Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 juni 2008 - 08:46

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Samma här. Ljud-glitchar flera gånger per minut under matchen Holland-Italien. Har den äldre HDboxen (utan inspelningsfunktion) och körde med 5.1-ljud såklart :)

Däremot fungerade det klockrent på den föregående matchen (Frankrike - Rumänien) så min setup är det inget fel på.

Postad 10 juni 2008 - 08:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Felanmäl till CD, annars kommer vi få samma problem i kvällens match !!!
Telnummer till CD: 0770 332211

Redigerat av what17ever, 10 juni 2008 - 10:00.

Postad 10 juni 2008 - 09:29

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0
Måste erkänna att jag inte tittat så mycket på hd-kanalerna (dåligt innehåll blir inte bättre i HD), men problemen med dropouts på ljudet upplever jag mer på TV4:s kanaler än canal+.
Jag är inte så säker på att CD är skyldiga men det är till dom man skall felanmäla (vi är ju deras kunder och inte TV4:s).

Jag har bild till tv:n via hdmi och ljud till receivern via s/pdif (coax).

Postad 10 juni 2008 - 10:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag kör 5.1 via coax och får ljud drop outs titt som tätt...

Underligt, jag har inte haft ljudproblem med 5.1 på TV4 Fotboll 1 där matcherna sänds. Fast jag tittade bara på den sena matchen igår.

Postad 10 juni 2008 - 10:35

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Har så gjort fast via mail eftersom det är bra med dokumentation :)
Sedan kanske inte alla märkt det men emellanåt blir videoströmmen ostabil
men kommer alltid tillbaka i "stabilitet" efter någon minut. Detta syns inte
så bra på en 42" men det syns desstå mer på 100" som jag kör för fotbollen.

Även detta "fenomen" har jag rapporterat in till CanalDigital.

Så här långt var VM2006 bättre i stabilitet och kvalitet tycker

Mr x

Postad 10 juni 2008 - 12:20

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har också felanmält men via mail till [email protected]

Postad 10 juni 2008 - 12:39

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Jag har också felanmält men via mail till [email protected]

Tjaaa, fast hur ofta läser CD mail från jobbiga användare ?

Bättre att ringa, då får man respons direkt......

Postad 10 juni 2008 - 12:45

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Tjaaa, fast hur ofta läser CD mail från jobbiga användare ?

Bättre att ringa, då får man respons direkt......

What...
Nja, inte e jag jobbig inte. Har fungerat mycket bra för mig måste jag säga om man
ser det igenom alla åren. Så mitt mail läser dom garanterat :) (glad kund)

Men alvarligt har du säkert rätt. Men orka sitta i kö på arbestid till CD.
Måste handla vätska till ikväll, middag till polare, städa kanske? Dusch?
Nåja...

Postad 10 juni 2008 - 12:50

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

What...
Nja, inte e jag jobbig inte. Har fungerat mycket bra för mig måste jag säga om man
ser det igenom alla åren. Så mitt mail läser dom garanterat :) (glad kund)

Men alvarligt har du säkert rätt. Men orka sitta i kö på arbestid till CD.
Måste handla vätska till ikväll, middag till polare, städa kanske? Dusch?
Nåja...

Fotbolls-öl inköp -check
Svar från CD kundtjänst - check (jag både mailade och ringde, jag är en überjobbig kund... ):
"Hej och tack för ditt mail

Våra tekniker jobbar för fullt för att lösa detta problem. Detta gäller också kanalplats 17.

Med vänliga hälsningar
Simon
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11"

Fan tro't, får väl se ikväll......

Postad 10 juni 2008 - 16:28

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Jag har också problem med ljudet ibland på fotbollen. Även snabba rörelser ger ibland lite bild hack, tex bollen kan hacka sig fram lite, inte så att det stör så mycket dock.

Postad 10 juni 2008 - 18:59

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Upplevde ni några ljudglitchar i matchen spanien-ryssland?

Jag hörde en (1) i slutet på matchen vilket väl får anses som mycket väl godkänt. Däremot fick jag lite pixelfel titt som tätt, uppemot varannan minut. Detta störde dock inte lika mycket som ljudfelen.

Får se hur det går i sverigematchen, både när det gäller resultat i matchen och kvalitet på sändningen :)

Hejja hejja!

Postad 10 juni 2008 - 21:35

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Ljudet hackar i vinstmatchen mot Grekerna oxå....

Postad 10 juni 2008 - 21:41

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Ljudet hackar i vinstmatchen mot Grekerna oxå....

Nåt så in i..... också.

Postad 10 juni 2008 - 21:42

Unregisteredb677f88b
  • Unregisteredb677f88b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har någon annan problem med skärningen av bilden?
Har CD boxen och har valt HD ut (prövat både 720p och 1080i), och då kan man ju inte välja 16:9 eller 4:3. Ändå skärs bilden så att jag missar delar på höger och vänster sida av bilden.
Jag har en Pioneer 508 och har kopplat med HDMI. V'ärt att nämna är kanske att bilden skärs oavsett om jag ställer tv:n i 4:3, bredbild, zoom etc. Har observerat detta på HD kanalerna, vågar inte säga om det är detsamma på SD kanalerna.
Sitter felet i i boxen, tv:n eller har jag missat någon inställning?

Postad 10 juni 2008 - 21:44

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Upplevde endast hack i ljudet under andra halvlek. Även bildfelen tycker jag uppstod oftare än i första.. Nån som har samma erfarenheter?

Konstigt.. Tycker det har varit så varje kväll. Första matchen okej, andra kass... kan undra om det inte är boxen som blir överhettad eller nåt? :)

Har CD boxen och har valt HD ut (prövat både 720p och 1080i), och då kan man ju inte välja 16:9 eller 4:3. Ändå skärs bilden så att jag missar delar på höger och vänster sida av bilden.
Jag har en Pioneer 508 och har kopplat med HDMI. V'ärt att nämna är kanske att bilden skärs oavsett om jag ställer tv:n i 4:3, bredbild, zoom etc. Har observerat detta på HD kanalerna, vågar inte säga om det är detsamma på SD kanalerna.

Mja, jag missar nog lite. Såpass att det står TV4 HD Fotbol (endast ena L'et syns alltså) på högersidan. Men det är absolut inte störande. Hur mycket skärs bort för dig?

Redigerat av padwan, 10 juni 2008 - 21:45.

Postad 10 juni 2008 - 21:46

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Ljudhack här också, bilden helt perfekt dock under hela matchen. Jag kör med en Humax-box. Var bara något enstaka ljudhack under den första matchen men nu under Sverige-matchen har det varit nån gång i minuten ca, ytterligare tätare i andra halvlek. Riktigt kass! Jag är en sån där som bara betalar snällt och aldrig klagar men just fotbolls-slutspelen känns som det jag primärt betalar dyra pengar för att få uppleva i bra kvalitet så ska ringa CD och klaga imorgon.

Clifton: Om du har en full-hd pioneer ska du välja dot-by-dot läget på TVn, har du en hd ready har jag för mig att de pioneerskärmarna klipper ca 5% runt om (=overscan).

Edit: Ser att fler kör med beskuren bild. Det ska vara massor med bild utanför ordet Fotboll i loggan annars klipper era apparater bilden. Se till att ni väljer Just Scan (Samsung), Dot-by-dot (Pioneer), Exact scan (Toshiba), Full pixel mode (Sony) o.s.v.

Redigerat av blackburn_, 10 juni 2008 - 21:54.

Postad 10 juni 2008 - 21:52

ssa
  • ssa
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det någon som pratat med CD om problemen med ljudhack i TV4 fotboll HD ?
Jag mailade till dem men de verkar inte vilja kännas vid problemet... De bad mig ringa upp så att vi kan felsöka ihop :)

Håller med fg inlägg att detta är otroligt irriterande när man lagt ner så pass mycket pengar för att kunna se fotbollen i HD och så levererar de ett sådant undermåligt ljud...

Redigerat av ssa, 10 juni 2008 - 21:53.

Postad 10 juni 2008 - 22:03

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Skickade följande mail till CD kundtjänst:
"Hej,

Jag, och många med mig, har rapporterat ljudproblem för CanalDigitals EM sändningar i HD.
Ni har bekräftat att ni jobbar på problemen, se mail i slutet på detta mail.

Efter att ha sett er sändning av matchen Sverige-Grekland där dessa problem fortfarande kvarstår så har jag några frågor om detta:

1: Vad gör Canal digital åt problemen ?
2: När ska dessa problem vara åtgärdade ?
3: Har ni informerat TV4 om dessa problem ?
4: Om så är fallet, när säger TV4 att dessa problem ska vara åtgärdade ?
5: Om Canal Digital inte har informerat TV4 om dessa problem så är det alltså ett Canal Digital problem. Om så är fallet, när tänker Canal Digital åtgärda problemen ?

Jag och många med mig blev kund hos Canal Digital för att se fotbolls EM i HD, men det är sorgligt att ni inte kan hantera HD sändingarna bättre än så här. Om ni inte kan fixa problemen kanske ni ska överlåta fotbolls EM sändningarna i HD till någon som tar problemen på större allvar, kanske Viasat ?
Problemet är att HD sändningarna har ljud glitchar , typ en gång per minut så försvinner ljudet under en sekund. OBS detta gäller både över HDMI och 5.1 ljud till en extern förstärkare över coax.

Detta mail och svaret, eller avsaknande av svar, publiceras även på följande forum:

https://www.minhembi...p;#entry1942790

Våra tekniker jobbar för fullt för att lösa detta problem. Detta gäller också kanalplats 17.

Med vänliga hälsningar
Simon Xxxxxx

"

Som jag sa tidigare i detta forum, CD försöker bara ignorera detta problem, deras s.k. kundtjänst spelar helt ovetande. Om inte alla ringer till CD kommer inget att hända, det är upp till er nu.......

Redigerat av what17ever, 10 juni 2008 - 22:04.

Postad 10 juni 2008 - 22:04

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Edit: Ser att fler kör med beskuren bild. Det ska vara massor med bild utanför ordet Fotboll i loggan annars klipper era apparater bilden. Se till att ni väljer Just Scan (Samsung), Dot-by-dot (Pioneer), Exact scan (Toshiba), Full pixel mode (Sony) o.s.v.

Hmm :)

Kan det ha att göra med att min LG-plasma har den lite konstiga upplösningen 1024x768? Kunde inte välja annat än 16:9, 4:3 eller zoom faktiskt..

Postad 10 juni 2008 - 22:51

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Skickade följande mail till CD kundtjänst:
"Hej,

Jag, och många med mig, har rapporterat ljudproblem för CanalDigitals EM sändningar i HD.
Ni har bekräftat att ni jobbar på problemen, se mail i slutet på detta mail.

Efter att ha sett er sändning av matchen Sverige-Grekland där dessa problem fortfarande kvarstår så har jag några frågor om detta:

1: Vad gör Canal digital åt problemen ?
2: När ska dessa problem vara åtgärdade ?
3: Har ni informerat TV4 om dessa problem ?
4: Om så är fallet, när säger TV4 att dessa problem ska vara åtgärdade ?
5: Om Canal Digital inte har informerat TV4 om dessa problem så är det alltså ett Canal Digital problem. Om så är fallet, när tänker Canal Digital åtgärda problemen ?

Jag och många med mig blev kund hos Canal Digital för att se fotbolls EM i HD, men det är sorgligt att ni inte kan hantera HD sändingarna bättre än så här. Om ni inte kan fixa problemen kanske ni ska överlåta fotbolls EM sändningarna i HD till någon som tar problemen på större allvar, kanske Viasat ?
Problemet är att HD sändningarna har ljud glitchar , typ en gång per minut så försvinner ljudet under en sekund. OBS detta gäller både över HDMI och 5.1 ljud till en extern förstärkare över coax.

Detta mail och svaret, eller avsaknande av svar, publiceras även på följande forum:

https://www.minhembi...p;#entry1942790

Med vänliga hälsningar
Simon Xxxxxx

"

Som jag sa tidigare i detta forum, CD försöker bara ignorera detta problem, deras s.k. kundtjänst spelar helt ovetande. Om inte alla ringer till CD kommer inget att hända, det är upp till er nu.......

He-He. Fick samma svar som du :)

1:A halvlek okey med vissa ljuddropps.
Andra deståmera tyvärr.
Bilden något bättre denna match men vissa stunder ostabil bild vilket jag ser betydligt tydligare
på 100" än 42". Ostabiliteten försvinner efter någon minut. Tyvärr är det inte perfekt denna dag heller.

Kanske på lördag?! ;)

PS: Ölen var perfekt!

Postad 10 juni 2008 - 23:07

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Jag märkte endast av något enstaka ljuddrop i 2:a halvlek. I och för sig fanns det mycket annat som fångade min uppmärsamhet då! :)

Postad 11 juni 2008 - 07:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har också problem med ljudet ibland på fotbollen. Även snabba rörelser ger ibland lite bild hack, tex bollen kan hacka sig fram lite, inte så att det stör så mycket dock.

Bilden är perfekt, så det är nog ett TV-problem om du har hack.
Ljudet lät som om det blev mono under en stund. Dock indikerades fortfarande 5.1. Hände vid ett par tillfällen, men var mestadels bra.

Postad 11 juni 2008 - 08:04

Unregisteredb677f88b
  • Unregisteredb677f88b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag har en Pioneer 508XD dvs. inte full HD, matar signalen genom min Pioneer AX-4. Bilden skärs betydligt mer än ett l i ordet fotboll. Tror inte jag har dot-by-dot inställning på min tv.

Postad 11 juni 2008 - 10:11

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Eftersom jag kör med en 'icke officiell CD HD mottagare' får jag inte in EM-HD kanalerna ännu (Kathrein UFS-910)
Jag upplevde dock störningar i ljudet även på vanliga TV4 sändningen via Canal Digital. Ibland blev det burkigt/brusigt och i mono. Andra matcher har det inte varit 'dropouts'
Jag kör med HDMI kabel till TVn (ingen förstärkare inblandad).

Postad 11 juni 2008 - 11:01

Astat
  • Astat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Som jag har hört ska det visst vara tv4:as sändningar och inte Canaldigitals iaf :)

Postad 11 juni 2008 - 13:39

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Ha ha! Roligt att läsa vilka svar nan fått från CD:s kundtjänst.

jag hade inga ljuddrops under SPA-RYS men under andra halvleken av SVE-GRE var det desto värre

Själv fick jag följande svar igår kl 17:39:

Hej och tack för ditt mail

Det har varit problem med ljudet på TV4:s HD-sändningar, men detta ska vara åtgärdat till kvällens matcher.

Med vänliga hälsningar
Nicklas Holm
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
http://www.canaldigital.se

Postad 11 juni 2008 - 14:56

dfasfas
  • dfasfas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Problemet på TV4 fotboll HD ligger hos TV4 ej CD. Och det är fortfarande inte fixat.

Postad 11 juni 2008 - 15:32

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Problemet på TV4 fotboll HD ligger hos TV4 ej CD. Och det är fortfarande inte fixat.

Problemet ligger definitivt hos Canal Digital, det är från dem jag köper tjänsten och då är det deras förbannade skyldighet att se till att deras underleverantör (TV 4) levererar det som är beställt till sin uppdragsgivare. Så klaga på till Canal Digital.

Postad 11 juni 2008 - 16:02

Astat
  • Astat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan ju förstå att man ändå ska klaga hos dom men om dom nu säger att dom har felanmält det till Tv4 så kan dom väll inte göra mer trots att man kan tycka det?

Postad 11 juni 2008 - 16:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Hmm...

Jag ser ingen beskärning av bilden alls på min pio pdp-5080xd.
Har försökt framkalla problemet genom att ställa om formatet både i boxen (on demand) och i tv:n utan att lyckas.

När det gäller ljudet var det ok i första halvlek och bedrövligt i andra.

Postad 11 juni 2008 - 20:34

Paledaddy
  • Paledaddy
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

HAr haft samma problem.

Lösningen är att gå till icke HD kanal och ändra till 16:9 eller bara hoppa runt ett varv. Sen gå till HD kanal och kolla :)

Pd

Postad 11 juni 2008 - 20:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Jag kör också via coax med drop-outs varannan minut :)
Har en Onkyo 606:a.

Kommer det stöd för 5.1 via HDMI i någon kommande patch?

/oibmeh

Kör Coaxial och har också en Onkyo (604 E ??? med HDMI växlare). Mycket sällan ljudet droppar på fotbollen. Däremot försvann allt utom centerkanalen under 2-0 matchen mot grekerna igår ungefär 20 sekunder. Har 200 i styrka och undrar om andras problem har med optimeringen av parabolen att göra. Däremot försvinner ljudet långa stunder på TV 4 HD vid sällsynta tillfällen och ibland har inspelningar av filmer på +HD inget ljud.

Redigerat av ruva, 11 juni 2008 - 20:39.

Postad 11 juni 2008 - 22:09

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Ljudet var bättre idag än igår. Idag har boxen inte ens hängt sig :) igår hängde den sig 4ggr under Sve-Gre. J-vligt kul ! Har testat 4 boxar och alltid samma problem. Pratade igår igen med CD och sin vana trogen svarar -Oj, det har vi aldrig hört talas om. F U and go to hell, tänkte jag. Hade det funnits något bra alternativ till CD hade jag bytt direkt. Tyvärr har de det bästa utbudet. Hoppas bara att de kan komma till rätta med alla tekniska problem. I annat fall borde de reducera avgifterna.

Postad 12 juni 2008 - 07:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ljudet var bättre idag än igår. Idag har boxen inte ens hängt sig :) igår hängde den sig 4ggr under Sve-Gre. J-vligt kul ! Har testat 4 boxar och alltid samma problem. Pratade igår igen med CD och sin vana trogen svarar -Oj, det har vi aldrig hört talas om. F U and go to hell, tänkte jag. Hade det funnits något bra alternativ till CD hade jag bytt direkt. Tyvärr har de det bästa utbudet. Hoppas bara att de kan komma till rätta med alla tekniska problem. I annat fall borde de reducera avgifterna.

Jag märkte inga ljudproblem alls i går (men jag såg bara den sena matchen). Boxen har heller inte hängt sig en enda gång sedan jag bytte till en Harmony One fjärr för ett par veckor sedan :)

Postad 12 juni 2008 - 08:05

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag hade inte heller några ljudhack igår under någon av matcherna (kör med en Humax box) så förhoppningsvis är det fixat nu, men jag skulle inte sätta någon större slant på det...

Postad 12 juni 2008 - 10:02

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag märkte inga ljudproblem alls i går (men jag såg bara den sena matchen). Boxen har heller inte hängt sig en enda gång sedan jag bytte till en Harmony One fjärr för ett par veckor sedan :)

Det är intressant, för jag har också den känsla av att väldigt många hängningar är relaterade till just en föregången knapptryckning på fjärren. Vi vet ju också att ibland så kommer inte kommandon fram som tänkt från fjärren, kanske finns det då knapptryckningar som av boxen kan misstolkas, att det är dax att packa ihop och gå i vila?

Postad 12 juni 2008 - 12:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är intressant, för jag har också den känsla av att väldigt många hängningar är relaterade till just en föregången knapptryckning på fjärren. Vi vet ju också att ibland så kommer inte kommandon fram som tänkt från fjärren, kanske finns det då knapptryckningar som av boxen kan misstolkas, att det är dax att packa ihop och gå i vila?

Fördelen med Harmony är att man kan ställa väntetiden mellan kommandon som skickas i ms. Man kan få prova och ändra några gånger innan det funkar bra. Default är dock rätt långsamma kommandon, så jag satt ned tiden och det funkar ändå bra. Det som är jobbigast är att när jag bläddrar i kanallistan så är fjärren snabbare än boxen så när jag stannar så kan boxen bläddra kanske 10 kanaler till, men detta kanske går att justera lite bättre med Harmonyn.
Oavsett instälning av tid så har boxen som sagt ännu inte hängt sig. Kanske i första hand beror på att kommandona med större säkerhet når fram till boxens mottagare med denna.

Postad 12 juni 2008 - 17:21

jonsvn
  • jonsvn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har kört med Philips fjärr sedan starten och har aldrig haft några hängningar på 3 boxar.
/jonas

Postad 12 juni 2008 - 18:37

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
ljudproblemen fortsätter på tv4 hd fotboll ..............CD skyller på Tv 4 (igen)

Postad 12 juni 2008 - 19:02

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

ljudproblemen fortsätter på tv4 hd fotboll ..............CD skyller på Tv 4 (igen)

Skrämmande. Rätt mycket hack på denna match. Börjar bli rätt irriterande... :D

Postad 12 juni 2008 - 19:58

Akerlind
  • Akerlind
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tänkte köpa denna box, men har en fråga som jag hoppas att någon här kan svara på.

Jag skulle vilja ha boxen så snart som möjligt så att jag kan se så stor del av fotbolls-em som möjligt i hd. Men beställer man den av Canal Digital så antar jag att det tar en vecka innan man får den. Så vet ni ifall det finns någon återförsäljare i Stockholm som också säljer boxen (så att man kan få den på en gång) eller har Canal Digital sitt lager eller dylikt i stockholmstrakten så att man kanske kan hämta den där?

Redigerat av Akerlind, 12 juni 2008 - 21:54.

Postad 12 juni 2008 - 22:01

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Samma problem med ljudglitchar för mig (Antika Sagemboxen). Igår bättre, idag riktigt illa. Vad jag märkt så verkar det vara mycket större problem med utsändningarna från Schweiz än från Österrike men det kanske är en tillfällighet?

Ringer och felanmäler jag också, inte mycket mer man kan göra tyvärr. Dock skönt att höra att man inte är ensam om problemet. Det gör det hela lite enklare att genomlida.

Postad 12 juni 2008 - 23:01

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Tänkte köpa denna box, men har en fråga som jag hoppas att någon här kan svara på.

Jag skulle vilja ha boxen så snart som möjligt så att jag kan se så stor del av fotbolls-em som möjligt i hd. Men beställer man den av Canal Digital så antar jag att det tar en vecka innan man får den. Så vet ni ifall det finns någon återförsäljare i Stockholm som också säljer boxen (så att man kan få den på en gång) eller har Canal Digital sitt lager eller dylikt i stockholmstrakten så att man kanske kan hämta den där?

Pöva med Netonet i Barkarby.

Postad 13 juni 2008 - 07:52

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Jag ringde Canal Digital igår också. Ljudet var ju katastrofalt igår.
CD sa att felet var hos TV4 HD och att de felanmält det flera gånger men de hade inget svar från TV4 än.

Postad 13 juni 2008 - 08:52

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag beställde paket med parabol, box osv från CD hemsida tosdagskväll (för 2 veckor sedan), måndagen efter hade jag en lapp i brevlådan att det gick att hämta på posten. Så med samma leveranstid för dig så kan du hämra dina saker på tisdag om du beställer idag.

Jag pratade med Elgiganten, de sa att boxen med inspelning kan man bara få från CD. Man kunde köpa paket utan med "vanliga" HD boxen av dem. Skulle man ha PVR boxen skickades den hem.

Intressant är att när jag fick mina lappar med abonnmenagsuppgifter stod det av boxtyp PVR med kort av typen pairing. Undrar om de har parat ihop box med kort.

För övrigt har jag hängt boxen några gånger när man zappar för snabbt. Riktigt dåligt att man kan hänga den med snabba kanalbyten, speciellt i "EPG läge". Kul att säga till sambon, bläddrar du för snabbt så att boxen hänger sig får du dra ut sladden och sätta i den igen. Då kan man inte gömma sladden för mycket.

Redigerat av MagnusBio, 13 juni 2008 - 08:53.

Postad 13 juni 2008 - 10:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

För övrigt har jag hängt boxen några gånger när man zappar för snabbt. Riktigt dåligt att man kan hänga den med snabba kanalbyten, speciellt i "EPG läge". Kul att säga till sambon, bläddrar du för snabbt så att boxen hänger sig får du dra ut sladden och sätta i den igen. Då kan man inte gömma sladden för mycket.

Vi kan nog med största säkerhet säga att det är fjärrens fel när boxen hänger pga av att man zappar. Jag har aldrig lyckats med detta med min Harmony. Det beror troligen på att man i Harmonyn kan ställa tiden för ett kommando så att boxen alltid "hänger med". Samt att Harmonyns IR är kraftigare och når fram till boxen med större säkerhet.

EDIT: Vi borde kanske felanmäla fjärren?

Redigerat av agpath, 13 juni 2008 - 10:52.

Postad 13 juni 2008 - 10:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag ringde Canal Digital igår också. Ljudet var ju katastrofalt igår.
CD sa att felet var hos TV4 HD och att de felanmält det flera gånger men de hade inget svar från TV4 än.

Då borde vi felanmäla direkt till TV4 då detta inte är något som CD har kontrol över. Jag har själv gjort det vid annat tillfälle då de "glömde bort" att sända ett program i HD, vilket har hänt ett antal gånger. Då har de skyllt på tekniken, men i detta fallet är frågan om inte problemet ligger redan i produktionen och då kan nog inte ens TV4 råda över detta.

Postad 13 juni 2008 - 11:05

padwan
  • padwan
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Angående ljudproblem i EM-sändningarna på TV4 HD Fotboll så kan vi väl försöka ta det i följande tråd: https://www.minhembi...howtopic=199717

Tack :D

Postad 13 juni 2008 - 11:18

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag har försökt två gånger nu att spela in vuxenfilm via EPG :) men filmerna blir korrupta och går inte att se? Jag har 18 på spärren men varför går det inte?!

Om boxen hänger sig så går det att starta om den om man håller inne on/off knappen några seckunder.

/Sam

Redigerat av svh9633, 13 juni 2008 - 11:55.

Postad 13 juni 2008 - 11:33

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Vi kan nog med största säkerhet säga att det är fjärrens fel när boxen hänger pga av att man zappar. Jag har aldrig lyckats med detta med min Harmony. Det beror troligen på att man i Harmonyn kan ställa tiden för ett kommando så att boxen alltid "hänger med". Samt att Harmonyns IR är kraftigare och når fram till boxen med större säkerhet.

EDIT: Vi borde kanske felanmäla fjärren?

Men att använda en Harmony fjärr, som jag också planerar att köpa, är bara en workaround på problemet.
Långsam box är felet och att man kan få den att hänga sig med fjärren gör inte att det är fjärrens fel.

Nåja, är det inte tid för ny firmware till boxen snart?
Jag skulle tex vilja se en bättre hantering av hur man spelar in program via EPG, att det är lättare att redigera start och sluttid på en inspelning.

Redigerat av MagnusBio, 13 juni 2008 - 11:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.