Lite nyfiken på vad du vlll åt, när du redan har e Apple Tv 4k?
Jag bor i hus och har flera rum, så min tanke var att flytta ATV 4 inte 4K till sovrummet för play+ och använda Infuse från NAS, och shielden till biorummet.
4 relaterade trådar
Postad 28 december 2017 - 17:12
Jag bor i hus och har flera rum, så min tanke var att flytta ATV 4 inte 4K till sovrummet för play+ och använda Infuse från NAS, och shielden till biorummet. Postad 18 januari 2018 - 16:36 Vi tänkte sälja våran shield TV, 1a versionen, 16 gig, med både HK och fjärr, vad är lagom att lägga ut den för gissar ni på? Postad 18 januari 2018 - 18:12 Om ni har problem med fjärrkontrollen att den tappar kontakt med Shielden så har man kommit på ett sätt till en temporär fix som jag själv har kört medi några dagar och det funkar till 100% Radera alla uppdateringar till Google Play och låt appen återgå till fabriksinställning! Jag använder som sagt bara min Shield för Netflix,SVT Play mm mao bara som film mediacenter. Postad 29 januari 2018 - 12:35 Yes, jag har också problem med handkontrollen OCH fjärren...
Handkontroll Spelar inte så mycket så det jag använder den inte speciellt mycket. Men när man ska använda den så är den alltid urladdad samt att touchknappen för att få igång kontrollen verkar ge sig. Oftast får jag ansluta direkt till huvudenheten för att den ska hoppa igång. Har faktiskt inte helt koll på om den fungerar nu eller inte.
Fjärren första generation Mikrofonen slutade att fungera. Tänkte att någon av alla grabbar hemma lyckats spilla saft eller något annat olämpligt på fjärren så micken typ förstörts. Micken reagerade inte alls på någon röst eller ljud. Höjde man rösten ordentligt, typ skrek i den, så registrerade den något. Dock inte tillräckligt för att den skulle kunna tolka vad som skreks.
Jag sökte efter hjälp på nätet där de rekommenderade fabriksåterställning, koppla den med usb-kabel och så vidare. Inget fungerade. Fabriksåterställning var jag dock för lat för att göra.
Men så för någon vecka sen bestämde jag mig för att beställe en ny fjärr. Jag gjorde en beställning via amazon och tänkte efteråt om man kunde försöka göra något åt den första fjärren. Jag började med att koppla in den till min pc för att se om man på något sätt skulle kunna hitta/göra något den vägen. Den registrerade och dök upp som en kontroll men inte mycket mer. Kopplade sedan tillbaka den till shielden och skulle testa med handkontrollen om man kunde få igång google assistent. Då måste man ställa om till engelska på shielden och mycket riktigt hoppade GA igång. Dock fick jag aldrig igång handkontrollen då den var tom på batteri. MEN nu hoppade fjärrens mikrofon igång efter ny ihopkoppling...
Summa sumareum så verkar inte Nvidia ha jättebra koll på firmware/mjukvaran till fjärren. Men nu fungerar den igen så jag är glad och inte 500 spännfattigare... Postad 01 februari 2018 - 10:28 Ny uppdatering på gång. Notera; ny firmware för fjärr och kontroller.
http://shield.nvidia...release-notes/1
bl.a...
Enhancements
Postad 01 februari 2018 - 11:10 Detta låter ju lovande för oss som använder shielden som plex-server! Möjligheten att lägga metadata på utökat internminne verkar vara på gång.
https://forums.gefor...283285/#5283285 Postad 03 februari 2018 - 07:04 Postad 18 februari 2018 - 12:32 Idag när jag skall lira Spotify dyker bara Nvidia shield upp som cast enhet i Spotify appen i min mobil. Ej som connect enhet som innan. Provat att starta om båda enheter men problemet kvarstår. Har Spotify tagit bort stödet för connect på shielden eller vad? Någon annan som har samma problem? Fungerat som en klocka innan idag. Redigerat av genstruktur, 18 februari 2018 - 12:59. Postad 18 februari 2018 - 12:45 ![]() Postad 19 februari 2018 - 11:47
Problem löst. Idag så dyker Nvidia Shield återigen upp som en connectenhet i Spotifyappen på mobilen. Vet inte vad som var fel eller hur det löstes. Somna om Postad 20 februari 2018 - 14:01 Fått problem med CEC och NVidia shield kopplat via LG SJ9 Soundbar. Får ingen bild. Har provat att byta HDMI kablar etc. Får bild om jag istället för att koppla in HDMI på Soundbaren kopplar in kabeln i tv:n (Lg Oled 910) problemet då är jag inte får ut Dolby Atmos om jag ansluter på detta sätt. Någon som har någon idé? Läst att det kan strula med handskakningen från Shielden och har haft problem tidigare men då har det helt plötsligt kommit igång igen. Postad 20 februari 2018 - 21:29 Går i tankarna att pensionera min Apple TV 4 och skaffa mig en android box som klarar 4k. Tycks vara spridda åsikter om hur bra shielden levererar. Utöver problem med fjärren är jag mest oroad över följande
https://forums.gefor...17-with-5-1-/1/
Är det någon av er som har problem med det här? I dagsläget är det framförallt Netflix i 4k som är intressant Postad 20 februari 2018 - 21:44
ATV4K har bättre bild, vet för jag har båda två Postad 20 februari 2018 - 21:49 Står för samma åsikt, har bägge jag också. ![]() Eller jag sålde min shield precis ... Auto hz funkar på många apparna med på Apple tv , tex just netflix... blir 23.976 nöt det ska vara det... blir smoooth:) Redigerat av Garrett, 20 februari 2018 - 21:52. Postad 21 februari 2018 - 08:16
Jag har också båda men jag använder faktiskt Shielden mer pga att jag gillar fjärren bättre. Sen har Shielden bättre stöd för avancerade ljudformat. Men å andra sidan saknar Shielden Dolbyvision (men det gör inte mig något eftersom jag kör Samsung TV som inte heller har Dolbyvision). Shielden har haft många buggar men det brukar fixas snabbt (mycket strul med fjärren t ex.)
Gillar du fjärren på din gamla ATV4 så är nog ATV 4K ett bättre val för dig. Postad 21 februari 2018 - 16:36
Tack! det lutar nog åt att det blir en generation till från apple för min del. Postad 27 februari 2018 - 19:20 Har en Shield och undrar om någon kan rekommendera någon app till att se sina foton via Google photos? Finns ju inge i Shielden, vilket jag tycker är tråkigt. Läste att Google ska ha fixat stöd för det via assistenten, att man kan be den att visa ens bilder, men det verkar inte funka. Förmodligen funkar det väl bara i USA? Att casta via telefonen är ganska trist, blir sämre bild än med en nativt app samt att i Apple appen så hittar jag inte någon funktion att köra bildspel, man måste bläddra själv. Har hittat en app som heter Photo Gallery screensaver, men har inte hunnit testa den. Den verkar bara kunna spela bilder på skärmsläckaren. Postad 02 mars 2018 - 14:53 Får ni 5.1 från SVT, när de sänder i 5.1 från Svt Play ? Kollade på mello , och stod ju att det skulle vara 5.1, men fick bara 2.0 Redigerat av ncc1701e, 02 mars 2018 - 14:53. Postad 02 mars 2018 - 21:54 Du får casta från telefonen då får du 5.1 ljud, samma problem med Viaplay. Postad 07 mars 2018 - 19:49 Antingen är jag dum i huvudet eller har jag missat det, men kan man se Viaplays UHD-sändningar direkt från appen? Postad 07 mars 2018 - 20:27
Jo det stämmer att du kan se uhd sändningarna i viaplay appen. Postad 07 mars 2018 - 20:55
Tack för det! Postad 12 mars 2018 - 16:26
Testade, fungerade ej =/ Postad 27 mars 2018 - 20:05 Har precis införskaffat mig en shield (igen Vet att den bara finns som vanlig android-app och inte android-tv app, men tänkte om det finns något sätt att kanske installera vanliga appen på shielden och starta/köra den på något sätt? Eller är det enbart casta som gäller?
mvh Postad 28 mars 2018 - 12:13 Har rotat runt i tråden (inte lusläst alla sidor sedan 2017-modellerna kom), men hittar inget klart svar. Postad 28 mars 2018 - 13:31
Jag har visserligen inte testat med android appen men jag castar med appen på telefon / platta och det fungerar utan problem. Största problemet med att casta med Telia appen är väl att jag inte lyckas få mer än 2.0 ljud... Redigerat av ers, 28 mars 2018 - 13:32. Postad 29 mars 2018 - 13:33
Om du bara ska köra Kodi så räcker 16 GB modellen, för användning av PLEX skulle jag välja Pro Om du mot förmodan skulle få utrymmes brist så kan det utökas när som helst utan dataförluster, dock ligger PLEX alltid på intern och kan inte flyttas Postad 29 mars 2018 - 14:38 Postad 29 mars 2018 - 14:45
Tack! Jag har precis varit och hämtat upp 16 GB-modellen på El-Giganten så det låter bra. Beträffande hörlurarsuttaget i fjärren så insåg jag att spelkontrollern fortfarande har uttaget så man skulle ju kunna använda den som bas för hörlurarna när det behövs. Postad 31 mars 2018 - 03:01
Ja precis, casta fungerar utmärkt för mig också. Men tyvärr så verkar det inte finnas någon app som stödjer android tv
Jag har testat olika versioner nu av appen i sideload launcher men får bara upp meddelandet "Ett oväntat fel har uppstått" sen inget mer Var/är det via sideload launcher du kör också? Eller har du något annat knep man kan testa? Postad 01 april 2018 - 16:06 Redigerat av joalin, 01 april 2018 - 16:08. Postad 01 april 2018 - 22:48
Fungerar bra att installera. Men när jag ska starta appen så får jag det meddelandet. Postad 02 april 2018 - 10:30
Testade med apk extractor på min mobil. Får fram apk:n och lägger över den på usb-minnet.
Installerar via ES file explorer, men sen när jag ska starta appen så får jag meddelandet: "Telia Play har kraschat" Postad 03 april 2018 - 20:21 Native 2.14.0(10076) Hittar dock inte apkfilen. Troligen hade jag den på nåt USBminne. Det verkar vara en rätt gammal version och vågar inte uppdatera den men om jag behöver det så ska jag prova att göra en ny. Redigerat av joalin, 03 april 2018 - 20:43. Postad 03 april 2018 - 20:50
Jag körde senaste ver. 3. någonting....men testade nu den version du kör och nu startade appen
Installerade som tidigare genom fileexplorer och startade appen i sideload launcher. Verkar rulla på bra Postad 03 april 2018 - 22:14 Edit, hittade den på lite olika apksiter i olika versioner. Var visst från oktober 2017. Redigerat av joalin, 03 april 2018 - 22:19. Postad 03 april 2018 - 23:10
Körde denna: https://apkpure.com/...details/version men ja, finns säkert på fler siter om man söker Postad 06 maj 2018 - 20:02 Funkar det inte att se på Viaplay Ultra HD längre? Har ljud men ingen bild. Har varit så ett tag nu. Redigerat av Vilo, 06 maj 2018 - 20:14. Postad 06 maj 2018 - 20:18
Fungerar genom CC ultran. Postad 06 maj 2018 - 20:35
Jo, men innan gick det direkt i Shielden utan att casta. Postad 19 maj 2018 - 08:33 Hallå alla.
Undrar lite över några få saker.
När jag tittar på Viaplay via appen så får jag bara 2.0 ljud, men om jag castar fr. telefon till Shield får jag 5.1 ljud, varför?
Sen undrar jag om inställningarna i Spotify-appen. Kan inte hitta några inställningar, nåt jag missat eller? Om det inte finns, är ljudkvaliteten satt automatiskt till högsta då?
I övrigt är jag nöjd med den lilla dosan. Postad 22 maj 2018 - 09:58 Vet inte om det nämnts men Plex kan nu lagra metadata utanför den interna lagringen, bra om man vill använda shield som server och har 16GB-versionen. Har flyttat min data utan problem. https://forums.gefor...al-usb-storage/ Postad 02 juni 2018 - 13:48 Tjena,
Pratade nyss med Netflix support gällande 5.1 ljudet la av för 2 veckor sen. Efter mycket felsökning fram och tillbaka med andra kablar etc.
Får jag som svar att Nvidia Shield funkar bäst med standard ljud, dvs stereo. Jag förklarade att jag haft min shield i nästan 3 år och aldrig haft problem med 5.1 ljudet och att det plötsligt slutade fungera. Har inte gjort någon update eller andra ändringar på mitt system.
Kort och gott, Netflix vet inte vad problemet är och då börjar man skylla på boxen. Plex och kodi funkar perfekt, även med atmos så boxen är det inte fel på.
Så varje gång jag startar en film/serie på netflix måste jag in i ljudinställningar, bocka ur 5.1 och välja standard för och höra något. Allt detta för att Netflix support indirekt säger att Shield inte stödjer 5.1. ( verkligheten är att dom inte vet, så man skyller ifrån sig)
Om någon annan här inne haft samma problem och vet lösningen återkom gärna. Har även avinstallerad och uppdaterat drivrutinerna till Netflix utan resultat.
/Hostis Postad 02 juni 2018 - 15:29
Var bockar du ur 5.1 för shielden? Den skall automatisk använda bästa möjliga ljudformat annars börjar den simulera stereo till 5.1... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |