Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2009 - 16:17

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Jag Àr ny hÀr men har varit inne under en lÀngre tid och lÀst det ni skrivit.

Jag drabbades av "Blinkande lysdioder" felet i morse och öppnade dÀrefter min box. Det var en kondensator pÄ 1000uF 10V som hade exploderat. Denna bytte jag till en lika dan som jag lödade loss frÄn ett gammalt ATX nÀtaggregat.
Jag öppnade dÀrefter min andra box med 80GB hd och i den har Samsung satt i en 1500uF 10V kondensator (Se bifogad bild - Gul kondensator mitt i bilden).

Min 850 box fungerade efter det att jag bytt denna kondensator.

Min box har dessutom varit inne för modifiering hos ComHem för detta tidigare men som sagt gick den ÀndÄ sönder idag.

Kanske fler av er som har trasig konding.

Sköt om er / Stefan

Jaha, dÄ var det dags att ta fram lödkolven och göra ett försök. Blinkande lysdioder efter att boxen varit avstÀngd pga Äskfara. PÄ box som varit inne pÄ förebyggande komponentutbyte.

ComHem sÀger "Garantin har gÄtt ut, vi lagar inte som goodwill, inte speciellt vanligt fel, jag sitter ju i kundtjÀnst och borde hört om det var vanligt, vet inte vad det kostar att laga" :)

Postad 24 June 2009 - 09:20

sportmats
  • sportmats
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0

Jag tvivlar pÄ att det kommer nÄgon mer uppdatering, ur ComHems synvinkel Àr nog detta en box som fungerar tillrÀckigt bra och Àr sÄ pass gammal att de inte har nÄgot att "tjÀna pÄ" nya firmwares.

Om du har rÄd, byt till Humax HDPVR.

RÄd har jag men för den mÄste man vÀl ha tre hÄl i vÀggen och HD-tv dessutom? Jag har bara tvÄ hÄl i mitt Com Hem-uttag och hyresvÀrden vÀgrar dessutom att uppgradera.

Postad 24 June 2009 - 23:38

distortion2
  • distortion2
  • MĂ€stare

• 2520 inlĂ€gg
  • 0

RÄd har jag men för den mÄste man vÀl ha tre hÄl i vÀggen och HD-tv dessutom? Jag har bara tvÄ hÄl i mitt Com Hem-uttag och hyresvÀrden vÀgrar dessutom att uppgradera.

Nja, du mÄste ju inte ha tre hÄl/HD-tv om du bara kollar pÄ SD-kanaler. Men det Àr ju roligare att kunna anvÀnda HDMI-kabel Àn att sitta och köra scart nÀr man har en fin HD-box.
SÄ svaret Àr vÀl att det funkar men du kommer inte kunna utnyttja sÄ mycket av finesserna.

Postad 23 August 2009 - 12:39

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„n som jĂ€mfört bilden frĂ„n denna box om man kör med RGB-scart kontra komponent? Visst ska det funka fint med en scart-->komponent kabel?
Det borde ju vara bĂ€ttre bild med komponent men Ă€r det en MÄRKBAR skillnad?

HadeÂŽ

Postad 23 August 2009 - 15:56

jonib
  • jonib
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„n som jĂ€mfört bilden frĂ„n denna box om man kör med RGB-scart kontra komponent? Visst ska det funka fint med en scart-->komponent kabel?

Det blir bĂ€ttre bild, men om det blir MÄRKBAR skillnad Ă€r upp till dig, sök pĂ„ component i trĂ„den för mer info.
NÀr jag jÀmförde SVTs testbild sÄ verkade komponent vara snÀppet skarpare och ha lite bÀttre fÀrger, testet gjordes pÄ en Philips 37" HD-ready TV.

jonib

Postad 23 August 2009 - 20:16

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

• 831 inlĂ€gg
  • 0

HadeÂŽ

Jag upplevde faktiskt bilden som lite skarpare med scart-RGB, komponent upplevs som aningen suddig eller oskarp. Kör ÀndÄ med komponenet dÄ skillnaden var sÄ pass liten att det ej uppvÀger nackdelen med att det inte gÄr att köra scart genom bildvÀxeln i recievern. TVŽn Àr en LG hd-ready lcd och det kan sÀkert skilja mellan olika tv-apparater och hur deras interna bildbehandling fungerar.

Postad 24 August 2009 - 00:57

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1140 inlĂ€gg
  • 0
Jag tyckte det blev bĂ€ttre med komponent jĂ€mfört med scart-RGB. Ingen JÄTTE-skillnad men bĂ€ttre.

Postad 24 August 2009 - 20:09

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0
Nya radiokanaler?

Hade tÀnkt spela in Woodstock 1969 (del 1) som gick pÄ P4 i söndags. Men bland radiokanalerna fanns bara P1, P2 och P3. Försökte hitta ett sÀtt att lÀgga in en ny kanal men misslyckades. Scanna efter kanaler krÀvde mig pÄ en pin-kod, varför det? Har jag lagt in nÄn ###### porr-spÀrr för radiokanaler...?

Postad 25 August 2009 - 14:51

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlĂ€gg
  • 0
Tja!

Tack för era intryck! Ja, visst Àr det vÀldigt subjektivt om bilden blir bÀttre eller inte med komponent jfrt med scart. Jag har ett ganska "fet" scartkabel (tror det Àr profigold eller vad den heter) som borde vara bra skÀrmad sÄ den kanske hjÀlper en del om jag skulle köpa en "risig" komponentkabel.

Men det Àr ju inte dumt att köra med bildvÀxlingen i receivern, det har jag inte ens tÀnkt pÄ att jag skulle kunna göra.

Tobyponken: Upplevde du nÄn skillnad pÄ bilden om du körde komponenten direkt till TV:n eller via receivern? Borde ju inte samma signalen sÄ mycket kan man ju tycka...

HadeÂŽ

Postad 25 August 2009 - 19:55

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

• 831 inlĂ€gg
  • 0
Jag har faktiskt inte testat komponenet direkt till tvŽn. Höjde skÀrpe-reglaget ca 10% i tvŽn och fick bort lite av vad jag upplevde som oskarp bild. Jag vet att det inte Àr rÀtt men man kan göra sÄ... :)

Tja!

Tack för era intryck! Ja, visst Àr det vÀldigt subjektivt om bilden blir bÀttre eller inte med komponent jfrt med scart. Jag har ett ganska "fet" scartkabel (tror det Àr profigold eller vad den heter) som borde vara bra skÀrmad sÄ den kanske hjÀlper en del om jag skulle köpa en "risig" komponentkabel.

Men det Àr ju inte dumt att köra med bildvÀxlingen i receivern, det har jag inte ens tÀnkt pÄ att jag skulle kunna göra.

Tobyponken: Upplevde du nÄn skillnad pÄ bilden om du körde komponenten direkt till TV:n eller via receivern? Borde ju inte samma signalen sÄ mycket kan man ju tycka...

HadeÂŽ

Postad 27 August 2009 - 12:32

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlĂ€gg
  • 0
Ok. Klart det Àr rÀtt att göra sÄ om man upplever bilden som bÀttre! ;) :(

Postad 30 August 2009 - 14:56

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • LĂ€rjunge

• 261 inlĂ€gg
  • 0
Jaha, dÄ har min digitalbox ocksÄ börjat att blinka. Jag ringde till Comhem för att skicka den pÄ reparation men eftersom garantin har gÄtt ut sÄ vill de ej ta tillbaka boxen. Jag pÄminde dem dÄ om att reklamationsrÀtten som Àr pÄ 3 Är borde gÀlla men de hÀnvisade bara till 2 Ärs garantin. Hur gör jag i detta lÀge?

Postad 30 August 2009 - 19:42

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
ReklamationsrÀtten gÀller för ursprungliga fel och bevisbördan ligger pÄ dig. Min Äsikt Àr att det verkar vara ett vÀldokumenterat fel som beror pÄ en dÄlig konstruktion och dÀrmed borde betraktas som ursprungligt.

Postad 31 August 2009 - 06:56

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • LĂ€rjunge

• 261 inlĂ€gg
  • 0

ReklamationsrÀtten gÀller för ursprungliga fel och bevisbördan ligger pÄ dig. Min Äsikt Àr att det verkar vara ett vÀldokumenterat fel som beror pÄ en dÄlig konstruktion och dÀrmed borde betraktas som ursprungligt.

Jag hÄller med, men hur bevisar man att det Àr ett konstruktionsfel?

Postad 06 September 2009 - 00:01

:stefan:
  • :stefan:
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0
Hm, min fjÀrrkontroll har börjat lÀgga av - de vita pil upp och pil ner för att byta kanal (de till höger om volymknapparna) reagerar inte alls lÀngre, enda sÀttet jag kan byta kanal pÄ Àr antingen genom Guiden eller snabbmenyn med kanaler man fÄr upp nÀr man trycker pÄ OK-knappen.

NÄn annan som rÄkat ut för detta? Jag bytte batterier utan förbÀttring och boxen Àr snart tvÄ Är - grÀnsen nÀrmar sig... :)

Postad 06 September 2009 - 07:49

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlĂ€gg
  • 0
Min fjÀrrkontroll la ocksÄ av, vissa knappar slutade svara pÄ tryck. Jag fick en ny fjÀrr av Comhem. Efter ett tag slutade Àven en del av den nya fjÀrrens knappar fungera. DÄ började jag att uteslutande anvÀnda multifjÀrren Harmony 525. Den fungerade helt felfritt. Nu har jag stÀllt in boxen i ett annat rum. Och nu fungerar bÄda originalfjÀrrkontrollerna. KanhÀnda var det nÄgon apparat som störde fjÀrren? Eller ocksÄ Àr fjÀrrisarna helt enkelt av dÄlig kvalitet och fungerar ibland och ibland inte.

Fler pÄ trÄden har haft problem med boxens fjÀrrkontroll.

Redigerat av Mange36, 06 September 2009 - 07:52.

Postad 06 September 2009 - 09:36

Noe_se
  • Noe_se
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
För en mÄnad sen flyttade jag till en ny lÀgenhet dÀr mitt kanalutbud Àr frÄn Canal Digital kabeltv.
Problemet Àr att min box Àr lÄst till ComHem.
Är det nĂ„gon som vet om jag pĂ„ nĂ„got sĂ€tt kan lĂ„sa upp spĂ€rren sĂ„ jag kan anvĂ€nda boxen till min nya leverantör?

Postad 15 September 2009 - 19:19

Unregistered67e43566
  • Unregistered67e43566
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

NÄn annan som rÄkat ut för detta? Jag bytte batterier utan förbÀttring och boxen Àr snart tvÄ Är - grÀnsen nÀrmar sig... :)

Jag har samma problem, men min box Àr bara ett par mÄnader gammal. Jag kollade pÄ IR-dioden med hjÀlp av en videokamera och den tÀnds nÀr man trycker pÄ knapparna sÄ det Àr nog inte fjÀrren det Àr fel pÄ.

Postad 20 September 2009 - 22:17

gloofer
  • gloofer
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0

Hm, min fjÀrrkontroll har börjat lÀgga av - de vita pil upp och pil ner för att byta kanal (de till höger om volymknapparna) reagerar inte alls lÀngre, enda sÀttet jag kan byta kanal pÄ Àr antingen genom Guiden eller snabbmenyn med kanaler man fÄr upp nÀr man trycker pÄ OK-knappen.

NÄn annan som rÄkat ut för detta? Jag bytte batterier utan förbÀttring och boxen Àr snart tvÄ Är - grÀnsen nÀrmar sig... ;)

RÄkade ocksÄ ut för detta och lyckades komma pÄ att jag kommit Ät knappen lÀngst upp till vÀnster [TV] DÄ funkade inte vissa knappar, bland annat pil upp och pil ner. Lösningen Àr att trycka pÄ knappen [STB] bredvid TV knappen sÄ funkar alla knappar pÄ fjÀrren igen.

Postad 20 September 2009 - 22:21

gloofer
  • gloofer
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0

Jag har samma problem, men min box Àr bara ett par mÄnader gammal. Jag kollade pÄ IR-dioden med hjÀlp av en videokamera och den tÀnds nÀr man trycker pÄ knapparna sÄ det Àr nog inte fjÀrren det Àr fel pÄ.

Du har förmodligen kommit Ät knappen [TV] högst upp till vÀnster pÄ fjÀrren, tryck pÄ knappen [STB] bredvid sÄ borde den funka som den ska.

Redigerat av gloofer, 20 September 2009 - 22:22.

Postad 05 October 2009 - 20:29

Martkarl
  • Martkarl
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Jaha, nu har det börjat blocka sig i bilden...pixligt och segt, den hÀnger inte med. Signalstyrka 51% 83%, hÄrddisken full till ca 75%. Varit sÄ i ett par dar nu, och det blir bara vÀrre och vÀrre!

Det gÀller SVT (1,2, 24, Barn) och TV4, dvs frikanalerna.
Alla andra funkar jÀttebra med samma signalinfo.

Har stÀngt av boxen med knappen dÀr bak. HjÀlpte inte .

ComHem har inget svar...

NÄn som har nÄn idé/lösning, eller ska jag ringa ComHem igen och hoppas pÄ att nÄn som vet nÄt svarar? (mmm liten chans jag vet)

/m

Postad 05 October 2009 - 20:48

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlĂ€gg
  • 0

Jaha, nu har det börjat blocka sig i bilden...pixligt och segt, den hÀnger inte med. Signalstyrka 51% 83%, hÄrddisken full till ca 75%. Varit sÄ i ett par dar nu, och det blir bara vÀrre och vÀrre!

Det gÀller SVT (1,2, 24, Barn) och TV4, dvs frikanalerna.
Alla andra funkar jÀttebra med samma signalinfo.

Har stÀngt av boxen med knappen dÀr bak. HjÀlpte inte .

ComHem har inget svar...

NÄn som har nÄn idé/lösning, eller ska jag ringa ComHem igen och hoppas pÄ att nÄn som vet nÄt svarar? (mmm liten chans jag vet)

/m

TyvÀrr sÄ Àr denna box mer eller mindre opÄlitlig. Hela boxen kÀnns som en betaversion, jag har haft samma problem Ànda sedan jag skaffade den. Har haft folk hemma frÄn ComHem tvÄ gÄnger och de har kollat signalstyrka och har bytt vÀggbox, har dessutom fÄtt hela boxen utbytt tvÄ gÄnger och uppdaterad en gÄng, men fortfarande sÄ brÄkar den till och ifrÄn precis som du beskriver det. Det Àr helt enkelt ingen bra box, dessvÀrre. Du kan om du vill pröva att kontakta deras support, men min gissning Àr att de inte kommer att fÄ nÄgon ordning pÄ problemet, dessvÀrre.

Postad 06 October 2009 - 19:04

Martkarl
  • Martkarl
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Det som Àr konstigt Àr ju att problemet uppstÄr endast pÄ de kanaler som Àven finns analogt?
Är ju ett nytt fenomen, kom ungefĂ€r samtidigt som ett brev frĂ„n ComHem dĂ„ de utökade uppsĂ€gningstiden till 3 mĂ„nader...the plot thickens

Tack för input,

/m

Postad 06 October 2009 - 21:49

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1140 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom boxen redan strular sÄ mycket kanske det inte gör nÄgot att testa mer drastiska saker?

Prova att formatera om hÄrddisken och stÀlla in rÀtt nÀtnummer igen (Àven om det redan stÄr dÀr) och rucka pÄ antennkabeln bÄde i boxen och i vÀggen.

AnvÀnder du förresten den dÀr fula antennkabeln som följde med boxen? Prova att anvÀnda en helt vanlig sladd som INTE har nÄn stor klump och se om det blir bÀttre. Jag anvÀnder en vanlig rak utan klump.

Har det förresten hÀnt nÄgot i huset/omrÄdet dÀr du bor? Dvs kan det vara en granne som kopplat in nÄt fult i sitt antennurtag som sabbar signalen pÄ vissa frekvenser för dig?
Har du ful-kopplat antennkabeln pÄ nÄt sÀtt hemma hos dig? Prova i sÄ fall att koppla bort alla extrakopplingar.

Jag har inga problem med pixelering eller blocks pÄ min box i Uppsala, detta trots ovanligt lÄg signalstyrka:
SVT1: 29%/89% 290MHz
SVT2: 29%/89% 290MHz
TV3: 44%/88% 314MHz
TV4: 29%/89% 290MHz
Kanal 5: 44%/89% 378MHz
TV6: 44%/89% 362MHz
TV4 plus: 44%/89% 378MHz
...osv...

Verkar alltsÄ som om de högre frekvenserna ger lite högre signalstyrka till min box, men dÄ jag inte har nÄgra problem spelar det nog mindre roll. :-)

Om jag gÄr in pÄ Signal-info (Info | Info | Info | Signal-info | <Ok>) har jag 000000 pÄ bitfelsrÀknaren (BER [E-6]) pÄ samtliga kanaler jag testat. Visar denna rÀknare nÄgot annat Àn 000000 för dig just under tiden du har dÄlig bild?

Redigerat av elofu17, 06 October 2009 - 21:53.

Postad 10 October 2009 - 09:49

Martkarl
  • Martkarl
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
BifelsrÀknaren!
Japp, pÄ de kanalerna som jag har problem med Àndras denna BER-6 lite hela tiden, 000025, 00006, 00023 oasc men pÄ de kanaler som funkar perfekt stÄr det fast 00000.

Hmm hur löser jag det dÄ, stÀller jag in nÀtnumrena för kanalerna igen? (hur gör jag det? ska söka lite och leta)
För man kan vÀl inte stÀlla in BER-6 pÄ 00000 manuellt?

FAn elofu du Àr ju grym
/m

Postad 10 October 2009 - 09:58

Billie500
  • Billie500
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har problem med att nĂ€r man i inspelade program menyn sĂ„ flimrar det markant . samt att om man ser ett inspelat program sĂ„ flimrar det ocksĂ„. Annars nĂ€r man tittar pĂ„ program sĂ„ Ă€r det inga flimmer och bilden Ă€r bra.Jag har sökt överallt men det verkar visst bara vara jag som har det felet. Finns det svar pĂ„ det hĂ€r problemet ?

Postad 10 October 2009 - 18:10

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1140 inlĂ€gg
  • 0

Hmm hur löser jag det dÄ, stÀller jag in nÀtnumrena för kanalerna igen? (hur gör jag det? ska söka lite och leta)
För man kan vÀl inte stÀlla in BER-6 pÄ 00000 manuellt?

Kolla pÄ http://www.comhem.se...tnummer.pdf.pdf vad du ska ha för nÀtnummer. Uppsala har t.ex. "41004".
GÄ sedan in i boxens meny och leta upp nÄn meny dÀr man stÀller in detta. Jag har för mig att det var under "initiell konfiguration" eller nÄt liknande.

Hehe, nej du kan inte stÀlla in BER, det Àr en rÀknare som visar hur mycket fel det blir i överförningen till din box just nu. 0 = noll fel. DÀremot anvÀnder man nÀtnumret för att stÀlla in ett "schema" över pÄ vilka platser (frekvenser) olika kanaler hittas. Har man fel nÀtnummer kan boxen alltsÄ leta efter vissa kanaler pÄ fel frekvens.

Är det nĂ„gon som har problem med att nĂ€r man i inspelade program menyn sĂ„ flimrar det markant . samt att om man ser ett inspelat program sĂ„ flimrar det ocksĂ„. Annars nĂ€r man tittar pĂ„ program sĂ„ Ă€r det inga flimmer och bilden Ă€r bra.Jag har sökt överallt men det verkar visst bara vara jag som har det felet. Finns det svar pĂ„ det hĂ€r problemet ?

Jag förstÄr inte riktigt hur du menar. Vad Àr det som flimrar? Det blÄ meny-systemet eller sjÀlva TV-bilden? ...och pÄ vilket sÀtt flimrar det?

Redigerat av elofu17, 10 October 2009 - 18:07.

Postad 10 October 2009 - 20:06

Billie500
  • Billie500
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
"Jag förstÄr inte riktigt hur du menar. Vad Àr det som flimrar? Det blÄ meny-systemet eller sjÀlva TV-bilden? ...och pÄ vilket sÀtt flimrar det?
"

NÀr man ser pÄ tv bilden sÄ Àr allt okej . Sedan nÀr man trycker pÄ den röda knappen Library och inspelade menyn dyker upp dÄ flimrar bilden nÄgot.UngefÀr som snabba blinkningar VÀljer man sedan nÄgot inspelat material sÄ flimrar bilden till dÄ och dÄ. Det Àr som en vÀldigt snabb blicklning i det inspelade .

Postad 10 October 2009 - 20:52

magnusp
  • magnusp
  • Amatör

• 98 inlĂ€gg
  • 0

"Jag förstÄr inte riktigt hur du menar. Vad Àr det som flimrar? Det blÄ meny-systemet eller sjÀlva TV-bilden? ...och pÄ vilket sÀtt flimrar det?
"

NÀr man ser pÄ tv bilden sÄ Àr allt okej . Sedan nÀr man trycker pÄ den röda knappen Library och inspelade menyn dyker upp dÄ flimrar bilden nÄgot.UngefÀr som snabba blinkningar VÀljer man sedan nÄgot inspelat material sÄ flimrar bilden till dÄ och dÄ. Det Àr som en vÀldigt snabb blicklning i det inspelade .

Har mÀrkt samma sak. De inspelningar som jag gjort de senaste 7-10 dagarna verkar "hacka" lite. Det Àr nÀstan som att den droppar frames och det blir smÄ hopp i inspelningen. NÀr jag kollar live sÄ funkar det bra som vanligt, det Àr bara inspelat material som hackar.
Har inte haft det hÀr förut utan det började som sagt för ungefÀr en vecka sedan.

Postad 11 October 2009 - 13:06

Martkarl
  • Martkarl
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Fixat!

Hade ett mantelströmfilter (som jag har haft i kanske tvÄ Är) , tog jag bort det sÄ löste sig allt!
Jag anvÀnder inte antennkabeln som kom med utan har en HQ antennkabel in i boxen men med ett fristÄende mantelströmfilter.

Vet inte rent tekniskt varför mantelströmsfiltret just nu valde att störa ut signalen, och just pÄ dessa kanaler?

SÄ nu kör jag utan detta filter, vet inte vilka risker det innebÀr men sÄ fÄr det bli.

Tack för hjÀlpen elofu.

/M

Postad 11 October 2009 - 20:12

Unregisteredfea54c29
  • Unregisteredfea54c29
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Har mÀrkt samma sak. De inspelningar som jag gjort de senaste 7-10 dagarna verkar "hacka" lite. Det Àr nÀstan som att den droppar frames och det blir smÄ hopp i inspelningen. NÀr jag kollar live sÄ funkar det bra som vanligt, det Àr bara inspelat material som hackar.
Har inte haft det hÀr förut utan det började som sagt för ungefÀr en vecka sedan.

Men har du samma flimmer som Billie500? AlltsÄ vid all hÄrddiskaktivitet, men kanske tydligast i Library-menyn? Köpte en DCB-P770Z frÄn Dvdirect för en dryg vecka sedan med precis det flimmer som Billie500 beskriver och trodde givetvis att det var boxen det var fel pÄ (hade inte bestÀmt mig för om jag ska gÄ tillbaka eftersom boxen till 80% Àr för mina förÀldrar och de mÀrker inte av flimret), men om exakt samma problem uppstÄr samtidigt för oss kan det ju knappast vara en slump. Verkar dock mycket konstigt om förÀndringar i Com Hems signal skulle kunna orsaka störningar pÄ boxens output sÄ att sÀga, men konstigare saker har vÀl hÀnt. Bor ni i StockholmsomrÄdet?

Har ingen annan Samsung-PVR att testa med eftersom denna ersatte en P850 med uppgiven nÀtdel.

/Markus

Redigerat av Unregisteredfea54c29, 11 October 2009 - 20:18.

Postad 11 October 2009 - 21:52

sportmats
  • sportmats
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0

Jag har haft "hack" i sÀkert ett halvÄr. Började hacka rejÀlt nÀr jag spelade in Hedebyborna under sommaren. Och som nÄgon skrev hÀr förut Àr det bara pÄ SVT jag har mÀrkt det men nÄgon enstaka gÄng pÄ sexan ocksÄ (spelar in Cops varje dag för att se nÀr jag kommer hem frÄn jobbet) men "hacket" Àr mest pÄ SVT som sagt.

Postad 12 October 2009 - 11:09

Billie500
  • Billie500
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Citerar mig sjÀlv
"Är det nĂ„gon som har problem med att nĂ€r man i inspelade program menyn sĂ„ flimrar det markant . samt att om man ser ett inspelat program sĂ„ flimrar det ocksĂ„. Annars nĂ€r man tittar pĂ„ program sĂ„ Ă€r det inga flimmer och bilden Ă€r bra.Jag har sökt överallt men det verkar visst bara vara jag som har det felet. Finns det svar pĂ„ det hĂ€r problemet "

Fixat (tror jag )
Det var felinstÀllt i anslutningar till Tv mottgaren.
Konstigt att det inte flimmrade eller fick drop outs nÀr man tittade pÄ tv utan bara pÄ inspelat materal. Nu verkar dets om om det fungerar fint.

Postad 12 October 2009 - 21:02

Aeroaero
  • Aeroaero
  • AnvĂ€ndare

• 115 inlĂ€gg
  • 0
Vad var det som var felinstÀllt?

Postad 17 October 2009 - 11:28

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Har nyligen köpt en begagnad P850Z och blev lite fundersam nÀr jag skulle stÀlla in nÀtverks-id. Enligt com hem sÄ har sthlm 41001 men nÀr jag försöker skriva in det och trycker bekrÀfta sÄ hÀnger sig boxen. Enda sÀttet att komma ur det Àr att slÄ av och pÄ strömbrytaren pÄ baksidan.

Boxen fungerar och jag kan se mina kanaler men det stÄr 0 som nÀtverks-id nÀr jag gÄr in via meny->instÀllning->startinstallation. Om jag testar att trycka bekrÀfta utan att Àndra sÄ sÀger den "vÀlj ett korrekt nÀtnummer".

NÄgon som vet hur detta kommer sig?

Postad 03 January 2010 - 11:28

carloskar
  • carloskar
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
Suck. Bröt strömmen i lÀgenheten idag och min box vÀgrar starta igen. Den stÀller sig bara och blinkar med de tre röda dioderna (power, REC och en till). NÄgon som följt den hÀr trÄden och vet om det stÄr nÄt om det hÀr fenomenet, eller om nÄgon pÄ rak arm kanske har en lösning?

Postad 03 January 2010 - 21:23

Videonisse
  • Videonisse
  • AnvĂ€ndare

• 133 inlĂ€gg
  • 0

Suck. Bröt strömmen i lÀgenheten idag och min box vÀgrar starta igen. Den stÀller sig bara och blinkar med de tre röda dioderna (power, REC och en till). NÄgon som följt den hÀr trÄden och vet om det stÄr nÄt om det hÀr fenomenet, eller om nÄgon pÄ rak arm kanske har en lösning?

Sök pÄ "garanti" inom trÄden sÄ finner du dina svar

Postad 31 January 2010 - 21:08

avozetta
  • avozetta
  • AnvĂ€ndare

• 158 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr det Àntligen tyst!

TÀnkte bara förmedla mina erfarenheter kring denna box som för vissa upplevs som högljudd dÀr flÀkten och/eller vibrationer frÄn hÄrddisken Àr boven. Det jag gjorde direkt efter att ha slagit pÄ den första gÄngen var att sÀtta vanliga möbeltassar (2 st) pÄ varje ben. Det gjorde en hel del.
Min box stÄr dock i en mediamöbel (IKEA BONDE) i ett fack som blir som en resonanslÄda sÄ idag köpte jag absorbent/ljuddÀmpare/ljudisolering pÄ Kjell, http://www.kjell.com...00000,147500000 , som jag klÀdde in mediafacket med och det gjorde underverk.
Som avslutning satte jag ett absorbent som fötter ocksÄ vilket kÀndes som om boxen flöt pÄ nÀr jag stÀllde in den och nu fÄr man verkligen lyssna för att höra den Àven nÀr det i övrigt Àr tyst i rummet.

I mitt fall verkar det vara vibrationer frĂ„n hĂ„rddisken som den största kĂ€llan till oljud. NĂ€r boxen stĂ„r i standby sĂ„ snurrar flĂ€kten lite Ă€ndĂ„ men det Ă€r i övrigt tyst. Är man hĂ€ndig kan man sĂ€kert göra en bĂ€ttre upphĂ€ngning för hĂ„rddisken.

Postad 01 February 2010 - 21:15

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1140 inlĂ€gg
  • 0
Tack för tipset. MÄste testa.

Postad 04 March 2010 - 15:50

Gulbuken
  • Gulbuken
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Orkar inte lÀsa igenom hela denna trÄd men har följande frÄga.

Denna box har ju bara RCA utgÄngar för bild och Optisk för ljud. Om jag nu ska koppla in ljud och bild till min förstÀrkare Yamaha Rx-v2065, hur ska jag gÄ tillvÀga dÄ?

Bara gul RCA till RCA in pÄ förstÀrkaren och ljud via optisk? Kan det bli lÀppsynkproblem dÄ?
Eller, ska jag köra hela RCA paketet. AlltsÄ röd, gul, vit in i stÀrkaren?

Synd att denna box inte har Component ut eller allra bÀst vore ju HDMI.

NÄgon som kan rekommendera nÄgot?

Postad 04 March 2010 - 16:04

Videonisse
  • Videonisse
  • AnvĂ€ndare

• 133 inlĂ€gg
  • 0

Orkar inte lÀsa igenom hela denna trÄd men har följande frÄga.

Denna box har ju bara RCA utgÄngar för bild och Optisk för ljud. Om jag nu ska koppla in ljud och bild till min förstÀrkare Yamaha Rx-v2065, hur ska jag gÄ tillvÀga dÄ?

Bara gul RCA till RCA in pÄ förstÀrkaren och ljud via optisk? Kan det bli lÀppsynkproblem dÄ?
Eller, ska jag köra hela RCA paketet. AlltsÄ röd, gul, vit in i stÀrkaren?

Synd att denna box inte har Component ut eller allra bÀst vore ju HDMI.

NÄgon som kan rekommendera nÄgot?

Respektlöst att skriva att du inte orkar - om du bemödar dig med att söka i trÄden pÄ komponent sÄ lÀr du hitta en del info som kanske Àr intressant...

Postad 04 March 2010 - 16:34

Gulbuken
  • Gulbuken
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Respektlöst att skriva att du inte orkar - om du bemödar dig med att söka i trÄden pÄ komponent sÄ lÀr du hitta en del info som kanske Àr intressant...

Hmmm. respektlöst fÄr stÄ för dig, men jag Àr ny pÄ forumet och har inte kommit pÄ alla sökfunktioner Àn. Tack ÀndÄ. Hittade ju en del info dÀr

Postad 06 March 2010 - 21:01

Kullre
  • Kullre
  • AnvĂ€ndare

• 209 inlĂ€gg
  • 0
Melodifestivalen 2010... ingen bas i 5.1? :)

Postad 09 March 2010 - 19:36

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlĂ€gg
  • 0
Med risk för att göra bort mig nu: Innan jag köpte min box lÀste jag igenom HELA trÄden. Nu, nÀr jag har min box, hittar jag sjÀlvklart inte de svar jag söker... Jag hoppas dock att nÄgon vÀnlig sjÀl kan förbarma sig över mig och hjÀlpa mig.

1) Jag vet att nĂ„gon klagade pĂ„ att favoritkanalerna inte funkade perfekt. Är det mitt problem- att guiden visar alla kanaler (inte mina favoriter) - som den personen hade?

2) Hur funkar inspelning frÄn guiden? MÄste jag ha pÄ boxen för att programmet ska spelas in, eller vaknar den sjÀlv ur standby nÀr det Àr dags?

Tack!

Postad 10 March 2010 - 10:36

e97_jli
  • e97_jli
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0

Med risk för att göra bort mig nu: Innan jag köpte min box lÀste jag igenom HELA trÄden. Nu, nÀr jag har min box, hittar jag sjÀlvklart inte de svar jag söker... Jag hoppas dock att nÄgon vÀnlig sjÀl kan förbarma sig över mig och hjÀlpa mig.

1) Jag vet att nĂ„gon klagade pĂ„ att favoritkanalerna inte funkade perfekt. Är det mitt problem- att guiden visar alla kanaler (inte mina favoriter) - som den personen hade?

2) Hur funkar inspelning frÄn guiden? MÄste jag ha pÄ boxen för att programmet ska spelas in, eller vaknar den sjÀlv ur standby nÀr det Àr dags?

Tack!

1) Favoritkanaler funkar bra för mig. Du mÄste gÄ in och vÀlja en favoritlista, sedan visar guiden bara kanaler i favoritlistan som du valt. Likadant nÀr du byter kanaler, dÄ Àr det bara kanaler i favoritlistan som man "stegar" med upp- och ner-piltangenten.
2) Du kan lÄta den stÄ pÄ standby, den vaknar sjÀlv (egentligen sÄ spelar den in under standby).

Postad 10 March 2010 - 10:38

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlĂ€gg
  • 0

1) Favoritkanaler funkar bra för mig. Du mÄste gÄ in och vÀlja en favoritlista, sedan visar guiden bara kanaler i favoritlistan som du valt. Likadant nÀr du byter kanaler, dÄ Àr det bara kanaler i favoritlistan som man "stegar" med upp- och ner-piltangenten.
2) Du kan lÄta den stÄ pÄ standby, den vaknar sjÀlv (egentligen sÄ spelar den in under standby).

Tack för svaren! Men konstigt nog fÄr jag inte ettan att funka... Jag mÄste missa nÄgon helt uppenbar instÀllning... Var gÄr du in och vÀljer favoritlistan?

Postad 11 March 2010 - 22:45

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1140 inlĂ€gg
  • 0
1)
NÀr du lagt till en massa favoriter i t.ex lista 1 mÄste du sedan gÄ in pÄ Meny | Kanaler | Favoritkanaler | Lista 1, trycka OK för att vÀlja den och sen --- och detta Àr viktigt --- mÄste du vÀlja nÄgon kanal i kanalvÀljaren och trycka OK för att vÀlja den!
Om du inte trycker OK för att vÀlja en kanal utan trycker Exit sÄ cancellerar du alltihop och du ÄtergÄr till den fullstÀndiga listan.

Byte mellan Radio och TV gör att man hamnar i full kanal lista igen...

2)
Den spelar in Àven fast den Àr i standby. Du hör hur hÄrddisken spinner upp nÄn minut innan.

Om du verkligen VILL att boxen ska starta vid en viss tid, t.ex. för att kunna spela in nÄgot pÄ en DVD-inspelare eller liknande sÄ kan du under schemalagda inspelningar skapa en aktivitet, men byta typ frÄn "Inspelning" till att aktivera boxen pÄ en viss kanal.

Redigerat av elofu17, 11 March 2010 - 23:02.

Postad 11 March 2010 - 23:51

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlĂ€gg
  • 0

1)
NÀr du lagt till en massa favoriter i t.ex lista 1 mÄste du sedan gÄ in pÄ Meny | Kanaler | Favoritkanaler | Lista 1, trycka OK för att vÀlja den och sen --- och detta Àr viktigt --- mÄste du vÀlja nÄgon kanal i kanalvÀljaren och trycka OK för att vÀlja den!
Om du inte trycker OK för att vÀlja en kanal utan trycker Exit sÄ cancellerar du alltihop och du ÄtergÄr till den fullstÀndiga listan.

Byte mellan Radio och TV gör att man hamnar i full kanal lista igen...

2)
Den spelar in Àven fast den Àr i standby. Du hör hur hÄrddisken spinner upp nÄn minut innan.

Om du verkligen VILL att boxen ska starta vid en viss tid, t.ex. för att kunna spela in nÄgot pÄ en DVD-inspelare eller liknande sÄ kan du under schemalagda inspelningar skapa en aktivitet, men byta typ frÄn "Inspelning" till att aktivera boxen pÄ en viss kanal.

Stort tack för hjÀlpen! Jag tryckte, idiotiskt nog, exit... Och inspelningen funkade klockrent! Jag har inte behövt ha digitalTV förut, och mÄste sÀga att denna box kÀnns som science fiction för mig. Sjukt bra och praktisk!

Postad 28 March 2010 - 04:10

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0
Idag hÀnde nÄgot skumt med min box... eller snarare med disken i boxen.

Jag skulle möblera om, dÄ jag köpt lite nya möbler. Som vanligt stÀngde jag av all elektronik och sedan drog jag ur kontakterna frÄn vÀgguttaget - en efter en.

Efter att ommöbleringen var klar, och allt stod pÄ plats, drog jag igÄng bla tv, stereon och boxen för att se sÄ det fungerade igen. JodÄ, inga problem, tills... jag gick in i biblioteket. ALLT var borta. Gissa om jag slet mitt hÄr... eller nÀra pÄ ivf. Tanken att allt Àr borta kÀndes inte alls bra. Alla barnfilmer och barnprogram man spelat in... Mitt skit struntar jag i, men dottern Àlskar ju massa inspelningar.

Nu Àr det sÄ, att under "HÄrddiskhantering" sÄ visar den att typ 80gb upptas av data, precis som det gjorde innan. DÄ tÀndes ett litet hopp.

Kan man pÄ nÄgot sÀtt ÄterstÀlla detta, eller Àr det förlorat för gott?

Skulle vara evigt tacksam om nÄgon kunde hjÀlpa mig...

EDIT: Av nÄgon anledning blev disken ÄterstÀlld automatiskt. Hade inspelningstimer som slog igÄng, dÄ startade boxen om sig sjÀlv, och startade inspelningen. Sedan nÀr jag skulle se det som spelades in, sÄ mÀrkte jag att allt var tillbaka, och fungerade... MÀrkligt.

Redigerat av LionKing, 29 March 2010 - 08:27.

Postad 29 March 2010 - 13:25

distortion2
  • distortion2
  • MĂ€stare

• 2520 inlĂ€gg
  • 0

EDIT: Av nÄgon anledning blev disken ÄterstÀlld automatiskt. Hade inspelningstimer som slog igÄng, dÄ startade boxen om sig sjÀlv, och startade inspelningen. Sedan nÀr jag skulle se det som spelades in, sÄ mÀrkte jag att allt var tillbaka, och fungerade... MÀrkligt.

Skönt med en sjÀlvlÀkande box ;)

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.