* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 07 August 2007 - 17:19
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Digital ljudutgång är en av sakerna som fattas i den inbyggda boxen. Den inbyggda boxen är inte godkänd av boxer och har vissa buggar.
Den inbyggda boxen är det enda egentliga klagomålet oss Panasonic PX70, och visst är det synd att den inte kunde varit bättre.
<{POST_SNAPBACK}>
Den inbyggda boxen ÄR godkänd av Boxer enligt deras sida, http://www.boxer.se/...ic&scart=&typ=2.
Postad 07 August 2007 - 17:38
SubZeroX
-
SubZeroX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har funderat på en sak, styr volymen på tvn även ljudutgången, dvs om man matar en förstärkare med utsignalen, hänger ljudet med när man ändrar volymen på tvn?
<{POST_SNAPBACK}>
Hur var det med detta? Nån som har sin tv inkopplad mot förstärkare som kan svara?`
/per
<{POST_SNAPBACK}>
Volymen på fjärren påverkar inte Audio utgången. Hade varit lite konstigt annars, för att ljudet i TVn stängs inte av bara för att man använder utgångarna, man måste alltså sänka TVns egna ljud.
Postad 07 August 2007 - 17:59
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Vad tros vara bäst att köra datorn via med denna plasma? VGA eller hdmi?
<{POST_SNAPBACK}>
Någon?
<{POST_SNAPBACK}>
Antagligen blir det bättre med HDMI, men det kan ju krångla rejält för vissa. Det är smidigare att köra analogt med VGA från Data-porten. Det är hur jag har upplevt det.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kikat lite i manualen, och från pc ansluning stödjer den
640*480 852*480 1024*768 1366*768
Är dessa inställnnigar man då ställer in på tvn när man kopplat in pcn? Om hdmi står det inget sådant. Då skalas väl allt till 1024? Och det blir digitalt?
<{POST_SNAPBACK}>
Lyckade knipa en PX70 jag med igår (Malmö, Mobilia)......
HDMI funkade toppen för mig, enda kruxet är att det blir en hel del overscan med Windows skrivbord uppe.....något jag kan leva med. I MCE går det ju fint att ange att det är en platt-TV och då väljer man lämpligt 720p eller 1080p ut till Pannan.
(Detta var med ett Nvidia 7600GS-kort och senaste drivern)
Är helt förbluffad över bildkvaliteten på denna plasma, med 1080p ut från grafikkortet på HTPCn ser ju "vanliga" DVDer ut som HD-material!!! Helt fantastiskt :-)
Digitalmottagaren däremot var lite av en besvikelse....min gamla Dilog (kopplad via scart-RGB) åker slalom runt den inbyggda!
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte så mycket koll på vad overscan är men jag kör med ati och catalyst och där finns ju en hel del inställningar. I attribut kan jag skala bild till full skärmstorlek och ändra hdstöd till detta 720p60 1080i30 1080p60 Men då antar jag det gäller för dvi/hdmi från pc till plasman?
Redigerat av Zeaed, 07 August 2007 - 18:01.
Postad 07 August 2007 - 18:13
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Ni som har läst annonsen från Elgiganten på 42PX70, tolkar ni det som att det var tillgångsgaranti till den 8:e eller inte (pga begränsad mängd)? Min far försökte köpa en idag och dom var naturligtvis slut och han påpekade att det stod att det var tillgångsgaranti men personen i butiken sa att den inte gällde på PX70:an då det var en begränsad mängd som det gällde.
Postad 07 August 2007 - 18:18
SubZeroX
-
SubZeroX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ni som har läst annonsen från Elgiganten på 42PX70, tolkar ni det som att det var tillgångsgaranti till den 8:e eller inte (pga begränsad mängd)? Min far försökte köpa en idag och dom var naturligtvis slut och han påpekade att det stod att det var tillgångsgaranti men personen i butiken sa att den inte gällde på PX70:an då det var en begränsad mängd som det gällde.
<{POST_SNAPBACK}>
Visst är det skumt. Det står i villkoren att tillgångsgarantin inte gäller om man har ett begränsat antal. Tror det kan vara olika från butik till butik, vissa kanske hedrar tillgångsgarantin ändå?
Postad 07 August 2007 - 19:01
Unregistered6f4e89a3
-
Unregistered6f4e89a3
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Visst är det skumt. Det står i villkoren att tillgångsgarantin inte gäller om man har ett begränsat antal. Tror det kan vara olika från butik till butik, vissa kanske hedrar tillgångsgarantin ändå?
<{POST_SNAPBACK}>
När jag ringde till deras Kundcenter så sa dom där att den INTE gäller pga att det stod ett specifikt antal.... Hon visste inte heller när dom skulle få in nya lr till vilket pris dom skulle säljas.... Bara till o gratulera alla som fick tag i ett ex...e en smula sotis på er....
Postad 07 August 2007 - 19:23
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Jaha, då är man snart en 42 tummare fattigare, men 10.000:- rikare igen. Tvn fungerade inte alls i vårt vardagsrum. 42 tum och tittavstånd på 2,7 m fungerar inte alls då jag blir yr och illamående. Jag har suttit flera timmar och tittat på olika filmer, men mitt problem återkommer så for det blir för mycket klipp och panoreringar. Så imorgon lämnas den tyvärr tillbaka för tvn som sådan var grym. Dock tror jag 37 tum räcker för mig... hrmm Jaha, då var man en 42 tummare rikare, men 10.000:- fattigare. 
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 07 August 2007 - 19:24.
Postad 07 August 2007 - 20:20
pellesnurr
-
pellesnurr
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har funderat på en sak, styr volymen på tvn även ljudutgången, dvs om man matar en förstärkare med utsignalen, hänger ljudet med när man ändrar volymen på tvn?
<{POST_SNAPBACK}>
Hur var det med detta? Nån som har sin tv inkopplad mot förstärkare som kan svara?`
/per
<{POST_SNAPBACK}>
Volymen på fjärren påverkar inte Audio utgången. Hade varit lite konstigt annars, för att ljudet i TVn stängs inte av bara för att man använder utgångarna, man måste alltså sänka TVns egna ljud.
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, jag tycker nog tvärtom. Idag med min externa digitalbox styr jag ju volymen på förstärkaren, kollar alltid tv med den inkopplad. Hm, detta var enligt mig en klar missräkning. Jag är dock inte helt klar på att jag förstår dig rätt när du säger "man måste alltså sänka TVns egna ljud", menar du då att om man kör typ DVD så förstår jag också att tvns egna högtalare inte påverkas av vad förstärkaren har för volym. Blev knepigt att förklara detta. Någon annan som kan bekräfta ovanstående? I övrigt försökte jag ikväll få tag på en 37a (inte en halvpanna alltså, hihi, det blev ju ännu skojigare...) hos Elgiganten i Kållered . Ringde först kundtjänst som sa att ingen i GBG har hemma, men att jag kunde åka till nån butik och beställa och lägga handpenning. Försökte med detta i Kållered, men säljaren ville inte göra detta, han kollade med någon och sa att de är så osäkra på att få in den över huvud taget.... Talade sedan med kundtjänst igen och de förklarade då att Panasonic inte bekräftat leveransen till Elgiganten ännu, så det ligger troligtvis mer än en vecka bort. Jag kan nog stå ut så länge som jag får till detta priset.... Skall åka till annan butik i morgon och boka!!
Redigerat av pellesnurr, 07 August 2007 - 20:22.
Postad 07 August 2007 - 20:45
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Står att tillgångsgarantin inte gäller om varan är märkt "begränsat antal" och vill man hårddra det så står det inte begränsat antal utan att dom "har" 600. NÄr har dom 600st??
Så hävda tillgångsgaranti tycker jag.
Postad 07 August 2007 - 20:58
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
bort*
Redigerat av Mahti, 07 August 2007 - 21:02.
Postad 08 August 2007 - 07:28
Manzzon
-
Manzzon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Var och hämtade en PX70 igår för det fantastiska priset 9990:-, har en PV60 sen tidigare som jag är jävligt nöjd med (ska flyttas till jobbet). Kopplade in den igår och vill skriva några rader i jämförelse med PV60...
+ Snyggare design helt klart, snyggare i verkligheten än på bild.
+ Betydligt bättre menyer.
+ Mindre speglingar i bilden.
+ Inga fläktar.
- Känns som jag får sämre bild på comhem analog tyvärr, annan tv-mottagare?
Inte provat att se några filmer ännu men tar för givet att det kommer bli kanonbild från min xbox som matar ut 720p genom komponentkabeln.
Redigerat av Manzzon, 08 August 2007 - 11:18.
Postad 08 August 2007 - 15:05
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Var in och betalade min i måndags. Skulle få hämta den idag då den skulle komma in i lager i Kristianstad igår.
Kommer dit idag och då finns det ingen, och dom vet ej när dom får in nån heller till huvudlagret...
För j*vla dåligt tycker jag. Om dom fått in en borde dom hållt den och om dom inte fått in den kunde dom ju ringt så hade jag sluppit köra 12 mil idag IGEN!
Nej det är ingen bra reklam för giganten tycker jag.
Så nu har jag gnällt av mig lite och ser fram emot att få tvn hemkörd.
Postad 08 August 2007 - 15:07
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Frågar man om leverans 10 gånger får man 10 olika svar garanterat.
Postad 08 August 2007 - 15:30
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Var in och betalade min i måndags. Skulle få hämta den idag då den skulle komma in i lager i Kristianstad igår.
Kommer dit idag och då finns det ingen, och dom vet ej när dom får in nån heller till huvudlagret...
För j*vla dåligt tycker jag. Om dom fått in en borde dom hållt den och om dom inte fått in den kunde dom ju ringt så hade jag sluppit köra 12 mil idag IGEN!
<{POST_SNAPBACK}>
Har precis samma problem, beställde på Måndagen och den skulle komma i veckan. Har ringt och fått olika besked. Senaste var att den var restad hos leverantören och skulle komma in 5 september. Ska ringa imorgon igen och se vad som gäller. Får nog ett nytt svar!
Postad 08 August 2007 - 16:37
z@mbie
-
z@mbie
-
Amatör
-
-
59 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har precis samma problem, beställde på Måndagen och den skulle komma i veckan. Har ringt och fått olika besked. Senaste var att den var restad hos leverantören och skulle komma in 5 september. Ska ringa imorgon igen och se vad som gäller. Får nog ett nytt svar! 
<{POST_SNAPBACK}>
Beställde min på måndag kl 10.45. Min panna är på väg (posten). Får den nog på fredag...
Postad 08 August 2007 - 16:50
NiCKE^
-
NiCKE^
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Går det att spara inställningarna som man gjort på bilden permanent? Hittar ingen sådan funktion nämligen
Postad 08 August 2007 - 16:55
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Var och hämtade en PX70 igår för det fantastiska priset 9990:-, har en PV60 sen tidigare som jag är jävligt nöjd med (ska flyttas till jobbet). Kopplade in den igår och vill skriva några rader i jämförelse med PV60...
+ Snyggare design helt klart, snyggare i verkligheten än på bild. + Betydligt bättre menyer. + Mindre speglingar i bilden. + Inga fläktar.
- Känns som jag får sämre bild på comhem analog tyvärr, annan tv-mottagare?
Inte provat att se några filmer ännu men tar för givet att det kommer bli kanonbild från min xbox som matar ut 720p genom komponentkabeln. 
<{POST_SNAPBACK}>
intressant, själv så påstår jag att pv60 är en anings skarpare och bättre djup i än vad nya px70 har kanske det som du märker av.
Postad 08 August 2007 - 16:55
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Inställningarna sparas automatiskt på varje ingång
Postad 08 August 2007 - 19:38
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska in och hämta min (förhoppningsvis) imorgon, då dom lovat att den skall ha kommit då. Jag kan posta här om dom fått in dom då (i kristianstad) Men det lär väl aldrig hända då dom först till 90% lovade att den skulle kommit redan igår, så det blir väl att pressa dom på ett väggfäste eller nåt
Postad 08 August 2007 - 21:59
Unregistered94414d68
-
Unregistered94414d68
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
bRA REKLAM FÖR ELGIGANTEN DEN HÄR SOPPAN TRODDE MAN SKULLE FÅ EN PX70 TILL REAPRIS MEN ICKE.....
SÅG IDAG ATT DEN FANNS MED VÄGGFÄSTE FÖR 1190 KR MAILADE FÖR ATT SE OM MAN DÅ INTE KUNDE TA BORT VÄGGFÄSTET OCH BARA KÖPA TV:N DET HÄR SVARET FICK JAG:
Hejsan Mikael.
Tack för ditt mail.
Dessvärre är det så att det har blivit något fel på våran internet sida då det egentligen inte går att beställa den tv:n med väggfästet. Det är något som vi håller på att fixa just nu.
Som du redan vet så finns inte tv:n inne i Karlstad. Men som utställningsexemplar i Örebro, dock förstår jag dig att det är långt för dig att åka.
Det kommer att komma in mer sådana tv:n men dock vet jag inte när inte heller vad priset kommer att vara.
Om du vill beställa den i Örebro så måste man komma in i det varuhuset och köpa den, eftersom de som levererar inte kan ta emot betalning.
Om du har några mer frågor är du välkommen att ringa in till oss på kundcenter.
Ha en bra dag!
Med Vänliga Hälsningar
Nina
El-gigantens Contact Center
Tlf: 0771-115 115
Postad 08 August 2007 - 22:04
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Du får gärna tala om ifall du får någon tv med dig från Kristianstad.
Intressant att veta.
När var du inne och "beställde" din? Jag var där 10,25 i måndags.
Postad 08 August 2007 - 22:12
Unregistered5bf0b7df
-
Unregistered5bf0b7df
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Går det att koppla in datorn till den med gott resultat och "surfa" på den, men främst för att kolla tv-serier och filmer. Hur är det att spela Xbox 360 på den här, är väl mest spel och PC jag kommer använda min framtida tv av, är det en fördel med plasma då eller ska man satsa på lcd?
Postad 08 August 2007 - 22:26
Väggen99
-
Väggen99
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag var på Giganten i Helsingborg i måndags. Jag förstår nu varför försäljaren gjorde allt för att styra över mig till andra alternativ. För att vara riktigt ärlig så har jag aldrig stött på en sådan försäljare. Han fullständigt disade tv. Möjligtvis fanns det tre eller fyra apparater som var sämre än Panasonicen.
När jag ändå sa att den uppfyller dom kraven som jag ställer på en tv så blev han väldigt oförskämd och hävdade att jag inom ett år skulle ångra mig. Han gick till och med så långt att han påstod utan att han visste vad jag har för tv idag att jag har bättre bild på min gamla jämfört med Panasonicen. Nu ska det bli intressant och se vad som händer på fredag när jag ska hämta den. Jag har betalt den, på kvittot står det att den ska levereras den 10/8 vilket är lika säkert som amen i kyrkan att det inte kommer att gå. Nu är frågan vad man ska begära i kompensation. Ni som inte har fått er tv har ni fått någon kompensation? Utan att veta så tror jag att dom kommer att erbjuda mig en ersättnings tv. Vilket märke och modell skulle man möjligtvis kunna acceptera
Postad 08 August 2007 - 22:31
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Jag var på Giganten i Helsingborg i måndags. Jag förstår nu varför försäljaren gjorde allt för att styra över mig till andra alternativ. För att vara riktigt ärlig så har jag aldrig stött på en sådan försäljare. Han fullständigt disade tv. Möjligtvis fanns det tre eller fyra apparater som var sämre än Panasonicen. När jag ändå sa att den uppfyller dom kraven som jag ställer på en tv så blev han väldigt oförskämd och hävdade att jag inom ett år skulle ångra mig. Han gick till och med så långt att han påstod utan att han visste vad jag har för tv idag att jag har bättre bild på min gamla jämfört med Panasonicen. Nu ska det bli intressant och se vad som händer på fredag när jag ska hämta den. Jag har betalt den, på kvittot står det att den ska levereras den 10/8 vilket är lika säkert som amen i kyrkan att det inte kommer att gå. Nu är frågan vad man ska begära i kompensation. Ni som inte har fått er tv har ni fått någon kompensation? Utan att veta så tror jag att dom kommer att erbjuda mig en ersättnings tv. Vilket märke och modell skulle man möjligtvis kunna acceptera
<{POST_SNAPBACK}>
Samsung Q96/Q97 är väl den som många jämför med pannan. Kan du få den i stället, så borde du inte bli alltför missnöjd.
Postad 08 August 2007 - 22:53
Unregistered31b0023d
-
Unregistered31b0023d
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Ja du kan koppla in datorn!
Till video och rörliga bilder är denna plasma mycket bra men till statiska bilder är LCD-bättre.
Bättre skärpa på statiska bilder på LCD och dessutom ingen inbränning's risk.
Kort och gott:
Mest vanlig TV/DVD även video från PC = köp plasma.
Om du kommer använda din TV som data monitor mycket. Mycket surfning, bild redigering Microsoft Office mm = Mycket statiska bilder välj LCD.
Fantastiskt pris EL-Giganten har på denna just nu tycker jag 9990:-
Lite för bra kanske då den verkar ganska slutsåld.
Lite synd dock att den inbyggda digital boxen suger, med buggar och ingen digital ljudutgång,
man kan inte få allt för dessa pengar.
Undra när Pioneer kommer sänka sina priser, jäkla kartell prissättning på dessa.
Det kostar att ha världen's nuvarande bästa plasma-tv prestanda mässigt.
Postad 09 August 2007 - 06:37
TAB666
-
TAB666
-
Rookie
-
6 inlägg
Så typiskt.
Köpte en PV70 för ca 2 veckor sedan. Detta då det inte fanns några PX70 inne och att det vara samma pris på SIBA (11990). Skulle ju varit nice att få tebax 2000 kr. Speciellt då vi var tvungna att lämna tebax tvn och få en ny pga knäppande ljud.
Måste ta bort "Nej till reklam" skylten för att inte missa annonserna.
Jag gissar att det är 0-chans att man kan använda prisgarantin från PX70 till PV70
Postad 09 August 2007 - 07:12
SubZeroX
-
SubZeroX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är era PX70 monterade i Tjeckien? Jag har en 9990krs från Elgiganten, tänkte att de dyrare är kanske från annat land? Min är i perfekt skick, knäpper inte, låter inte, så de gjorde ett bra jobb. Kuriosa: Min PX70 är monterad i samma stad där de gör Pilsner Urquell. Först öl, nu Plasma.
Redigerat av SubZeroX, 09 August 2007 - 07:16.
Postad 09 August 2007 - 07:53
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Är era PX70 monterade i Tjeckien?
Ja. Min är i perfekt skick, knäpper inte, låter inte, så de gjorde ett bra jobb.
Knäppningarna kommer efter ett tag.
Postad 09 August 2007 - 08:43
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Vilken skulle ni välja mellan PX70 och LG 42PC55 om båda kostade 10´000?
Fick nämligen erbjudande om att få LGn för samma pris då PX70 inte fanns.. men börjar tvivla på att jag vill ha LGn, utan väntar istället snällt.
Vad hade ni gjort som jämfört dessa två plasmor?
<{POST_SNAPBACK}>
Kul att dom erbjuder LGn och säger att du kan få denna som är dyrare. Vaddå dyrare, hittar den för 11800 och Pannan kostade 12990 innan dom dumpade priset. Så någon för över 13 tusen borde dom ju erbjuda isf. Kanske t o m skulle truga på en PX700... Vad tror Anton om det, du skulle in till krstd idag väl. Bor du i krokarna?
Redigerat av Joopy, 09 August 2007 - 08:51.
Postad 09 August 2007 - 08:46
Unregistered35ababfd
-
Unregistered35ababfd
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Knäpper det från alla PX70? Är det nån skillnad i detta avseende mot PX700? Kan El-giganten fått in en särskild batch med 600 st PX70 till extra lågt pris för att den tillverkningsserien visat sig undermålig på något sätt? Extra knäppbenägna, t.ex? Giganten borde ju inte kunna sälja dessa med någon vinst om de inte fått in dem extra billigt. Det är ju uppenbart att de inte fått apparaterna från Svenska Panasonic. Som jag förstått recensionerna är PX/PV70 en bra TV och försäljarens snack om att man kommer att ångra köpet verkar ju märkligt. Rekommenderar de verkligen LG istället för Pannan?
Postad 09 August 2007 - 09:17
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Så typiskt. Köpte en PV70 för ca 2 veckor sedan. Detta då det inte fanns några PX70 inne och att det vara samma pris på SIBA (11990). Skulle ju varit nice att få tebax 2000 kr. Speciellt då vi var tvungna att lämna tebax tvn och få en ny pga knäppande ljud. Måste ta bort "Nej till reklam" skylten för att inte missa annonserna.
Jag gissar att det är 0-chans att man kan använda prisgarantin från PX70 till PV70
<{POST_SNAPBACK}>
Jag trodde det var px70 modellerna som hade knäppande ljud och inte pv70? Och dom här knäppningarna, kommer dom lite då och då, eller kommer det tätare efter varandra allt eftersom? Annars är jag kanonnöjd med bilden. Har ju bara analogt och svärtan är helt acceptabelt jämför med mina pärons LG 42 med inspelningsbar hdd där det svarta är lite mer grått
Redigerat av Zeaed, 09 August 2007 - 09:23.
Postad 09 August 2007 - 09:21
TAB666
-
TAB666
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag trodde det var px70 modellerna som hade knäppande ljud och inte pv70?
<{POST_SNAPBACK}>
Nope, även pv70 kan ha detta problem :-(
Postad 09 August 2007 - 09:33
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Vilken fuktion fyller eventuell en uppdatering av mjukvarusystemet på tv'n?
Postad 09 August 2007 - 09:42
Hampa1
-
Hampa1
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Knäpper det från alla PX70? <{POST_SNAPBACK}>
Min PX70 har inte knäppt en enda gång. Drifttid=300timmar
Postad 09 August 2007 - 09:43
TAB666
-
TAB666
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som kan förklara hur man kommer in i servicemenyn ?
Jag har tittat i tråden och det står tryck P och V knappen eller liknande. Men jag får det
inte riktigt att fungera
Redigerat av TAB666, 09 August 2007 - 09:49.
Postad 09 August 2007 - 09:47
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Knäpper det från alla PX70? Är det nån skillnad i detta avseende mot PX700? Kan El-giganten fått in en särskild batch med 600 st PX70 till extra lågt pris för att den tillverkningsserien visat sig undermålig på något sätt? Extra knäppbenägna, t.ex? Giganten borde ju inte kunna sälja dessa med någon vinst om de inte fått in dem extra billigt. Det är ju uppenbart att de inte fått apparaterna från Svenska Panasonic. Som jag förstått recensionerna är PX/PV70 en bra TV och försäljarens snack om att man kommer att ångra köpet verkar ju märkligt. Rekommenderar de verkligen LG istället för Pannan?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt trådar på engelska AV Forums så beror knäppningarna på ett feltillverkat relä och detta byts ut på garanti om man lämnar TV:n på en serviceverkstad. Det hjälper troligtvis ej att byta TV då förmodligen bara de allra senaste serierna innehåller nya relän.
Redigerat av Andr3as, 09 August 2007 - 09:50.
Postad 09 August 2007 - 09:47
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Jag trodde det var px70 modellerna som hade knäppande ljud och inte pv70?
<{POST_SNAPBACK}>
Nope, även pv70 kan ha detta problem :-(
<{POST_SNAPBACK}>
Givetvis eftersom det inte är digitalboxen som knäpper.
Redigerat av Andr3as, 09 August 2007 - 09:48.
Postad 09 August 2007 - 09:48
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Vilken fuktion fyller eventuell en uppdatering av mjukvarusystemet på tv'n?
<{POST_SNAPBACK}>
Den uppdaterar enbart programvaran till digitalboxen.
Postad 09 August 2007 - 09:59
SuperTummen
-
SuperTummen
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Min px70 är gjord i slutet av juni, den har gått ca 200 timmar jag har inte hört en ända knäppning:)
Kanske bara tur eller så är det fixat på nya modeller.
Postad 09 August 2007 - 10:03
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Intressant TV, speciellt med nya priset på Elgiganten, men jag höll på att läsa ihjäl mig i denna låånga tråd.
Fixar denna pixelmappat 1024x768 via HDMI? (42'an alltså)
Postad 09 August 2007 - 10:21
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Är det någon som kan förklara hur man kommer in i servicemenyn ? Jag har tittat i tråden och det står tryck P och V knappen eller liknande. Men jag får det inte riktigt att fungera
<{POST_SNAPBACK}>
Första inlägget i tråden.
Postad 09 August 2007 - 10:44
TAB666
-
TAB666
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som kan förklara hur man kommer in i servicemenyn ? Jag har tittat i tråden och det står tryck P och V knappen eller liknande. Men jag får det inte riktigt att fungera
<{POST_SNAPBACK}>
Första inlägget i tråden.
<{POST_SNAPBACK}>
okej, nu har jag ju tittat först i tråden ett antal gånger men det är först på senare tid som någon lagt till denna infromation. Nu ska jag bara hitta den där luckan som folk pratar om ...... Edit: Såklart, det är luckan på tvn
Redigerat av TAB666, 09 August 2007 - 10:47.
Postad 09 August 2007 - 12:38
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Du får gärna tala om ifall du får någon tv med dig från Kristianstad.
Intressant att veta.
När var du inne och "beställde" din? Jag var där 10,25 i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Inte ett dugg fick jag med mig därifrån idag utan blev tillsagd att det är tisdag eftermiddag som gäller. Jag var inne och beställde och betalde såfort dom släppte in mig i måndags.
Postad 09 August 2007 - 12:43
olawallberg
-
olawallberg
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej
Jag upprepar en tidigare fråga, vilken är skillnaden mellan PX7 och PX70?
Postad 09 August 2007 - 12:46
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vilken skulle ni välja mellan PX70 och LG 42PC55 om båda kostade 10´000?
Fick nämligen erbjudande om att få LGn för samma pris då PX70 inte fanns.. men börjar tvivla på att jag vill ha LGn, utan väntar istället snällt.
Vad hade ni gjort som jämfört dessa två plasmor?
<{POST_SNAPBACK}>
Kul att dom erbjuder LGn och säger att du kan få denna som är dyrare. Vaddå dyrare, hittar den för 11800 och Pannan kostade 12990 innan dom dumpade priset.
Så någon för över 13 tusen borde dom ju erbjuda isf. Kanske t o m skulle truga på en PX700...
Vad tror Anton om det, du skulle in till krstd idag väl.
Bor du i krokarna?
<{POST_SNAPBACK}>
Hann inte läsa detta innan ja åkte tyvär, trodde inte elgiganten hade vare sig px700 eller q97. Kan ju prova att ringa in och höra, men undrar om dom hinner få in någon av dom andra snabbare för jag tror inte dom har dessa på lager heller.
Postad 09 August 2007 - 13:09
Falo
-
Falo
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej Jag upprepar en tidigare fråga, vilken är skillnaden mellan PX7 och PX70?
<{POST_SNAPBACK}>
Enda skillnaden är att PX70 har inbyggd digitalmottagare. Inget annat! Edit: Läste fel, glöm ovanstående...
Redigerat av Falo, 13 August 2007 - 09:51.
Postad 09 August 2007 - 13:37
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Inte ett dugg fick jag med mig därifrån idag utan blev tillsagd att det är tisdag eftermiddag som gäller.
Jag var inne och beställde och betalde såfort dom släppte in mig i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar vara mest en gissningslek från Elgiganten. I måndags sa de att de skulle få in 70.an tisdag därpå, när den inte kom tisdagen så sa de fredag, nu är det nya budet tisdag nästa vecka. Det verkar mest som att de gissar ett leveransdatum framåt i tiden. Vi står säkert i oktober du och jag och väntar på en framtida tisdag Anton.
Redigerat av TheMangan, 09 August 2007 - 13:37.
Postad 09 August 2007 - 13:40
Colonel
-
Colonel
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Enda skillnaden är att PX70 har inbyggd digitalmottagare. Inget annat!
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl skillnaden mellan PV70 och PX70 du pratar om? PX7 är väl en enklare modell som inte är lika bra som PV70/PX70 - eller?
Postad 09 August 2007 - 13:51
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Enda skillnaden är att PX70 har inbyggd digitalmottagare. Inget annat!
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl skillnaden mellan PV70 och PX70 du pratar om? PX7 är väl en enklare modell som inte är lika bra som PV70/PX70 - eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det stämmer att PX7 är en snikmodell av PX70 med bara en HDMI-ingång bl.a. Det finns information om modellen på Panasonics hemsida.
Postad 09 August 2007 - 14:16
Audiman
-
Audiman
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Vad blir det bästa om man skalar upp bilden till antingen 720p eller 1080i på en PX70?
//A
<{POST_SNAPBACK}>
Någon?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|