* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 09 August 2007 - 14:25
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Du får gärna tala om ifall du får någon tv med dig från Kristianstad.
Intressant att veta.
När var du inne och "beställde" din? Jag var där 10,25 i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Inte ett dugg fick jag med mig därifrån idag utan blev tillsagd att det är tisdag eftermiddag som gäller.
Jag var inne och beställde och betalde såfort dom släppte in mig i måndags.
<{POST_SNAPBACK}>
Ringde och fick också höra tisdag eftermiddag. Pratade med 0771-115115. Bor du i Kristianstad? Jag har 6 mil till butiken och sa till om att jag ville ha kostnadsfri hemkörning när dom får in den pga väntetiden. Han skulle ordna det. (Killen i utlämningen)
Postad 09 August 2007 - 15:00
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
Inte ett dugg fick jag med mig därifrån idag utan blev tillsagd att det är tisdag eftermiddag som gäller.
<{POST_SNAPBACK}>
Ringde och fick också höra tisdag eftermiddag. Pratade med 0771-115115. Bor du i Kristianstad?
Jag har 6 mil till butiken och sa till om att jag ville ha kostnadsfri hemkörning när dom får in den pga väntetiden.
Han skulle ordna det. (Killen i utlämningen)
<{POST_SNAPBACK}>
De sa samma sak till mig. Ring på Tisdag och se om den kommit in. Har den inte kommit så begär en likvärdig eller bättre tv för det har du rätt till var vad de sa på 0771-115115. Jag kommer att sikta på 700 varianten
Redigerat av hajomer, 09 August 2007 - 16:03.
Postad 09 August 2007 - 15:18
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Tycker att så många som möjligt ska kräva 700an istället för 70 om dom inte har tvn som utlovat.
Annars får man väl snegla på en Sony D3000 eller V2500. Den sista i 46 tums strl. då.
Postad 09 August 2007 - 16:23
Unregisteredc9d58bcd
-
Unregisteredc9d58bcd
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Då var man medlem i panasonic-familjen
var just och hämtade tvn från el-giganten, känns grymt härligt!
måste dock vänta till nästa vecka innan jag kan testa den eftersom jag ännu inte är i rätt stad, endast hemma på besök *suck*. men den som väntar på något gott...
Postad 09 August 2007 - 16:30
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ringde och fick också höra tisdag eftermiddag. Pratade med 0771-115115. Bor du i Kristianstad?
Jag har 6 mil till butiken och sa till om att jag ville ha kostnadsfri hemkörning när dom får in den pga väntetiden.
<{POST_SNAPBACK}>
En 700a kan man kanske försöka få tag i, men undrar om det inte blir samma sak med den då? Har nära till butiken så att tigga sig till hemkörning känns inte lönt. Direkt nummer till Kristianstad är: 044-281809. Börjar bli otålig nu, var inne och skulle hämta den och killen kollade i datorn, skrev ut en lapp, stämplade mitt kvitto med "utlämnad", jaha tänkte jag, då har den kommit. 5 minuter senare kommer han ut på parkering och skakar på huvudet... Lager-killen sa att det brukar gå att få kompensation på nåt sätt, men jag gav mig inte in i butiken.
Postad 09 August 2007 - 16:33
Väggen99
-
Väggen99
-
Rookie
-
9 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
En 700a kan man kanske försöka få tag i, men undrar om det inte blir samma sak med den då? Har nära till butiken så att tigga sig till hemkörning känns inte lönt. Direkt nummer till Kristianstad är: 044-281809. Börjar bli otålig nu, var inne och skulle hämta den och killen kollade i datorn, skrev ut en lapp, stämplade mitt kvitto med "utlämnad", jaha tänkte jag, då har den kommit. 5 minuter senare kommer han ut på parkering och skakar på huvudet... Lager-killen sa att det brukar gå att få kompensation på nåt sätt, men jag gav mig inte in i butiken.
<{POST_SNAPBACK}>
Pratade med giganten 0771-115115 precis och deras regelverk säger att kan dom inte leverera inom 10 dagar har man rätt till en likvärdig eller bättre tv. Frågan är vem som avgör om tv är likvärdig eller bättre
Postad 09 August 2007 - 18:11
Manzzon
-
Manzzon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Har bestämt att jag ska lämna tillbaks min 42" PX70 då det verkar bli bökigt att få den att funka som jag vill med min Logitech fjärr, ska satsa på en 50" PV600 i stället som bör funka lika bra som min PV60.
Den finns i Tranås om nån vill köpa den för 9990:- innan jag åker tillbaks med den till Eksjö på öppet köp.
Postad 09 August 2007 - 21:28
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Vad blir det bästa om man skalar upp bilden till antingen 720p eller 1080i på en PX70?
//A
<{POST_SNAPBACK}>
Någon?
<{POST_SNAPBACK}>
Körde först me 720p men kör nu me 1080i som ja tycker e minst lika bra. Använder en Yamaha 661a.
Postad 10 August 2007 - 00:51
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
hrm.. när jag beställde min i Måndags i Kristianstad lovade dom Garanterat att den skulle finnas denna Fredag... får nog ringa o kolla först... tja kastar dom en Pio PDP428XD efter mig så kan jag stå ut...
Redigerat av Rabalder, 10 August 2007 - 00:55.
Postad 10 August 2007 - 07:03
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Skulle vilja programmera macro på min Pronto-fjärr. Någon som vet om det finns diskreta IR-koder till denna TV för att ex. byta AV-källa utan att behöva välja uppreapde gånger på AV-knappen?
Redigerat av freddan101, 10 August 2007 - 07:57.
Postad 10 August 2007 - 07:48
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Rabalder, håll oss övriga som blivit dragna vid näsan i krstd uppdaterade om hur det går är du snäll.
Postad 10 August 2007 - 08:04
jernberg
-
jernberg
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som vet om antenningången på PX70 kan driva en aktiv DVB-antenn som kräver 5 volts spänning?
Postad 10 August 2007 - 08:21
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
Ang 720p eller 1080i. Det är svårt att märka av någon direkt skillnad men PX70 har ingen bra inbyggd scaler och jag har märkt att det blir lite "kantigare" konturer vid 1080i vid dvd spelning från min Denon 1930. Jag änvänder där 720p. Men via xbox 360 och HD-dvd har jag den inställd på 1080i för där märker jag av en mindre suddig bild vid denna upplösing. Just där är det så tydligt att det verkligen syns.....
Att välja 1080p via 1930 ger inga fördelar och endast en massa bekymmer. Ljudet hackar och tappar sync. Jaf gjorde en sökning på google om detta och det finns flera inlägg på diverse forum om att PX70 har svårt att hantera ljudet på just 1080p. Till skillnad fån mig tycks det vanligaste problemet vara inget ljud alls......
Postad 10 August 2007 - 08:32
SubZeroX
-
SubZeroX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Knäpper det från alla PX70?
Nej, jag tror det är väldigt få som knäpper. Och de som hör det skriver direkt i forumet. Därför känns det som "alla" knäpper. Min låter ingenting.
Postad 10 August 2007 - 08:35
Manzzon
-
Manzzon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Håller på och packar ner min PX70 igen, har bara ett problem vart ska den lilla kartongen med manualerna osv ligga?
Postad 10 August 2007 - 09:49
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
..Elgigantens rekordbilliga PX70-plasma börar nu bli en riktigt spännande följetång.
Så spännande att jag faktiskt registrerade mej här på forumet för att delta en smula.
Nu har en snubbe på Elgigantens servicelinje försäkrat mej om att jag faktiskt lyckdes boka ett av de sista exemplaren i en butik låångt bort från min bostadsort Karlstad.
Skall bli roligt att se om detta verkligen stämmer. Som ni förstår så håller jag mej en smula skeptisk tills jag vet att jag säkert har den.
Jag återkommer väl med antingen ris åt gigantens bokningssystem eller ros åt PANASONIC PX70.
Larry.
Postad 10 August 2007 - 10:10
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Snackade precis med supporten och de trodde att det skulle komma skärmar nästa vecka... Vi får väl se!
Postad 10 August 2007 - 10:15
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Pratade också med supporten precis och de sa att de är helt slut hos distributören. De hade bara fått in 600 st totalt i Sverige. De som dyker upp i lagersaldot online är sådana som ska köras ut eller hämtas upp av kund.
De sa också att de inte vet alls när den kommer komma in igen och när den väl gör det blir det inte till kampanjpriset.
Postad 10 August 2007 - 11:14
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Snackade just med farsan som nu hade ett stort paket i sitt garage i Avesta. Jag fick en alltså!
Helt klart lite oväntat! Blir till att resa dit ikväll då.
Larry.
Postad 10 August 2007 - 11:19
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Ringde Krstd precis.
Killen jag pratade med "gissade" på tisdag nästa vecka.
Får väl se då. Man gjorde väl fel som hoppades att dom skulle reda det på 1 VECKA.
Dom borde väl ha koll på att ha grejer inne när man skickar ut en annons över hela landet med en prissänkning på 3000 kronor på en modell som är rätt så populär.
Eller tror ni inte dom har någon som helst koll på det?
Postad 10 August 2007 - 12:37
greggit
-
greggit
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ringde Krstd precis.
Killen jag pratade med "gissade" på tisdag nästa vecka.
Får väl se då. Man gjorde väl fel som hoppades att dom skulle reda det på 1 VECKA.
Dom borde väl ha koll på att ha grejer inne när man skickar ut en annons över hela landet med en prissänkning på 3000 kronor på en modell som är rätt så populär.
Eller tror ni inte dom har någon som helst koll på det?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej alla...man läser noga vad som händer här på forumet o jag kan säga att jag köpte PX70 på Elgiganten förra vecka för 10990 kr. o med tanke på att priset sänktes kände jag mig lite blåst, men jag kom precis från Elgiganten i Malmlö Mobilja med 1000kr (ett tusen kronor) RIKARE  !!!!! Det gick hur lätt som helst jag sa bara att jag köpte min för en vecka sen o säljare sa att klart jag får 1000 kr tillbaka inga som helst problem...gissa om man blir glad...lycka till för er som tänker göra nåt liknande det borde inte vara några problem alls Tack Elgiganten
Postad 10 August 2007 - 13:33
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
hrm..
när jag beställde min i Måndags i Kristianstad lovade dom Garanterat att den skulle finnas denna Fredag... får nog ringa o kolla först... tja kastar dom en Pio PDP428XD efter mig så kan jag stå ut... 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du varit inne idag, Rabalder? Vad säger dom? skrev om mitt telefonsamtal innan.
Postad 10 August 2007 - 13:39
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
En fråga..
Min bror har denna tv och han säger att hans tv har 100hz?
Jag säger 60hz?
Han säger att han kan välja 100hz på tvn och det står i manualen också?
Vem har rätt?!
EDIT:
100hz verkar de vara default efter lite läsande i denna tråd
lcd-nörd som man är;P
Redigerat av stefffe, 10 August 2007 - 13:45.
Postad 10 August 2007 - 13:40
el_zicko
-
el_zicko
-
Användare
-
-
232 inlägg
100 hz finns som val i menyn. Antingen det eller 50hz
Postad 10 August 2007 - 13:45
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Nu har ytterligare en butik, webhallen, det låga priset 9990:- PX70 9990:- hos webhallenLeverans okänd står det iofs. Det tyder ju på att fler kommer följa efter. Larry. EDIT: Ser nu att jag kollade fel storlek, sorry!
Redigerat av Larry Lars, 10 August 2007 - 14:33.
Postad 10 August 2007 - 14:07
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Nu har ytterligare en butik, webhallen, det låga priset 9990:- PX70 9990:- hos webhallen
Leverans okänd står det iofs.
Det tyder ju på att fler kommer följa efter.
Larry.
<{POST_SNAPBACK}>
Men det är där ju 37-tummaren. Var 42-tummaren som Elgiganten hade för 9990:- och dom tog 8990:- för 37-tummaren.
Postad 10 August 2007 - 14:07
Unregisterede45e3982
-
Unregisterede45e3982
-
Användare
-
-
209 inlägg
Nu har ytterligare en butik, webhallen, det låga priset 9990:- PX70 9990:- hos webhallen
Larry.
<{POST_SNAPBACK}>
37 tum
Postad 10 August 2007 - 14:08
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
hrm..
när jag beställde min i Måndags i Kristianstad lovade dom Garanterat att den skulle finnas denna Fredag... får nog ringa o kolla först... tja kastar dom en Pio PDP428XD efter mig så kan jag stå ut... 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du varit inne idag, Rabalder? Vad säger dom? skrev om mitt telefonsamtal innan.
<{POST_SNAPBACK}>
Obekräftat leveransdatum till huvudlagret är i början av september, och försäljaren sa att obekräftade brukar betyda senare. Är mitt upp i förhandlingar om ersättning. Officiellt uppifrån har LG PC55 godkänts, men den vill jag inte ha.
Postad 10 August 2007 - 14:10
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Larry.
<{POST_SNAPBACK}>
9990:- på Elgiganten gällde 42"aren. Webhallens pris e på 37"aren o gäller sen Juni nån gång.
Postad 10 August 2007 - 14:31
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
ojdå.. Då kollade jag lite slarvigt. Sorry!
Larry.
Postad 10 August 2007 - 14:37
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
hrm..
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Obekräftat leveransdatum till huvudlagret är i början av september, och försäljaren sa att obekräftade brukar betyda senare. Är mitt upp i förhandlingar om ersättning. Officiellt uppifrån har LG PC55 godkänts, men den vill jag inte ha.
<{POST_SNAPBACK}>
Inte heller intresserad av LGn, riktpriset på ersättning borde vara från utgångspriset före rabatt på varan. Alltså 12.990. INTE 9990. Uppdatera vidare. Jag själv hör av mig till dom på tisdag vid 14.
Postad 10 August 2007 - 14:57
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Det är ju en bättre bild man vill ha. Är det någon som har testat LG:n mot Pannan?
Redigerat av hajomer, 10 August 2007 - 14:58.
Postad 10 August 2007 - 15:13
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hur kopplar ni dator till TV? TV.n har ju varken komposit eller S-video ingång...
Postad 10 August 2007 - 15:47
Unregisterede21f6577
-
Unregisterede21f6577
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Knäpper det från alla PX70? Är det nån skillnad i detta avseende mot PX700? Kan El-giganten fått in en särskild batch med 600 st PX70 till extra lågt pris för att den tillverkningsserien visat sig undermålig på något sätt? Extra knäppbenägna, t.ex? Giganten borde ju inte kunna sälja dessa med någon vinst om de inte fått in dem extra billigt. Det är ju uppenbart att de inte fått apparaterna från Svenska Panasonic. Som jag förstått recensionerna är PX/PV70 en bra TV och försäljarens snack om att man kommer att ångra köpet verkar ju märkligt. Rekommenderar de verkligen LG istället för Pannan?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt trådar på engelska AV Forums så beror knäppningarna på ett feltillverkat relä och detta byts ut på garanti om man lämnar TV:n på en serviceverkstad. Det hjälper troligtvis ej att byta TV då förmodligen bara de allra senaste serierna innehåller nya relän.
<{POST_SNAPBACK}>
Har haft min tv inne två gånger på service för dessa knäppningar  och de hitta inga fel på den ..men ett relä säger du..intrssant.Kanske du har någon länk till det engelska forumet? /svenne
Postad 10 August 2007 - 16:13
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Finns längre upp i tråden.
Postad 10 August 2007 - 16:16
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Orkade inte vänta på att Elgiganten ev. får in nya. Riktigt trött på dom och alla dessa olika besked. Med trasig CRT-TV hemma så blev beslutet att hämta upp en PV70 på NetOnNet. Inte så fasligt mycket upp i pris och klarar mig utan dig.tuner. Dags att påbörja de 200 inkörningstimmarna...
Postad 10 August 2007 - 16:36
olawallberg
-
olawallberg
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Jag upprepar en tidigare fråga, vilken är skillnaden mellan PX7 och PX70?
<{POST_SNAPBACK}>
Enda skillnaden är att PX70 har inbyggd digitalmottagare. Inget annat!
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl skillnaden mellan PV70 och PX70 du pratar om? PX7 är väl en enklare modell som inte är lika bra som PV70/PX70 - eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det stämmer att PX7 är en snikmodell av PX70 med bara en HDMI-ingång bl.a. Det finns information om modellen på Panasonics hemsida.
<{POST_SNAPBACK}>
Jupp, jag har läst informationen men sen ska man begripa den också. Är det någon som vet om det är samma panel? PX70 har enligt panasonic något som heter sub pixel control men det har inte PX7. Är det något man behöver? Enligt min lokala leverantör är kontrasten på px7 8000:1 men på en del andra ställen står det 10000:1 precis på för px70. PX7 verkar inte heller ha ett lika bra stativ som px70 (px7 väger mindre med stativ än px70). PX7 har bara en HDMI ingen D-sub och bara 9 språkalternativ i menyerna (PX70 har 10). MEN, betyder allt det här något om man tittar på vanlig tv via extern digitalbox??? någon som vet?
Redigerat av olawallberg, 10 August 2007 - 16:37.
Postad 10 August 2007 - 16:48
Audiman
-
Audiman
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl skillnaden mellan PV70 och PX70 du pratar om? PX7 är väl en enklare modell som inte är lika bra som PV70/PX70 - eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det stämmer att PX7 är en snikmodell av PX70 med bara en HDMI-ingång bl.a. Det finns information om modellen på Panasonics hemsida.
<{POST_SNAPBACK}> Jupp, jag har läst informationen men sen ska man begripa den också. Är det någon som vet om det är samma panel? PX70 har enligt panasonic något som heter sub pixel control men det har inte PX7. Är det något man behöver? Enligt min lokala leverantör är kontrasten på px7 8000:1 men på en del andra ställen står det 10000:1 precis på för px70. PX7 verkar inte heller ha ett lika bra stativ som px70 (px7 väger mindre med stativ än px70). PX7 har bara en HDMI ingen D-sub och bara 9 språkalternativ i menyerna (PX70 har 10). MEN, betyder allt det här något om man tittar på vanlig tv via extern digitalbox??? någon som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
PX7 hade jag aldrig köpt, bara 1 hdmi är dåligt om man vill koppla in två källor digitalt tex. Ingen D-sub betyder att du inte kan koppla in datorn via vga utan du får gå via hdmi:n vilket innebär att du ska bakom tv:n å fibbla varje gång. Sen det här sub pixel kontroll, om jag har fattat det rätt så motverkar det inbränningar vilket kan vara riktigt bra! Stativet som följer med PX7 är dessutom riktigt fult! Har själv PV70 och är RIKTIGT nöjd! //A
Redigerat av Audiman, 10 August 2007 - 16:50.
Postad 10 August 2007 - 17:53
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som vet hur man kopplar dator --------> TV på bästa sätt?
Postad 10 August 2007 - 17:57
Brandy
-
Brandy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Någon som vet hur man kopplar dator --------> TV på bästa sätt?
<{POST_SNAPBACK}>
DVI -> HDMI ?
Postad 10 August 2007 - 18:20
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hmm...mitt graffekort fixar komposit och s-video, som ju tyvärr inte finns i form av ingång på PX70. Jag har en adapter där jag kan trycka i komposit (eller s-video) och få ut som SCART. Kan det funka tro?
Finns det adapter s-video/komposit -----> HDMI?
Guuud vad noobig jag känner mig!
Postad 10 August 2007 - 18:29
Brandy
-
Brandy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hmm...mitt graffekort fixar komposit och s-video, som ju tyvärr inte finns i form av ingång på PX70. Jag har en adapter där jag kan trycka i komposit (eller s-video) och få ut som SCART. Kan det funka tro?
Finns det adapter s-video/komposit -----> HDMI?
Guuud vad noobig jag känner mig! 
<{POST_SNAPBACK}>
s-video -> scart går ju, funkade galant för mig till en 20 tums tjock-tv.. men tråkigt om du ska behöva mata en hd-tv med så dålig signal. vilket grafikkort har du?
Postad 10 August 2007 - 19:28
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Postad 10 August 2007 - 19:36
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tidningen Hemmabio har testat följande skärmar:
LG 42LY95 (LCD)
Panasonic TH-42PX700 (Plasma)
Philips PFL7562D/10 (LCD)
Pioneer PDP428DX (Plasma)
Samsung LE40M87(86)BD (LCD)
Sony KDL-40D3000 (LCD)
Testets klara vinnare blev Pioneer, därefter kom Panasonic.
PX700 är samma skärm som PX70 bortsett från några ingångar och bättre ljud. Men med tanke på PX70s låga pris är den minst sagt prisvärd.
Kul att se att Plasma är överlägsen LCD!
Redigerat av Tissas, 10 August 2007 - 19:39.
Postad 10 August 2007 - 19:42
olawallberg
-
olawallberg
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jupp, jag har läst informationen men sen ska man begripa den också. Är det någon som vet om det är samma panel? PX70 har enligt panasonic något som heter sub pixel control men det har inte PX7. Är det något man behöver? Enligt min lokala leverantör är kontrasten på px7 8000:1 men på en del andra ställen står det 10000:1 precis på för px70. PX7 verkar inte heller ha ett lika bra stativ som px70 (px7 väger mindre med stativ än px70). PX7 har bara en HDMI ingen D-sub och bara 9 språkalternativ i menyerna (PX70 har 10). MEN, betyder allt det här något om man tittar på vanlig tv via extern digitalbox??? någon som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
PX7 hade jag aldrig köpt, bara 1 hdmi är dåligt om man vill koppla in två källor digitalt tex. Ingen D-sub betyder att du inte kan koppla in datorn via vga utan du får gå via hdmi:n vilket innebär att du ska bakom tv:n å fibbla varje gång. Sen det här sub pixel kontroll, om jag har fattat det rätt så motverkar det inbränningar vilket kan vara riktigt bra! Stativet som följer med PX7 är dessutom riktigt fult!
Har själv PV70 och är RIKTIGT nöjd!
//A
<{POST_SNAPBACK}>
Nej jag kan hålla med dig om att det är lite snålt med bara en HDMI och ingen D-Sub, men jag har inga intentioner att titta på annat än tv, har ingen HD källa för närvarande. Dessutom ska mina föräldrar ha en 37" platt också, och dom kommer aldrig att skaffa någon fprm av HD källa, gubben är ju tveksam till digital-tv överhuvudtaget men där har han ju inte så mycket val. Är det någon som vet säkert vad sub pixel control är?
Postad 10 August 2007 - 19:56
johanpop
-
johanpop
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
När tror ni vi får se uppföljaren till PX70?
Postad 10 August 2007 - 20:00
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ang. EG Kristianstad..
Har idag pratat med support och butik..
Panasonic stoppadein ALLA Leveranser av PX70 till EG i Måndags morse.
Tydligen är Panna sura på EG att dom dumpar priset på produkten, ger en Lågprisstämpel som inte Panasonic vill kännas vid. (Kanske andra ÅF har beklagat sig åxå....)
Fortfarande vägrar Panna att ge Lev besked till EG.
Antingen så släpper dom på leveransvägran efter kampanjperioden, därav vissa rykten om Tisdagsleverans, alt så kommer EG aldrig mer få in PX70......
På onsdag nästa vecka är det då dax att börja parta alternativ med EG-Krst.
Personligen på Plasmasidan ser jag bara px700, pz70, pz700 eller Pio G8. Sammy Q96/97 är ett gränsfall.
Postad 10 August 2007 - 21:29
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
När tror ni vi får se uppföljaren till PX70?
<{POST_SNAPBACK}>
Inte förrän 2008 skulle jag tro. PX70 lanserades ju i mars.
Postad 10 August 2007 - 21:32
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Har haft min tv inne två gånger på service för dessa knäppningar och de hitta inga fel på den ..men ett relä säger du..intrssant.Kanske du har någon länk till det engelska forumet?
/svenne
<{POST_SNAPBACK}> http://www.avforums....H37PX70&page=74
Redigerat av Andr3as, 10 August 2007 - 21:33.
Postad 10 August 2007 - 21:35
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hur har ni gjort/gör med kanalernas logotyper uppe i hörnen? Behöver man bekymra sig för inbränningar, de ligger ju statiskt i bilden. Kollar man en film på SVT så innebär det ju en statisk bild uppe i hörnet i 90-100 minuter, kan ju inte vara så lyckat. I nuläget zoomar jag på maxläget så loggan försvinner ur bild, men då ryker ju texten också. Hur gör ni?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|