Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 11 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 14 May 2008 - 23:02

OGP
  • OGP
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hvorfor er skjermen sort når tvixener avslått....vil ikke klokken være synlig da?

Postad 15 May 2008 - 07:22

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hvorfor er skjermen sort når tvixener avslått....vil ikke klokken være synlig da?

Ingen ström, ingen klocka. :D

Postad 15 May 2008 - 07:53

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Icon Mode mot nätverksdisken har jag för mig att jag provat med att skapa en icon.tvix men då hängde sig tvixen alltid.
Var ju med gammal firmware jag testade det så jag kanske ska göra ett nytt försök.

Det funkade fint när jag testade, jag kör senaste beta-firmwaren, tror den heter 1.2.51 eller nåt sånt (kan inte kolla just nu).

Angående sorteringen så trycker man pil höger men det finns bara sortering på TIME, SIZE och NAME.
Den enda av de 3 som jag ser någon mening med är ju NAME.
Varför jag vill ha sortering på datum är för att kunna ha de senaste inlagda filmerna eller skivorna längst upp istället för att bläddra och leta i en lång lista.
Hade så på Xboxen i XBMC och tyckte det var riktigt bra.
På Xboxen gick det ju dessutom att ha olika sortering på olika mappar.
På Tvixen blir det ju samma sortering överallt och det vill jag ju inte heller ha.

Vad är det för skillnad på Time och datum då menar du? Det är väl bara olika ord för samma funktion. För jag har svårt att tänka mig att den bara sorterar på klockslag och inte i datumordning?

Att kunna sortera varje mapp på sitt sätt skulle visserligen kunna vara bra, men jag tycker det medför fler nackdelar än fördelar. Jag jämför t.ex med Windows där jag _vill_ ha samma sortering i alla mappar men det ofta inte blir så av olika anledningar. Dessutom blir det ju jäkligt drygt om man har lagt tid på att ställa in sina mappar individuellt och sedan gör en factory reset, då får man göra om allt igen...

Postad 15 May 2008 - 08:21

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

...
Vad är det för skillnad på Time och datum då menar du? Det är väl bara olika ord för samma funktion. För jag har svårt att tänka mig att den bara sorterar på klockslag och inte i datumordning?
...

Ja, det blev jag oxå nyfiken på. Är det inte samma sak?

/J

Postad 15 May 2008 - 09:01

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Det funkade fint när jag testade, jag kör senaste beta-firmwaren, tror den heter 1.2.51 eller nåt sånt (kan inte kolla just nu).

Att kunna sortera varje mapp på sitt sätt skulle visserligen kunna vara bra, men jag tycker det medför fler nackdelar än fördelar. Jag jämför t.ex med Windows där jag _vill_ ha samma sortering i alla mappar men det ofta inte blir så av olika anledningar. Dessutom blir det ju jäkligt drygt om man har lagt tid på att ställa in sina mappar individuellt och sedan gör en factory reset, då får man göra om allt igen...

Jag testade igen och "Icon Mode" på nätverksdisken funkade faktiskt med den firmware jag kör med nu (1.2.20).

Ja jag vet inte vad TIME innebär för den sorterar ju inte efter datum i alla fall när man väljer den.
Kanske är meningen att den ska sortera efter datum men att funktionen inte fungerar.

Anledningen till att jag vill ha individuell sortering på olika mappar är för att jag lätt vill kunna hitta tex de senaste musik-skivorna eller de senaste filmerna och då vill jag sortera på datum för att de nyaste albumen eller filmerna ska lägga sig längst upp.
Däremot vill jag ju i tex en album-mapp ha sortering på namn för att låtarna ska hamna i rätt ordning.
Allt detta fungerar som sagt klockrent i Xboxens XBMC.
Men som sagt det bästa vore ju om en datum-sortering funkar åtminstone.

Postad 15 May 2008 - 10:00

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0
Går det att byta färg på texten i menyerna? Eller sköts det automatiskt beroende på vad man har för färg på bakgrundsbilden?

Jag kör med standard-bakgrunden men är inte så förtjust i den gulaktiga textfärgen, jag skulle vilja byta den mot helt vit text. Kan jag göra det, och isåfall hur?

Postad 15 May 2008 - 10:50

prcrumb
  • prcrumb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har inte haft lagg på varken xvid, mpg eller dvd iso streaming. Har dock ej kört .mkv eller "hd" via stream
Kör trådlöst och haft annan belastning på nätet samtidigt, typ ;) ...

Har läst mycket om problemen som en del användare har här och känner inte igen ett enda av dem faktiskt.
Kört både hemmagjort och nedladdat utan problem.
Kör ingen betafirmware (.46 eller .51)
Kört på både vanlig tv via s-vhs och på hd-tv via hdmi

Måste säga att maskinen är jäkligt lättkörd
Min tjej ville/klarade inte av att ladda dvd:n, men tvixen klarar hon galant...

Jag har tyvärr förödande hack i bild och förlorat ljud vid iso-streamning. :D Ibland har filmen spelats upp ända till slutet men senaste försöken har inte funkat. Rippar med dvdfab, 100% kvalité med dts-ljud.

Jag streamar från Lacie EDMini, smb, sladdkopplat via en DIR635. FW = 1.2.46

Jag har ingen HD i min tvix. Hur funkar det med HD? Surrar burken mer om man sätter in en?

/R

Postad 15 May 2008 - 11:25

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Jag har ingen HD i min tvix. Hur funkar det med HD? Surrar burken mer om man sätter in en?

/R

TViXen låter inte mer om du sätter i en hårddisk, däremot låter ju hårddisken en del. Hur mycket den låter beror på vad det är för hårddisk.

Postad 15 May 2008 - 15:20

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Tyvärr funkar det inte med NFS mot min NAS-disk.

Vilken NAS har du?

Postad 15 May 2008 - 16:59

OGP
  • OGP
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jobbes det med noen løsning på .IMG filer? Dette burde de jo ordne raskt.....ikke alle som kan renames til .ISO.

Postad 15 May 2008 - 17:13

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Vilken NAS har du?

Lacie Ethernet Disk Mini

Postad 15 May 2008 - 17:34

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Ja jag vet inte vad TIME innebär för den sorterar ju inte efter datum i alla fall när man väljer den.
Kanske är meningen att den ska sortera efter datum men att funktionen inte fungerar.

Anledningen till att jag vill ha individuell sortering på olika mappar är för att jag lätt vill kunna hitta tex de senaste musik-skivorna eller de senaste filmerna och då vill jag sortera på datum för att de nyaste albumen eller filmerna ska lägga sig längst upp.
Däremot vill jag ju i tex en album-mapp ha sortering på namn för att låtarna ska hamna i rätt ordning.
Allt detta fungerar som sagt klockrent i Xboxens XBMC.
Men som sagt det bästa vore ju om en datum-sortering funkar åtminstone.

Har testat lite mer med sorteringen och det verkar ju faktiskt som TIME sorterar på datum men problemet för mig är bara att den sorterar ju åt fel håll. De senaste mapparna och filerna hamnar längst ner.
Skulle inte vara så dumt om man kunde välja om de senaste ska hamna först eller sist.

Sedan vet jag inte om det finns en annan väg att gå för att välja sorteringen än pil höger.
Blir ju lite problem när man har "Icon Mode" aktiverat för då går man ju ett steg åt höger istället för att komma till sorteringen.
Att avaktivera "Icon Mode" går ju inte heller när man kör på nätverksdisken.
Då måste man väl antagligen plocka bort icon.tvix isåfall.

Postad 15 May 2008 - 18:45

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Jag försökte köra Lost i Divx format på min 6500 men det hackar otroligt mycket!!
Jag har filen på en extern hårddisk (IDE) och tvixen har senaste uppdateringen jag fattar inte vad det är som strular vanliga ISO går bra men inte Divx någon som har en aning?

En fråga till jag har Tv kortet i Tvixen men hur får man fram kanal listan eller måste man stega mellan kanalerna?

Redigerat av jimmy ax1, 15 May 2008 - 18:46.

Postad 15 May 2008 - 18:45

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Tycker det vore coolt om det kom en dimmer för displayen på Tvixen, typ 60% och 100%, i någon kommande firmware. Ibland vill man bara ha allt släkt och bara skärmen tänd. Vad tycker ni andra om en dimmer för displayen?

Postad 15 May 2008 - 19:38

prcrumb
  • prcrumb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

TViXen låter inte mer om du sätter i en hårddisk, däremot låter ju hårddisken en del. Hur mycket den låter beror på vad det är för hårddisk.

jg kröp till korset och installerade netshare på en pc. Då hackar inte ISO-filen längre. Kanske att samba är för segt? eller edmini? filen hackar alltid på samma ställe om jag streamar från edmini. Men nu lirar det alltså, med HD i annat rum. :)

Postad 15 May 2008 - 19:42

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
HJÄLP!!!

Plötsligt kan jag inte längre se mina Samba-utdelningar jag har på Macen. Den försöker ansluta, det kommer inte upp något felmeddelande, men inga filer eller kataloger visas på Tvixen! :)

Ingenting är ändrat på Macen, men jag har startat om den och tagit bort + lagt till alla utdelningar igen, samt gjort en Factory Reset på Tvixen, men problemet kvarstår!

Vet någon hur man löser detta?

Alltså, det kommer inte upp ett felmeddelande överhuvudtaget. Det är ingen brandvägg eller liknande som sabbar. Vad kan det vara?! :)

Edit: Om jag döper om utdelningarna på Macen så händer exakt samma sak på Tvixen - den försöker alltså inte ens spana efter katalogerna?!

Brandväggs-loggfilen säger följande:

May 15 20:45:42 Mac-Pro Firewall[38]: Allow smbd connecting from 10.0.1.197:47086 uid = 0 proto=6
May 15 20:45:42 Mac-Pro Firewall[38]: Allow smbd connecting from 10.0.1.197:58441 uid = 0 proto=6
May 15 20:45:49 Mac-Pro Firewall[38]: Allow smbd connecting from 10.0.1.197:47089 uid = 0 proto=6
May 15 20:45:49 Mac-Pro Firewall[38]: Allow smbd connecting from 10.0.1.197:58444 uid = 0 proto=6

... så det ser ju bra ut.

Redigerat av nurfen, 15 May 2008 - 19:47.

Postad 15 May 2008 - 19:49

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Klara tvixen EVO filer?

Postad 15 May 2008 - 21:26

Zuprdude
  • Zuprdude
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Varför klarar inte min tvix att läsa .IMG filer, det är ju inte bara EN film man har i det filformatet..?

För övrigt är jag väldigt nöjd med den! =)

Postad 15 May 2008 - 21:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Varför klarar inte min tvix att läsa .IMG filer, det är ju inte bara EN film man har i det filformatet..?

För övrigt är jag väldigt nöjd med den! =)

Byt namn till .iso ... men jag förstår inte heller varför dom inte lägger till .img som format... hur svårt kan det vara :)

Postad 15 May 2008 - 21:51

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Byt namn till .iso ... men jag förstår inte heller varför dom inte lägger till .img som format... hur svårt kan det vara :)

Det ÄR inte svårt att ha en funktion som läser ISO- och IMG-filer. Problemet är att IMG-filer eller ISO-filer inte alltid ÄR en videofil. Det kan vara ren data också, och för att det inte ska bli knas, så har de valt att skippa stödet för "IMG-filer", gissar jag. De kan nämligen inte garantera att IMG-filen fungerar då det kan vara en annan information i filen än TViX:en tror. Jag har ingen bättre förklaring än så.

http://forum.canman....read.php?t=5751

Det finns en bättre och mer detaljerad förklaring i någon tråd här också, men jag orkar inte leta. Det är i alla fall skälet. Det är inte bara att döpa om "alla" IMG-filer.

Redigerat av sean.wiklund, 15 May 2008 - 21:59.

Postad 15 May 2008 - 21:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Det ÄR inte svårt att ha en funktion som läser ISO. Problemet är att IMG-filer eller ISO-filer inte alltid ÄR en videofil. Det kan vara ren data också, och för att det inte ska bli knas, så har de valt att skippa stödet för "IMG-filer", gissar jag. De kan nämligen inte garantera att IMG-filen fungerar då det kan vara en annan information i filen än TViX:en tror. Jag har ingen bättre förklaring än så.

I princip alla program är ju i iso-formatet och nästan alla/väldigt stor andel av alla filmer i img-format, borde dom inte gjort tvärtom isf? :)

Om vi pratar fulnerladdningar från nätet då :)

Postad 16 May 2008 - 07:09

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

En fråga till jag har Tv kortet i Tvixen men hur får man fram kanal listan eller måste man stega mellan kanalerna?

GOTO-knappen

/Göran

Postad 16 May 2008 - 07:16

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

I princip alla program är ju i iso-formatet och nästan alla/väldigt stor andel av alla filmer i img-format, borde dom inte gjort tvärtom isf? :)

Om vi pratar fulnerladdningar från nätet då :)

Jag håller inte med, alls :) Det är precis tvärtom. Det är väldigt sällan filmer, DVD rippar, sparas i .img format. 1 rip av 10 skulle jag vilja påstå., resten är i .iso format.

Postad 16 May 2008 - 07:43

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Jag håller inte med, alls :) Det är precis tvärtom. Det är väldigt sällan filmer, DVD rippar, sparas i .img format. 1 rip av 10 skulle jag vilja påstå., resten är i .iso format.

I min samling hade jag 2st iso-filer och kanske 10-15 img och det är min erfarenhet rent generellt också, dvs. att minst 80% är .img. Och nu snackar vi riktiga rellar, inte fulkopior från TPB.

Postad 16 May 2008 - 08:01

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

I min samling hade jag 2st iso-filer och kanske 10-15 img och det är min erfarenhet rent generellt också, dvs. att minst 80% är .img. Och nu snackar vi riktiga rellar, inte fulkopior från TPB.

Haha, ja precis. Jag snackar också riktiga "rellar", riktiga scene releaser :) Reg1 dyker aldrig upp i .iso, men Reg2 verkar vara mer vanliga i .img. Har dock fungerat bra att byta namn från .img till .iso och när jag själv rippar mina DVD's i DVD Decrypter blir det ju också .iso.

Postad 16 May 2008 - 08:09

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Haha, ja precis. Jag snackar också riktiga "rellar", riktiga scene releaser :) Reg1 dyker aldrig upp i .iso, men Reg2 verkar vara mer vanliga i .img. Har dock fungerat bra att byta namn från .img till .iso och när jag själv rippar mina DVD's i DVD Decrypter blir det ju också .iso.

Det har funkat bra för mig också, förutom filmen "The Mist" som hängde min TViX så att jag blev tvungen att flasha om firmwaren för att kunna fortsätta använda burken.

Nu finns det f.ö. en ny officiell firmware, 1.2.52:

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.2.52.zip

(har inte hunnit testa den själv än)

Postad 16 May 2008 - 09:25

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0

Det har funkat bra för mig också, förutom filmen "The Mist" som hängde min TViX så att jag blev tvungen att flasha om firmwaren för att kunna fortsätta använda burken.

Nu finns det f.ö. en ny officiell firmware, 1.2.52:

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.2.52.zip

(har inte hunnit testa den själv än)

Hur vet du att den är officiell? Den ligger inte under firmwares på hemsidan.

Postad 16 May 2008 - 09:28

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Hur vet du att den är officiell? Den ligger inte under firmwares på hemsidan.

Aha, nej den kanske inte är officiell då... men den ligger inte under Beta-firmwares.

Postad 16 May 2008 - 09:31

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0

Aha, nej den kanske inte är officiell då... men den ligger inte under Beta-firmwares.

Hehe, sant... Och den ligger heller inte under "Beta" i katalogstrukturen som man ser under nedladdning.

Jag skall testa den! Är ledig idag, så jag gör det ganska snart. Återkommer med resultat.

Förhoppningsvis kan det lösa mitt lilla Samba-problem...

Postad 16 May 2008 - 09:40

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Vi har testat den nya firmware versionen, som hastigast, och den verkar vara mycket stabil! Den här versionen ska ni alla använda! :) Vi återkommer dock med mer detaljer om vi stöter på något.

Jag menar alltså version - 1.2.52 - ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.2.52.zip

Trevlig helg allesammans!

Postad 16 May 2008 - 09:44

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Vi har testat den nya firmware versionen, som hastigast, och den verkar vara mycket stabil! Den här versionen ska ni alla använda! :) Vi återkommer dock med mer detaljer om vi stöter på något.

Jag menar alltså version - 1.2.52 - ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.2.52.zip

Trevlig helg allesammans!

Meddela gärna om ni hittar något konkret som fixats sedan tidigare versioner, om det tillkommit något nytt samt även om något slutat fungera såklar.

Postad 16 May 2008 - 09:50

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Det skulle underlätta isåfall att de skickar med en text fil med alla nya ändringar så att man vet vad som har ändrats.

Postad 16 May 2008 - 10:08

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Vi undersöker detta och återkommer snarast! Vad vi vet just nu är följande:

Stabilare, bättre hantering av spolning och bättre 24Hz hantering.

Postad bild

Redigerat av Canman Distribution AB, 16 May 2008 - 11:09.

Postad 16 May 2008 - 12:34

daim
  • daim
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
En grejj jag inte känner igen sedan tidigare är i vart fall att (system) Font storlek kan ställas in.

Synd att de inte lägger till wpa-kryptering för trådlösa nätverk bara...

Postad 16 May 2008 - 14:06

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Det ÄR inte svårt att ha en funktion som läser ISO- och IMG-filer. Problemet är att IMG-filer eller ISO-filer inte alltid ÄR en videofil. Det kan vara ren data också, och för att det inte ska bli knas, så har de valt att skippa stödet för "IMG-filer", gissar jag. De kan nämligen inte garantera att IMG-filen fungerar då det kan vara en annan information i filen än TViX:en tror. Jag har ingen bättre förklaring än så.

http://forum.canman....read.php?t=5751

Det finns en bättre och mer detaljerad förklaring i någon tråd här också, men jag orkar inte leta. Det är i alla fall skälet. Det är inte bara att döpa om "alla" IMG-filer.

Men alltså .iso är ju inte en standard för videofil lika lite som .img. Båda är image format.
.img är inte heller en videofil utan en datafil innehållande video och audio dvd mappar.
Självklart måste de kunna lägga till stöd för båda formaten, kan knappast skilja mycket i uppbyggnad.

Postad 16 May 2008 - 14:15

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Vi undersöker detta och återkommer snarast! Vad vi vet just nu är följande:

Stabilare, bättre hantering av spolning och bättre 24Hz hantering.

Postad bild

Enligt Hi-Jack på mpcclub:

1. Better AVI file compatibility and response time by adapting our own RFX engine.
2. Font size can be changed in set up when displaying folder/file list
3. Subtitle compatibility enhanced
4. Better compatibility TS/TP/M2TS/MTS file playback
5. Bug fixes in font display
6. NTSC/24Hz, PAL/24Hz mode added
7. Fan speed control changed to 3 speed.
8. Fan will keep on rotate if the temperature is high until temperature goes low even after the power off.

¡¤ No changes about JPEG and music play.

Söt bild på tvixen, även om jag föredrar 6500:an

Postad 16 May 2008 - 14:24

sn00ken
  • sn00ken
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har precis lagt in 1.2.52... men efter att uppgraderingen var klar så får jag ingen bild på tvn. vad kan det vara för fel? jag kan bläddra i mapparna och gå in i setupen osv via displayen. men jag får som sagt var ingen bildsignal, jag kör bilden via HDMI och den är inställd på HDMI i setupen. nån som vet? :)

Postad 16 May 2008 - 14:25

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Enligt Hi-Jack på mpcclub:

1. Better AVI file compatibility and response time by adapting our own RFX engine.
2. Font size can be changed in set up when displaying folder/file list
3. Subtitle compatibility enhanced
4. Better compatibility TS/TP/M2TS/MTS file playback
5. Bug fixes in font display
6. NTSC/24Hz, PAL/24Hz mode added
7. Fan speed control changed to 3 speed.
8. Fan will keep on rotate if the temperature is high until temperature goes low even after the power off.

¡¤ No changes about JPEG and music play.

Söt bild på tvixen, även om jag föredrar 6500:an

Ok...det låter ju bra.
Synd bara att det inte gjorts något åt musikspelandet.
Hade hoppats på det men det kanske kommer i senare firmware.

Postad 16 May 2008 - 14:51

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Har precis lagt in 1.2.52... men efter att uppgraderingen var klar så får jag ingen bild på tvn. vad kan det vara för fel? jag kan bläddra i mapparna och gå in i setupen osv via displayen. men jag får som sagt var ingen bildsignal, jag kör bilden via HDMI och den är inställd på HDMI i setupen. nån som vet? :)

tryck på tv-out-knappen på fjärren några gånger (vänta några sekunder mellan varje tryck)

Redigerat av distortion2, 16 May 2008 - 14:53.

Postad 16 May 2008 - 14:57

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Tryck på TV OUT-knappen några ggr. tills bilden kommer.
Vänta 1-2 sekunder för att se ifall det händer något med bilden innan du trycker nästa gång.

Man kan också göra high-techvarianten och gå in i settings och ändra tills rätt signal eller koppla kompositkabeln till TV'n (kräver omställning i TV'n) för att rätta till i settings.

Postad 16 May 2008 - 14:57

sn00ken
  • sn00ken
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

tryck på tv-out-knappen på fjärren några gånger (vänta några sekunder mellan varje tryck)

Tack! :)

Postad 16 May 2008 - 15:12

Patriklind
  • Patriklind
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Nej! nu åker jag och köper en 6500! nu har jag fluktat för länge...

Postad 16 May 2008 - 15:55

Patriklind
  • Patriklind
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
said and done! testar den sen ikväll eller imorrn!

Postad 16 May 2008 - 16:20

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Nej! nu åker jag och köper en 6500! nu har jag fluktat för länge...

När du har flashat om till senaste firmwareversion, ställt in allt som du är nöjd, och testat TViX:en lite - återkom gärna med feedback sedan. :)

Postad 16 May 2008 - 18:43

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Har hittat en sak till som fungerar med firmware 1.2.52.
I alla fall om jag jämför med 1.2.20 som jag körde förut.
Sitter och testar mina musikvideos för att se om fler fungerar nu.
Upptäckte då att nu fungerar i alla fall "PAN & SCAN" när man trycker på ZOOM.
Kanske fungerade med 1.2.46 eller 1.2.51 också i och för sig.

Postad 16 May 2008 - 19:16

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Jag har också hittat en sak som kanske inte är ny, men som jag vet att någon har önskat, nämligen att kunna stänga av eller köra någon slags dimmer på OSD:n, alltså den blå lysande färgen bakom knapparna på TViX:en. Man kan nu stänga av det helt, så de som vill slippa det blå lasersnygga ljuset är borta. :)

Postad 16 May 2008 - 20:45

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

När du har flashat om till senaste firmwareversion, ställt in allt som du är nöjd, och testat TViX:en lite - återkom gärna med feedback sedan. :)

Men ingen negativ feedback, för man får ju skylla sig själv som kör beta firmware. Eller hur var det? :wub:

Postad 16 May 2008 - 21:50

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Men ingen negativ feedback, för man får ju skylla sig själv som kör beta firmware. Eller hur var det? :wub:

Lite härlig cynisk och bitterhet. Nu är det ju så att version 1.2.52 är en officiell firmwareversion. Du kan ju testa den om du har lust, om du inte har köpt en HTPC än. :)

Postad 16 May 2008 - 21:53

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Verkar som om svenska undertexter som finns på .mkv filer inte visar åäö korrekt med senaste firmware. Visst funkade det i någon tidigare version?

Postad 16 May 2008 - 22:10

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
ÅÄÖ funkar för mig i alla fall i mkv filer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.