Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2017 - 10:12

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Ja det är svårt att veta vilken spelare som man pratar om i den här tråden nu får tiden  :D .

Men det är på skölden ja, läste ditt inlägg. Ingen idé att lägga mer tid på det utan hoppas på en lösning framöver då.

SPMC fungerar fint och jag kör det så länge.

men har du uppdaterat till APK Kodi 17.5.1 ARM 64 bits versionen då? för den verkar funka för alla få deras forum..

Redigerat av hundrakg, 25 October 2017 - 10:12.

Postad 25 October 2017 - 10:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

men har du uppdaterat till APK Kodi 17.5.1 ARM 64 bits versionen då? för den verkar funka för alla få deras forum..

vad är det som inte funkar då?

Postad 25 October 2017 - 10:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Nej, hur gör man det?

Postad 25 October 2017 - 10:39

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

vad är det som inte funkar då?

den vanliga 17.5 som skölden själv uppdaterar till ska krascha vid start och annat lustigt, därför släppte de en uppdate: 17.5.1

Nej, hur gör man det?

ta bort din nuvarande kodi, ladda ner apkinstaller appen, tillåt don sköld att installera appar som ej är cetrifierade eller vad de heter, finns under inställningar...

sen laddar du bara ner den senaste APK:n och installerar via apkinstaller

länkar:

https://forum.kodi.t....php?tid=322902

post #12

ladda ner : ARM64

Postad 25 October 2017 - 10:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

den vanliga 17.5 som skölden själv uppdaterar till ska krascha vid start och annat lustigt, därför släppte de en uppdate: 17.5.1

ta bort din nuvarande kodi, ladda ner apkinstaller appen, tillåt don sköld att installera appar som ej är cetrifierade eller vad de heter, finns under inställningar...

sen laddar du bara ner den senaste APK:n och installerar via apkinstaller

Aha, nej då väntar jag. Orkar inte göra om alla settings igen :)

Fungerar ju bra med SPMC med. 

Redigerat av genstruktur, 25 October 2017 - 10:40.

Postad 25 October 2017 - 10:40

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag avinstallerade Kodi helt och hållet och installerade om från scratch. Efter det så funkar det utan problem igen

Postad 25 October 2017 - 10:43

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 1
Jag påpekade som sagt att vi börjar lämna ämnet och det har inget att göra med att några jämför Shield med en annan mediaspelare, det är ju ytterst intressant. Men när tråden mer och mer börjat handla om lagersaldo och sw status på något annat så tycker jag att man ska kunna påminna om vad tråden handlar om.
Ytterst tråkigt att vissa inte kan ta en sådan kommentar utan att skriva otrevliga kommentar och ålderspåhopp. Samtidigt tack till de som svarade på dessa påhopp.
Hoppas att detta blir det sista som skriv angående detta.
Fingret på köpknappen på en Shield v2 utan spelkontrollen nu. Väntar bara på om den kanske kommer in i lager i Elgiganten butikerna.

Postad 25 October 2017 - 11:23

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

jag fattar, jag låter min 17.4 vara kvar, ingen panik med byte heller, har till och med 16.1 i min shield 500gb V1, funkar kanon

Postad 25 October 2017 - 11:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

du kan ju installera 17.51 direkt då behöver du inte ta bort något.
Du vet att du kan göra backup på dina settings och filminformation m.m.

Postad 25 October 2017 - 11:28

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

jag fattar, jag låter min 17.4 vara kvar, ingen panik med byte heller, har till och med 16.1 i min shield 500gb V1, funkar kanon

Läste på Kodi-forumet med att fix borde komma på till googlestore snart. Jag väntar :)

du kan ju installera 17.51 direkt då behöver du inte ta bort något.
Du vet att du kan göra backup på dina settings och filminformation m.m.

Ja just det, det kan man väl ja. Om det inte ordnar sig inom kort kanske jag gör det! Tack för info :)

Redigerat av genstruktur, 25 October 2017 - 11:27.

Postad 25 October 2017 - 11:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Läste på Kodi-forumet med att fix borde komma på till googlestore snart. Jag väntar :)

Ja just det, det kan man väl ja. Om det inte ordnar sig inom kort kanske jag gör det! Tack för info :)

Som sagt ta en backup på allting också så kan du alltid gå tillbaka du kan spara på dropbox Google drive eller lokalt.
https://forum.kodi.t....php?tid=129499

Postad 25 October 2017 - 21:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Ska man hålla sig lite lugn angående KODI då alltså? Har inte haft min gamla Shield igång på ett tag så ska kanske vänta tills det kommer en updaterad KODI som fungerar?

Postad 26 October 2017 - 02:33

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Kan Nvidia Shield spela upp "complete" 4K releaser? Jag har läst att den inte klarar BD-menyer, betyder det att dessa releaser inte går att spela upp alls?

Postad 26 October 2017 - 06:16

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan Nvidia Shield spela upp "complete" 4K releaser? Jag har läst att den inte klarar BD-menyer, betyder det att dessa releaser inte går att spela upp alls?

Den klara de vanliga BD-menyer som kodi har stöd för och nej de uhd ISO jag testat fungerar inte..

Postad 26 October 2017 - 07:15

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Den klara de vanliga BD-menyer som kodi har stöd för och nej de uhd ISO jag testat fungerar inte..

Testat på z?

Postad 26 October 2017 - 09:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Man kan alltid spela upp m2ts-filen om man mountar ison

Postad 26 October 2017 - 13:37

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det här hänger inte helt ihop med Shield utan är en kombination av vad Android, hårdvaran och Apparna klarar av.

I det här fallet så känns det inte som det finns någon begränsning i Android eller vad HDMI hårdvaran klarar utan det hänger snarare på vad Kodi eller andra mediappar klarar.

Postad 26 October 2017 - 14:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Testat på z?

inga menyer men du kan spela upp uhd ISO filer..

Postad 26 October 2017 - 16:15

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Provade idag att ställa om rautern så att Amerikanska Netflix fungerar på mobiler,paddor och på Panasonicen UB700 och det var inga problem. När jag dock försöker att streama till Shielden eller om jag öppnar Netflix appen i Shielden (TV 2017) så fastnar allt på 25%. Vad skall man göra så att det fungerar med den?!

Postad 26 October 2017 - 17:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Provade idag att ställa om rautern så att Amerikanska Netflix fungerar på mobiler,paddor och på Panasonicen UB700 och det var inga problem. När jag dock försöker att streama till Shielden eller om jag öppnar Netflix appen i Shielden (TV 2017) så fastnar allt på 25%. Vad skall man göra så att det fungerar med den?!

Vad använder du är det nån typ av vpn tjänst eller är det en dns spoofer?

Postad 26 October 2017 - 18:36

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
https://set.usa-ip-address.com

Fungerar förträfligt men får inte Shielden att komma igenom.
Funderar på att formatera om den när jag har en Amerikansk IP-adress och lägga in Netflixapen så att den laddar ner den Amerikanska fw. Just nu ser jag att Metflixapen är Svensk men igentligen skall det inte inverka. Irriterande att allt fungerar men på Shielden men inte Netflix US:-(

Postad 26 October 2017 - 18:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

https://set.usa-ip-address.com
Fungerar förträfligt men får inte Shielden att komma igenom.
Funderar på att formatera om den när jag har en Amerikansk IP-adress och lägga in Netflixapen så att den laddar ner den Amerikanska fw. Just nu ser jag att Metflixapen är Svensk men igentligen skall det inte inverka. Irriterande att allt fungerar men på Shielden men inte Netflix US:-(

har du använt guiden som finns på deras hemsida eller har din router stöd för openvpn och du har gått den vägen.

Har du bara ändrat DNS adressen i routern ligger nog problemet där . Antagligen använder appen och shielden googles DNS vill du att det skall funka får du köra ett VPN alternativ istället.

Postad 26 October 2017 - 20:40

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Rätt av dig, jag har följt deras guide och ändrat primära dns adressen i routern. Så vad rekomenderas för att Shielden skall acceptera US Netflix?

Postad 27 October 2017 - 01:14

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Köpte en Shield för test och blev initialt imponerad över hur snabb den är.

Men vissa distar av DVD-rippar verkar den ha svårt med. Har inte hunnit testa många filer, men en film hittade den inte alls 5.1 ljud. Den kunde verifiera att det var 5.1 ljud, men identifierade den som 5.1 (unknown) och spelade upp den som 2.1, så det var ju lite tråkigt.

Nyare rippar verkar dock fungera ganska bra. Kodi funkar ju som förväntat... att hitta filmer är ungefär som att spela på lotto. Lite som Plex ungefär. Men kör man SMB så funkar det.

Är man en gen Y eller Z så lär man inte ha några större problem. Streama från div appar klarar den galant. Men kör du en filserver med stora bibliotek så blir det jobbigare, men det funkar hyfsat. BoxeeBox är fortfarande ohotad vinnare på den tronen trots att den hade vunnit på att vara lite snabbare.

Postad 27 October 2017 - 07:01

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är man en gen Y eller Z så lär man inte ha några större problem. Streama från div appar klarar den galant. Men kör du en filserver med stora bibliotek så blir det jobbigare, men det funkar hyfsat. BoxeeBox är fortfarande ohotad vinnare på den tronen trots att den hade vunnit på att vara lite snabbare.

Vad är det du upplever för problem med stora bibliotek på filserver? Jag gick samma väg som du för nåt år sen, från Boxee till Shield, o för mig är shielden överlägsen på alla plan

Postad 27 October 2017 - 08:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Måste säga att Nvidia har riktigt bra hantering av reklamationer. Min började lukt bränt, dom skickade en ny på en gång efter ett par standardfrågor "har du prövat att starta om den"  :D

Postad 27 October 2017 - 08:50

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
[quote name="_Lucifer_" post="4461606" timestamp="1509063266"]Köpte en Shield för test och blev initialt imponerad över hur snabb den är.
Men vissa distar av DVD-rippar verkar den ha svårt med. Har inte hunnit testa många filer, men en film hittade den inte alls 5.1 ljud. Den kunde verifiera att det var 5.1 ljud, men identifierade den som 5.1 (unknown) och spelade upp den som 2.1, så det var ju lite tråkigt.
Nyare rippar verkar dock fungera ganska bra. Kodi funkar ju som förväntat... att hitta filmer är ungefär som att spela på lotto. Lite som Plex ungefär. Men kör man SMB så funkar det.

Vilken app spelar du upp filmerna i, som du har problem med.

Postad 27 October 2017 - 08:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Rätt av dig, jag har följt deras guide och ändrat primära dns adressen i routern. Så vad rekomenderas för att Shielden skall acceptera US Netflix?

Nån typ av VPN lösning gissar jag dock påverkar detta hastigheten om du kör det från routern..

Postad 27 October 2017 - 09:01

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Köpte en Shield för test och blev initialt imponerad över hur snabb den är.

Kör själv en stor filserver och Plex och har inga problem med mitt bibliotek lätt att söka i och hittar i 99.9 % rätt film eller serie allt handlar ju dock om hur du namnger dem.

Postad 27 October 2017 - 09:28

Mattison
  • Mattison
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag kör med ett stort film bibliotek, kör även flera Plex servrar och har 2 shieldar och jag har inga problem alls med att dom inte hittar filmer. Även Kodi fungerar helt perfekt, kan vara några små problem med visa ljud avkodningar men över lag är den helt perfekt.

Redigerat av Mattison, 27 October 2017 - 09:29.

Postad 27 October 2017 - 09:36

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Har själv också haft nästan inga problem alls, förutom sista 2 dagarna då. Men verkar vara ett känt problem som sagt som åtgärdas snart på Google play. Eller kanske redan ordnat? Inte kollat idag än.

Redigerat av genstruktur, 27 October 2017 - 09:38.

Postad 27 October 2017 - 14:33

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Oki nu börjar det att klarna en del varför inte Shielden eller CC Ultran kan streama US Netflix i Sverige.

Detta hittade jag på en sida:
———
The problem is, is that the regular Android Netflix app since v 3.7.2 (and Chromecast) started forcing the use of Google DNS 8.8.8.8 and 8.8.4.4 (hardcoded in its app) regardless of what you set in network config. At least with the Chromecast you could defeat it by putting a static route for 8.8.8.8 and 8.8.4.4 to go to nowehere so it would then fallback to your DNS settings. However with the netflix app you had to use a VPN or some iptables rules in a DDWRT/Tomato router to fool it as it would error out if it coudln't reach google DNS rather than fallback to your settings.
————

Svaret jag fick från set.usa-ip-address.com var:
————
You are absolutely right. That's why you don't have to use VPN at all once you change DNS on your router.
...and you will definitely need to make those corrections in your router's iptables: https://set.usa-ip-address.com/#tv (see Chromecast section)
Using OpenVPN alongside with DNS will result in DNS error since our DNS server will not allow the connection from the IP address which OpenVPN assigns you once it's connected.
———-

På deras hemsida rekomenderar dom detta för Chromecasten och det borde även gälla för Shielden:
————-

You can not change your Chromecast DNS settings, please edit DNS records on your router instead.
Although router’s interfaces vary, generally your steps are:
1. Using any internet browser, enter your router’s admin panel IP address (usually 192.168.0.1 or 192.168.1.1) and log in to your router’s admin panel. Common username is admin and common password is admin as well. Again, take a look on your router’s bottom panel for IP address, username and password.
2. Go to DNS Settings of your router and enter 199.36.121.2 as Primary DNS, then click Save. You may need to consult your manual on how to change your router’s DNS Settings.
3. Go to DNSMasq Options (see your router’s manual on how to change DNSMasq options) and enter strict-order into the text box and click Apply Settings.
4. Go to Commands section of your router (see your router’s manual on how to input commands).
5. Input the following two commands and press Enter after each one:
iptables -I FORWARD –destination 8.8.8.8 -j REJECT
iptables -I FORWARD –destination 8.8.4.4 -j REJECT
6. Click on Save Firewall, then Save Startup.
7. Reboot your router.
8. Restart Chromecast and enjoy US IP address assigned to your device!
NOTE: Select Obtain DNS servers automatically on the router when will you need to restore your original DNS settings again in future. To restore your original iptables please input the following two commands:
iptables -D FORWARD –destination 8.8.8.8 -j REJECT
iptables -D FORWARD –destination 8.8.4.4 -j REJECT

————

Nu har jag ju en Asus RT-AC3200 så då är frågan om jag skall flasha om den med en Merlin fw så jag kommer åt DNS Masq som jag inte finner i Asus orginal fw?

Är det någon annan som har flashat om sin Asus med deras omarbetatade fw?

Jag kommer inte att ge mig innan jag är klar:-)!!!

Postad 27 October 2017 - 14:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Oki nu börjar det att klarna en del varför inte Shielden eller CC Ultran kan streama US Netflix i Sverige.

Detta hittade jag på en sida:
———
The problem is, is that the regular Android Netflix app since v 3.7.2 (and Chromecast) started forcing the use of Google DNS 8.8.8.8 and 8.8.4.4 (hardcoded in its app) regardless of what you set in network config. At least with the Chromecast you could defeat it by putting a static route for 8.8.8.8 and 8.8.4.4 to go to nowehere so it would then fallback to your DNS settings. However with the netflix app you had to use a VPN or some iptables rules in a DDWRT/Tomato router to fool it as it would error out if it coudln't reach google DNS rather than fallback to your settings.
————

Svaret jag fick från set.usa-ip-address.com var:
————
You are absolutely right. That's why you don't have to use VPN at all once you change DNS on your router.
...and you will definitely need to make those corrections in your router's iptables: https://set.usa-ip-address.com/#tv (see Chromecast section)
Using OpenVPN alongside with DNS will result in DNS error since our DNS server will not allow the connection from the IP address which OpenVPN assigns you once it's connected.
———-

På deras hemsida rekomenderar dom detta för Chromecasten och det borde även gälla för Shielden:
————-

You can not change your Chromecast DNS settings, please edit DNS records on your router instead.
Although router’s interfaces vary, generally your steps are:
1. Using any internet browser, enter your router’s admin panel IP address (usually 192.168.0.1 or 192.168.1.1) and log in to your router’s admin panel. Common username is admin and common password is admin as well. Again, take a look on your router’s bottom panel for IP address, username and password.
2. Go to DNS Settings of your router and enter 199.36.121.2 as Primary DNS, then click Save. You may need to consult your manual on how to change your router’s DNS Settings.
3. Go to DNSMasq Options (see your router’s manual on how to change DNSMasq options) and enter strict-order into the text box and click Apply Settings.
4. Go to Commands section of your router (see your router’s manual on how to input commands).
5. Input the following two commands and press Enter after each one:
iptables -I FORWARD –destination 8.8.8.8 -j REJECT
iptables -I FORWARD –destination 8.8.4.4 -j REJECT
6. Click on Save Firewall, then Save Startup.
7. Reboot your router.
8. Restart Chromecast and enjoy US IP address assigned to your device!
NOTE: Select Obtain DNS servers automatically on the router when will you need to restore your original DNS settings again in future. To restore your original iptables please input the following two commands:
iptables -D FORWARD –destination 8.8.8.8 -j REJECT
iptables -D FORWARD –destination 8.8.4.4 -j REJECT

————

Nu har jag ju en Asus RT-AC3200 så då är frågan om jag skall flasha om den med en Merlin fw så jag kommer åt DNS Masq som jag inte finner i Asus orginal fw?

Är det någon annan som har flashat om sin Asus med deras omarbetatade fw?

Jag kommer inte att ge mig innan jag är klar:-)!!!

jag kör merlin på min 3200 nu.

Postad 27 October 2017 - 14:48

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Vi kör expressVPN, finns en APK att ladda ner till shield, så slår man på ExpressVPN US Washington, så funkar det. 

Postad 27 October 2017 - 20:21

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Vi kör expressVPN, finns en APK att ladda ner till shield, så slår man på ExpressVPN US Washington, så funkar det.

Är helt ny på Shielden så förlåt min okunskap. APK ladda ner , har du en länk för jag förstår inte vad jag skall söka efter och vart :-(

Postad 27 October 2017 - 21:49

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Är helt ny på Shielden så förlåt min okunskap. APK ladda ner , har du en länk för jag förstår inte vad jag skall söka efter och vart :-(

Denna VPN använder vi, kostar ca 100spänn i månaden och man kan ha 2 igång samtidigt, delar det med en polare. 

https://www.expressvpn.com/

Här är en guide hur man gör för att installera det på shielden.

https://www.expressv...dia-shield-apk/

Postad 28 October 2017 - 08:22

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Toppen,1000 tack!
Såg även i Shielden att om man väljer static ip så kan man välja dns1 och dns2 så det skall jag prova idag.

Postad 28 October 2017 - 09:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Toppen,1000 tack!
Såg även i Shielden att om man väljer static ip så kan man välja dns1 och dns2 så det skall jag prova idag.

problemet med DNS spofers är att de slutar fungera med jämna mellanrum pga av att Netflix täpper till hålen hela tiden då fungerar VPN bättre...

Postad 28 October 2017 - 18:20

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Har fungerat 100% i flera månader nu:-)

Postad 28 October 2017 - 19:35

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Fick köpt min andra ShieldTV igår så nu har jag både v1 och v2...jösses så liten den blivit :)

Ska sätta upp Kodi på den nu. Fungerar det bra att lägga kodikonfig på NAS så man slipper ha två separata inställningar/mediabibliotek eller strular det?

Postad 06 November 2017 - 11:06

j1ggly
  • j1ggly
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Vart köper man den nya versionen (16gb och utan spelkontroll) billigast? Finns ju hos Nvidia för 1990, men måste väl finnas billigare någon annanstans?

EDIT: Glöm min fråga.. finns på Elgiganten till ett bra pris: https://www.elgigant...ia-shield-tv-4k

Får bli en sån.

Redigerat av j1ggly, 06 November 2017 - 11:09.

Postad 06 November 2017 - 16:59

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Köpte min Nvidia shield (1890 kr på elgiganten) förra veckan och måste säga att den fungerar klockrent.

Använder Kodi som tuggar på bättre än den gjorde på min HTPC (även den klarade 4K) som jag hade innan.

Kör viaplay som fungerar perfekt, går inte att köra UltraHD sändningar direkt från shielden, men castar från telefonen så fungerar det utan problem.

Synd man inte kan lägga plexserver på den oxå.

Postad 06 November 2017 - 18:11

gea
  • gea
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Det ska gå att använda den som plexserver om de inte har ändrat något i de senaste uppdateringana. Har inte provat själv men jag har sett att inställningarna finns.

Postad 06 November 2017 - 18:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Problemet tidigare har varit att databasen käkar upp lagringsutrymmet om man har ett stort filmbibliotek, gick tidigare inte att lägga på separat hårddisk.

Eller har de löst det bekymret?

Postad 13 November 2017 - 11:23

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Någon fler som har problem med att fjärren hamnar i något sorts "sleep-läge" när man ser film? Skall man pausa eller stoppa innan nästa film startar så tar det ett tag innan den vaknar till liv!

Postad 13 November 2017 - 20:35

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Har samma problem, kanske batterierna som tar slut snabbt.

Gick att streama F1 på UltraHD genom Shielden, blev lite pixligt emellanåt men kan ha varit utsändningen.

Postad 13 November 2017 - 23:15

Mattison
  • Mattison
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Det går bra att ha den som Plex server, nu har jag provat versionen v1 men även 2:an med 16 GB funkar har jag förstått. Ni får sätta in ett extra minne i den bara.

Fast jag har ett annat problem som inte är löst och det är att har man mer än 2usb hårddiskar inkopplade så försvinner ljudet.

Har kontaktat Nvidia flera gånger om problemet men får inget svar och dom löser inte det heller.
Det går bra att ha den som Plex server, nu har jag provat versionen v1 men även 2:an med 16 GB funkar har jag förstått. Ni får sätta in ett extra minne i den bara.

Fast jag har ett annat problem som inte är löst och det är att har man mer än 2usb hårddiskar inkopplade så försvinner ljudet.

Har kontaktat Nvidia flera gånger om problemet men får inget svar och dom löser inte det heller.

Postad 21 November 2017 - 19:36

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med att ladda ner filminformation i SPMC. Det står att den inte kan ansluta till fjärrservern.

Det fungerar utmärkt i Kodi med samma tillägg installerade. Någon som upplever samma sak eller som vet vad problemet är?

Postad 21 November 2017 - 21:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ja det funkar sålänge du inte har en för stor samling du kan inte skickad skrapad media till extern lagring än sålänge ..

Postad 22 November 2017 - 15:04

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag har fått problem med att ladda ner filminformation i SPMC. Det står att den inte kan ansluta till fjärrservern.

Det fungerar utmärkt i Kodi med samma tillägg installerade. Någon som upplever samma sak eller som vet vad problemet är?

Det är tydligen fler som har samma problem. https://github.com/k...PMC/issues/1108

Det är bara att vänta in en fix. Jag gissar dock att det kanske kommer att ta tid. Ingen ny version sedan i juli. Man kanske får gå över till "orginal" Kodi.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.