Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 February 2010 - 08:32

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har testat att byta namn på SVT1 textremsa LCN 93 till Barn-Kunskaps. Jag tittat inte på den kanalen. Jag bytte loga till den gamla SVTB logan som var på LCN 98. Efter omstart av boxen så hade alla inspelningar ifrån gamla LCN98 en trevlig logga.
Sedan försökte jag att uppdatera Mystuff_recordedinfo.dat. (Den som backas upp av Xmltv2Mei) Efter uppdatering i Mystuff så händer det inget särkillt. Allt är sig likt. Ingen info är uppdaterad. Jag vet att info om programmet finns i Mystuff_recordedinfo.dat. Men Mystuff filterar bort det.
Gör jag något fel?
Någon som har provat?

Postad 09 February 2010 - 09:33

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag har testat att byta namn på SVT1 textremsa LCN 93 till Barn-Kunskaps. Jag tittat inte på den kanalen. Jag bytte loga till den gamla SVTB logan som var på LCN 98. Efter omstart av boxen så hade alla inspelningar ifrån gamla LCN98 en trevlig logga.
Sedan försökte jag att uppdatera Mystuff_recordedinfo.dat. (Den som backas upp av Xmltv2Mei) Efter uppdatering i Mystuff så händer det inget särkillt. Allt är sig likt. Ingen info är uppdaterad. Jag vet att info om programmet finns i Mystuff_recordedinfo.dat. Men Mystuff filterar bort det.
Gör jag något fel?
Någon som har provat?

Jag har provat diverse trix när det gäller att fixa problemen vid kanalbytet.....
Det jag fått fram är följande:
1. MyStuff letar reda på ikonen för en inspelning genom att göra så här (i vart fall tror jag det):
- Läs i rec-filens början, där finns data om inspelningen. Hämta ut kanalnamnet från rec-filen.
- Leta i den interna kanallistan på Toppyn själv efter en kanal med detta namn, om den hittas spara kanalnumret
- Nu matchas kanalnumret mot LCN i logo-filerna för att gräva fram ikonen för programmet

2. När det gäller programtitel och beskrivning så gör MyStuff så här:
- Från 1. ovan har den ju kanalnamnet som står i inspelningen
- Nu kombinerar MyStuff detta namn med filens tidsstämpel och får nånting i stil med TV3_201002051630
- Sen letar den igenom filen med recorded info efter denna markering i början av varje rad
- Om den hittar en match så används den raden för att visa titel och beskrivning

3. Vid start av MyStuff så scannar den disken (under DataFiles) efter alla filer med ändelsen rec.
- För varje sådan fil gör den enligt 1. och 2.
- När den gått igenom alla filerna så raderar den bort alla rader i recorded info som den inte kunde matcha mot en rec-fil!

4. För filer den inte kan matcha på ovanstående sätt så lägger den upp programnamnet som namnet på rec-filen samt läser den beskrivning som kan finnas i datasektionen i rec-filen. Båda dessa kan vara komplett missvisande!
Sen använder den default-ikonen "MyStuff" för denna inspelning.

Konsekvensen av detta är följande:
A. Man har bara en chans att få till det vid start eftersom MyStuff raderar bort informationen för filer den inte kan identifiera!

B. Kanalbytet den 18/1 medförde att kanalerna 98 och 99 fick nya namn och därför blev inspelningarnas data omatchade varvid MyStuff raderade de data som faktiskt fanns men under ett annat kanalnamn. ;)

C. Kanalomnumreringen den 1/2 däremot innebar inga namnbyten, så då klarade MyStuff galant av att behålla alla metadata (namn, beskrivning) på inspelningarna. :(

Pga B. så fick jag några inspelningar som var utan information och där MyStuff visar upp dem med rec-filnamnet. I ett par fall var det helt fel. Men då gick jag in med Altair och bytte namn på dessa filer till ett bättre beskrivande namn så att det går att förstå vad det är. Beskrivningen inne i rec-filen däremot kan man ju inte göra något åt så den är helknäpp.

Inte helt enkelt, men i mitt fall var min oro alldeles för stor innan kanalomnumreringen eftersom MyStuff galant klarade av detta.

Bosse

Postad 09 February 2010 - 11:53

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en ny Topfield från Outlet24 och en hårddisk från NetonNet då jag valde den som Bosse tipsade om som jag även själv hade kikat på (Western Digital 500gb, pata). Skulle min radiohandlare sen lyckas med reparationen av min gamla box så får jag väl försöka sälja den på blocket eller nåt.

Ska läsa era råd sen om hur man byter hårddisk så att jag inte hamnar i en kista av en stöt eller nåt. Måtte allt det nya fungera klockrent nu så jag slipper ta upp mer forumplats. Min sista fundering är att jag har läst att ni som valt Sata-diskar har köpt nån speciell IDE-kabel. Behöver jag också tänka på att inhandla någon sådan??

Redigerat av Unregistered9b117a23, 09 February 2010 - 15:51.

Postad 09 February 2010 - 16:57

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Min sista fundering är att jag har läst att ni som valt Sata-diskar har köpt nån speciell IDE-kabel. Behöver jag också tänka på att inhandla någon sådan??

Om Toppyn kommer utan disk men med den kabel som hör till så behövs ingen ny kabel. Den disk-kabel som satt i min TF5700 innan jag uppgraderade är väldigt specifik för enheten, den är precis så lång att den räcker från MB till disk, dvs optimal. Så ifall den följer med så är det den du skall använda.
Annars kan du köpa en på nån databutik, men då är det till att kolla kontakten så att den har 40 hål.
När det gäller att använda SATA-disk och konverterkort så fann jag att det inte funkade förrän jag använde en ATA-kabel med 80 trådar (fortfarande 40 polers kontakt) där jag anslöt MB-änden till driven och första drivekontakten till MB efter att ha öppnat det 40:e hålet (lätt gjort med en vass syl eller liknande).
Men när man inte har någon elektronik i vägen mellan MB och drive (som här) borde den befintilga kabeln funka (om den medlevereras denna sneak-modell).

Postad 09 February 2010 - 18:36

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Kanske att en radioverkstad i Gävle (om det fortfarande finns såna) kan hjälpa till ifall du skriver ut de websidor som beskriver hur man gör (länkar finns i denna tråd) och tar med dig till dem./Bosse

Synd att jag missade dina inlägg, Jack.
Jag hade kunnat byta dem åt dig. Ska i alla fall byta på mina boxar och bor ju i Gävle så... ;)

Postad 09 February 2010 - 19:41

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
en PATA disk (IDE) är bara att plugga i toppyn från outlet24 :-)
som Bo_B skriver så följer det med en kort kabel som precis räcker för en PATA disk.
Blir tight men det går med lite vilja och vaselin

Postad 09 February 2010 - 20:13

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har fått samma problem de sista dagarna. Fattar inte vad det beror på. Den bara startar om (autoreboot). Verify Folders, sedan startar MYStuff upp och kraschar igen.

Power supply problem kan vara anledningen....
Jag bara väntar på att min skall sätta igång också, har haft den bra länge nu (3 år) och den har mest varit på 24/7.

Då tänkte jag. Jag kopierar över mina inställningar. Raderar alla *.mei filer, alla settingsfiler för mystuff osv.
Men när Altair 1.250 har jag upptäckt något mycket konstigt. Jag kan inte få över filerna från PRV till PC. Det står 1% och sedan händer inget. (Nej disken är inte full, skrivskyddad, saknar rättigheter). Men åt andra hållet går det hur bra som helst. Kan kopiera vilken fil jag vill från PC till hårddisken med Altair. Alla filer från PVR blir 0 byte stora, sedan får jag ett meddelande om att filen redan finns (fast att den itne gjorde det från början). Så får jag välja om jag vill ersätta osv..) väljer jag ersätta så kommer efter ett tag följande meddelande:

Cannot copy the selected file.
Already used in other process or unknown error occured.

Så nu har jag två allvarliga problem!
1. MyStuff krachar så snart den försöker starta vid symbolen (L)

Jag har haft detta problem för ett tag sen också (men inte dina andra). Då kraschade Toppyn när MyStuff skulle ladda in EPG. Det är vad den gör när den visar L.
Så snart jag raderat MyStuff.mei från Toppyn så startade den OK. För att komma dit startade jag manuellt med 0 nedtryckt på fjärren så att inga TAP startar.

2. Jag kan inte kopiera en ända fil från min Topfield TF5700PVRt med Altair (vilket naturligtvis har gått hur bra som helst tidigare

Jag kan lista alla filer/kataloger, byta namn på filer/kataloger, radera filer/kataloger på min PVR, jag kan kopiera till den utan problem. Men jag kan inte hämta några filer från min PVR till datorn. Först visas kopieringsdialogen. Den är visas utan att det händer något i ett par minuter. Sedan kommer dialogen om att filen redan finns (fast att den inte gjorde det då jag började kopiera). Trycker på ersätt, och efter ett par minuter visas filen med felmeddelandet.

Vad kan jag göra på detta?

Det enda jag kommer på är:
1) Korrupt MyStuff.mei. I mitt fall var det alldeles för långa beskrivningstexter som kommit in från webben via XmlTv2Mei. Fixade sedan programmet så att det begränsar texterna till max 700 tecken. Åtgärd: radera MyStuff.mei och starta sen MyStuff manuellt. Kraschar det då också så är det ju inte EPG-fel i vart fall.

2) Power supply som är på väg att haverera. I detta läge skulle jag kolla de inlägg som har med detta att göra och sen också öppna boxen och mäta upp spänningarna (förutsätter att man har instrument mm).
Hur man bär sig åt för att laga kraftdelen är väl beskrivet på ett antal ställen på nätet och verkar inte alltför svårt. Byte av 5-6 kondensatorer bara.
Jag kanske tar och samlar upp de länkar jag har och lägger dem på XmlTv2Mei-sidan.
/Bosse

Postad 09 February 2010 - 21:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Power suppply repair
Nu har jag lagt upp en ny informationssida för reparation av nätdelen på Topfieldboxarna med länk från min XmlTv2Mei-sida.
Hoppas att det hjälper någon.

Bosse

Postad 09 February 2010 - 22:01

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Power supply problem kan vara anledningen....
Jag bara väntar på att min skall sätta igång också, har haft den bra länge nu (3 år) och den har mest varit på 24/7.

Jag ville först också tro detta. Men den den kraschar aldrig om inte MyStuff är igång. Den går hur bra som helst utan en ända krasch. Och det tyder inte på att Power Supply är på väg att ge sig. Vidare har jag fått bort krascherna med MyStuff också genom att radera MyStuff, och hela settings katalogen samt alla filer som var 0kb stora. Och sedan lade jag in MyStuff.tap, logotyperna. Så den går klockrent

2) Power supply som är på väg att haverera. I detta läge skulle jag kolla de inlägg som har med detta att göra och sen också öppna boxen och mäta upp spänningarna (förutsätter att man har instrument mm).
Hur man bär sig åt för att laga kraftdelen är väl beskrivet på ett antal ställen på nätet och verkar inte alltför svårt. Byte av 5-6 kondensatorer bara.
Jag kanske tar och samlar upp de länkar jag har och lägger dem på XmlTv2Mei-sidan.
/Bosse

Däremot är jag mycket med oroad över att jag inte kan kopiera filer från min topfield till min dator (testat med flera olika datorer). Som jag skrev tidigare: När jag startar Altair kan jag se alla filer och kataloger på min Topfield, jag kan radera dem, byta namn på dem osv. Jag kan kopiera filer till min Topfield. Men jag kan inte kopiera någon som helst fil från min Topfield.

Jag kan inte komma på någon annan anledning än:

* USB porten är trasig
* Kabeln är trasig

Problem med datorn är det inte. Dels för att jag har testat med tre olika datorer, som alla har fungerande USB portar. Det största problemet för mig nu är att jag inte kan köra med XMLTV2MEI vilket är som att försöka läsa tidningen utan text.

/Kjell

Postad 09 February 2010 - 22:48

tomba
  • tomba
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej
Jag tittade tillbaka lite i tråden för att se om någon uppmärksammat detta redan, verkar inte så..

Upptäckte ikväll att det var dåligt med EPG-data på Eurosport så provade att hämta nytt med XMLTv2MEI.
Dock verkade det inte hjälpa så jag började gräva lite och kom till tv.swedb.se där Mattias Holmlund (upphovsmannen till svensk XMLTV-data) skrivit i början av december att han tänkt dra ned på sitt engagemang och bara upprätthålla SVT och TV4 kanalerna, tyvärr verkar det som att det börjat ge utslag nu...

Enligt programmatris-sidan på converter.xmltv.se så råder nu total avsaknad av info för Eurosport (och Eurosport2 men det drabbar ju inte oss Boxer-kunder).

Är det någon här som har lite programeringskunskaper och lust/tid/möjlighet att ta vid och hjälpa Mattias ?
Bo_B kanske, du är ju en klippa vad det gäller XMLTv2MEI *blink blink*..

Postad 10 February 2010 - 00:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hej
Jag tittade tillbaka lite i tråden för att se om någon uppmärksammat detta redan, verkar inte så..

Upptäckte ikväll att det var dåligt med EPG-data på Eurosport så provade att hämta nytt med XMLTv2MEI.
Dock verkade det inte hjälpa så jag började gräva lite och kom till tv.swedb.se där Mattias Holmlund (upphovsmannen till svensk XMLTV-data) skrivit i början av december att han tänkt dra ned på sitt engagemang och bara upprätthålla SVT och TV4 kanalerna, tyvärr verkar det som att det börjat ge utslag nu...

Enligt programmatris-sidan på converter.xmltv.se så råder nu total avsaknad av info för Eurosport (och Eurosport2 men det drabbar ju inte oss Boxer-kunder).

Är det någon här som har lite programeringskunskaper och lust/tid/möjlighet att ta vid och hjälpa Mattias ?
Bo_B kanske, du är ju en klippa vad det gäller XMLTv2MEI *blink blink*..

Den EPG som man får från boxen själv (Freeview) för Eurosport har 3 entries medan den från tvsajten är i princip tom. Det finns bara data från igår och när man tittar framåt bland de cachade filerna så ser man att de är tomma. ;)

Så det verkar som om man får köra med data från boxen själv i stället. Om man ställt in det så så kommer XmlTv2Mei att hämta upp data från FreeView när internetdata tar slut.
Men då gäller det att starta om boxen varje dag för det verkar som om EPG-insamlandet i boxen blir sämre och sämre vad det lider efter start....

Vad det gäller EPG-data för Eurosport (och de andra kanalerna) så har ju tvsajten ett system där de kan läsa tablåer från kanaloperatörerna på något sätt och sen paketeras det om i xmltv-format (en slags internet-standard) och publiceras för oss andra att ladda ner.
Det är mera ett organisatoriskt problem än nåt annat att få tag på tablåerna från operatörerna.
Man kan ju undra om det finns nåt alternativt sätt att fiska fram Eurosport på?
Om man går till deras site så ser man att det finns en veckotablå där men om man manuellt skall kopiera ut data och göra om till XML så blir det ju rätt mycket jobb....
Om något skall göras i XmlTv2Mei så måste jag få reda på en alternativ datakälla med "rena" data, dvs inte som de ser ut på skärmen på deras tablåsida...
Har skrivit ett email till dem nu, men jag tvivlar på att de svarar.

Bosse

PS: Vad har hänt med dena sites emoticons? Den ledsna gubben saknas ju! DS

Postad 10 February 2010 - 00:33

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Har nu tittat på källkoden på Eurosports tablåsida och det verkar ju som om den innehåller java-data med hela tablån fram till 2/3! Nästan en månad alltså!
Så i princip borde det vara möjligt att parsa den programmatiskt och suga ur hela månadens EPG!

Men det är inte lätt att studera data för det är så komplicerat inlagt och det är både för Eurosport och Eurosport 2.
På nåt sätt måste allt överskott bort med nån fungerande algoritm och sen kan man extrahera själva EPG-data.
Hur som helst: det är intressant att se att en enda sida har all data för så många dagar även om de bara visar en dag i taget på webben....
Kolla själva: Eurosport tablå

Bosse

Postad 10 February 2010 - 06:57

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

PS: Vad har hänt med dena sites emoticons? Den ledsna gubben saknas ju! DS

Denna figur heter "sad" :) , men det var kanske inte den du letade efter.

De kanske tog bort den med hänvisning av denna forumregel:
99.2 Ha kul
Vi uppmanar våra medlemmar att slappna av och ha riktigt kul!
:blink:

Postad 10 February 2010 - 07:43

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Denna figur heter "sad" :( , men det var kanske inte den du letade efter.

De kanske tog bort den med hänvisning av denna forumregel:
99.2 Ha kul
Vi uppmanar våra medlemmar att slappna av och ha riktigt kul!
:lol:

OK, i min lista av emoticons saknas just sad. Det finns 4 rader men den 3:e har bara 2 gubbar....
Det är dessa:
;) :P :D
:lol: B) :rolleyes:
:) :blink: (här saknas en)
:unsure: :blink: :blush:
Nu skriver jag den saknade för hand i stället:
:(

Hur blev detta? Jag skrev de två tecknen : och ( i min text men det ersattes av texten sad.gif i stället....

Postad 10 February 2010 - 12:51

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Va! Kommer det så småningom inte finnas några data att hämta ner till EPG:n?? Vore ju inte roligt nu när man sänkt familjens ekonomi genom att köpa en ny box+hårddisk av samma märke som den som är på reparation mycket pga dess förträfflighet ihop med Bosses program mm. Detta är i så fall värt en :)

Postad 10 February 2010 - 14:33

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Va! Kommer det så småningom inte finnas några data att hämta ner till EPG:n?? Vore ju inte roligt nu när man sänkt familjens ekonomi genom att köpa en ny box+hårddisk av samma märke som den som är på reparation mycket pga dess förträfflighet ihop med Bosses program mm. Detta är i så fall värt en :)

Det verkar som om det kommer att finnas data för existerande kanaler så länge operatörerna håller sig till det överenskomna formatet på indata. Men ifall det ändras eller om kanaler tillkommer så kommer Mattias inte att lägga tid på att fixa det.
Tyvärr ser det ut som om Eurosport just har ändrat data så att den automatiska hanteraren inte längre kan hantera dem. :blink:
Jag jobbar vidare på caset, för speciellt till OS vill man ju ha Eurosport med på banan....

Postad 10 February 2010 - 18:30

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Uppdatering:
Jag har nu fått svar från Eurosport ang deras tablå. :)
Det visar sig att den kan laddas ner från deras FTP och är en fil i xml-format som täcker 6 veckors data.
Det är såklart inte i XMLTV-format så den kan inte direkt användas i XmlTv2Mei, men det är i alla fall en början.
Tex skulle xmltv2mei kunna modifieras så att man kan ställa in en alternativ datakälla för eurosport så att programmet laddade ner tablåfilen och konverterar data enlgt det format som finns i filen.
Men eftersom filen innehåller 6 veckors data så är den rätt stor (250+ kb) att jämföra med de enstaka kb som vanliga epg-filer är på. De har en dag var i sig. Borde betyda att laddningstiden ökar....

Jag får återkomma när jag experimenterat mera.

Ett tag senare:
Har studerat de data som man får från Eurosport och det ser ut som att man kan hämta upp EPG-data ur filen.
Men det är alltså 6 veckors data....
Fråga: Skall jag kapa vid den inställda EPG-längden eller skall jag trycka in alltihop?
Synpunkter???

Bosse

Redigerat av Bo_B, 10 February 2010 - 23:17.

Postad 11 February 2010 - 07:31

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Kapa till 14 dagar. Det räcker.

Postad 11 February 2010 - 13:17

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Har provat nu. Kommer att ta så många dagar som specas av inställningarna för EPG.
Måste optimera koden så att det går lite fortare att parsa den 300 kb stora xml-filen....
Förhoppningsvis finns en lösning i kväll (fast bara för Eurosport).

Bosse

Postad 11 February 2010 - 16:11

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Då ska jag strax hem och hämta ut min nya Topfield 5720 och montera in hårddisken. Som jag har förstått det så är det bra att köra med 5710:ans Firmware 2.89 till denna box eller hur?

Vilken version av MyStuff använder ni andra och rekommenderar?

Postad 11 February 2010 - 19:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vilken version av MyStuff använder ni andra och rekommenderar?

Senaste versionen (6.1). :rolleyes:

Postad 11 February 2010 - 20:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Version 1.0.2.49 av XmlTv2Mei nu uppladdad!
Med denna version så har följande ändrats:
1) Eurosport EPG-data tas nu direkt från Eurosport om man flaggar för det i inifilen
2) Man kan specificera godtyckliga filer under ProgramFiles för backup i samband med att man kör EPG-hämtningen
3) Inifilen är uppdaterad med nya kanallistan och allt som det kräver i inifilen.

Antalet dagar för Eurosport EPG blir nu samma som man ställt in hämtningen för. Jag kastar bort den andra informationen från 6-veckorsfilen.

Bosse

Postad 11 February 2010 - 20:49

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Problem med xmltvv2mei

tJag laddar ner bosses nya " ini " fil å sen ska jag prova att uppdatera epg men jag får de inte att funka. den ber mig att ändra en mei fil till en bak fil men det funkar inte ändå =(

Några tipps på hur jag kan få det att funnka?

Såg nu att det skulle finnas en ny uppdatering på xmltv2mei men jag hittar bara den gammla =/ den versionen som slutar på .46

Redigerat av abborro, 11 February 2010 - 20:54.

Postad 11 February 2010 - 21:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Problem med xmltvv2mei

tJag laddar ner bosses nya " ini " fil å sen ska jag prova att uppdatera epg men jag får de inte att funka. den ber mig att ändra en mei fil till en bak fil men det funkar inte ändå =(

Några tipps på hur jag kan få det att funnka?

För allmänt hållen beskrivning. Jag behöver se loggfilen och inifilen för att kunna säga nåt.

Såg nu att det skulle finnas en ny uppdatering på xmltv2mei men jag hittar bara den gammla =/ den versionen som slutar på .46

Den finns där! Jag kollade just att det verkligen blev rätt i länken på sidan och det blev det.
Notera att ifall du tittar på telia-versionen så är den utgången, Telia har slutat att ha en webserver för sina kunder så jag flyttade till bredbandsbolaget. Om du använder länken ovan så kommer du rätt.
Kolla också så att din browser inte har cachat sidan, prova med Reload.

Bosse

Postad 11 February 2010 - 22:11

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nu hitta jag den nya versionen =) ska kolla om det funka med den annars så lägger jag upp filerna

Postad 11 February 2010 - 22:49

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nu Funkar Det=) Tack Å Bock

Postad 11 February 2010 - 23:13

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Nu Funkar Det=) Tack Å Bock

Med full EPG för Eurosport också?
Bosse

Postad 12 February 2010 - 09:41

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Notera att ifall du tittar på telia-versionen så är den utgången, Telia har slutat att ha en webserver för sina kunder så jag flyttade till bredbandsbolaget.

Jag gick in på din nya sida, men trodde att jag hamnat fel, för upptill på sidan står det "Last updated 2009-10-21", men jag hittade programmet längre ner, så nu ska här pulas! :)
Tack för uppdateringen Bosse!

Angående backupp av filer... Går det att skriva typ *.*, eller måste man speca exakta filnamn?

Redigerat av Unregistered345c2d61, 12 February 2010 - 09:57.

Postad 12 February 2010 - 14:58

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Istället för att som vanligt skriva om problem och frågor kan jag ju berätta att installeringen av hårddisk och ny firmware med mera i nya Topfield 5720 gick smärtfritt igår kväll och att den alla fall just nu fungerar kanon

Däremot så har min radiohandlare bytt kondensatorer i den gamla boxen och den fortsätter stänga ner vid uppstart men jag ska hämta hem den på Måndag och får sen rensa alla filer mm. o testa lite annat. Inte lika akut nu när jag har ny box..

Jag är redo för OS!!!

Postad 12 February 2010 - 15:29

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag gick in på din nya sida, men trodde att jag hamnat fel, för upptill på sidan står det "Last updated 2009-10-21", men jag hittade programmet längre ner, så nu ska här pulas! :)
Tack för uppdateringen Bosse!

Tack för påpekandet! Jag tänkte inte på datumet när jag lade upp den...
Är van vid att kunna inkludera kod i sidan som automatiskt visar fildatumet, men det verkar inte funka hos Bredbandsbolaget...
Har ändrat det nu och dessutom kopierat laddlänken så att den finns överst på sidan också.

Angående backupp av filer... Går det att skriva typ *.*, eller måste man speca exakta filnamn?

Nej, inga wildcards för närvarande, man måste veta vilka filer man vill hämta. Typiskt är ju logg- och conf-filer.

Postad 12 February 2010 - 15:46

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Med full EPG för Eurosport också?
Bosse

hmm nope den följde inte med =/

Postad 12 February 2010 - 15:57

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Då måste du leta reda på följande i inifilen:
[eurosport.com]
Name=Eurosport
LCN=40
EPG=1
AltSrc=1 <= Detta måste läggas till för att Eurosport skall tas in från deras egen server.

/Bosse

Postad 12 February 2010 - 18:26

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Funkade klockrent här!

Använde du en gammal ini-fil?

Postad 12 February 2010 - 20:26

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Funkade klockrent här!

Använde du en gammal ini-fil?

hmm jag hade ändringen som bosse syftade på. ska uppdatera epg`n igen å kolla

Postad 14 February 2010 - 15:41

EmilB
  • EmilB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har kört min Topfield TF5720PVRt i ett drygt halvår, men för några dagar började hårddisken gå krångla. Den ingick i köpet och när jag startar maskinen så hör man ett hackande ljud från den i några omgångar innan boxen verkar ge upp att få igång den. Tänkte lämna in den för reparation under garantin, men det vore trevligt att få igång hårddisken på något sätt så att jag kunde kopiera allt som var inspelat på den. När den först började krångla fick jag igång den en gång, men då tänkte jag inte på det...

Någon som har några tips?
Jag kör den gamla 5710 firmwaren (2.89?) med lite patchar samt Mystuff. Kan det vara idé att försöka flasha om firmware? (kan man göra det utan hårddisk?)

Postad 14 February 2010 - 15:59

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag har kört min Topfield TF5720PVRt i ett drygt halvår, men för några dagar började hårddisken gå krångla. Den ingick i köpet och när jag startar maskinen så hör man ett hackande ljud från den i några omgångar innan boxen verkar ge upp att få igång den. Tänkte lämna in den för reparation under garantin, men det vore trevligt att få igång hårddisken på något sätt så att jag kunde kopiera allt som var inspelat på den. När den först började krångla fick jag igång den en gång, men då tänkte jag inte på det...

Någon som har några tips?
Jag kör den gamla 5710 firmwaren (2.89?) med lite patchar samt Mystuff. Kan det vara idé att försöka flasha om firmware? (kan man göra det utan hårddisk?)

Troligen ingen idé att hoppas på att den kommer sig av sig själv så att du kan använda den i boxen och kopiera över data. :)
Det som återstår är:
1) Öppna boxen, ta ut disken och koppla in den i din PC i stället. Använd sen programmet TopfHDRW för att komma åt den i PC:n (OBS! formatet på disken är okänt för Windows så du kan inte använda Explorer för att komma åt data och du skall aldrig tillåta Windows att "initialisera" den "nya" disken! Men med TopfHDRW kan du dels kopiera över alla inspelningarna till en annan disk i din PC och dels diagnosticera toppydisken.

Detta med att öppna boxen innebär att försegningen bryts och antagligen får du sen problem med reklamation hos handlaren. Så ifall den är rätt ny så:

2) Lämna in den på garantin. Innebär troligen att du får en helt ny box längre fram och du kan säga bye-bye till dina inspelningar. Min box gick sönder (disken) under garantitiden så jag lämnade in den för lagning, och fick en ny tillbaka. Men det tog en dryg månad......

/Bosse

Postad 15 February 2010 - 00:53

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Fel i den publicerade ini-filen för XmlTv2Mei!
Jag har ju lagt upp min inifile på nätet med länk från min sida så att ni kan jämföra med er egen inställning.
Tyvärr redigerade jag inte bort min mailadress från den innan jag lade upp den (det är gjort nu) med påföljd att jag får meddelanden om misslyckade uppdateringar från några som har kopierat den inifilen och använder den...
Det rör sig om följande IP-nummer hos Bredbandsbolaget:
81.228.11.160
81.228.11.100
81.228.11.99

Det vore bra om ni som vet med er att ni tagit inifilen från webben ändrade i mailsektionen så att jag inte får mail i fortsättningen:
&#91;Mail&#93;
SendAlertMessage=0  <== Stänger av/sätter på mailsändandet
SenderName= XmlTv2Mei
SenderAddress= [email protected]  <== skall vara er egen adress
RecipientName= YourName
[email protected] <== Det är här min adress stod. Byt till er egen
Host=your.smpt.server.com <== Här skall såklart en fungerande smtp mailserver stå
AuthenticateSend=0
UserID=
Password=
/Bosse

Postad 15 February 2010 - 23:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Version 1.0.2.50 av XmlTv2Mei tillgänglig!
Kan hämtas på min XmlTv2Mei-sida
Bosse

Postad 16 February 2010 - 02:32

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Version 1.0.2.50 av XmlTv2Mei tillgänglig!
Kan hämtas på min XmlTv2Mei-sida
Bosse

Vad är nytt? ;)

Postad 16 February 2010 - 07:05

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vad är nytt? ;)

Bättre loggning vid fel och mailskickning (för felsökning).

Postad 16 February 2010 - 11:16

CalvinampHobbes
  • CalvinampHobbes
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag ville först också tro detta. Men den den kraschar aldrig om inte MyStuff är igång. Den går hur bra som helst utan en ända krasch. Och det tyder inte på att Power Supply är på väg att ge sig. Vidare har jag fått bort krascherna med MyStuff också genom att radera MyStuff, och hela settings katalogen samt alla filer som var 0kb stora. Och sedan lade jag in MyStuff.tap, logotyperna. Så den går klockrent

Däremot är jag mycket med oroad över att jag inte kan kopiera filer från min topfield till min dator (testat med flera olika datorer). Som jag skrev tidigare: När jag startar Altair kan jag se alla filer och kataloger på min Topfield, jag kan radera dem, byta namn på dem osv. Jag kan kopiera filer till min Topfield. Men jag kan inte kopiera någon som helst fil från min Topfield.

Jag kan inte komma på någon annan anledning än:

* USB porten är trasig
* Kabeln är trasig

Problem med datorn är det inte. Dels för att jag har testat med tre olika datorer, som alla har fungerande USB portar. Det största problemet för mig nu är att jag inte kan köra med XMLTV2MEI vilket är som att försöka läsa tidningen utan text.

/Kjell

Hej Kjell

Jag känner igen ditt bekymmer med att flytta filer från Toppyn till PC, jag har det också. Jag får det att fungera om jag håller ner "0" vid start så inga TAP startar, sedan går det bra. Kan vara värt att testa för dig?

/Jari

Postad 16 February 2010 - 15:37

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hej Kjell

Jag känner igen ditt bekymmer med att flytta filer från Toppyn till PC, jag har det också. Jag får det att fungera om jag håller ner "0" vid start så inga TAP startar, sedan går det bra. Kan vara värt att testa för dig?
/Jari

Fast då kan man ju inte köra med Mystuff som ju är en stor del av poängen i alla fall mitt fall med att ha Topfieldboxen.

Själv har min nya box nu tydligen fått samma fel som den andra dvd säga den startar om och strular så fort den känner av när Mystuff startas! Fick detta besked från sjuk flickvän via tele så får åka hem och rensa bort alla filer och testa lägga in Mystuff men man undrar ju vad sjutton det beror på? Vill inte ha strul under OS o speciellt inte när jag helt i onödan egentligen har köpt på mig två boxar!

Postad 16 February 2010 - 16:09

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Själv har min nya box nu tydligen fått samma fel som den andra dvs den startar om och strular så fort den känner av när Mystuff startas! Fick detta besked från sjuk flickvän via tele så får åka hem och rensa bort alla filer och testa lägga in Mystuff men man undrar ju vad sjutton det beror på? Vill inte ha strul under OS o speciellt inte när jag helt i onödan egentligen har köpt på mig två boxar!

Verkligen konstigt...
Kan du lista upp alla filer du har under ProgramFiles?
Det är ju en del TAP plus settings etc.
Kanske att det kan hjälpa.

En annan sak är att du borde ta och köra MyInfo TAP och sen tanka hem logfilen som uppkommer för i den finns det extra info rörande tex vilken f/w-version och vilka patchar du kör med. Kan vara betydelsefullt för att diagnosticera felen.
Det verkar ju onekligen som att något du gör åstadkommer detta problem, eftersom det kommer upp på båda burkarna. Dvs om du återinstallerar MyStuff så gör du antagligen exakt likadant osv. Eller också är det ett problem med den f/w som du har i boxarna. Se nedan:

Jag har bara en sak som jag kommer på som kan vara avgörande:
Minnesproblem! Om MyStuff får för lite ledigt minne att jobba med så kan boxen krascha!
Hur mycket minne man har syns med MyInfo.
Problem med minnet uppkom på min box när jag körde med firmware 3.xx (alla varianterna som finns har jag testat).
Det var så att jag måste starta om boxen varje dag för att det inte skulle gå snett....
Minnet startade på kanske 8 Mb ledigt direkt efter start och sen minskade det på några timmar till under 4 Mb varefter boxen kraschade när den närmade sig 2 Mb-läget.

Sen drog jag in den senaste 2.xx-versionen för min box och därefter har jag hela tiden 12 Mb ledigt och den är hur stabil som helst.

För att hantera krascherna så att den inte låser sig i det här konstiga läget så använder jag mig av TAP AutoReboot. Den känner av ifall en krasch inträffar och startar omgående om boxen så att man bara missar lite av programmet man ser på. Inspelningar som pågick vid krsachen kan den dock inte göra något åt. Men det kan RecordingFixer TAP göra....
HTH,
Bosse

Redigerat av Bo_B, 16 February 2010 - 16:10.

Postad 17 February 2010 - 01:05

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Själv har min nya box nu tydligen fått samma fel som den andra dvd säga den startar om och strular så fort den känner av när Mystuff startas!

Det där felet är en klassiker som har tagits upp här flera gånger tidigare, t.ex. på sidan 77 i denna tråd. Här nedan är ett par något avkortade inlägg angående detta. Det är en omformattering som behövs. Det kommer du nog inte ifrån, eller har du provat det? :)

Jag har en 5700 utan HDMI och jag har inga problem vad jag vet med FW 3.28. Men så fort jag startar MS 5.62c (via Autostart eller manuellt) så visar den Loading .... sedan krashar den. Dvs att film och ljud rullar vidare. Men är stendöd på alla andra sätt.
Har endast TF5000 Display 1.53 TAP som körs.

Att den inte startar om som din gör, beror på att tapen AutoReboot inte körs.

Helt Otroligt. Jag har fått igång MyStuff 6.0. Precis när den släpptes, så installerade jag den. men samma visa som tidigare. Hela boxen kraschade. Men så har jag nu till sist formaterat om hårddisken. Och VOLA! Allt fungerar (tror jag).

Svärfar har en 5710 som strulade på samma sätt när den var ny. Det gick ett par månader med MyStuff inann den började bråka. Dock så var det för många program inspelade för att få formatera om den och så har det rullat på, fast UTAN MyStuff då.
Nu är det över ett år sedan den började strula och den är fortfarande inte omformaterad, men verkar rulla på så länge man inte försöker starta Mystuff, så klarar man sig utan det (men det gör man inte :blush:) så går det ändå!

Redigerat av Unregistered345c2d61, 17 February 2010 - 01:27.

Postad 17 February 2010 - 07:44

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Min 5710a har också hängtsig 3st gånger på sistone. Boxen stannade när Mystuff laddar EPG-data. L visas i vänstra hörnet. Lösningen har varit att ta bort alla EPG. Freeview.mei, Mystuff.mei + något annat.mei(har glömt). Och sedan ladda ny EGP.
I efterhand ser man ju att man skulle ha tagit bort en fil i taget för att se vilken som krånglar. Jag ska göra det nästa gång.
FW:2.89 Mystuff 6.1. Jag har inte TAP AutoReboot.

Postad 17 February 2010 - 10:04

CalvinampHobbes
  • CalvinampHobbes
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har fått samma problem de sista dagarna. Fattar inte vad det beror på. Den bara startar om (autoreboot). Verify Folders, sedan startar MYStuff upp och kraschar igen.

Då tänkte jag. Jag kopierar över mina inställningar. Raderar alla *.mei filer, alla settingsfiler för mystuff osv.
Men när Altair 1.250 har jag upptäckt något mycket konstigt. Jag kan inte få över filerna från PRV till PC. Det står 1% och sedan händer inget. (Nej disken är inte full, skrivskyddad, saknar rättigheter). Men åt andra hållet går det hur bra som helst. Kan kopiera vilken fil jag vill från PC till hårddisken med Altair. Alla filer från PVR blir 0 byte stora, sedan får jag ett meddelande om att filen redan finns (fast att den itne gjorde det från början). Så får jag välja om jag vill ersätta osv..) väljer jag ersätta så kommer efter ett tag följande meddelande:

Cannot copy the selected file.
Already used in other process or unknown error occured.

Så nu har jag två allvarliga problem!
1. MyStuff krachar så snart den försöker starta vid symbolen (L)
2. Jag kan inte kopiera en ända fil från min Topfield TF5700PVRt med Altair (vilket naturligtvis har gått hur bra som helst tidigare

Jag kan lista alla filer/kataloger, byta namn på filer/kataloger, radera filer/kataloger på min PVR, jag kan kopiera till den utan problem. Men jag kan inte hämta några filer från min PVR till datorn. Först visas kopieringsdialogen. Den är visas utan att det händer något i ett par minuter. Sedan kommer dialogen om att filen redan finns (fast att den inte gjorde det då jag började kopiera). Trycker på ersätt, och efter ett par minuter visas filen med felmeddelandet.

Vad kan jag göra på detta?

Hej,

Jag svarade nog på fel problem tidigare. Jag har alltid fått dessa felmeddelanden, startar om boxen utan TAP och för över utan problem/felmeddelanden. När jag sedan är klar startar jag om boxen normalt med alla TAP.

/Jari

Postad 17 February 2010 - 23:54

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
MyStuff och krascher
När MyStuff startar så gör den en massa saker:
1) Läser in EPG (FreeView.mei eller MyStuff.mei)
2) Läser in kanallistan från boxen
3) Går igenom timerlistan mot EPG för att fylla på info
4) Går igenom alla Searches (Control timers i tidigare version) mot EPG för att sätta de timers som styrs av detta
5) Går igenom alla inspelningsfiler på disken och läser in en bit av varje fil för att få reda på data om inspelningen. Detta matchas sen mot lagrad information om inspelningar gjorda med MyStuff för att korrekt info skall kunna visas i arkivet.

Krascher kan inträffa om:
1) EPG-filen är korrupt eller att programbeskrivningen för något program är för lång.
3) Timerlistan i boxen stämmer dåligt mot kanallistan
5) Om någon inspelningsfil är korrupt, tex ligger på en skadad del av disken.

Det sista fallet är alltså något som alltid inträffar ifall man har en inspelningsfil som är korrupt i början, där MyStuff läser info. Men om man då låter bli att köra MyStuff så funkar boxen....

Man kan prova att gå igenom alla inspelingarna utan att man kör några TAP (utom AutoReboot som verkligen rekommenderas). Man startar dem en och en och ser ifall de funkar. Troligen hittar du då en inspelning som triggar krasch. Då vet du vilken som skall tas bort....

Postad 19 February 2010 - 00:37

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Fel i den publicerade ini-filen för XmlTv2Mei!
Jag har ju lagt upp min inifile på nätet med länk från min sida så att ni kan jämföra med er egen inställning.
Tyvärr redigerade jag inte bort min mailadress från den innan jag lade upp den (det är gjort nu) med påföljd att jag får meddelanden om misslyckade uppdateringar från några som har kopierat den inifilen och använder den...
Det rör sig om följande IP-nummer hos Bredbandsbolaget:
81.228.11.160
81.228.11.100
81.228.11.99

Det vore bra om ni som vet med er att ni tagit inifilen från webben ändrade i mailsektionen så att jag inte får mail i fortsättningen:

&#91;Mail&#93;
SendAlertMessage=0  <== Stänger av/sätter på mailsändandet
SenderName= XmlTv2Mei
SenderAddress= [email protected]  <== skall vara er egen adress
RecipientName= YourName
[email protected] <== Det är här min adress stod. Byt till er egen
Host=your.smpt.server.com <== Här skall såklart en fungerande smtp mailserver stå
AuthenticateSend=0
UserID=
Password=
/Bosse

Hej där!
Det är någon som inte har fixat sin xmltv2mei.ini och tagit bort min mailadress från den!
Jag får numera mail varje kväll kl 22:39 från en XmlTv2Mei som har problem med filöverföringen.
Vore tacksam om ni som har ställt in er XMLTv2Mei med hjälp av den kopia av min inifil som jag lade upp tidigare tog och ändrade den enligt modellen som visas härovan.
Enklast är att helt enkelt stänga av mailskickningen med
SendAlertMessage=0

Den som skickat de senaste dagarna har IP 81.228.8.165
Edit:
Men igår kväll (19/2) kom det från IP 81.228.8.85
Och idag 20/2 från IP 81.228.8.84...

Bosse

Redigerat av Bo_B, 21 February 2010 - 00:32.

Postad 19 February 2010 - 11:32

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Ja min nya digitalbox har då åter igen för andra gången fått det här felet som flera av er andra skriver om. Det vill säga att den helt plötsligt slås av och sedan startas om tills den stänger ned när MyStuff startas. Hårddisken är ju helt ny och formaterad men jag ska alltså kanske testa formatera den igen? Jag har löst problemet två gånger genom att ta bort Mystuff-tap och filerna i Settings men sen kommer problemet ju tydligen tillbaka så...

Inte roligt att ha strul med boxen i OS-tider då jag blir galen om jag missat t ex en nattmatch med Sverige i hockeyn pga boxkrasch och att köra utan Mystuff känns inte ens som ett tänkbart alternativ för mig! Fast som sagt jag ska testa läsa igenom lite av det ni har skrivit och kanske även göra ännu en formatering då.

Redigerat av Unregistered9b117a23, 19 February 2010 - 13:45.

Postad 20 February 2010 - 11:31

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Ja min nya digitalbox har då åter igen för andra gången fått det här felet som flera av er andra skriver om. Det vill säga att den helt plötsligt slås av och sedan startas om tills den stänger ned när MyStuff startas. Hårddisken är ju helt ny och formaterad men jag ska alltså kanske testa formatera den igen? Jag har löst problemet två gånger genom att ta bort Mystuff-tap och filerna i Settings men sen kommer problemet ju tydligen tillbaka så...

Inte roligt att ha strul med boxen i OS-tider då jag blir galen om jag missat t ex en nattmatch med Sverige i hockeyn pga boxkrasch och att köra utan Mystuff känns inte ens som ett tänkbart alternativ för mig! Fast som sagt jag ska testa läsa igenom lite av det ni har skrivit och kanske även göra ännu en formatering då.

Råd för att få en stabilare box med MyStuff 6.1:

0) Förberedelser:
- Radera innehållet i Auto Start-foldern eller byt namn på den så att inga TAP startar automatiskt.
- Radera alla filer i ProgramFiles som slutar på .mei

1) Använd firmware av version 2.xx, undvik 3.xx eftersom den serien har en felaktig minneshanterare som gör att man måste starta om boxen minst en gång per dygn annars tar minnet slut för MyStuff efter ett tag och den kraschar. :(
Beroende på box-typ finns det olika att välja bland...

2) Patcha firmware så att åtminstone de felaktigheter som finns blir lagade. Jag har patchat min TF5700 f/w 2.87 med följande patchar:
AbArBfBqCkCpCwDeDyFFsGmHeKtPPcRRaRhRpRsSSrStT2TdTfTpTsUUcUuWfXpXwZ
Förklaring på vad dessa gör finns här.
Dy är inte beskriven för det är ett nytt hack som stoppar våra svenska boxar från att själva göra automatiska kanalsökningar utan att man bett om det. Detta kan behövas ifall man bor mellan två stationer bl.a.

3) Gör en fabriksåterställning i samband med att den nya f/w laddas in. Det rensar interna data men rör inte hårddisken.

4) Gör en kanalsökning. Om du bor så att bara en sändare är tillgänglig så kan du köra automatiskt.

5) Starta TAP MyInfo manuellt (lägg inget i Auto Start än så länge eller starta med 0 intryckt)

6) Kolla i logfilen som MyInfo skapat efter duplicerade kanaler. Sådana kan man få om man bor mellan två sändare och de förvirrar MyStuff ganska rejält.

7) Om du har duplikat i kanallistan gå då till Terakoms frekvenssida för TV och leta rätt på kanallistan för din station (fäll upp stationen och klicka sen på detaljer).
Skriv ut listan och använd den vid en förnyad kanalsökning efter att ha rensat den kanallista du har. Denna gång väljer du manuell sökning. Sök nu bara på de kanaler som används av din sändare. Då skall kanalerna inte dupliceras....

8) Om du nu är utan duplicerade kanaler så är det dags att joxa med MyStuff:
- Se till att de TAP du skall använda finns i AutoStart (AutoReboot, TF5000Display, eit2mei, ChannelChangeButtonHack, MyInfo RC5, MyStuff 6.1, TAPCommander är vad jag har)

9) Starta med 0 intryckt så att inga TAP laddas

10) Starta manuellt dina TAP i rätt ordning (MyStuff sist)

11) Gå in i MyStuff configuration genom att tex trycka arkiv följt av meny och kolla upp inställning R1. Låt den vara på Freeview för tillfället.
OBS! Om du använt MyStuffs installationsprogram så har du fått en TAP EPG2MEI inlagd. Denna fungerar dåligt i Sverige och rekommenderas INTE. Se till att ta bort den och se också till så att EPG.mei raderas från toppyns disk.

12) Låt systemet vara nån timme så att eit2mei har tid att bygga upp EPG från data i boxen.

Nu skall du ha en fungerande box och kan börja fundera på att ordna med EPG via XmlTv2Mei tex.

Backup
En bra sak att göra nu är att backa upp hela ProgramFiles-katalogen till din PC så att du kan återställa enkelt ifall du får diskkrasch senare. Kopiera alla foldrar och filer utom de som har ändelsen .lnk

HTH,
Bosse

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.