skit.
Postad 13 August 2009 - 07:46
Det blir Inga i28 för mig...
jag ger upp, allt säger emot dett inköp och jag gör till och med så att jag säljer bort det som just nu är min "rigg"...
jag behöver få lös pengar till lite allt möjligt annat som är av betydligt högre pryo... och det är stereon som får gå...
Men jag kommer att sattsa på liten skala, det blir ett par piP elelr piPs och en smidig stärkare från t.ex. Teac till detta och köra ljudet från mina dator via ett Asus essentials Ljudkort.
Jag insåg att jag siktade för högt med tanke på hur min situation ser ut, jag siktade mot stjärnorna men nådde målnen, det är endå helt ok.
Jag får helt enkelt vänta ett tag innen jag kan beställa något så stort som i28 och delat system, behöver nytt jobb, körkort och ett nytt boende först och det är absolut högsta pryo, sedan så kan jag börja fundera på större system.
Men det va spännande att få känna känslan i alla fall, av att "nästan ha" ett delat system...
Lite skillnad... i28 + pY-4 vs piP(s)....
Men inte e jag ledsen för det... det går fler tåg och piP(s) kommer inte att göra mig besvliken i mitt lilla rum och med tanka på priset.
Nu till en fråga:
Vad tycker ni... ska jag sattsa på piP eller piPs... min känsla säger mig piPs, men är det värt mellanskillnaden..?!
piP = 4800kr
piPs = 6800kr
båda i rå MDF, ingen av dom är ju dyra, men det är i % ganska stor prisskillnad mellan dom två.
mvh//David
Redigerat av DVD-ai, 13 August 2009 - 08:02.
Postad 13 August 2009 - 08:06
Du är ju bara en ung grabb. Du har hela livet på dig att uppgradera.
Skilnaden mellan piP och piPs är ju marginell så ta det förstnämnda om du har ont om deg.
Postad 13 August 2009 - 08:11
Klokt.
Du är ju bara en ung grabb. Du har hela livet på dig att uppgradera.
Skilnaden mellan piP och piPs är ju marginell så ta det förstnämnda om du har ont om deg.
Grejen är den att jag har "inte så ont om deg"... bara det att jag inte alls kan skaffa mig i28 för det är galt galet bortom gränserna... men båda piP och piPs ligger "inom" så att säga, bara det att liksom jag vill ju inte lägga mer pengar "än nödvändigt" i alla fall..
Vad är det man får "mer" med piPs ?!
jag har bara hört piP...
pi60 vore ju smutt !
men det e på gränsen som jag ser det nu, och har en stor nackdel med storleken som kanske inte kommer att passa kommande tillfälliga boenden så bra...
just storleken är något som spelar in...
Redigerat av DVD-ai, 13 August 2009 - 08:13.
Postad 13 August 2009 - 08:33
Redigerat av sollerön, 13 August 2009 - 08:34.
Postad 13 August 2009 - 08:50
DVD-ai... Klokt resonerat , boende ock körkort måste ju gå före högtalare även om man kan jä sugen
Du hinner med det också ska du se , tror nog att du har ett fint system inom några år när du fiksat nämda saker
Jo, det e så man får tänka...
fixa ekonomin och sådant först, sedan köpa roliga grejor...
Postad 13 August 2009 - 08:54
Räcker väldigt länge. Både prisvärt och flexibelt pga justeringsmöjligheterna
Postad 13 August 2009 - 09:02
men först blir det piP eller piPs (e små sugen på IPs... men då måste man ju köpa allt på en gång)
någon som har några synpunkter på piP vs piPs ?!
Redigerat av DVD-ai, 13 August 2009 - 09:04.
Postad 13 August 2009 - 09:49
Och har du siktet inställt på något större senare, så går det ju att återanvända basmodulerna då om du köper rätt modell på en gång.
Även en volymkrympt basmodul poppar ju väl så bra ända ner till avstämingen jämfört med dom fullstora. 6*50l px moduler till i28 är helt ok kan jag lova.
Hade lite av samma dilemma själv från början, så därför blev det just denna lösning.
Postad 13 August 2009 - 11:15
Kör annars mellanvägen (pi60) det är svårt att bli missnöjd med dom.
Jo... för att dom i mitt fall är "för dyra" och dessutom så tar dom för mycket plats där jag ska ha stereon i fortsättningen
tvådelat skulle då vara att föredra... men jag sattsar på piP jag är lite småkär i dom, och har länge varit det...
Postad 13 August 2009 - 11:18
Givetvis. För att du har Ino och jag bara skit.
Öhhh? Det är skillnad att försöka få två helt olika element med olika egenskaper, spela ihop fint vid en väldigt låg delning som skapar andra problem, mot att få en fasoptimerad lösning där man spelar ihop (stor sett samma som man har ett till element i vanliga högtalaren). Det är ju verkligen helt annorlunda.
Postad 13 August 2009 - 11:22
Köp pip först och skippa basmoduler och allt. Skit i pips, bara pip. Sen kan du börja, när pengarna kommer in, att börja med basen och jobba dig uppåt.
Postad 13 August 2009 - 11:27
Trist att höra DVD-ai men allt är inte hifi. Vad händer med dom du hadee beställt då, dom var väl klara typ nu eller?
Köp pip först och skippa basmoduler och allt. Skit i pips, bara pip. Sen kan du börja, när pengarna kommer in, att börja med basen och jobba dig uppåt.
Jo, dom hade varit klara väldigt snart...
jag avbeställde igår, och det gick väldigt bra att göra då dom va i "rå" MDF och Ingvar va som vanligt väldigt trevlig och tillmötersående.
Det va inga sura miner där och han förstod min situation och att jag liksom inte har råd med dessa som det blev nu... jag trodde jag skulel ha, men på grund av en del saker så har jag det inte tyvärr...
Så jag får som sagt börja i liten skala... *
Jo, piP eller piPs blir det till att börja med, för att sedan senare förmodligen köpa något pY-2 modul och i28 och sedan pY-4 + i28 är ju mitt mål.
Men det får vi se när jag komemr dit...
Postad 13 August 2009 - 11:34
Redigerat av Hifimatte, 13 August 2009 - 14:32.
Postad 13 August 2009 - 11:57
Nu verkar du vara mer en högspelare än jag DVD-ai, men tror ändå en sådan här lösning där man bygger upp sig lite i taget fungerar utmärkt när man har knapert med rörligt kapital.
Postad 13 August 2009 - 13:06
Hur gammal är du DVD-ai ?
Hmmm, gissa.. ?!
piP skulle jag välja, helt klart. Känns absolut mest kostnadseffektivt. Och sen bygga vidare på basmodulerna. Kommer förhoppningsvis skaffa prof.X-4 till mina piP i höst, för att där efter gå på cr80s + slutsteg till piP och delningen. SEN nya toppar.
Nu verkar du vara mer en högspelare än jag DVD-ai, men tror ändå en sådan här lösning där man bygger upp sig lite i taget fungerar utmärkt när man har knapert med rörligt kapital.
Jo, det är väll lite så man får lov till att göra...
men som sagt, jag älskar att spela högt, men samtidigt så känner jag inte att jag behöver det heller...
beror på musik och humör framförallt humör !
men jag får hålla mig i skinnet så jag inte spelar sönder piP, för nu blir det piP och inte piPs...
Postad 13 August 2009 - 14:31
..men jag får hålla mig i skinnet så jag inte spelar sönder piP, för nu blir det piP och inte piPs...
Ett sunt val! Efter vad som skrivits på forum och i manifestet så ska skillnaden vara mycket, mycket små. "s" versionen är väl mest tänkt att ge den s.k. feelgood-känslan, fast den kommer aldrig infinna sig när du redan vet att i28 och värre existerar
Redigerat av spuj, 13 August 2009 - 14:32.
Postad 13 August 2009 - 15:33
Postad 13 August 2009 - 17:13
Jag har faktiskt ett par som lirar i 41l lådor tillsammans med Pip härhemma, så nog är det fullt möjligt att göra dom ganska små. Men mina tidigare torn var som sagt på 3*50l vardera, och dom spelade fenomenalt tyckte jag.
Högre avstämning innebär givetvis snabbare avrullning och mindre kapacitet under 20hz. Jämfört med dom fullstora kan dom behöva lyftas lite med hjäp av eq i botten. Ex med high-Q delen i CR-80s
I mitt rum fick jag dock god respons ner till 17-18hz utan någon kompensation alls. Jag fick istället tilta ner nivån något när pY-8 äntrade rummet
Men en sak är säker, med begränsat utrymme får man mer ljudtryck över 20hz med kompakta modulerna räknat på given volym. 135l Y-modul blir helt klart frånåkt av 3*45l X-modul på högre frekvenser
Postad 13 August 2009 - 19:37
Öhhh? Det är skillnad att försöka få två helt olika element med olika egenskaper, spela ihop fint vid en väldigt låg delning som skapar andra problem, mot att få en fasoptimerad lösning där man spelar ihop (stor sett samma som man har ett till element i vanliga högtalaren). Det är ju verkligen helt annorlunda.
Jättestor skillnad...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
302 bilder
57 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?