Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(30)
|
915:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 23 January 2010 - 18:13
Postad 23 January 2010 - 19:16
Men jag fattar det inte, hur kan det vara så mycket enklare att få kills i Waw än i MW-spelen? Låg på 20/4 i nästan alla matcher.
Dessutom så campades det betydligt mindre i WaW nu än början (kändes det som i alla fall), och i MW2 är det för mycket campande enligt mig.
Så kortfattat, prova nåt annat COD och gå tillbaka, det gör susen! Jag gick tillbaka till MW2 efteråt och I liked it, fast jag också gillade WaW.
Har inte rört COD4 sen MW2 kom, måste ta och göra det.
Och precis som Lifter skriver - AvP kommer ju snart
Postad 23 January 2010 - 20:09
COD4 va verkligen en höjdare. Jag kommer spela Moden warefare 2 till ett liknande spel som kanske Bad Company 2 kommer. Så länge det är bra online läge så är jag med.
Postad 23 January 2010 - 20:23
Om man tänker på hur många som spelar MW2, är det fortfarande mycket buggar då, i jämförelse med andra spel?Det här spelet har historiska mått per antalet buggar och skit
![]()
Men gillar den ändå, dock är den inte längre det bästa spelet hos mig
Postad 23 January 2010 - 23:17
Redigerat av dj_komodo, 23 January 2010 - 23:26.
Postad 24 January 2010 - 00:00
Postad 24 January 2010 - 00:07
Postad 24 January 2010 - 01:23
Postad 24 January 2010 - 09:56
Postad 24 January 2010 - 09:59
Postad 24 January 2010 - 10:01
Postad 24 January 2010 - 10:14
Postad 24 January 2010 - 10:24
Det är väl iofs en bra sak, istället för att matchen avslutas helt när hosten lämnar?För att inte tala om när matchen bryts för att någon lämnar spelet och så ska det luskas ut en ny "host". Sen ska det räknas ner för att ev. hoppa igång igen. Ibland lämnar även den nya "hosten" spelet och så börjar hela proceduren om igen på nytt
Postad 24 January 2010 - 10:28
Det är väl iofs en bra sak, istället för att matchen avslutas helt när hosten lämnar?
Precis. Snacka om att hänga upp sig på fel saker.
Postad 24 January 2010 - 10:29
Postad 24 January 2010 - 10:35
Testa: http://www.infinityward.com/forum/
Postad 24 January 2010 - 10:35
Det är väl iofs en bra sak, istället för att matchen avslutas helt när hosten lämnar?
Jo givetvis,men man märker ju på folks reaktioner och en själv när alla stönar "wtf!, not again"
Hade gärna sett dedikerade servar.
I cod5 kan man åtminstone välja att spelet ska söka lokalt, utökat lokalt eller hela världen efter servrar. I cod6 kan man inte välja någonting.
Aja, oftast funkar det ok men ibland blir man trött på systemet de har nu.
Redigerat av Chrester, 24 January 2010 - 10:36.
Postad 24 January 2010 - 10:45
Nej, det är bara tråkigt.
håller med... känns inget roligt längre, man får lixom inget ut något av spelet längre... blir bara argare och argare när jag dör och dem flesta verkar spela online för att prestiga eller få nuken och inte för att ha kul...
Håller också med, känns dessutom som att man slutat utvecklas som spelare :-/ Vill bara levla snabbt och på senaste tiden har K/D gått åt skogen jämfört med tidigare... Har inte spelat nu i helgen, men jag hoppas suget kommer tillbaks snart, men allt man gör känns liksom väldigt "done that already"... :-(
Ok då är jag med, trodde ni lagt av för att det kommit en massa nytt fusk eller nåt.
Den där "in lovekänslan" avtog mycket fortare på MWF2 än den gjorde på COD4 och på WAW, tror man får tänka på att man spelat CODspel nu i 3år i sträck och vissa av er speciellt har väl spelat varje dag nästan?
Inte så konstigt kanske att det känns lite tjatigt.....
Postad 24 January 2010 - 10:49
Postad 24 January 2010 - 11:24
Postad 24 January 2010 - 11:38
Jag kanske har gått tillbaka i min själsliga mognad, en sk MW2-bebis.
Postad 24 January 2010 - 12:00
Gick grymt bra att lira igår, hoppas det fortsätter idag
Postad 24 January 2010 - 12:01
Webhallen Tournament! Nån här som tänker ställa upp? Platserna håller på at ta slut...
Lördagen den 13:e februari är det dags för Webhallens efterlängtade Modern Warfare 2 turnering.
Vi bjuder in till gibbfest i våra butiker i Göteborg och på Sveavägen i Stockholm, och när röken har lagt sig så kommer det segrandet laget kunna titulera sig själva "Webhallen MW2-mästare 2LAX10"
I höstas höll vi en stor turnering i den första delen av Modern Warfare, och som slutsegrare den gången stod Team Druidz från Stockholm. Mer om den turneringen kan du hitta under "Events".
Turneringen spelas på XBOX 360 i lag om fyra (4) spelare.
Tid: 11:00-16:00
Webhallen
Postad 24 January 2010 - 13:44
Postad 24 January 2010 - 14:22
Skönt, då är jag inte ensamJag älskar fortfarande skiten
![]()
Jag kanske har gått tillbaka i min själsliga mognad, en sk MW2-bebis.
Postad 24 January 2010 - 16:55
Jag tyckte att det var jättekul att köra prestige just för att man tvingade sig själv att börja om och köra nya vapen. Då visade det sig att jag föredrog m4a1 framför SCAR:en! Tror det är viktigt att man inte låser fast sig i gamla mönster utan forskar vidare. Försöka skita i k:d stats utan lira för det är skoj!
Postad 24 January 2010 - 17:43
Postad 24 January 2010 - 19:51
Då är vi två
Ja, jag har inte ens låst upp nuken än så that makes us three
Postad 24 January 2010 - 20:05
Ja, jag har inte ens låst upp nuken än så that makes us three
Nuke? Jar bara blivit nukad ett par ggr... det är det närmaste jag har kommit.
Tycker att ni har börjat bli negativa i tråden. Se det positiva istället, Har ni tråkigt kan man ju alltid gå ihop ett trevligt gäng och köra mot varandra. Och räcker inte det så kan ni väl få jaga mej för nöjes skull ;-)
Postad 24 January 2010 - 20:09
Har inte sett ett enda spel där samtliga varit svenskar heller, skulle vara trevligt om man kunde prata svenska utan att andra stördes av detta.
Postad 24 January 2010 - 20:22
Men, är inte negativ, är lite pissed på dom andra som fått försprång på oärliga sätt.
Har inte sett ett enda spel där samtliga varit svenskar heller, skulle vara trevligt om man kunde prata svenska utan att andra stördes av detta.
Jag lyckades få ihop lite nya vänner att spela med. Oftast så kommer man med ganska fort och får spela med svenska spelare. Det är helt klart mycket roligare när man kan prata med varandra och hjälpas åt.
Har du dåligt med vänner så är det bara att plocka från gamertag listan.
Postad 24 January 2010 - 20:47
Såfort jag försöker spela något på egen hand (demolition, domination , HQ osv.) så hamnar jag med en bunt idioter som redan ligger under med X mycket. Motståndarlaget har oftast åtminstone en harrier i luften.
Lyckas man komma in i en ny bana har ändå hela laget lämnat inom 2 min och man finner sig själv lira 3vs6 50% av alla matcher =S.
Någon mer med samma problem ?
Postad 24 January 2010 - 21:10
Men, är inte negativ, är lite pissed på dom andra som fått försprång på oärliga sätt.
Lägg till AC3-klanmedlemmarna i din friendlist så ska du se att du får spela med svenskar!
Postad 25 January 2010 - 08:36
Körde med M16+Red Dot å Claymores, Perks: Scavenger Pro, Stopping Power och Last Stand.
Så nu tycker jag ju att FFA är det roligaste i världen
Spelade HC:HQ dagen innan (och dagen innan och dagen innan och dagen innan....) och ville bara spy på eländet, så grejen för mig är nog att variera spelsätten.
Postad 25 January 2010 - 10:05
FFA är riktigt roligt ja, dock var det mycket roligare i cod 4Körde 3 matcher FFA igår (har bara kört det 1 gång tidigare via Mosh Pit) och trodde det skulle vara riktigt svårt att hänga med, men det var förvånansvärt lätt att få killstreaks, 2 airstrikes och 1 Pavelow i ena matchen och airstrike med efterföljande Pave i andra.
Körde med M16+Red Dot å Claymores, Perks: Scavenger Pro, Stopping Power och Last Stand.
Så nu tycker jag ju att FFA är det roligaste i världen![]()
Spelade HC:HQ dagen innan (och dagen innan och dagen innan och dagen innan....) och ville bara spy på eländet, så grejen för mig är nog att variera spelsätten.
Jag förstår att du har tröttnat om du bara spelat hardcore, tycker de har förstört hardcoreläget i detta spelet totalt! Alla bara campar och inget händer
Postad 25 January 2010 - 10:07
Postad 25 January 2010 - 10:08
Postad 25 January 2010 - 10:26
Känner igen mig och håller med helt! Spelade också uteslutande FFA i cod4. I MW2 känns det dock inte lika bra :/ tror nog att det beror på att banorna är större och inte lika anpassade, för konkurensen tycker jag är den samma.Jag upplever Free For All som mycket svårare än i Cod4, där tyckte jag en del banor var så små, så att spela tex TDM blev för intensivt och för mycket granatregn. Jag spelade nästan uteslutande FFA i cod4 och placerade mig alltid i topp 3-1, i MW2 är konkurrensen hårdare får jag för mig. Jag har visserligen bara kört runt tre matcher eller nåt.
Förövrigt tycker jag att banorna var väldigt mycket bättre i cod4, iaf till FFA
Postad 25 January 2010 - 10:36
Kör i princip bara Mosh Pit tillsammans med 5 andra. Köra samma spelsätt hela tiden ruttnar man definitivt på.
Iofs kom vår win streak på 40 i 40 raka CtF-matcher
Postad 25 January 2010 - 10:47
Kör i princip bara Mosh Pit tillsammans med 5 andra. Köra samma spelsätt hela tiden ruttnar man definitivt på.
Iofs kom vår win streak på 40 i 40 raka CtF-matcher
Lätt hänt att man blir så insnöad på ett spelsätt så när man väl byter så känns det som man tagit ut dvdn ur boxen och börjat spela ett nytt spel. Tänket och taktiken och hur man rör sig, tempo m.m. är helt olika beroende på vilket spelsätt man kör.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 25 January 2010 - 10:48.
Postad 25 January 2010 - 12:17
Lätt hänt att man blir så insnöad på ett spelsätt så när man väl byter så känns det som man tagit ut dvdn ur boxen och börjat spela ett nytt spel. Tänket och taktiken och hur man rör sig, tempo m.m. är helt olika beroende på vilket spelsätt man kör.
Japp, märks framför allt på att man får spela på andra banor. T ex i HC Ricochet: HQ Pro så är ju inte alla banorna med men så igår hoppade jag in i en HC:TDM och blev helt paff: "-Va fan är detta för bana?" frågade jag mig själv.
Så ni har rätt, man ska nog variera sig lite...men visst är det skönt att Bizhop böjer sig framåt ibland
Postad 25 January 2010 - 16:02
Fast det är ju rätt självklart att man ska ha mest poäng för att vinna!!
Jag har lirat MYCKET FFA, kanske därför jag ligger på drygt 900 förlustmatcher också!!
Postad 25 January 2010 - 20:29
Är jobbigt att man måste komma etta i FFA för att räknas som vinst, då challengen är att komma topp 3. '
Fast det är ju rätt självklart att man ska ha mest poäng för att vinna!!
Jag har lirat MYCKET FFA, kanske därför jag ligger på drygt 900 förlustmatcher också!!
Gills det inte som vinst om man kommer top 3? Det hade jag för mig iaf =/ Annars har jag ingen aning om hur jag fick min win streak kan jag säga
Postad 25 January 2010 - 21:35
Gills det inte som vinst om man kommer top 3? Det hade jag för mig iaf =/ Annars har jag ingen aning om hur jag fick min win streak kan jag säga
För challengen gäller topp 3, men annars gäller inte topp 3 som vinst!!
Postad 26 January 2010 - 20:12
Slut OT.
Redigerat av MrSpokk, 27 January 2010 - 14:55.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Modern Warfare 2 - gamertagtråden
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?