Du är full av härlig entusiasm DVD-ai, så det är klart du snart får ett värsting ino system framöver
På din fråga skulle jag välja piP. Men jag tror generellt pi60 är bästa valet, då du har en komplett högtalare som är mkt kompetent och spelar massa bas från början. Sen är ju bs60 eller basstöd en smaskig senare uppgraderingsväg för högre ljudtryck och mer bas.
21500 sek kostar pi60 i MDF, och 400kr för bra förg om du lackar själv. Men det är ju inte kattskit heller förstås...
piP med basstöd vid ett senare tillfälle kan ju vara schysst oxå, annars gillar jag piP starkt också..."bara dem"
En annan femma, har Erik fått sina bs60 ännu? Du läser nog tråden ibland 
Jo, jag kommer nog att hamna där förr eller senare...
Men just nu så blir det i lite mindre skala...
Dock så har jag kommit på att jag faktiskt kan införskaffa mig iP + pP-2 och CR80s filter !!!
det vore en riktigt "killer kombination" till datorn (där stereon kommer att få vara ett tag från och med nu)
om jag har tur, så sluter det hela (inklusiva steg m.m.) på ca 20000Kr och då är verkligen allt inräknat, och det är precis vad som är möjligt för mig.
PI60 kostar ju 21000kr bara dom... också ska man ha drivning till dom så det blir minst 4000kr till + att dom tar upp så mycket plats.
Kommer inte gå att ha där jag vill ha dom....
iP + pP-2 har jag mätt och kollat nu och dom skulle vara den ultimata kombinationen att ha framför datorn, där jag prioriterar just nu.
Jag lägger detta med "HiFi rum" lite åt sidan och går minimalistiskt i stället, Använder datorn som ljudkälla med ett Asus essential ljudkort så det blir nog prima !
Så... nu är den stora frågan:
Vara "Snål" och köpa piP, dom är "stora" för att ha vid datorn men dom är en billig helheltlösning.
Eller "satsa lite" och köpa iP + pP-2 med cr80s filter, iP är så "smutt" och passar perfekt på datorbordet, pP-2 kan man gömma nästan var som helst och ljudtrycks egenskaperna med detta system kommer att bli överlägset piP.
Väldigt svårt val detta...
Men om jag lyckas nosa reda på vettiga steg till vettigt pris, ja så är iP + pP-2 det jag kommer att köra på.
Då är jag ju redan inne på det delade systemet...
Bara att (när man får pengar och har plats) köpa större moduler och större toppar, och till slut så sitter man där med i32s + pY-6 (som är min dröm..

)
Liten smidig anläggning som kommer att kunna prestera riktigt bra, man kan lätt integrera den i alla rum och få det att låta jätte bra + att just "litenheten" gör den otrolig allsidig.
Edit: och når man uppdaterar från iP till något större, ja då är dte ju bara att köpa ett par piP lådor och flytta över elementen, så har man ett par piP att ha i en andra anläggning om man vill
Såg du har bs60 också Sunfire...Tycker du det är stor skillnad mellan bara pi60s och med bs60 inkopplad? (om du nu har testat båda varianterna). Beskriv gärna skillnaden!
SunfireTHX har lyssnat ganska mycket på "bara" PI60s och på PI60s + bs60, jag har också medverkat hemma hos honom, så jag kan ju ge min bild av det hela.
Skillnaden mellan "bara" PI60s och PI60s + bs60 är naturligtvis att du kan spela ganska mycket högre...
Där man förut kunde ana att PI60s började att tappa fattningen så fanns där nu inga tendenser till att börja ge upp
Dessutom så låter även basen bättre nu (inte helt förvånande) även på låga volymer, detta för att man får ju en bättre rumskoppling med 4st ljudalstrande källor i basområdet. Utan bs60 så kunde vi spela så att man blev omtumlad, men bs60 så bli det liksom som en tryckammare inne i rummet...
När kraftiga explosioner inträffar så får man som en smocka av tryckvågen från dom (väldigt bra för inlevelsen...

) och dte fick man inte på samma sätt med "bara" PI60s
även om vi spelar på samma volym och med basen linjärt inställd.
Så...
Med bs60 så får man en bättre kontrolerad bas, oavsett volym... Man får även bättre kapacitet och resurser när det behövs och ljudkvaliteten ökar helt klart.
Så, PI60(s) + bd60 är en kanon kombo !
som jag verkligen rekommenderar starkt
Och som jag gärna skulle sitta på själv, om det inte vore för att det kostar lite för mycket för mig just nu och är för stort
//David